Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Sprzęt wykonany samodzielnie => Wątek zaczęty przez: shopiK w Czerwca 16, 2016, 12:24:02
-
Witajcie. Kilka lat temu pokazywałem tutaj moje przygody z budową kokpitu biurkowego boeinga. Było to tu: http://il2forum.pl/index.php/topic,13502.0.html
Po zbudowaniu kokpit... sprzedałem :-)
Od kilku miesięcy może dłużej latam helikopterami w DCS i pojawiła się potrzeba wykonania urządzeń pomocniczych. Zacząłem budować panelik na biurko do hueya. Panel był oparty o DCSbios. Wszystkie przełączniki miały odwzorowanie w stanie faktycznym z symulatora. Jednak okazało się to zbędną zabawką i projekt porzuciłem.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_1.jpg)
Bardziej konieczne okazało się zbudowanie orczyka. Teraz zaś zbudowałem sobie cyclic - czyli helikopterowy joystick, ponieważ mój Thrustmaster T.Flight Hotas okazał się niewystarczający i... nie przystoi, żeby na czymś takim latać w Mi-8.
Do założenia tego wątku skłoniło mnie zainteresowanie kolegów z jednostki GRAD, w której latamy :-) A może kogoś to zainteresuje, wszak można zbudować fajny sprzęt naprawdę z rupieci.
Od razu uwaga. Będzie dużo zdjęć. Nie wiem, co na to moderatorzy forum, więc, proszę o moderowanie wątku.
Uwagi wstępne.
Elektronika kontrolera to Arduino Leonardo - które działa jako joystick po podpięciu do USB.
Jako pierwszy został zbudowany orczyk. Jako czujnik, wykorzystany został potencjometr. Obecnie został on zmieniony na hallotron - czujnik Halla.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_2.jpg)
Widać tu zaawansowaną elektronikę - Arduino micro (mała wersja Leonardo). Teraz po zintegrowaniu joya z rudderem układ ten został usunięty.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_4.jpg)
Minęło kilka miesięcy i przyszedł czas na joystick. Drągal został wykonany z rur PVC. Bardzo łatwo się je obrabia i gnie po podgrzaniu.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_13.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_14.jpg)
Potrafię nieco bawić się tokarką, więc elementy mocujące wykonałem z polyamidu, akurat był pod ręką.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_6.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_8.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_10.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_12.jpg)
Kołyska i większość elementów ze sklejki. Materiał dostępny w moim warsztacie :-) Efekt? Będzie duże i toporne, ale działa i jest tanio... bardzo tanio.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_15.jpg)
Trzeba było wykonać jakoś grip i puszkę na przyciski. Znalazłem kawałek płyty PVC. Również po podgrzaniu fajnie się gnie, a po ostudzeniu staje się sztywne i twarde jak... W każdym razie przypomniałem sobie jak to w młodości budowało się modele z kartonu i w oparciu o "żeberka" zbudowałem stosowną puszkę:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_16.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_17.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_18.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_19.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_22.jpg)
Sam grip okleiłem ekoskórką oraz dobudowałem podstawę ze sprężynami.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_22.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_23.jpg)
Własne konstrukcje mają ten plus, że można wziąć siekierę i modyfikować do woli. Połączyłem więc moduły orczyka z joystickiem:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_24.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_25.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_26.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_27.jpg)
Płytkę z przyciskami wykonałem z jakiegoś znalezionego kawałka bakulitu (czy jak?), który kiedyś wykorzystywało się do budowy płytek.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_28.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_29.jpg)
Pomalowałem gripa i zająłem się wykonaniem spustu... Z czego by go zrobić...
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_30.jpg)
Poxilina okazała się genialnym materiałem rzeźbiarskim... Mięciutka jak plastelina, potem twarda jak kamień ale łatwa do szlifowania:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_31.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_32.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_34.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_36.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_37.jpg)
Po podmalowaniu wygląda tak:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_40.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_42.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_44.jpg)
Dalej obudowa... nieco za duża wyszła, ale to tak bez projektu... szło z marszu. Taki domek dla ptaszków:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_41.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_43.jpg)
W między czasie testowałem i poprawiałem elektronikę.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_39.jpg)
Do gripa przydały by się grzybki hatswitchy... Są dwa. Więc w ruch znowu poszła tokarka. Zajęło to parę minut.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_44.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_45.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_46.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_48.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_49.jpg)
No i wygląda tak:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_50.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_51.jpg)
Obecny etap to walka z miechem - osłoną otworu. Potem już tylko malowanie i można się brać za collective.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joy_52.jpg)
Korekta. Mazak.
-
Świetna robota! Bardzo pomysłowe rozwiązania. Szczególnie grip :). Gratulacje.
-
Łooo! To dopiero praca od podstaw. Mam nadzieje ze będzie się dobrze sprawować.
-
Moje gratulacje! Bardzo dobrze to wygląda i pewnie też tak działa. Zazdroszczę parku maszynowego :)
-
Czekamy na collective, świetna robota :D
-
Łał, gratuluję umiejętności :)
-
Grubo kolega ciśnie, bez ogródek i pitolenia. Jak za starych dobrych czasów. Zazdroszczę tylko parku maszynowego; poza tym podziwiam, popieram i postawię piwo.
-
Gratulacje, kawał porządnego rzemiosła!!! Bardzo mi się podoba trigger w tym drążku, jest co przycisnąć :)
P.S. Widzę tam w tle jeszcze ciekawy pedal-board DIY z kostkami do wiosła :)
-
No taaa... pedalboard i looper to też własna dłubanina: https://www.youtube.com/watch?v=NMfxMEIFNHA
Ale to offtop :-)
Zastanawiam się nad układem przycisków na collectivie. Na pewno nie będę robił obracanej rękojeści throttla, bo w DCS ustawia się to na początku na max, a potem i tak nie korzysta. Szkoda roboty. Na pewno zrobię tam przynajmniej jeden mini joystick analogowy (do zooma). Mogę i drugi tylko nie wiem po co? Chyba, że do obsługi myszy. Chyba w Saiteku x55 taki jest. No i jeszcze zastanawiam się, czy nie będzie konieczna blokada dźwigni (ruch możliwy po wciśnięciu) - żeby mi collective samoczynnie nie opadał. Ale to też się zobaczy.
-
Gratulacje, piękna robota.
-
A jednak MOC drzemie w Narodzie :D
Gratulacje!
-
Świetna robota! Wielkie WOW!
Gratulacje! :)
-
Robi wrażenie! Nie wiedziałem że można tak ładnie kształtować te plastiki. Podoba mi się Twój sposób na budowę drążka. Wygląda naprawdę elegancko.
-
Przy gięciu rur trzeba tylko pamiętać o wypełnieniu ich czymś co pozwoli zachować kształt. Najlepsza byłaby sprężyna (akurat do calowych pvc nie udało mi się znaleźć). Ja rurkę przed gięciem wypełniłem piaskiem. Fajły są jak widać, ale niewielkie więc, tak zostawię.
-
Piękna robota, genialna w swej prostocie i w dodatku wszystko wykonane samodzielnie. SUPER ! Szacun za pomysłowość :)
-
Mały update. Ciężka emalia poszła w ruch
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/joypomalowaniu.jpg)
-
Oj Kolego, jak patrzę na ten piękny i jeszcze mokry drążek, puszkę farby, cienką gazetę, piękne meble i podłogę to mam wrażenie że Waść po cienkim lodzie stąpasz… :002:
-
Spokojnie. Do tego pokoju nie wchodzę praktycznie w ogóle. Może sobie spokojnie schnąć.
-
Patrząc na Twoje dzieło nabrałem ochoty do tworzenia czegoś nowego w moim kokpicie.
-
shopiK - dzięki Tobie już wiem z czego można klecić własny joy :) w życiu bym nie pomyślał, że można użyć poxyliny do modelowania, a nie do napraw ;P
-
Oj Kolego, jak patrzę na ten piękny i jeszcze mokry drążek, puszkę farby, cienką gazetę, piękne meble i podłogę to mam wrażenie że Waść po cienkim lodzie stąpasz… :002:
Haha, Moders z ust mi to wyjąłeś :D Ja już tak nie ryzykuję po tym jak kot wylał mi na nowe panele całą puszkę butaprenu :P
Shopik piękna robota, podoba mi się jak na tych elementach orczyka (i pewnie innych w przyszłości) pojawiają się oznaki użycia w wyniku wytarcia farby.
-
shopiK - mam pytanie odnośnie hatswitchy - gdzie i jakie zakupiłeś? Czy to zwykły mały joy montowany do pcb z 4 przyciskami czy coś dedykowanego?
.
Zastanawiam się, czy na frezarce podobne kształty będę mógł zrobić grzybków do hatów mając odpowiedni frez kulowy.
-
Nie wiem czy można linki podawać - najwyżej proszę usunąć: http://www.piekarz.pl/pl/?item=35275
Firma piekarz.pl chyba tylko tam udało mi się znaleźć. Na poprzedniej stronie widać na kilku zdjęciach te joystick z przyciskiem - tactswitch.
Trzeba tylko być przygotowanym iż wyprowadzenia nie do końca pasują do płytki uniwersalnej.
Na zdjęciu z poxiliną widać obok "płytkę" do której są przymocowane.
Mam jeszcze dwa analogowe minijoye (jak w gamepadzie) - przynajmniej jeden zamontuje w collectivie - żeby sobie zoom obsługiwać.
A co do grzybków - to nie za bardzo rozumiem. Jeśli masz frezarkę cnc to niepotrzebny nawet kulowy. A gdybym nie miał tokarki ani frezarki, to zamocowałbym kawałek plastiku na wiertarce, włączył na obroty i pilnikiem oszlifowałbym. Trochę by trwało, ale efekt będzie ten sam - to prosty kształt.
btw:
Mozna oczywiście takie haty sobie kupić: https://www.conrad.pl/Przycisk-4-kierunkowy-28-V%2FDC-OTTO-T4-CG2222-Przycisk-Ko%C5%84c%C3%B3wka-do-lutowania-IP68-1-szt..htm?websale8=conrad&pi=709424
-
Dziękować za źródło :)
Ja na uniwersalnych nie lubię robić jakoś, wolę podłubać w darmowej wersji eagle pcb i potem wytrawić nawiercić - mniej kabli do lutowania :) a jak się jeszcze da zrobić wersję smd to już podwójnie happy jestem.
Te mini joye o których mówisz też dobra sprawa - ja planuję 2-3 zamówić, drogie nie są coś koło 5-8zł.
A z tymi grzybkami to o kształt drugiego (wklęsłego) mi chodziło :) żeby różnica była wyczuwalna podczas macania joysticka, tak żeby nie trzeba było patrzyć co się wciska :P
Co do conrada i linka do hata - no można ale za te pieniądze, to już można by było kilkanaście-dziesiąt swoich zmontować :)
-
Aha. Odnośnie wklęsłego grzybka. Wziąłem po prostu grube wiertło i lekko nawierciłem. a potem papierkiem ściernym i jest wklęsły. Dla purystów: można pilnikiem naciąć krawędzie, żeby otrzymać krzyżak. Mi się szczerze mówiąc nie chciało. Jostiki mają wyczuwalny klik.
EDIT. O... na poprzedniej stronie jest akurat pokazane nawiercanie tego grzybka.
-
A dzisiaj trochę przymierzałem się do dźwigni colectivu. Na razie spróbuję systemu opartego o sprężynę (poliamid powinien zapewnić i odpowiednie tarcie i płynność ruchu) - zobaczymy jak się sprawdzi. Co do sprężyny. Jadąc samochodem po drodze zatrzymałem się w jakimś warsztacie i zapytałem czy nie mają jakiejś sprężyny od zaworów do wyrzucenia. Dostałem dwie :-)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_1.jpg)
-
Dzisiaj była chwilka na dłubanie.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_2.jpg)
-
shopiK - wyjaw mi tajemnicę jak będzie to działać :) chodzi mi o mechanikę ruchu - sprężyna ma zapewnić samo centrowanie czy tylko opory (wraz z poliamidem)?
Swoją drogą pomysł z mocowaniem do fotela - też zamierzam tak zrobić ale na zasadzie odłączanej szybko :)
-
Dźwignia skoku w śmigłowcach - podobnie jak dźwignia przepustnicy w samolotach - nie jest "centrowana"; inaczej nie można by jej było puścić w locie.
-
Tu też nie jest centrowana. Sprężyna dociska dyski poliamidu tworząc opór.
Ale to przymiarka. Z pewnością muszę zrobić opcję odłączania urządzenia. Choćby jak goście przyjdą... nie każdy rozumie takie hobby :-)
-
shopiK - Widzę coraz bardziej brniesz w temat :D Mam nadzieję, że wkrótce wrzucisz kolejny update z prac na collective :) mógłbyś wrzucić kilka fotek z środka "skrzyneczki" tam gdzie drążek jest zamocowany ? Chciałbym zobaczyć jak przymocowałeś hallotrony i sam drążek. Poza tym zamierzam zabrać się w nadchodzącym tygodniu za joystick. Będę zamawiał Arduino Leonardo wraz z przewodem USB. Przyciski wykorzystam ze starego pada (typowa chińszczyzna z bazaru, więc zamiast gałek są 2 hat switche ^^). I mam właśnie kilka pytania - co będzie jeszcze potrzebne oprócz płytki stykowej i jakie kabelki do połączenia tego wszystkiego będę potrzebował ?
P.S Sorry za mój totalny brak wiedzy w tym temacie, ale dopiero pierwszy raz robię takie coś :P
-
Totalny brak wiedzy :-) Każdy od czegoś zaczyna. Potrzebna będzie płytka uniwersalna, chyba, że porządnie będziesz trawił płytki. Bo dobrze do czegoś przylutować hallotrony. Małe płytki z hallotronami przykręciłem do stosownych kształtowników, albo wprost do ścianek obudowy. Magnesy przykleiłem na placek z poxiliny do śrub stanowiących osie :-) Nie jest to piękne rozwiązanie, ale działa.
Czego będziesz potrzebował: Ja robię tak: patrzę... trzeba zrobić mocowanie... no i rozglądam się po chałupie co ma w miarę odpowiedni kształt, albo łatwo daje się kształtować i ... do roboty. Teraz trochę zmieni się koncepcja bo:
co do brnięcia w temat... Trochę się zatrzymałem ze względu na to:
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/zestaw_zlomki.jpg)
Otrzymałem prezenty. Jak widać fotel i orczyk z mi-2, oraz kontroler lotu "proflight trainer". Ale nie za darmo. Fotel dla mnie. Ale na trainerze mam dokonać operacji inżynierii wstecznej. zobaczyć jak to jest zbudowane i spróbować odtworzyć, a przynajmniej wykorzystać i poprawić pewne rozwiązania. Okazuje się, że ten sprzęt za 1000 dolarów wykonany jest bardzo sprytnie, ale i prosto, z ogólnie dostępnych materiałów. toteż, tym się będę teraz zajmował - a o owocami pracy będę się dzielił.
No i co do samego colectivu. Ze względu na fakt, iż otrzymałem fotel. Mam zamiar zbudować z tego krzesło do latania - i również wbudowany bedzie colective. Ale już niekoniecznie z rur od kibla.
O postępach będę informował.
Darczyńca prosił również w miare możliwości o zintegrowanie kontrolera z orczykiem z mi-2 :-) Bo faktycznie oryginalne rozwiązanie jest beznadziejne.
-
Mega fajnie to wyszło. Widać, że masz talent do majsterkowania :).
-
Odchodzimy od pvc :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/colective_new.jpg)
-
Nie za nisko w tej wersji?
PS. Gratuluję pomysłowości, umiejętności i warsztatu, rodem z podręcznika młodego dżihadysty. :)
-
Nie. Konsultowane było z gościem co latał. Nawet jeszcze za duży skok w górę jest. W pozycji opuszczonej rękojeść ma być niemal na wysokości puszczonej swobodnie ręki.
-
A swoją drogą - idzie nowe :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/idzie_nowe_orczyk.jpg)
-
Ładnie to wygląda, gratulacje.
-
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/nowe_metalowe.jpg)
-
Brawo Ty !!! zazdroszczę fotela z Mi-2 :) Jakieś nowe fotki z postepu prac?
-
Na razie przerwa zw. z przeprowadzką. Do ukończenia pozostaje:
1. Znaleźć sposób na mocowanie sprężyn w drągu.
2. Zbudować grip oraz końcówkę colectivu
3. Uporządkować elektronikę.
-
Udało mi się narysować projekt do druku 3d. Wydruk jako prototyp wyszedł bardzo przyzwoicie. Na upartego można by zostawić bez obróbki, ale wygładzę to i pomaluje. Ergonomia całkiem niezła.
Jak na pierwszy raz z projektowaniem dla druku - jestem zadowolony :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/col_3.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/col_4.jpg)
-
Moim zdaniem wyszło super! A po przeszlifowaniu powierzchni i malowaniu na pewno będzie jeszcze lepiej. Gratulacje.
-
Elegancka dźwignia :)
Ciekaw jestem - ile wyniósł cię koszt za samo wydrukowanie gripa? (O ile możesz powiedzieć.)
-
Koszt wydruku całego zestawu (pierwsze zdjęcie) to wraz z przesyłką 170. czy dużo, czy mało nie wiem. Zainwestowałem w tą technologię z ciekawości. Możliwość przeniesienia wizji z głowy, przez komputer zamiast rzeźbienia z "niewiadomo czego" - wydaje mi się genialna. Natomiast - ewidentnie jest to technologia do prototypowania. Czyli na raz. Potem odlewy itp. Tego gripa najprawdopodobniej poddam obróbce i jak ktoś sobie zażyczy wykonam już jako odlew z żywicy.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/col_6.jpg)
-
Były chwile dwie. W jednej pokryłem wydruk zabarwioną żywicą epoksydową. W drugiej tak dla testu poszlifowałem i na polerkę. Trzeba jeszcze znaleźć pudło z dremelem, żeby trudniej dostępne miejsca wypolerować. Ale kierunek ok - a twarde to się zrobiło jak...
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/col_7.jpg)
-
Super to wygląda!
Gdybyś szukał jakichś eleganckich śrubek do skręcenia całości, to tme ma ładne czernione stożkowe imbusy (http://www.tme.eu/pl/katalog/elementy-mechaniczne_100336/#id_category=100316&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=1489%2C822%2C532%2C2%2C1482%2C329%2C139%2C2393%2C1484%2C2507%2C2502%2C2395%2C2394%2C1492%2C1494%2C2396%2C1382&used_params=532%3A2049%2C7629%3B822%3A9108%3B1484%3A9097%3B1489%3A9104%3B).
Wyglądają tak:
(http://i.imgur.com/41EGIOB.jpg)
-
Dzięki za podpowiedź. Nawet trochę takich mam. Tu będą używane dość małe śrubki M3. I raczej takie blachowkręty, żeby dobrze się wgryzało w plastik. A w ogóle Piotrze, to na urlopie miałeś być. Więc nie zajmuj się śrubkami, tylko odpoczywaj, a potem do roboty - bo z niecierpliwością odkładam pieniążki na twoją elektronikę :-)
-
Z racji na fakt, iż udało mi się zbudować drukarkę, to teraz można się bawić w prototypowanie :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/hat_test.jpg)
-
To kilka zdjęć prototypu. Udało mi się narysować coś na kształt gripa su-27. Ale to dość luźna interpretacja - przystosowana do mojej dłoni. Będzie 8 przycisków, jeden hat cyfrowy i jeden analogowy.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp0.jpg) (http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp1.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp2.jpg) (http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp3.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp4.jpg) (http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp5.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/prototyp6.jpg)
-
Wygląda super, no i plus za kolorek 8).
-
Kolorek to z oszczędności. Do prototypów. Czarny juz się powoli drukuje :-)
-
Cuudo :). Piękna robota 8)
-
Ja bym zostawił zielony ;).
-
Gratulacje, piękna robota.
-
Mogę tylko powiedzieć - ZAJEBIASZCZE ;D .
-
Ładnie czekam na kolejne relacje ;)
Jakim materiałem drukowałeś elementy?
-
Shopik,
Rewelacyjny efekt, ciekawe ile dostałeś propozycji kupna prototypu? ;)
-
Z takim zapałem i umiejętnościami nawet Caracala mógłbyś wydrukować ;)
Świetna robota!
-
Eeee... nikt nie pytał. Na razie drukuję z pla bo dopiero zacząłem przygodę z drukiem 3d. Ale nie martwię się ponieważ całość finalnie będzie pokryta żywicą epoksydową. Powinno być miłe w dotyku i trwałe.
-
Prace posuwają się powolutku do przodu. Walczę w bólach z elektroniką, w czym wspiera mnie duchowo i merytorycznie 3.14ter. Napisałem sobie oprogramowanie diagnostyczne. Udało się też zaprojektować wreszcie sensowne haty. Jeden analogowy pasuje w otwór fi 25mm - i mozna uznać, że jest "ready to use". Hat cyfrowy też, "puszkę" ma nieco większą. Za to daje fajny wyczuwalny klik. Jeszcze drobne poprawki i będzie na gotowo.
Testuję też technologię pokrywania wydruku zywicą epoksydową. Pożądana sztywność została osiągnięta, natomiast obróbka jest wysoce upierdliwa. Kolejny wyfruk najpierw oszlifuję, później pokryję żywicą i już tylko kosmetyczne szlifowanie (ew. polerka).
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/probne_haty.jpg) (http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/oprog.jpg)
-
Obmacawszy thrustmastera warthoga zdecydowałem się dorysować podpórkę i dodatkowy spust - pinky. Przy okazji wyfruki testowe (jeden potraktowany żywicą epoksydową).
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/gripy_nowe.jpg)
-
Dobre posunięcie z tą platformą pod spód dłoni, czasem się to przydaje dla chwili odpoczynku. Pomysł z dodatkowym switchem też trafiony. Ale jak patrzę na te rysunki to ten grip razem z dwoma spustami wydaje mi się trochę "ciasny". Język triggera jest dosyć długi, ten dolny też, widać że jest pomiędzy nimi bardzo mała przerwa. Wydaje mi się że może być ciężko wsadzić pod nie dłoń, nie naciskając ich przy okazji. W gripie joya Defender Cobra M5 był taki patent na że ten dolny język można było odchylać w dół w razie gdy nie było konieczności korzystania z niego. Domyślam się że w podobny sposób chcesz to u siebie rozwiązać :)
-
Możesz mieć rację. Co prawda dolny jest przesunięty w lewo i nie leży w osi, ale perspektywa zdjęcia potęguje wrażenie ciasnoty. Długość dolnego jest jak w warthogu. Ale faktycznie górny jest na dwa palce (w warthogu na jeden) i może być ciasno). Już się drukuje, więc wyjdzie w praniu. W razie czego będą poprawki. Dzieki za uwagę :-)
-
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Trwa opracowywanie technologii odlewania komponentów z żywicy. Bo tak, docelowo chciałbym wykonać moje gripy. Żywica epoksyd z prawdziwym pyłem aluminiowym. W dotyku jak metal :-)
Tu pierwsze próby, względny sukces.
(http://www.mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/zimny_odlew1.jpg)
(http://www.mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/zimny_odlew2.jpg)
-
Korzystając z wolnego popołudnia pobawiłem się nieco spawarką - trochę straszne urządzenie. Pięknie nie jest, ale trzymie mocno - bo bigger is better :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/orczyk_new.jpg)
-
Spawarka dobra sprawa, ale jeszcze lepszy migomat. Jednak tak jak przy wszystkim, jest potrzebne tycio wprawy.
-
Do moich pomysłów to (już teraz wiem) TIG by się przydał... A wprawa... najpierw trzeba było pokonać strach :-)
-
Witam
shopik, super wykonany ten joy, a to jest z żywicy epoksydowej ?
-
Jeśli chodzi o te czarne powyżej - to ten po lewej jest to wydruk prosto z drukarki (widoczne warstwy), ten po prawej zaś to wydruk pomalowany żywicą epoksydową. W obu jednak wypadkach konieczna jest obróbka no i niestety obydwie wersje mają zbyt małą sztywność. Dlatego całe urządzenie będzie musiało być odlane z żywicy. W tym celu próby "odlewnicze. Będę odlewał z żywicy z pyłem aluminiowym. Daje to fajne efekty - nawet czuć w dotyku metal. Dalej gotową formę będzie można użyć przynajmniej kilka razy. A póki co zaszpachlowałem kolejne wydruki i doprowadzam powoli do idealnej gładkości :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/szpachla.jpg)
-
Nie ja tego nie dam rady zrobić i szukałem w necie,znalazłem gotowe tylko że drogo to wychodzi .
http://il2forum.pl/index.php/topic,18072.0.html
(https://images81.fotosik.pl/355/f6d0d193473b5e54.jpg)(https://images83.fotosik.pl/354/dd47ea6d5f058381.jpg)
-
Toć dlatego robię sam, bo drogo wychodzi :-) Mam w domu np. grip otto - zdjęcie poniżej i myślałem żeby skopiować, ale my do symulacji potrzebujemy znacznie więcej przycisków i hatów (np. żeby się rozglądać czy co - realny pilot tego nie potrzebuje). Mam też warthoga - tu z kolei jest taki problem, że niby też można skopiować, ale i tak nie dostanie się u nas odpowiednich przycisków czy hatów (w rozsądnej cenie). I tak trzeba by było w modelu rzeźbić. Więc postanowiłem samodzielnie zaprojektować - a co mi tam :-)
(http://www.aircraftspruce.com/catalog/graphics/ottoB8grip.jpg)
-
ShopiK,
Ale oczywiście masz w planie krótką serię produkcyjną na potrzeby The Forum ;D .
-
Jak model będzie gotowy, forma zrobiona, to oczywiście że będzie można podziałać. Czekamy jeszcze na elektronikę 3.14tera :-)
-
W międzyczasie projektuję mocowanie z blokowaniem dźwigni skoku. W niektórych śmigłowcach trzeba wcisnąć rączkę, żeby poruszyć dźwignią. Tutaj dzięki blokadzie jak hamulec bębnowy wyszedł mi przypadkowo opór dźwigni. Zobaczymy jak w praniu wyjdzie.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/col_lock_proj.jpg)
-
Wygląda bardzo profesionalnie. Mi też coś takiego wyszło (w mniejszej skali):
http://il2forum.pl/index.php/topic,17010.msg324160.html#msg324160 (http://il2forum.pl/index.php/topic,17010.msg324160.html#msg324160)
Ważne, żeby materiały dobrać w taki sposób, aby różnica współczynika tarcia dynamicznego i statycznego była jak najmniejsza. Dzięki temu dźwignia będzie poruszała się gładko i będzie można dokładnie nią operować.
-
HA! Wiedziałem, że gdzieś już to widziałem :-) No właśnie - chyba trzeba będzie jakieś okładziny stosować. Teflon?
A idąc dalej mam pytanie:
Jak lepiej zrobić? Żeby dźwignia blokady dźwigni skoku obracała się razem z rączką (przy zmienianiu przepustnicy)? - tak jest w mi-2. Wydaje mi się, że wtedy łatwo będzie wyczuć ręką, bez patrzenia, że mamy np. przepustnicę ustawioną na idle.
Czy raczej dźwignia zawsze na dole, a sama rączka się obraca (jak w motocyklu)?
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/raczka_colectivu.jpg)
-
HA! Wiedziałem, że gdzieś już to widziałem :-)
:-)
No właśnie - chyba trzeba będzie jakieś okładziny stosować. Teflon?
Ja zastosowałem poliamid i stal (wykorzystałem fakt, że obudowa łożyska jest gładka). Na stronie http://www.tribologia.eu/ptt/try/tr04.htm (http://www.tribologia.eu/ptt/try/tr04.htm) jest przydatna tabela z współczynnikami tarcia. Teflon będzię wychodził podobnie jak poliamid. Nylon i fibra w połączeniu ze stalą będą miały lepsze parametry. Zależy co uda się zdobyć. Ja kupowałem poliamid w płytkach o określonej grubości na Allegro.
Jak lepiej zrobić? Żeby dźwignia blokady dźwigni skoku obracała się razem z rączką (przy zmienianiu przepustnicy)? - tak jest w mi-2. Wydaje mi się, że wtedy łatwo będzie wyczuć ręką, bez patrzenia, że mamy np. przepustnicę ustawioną na idle.
Czy raczej dźwignia zawsze na dole, a sama rączka się obraca (jak w motocyklu)?
Zdecydowanie bardziej funkcjonalne będzie rozwiązanie pierwsze z możliwością wyczucia położenia dźwigni. Jednakże to rozwiązanie może ograniczyć kąt obrotu (dźwignia blokady nie może przeszkadzać) - typowe dylematy przy budowie kokpitu :-)
-
Już konsultowałem z pilotami. Pierwsza opcja będzie, czyli dźwigienka obraca się z rączką. Obrót max 40 stopni - akurat dobrze z powodów: 1.więcej byłoby niewygodnie 2. Koła zębate rysowałem bez obliczeń i tyle akurat wyjdzie pokrywając cały zakres potencjometru (na oko 2.5:1).
Ale powiem wam... Nic tak nie wkurza jak zapchana dysza drukarki po trzech godzinach wydruku (trzech z pięciu)...
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/collock_testy2.jpg)
-
Zachęcony postępami prac Piotrów (nad elektroniką) sam też wziąłem się do pracy - wyszło zgodnie z moim wyobrażeniem - tylko kolor jak zwykle... :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/collock_testy3.jpg)
-
Fajnie to wygląda, nie próżnujesz :) Powiedz, dobrze rozumiem że ta klamka na gripie porusza cięgno hamulca całej dźwigni?
-
Wygląda to o niebo lepiej niż planowane zastosowanie dźwigni hamulca od roweru u mnie xD
Pytanie z innej beczki - jaki jest (był) koszt samej drukarki? Chodzi mi o rząd wielkości - czy sam składałeś czy zakupiłeś gotowy zestaw/złożoną? Bo coraz bardziej stwierdzam, że przydałoby się ustrojstwo takie w domowym zaciszu.
-
Freeman, Tak, klamka zwalnia blokadę - hamulec. Wyżej jest podwójne zdjęcie mechanizmu hamulca i rączki (niedokończonej).
Elementy do drukarki kompletowałem sam. Myślę, że w 1000 się zmieściłem.
-
Zabawy ciąg dalszy :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/collock_testy4.jpg)
-
A dzisiaj fotel otrzymał nową ramę z regulacją pochylenia i amortyzacją dupska :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/fotelnowy.jpg)
-
Przywiozłem dzisiaj wycięte laserem blaszki. Tak na próbę. Stwierdziłem, że w razie czego szybciej (i kto wie, czy nie taniej) będzie wycinać laserem niż samemu dziergać nocami. Wystarczy odgratować :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/blaszki.jpg)
-
Trochę chaotycznie ten mój wątek wygląda. Ale biorę się za różne elementy projektu w zależności od dostępnego czasu i sił w rękach. Jak jest siła, to szlifujemy i spawamy, jak nie ma, to rysujemy w komputerze, albo:
Miałem kłopot z zaprojektowaniem i zamontowaniem mini joysticków hata. Ale na szczęście gdzieś w zapasach znalazłem nadsiarczan sodowy. Chwila rysowania i prasowania i już :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/pcb_minjoy.jpg)
-
Wcale nie chaotycznie. Nie przejmuj się. Dobrze się to czyta i najważniejsze, że jest postęp prac.
-
Dzisiaj udało się pociąć i polutować płytki, przeprojektować płytę gripa i mocowanie. I jestem zadowolony. Przy okazji oglądałem grzybki, które odlewałem tak jako odpady testowe. Jeden był pomalowany na czarno, a po przetarciu wyszedł efekt postarzenia. w sumie nawet mi się podoba.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/plytki2.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/plytki3.jpg)
-
Witam
Widziałem taką Drukarkę 3D, koszt to 3tys to się zdziwiłem, ale przedmioty nie były tak precyzyjnie wykonane jak u kolegi na zdjęciach. A ten plastik to jest wytrzymały ? Podpowiem koledze, że w dyskach twardych HDD są śruby dobrze wykonane o gwincie M2.5 i M3, M4 i można nabyć uszkodzone dyski na allegro juz od 3 zł zastosować w powyższym projekcie :angel: ")
-
Szczerze nie opłacałoby mi się rozkręcać dysków - taniej wychodzi zakup samych śrub ;)
-
W zależności od dysku , czy to 2.5", 3.5" koszt jednej sztuki już od 3zł, ale oprócz śrub które są dobrze wykonane w dysku są nietypowe łożysko od głowicy oraz aluminiowe pierścienie (w zależności od ilości talerzy w dyskach np. o wymiarach sred. zew. 32mmx śred wew. 25mm, szerokość pierścienia 4mm. Śruby i pierścienie wykorzystam w moim mechanizmie joysticka.
-
Jeśli myślę o jakiejś drobnej produkcji seryjnej, to staram się korzystać z dostępnych popularnych elementów. Bo jeśli zaprojektuję coś pod ładne śruby odzyskane z dysku, a później kolejnych takich nie znajdę? Raczej nie podchodzi mi to. Tym bardziej, że przy tym projekcie jest tyle różnym elementów do przemyślenia i pracy w przygotowaniu protypu, że szkoda mi czasu by było czasu na szukanie i rozkręcanie dysków. Co innego poszukać i kupić takie śruby. Nie mniej - każda taka uwaga jest cenna i warta rozważenia - dlatego publikuję na forum. Bo ktoś coś może skrytykuje, dostrzeże itd. Więc dzięki i proszę o jeszcze :-)
-
Tym bardziej, że przy tym projekcie jest tyle różnym elementów do przemyślenia i pracy w przygotowaniu protypu, że szkoda mi czasu by było czasu na szukanie i rozkręcanie dysków. Co innego poszukać i kupić takie śruby. Nie mniej - każda taka uwaga jest cenna i warta rozważenia - dlatego publikuję na forum. Bo ktoś coś może skrytykuje, dostrzeże itd. Więc dzięki i proszę o jeszcze :-)
Dokładnie są już gotowe w TEM: Elementy mechaniczne > Śruby (2188) (http://www.tme.eu/pl/katalog/sruby_100316/?gclid=CJf86vWhwNICFXgW0wodQKwOsA#id_category=100316&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C139%2C329%2C532%2C532%2C1482%2C1484%2C1489%2C2393%2C2502%2C2507&used_params=532%3A9093%3B)
-
O super! Nawet nie wpadłbym, żeby w TME szukać. Dzięki jeszcze raz :-)
-
Wziąłem się wreszcie za szlifowanie. Zaszpachlowane wydruki zapodkładowałem. Później - czego zwykle się nie robi, zastosowałem technikę, którą stosowałem przy malowaniu gitar. Pomalowałem (na czarno). I... kolejny szlif - czarna farba została w szczelinach - pokazując gdzie są jeszcze nierówności. I tak w kółko teraz - do ostatniej ryski :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/szlify1.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/szlify2.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/szlify3.jpg)
-
Świetna robota. Gratuluję.
Jeśli mogę doradzić to w celu sprawdzania poprawności wyszlifowanej powłoki zamiast korzystać z farby może warto by zastosować (tak jak w lakiernictwie) puder kontrolny.
-
Nigdy o tym nie słyszałem. Puść proszę jakieś linki :-)
-
Proszę coś takiego
http://kolorysta.pl/puder-kontrolny
https://www.youtube.com/watch?v=k1Ww8F_eyMc
-
W sumie można też rzucić mgiełkę ze zwykłej farby w spray'u i efekt będzie podobny. Tyle, że trochę taniej :).
-
Obejrzałem. Wygląda ciekawie. Taniej nie taniej, ale za to dużo szybciej. Po malowaniu farbą trzeba czekać aż zaschnie.
-
Jak rzucisz mgiełkę to w ciągu 5 minut masz suche. Warstwa ma być cienka i pokazać nierówności. Dokładnie tak samo jak przy szpachlowaniu auta :). No ale jak wolisz :).
-
Wolę nie wolę, na razie zostaje przy pierwszym sposobie, bo przy okazji uczę się malować aerografem. Ale puder też fajna opcja.
-
Przepraszam, za brak kropki w poprzednim poście :-).
Przepraszam, za post pod postem :-)
Ad rem... Nie wiem jak się wkleja filmy z youtube na forum. Dla leniwych opiszę, co tam widać :-) Zamocowałem dźwignię skoku wirnika do fotela i sobie nią macham. Niektóre elementy wciąż do poprawki, ale najlepiej testuje się na żywym organizmie. Obraz filmowy budujący napięcie od pierwszych chwil. Widz wciągnięty przez pasjonującą fabułę nie spodziewa się, że już w 43 sekundzie...
https://youtu.be/8ZcYVfLoIi0
Przy okazji testowałem wstępnie elektronikę Piotrka (piotrva) z wątku: http://il2forum.pl/index.php/topic,18056.0.html i jestem zadowolony :-)
Także prace - powolutku, krok za krokiem, śrubka za śrubką do przodu :-)
-
ShopiK,
Jeśli to nie tajemnica, to napisz proszę jakiej żywicy używasz do wykonania odlewów i ewentualnie jakiego materiału na formy (elastyczne)?
-
Żywica crystalline 940 (i mieszam np. z pyłem aluminiowym) oraz silikon MM922. Z Żywicy jestem zadowolony, po podgrzaniu i rozrobieniu ma konsystencję mleka więc ładnie wypełnia. Natomiast silikon trochę zbyt gęsty (ale przyznam, że lepszego jeszcze nie szukałem). Trochę go rozcieńczałem specjalnym rozcieńczalnikiem. No i stosuję niepotrzebnie czerwony (szybki) utwardzacz - no... za szybki jak na moje tempo pracy. Powinienem kupić niebieski.
Ale może macie lepsze pomysły, to chętnie słucham.
-
Trochę ciężko mi zabrać się za szlifowanie gripa. Bo zbliża się etap wykonania formy i odlewania - chyba się boję :-) Ale w każdej wolnej chwili coś tam się robi. Gdzieś tam w ostatnich dniach myślałem nad układem centrującym - wzorowany na istniejących gdzieś w "internetach". Oczywiście elementy do tegoż będą musiały być wykonane przynajmniej z żywicy, ale lepiej z aluminium.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/centrowanie.jpg)
-
Założenie poniekąd dobre, ale co do materiału to nie mam pewności. Pękło jedno z ramion. Chyba przy montażu "na chama". Jeszcze pewnie zrobię kolejny odlew, ale coś mnie się zdaje, że trzeba będzie aluminium frezować.
W każdym razie nie ma tego złego... Poćwiczyłem wykonywanie formy. Tym razem wyszła bezbłędnie :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/komiks.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/zalozenie.jpg)
-
Nie wiem, czy ktoś jeszcze czyta ten wątek, bo się wszystko wlecze, ale odważyłem się wreszcie zrobić krok milowy :-) Dla ludzkości to mały krok, ale dla człowieka skok ogromny (czy jakoś tak) :-)
Pierwsza część formy i zero bąbelków. Jestem bardzo zadowolony.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/forma1.jpg)
-
Czyta, czyta. Gratulacje!
-
Też czytam i jestem pod wrażeniem! Pełen profesjonalizm. Tak trzymaj.
-
Też czytam, gratulacje.
-
Pierwsza próba odlewania uchwytu joya. Sukces 50%. Koniecznie muszę zrobić kanały odpowietrzające oraz aplikować żywicę poprzez wstrzyknięcie. W tej próbie zewnętrzna powłoka wyszła bardzo dobrze, jednak wewnętrzne elementy nie odlały się, ponieważ powietrze nie miało gdzie uciekać. Spróbuję jeszcze raz wlewając żywicę z jednej strony.
https://youtu.be/G_4gM9Yo0eo
-
Poważny post, mimo daty:
1. dla rzeczy tych gabarytów formy dwu-częściowe, wnętrze silikon/gumosil, ale zewnętrzna powłoka sztywna - np. kompozyt włókna szklanego, czy nawet zostawić skrzynkę w której jest wykonywana miękka. Inaczej giętka forma będzie się odkształcać pod własnym ciężarem i ciśnieniem żywicy i zniekształcać odlew;
2. żywicę wlewać do zamkniętej formy.
Przykłady:
http://volpinprops.blogspot.com/2011/07/n7-rifle-mass-effect-3.html
-
Tak jest. Druga próba wykonana poprzez wlewanie do zamkniętej usztywnionej formy w pozycji pionowej. Wieczorem zobaczymy efekt. Jeśli i tu będzie słabo, to wtedy trzeba będzie jeszcze raz formę z kanałami zrobić.
-
Z tego co pamiętam z mojej zabawy w modelarstwo, to po wlaniu żywicy do formy przed jej zamknięciem, poddawało się ją wibracjom żeby pozbyć się pęcherzyków powietrza.
-
Witam.
Ważne są zaprojektowanie odpowiednio kanałów wlewowych form to w odlewnictwie, ale metoda działanie jest podobna. Tak trzeba zaprojektować formę i zalewanie, aby powietrze szło do góry z ciekłym metalem.
Lekcja w pracowni odlewniczej - https://www.youtube.com/watch?v=RKlEtZ0mKQo
-
Druga próba wyszła super. Żywicę wlałem do zamkniętej formy :-)
(http://www.mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/pierwszy_odlew1.jpg) (http://www.mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/pierwszy_odlew2.jpg)
(http://www.mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/pierwszy_odlew3.jpg) (http://www.mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/pierwszy_odlew4.jpg)
-
Bajka efekt! :)
Co do odlewów (Ty jestes już bardziej zaawansowany ale może komuś się przyda):
http://www.dirkfassbender.de/how-to-make-a-joystick-grip.html
Widzę stronka już bangla na maxa - jakaś linia produkcyjna się zbliża? :)
Zapodaj na PW maila. Coś Ci wyślę.
-
Zobaczymy, przymiarki na różnych frontach czynię :-)
Mam w domu thrustmastera warthoga i grip otto b8 więc pewnie i na nie przyjdzie czas :-) Ctrl+c Ctrl+v :-)
-
Druga próba wyszła super. Żywicę wlałem do zamkniętej formy :-)
Wyszło bo inny sposób ustawienia formy, czyli prawidłowy dwa kanały u góry jeden wlewowy drugi przelewowy, ale na dole również powinien być jeden kanał przelewowy. Ilość kanałów ma wpływ na koszt wytwarzanego przedmiotu to też trzeba uwzględnić w projektach takich form - Laboratorium wykonywanie form i rdzeni precyzyjnych jest na studiach wyższych na wydziale z odlewnictwa. ;D
-
Studia innego typu kończyłem dawno temu, dlatego teraz studiuję na wydziale youtube :-)
-
Coś jednak wyszło :-) Trochę za mocno porysowałem stalowym zmywakiem, ale... to działa :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/cos_wyszlo.jpg)
-
Gratuluję efektu! Czekam na moment kiedy ogłosisz zbieranie zamówień. ;D
-
Trochę jeszcze trzeba będzie poczekać :-)
A tymczasem, może czarna opcja? Jakby wypolerować? Kto wie :-)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/moze_czarne.jpg)
-
Zastanawiam się, czy ten przycisk z boku po lewej stronie to wygodne położenie posiada?
Nie powinien być troszkę pochylony w stronę użytkownika?
Tak mi jakoś "niewygodnie" wygląda, a patrzę na całość jakby okiem przyszłego użytkownika ;D .
-
Wyjdzie w praniu. W b8 jest chyba na także na prosto. W razie czego będzie opcja dorobienia pierścienia, który przechyli przycisk. Na razie szlifuję górne pudełko :-)
-
Precyzując "wyjdzie w praniu". Właściwie to wyszło, bo na prototypie latam. Jest wymiarowo bardzo podobnie jak w B8. Trochę puściłem w dół, bo w b8 jednak nieco przeszkadzał, jak się lata śmigłowcem.
-
Polerka, którą zbudowałem niegdyś do celów lutniczych nie doczekała się gitary. Ale praca włożona, nie zmarnowała się. Pobawiłem się dzisiaj chwilę. Trzy minuty smyrgania i efekt - poniżej. Czarny zaczyna mi się podobać :-)
Jakby się lepiej przyłożyć, to będzie idealny połysk.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/polerka1.jpg)(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/polerka2.jpg)(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/polerka4.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/polerka3.jpg)
-
ShopiK,
Jak tam postępy w pracach?
-
Cały czas coś tam do przodu.
Zacząłem już przygotowywać model pudełka do górnej części joya... Ale szlifowanie, to upierdliwa sprawa i nie miałem siły po pracy za bardzo. Nie przeszkodziło to jednak pomyśleć nad mocowaniem czujnika halla. Okazało się jednak, że muszę trochę zmienić koncepcję mocowania. Pierwotnie (jest na zdjęciach) zastosowałem magnesy okrągłe, których jedna połowa płaszczyzny ma biegun N druga S. Wygodnie się montuje, ale niestety zakres odczytu mizerny - około 50 kroków. Właśnie się drukuje nowe mocowanie - według projektu jak na zdjęciu - koledzy właśnie tę drugą opcję wykorzystują.
Tu jestem otwarty na wszelkie sugestie.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/szlif_box.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall1.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall2.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall3.jpg)
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall4.jpg)
-
Krótki ten czas na modyfikację posta.
Przy drugim ustawieniu magnesów - otrzymałem krok 120, a przy zastosowaniu wzmacniacza Piotrka 3.14tera - 374 kroków (przy maksymalnych wychyleniach drążka). Myślę, że jeśli wysunę hallotron dokładnie między magnesy będzie lepiej.
(http://mcd.ayz.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall5.jpg)
-
Jakie masz dostępne magnesy ?
Ja testowałem na czujniku A1324, a czy ten Twój czujnik działa podobnie to nie wiem. U mnie musiałem ustawić odległość między magnesem i czujnikiem 1-1.5mm i otrzymałem "wzorcowy" precyzyjny zakres przy pełnym obrocie od 1-1023. Precyzyjny zakres zależy od metody zamocowania czujnika i magnesu i nie wiem, czy teraz uda Ci się uzyskać najlepszy zakres w Twoim projekcie jak nie przeprowadzałeś w wcześniej testów. Zakres musi być w miarę precyzyjny, bo nie uzyskasz dobrego odczytu. Ja to testowałem na MMJoy-2 i rożne rozwiązania magnes-czujnik.
Spróbuj i testuj każde ustawienie magnesu i czujnika, najlepiej wykonując ponowną kalibrację w Systemie tj. w [Panel Sterownia > Sprzęt i dźwięk > Urządzenia i drukarki - (Kontroler)
Pozdrawiam.
-
Pozwolę sobie zacytować prywatną wiadomość od Falcona, bo może też innym się przydać.
Musisz przy tym rozwiązaniu co masz sprawdzić wszystkie warianty ustawień Magnes - czujnik jaki będzie najlepszy, zakres tj. wzorcowy na potencjometrze jest od 0-1024, ale ciężko do uzyskania ja uzyskałem 2-1023 przy wielu testach i wukorzystaniu 4 modeli magnesu (uzywałem do testu Arduino i program MMJoy-2) . Najlepszym magnesem, dla którego uzyskałem idealny zakres był magnes MP 6 X 2 X 2,5 / N38 - magnes neodymowy - http://www.magnesy.eu/mp-6-x-2-x-2,5--n38---magnes-neodymowy-t-3155.html - poźniej na forum podeśle moje rozwiązamie mocowania czujnika A1324 i magnesu na laminacie i mocowanie magnesu na osi.
A. odległość -czujnika od magnesów
B. również test i - zamiana biegunowy magnesów (bo tez jest to istotne ) czyli jak się baryłki przyciągają
"o" -magnes
baryłki się przyciągają biegunami NS czyli sposoby do sprawdzenia
1 sposób --- N o S
2 sposob --- N o N
3 sposób -- S o S
To odpowiadam :-)
Korzystam obecnie z hallotronu ss49E ponieważ dopuszcza on napięcie zasilania już od 3.0V a takie będzie potrzebne jeśli korzystać będę z elektroniki Piotrva. Testy na razie robię jeszcze na swojej elektronice opartej o arduino leonardo.
Czy teraz uda się uzyskać najlepszy zakres? Mogę do woli wymieniać i tworzyć "mocowania" więc będę próbował dalej. Początkowo użyłem magnesów takich jak Falcon (N38). Namagnesowane są tak jak widać na zdjęciu poniżej. Piszesz, że dla nich uzyskałeś najlepszy zakres - więc pokaż tylko jak mocowałeś. Oczywiście wiem, że muszę zmniejszyć odległoś - ale najpierw poczekam na propozycję innego umiejscowienia. Na razie z wzmacniaczem 3.14tera udało się już dobić do 454 kroków. Testuję już na prototypie, bo pełen obrót i tak nas nie interesuje. Joy wychyla się tylko w niewielkim wycinku (pewnie max 30 stopni), więc pełen obrót to było by jakieś 5400 kroków.
Ustawienia testuję na własnym programie - który pokazuje faktyczne dane z czujnika, oraz te zmapowane na oś - tutaj też mogę dokonywać kalibracji. Aplikacja "kontrolery usb", jest w tej kwestii bardzo uciążliwa.
I tyle. Jak macie propozycje innego ustawienia magnesów, to śmiało - choćby odręczne szkice :-)
Aha. Na wykresie VKB Widać czarny: hallotron - prosto z czujnika, czerwony: potencjometr - z uśrednianiem arytmetycznym potęga 32. Na zdjęciu oś Y (potencjometr) ma krok 91 bo nie była kalibrowana w tym momencie.
(http://prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall6.jpg)
(http://prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall7.jpg)
-
Możesz mieć takie słabe wychylenie, bo masz 3V, a praca hallotronu ss49E robocze to 4.5V max 6V, a ja robiłem dla A1324 na 5V (Arduino) i jest znaczna poprawa. Info - SS49E https://dscl.lcsr.jhu.edu/main/images/3/31/SS49e_Hall_Sensor_Datasheet.pdf
Tu masz tak na szybko podgląd i widok mojego przykładu osadzenia czujnika Halla A1324 z magnesem w mechanizmie Joystika. Jeszcze została do wykonania obudowa i umieszczenie czujnika. Umieściłem czujnik A1324 na starym kawałku laminatu PCB (wyczyszczony i wyszlifowany), wycentrowany i dopasowany będzie mocowany do obudowa, a ta za pomocą 3 śrub będzie przykręcana do korpusu.
Mój przykład
(https://images82.fotosik.pl/494/cd9abdb616219b10.jpg)
-
Dzięki - czyli zupełnie inaczej niż mi się wydawało. Będę próbował i poinformuję o efektach
-
Linie osi "X" i "Y" najlepiej jak są w środku linii wykresu " VKB Sim" to możesz u Ciebie ustawić oprawą z magnesem prawo lewo. Wcześniej trzeba wszystkie luzy usunąć.
-
Joy jeszcze nie ma zrobionego systemu centrowania. Dlatego nie są w środku wykresu. Swoją drogą, kiedy latam na śmigłowcu to nawet mi pasuje, że jest taki deathzone - sprężyny zaczynają działać od jakiegoś momentu. Ale pewnie nie wszystkim by to leżało, i jak trochę odłożę środków, to dam do wycięcia system centrujący z aluminium. Luzów nie ma. Na łożyskach śmiga :-)
-
shopik - przecież mając drukarkę 3d możesz pokusić się o zrobienie przekładni, tak aby zakładany ruch wajchą przekładał się na 100% ruchu magnesu :) lub blisko tych okolic
-
Nie chcę komplikować projektu - bo nigdy nie skończę. Przekładnie trzeba umieć policzyć, żeby też luzów nie było. No i całkowite przeprojektowanie mocowania- kołyski. Czytałem trochę o tym, ale to może na wersję MK2 :-) Bo zaraz po przekładni będzie projektowanie "kasownika luzów" itp :-) A tymczasem już mam wydrukowane mocowanie wg pomysłu Falcona. W nocy będą testy :-)
JEdno pytanie, bo zapomniałem: standardowy sterownik kontrolerów - jakie przyjmuje wartości? -127- 127, czy cały integer?
-
Korzystam obecnie z hallotronu ss49E ponieważ dopuszcza on napięcie zasilania już od 3.0V a takie będzie potrzebne jeśli korzystać będę z elektroniki Piotrva.
Wczoraj sprawdzałem na napięciu 3.3V z Arduino i zakres był ~80%, tak że wynika to ze sposobu mocowania magnes-czujnik. ShopiK, a skąd masz tą aplikacje FlyByWire podoba mi się :) to też Piotrva.?
-
A nie :-) Sam sobie napisałem :-) Najbardziej jestem dumny z obrazka :-)
Ale raczej nikomu się nie przyda, bo używa "protokołu", który również na szybko napisałem dla mojego arduini. Więc z żadnym innym joyem nie zadziała :-(
-
Dokonałem kolejnych prób. Inne ustawienie halotronu. Halotron będzie na stałe, a regulowany (obracany będzie magnes - co zwiększa możliwość regulacji, będzie prostsze kontrukcyjnie i bezpieczniejsze dla przewodów). Na zdjęciach widać mocowanie magnesu do testów (zębatka) oraz finalne (na chwilę obecną, które po regulacji można zablokować śrubką insertową.
Jednakże zakres (bez wzmacniaczy) wzrósł jedynie do 127 kroków. Czyli niewiele więcej.
Na razie zostawiam tą kwestię do przemyśleń i od jutra biorę się za dalsze szlifowanie kolejnych elementów wzorca do odlewu. Myślę, że za wcześnie się biorę za to - skoro nie mam docelowej elektroniki (z odpowiednim programem diagnostycznym).
(http://prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall8.jpg)
(http://prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall10.jpg)
(http://prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/obud_hall9.jpg)
-
Fajnie by było, gdyby forum wyświetlało linki youtube z miniaturką. Tak czy inaczej zachęcam do kliknięcia :-)
https://youtu.be/UBYZ3z6R_N4
-
Fajnie by było, gdyby forum wyświetlało linki youtube z miniaturką. Tak czy inaczej zachęcam do kliknięcia :-)
Nie ma takiej potrzeby :).
Poza tym dobra robota!
-
Witam :)
Przymierzam się do odlewania mojego gripa B-5, w tym momencie finiszuję wzór do formy. Powiedz mi, proszę, jak to jest z wydajnością silikonu i żywicy? Mianowicie:
- ile silikonu zużyłeś na formę? 0.5kg? 1kg?
- ile żywicy wychodzi na jeden, max dwa gripy? 0.5kg?
-
Co do silikonu, to niespodziewanie dużo idzie. Nie zmienia objętości po zmieszaniu, więc objętościowo popatrz (łatwo obliczyć. Moje formy do obu połówek gripa ważą odpowiednio: 1.2kg i 1.6kg. Trzeba liczyć się z tym, że za pierwszym razem może coś pójść nie tak. Więc - butelka 1kg silikonu, to zdecydowanie za mało. Ja kupiłem 5kg (ale na różne próby poszło sporo (inne elementy też odlewałem testowo) - więc i drugie 5kg trzeba było kupić. Teraz już oszczędniej idzie.
A żywicy 0.5kg - yo na luzie na gripy wystarczy (jeśli puste w środku). Ale tu znowu - trochę prób i butelki puste się robią. (Ja używam też wypełniacza - aluminium, i barwnika). Aha zmieniłem żywicę na fc52 - szybko i super i w ogóle. :-) Silikon mm922 i utwardzacz standardowy (niebieski) - łatwiej odpowietrzyć. Czerwony dla mnie za szybki - silikon gęstnieje bardzo szybko - trzeba się zbytnio spieszyć no i... bąbelki. Przy niebieskim problemu nie ma.
-
Dzięki! Skończę ze szlifowaniem i lecę z formowaniem :)
5kg... heh, mam nadzieje, że 2kg starczą na moje potrzeby bo jednak koszt jest spory jak na raczej jednorazową akcję... Zastanawiałem się też nad gipsem, ale nie wiem jak z oddawaniem detali (których notabene praktycznie nie ma).
-
Prace trwają nadal. Najgorsze to wykończenie elementów... Szlifowanie, szlifowanie szlifowanie... No ale trzeba... W przerwach udało się przygotować projekt pudełka przycisków na rączkę dźwigni skoku, wydruk prototypu i pierwsze przymiarki (czy wygodnie, czy pasuje itp.). Niestety, co chwila pojawia się też nowy pomysł. Ot choćby nowe umiejscowienie enkodera... No i trzeba było mocowanie zaprojektować. Ale wierzę, że w końcu uda się to opanować :-)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_raczka1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_raczka2.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_raczka3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_raczka4.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/col_raczka5.jpg)
-
Po długiej i mozolnej pracy modele głównych elementów (korpusy pudełek) wieńczących gripy joysticka i dźwigni skoku wydają się gotowe do wykonania formy. Pozostają jeszcze do dopieszczenia mniejsze i prostsze detale jak płytki mocowania przycisków itd.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/modele1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/modele2.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/modele3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/modele4.jpg)
-
Wygląda pr0 :).
-
Może nie wygląda to na pierwszy rzut oka pięknie, ale forma wyszła całkiem dobrze :-) Teraz forma się odstresowywuje, a jutro sprawdzimy :-)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma001.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma002.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma003.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma004.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma005.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma006.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma007.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma008.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma009.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma010.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma011.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/forma012.jpg)
-
Udało się wykonać testowe odlewy. Jest w miarę ok. Niewiele pracy przy obróbce końcowej. Jeden z aluminium (niepotrzebnie jednak watą stalową tak ostro szorowałem) i czysty czarny (trochę mało barwnika, ale się skończył). Więcej nie komentuję, można popatrzeć. A w razie pytań odpowiem później.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox2.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox4.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox5.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox6.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox7.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox8.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/unbox9.jpg)
-
Różne próby. Tym razem spust.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/spusty.jpg)
-
Koledzy, czy któryś z nas posiada cnc - czy laser czy coś do wycinania aluminium (tak do 4mm grubości)? Chciałbym dać zarobić swoim.
-
Okazało się, że pudełko chwytu joysticka jest zbyt skomplikowane. Chociaż ma całkiem ładny kształt, trudno jest uzyskać na chwilę obecną satysfakcjonującą jakość wykonania. Problemem na przykład okazało się zapowietrzanie formy oraz polerowanie elementów. Zdecydowałem się stworzyć nowy projekt o uproszczonej konstrukcji. Niejako od początku trzeba przygotować model do oldewu, poprzez mozolne szlifowanie. Jednak dzięki temu, poprawiona zostanie nie tylko jakość, precyzja wykonania, ale i ergonomia. Mechanizm spustowy będzie już ukryty wewnątrz pudełka. Zastosowanie innego przełącznika, pozwoli uzyskać przy wciskaniu spustu charakterystyczny wyczuwalny i słyszalny “click”. Dostęp do drugiego HATa został ułatwiony, podobnie z bocznym przyciskiem. Nie ma więc tego złego… Jedynie trochę więcej pracy.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/nowy_grip1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/nowy_grip2.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/nowy_grip3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/nowy_grip4.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/nowy_grip5.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/nowy_grip6.jpg)
-
Czego używałeś na tym filmiku https://youtu.be/UBYZ3z6R_N4 do tworzenia formy? To jest glina czy jakaś odmiana plasteliny technicznej? Bo chyba zmywalna wodą? Możesz dać jakieś namiary?
Sam używam plasteliny technicznej ale usuwanie jej później z modelu jest dość upierdliwe...
A sprzęt na wypasie tworzysz, gratulacje :)
-
To glina jakaś zwykła z alle... 30zł za 10kg czy jakoś tak :-)
-
Thx, tak podejrzewałem :)
-
To coś takiego się urodziło :-)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny1.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny2.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny4.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny5.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny6.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/srebrny7.jpg)
-
Gratulacje.
-
Gdyby kto miał chwilkę czasu i chęci to było by miło, gdyby się polubiło : https://www.facebook.com/PRDevices/
A tymczasem coś tam udało się zamontować :-)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/kontroler2.jpg)
-
Fajnie to wygląda, profil na FB też polubiony. Napisz coś o wrażeniach z latania na tym, przy takiej długości drążka zakres jego wychyleń jest pewnie spory? Orczyk ma zintegrowane osie do hamulców? No i teraz czas na przepustnicę !!! :)
P.S. Planujesz w finalnej wersji zabudować jakoś mechanizmy żeby ochronić je przed kurzem itp?
-
Dzięki :-)
Co do wrażeń. Zabawka była już oblatywana kilka miesięcy wcześniej - z poprzednimi prototypami gripów. Wszystko we wcześniejszych postach. Mimo, iż na mojej elektronice (Arduino) rozdzielczość była marna, to zakres ruchu wajchy po około 9cm w każdą stronę dał niesamowite odczucie. Przez ostanie miesiące oczekiwania na moduł docelowej elektroniki - sprzęt był rozmontowany i musiałem latać na zwykłym joyu... Dramat - już nie potrafię latać Mi-8. :-) Jednak... długość ma znaczenie :-) Ale mowa tu oczywiście o śmigłowcach - w Dangerous Elite - zwykły hotas lepiej się sprawdzi.
Hamulców nie ma - bo od początku było to pomyślane jako śmigłowcowy kontroler - dlatego też przepustnica, a bardziej collective jest w planach. Gdzieś po drodze tutaj pokazałem filmik z prototypem. Muszę to jednak przeprojektować na konstrukcję z blach aluminium. Bo już widzę, że zabawa w odlewy to kolejne miesiące pracy i dość duże koszty (silikon itp). Wycięcie cnc taniej wyjdzie i da lepszą jakość.
O kurzu nie myślałem, bo i oryginał nic takiego nie ma. Można by pomyśleć. Teraz trochę przystopowałem, bo kwestia elektroniki wciąż nierozwiązana (ale na dniach będę testował kolejne rozwiązanie). Dalej w planach mechanizm centrowania, później dźwignia skoku.
-
Mimo, iż na mojej elektronice (Arduino) rozdzielczość była marna, to zakres ruchu wajchy po około 9cm w każdą stronę dał niesamowite odczucie.
100% prawda.
Sam mam teraz joya-samoróbkę na podstawie ręcznie rzeźbionego gripa B-5, na drągu ok. 50cm chodzącą na MMjoyu2 i czujnikach TLE5010, które zostały przez mega_mozga ograniczone do 10bitów (1024 punktów na oś, 512 punktów na stronę). Obawiałem się tej rozdzielczości bo taką to pewnie miałem z 15 lat temu na Wingmanie 2. Błyskawicznie jednak przekonałem się (empirycznie), że ta 16 bitowa precyzja Warthoga to pic na wodę-fotomontaż, czytaj: kompletnie nic to nie daje przy takiej długości dźwigni. Oczywiście Hoga się nie pozbędę bo używam go w BMSie, ale do drugowojennych i powojennych samolotów (grip B-8 niedługo będzie gotowy) będę używał mojego sprzętu.
-
A tu coś dalej idzie :-) Odebrałem dzisiaj wycięte formatki.
Troszkę więcej na blogu: http://prdevices.pl/2017/08/02/jeszcze-gorace-laserem-ciete/ (nie wiem, czy to legalne - proszę mnie upomnieć w razie czego)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/blachy1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/blachy2.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/blachy3.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/blachy4.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/blachy5.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/blachy6.jpg)
-
Normalnie bajka! I projekt i wykonanie i sposób prezentacji! Twoja strona też mi się podoba.
-
A tymczasem coś tam znowu drgnęło. Dotarła elektronika Arcaze od Simple Solutions.de oraz jakaś malutka paczuszka z Chin. Elektroniczne serce joysticka zaczęło bić. Nowe HAT switche alpsa wydają się być rewelacyjne - jestem bardzo zadowolony.
Więcej na blogu:
http://prdevices.pl/2017/08/17/paczki-z-zagranicy-elektronika/ (http://prdevices.pl/2017/08/17/paczki-z-zagranicy-elektronika/)
http://prdevices.pl/2017/08/21/nowe-hat-switche/ (http://prdevices.pl/2017/08/21/nowe-hat-switche/)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/arcaze1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/alps1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/alps3.jpg) (http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/alps9.jpg)
-
Kolejne elementy docierają. I testujemy i poprawiamy.
Jest też filmik: https://youtu.be/iCRuiLY2hRo
A więcej tutaj: http://prdevices.pl/2017/08/29/mechanizm-sprezynowy-testy/
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/noweblachy5.jpg)(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/noweblachy6.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/noweblachy7.jpg)
-
Jak zwykle kawał ciężkiej i dobre pracy. :)
-
Takie fuchy na boku, ale kto wie, może to będzie nowy kierunek.
dokonałem upgrade'u siedziska - bo skoro nie mam spadochronu, to...
No i kurier przywiózł elektronikę arcaze oraz trochę pudełek więc :-)
Jakby kto potrzebował, to pisać na kontakt(małpa)prdevices.pl Chętnie pomogę, a mi z kolei przydały by się środki do dokończenia joysticka :-) Mam nadzieję, że taka "reklama" nie godzi w regulamin forum.
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/siedzisko.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/panelki1.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/panelki4.jpg)
(http://www.prdevices.pl/rozne/joy_zdjecia/panelki5.jpg)
-
Zarwałem trochę nocy na zapoznanie się z Twoim materiałem- ale było warto! To naprawdę KAWAŁ DOBREJ ROBOTY!!! Gratuluję!!! Już zbieram do świnki na zakup ;)) Pozdrawiam i czekam na zapisy ;)
-
Dzięki za miłe słowa :-) Do świnki mam nadzieję, nie będzie trzeba za dużo dokładać. Myślisz o panelach, czy joysticku?
-
@shopiK może zrobisz ankietę w ramach badania rynku: ilu i na jakie elementy byliby chętni, o ile uruchomisz produkcję. Nie będziesz bynajmniej zaskoczony ilością po uruchomieniu projektu. Jeśli nie doczekam się dźwigni z Microhelis.de to możesz mnie ująć, jeśli się da na listę chętnych :)
-
Dobry pomysł. Chyba już jestem gotów na taką ankietę.
-
Dzięki za miłe słowa :-) Do świnki mam nadzieję, nie będzie trzeba za dużo dokładać. Myślisz o panelach, czy joysticku?
Dobre pytanie ;) Wszystko zależy, jak długo będę musiał odmawiać sobie zakupu jedzenia z emerytury ;)
Myślę, że joy na początek z opcją dalszej rozbudowy o panele. Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję - ŚWIETNA ROBOTA!