Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => MiG-21bis Fishbed => Wątek zaczęty przez: Magneto w Stycznia 04, 2015, 23:02:55

Tytuł: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Magneto w Stycznia 04, 2015, 23:02:55
MiG-21 jest za: 17.49$

Kupiłem. Na razie jestem przerażony kabiną. :) Oby nie stał się kolejnym modułem, którego nie używam od lat jak A-10C i "wiatraki".
P.S. U was też "dymki" podpowiedzi w kabinie są niektóre po rosyjsku, a niektóre po angielsku?
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Stycznia 05, 2015, 00:05:05
U mnie są po klingńsku.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Stycznia 05, 2015, 17:03:41
Magneto - to zależy. Pokombinuj z opcją języka kokpitu w ustawieniach ogólnych gry oraz okienkiem "custom cockpit livery" w opcjach specjalnych dla MiGa. Na ten przykład pierwsze ustawione na inglisz, a drugie odptaszkowane daje rosyjski kokpit z angielskimi dymkami. Poprawności wszytkich nie sprawdzałem, ale większość najważniejszych wydaje się zgadzać.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: ophiuchus w Stycznia 05, 2015, 17:26:01
No to ja mam przy takim ustawieniu angielski kokpit z angielskimi podpowiedziami ;) Zaś w przypadku ustawienia języka kokpitu na rosyjski i Custom Cockpit Livery na zaznaczone mam rosyjski kokpit z rosyjskimi dymkami. Z wyjątkiem tych opisujących filtry dla radaru. Coś mają namieszane jeszcze z MiGusiem. Taki tam offtop ;)
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Magneto w Stycznia 06, 2015, 15:42:55
Magneto - to zależy. Pokombinuj z opcją języka kokpitu w ustawieniach ogólnych gry oraz okienkiem "custom cockpit livery"

Dziękuję spróbuję coś pogrzebać, na razie doszedłem do sytuacji, że mam podobnie jak ophiuchus - czyli "dymki" rosyjskie z częścią angielskich dotyczących radaru, ale da się z tym żyć. :)
Tytuł: Odp: MiG-21bis, pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Stycznia 06, 2015, 21:09:12
Zaraz nas wszystkich trzech postrzelą w kolana za robienie offtopa :D . Ale pociągnijmy to jeszcze - używacie modów kokpitu? Ja nie. Sprawdziłem i u mnie przy zaznaczonym "custom" i "russian" jest rzeczywiście sytuacja Wasza (rosyjski kokpit i dymki z wyjątkiem filtrów radaru), a przy "custom" i "english" jest sytuacja moja ;) , tzn. rosyjski kokpit i angielskie dymki. Nie rozumiem skąd się bierze się pomieszanie, sprawdźcie jak u Was wygląda MiG-owy plik hint_localizer.lua. Po lewej powienien mieć same teksty po angielsku, po prawej - same po rosyjsku.


I po offtopie. Mekki.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: ophiuchus w Stycznia 07, 2015, 18:58:53
Masz rację, przy Custom i English kokpit w MiGu ma polskie angielskie podpowiedzi, a przy tym sam jest ładny rosyjski. Niestety wtedy pozostałe wschodnie samoloty otrzymują zangielszczone HUDy i natowską Betty, a ja jednak wolę, jak mnie w Su-25T Sveta ostrzega, że za szybko zbliżam się do gruntu ;) To już zostawię radzieckie dymki, przynajmniej nauczę się trochę języka naszych sąsiadów :D
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Stycznia 07, 2015, 19:06:29
Słuszna uwaga. 25-tym nie latam, a innych wschodnich wynalazków nie posiadam (poza Mi-8 od paru dni), więc o tym efekcie ubocznym nie pomyślałem. W ostateczności możesz albo poczekać aż LN dopracuje opcję "custom", bo są z nią różne hocki-klocki jak na razie, albo pobawić się w podmianę stosownych wpisów we wspomnianym przeze mnie pliku.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: ophiuchus w Stycznia 07, 2015, 19:53:00
Próby edycji HintLocalizera kończą się u mnie wywalaniem do pulpitu przy próbie zajęcia miejsca w kokpicie dwudziestkijedynki. Damy radę z radzieckimi podpowiedziami :D
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Corvus w Stycznia 08, 2015, 19:30:08
Próby edycji HintLocalizera kończą się u mnie wywalaniem do pulpitu przy próbie zajęcia miejsca w kokpicie dwudziestkijedynki. Damy radę z radzieckimi podpowiedziami :D
Nie edytuj pliku zwykłym notepadem, a czymś takim jak notepad ++ (darmowy program). To powinno rozwiązać problem.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: ophiuchus w Stycznia 10, 2015, 13:14:27
[...] notepad ++ (darmowy program). To powinno rozwiązać problem.

Masz rację :) Dzięki! Działa jak należy.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: kristof1979@gmail.com w Września 07, 2015, 06:48:51
witam,
czy ktoś zna jakąś sztuczkę jak przypisać suwak na joysticku jako przepustnica?
Posiadam Thrumaster T16000.
Throttle'a w axiscommand brak, więc mam problem.
pozdrawiam

Pisownia. Mazak.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: twojastara w Września 09, 2015, 17:57:49
Musialbys przypisac suwakowi przycisk programowo do czegos podobnego jak +/- na klawiaturze numerycznej, tzn. sterownik/zewnetrzne oprogramowanie odczytywaloby ruch suwaka jako wpisanie +/-  na klawiaturze numerycznej. Np cos takiego potrafi robic Profile Editor w Saiteku, u mnie dziala. Podam przyklad - mam suwak na przepustnicy, ktory przemapowany jest jako "Precision Slide", czyli suwak:
0-20% pozycji suwaka - Flaps Down - powoduje nacisniecie na 200-300ms F, wysuniecie Flap (o 1)
20-80% pozycji suwaka - nic nie zmienia
80-100% pozycji suwaka - Flaps Up - powoduje nacisniecie na 200-300ms Shift-F , schowanie flap

czyli jak grasz i dajmy na to ladujesz:
- neutral -> przesuwasz w dol i tak zostawiasz -> generuje 1x"F" - masz flapy lekko wysuniete
- wracasz suwakiem do neutral
- neutral -> przesuwasz w dol i tak zostawiasz -> generuje kolejne 1x"F" - masz flapy max wysuniete



Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: kristof1979@gmail.com w Września 10, 2015, 19:13:50
Ok, dzięki! Sprawdzę czy u mnie coś podobnego jest.

Pisownia. Mazak.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Poko w Grudnia 01, 2015, 22:11:50
Póki co nie ma miłości między Nevadą, a Migiem-21Bis... :(

http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=2575900#post2575900
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Giorgio w Kwietnia 29, 2016, 10:22:24
Ponowie pytanie tutaj bo pewnie nie każdy zagląda do innych wątków.

Poszukuję  tabeli ustawień poprawek kątowych do wprowadzenia na celowniku podczas lotów na bombardowanie.

Cytuj
7.5.5 Lot na bombardowanie:

273. Po zajęciu miejsca w kabinie przed lotem na bombardowanie lub zrzucanie zasobników zapalających typu ZB-500, oprócz czynności podanych w pkt. 225 należy dodatkowo:
- ustawić przełączniki "ГИРО-СС", "АВТ. - РУЧ", "С - Б" w położeniach "СС", "РУЧ", "Б", a pokrętłem "kąty" nastawić uprzednio obliczoną poprawkę kątową;
[...]
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Kwietnia 29, 2016, 12:14:52
Nie ty jeden ;). Nikt takowej na razie nie znalazł. Na anglojęzycznej części niebieskiego forum wypłynęły swego czasu tabele do FAB 250 i 500, robione dla L-39.

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2513580&postcount=39
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2514025&postcount=40

Można dla testu pobawić się i spróbować z tymi parametrami w MiG-u (balistyka bomby nie powinna się różnić przecież), ale że i tak nie nie wiemy czy bombki w DCSie lecą jak prawdziwe, więc to raczej taki eksperyment dla samego eksperymentu.

Przypuszczam, że na rosyjskojęzycznej części znalazłoby się wszystko, ale niestety mową Puszkina nie władam.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Giorgio w Kwietnia 29, 2016, 13:07:54
Dzięki Art-J, też dotarłem do tych tabel, ale jeszcze nie miałem okazji ich sprawdzić. Próbowałem na rosyjskiej części forum, ale też bardzo słabo stoję z rosyjskim.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Toyo w Kwietnia 30, 2016, 10:08:52
W tej chwili mam kompa w przebudowie softa, więc nie mogę sprawdzić, ale mam "pomysła" na bombardowanie z MiG-21, w dziale "Współczesne lotnictwo wojskowe" jest temat o awionice tegoż samolotu i został poruszony temat bombardowania. W związku z tym chcę się podzielić informacją jak to się robiło na Su-22, gdy zabrakło maszyny cyfrowej.

Zakładam, że ten sposób jest właściwy dla balistyki i nie jest związany z typem, więc można go implementować na MiG-21.

Warunki bombardowania ze zmiennym kątem:
- lot poziomy prędkość przyrządowa: 750 km/h
- wysokość manewru: 810 metrów nad gruntem (teren płaski)
- Wysokość zrzutu: 620 metrów
- kąt na celowniku: - 10 stopni 30 minut

Wykonanie:
Lot poziomy na wysokości manewru, wprowadzić celownik lekko za cel (ok. 50 metrów), bez przechyleń, następnie wypychając drążek utrzymywać cel w celowniku (w związku z tym, że było lekko za, trzeba go "wepchnąć" w celownik), tempo oddawania drążka takie, aby na wysokości zrzutu (620 m) osiągnąć kąt nurkowania 10 stopni.

Bombardowanie lot poziomy:
- wysokość manewru: 400
- prędkość bombardowania: 800
- wysokość zrzutu: 400
- celownik - 12.30

Lot nurkowy 10 stopni (20 stopni), manewr szkolny:
- wysokość manewru: 1300m (2000 m)
- prędkość manewru: 750 (750)
- wysokość zrzutu: 620m (990 m)
- celownik: -10.30

Pisząc tu "szkolny" mam na myśli budowanie manewru, który jest podobny do kręgu nadlotniskowego, z tą różnicą, że podejście (prosta) jest w tym przypadku kursem bojowym. Ma to za zadanie naukę wprowadzania na kurs bojowy z odpowiednimi warunkami.

Nie muszę dodawać, że po zrzucie natychmiast należy wyprowadzać z przeciążeniem nie mniejszym niż G=4 w góry lub w poziomie, tak aby wyjść ze strefy rozlotu odłamków.

Z tych wszystkich manewrów "zmienny kąt" jest najcelniejszy, ponoć opracowali go Brytyjczycy podczas II wś jako odpowiednik bombardowania a'la Stuka.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Kwietnia 30, 2016, 22:58:10
Przyda się w naszym przypadku czy się nie przyda, zawsze warto poczytać takie informacje z pierwszej ręki. Dzięki.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Agadam w Maja 12, 2016, 09:25:49
Takie krótkie pytanie... Gdzie odblokowuje się lotki? W misjach ramp start i podczas treningu są zablokowane, mimo że drągal w kokpicie porusza się bez problemu i działają pozostałe powierzchnie sterowe.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Maja 12, 2016, 10:05:21
Jeśli dobrze pamiętam to przed przepustnicą masz 2 hebelki - jeden z nich.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: dawidzx9r w Lipca 06, 2016, 23:25:32
Mam pytanie. Dlaczego czasami podczas lotu niekiedy gaśnie mi silnik i nie można go uruchomić? Dzieje się tak gdy często używam dopalania podkreślę, że temperatura gazów jest w normie albo gdy wyrównuje lot z lekkim przeciążeniem ujemnym ale to też nie zawsze. Nie mam pojęcia co to jest. Czy mógłby ktoś pomóc i podpowiedzieć jak zapobiec takiemu czemuś?
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Lipca 07, 2016, 03:53:10
Przypominam że to jest samolot z lat 50-60 o ile się nie mylę, technika nie była wtedy na wysokim poziomie, i nie było jakichś przełomowych rozwiązań, jak grzejesz na pełnej pi****e to silnik się powiedzmy wypala, szczególnie na zakresie awaryjnym. Może gasnąć także od dużej prędkości kiedy to silnik też już nie wyrabia, kolega Airman się przekonał pewnego razu jak lataliśmy. Co do ujemnych przeciążeń, jak mówiłem, silnik ten to cudem techniki był w swoich czasach co najwyżej, ale i tak dużo mu brakowało, dla niego wystarczy chwila ujemnego przeciążenia i gaśnie. Uruchomić w locie się da, jeśli zgasł z przyczyny przeciążenia oczywiście. Rozpędź go do 500-600 km/h, przełącznik do uruchomienia w locie w górę, i na pewno się uda. Jak silnik jest wypalony, to owszem uruchomisz, ale szanse że pochodzi dłużej niż parę minut są znikome, w końcu zdechnie tak czy siak.

P.S. Lata produkcji 1959-1987, przynajmniej wg. Wikipedii, więc dużo się nie pomyliłem.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Poko w Lipca 07, 2016, 07:21:12
Trochę się jednak pomyliłeś. Wersje mocno się między sobą różnią - płatowcem, silnikiem, awioniką, czyli praktycznie wszystkim, a jedynie koncepcja delty została ta sama. Bis to zupełnie inny samolot niż pierwsze wersje F. Dlatego w tym wypadku powinieneś podać przedział na lata 1972-1982.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Lipca 07, 2016, 14:06:59
No cóż, pisałem to jakby nie było o 4 nad ranem, trochę nie do końca przytomny byłem  :P, grunt że ktoś mnie poprawił.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Lipca 07, 2016, 16:41:59
To tzw. pompaż. Ogólnie rzecz biorąc chodzi o zaburzenie przepływu powietrza. Zdaje się w MiG-21 częste dość zjawisko. Wypas, że to odwzorowali.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Lipca 07, 2016, 17:31:52
Pamiętaj o limitach prędkości, których trzeba pilnować, żeby uchronić się przed pompażem. 2.05 Ma lub 1300 km/h przyrządowej, cokolwiek nastąpi jako pierwsze (nisko najpierw wystąpi limit prędkości, wysoko - najpierw limit liczby Macha). W wersji 1.5.4 można niby teraz trochę przypałować ponad te limity, ale nie za dużo! Pamiętaj też o okienku prędkości i wysokości, przy których można ponownie uruchomić silnik w locie (za wysoko - nie odpali, za wolno - nie odpali, za szybko - też nie odpali, choć konkretnych wartości nie pamiętam). Pamiętaj również, że od wersji 1.5.4 można czasem dostać pompażu i "obciąć silnik" podczas odpalania rakiet S-24 (czego miałem wątpliwą przyjemność w pierwszym locie po instalacji patcha, skończyło się katapultą, bo było "za nisko i za wolno"). Pamiętaj, że na dopalaniu zwykłym do obcięcia wystarczy 5 sekund ujemnego przeciążenia, ale na awaryjnym wystarczą już bodajże 2-3 sekundy, a przy przeciążeniach okołozerowych 1-2 sekundy.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: dawidzx9r w Lipca 08, 2016, 23:56:46
Dzięki koledzy za podpowiedzi, bo ciężko samemu coś takiego wywnioskować. Ogólnie samolot świetny tylko już go naruszył ząb czasu i bardzo to widać. Pozdrawiam z Zegrza Pomorskiego, gdzie stacjonowały tam ołówki.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: oblatany w Kwietnia 24, 2020, 15:58:24
Witam
Proste pytanie a mam z tym problem. Czy ktoś z Kolegów wie gdzie znajduje się przycisk (dźwignia) zrzutu dodatkowego zewnętrznego zbiornika paliwa 800l?
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: some1 w Kwietnia 24, 2020, 16:02:04
Na drążku sterowym (pinky).
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: oblatany w Kwietnia 24, 2020, 16:56:00
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź.
Zaglądałem tam ale po kliknięciu nie widać żadnej reakcji tego przycisku. Chyba jest dobrze schowany w osłonie. Może mając tracka można tam lepiej zajrzeć ale samą myszą i zoomem nie widać. A tak z innej beczki, nie wiesz czy SPS-141 działa już prawidłowo czy można go nadal podwiesić tylko dla ozdoby?
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: some1 w Kwietnia 24, 2020, 17:47:09
Przypisz sobie do jakiegoś klawisza, bo chyba przyciski na drążku nie są klikalne.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: czart w Kwietnia 24, 2020, 21:42:00
Przycisk na drążku sterowym. Z przodu na dole pod czerwoną klapką.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: oblatany w Kwietnia 24, 2020, 22:16:05
To nie jest ten pod czerwoną klapką. Ten pod klapką jest od uwolnienia broni np. rakiet czy też bomb. Ten o który pytam jest niżej ale nie widać jak się wciska mimo że inne przyciski na drążku są klikane i reagują
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: castor w Kwietnia 24, 2020, 22:57:49
U Czarta w prawdziwym ołówku na którym latał w realu, pewnie był pod czerwoną klapką...tutaj musisz przypisać sobie pod jakiś przycisk.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/1b25c085e194.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/1b25c085e194.jpg.html)
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: czart w Kwietnia 27, 2020, 19:12:48
U Czarta ....

https://naforum.zapodaj.net/1b25c085e194.jpg.html]
Dokładnie tak.

Nie cytujemy obrazków. Mazak.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: m_ost w Stycznia 24, 2021, 09:16:58
Cześć.
Mam pytanko dotyczące atakowania celów naziemnych KH-66 Grom. Jestem w trybie wiązki, próbuje zablokować cel i wiązka zamiast zostać na celu jak to jest na filmach instruktażowych nie jest lokowana na celu. Rakieta leci sobie gdzie chce. Czy coś zostało zmienione przy ostatnich modyfikacjach?
Możliwe że coś u mnie jest nie tak, ktoś ma pomysł?
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: some1 w Stycznia 24, 2021, 10:27:28
Nie sprawdzałem, ale nie zdziwiłbym się gdyby coś popsuli albo zmienili od tego czasu.
Grom był dodany trochę na siłę i pewnie nie ma wysokiego priorytetu.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Barti w Stycznia 24, 2021, 12:15:07
Cześć.
Mam pytanko dotyczące atakowania celów naziemnych KH-66 Grom. Jestem w trybie wiązki, próbuje zablokować cel i wiązka zamiast zostać na celu jak to jest na filmach instruktażowych nie jest lokowana na celu. Rakieta leci sobie gdzie chce. Czy coś zostało zmienione przy ostatnich modyfikacjach?
Możliwe że coś u mnie jest nie tak, ktoś ma pomysł?

Chyba BUG. Spróbuj wyłączyć w opcjach MiGa-21 realistyczne zachowanie ASP. Powinno tymczasowo pomóc w lockowaniu celów naziemnych.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: adampolska7 w Stycznia 24, 2021, 14:57:23
Cytuj
Mam pytanko dotyczące atakowania celów naziemnych H-66 Grom. Jestem w trybie wiązki, próbuje zablokować cel i wiązka zamiast zostać na celu jak to jest na filmach instruktażowych nie jest lokowana na celu. Rakieta leci sobie gdzie chce. Czy coś zostało zmienione przy ostatnich modyfikacjach?
W filmach instruktażowych pocisk jest zablokowany na nieruchomym celu! A ty pewnie próbujesz zablokować cel ruchomy.
Cytuj
Chyba BUG. Spróbuj wyłączyć w opcjach MiGa-21 realistyczne zachowanie ASP. Powinno tymczasowo pomóc w lockowaniu celów naziemnych.
Podobno ten pocisk nigdy nie miał możliwości zablokowania się na celu(tu pewności nie mam). On był naprowadzany w położeniu "zablokowanej wiązki" ale nie na celu. Oznacza to że pilot stale musiał trzymać cel na celowniku.
Dla czego nie można było zablokować się na celu w przypadku H-66? Może radar RP-21 był za słaby aby to robić na poziomie morza lub lądu. Co prawda radar RP-21 potrafił zalockować samolocie w powietrzu i naprowadzić pociski RS-2US które były naprowadzane w "zablokowanej wiązce".
Jak chcesz strzelać do ruchomych celów to nie używaj lockowanie tylko stale trzymaj na celu gwiazdkę celownika aż do trafienia celu.


 
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: m_ost w Stycznia 24, 2021, 15:24:19
Tak jak na filmie instruktażowym próbowałem trafić w statek. Czy jest to cel ruchomy (raczej można powiedzieć że duży i powolny)? Przy pierwszej metodzie z utrzymywaniem wiązki na celu rakieta uderza przed celem. Przy drugiej metodzie z lockowaniem znacznik pipper jest nieruchomy i nie reaguje na locka.
Idę sprawdzić teraz sugestię Bartiego.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: adampolska7 w Stycznia 24, 2021, 16:18:58
Cytuj
Tak jak na filmie instruktażowym próbowałem trafić w statek.
Wrzuć link do tego filmu.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: LMP w Stycznia 25, 2021, 14:09:54
Podobno ten pocisk nigdy nie miał możliwości zablokowania się na celu(tu pewności nie mam). On był naprowadzany w położeniu "zablokowanej wiązki" ale nie na celu.

Pociski naprowadzane w wiązce z definicji nie "blokują się na celu" - one nawet nie patrzą w tamtą stronę :). Ich czujniki skierowane są do tyłu i automatyka wypracowuje komendy sterowania w oparciu o wiązkę emitowaną przez radar nosiciela, a nie sygnał odbity od celu, jak w przypadku pocisków naprowadzanych półaktywnie. To jaki jest cel i w jaki sposób wiązka będzie na nim utrzymywana jest już problemem radaru nosiciela, a nie pocisku.

Dla czego nie można było zablokować się na celu w przypadku H-66?

Mówimy o dwóch bardzo różnych problemach. W jednym przypadku (powietrze-powietrze) chcemy śledzić cel wyrażnie wyróżniający się z tła (samolot na tle nieba). W drugim (powietrze ziemia) - żeby radar oświetlał wiązką wskazany (dowolny) punkt na ziemi, który nie wyróżnia się z tła.

Przypomnę jeszcze, że w rzeczywistości radar RP-22 jaki mamy w grze nie jest kompatybilny ani z Ch-66, ani z RS-2US - to fantazja twórców. Te pociski mogły być stosowane tylko na wcześniejszych wersjach MiG-21 wyposażonych w radary RP-21.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: adampolska7 w Stycznia 25, 2021, 15:45:49
Cytuj
Przypomnę jeszcze, że w rzeczywistości radar RP-22 jaki mamy w grze nie jest kompatybilny ani z Ch-66, ani z RS-2US - to fantazja twórców. Te pociski mogły być stosowane tylko na wcześniejszych wersjach MiG-21 wyposażonych w radary RP-21.
Tak jak piszesz możliwość stosowania H-66 występowała na MiG-21 PFM, M, MF.  A RS-2US na MiG-21 PF, PFM, M, MF z celownikiem RP-21 oraz na Su-7 z celownikami RP-9_(znanego też pod nazwą CD-30T), będącego prawie identycznym z RP-21. Poprzednie wersje RS-2U mogły współpracować z celownikami radiolokacyjnymi Izumrud-2 oraz Izumrud-2B.
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: adampolska7 w Stycznia 25, 2021, 16:33:16
Zacytuje jeszcze post Czesia w Wątku Awionika samolotów MiG-21 strona piąta.
Cytuj
A tu otrzymałem od znajomego charakterystykę z instrukcji którą się z Wami podzielę:
"Pociski rakietowe Ch 66 stosuje się do zwalczania małowymiarowych  ruchomych i nieruchomych celów naziemnych i nawodnych przy wzrokowym celowaniu z wykorzystaniem celownika ASP PFD. Zezwala się na odpalanie pocisków na ustalonych zakresach pracy silnika R11F2S 300 (bez zakresu dopalania) na wysokościach do 5000 m i przy prędkościach przyrządowych 600-1000 km/h w następujących warunkach: kąt nurkowania 10-30st, zalecane odległości kierowanego odpalania 6-3,5 km i max odległości odpalania 8-10 km. Przed odpaleniem Ch 66 upewnić się, że świecą lampki podwieszeń i sprawdzić stację radiolokacyjną na zakresie „Kontrola”. Po rozpoznaniu celu wprowadzić samolot w nurkowanie, wykorzystując do przycelowania celownik optyczny. Po wejściu samolotu w strefę odpalania, odpalić pociski rakietowe naciskając przycisk bojowy. Zejście pocisków powoduje przechylenie się samolotu, które łatwo daje się usunąć przy pomocy lotek. Na samolotach wyposażonych w urządzenie fotokontrolne przycisk bojowy należy trzymać wciśnięty do chwili wybuchu pocisków w celu zarejestrowania wyników strzelania. Po zejściu pocisków nadal prowadzić celowanie. W przypadku powstania błędu w celowaniu płynnie go poprawić (z prędkością kątową nie większą niż 10T/s, nie dopuszczając do powstania większego błędu niż ±5T do chwili wybuchu pocisków. Wyprowadzić samolot z ataku natychmiast po wybuchu drugiego pocisku z przeciążeniem nie mniejszym jak 4,0. Wysokość zakończenia wyprowadzania z nurkowania nie powinna być mniejsza jak 350 m, a przejście nad miejscami wybuchu 634 m Lądowanie z pociskami nie stanowi niebezpieczeństwa".
Tytuł: Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
Wiadomość wysłana przez: m_ost w Stycznia 25, 2021, 21:31:04
Panowie wielki szacun za waszą wiedzę, odnośnie co i jak w rzeczywistości można było na Migu 21 bis odpalić przy zachowaniu odpowiednich procedur. Ja potrzebowałem pomocy w module DCS i podpowiedź Bartiego
Cytuj
Chyba BUG. Spróbuj wyłączyć w opcjach MiGa-21 realistyczne zachowanie ASP. Powinno tymczasowo pomóc w lockowaniu celów naziemnych.

Pomogła rozwiązać problem dlaczego inni mogą, a mi nie wychodzi. Teraz znowu zaznaczę opcje realistycznego zachowania ASP i będzie jak w realu - nie da się zablokować wiązki radaru na celu w trybie A-G :).