Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: rafgath w Maja 23, 2017, 20:12:54
-
ANNOUNCING… PREPAR3D V4
05-23-17
Lockheed Martin is proud to announce that the next generation of simulation and training will start on May 30, 2017 with the public release of Prepar3D v4. The release culminates over eight years of Lockheed Martin development and welcomes major enhancements and new capabilities.
Prepar3D v4
Lockheed Martin’s Prepar3D v4 – available May 30, 2017
Prepar3D v4 completely changes the simulation landscape with a comprehensive baseline update to a 64-bit architecture. Higher resolution visuals, more objects, increased data precision, larger scenarios, and improved performance are now all possible at levels never seen before in the product’s history. The sky’s not the limit!
Additionally, the release brings dynamic lighting, rain/snow particles, global 3D trees, a fully reworked software development kit (SDK), new default vehicles, and countless improvements.
More details will be released over the next week with Prepar3D v4 being directly available from Prepar3D.com on May 30, 2017 at 2:00pm EST.
http://prepar3d.com/latest-news/
------------------------------------------------------------------
The release date for Prepar3D v4 has been set to May 30, 2017!
And as most of you know by now, yes it's 64bit and yes, it's amazing :)
Here's a small sneak peek of the dynamic and standard lighting features. There's a lot more possible, Samos and Twentynine Palms only use rotating tower beacons at the moment.
Updated installers for both sceneries will be released along with Prepar3D v4 or shortly after.
You can also tune into the AirDailyX livestream today at 1700z: https://www.twitch.tv/adxlive
https://www.facebook.com/29PalmsSceneryDesign/videos/1751111471570685/
-
A, żeś mnie ubiegł! Właśnie wklejałem newsa :D.
https://www.youtube.com/watch?v=2-JIAbBUUbM
Będzie się działo, będzie zabawa... !
-
Podobno free upgrade.
-
Kolejno na Forum FTX: http://www.orbxsystems.com/forum/topic/135405-prepar3d-v4-64bit-orbx-preview-4k-screenshots/
A2A zrobi za darmo updejty: http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=59749 .
https://www.youtube.com/watch?v=WHskGSeF1a4&feature=youtu.be
-
PMDG - tez zapdejtuje za darmo swoje maszyny.
'Those who are already customers of our Prepar3D products will be able to obtain these new versions at no cost.'
-
Jedyne co ja wiem na tę chwilę to ja od razu nie pakuję się w v4. Poczekam chwilę by opadł kurz i by już REX'y i AS2016 też z tym działał. Pewnie potrwa to do końca czerwca, może wcześniej? Wtedy się przesiadam.
Fajnie, że jednak poszło wiele firm w darmowe updejty. Już widzę sporo firm się na to pisze, również od scenerii jak FlyTampa, 29 Palms itp.
-
Podobno free upgrade.
Lockheed Martin upgrade za free??? Coś nie wierzę, naprawdę chciałbym się mylić. Znając ich politykę upgradów, Prepar3D v4.1 ;) będzie miał bardziej rzeczywisty efekt deszczu i trzeba będzie zapłacić.
Poniżej link do artykułu o aktualizacji dodatków do wersji 64 bitowej
https://fselite.net/news/prepar3d-v4-know-developers/
-
Dlatego pisałem podobno, ktoś wrzucił taką informację w sieć, ale teraz ten link nie działa nawet więc może być fake news. Nie będę się upierał. LM pewnie by się pochwalił tym.
Co lepsze, obawiam, się, że zażądają znów pełnej kasy za to, jak to było z P3Dv2 > P3Dv3. To jest akurat chamówa. Powinna być fajna zniżka, a nie takie coś. Zobaczymy.
-
Spad.next (update) też free dla v4. Wygląda na to, że nie jest to zatem mega dużo pracy by producenci porobili uaktualnienia.
-
AS2016 juz jest testowane pod v4 wiec zapewne wyjdzie kilka dni po wydaniu. Zreszta jak widac wiekszosc liczacych sie wydawcow jest juz prawie gotowa z 'updejtami' wiec raczej z ew zakupem nie bedzie sie trzeba jakos specjalnie dlugo wstrzymywac i LM nie potorzy bledu jak to bylo z V3. Coz konkurencja nie spi ;).
Ja i tak zapewne kupie nawet jesli bedzie sie to wiazalo z pelna cena. Coz moze gdyby nie cala szafa dodatkow to bym sie zastanowil ;) A tak nie beda juz ograniczony przez brak pamieci, co nie powiem bardzo mi odpowiada.
-
Aha, no i na FTX pisali, że działają chmurki REX bez problemu i tekstury, więc nawet obecny soft zadziała z v4.
-
AS2016 też darmowa aktualizacja do P3Dv4.
http://hifisimtech.com/asp4announce/
-
FSUIPC 5, to nowa wersja dla P3Dv4 ale chyba nie będzie chciał $ za to jak ktoś ma 4? Chociaż wygląda na to, że pisze o płatnej wersji.... :/.
http://forum.simflight.com/topic/82730-64-bit-compatibility/#comment-503252
-
Majestic pisze na FB, że się zastanawia nad płatnym updatem dla Dasha.
-
Jestem ciekawy, że tak podstawowej informacji o tym, że v4 będzie płatny/darmowy (upgrade) nie ma i pojawi się dopiero we wtorek.
Trochę tak jakby czekali ilu developerów dodatków powie "robimy darmowy upgrade do v4".
-
Porownanie v3
I i v4:
https://youtu.be/gjauJBy184s
Pisownia. Mazak.
-
Podoba mi się dzisiaj działanie strony http://www.prepar3d.com/ , aż strach co z tego P3Dv4 wyjdzie ;).
-
Update on Prepar3d V4 **licensing**. For ACADEMIC/professional versions, you will need to produce documentary evidence of your eligibility to use that license.
Examples are your CAA number (as per your Class 1/2 medical cert) academic, or a scanned copy of your Flight Crew license for professional / plus. All entertainment users are being referred to 3 alternatives of simulator, as Lockheed Martin will no longer supply its software to wombles.
Czyzby Dovetail ?
-
Czyli nie darmowy update.
-
Update on Prepar3d V4 **licensing**. For ACADEMIC/professional versions, you will need to produce documentary evidence of your eligibility to use that license.
Examples are your CAA number (as per your Class 1/2 medical cert) academic, or a scanned copy of your Flight Crew license for professional / plus. All entertainment users are being referred to 3 alternatives of simulator, as Lockheed Martin will no longer supply its software to wombles.
Plotka jakaś, nic takiego nie ma. Źródło?
-
Oto co "mówi" LM o upgrade: https://www.prepar3d.com/news/2017/05/114192/
Prepar3D v4 is considered a new product release.
If you have purchased a previous version of Prepar3D within 60 days, you can request a refund and then purchase the desired license of Prepar3D v4. Please see the refund policy for more information.
There are no exchanges, upgrades, or discounts available.
-
some1 - wziete z zamknietego forum Prepara. Faktem jest jednak, ze nabylem v4 bez zadnych problemow.
-
Akurat dostęp do zamkniętego forum Prepara mam i nikt tam nic takiego nie napisał. Poza tym bardzo wątpliwe, żeby ktoś z Lockheeda napisał "wombles".
-
Przecież to by był strzał w kolano dla LM.
Według mnie to bzdura.
-
Ciekawa sprawa, w SDK jest info o:
Also new is heat mapping and IR imaging
To by oznaczało kolejny przełom np. dla TacPack i symulacji podczerwieni.
-
Coś cicho w temacie. Ktoś kupił, latał i podzieli się wrażeniami?
Ja będąc szczerym raczej nie kupie, wole te pieniążki zainwestować w XP11.
-
Coś cicho w temacie. Ktoś kupił, latał i podzieli się wrażeniami?
Ja będąc szczerym raczej nie kupie, wole te pieniążki zainwestować w XP11.
Ja wezmę na stówę, ale spokojnie czekam jak już będę updejty do wszystkiego co mam. Np. ORBX nie dał dla Vectora, dość ważny dodatek. Raczej nastawiam się na II połowę czerwca, ciśnienia nie mam, bo też dużo samolotów z dll'ami tu nie zadziała.
Trochę recenzji czytałem i nie widziałem ani jednej by ktoś był niezadowlony. Nawet są wzrosty w FPS, nie dużo, o 3-6 fps, ale zawsze coś. Przede wszystkim za to trzyma fps w miarę równo, nie skacze jak w X. No i chwalą brak stuttera.
-
HiFi Simulation robi update dla P3D v4 tylko AS16.
Posiadacze ASN mogą pocałować się w...
-
Po dwóch godzinach w v4 - blurries i doczytywanie tekstur gór nadal występuje.
Wydajność ogólnie lepsza, stutter prawie niewidoczny.
Uczucia mam bardzo mieszane.
-
Potestuj te nowa opcje w cfg. Moze to cos da? Chodzi mi wlasnie o ta opcje dot.tekstur.
-
Orbx bardzo fajnie sam się przełączył na v4, na razie bez Vectora.
Opcje dość wyżyłowane (HDR ON), jest stabilnie. Bardzo ciekawe, że v3 nie lubił ograniczania klatek a gdy się już to zrobiło to takie 30kl/s nie było płynne - v4 z ograniczonymi klatkami do 30 jest płynny i bez stutteru. Coś jakby 30kl/s w v3 nie równało się 30kl/s w v4.
Czekam na sklepy takie jak JustFlight i Simmarket aż udostępnią C182 od A2A i scenerie od Drzewieckiego. Wtedy zacznie się jakieś poważniejsze latanie, bo na defaultowych maszynach to wiadomo jak jest...
Taka opcja jak "3d autogen" wali nieźle po klatkach, radzę odznaczyć.
Latałem póki co wolno i tuż nad samą ziemią, przyznam, że fajnie - ostatni raz tak fajnie latało mi się w XP11.
Blurries ustąpiły, tak jakby P3D się "ustawiał", po 10 minutach lotu nie doświadczam ich więcej. Niestety ale geometria gór jak i tekstury nadal doczytują się w miarę zbliżania się do nich, może nie tak obrzydliwie jak w v3 ale nadal jest to problem.
O, jeszcze zauważyłem, że Eyeview smooth reset nie działa (takie płynne wracanie widokiem kamery do widoku na nos samolotu kiedy rozglądamy się po kabinie za pomocą HATa).
-
I tak o to v4, pomimo tego ze jest krotko na rynku, to juz przyczynia sie do powolnego umierania FSX-a.
https://pcflight.net/major-scenery-developers-making-future-products-p3d-v4/
-
Trochę dziwne z tym Vectorem, że jeszcze tego nie zrobili. Co ciekawe znajomy zainstalował jakoś ręcznie i niby działa ok. Nie mam jeszcze P3Dv4. Na razie break z lataniem ;>. Czekam aż będzie większa kompatybilność, jak też już AH też wyda swoje modele pod czwóreczkę, lubię ich klimaty.
-
No z Vectorem trochę lipa, mówili, że do końca czerwca będzie gotowe. W zasadzie REX TD też ma dostać "hotfix" dla v4 ale coś temat tego hotfixa nie jest taki hot, skoro nadal go nie zrobili. :P
-
Tez czekam na Vectora. Moze skupili sie bardzie nad FS Global 2018. Dobrze chociaz ze regiony dzialaja no i Ameryka Poludniowa na dniach.
https://www.pilots.shop/Cms/Ui/Pages/Products/MainPage.aspx?id=0a9450f8-3d9e-4737-ad76-958d5bae1a23
http://www.orbxsystems.com/forum/topic/137779-open-lc-south-america-various-shots/
-
No ciekawe czy mesh też będą reklamować jako 64-bit ready. To byłby hit marketingu... :)
-
No ciekawe czy mesh też będą reklamować jako 64-bit ready. To byłby hit marketingu... :)
Hehe, ano. Myślę, że mój FS Ultimate 5m pójdzie ;) albo starusieńki FS 2010. No nie wiem co tu wymyślą, może lepsze dopasowanie do lotnisk co najwyżej i ew. wszystkie kontynenty na 5m?
-
Powoli przelamuje sie na przejscie na v4. Co prawda wciaz bariera jest ilosc dodatkow. Widze ze TacPack jeszcze nie jest kompatybilny z v4, a jak ma sie sprawa z REX Soft Clouds i Texture Direct no i AS2016?
Nie ma jakiejś lepszej ceny dla posiadaczy FSUIPC 4 na wersję 5?
-
Na ten moment REX4 nie działa. Wczoraj na forum napisali, że REX4 TD with SC ruszy w późnym sierpniu.
Dodatkowo ASN nie dostanie aktualizacji do v4. Czeka mnie więc zakup nowego programu pogodowego od HiFi.
Orbx Vector nie działa, developerzy poinformowali, że "będzie gotowy jak będzie gotowy". :)
Carenado C208 nie działa, F406 nie działa. Dobrze, że chociaż A2A C182 już można latać.
Majestic D8Q400 nie działa i jak zrobią to zrobią ale nie za darmo.
-
Dodatkowo ASN nie dostanie aktualizacji do v4.
Ale już dla AS2016 jest. Co prawda widzę, że to jakaś open beta ale jest do ściągnięcia nowa wersja pod v4 za darmo.
-
AS2016 beta - działa, problemów jak dotąd nie uświadczyłem, chociaż duże zachmurzenie/opady powoduje u mnie duży spadek FPS. Dopiero zmniejszenie antyaliasingu SSGS do x2 pomogło, ale to samo miałem w P3D v3. Używam nvidia 970. Przy 1080 pewnie byłoby dużo lepiej. :evil:
-
REX4 TD with SC ruszy w późnym sierpniu.
A czemu piszesz, że nie działa? Gadałem z kumplem przed chwilą i mówił, że po prostu podał ścieżki zamiast v3 do v4 i bez problemu działają mu tekstury jak i chmurki z REX.
Może sam REX ma tylko updejtnąć interface? Co innego engine pogodowy ale to nie TD i Soft Clouds.
-
Nie wiedziałem, że tak można. :evil:
-
Faktycznie da się tak, chmurki wgrane. Dzięki.
-
To jeżeli chcę kupić AS2016 P3D do v4 a mam już ASN P3D v3 to muszę kupić AS2016 P3D v3 upgrade a potem pobrać "open beta" do v4?
-
Przepraszam za cztery posty pod postem, niestety na forum nie ma możliwości edytowania postów.
AS2016 update kupione, kupić trzeba update pod v3 a potem za pomocą "open beta" zrobić aktualizację pod P3D v4. Pomimo, że wydaje się skomplikowane to idzie bardzo gładko.
-
Jest już REX SC dla P3Dv4:
http://www.simflight.com/2017/07/18/rex-soft-clouds-updated-for-p3d-v4/
AS2016 w wersji Public:
http://www.simflight.com/2017/07/19/active-sky-4-p3d4-public-release/
-
Finalnie zakupiłem/wrzuciłem dziś P3Dv4. Instaluje teraz addony. Pierwsze wrażenia mega pozytywne. Nie ma zmory v3 - teksturki ostre po horyzont bez wyostrzania się.
-
Jest okej. W sumie wydajnościowo jakoś wielkich różnic nie widzę do v3, ale to pewnie tak po miesiącu będę mógł powiedzieć czy są faktycznie. Jest parę nowych opcji, jest też 8xSSAA więc nie trzeba już korzystać z 2xSSGS pod NVidią Inspektorem (może zatem przy pełnym overcast z REX chmurkami FPS'y będą lepsze). HDR zwalony jak był tak jest, wyłączam, nie lubię go tu. Klatki mam unlimited (jak w v3) ale i tak ekran ogranicza je do 60 więc jest git. Trzymają bardzo dobrze. Nowe drzewka 3D mi się nie podobały, wyłączone.
(http://s6.ifotos.pl/img/Prepar3D-_qpqnwhx.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/Prepar3D-_qpqnsxh.jpg)
(http://s5.ifotos.pl/img/Prepar3D-_qpqnsxp.jpg)
Oczywiście Reshade już wstawione (mój profil: https://www.sendspace.com/file/t0b9jn). PTA odpuszczam na razie, bo zrobili płatne (a po opcjach widzę, że to to samo). Jeszcze jednak wielu nie ma lotnisk z ORBX, w zasadzie są tylko regiony + po parę sztuk lotnisk. FSUiPC5 zapodany, nowy Active Sky działa (kod z AS2016), SpadNext też działa. Natomiast jest pewien problem z REX Texture Direct/Soft Clouds. Chyba jednak tu nie wszystko jest kompatybilne (np. ten efekt soczewki od Słońca u mnie był kwadratowy). Pogrzebię na Forum REX. Powyżej defaultowe zatem niebo i tekstury. Reszta FTX Global + Vector. Wyczytałem też, że robi się Accu Feel dla P3Dv4, good. Tego mi tu brakuje.
Ps. ktoś stosuje jakieś tweaki w cfg?
-
Panie, 2017 rok a dalej dyskusja o tweakach?
-
Panie, 2017 rok a dalej dyskusja o tweakach?
Hehe, homo nie wiadomo, zawsze ktoś może mieć lepszy pomysł niż autorzy.
Ps. co do REX - to w lipcu wyszedł updejt do REX Soft Clouds (tylko) pod v4, natomiast teraz robią do TextureDirect+Soft Clouds (czyli tak jak ja mam). To czekam.
Szkoda, że nie ma GTN od F1. Widzę, że oczywiście ci to pokuszą się o kasę za updejt, chociaż piszą, że small amount. No ciekawe co to dla nich znaczy :evil:.
Coś takiego też się szykuje: https://www.turbulentdesigns.co.uk/announcing-terra-flora/ .
-
Widzę, że update REX TD zapowiadają na dziś, ale połaczenie TD+SC już na 8.08, tak czy siak, lada chwila, so good: https://www.realenvironmentxtreme.com/forums/index.php?/announcement/11-prepar3d-v4-rex-product-update-7282017/ .
-
V4 jest kosa, jedyne nad czym by można popracować to odbicia terenu w wodzie. Jednak w X-Plane wygląda to lepiej. Grunt, że blurries zniknęły. Nic tylko latać, no i fajnie, że HDR nie wali po klatkach.
-
Nic tylko latać, no i fajnie, że HDR nie wali po klatkach.
Mi jakoś ten HDR całkowicie tu nie leży, wszystko jakieś takie jasne, może jeszcze dam mu szansę i pobawię się suwaczkami, ale jeśli działa to na zasadzie jak w v3 to sobie odpuszczę.
-
To jest takie "aj kendi" do VFR Piper Cubem po Alasce.
Jak mi zrobią Dasha 8 Q400 pod V4 to do IFR też wyłączę.
-
Może ktoś sprawdzić jak wygląda PAHO (Homer) ? Moje tak w v4:
(http://s2.ifotos.pl/mini/Prepar3D-_qhphxxs.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhphxxs/)
Zainstalowany Vector, FTX SAK.
-
U mnie wszystko normalnie, tzn. wysokość lotniska i terenu.
Vector+Sak
-
U mnie wszystko normalnie, tzn. wysokość lotniska i terenu.
Vector+Sak
Dzięki, czyli coś u mnie nie halo z tym P3Dv4, a tutaj mam tylko Vector + SAK właśnie. Wydaje mi się, że ta opcja AEC w Vector nie działa jak powinna. Tzn. daję auto run + Apply, niby wszystko ok, a właśnie nie dopasowuje finalnie.
Zadałem pytanie na forum ORBX. Masz mesh na 5m?
-
Mesh: 5m.
-
Mesh: 5m.
A powiedz jeszcze robiłeś migrację czy na nowo ściągnięty był Vector dla P3Dv4?
Na razie doszedłem, że winą jest ADE_FTX_SAK_PAHO_elevation_adjustment.BGL w scenery/world/scenery. Zrób jego backup. wstaw mój i zerknij jak to wygląda u Ciebie:
https://www.sendspace.com/file/j3cs4j
Ja mam tak też w nim we właściwościach, trochę dziwi mnie, że zmodyfikowany w 2014r.
(http://s5.ifotos.pl/mini/Nowy-3JPG_qhpxrxs.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhpxrxs/)
-
Vectora ściągałem na nowo, gdyż zanim wyszedł, skasowałem P3Dv3.
Myk z podmianą pliku, mogę zrobić dopiero dzisiaj wieczorem - jak wrócę do domu.
-
Panowie,
Udało się wam uruchomić może VFRPL3dLandmarks na P3Dv4 z FTX_Global + FTX openLC Europe + FTX Vector + FS Global Ultimate - Next Generation? Landmarki nie są widoczne a w scenery.cfg ten landmark ma ustawione priority 1 .
-
Yoyo - o 8XSSAA to mozesz zapomniec jak chcesz uzywac dynamic light. Co najwyzej 2xSSAA. Z wylaczeniem dynamic light jest natomiast taki problem ze niektore modele (Na przyklad PMDG) nie posiadaja innych wiec w nocy nie dzialaja.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Yoyo, faktycznie coś nie tak z tym plikiem. Po podmiance też pojawiły się problemy z elewacją.
Co ciekawe u mnie data modyfikacji tego pliku: 2011-12-12.
-
Yoyo - o 8XSSAA to mozesz zapomniec jak chcesz uzywac dynamic light. Co najwyzej 2xSSAA.
Mam 8xSSAA, chodzi bardzo dobrze, dynamic light też włączony. Moje ustawienia (HDR ogólnie mnie wnerwia w P3D, albo za jasno albo za ciemno, używam pół na pół, czasem mam włączony, czasem wyłączony, wygląda ładnie i faktycznie w P3Dv4 nie daje po klatkach jak w P3Dv3 ale bywa, że wygląda fatalnie po prostu):
(http://s2.ifotos.pl/mini/Image-001_qhpenhn.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhpenhn/) (http://s2.ifotos.pl/mini/Image-002_qhpenhs.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhpenhs/) (http://s5.ifotos.pl/mini/Nowy-2JPG_qhpeenn.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhpeenn/) (http://s2.ifotos.pl/mini/Image-004_qhpenhq.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhpenhq/)
Co ciekawe nie widzę jakiś różnic w FPS między MSAA, a SSAA, a w wyglądzie są olbrzymie. Dzięki SSAA zrezygnowałem z SSGS pod NVidia Inspector (efekt jest ciut gorszy, przykład SSGS i SSAA poniżej) ale jest do zaakceptowania na poziomie x8 w obecnym P3Dv4.
SSGSx2 N.Inspector (P3Dv3)
(http://milviz.com/flight/products/DHC2/images_2/1.jpg)
SSAAx8 sim (P3Dv4) bez HDR.
(http://s2.ifotos.pl/img/ExPackDHC_qhpehns.jpg)
SSAAx8 sim (P3Dv4) z HDR (wtedy ząbki się mniej rzucają).
(http://s10.ifotos.pl/img/ExPackDHC_qhpenqp.jpg)
Yoyo, faktycznie coś nie tak z tym plikiem. Po podmiance też pojawiły się problemy z elewacją.
Co ciekawe u mnie data modyfikacji tego pliku: 2011-12-12.
Dzięki, czyli wychodzi na to, że ORBX wstawił może ostatnio nie te pliki.
-
Co do tweaków, podobno działa Fiber, ktoś może ustawiał sobie tę wielkość widocznych tekstur w oddali ?
https://www.youtube.com/watch?v=avW1dJX4hS8
https://flightsimnexus.com/p3d-v4-texture_size_exp-tweak-comparison-screenshots/
Edit.
Ok dałem TEXTURE_SIZE_EXP=10, faktycznie ładniej z obrazem w oddali.
(http://s2.ifotos.pl/img/ExPackDHC_qhpenqw.jpg)
(http://s5.ifotos.pl/mini/Prepar3D-_qhpeenw.jpg) (http://ifotos.pl/z/qhpeenw/)
Nie jest to jakaś gigantyczna różnica, ale przy zoomowaniu widać, że są cały czas ostre, a nie rozmyte. Na FPS nie wpłynęło. Czas ładowania jaki był taki jest (ale mam Prepara na SSD).
-
Ustawiłem 9 do VFR. Dłużej się ładuje sim ale wygląda wszystko na ziemi lepiej przy dalszym dystansie. 10 wczytywało się bardzo długo, a dużej różnicy nie widziałem.
-
Co do Dynamic Lightning, latam glownie za dnia, kiedy to faktycznie nie ma wplywu. Raz odpalilem DHC-2 noca, full fps ale po wlaczeniu swiatel do ladowania i taxi fpsy zjechaly do 28-32. Myslalem ze po prostu w modelu cos zwalone ale wychodzi na to ze to to: https://youtu.be/Ydv6gwiCr78 .
Lada chwila FTX wyda ORBX ObjectFlow 2 w fazie public beta i tym samym beda dostepne lotniska.
Szykuje sie P3Dv4.1. Podobno kwestia sierpnia.
-
Testowałem różne opcje wygłądzania, ale jednak najlepiej sprawuje się pod względem wydajności i wyglądu:
W simie: FXAA=on, Filtrowanie Anizotropowe=16, MSAA=4, a pod NVidia Inspector SGSS=4 (czyli jednak użycie NVidiaIns.)
To jest optymalnie. Nieźle prezentuje się ten SSAA=8 ale jak jest dużo chmur to zabiera z 10 fps.
(http://s2.ifotos.pl/img/Prepar3D-_qhhqrps.jpg)
-
Kurdebele, ale mix. Serio taka mieszanka mniej wali po klatkach jak SSAA x8?
-
Z dynamic light wszystko wali oprocz MSAA. No chyba ze latasz tylko
n w dzien.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Kurdebele, ale mix. Serio taka mieszanka mniej wali po klatkach jak SSAA x8?
Tak. SSAAx8 daje przy ciezszej pogodzie. Zjazd jest spory, z 60 do 45, co jest juz wyczowalne. Ciekaw jestem czy P3Dv4 wspiera SLI i czy jest wymierny efekt np. radzenia sobie wlasnie z wygladazaniem. Podany przyklad przezmnie ma tylko wade w postaci wiekszego shimmeringu ale tylko na drzewkach. Z ciekawych odkryc to super plynnie wychodzi SSAAx2 w sim i pod NVidiaInspector SGSSx4. Poglebia to jednak shimmering chociaz wygladzanie linii jest ok. Cofam tez slowa dot.HDR. Jednak i tu wplywa. Moze nie jest taki zjazd jak w v3 ale odejmuje tak ze 4-5 klatek. Niemniej do HDR sie przyzwyczailem i mi zaczyna sie podobac. Ogolnie P3Dv4 jest zarabisty. Az chce sie latac wszedzie bez konca :D.
-
YoYo czy będziesz uprzejmy wrzucić screena ze swoimi ustawieniami w NVidiaInspector ?
-
YoYo czy będziesz uprzejmy wrzucić screena ze swoimi ustawieniami w NVidiaInspector ?
Tak jak tutaj http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php/105608-PTA-tool-Reshade-and-my-profile?p=1080850&viewfull=1#post1080850 tylko daj x4. Wlasnie podobno powinno byc tak samo jak na SSAA lub MSAA, czyli jak tam x4 to i tu.
-
A jakby komuś nie chciało się czekać na REX pod P3Dv4, albo co lepsze wydawać pieniędzy to tu jest całkiem przyjemny zestawik za free, który właśnie wrzuciłem do swojego sima:
http://1coder.ru/SKY/
(http://s10.ifotos.pl/img/Nowy-1JPG_qhxeern.jpg)
(http://s6.ifotos.pl/img/Nowy-1JPG_qhxeewr.jpg)
-
The release date for Prepar3D V4.1 has been announced and it’s going to be on Oct. 10, 2017 at 3 p.m. EST. Wiec wkrotce.
-
The release date for Prepar3D V4.1 has been announced and it’s going to be on Oct. 10, 2017 at 3 p.m. EST. Wiec wkrotce.
Tak, więcej info: https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/72lg9j/we_are_the_prepar3d_team_at_lockheed_martin_ama/ . Nie czytałem tego bo za długi wątek i jakoś mi się nie chce :D. Ktoś wyłapał co szykują?
-
Z tych wazniejszych to VC rain ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Hehe, zapatrzyli się na FSW czyli ;).
-
Większość odpowiedzi to marketingowy bełkot ale to przykuło moją uwagę:
We’ve got some big updates to VR coming in 4.1
-
To przypomnijmy jak wykonywac update Prepara, moze sie przydac na 10tego:
https://www.avsim.com/forums/topic/495199-updating-prepar3d-v3-v4-using-the-update-component-installers/
-
4.1 mozna juz pobierac. Niestety zeby miec efekty sniegu i desczu, trzeba tez przeinstalowac ‘content’.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
4.1 mozna juz pobierac. Niestety zeby miec efekty sniegu i desczu, trzeba tez przeinstalowac ‘content’.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
A wtedy nam coś poznika z zawartości? Np. scenery itp. Muszę poczytać. Pytanie też czy to nie zabierze nam FPS....
Osobiście poczekam na wrażenia plus jak będę miał pewność, że wyszły updejty dla PTA, FSUiPC (już jest) i Active Sky. Nie pali się.
-
Coz, trzeba sledzic ponizszy watek.
https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6322&t=126976
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Zrobilem jak ponizej i wszystko dziala ok. Oczywiscie 'scenery' nie tykalem.
Just a note for FTX Orbx users
Orbx Scenery can survive both processes comfortably, Either updating Prepar3D using the component Installers Or completing a full reinstall of Prepar3D
Note: You need to keep the same folder for Prepar3D that Orbx is in now
Client: Updating the Client will require no further action really, Just launch the FTX Control Panel, this action will check and verify the files
-----------
Content: Updating the Content component will require you to take 2 precautionary steps
1) Force an update of the "Orbxlibs" by Deleting the version text file located below, it will look like this FTX_AA_ORBXLIBS.TXT
Prepar3D v4 ► ORBX ► User Documents ► Versions ► FTX_AA_ORBXLIBS.TXT
Launch the FTX Central control panel, this action will prompt you to reinstall\update Orbxlibs, Click the blue box (Bottom left corner)
By launching the FTX Control this action alone will reconfigure your Auotgen files back to Orbx use again
2) Run the Migration Troubleshooter to Insure the Integrity of the Orbx Files, at the location below
Prepar3D v4 ► ORBX ► Troubleshooter ► Migration Troubleshooter.exe
-----------
Scenery: Updating the Scenery component will require you to Reinstall Orbx Global Base. To reinstall Global Base Delete the version text file located below, it will look like this FTX GLOBAL BASE PACK
Prepar3D v4 ► ORBX ► User Documents ► Versions ► FTX GLOBAL BASE PACK.txt
Launch the FTX Central control panel, navaigate to Global Base and click Install
FTX trees does also overwrite default files but the FTX control Panel should verify these when launched. As FTX trees is only a small download there is no harm to run the download again anyway
Also, Carry out step 1 and 2 from the above, Force an Orbx libraries update and run the Migration Troubleshooter.exe
You can find the updated Object Flow Module at the link below. You will need to sign in to view this post
https://orbxsystems.com/forum/topic/143063-p3d-41-is-out-do-we-need-updates/
Wziete z Avsim: https://www.avsim.com/forums/topic/521614-v41-is-out/?page=4#comment-3724905
-
Qrcze, defaultowy efekt deszczu jak za czasow Amigi (mam nadzieje ze inni wydawcy zaimplementuja to troche lepiej w swoich modelach) a dynamic lights nadal zabieraja polowe fps-ow. Wiec jesli chce sie latac w nocy takim 738 od PMDG to o SSAA mozna zapomniec.
-
W zasadzie to jak ktoś dobrze napisał, ten patch powinien nazywać się 4.001 ;). W sumie takie pierdy, no chyba, że się lata w VR. Content nie instaluję by nie pomieszać nic z dodatkami/sceneriami.
Ponoć mogą się zdarzyć problemy ze skręcaniem podczas taxi (np. A2A, PMDG).
-
Plakalem ze efekty deszczu sa mizerne w 4.1 a tutaj prosze, cos takiego.
https://blog.tfdidesign.com/2017/10/07/this-is-trueglass/
A 717 stoi w hangarze_i i czeka.
-
A ktoś może instalował ten Content dla deszczu ale zachował sobie cały backup?
Teoretycznie można by coś z tym zrobić, by nie utracić zawartości: https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6322&t=126976#p168163 .
-
Koledzy, rozważam kupno Xplane11 lub P3D. Który lepszy po kątem odwzorowania maszyn w locie / graficznie?
-
Jak masz pieniadze na dodatki bierz P3D a jak nie to X-Plane ;). A tak powaznie to mam oba te symulatory i jesli chodzi o sam feeling lotu i grafike prosto z pudelka oraz ilosc darmowych dodatkow to wg. mnie X-Plane 11 na ta chwile jest bezkonkuencyjny. Z drugiej strony P3d ma cala mase swietnie zrobionych latadel od takich firm jak PMDG, Majestic, FS LAbs, A2A czy chociazby Aerosoft. Jednak coraz wiecej firm wydaje swoje modele pod oba symulatory. Zreszta mozesz sobie odpalic demo X-Plane i sam sprawdzic czy ci przypadnie do gustu.
-
Bawiłem się już tym demkiem ale nie widziałem na żywo P3d. Zaletą tego drugiego jest też zdaje się Tac Pack - i możliwość polatania maszynami bojowymi?
-
No nie wiem czy P3D to jest najlepszy wybor jak chcesz latac maszynami bojowymi. Moze YoYo powie cos wiecej na ten temat.
-
X-plane sam w sobie też daje możliwość latania bojowo, wiem że były jakieś problemy z bronią kierowaną ale chyba teraz coś tam naprawili.
Nie orientuję się w jakim zakresie bojowe latanie umożliwia tacpack, ale z pewnością żaden z tych symulatorów nie zapewni Ci latania bojowego na poważnie.
-
Nie da się tak powiedzieć który lepszy, bardziej tu chodzi o to komu jaki pasuje. Poziom jest wyrównany, P3D daje na pewno więcej softu, dodatków itp. ale graficznie może nieco odbiegać od XPlane11.
Możesz sobie ściągnąć przecież demo XPlane i zobaczyć jak Ci działa i czy się podoba: http://www.x-plane.com/desktop/try-it/ . Osobiście mi bardziej przypada do gustu P3Dv4.
Pod względem zadań bojowych w P3D to tu są o wiele większe możliwości. Ja w zasadzie latam głównie maszynami bojowymi, tworząc sobie "wirtualne misje" w realnych warunkach środowiskowych.
-
Wrzuciłem dziś do Prepar3D V4 McCoy Water Landing Effect v4 (video: https://youtu.be/Oeqy9bK98GI ). Bardzo dobrze to wygląda, o wiele lepiej niż defaultowe efekty z P3Dv4:
https://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php?do=copyright&fid=198277
(https://i.imgur.com/Ou1e2K7.jpg)
-
Zauważyłem dziś, że wewnętrzny limiter fpsów w P3D v4 działa dużo lepiej niż w FSX czy P3D v3.
Otóż ustawienie na sztywno np. 30kl/s powoduje, że mamy w punkt 30kl/s. W zasadzie ciężko o scenariusz w którym klatki spadną poniżej tego poziomu, oczywiście mając na uwadze dzisiejsze komputery i ich możliwości. Jeżeli do tego mamy kartę Nvidia i w Nvidia Inspectorze ustawimy V-Sync 1/2 Refresh Rate to mamy naprawdę gładką animację bez przycinek bez względu na okoliczności.
-
30 fps to jeden wielki przycinek ;>.
-
Hej Panowie,
Mam pytanie posiadam I7-7700K DDR4 16GB GTX 970 G1 Gaming chce zmienić na Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB GDDR5X (256 bit) - 2400 zł brutto
lub MSI GTX 1080 Gaming X teraz na samolocie pmgd 737 Scenerie od DD Epwa przy AA 8xSSAA – najwyższe możliwe ustawienie , wł dynamic lighting P3d v4.1 posiadam około 16 klatek :/
Czy nowej karcie graficznej jest wstanie wycisnąć ok 30 klatek ?
-
Do 30 dojdziesz przy 1080, ale wyłącz ten Dynamic Lightning, to killer. To samo proponuję z SSAA, różnica między 8-4 jest bardzo mała, a przy x4 fpsy są dużo lepsze.
-
Mam 1080 i mogę powiedzieć, że jest OK, tzn. mało jest scenariuszy w którym P3D obciąża go w 100%.
Bardziej procesor nie wyrabia, a zużycie pamięci na karcie rzadko kiedy jest większe niż 4GB, nawet przy chmurach 2048 i overcast.
-
Wylaczenie Dynamic Lightning powoduje w niektorych modelach (np PMDG) brak oswietlenia. Jak juz pisalem wczesniej jesli chcesz miec Dynamic Lightning to raczej unikaj SSAA.
-
Chociaż nie używam żadnych tweaków dla v4 to sprawdziłem dziś to: https://www.youtube.com/watch?v=83C5flDF3DM i mam wrażenie, że ten AM=116 faktycznie bardziej wygładza obraz.
Na razie za mało testów, po tygodniu będę wiedział czy to coś daje.
-
Ciekawe kiedy wyjdzie to z bety i pójdzie na inne dodatki, fajna opcja na serio: https://www.youtube.com/watch?v=74dNaIo4T0w .
-
Hej Panowie,
Mam pytanie posiadam I7-7700K DDR4 16GB GTX 970 G1 Gaming chce zmienić na Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB GDDR5X (256 bit) - 2400 zł brutto
lub MSI GTX 1080 Gaming X teraz na samolocie pmgd 737 Scenerie od DD Epwa przy AA xSSAA – najwyższe możliwe ustawienie , wł dynamic lighting P3d v4.1 posiadam około 16 klatek :/
Czy nowej karcie graficznej jest wstanie wycisnąć ok 30 klatek ?
2xMSAA
Wiec tak jestem po zakupie GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB GDDR5X (256 bit) i powiem szczerze że praktycznie różnicy w klatek więcej nie mam może 4,5 :/
-
Usun plik p3d.cfg, niech Prepar3d go odbuduje na nowo, usun folder shaders - rownież niech P3D na nowo go postawi. Daj znać co z tego wyszło.
-
Prepar 3D w wersji v4.2 wydany https://prepar3d.com/news/2018/02/114621/ .
-
Trochę lipa, byłem przekonany, że rozwiążą problem rozmytych fotoscenerii oraz innych problemów z wyświetlaniem ziemi wraz z nadejściem nowej łatki. Ale niestety jest jak było, ciekawe bo w v 4.0 było dobrze, w v 4.1 i v 4.2 jest kicha. Ten Prepar jakoś mi ciągle się kojarzy z FSX, nie wiem czemu ale mam wrażenie, że z tego więcej się już nie da wyciągnąć.
-
Trochę lipa, byłem przekonany, że rozwiążą problem rozmytych fotoscenerii oraz innych problemów z wyświetlaniem ziemi wraz z nadejściem nowej łatki. Ale niestety jest jak było, ciekawe bo w v 4.0 było dobrze, w v 4.1 i v 4.2 jest kicha. Ten Prepar jakoś mi ciągle się kojarzy z FSX, nie wiem czemu ale mam wrażenie, że z tego więcej się już nie da wyciągnąć.
A jak masz ustawione tekstury w NVP? Ja mam High quality i ogólnie jest okej, nie ma jakiś drastycznych rozmyć po horyzont.
-
Ustawiłem jak napisałeś, nic to nie pomogło. Na płaskim terenie jest OK, natomiast kiedy np. latam w górach (CYBD od ORBX) to dostaje szału.
Nic, trudno. Czekam na łatkę która to poprawi, dobrze chociaż, że LM ma świadomość, że problem istnieje, i że nie zaprzecza.
-
Heloo All.
Pojawił mi się problem, może ktoś zna rozwiązanie, otóż po zainstalowaniu w P3Dv4.2 szeregu dodatków od ORBX (Global, LC, Vector i Trees) drzewa są koloru nieakceptowalnie jasno zielonego. Próbowałem wielu kombinacji i nic, w dalszym ciągu widzę je jako trzeci kolor w męskiej skali nazw kolorów.
Co do kompa to daje radę, sorry nie pamiętam dokładnej konfiguracji, ale śmiga mi dość płynnie na maksymalnych ustawieniach.
Nie jest to wielki problem, ale rani moje poczucie estetyki.
-
Odznacz Dynamic 3d Vegetation w ustawieniach wewnątrz P3D.
-
Też to robiłem, kolor jak był tak jest.
Przyzwyczaiłem się, pewnie taki gatunek drzewa. :)
W okolicach gór nie widać tego, najbardziej widoczne jest Roztocze i Mazowsze.
Ale dzięki za pomoc :)
-
Też to robiłem, kolor jak był tak jest.
Przyzwyczaiłem się, pewnie taki gatunek drzewa. :)
W okolicach gór nie widać tego, najbardziej widoczne jest Roztocze i Mazowsze.
Ale dzięki za pomoc :)
Te drzewka jak masz FTX Trees HD są okej, faktycznie natomiast to o czym pisze West to pierwsza rzecz jaką trzeba wyłączyć. To akurat koloru nie zmieni, ale usunie drzewa 3D i zastąpi je 2D (są o wiele zasobożerne i wyglądają lepiej, te 3D to jakieś jasnozielone kikuty). Drzewa ORBX są nieco jasne jak na nasze rodzime warunki, ale złe nie są:
https://orbxdirect.com/product/ftxtreeshd
Jest jeszcze taki dodatek (płatny): https://www.turbulentdesigns.co.uk/product/terraflora/ .
-
Tak zrobiłem, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, żeby ich nie widzieć "latam" IFR :)
Ok, ale zauważyłem jeden "kwiatek", tuż przed progiem pasa 27 w EPMM, dokładnie w osi, stoi sobie drzewo, podejście wg ILS kończy się kolizją.
Jak ja tam latałem? :)
Dzięki za pomoc :)
Może za kilka tygodni pochwalę się czymś :)
-
Toyo to wylacz kolizje z obiektami.
-
Dokładnie, wyłączyć wszelkie kolizje, scenerie ORBX posiadają dużo dziwnych błędów gdzie np. na podejściu do KHQM, CBDY nagle uderzałem w coś po długim locie. Zadowolony z tego to ja nie byłem.
-
Witam,
W pierwszej kolejności chciałbym się przywitać. To mój pierwszy post na tym forum.
Mam pytanie dotyczące wielkości świateł "papi". W obu symulatorach v.3 i v4 są one strasznie wielkie w porównaniu np. ze światłami krawędziowymi drogi startowej. Czy jest możliwość ich zmniejszenia.
-
Tak, światła możesz zmienić za pomocą np. Texture Direct http://www.rexsimulations.com/texturedirectsc.html, jest tam taka opcja ale myślę, że same PAPI można też gdzieś znaleźć darmowe.
-
Akurat rozmiar papi można wyedytować w konfiguracji, ale nie pamiętam dokładnie gdzie to się robiło.
-
Witam,
Qualitywingssim wydał 787 pod P3D v4
http://www.qualitywingssim.com/787.html
-
Witam,
Mam kilka pytań do szerokiego grona kolegów.
1. Dlaczego czasami P3D v3 i v4 zgłasza brak dostępnej pamięci. Ostatnio wzmocniłem siłę napędowa PC i czasami wyskakuje taki komunikat.
Mam pytanie od czego jest to uzależnione i czy opcje graficzne /mniejsza złożoność detali/ mogą zapobiec temu problemowi;
2. Dlaczego podczas lotu rozmywają się tekstury. Kiedy dolatuje do lotniska docelowego mam pod sobą płaski teren bez budynków drzew itp. Zatrzymanie P3P powoduje dogranie textur ale tylko na małym obszarze.
Czy można jakoś temu zapobiec, czy jest możliwość uprzytamnia textur podczas całego lotu.
Parametry sprzętu.
Intel Core i7-4770K 3,50 GHz podkręcony do 4,0
Ram 32 GB
Karata graficzna GeForce GTX 1080 Ti
System W10 64 bit
-
P3D w wersji 3 jest aplikacją 32-bitową i (jak każda taka aplikacja) może zaadresować tylko do 4 GB RAM. Nie ważne ile pamięci jest zainstalowane w komputerze.
P3D w wersji 4 jest już 64-bitowy i wtedy limituje już RAM + plik wymiany.
-
Uprzejmie dziękuje za odpowiedź.
Zdaje sobie sprawę w różnicy pomiędzy v3 i v4. Tak jak już pisałem problemy dotyczą obu wersji.
-
W v3 to możliwe (a tak w ogóle to po co masz obie wersje, skoro masz Windowsa 64 bitowego).
W v4 raczej nie ma już OOM, no chyba, że jest przegięcie na opcjach + jeszcze do tego jakaś bardzo ciężka sceneria.
Warto też mieć 32 Mb RAM pod systemem ale to masz i karta też ok.
-
Ostatnio zmieniłem kartę, bo do tej pory v3 chodziła dożo lepiej niż v4.
Teraz tylko v4 używam i ostatnio zdarzało mi się OOM ale rzeczywiście było to na sceneriach ORBIX, AS+ REX Sky Force + DD EPWA. Rzeczywiście będę musiał popracować nad ustawieniami w opcjach.
Nadal gryzie mnie to rozmycie scenerii /textur/ (tekstur). Czy jest na to jakiś sposób?
-
Co do braku pamieci sprawdz czy masz wystarczajaco duzo miejsca na plik wymiany. Co zas sie tyczy rozmytych tekstur, sprobuj zmienic lod_radius do 9.5 albo nawet 12.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
P3d v4.3 ma sie ukazac jeszcze w tym miesiacu.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
A jest juz jakis changelog?
No i znow updejty wszystkiego ;).
-
Nie ma jeszcze. Ludzie spekuluja, ze znowu nic konkretnego tylko dalsze rozwijanie VR-a, pomimo tego ze odsetek ludzi korzytajacych z tego urzadzenia jest znikomy. Zreszta X-plane robi ostatnio dokladnie to samo, normalnie jakby ze soba konkurowali ;). A przydaloby sie wreszczie popracowac nad dynamicznym oswietleniem i ogolna wydajnoscia szczegolnie w terenach mocno zubarnizowanych jak np Londyn.
-
Oby naprawili ładowanie fotoscenerii, według mnie jedna z większych bolączek P3D na ten moment.
-
Witam,
chcę zainstalować P3d v4._Dysk na którym postawiłem system to Samsung 970 PRO 512GB SSD mam na nim 320GB wolnego miejsca._Drugi dysk który posiadam to Curcial MX 100 SSD wolne miejsce to 450GB i tu bym prosił o pomoc na którym dysku zainstalować P3d v4?_Będę chciał też zainstalować FSglobal Ultimate,_Orbx, Aktive Sky oraz Rexsa.
-
Na tym, na którym masz więcej miejsca. Osiągi dysku SSD to sprawa drugorzędna.
-
4.3 out now
https://prepar3d.com/news/2018/06/114765/
-
4.3 out now
https://prepar3d.com/news/2018/06/114765/
Dzięki. Głównie VR widzę.
-
Nic nie robia bo pewnie 5.0 sie zbliza. A nie, sorka okienko ATC naprawili ;)
-
Po przesiadce na 4.3 P3D przestał startować, generowanie indeksów scenerii i na 96% zacięcie.
Patrząc na listę poprawek nie widzę najważniejszej - problemu doczytywania fotoscenerii. Zbliża się 5.0? Płacić za kolejny update, nie wiem który to już raz?
Dziękuję, wydam na dodatki do X-Plane 11.
-
A masz jakieś dodatki w stylu FSLabs albo Maddog? Niektóre bez aktualizacji mogą zablokować symulator.
-
Mam bardzo dużo dodatków, w zasadzie wszystkie te najpopularniejsze, od ORBXów, przez GSX po wszelkie REXy i Active Sky.
Ciekawe co krzaczy.
-
ORBX'y nie powinny, raczej to co uruchamia się od razu przy starcie. Tylko że w Preparze ciężko się tego szuka bo mogą być dodane w kilku miejscach.
W każdym razie na pewno FSLabs generuje taki efekt po instalacji 4.3.
-
Nie wrzucałem jeszcze tego 4.3, szczerze to wciąż mam 4.1 (bo chyba od marca nie latam w P3D, a w DCS'a), ale jak mi się zdaje nie powinno być problemu odinstalować klienta 4.1 i od razu wrzucić klienta 4.3. Reszty zawartości nie potrzebuję.
Pytanie czy coś ciekawego (oprócz zmian VR) dała ta łatka namacalnie?
-
Tak, można samego clienta odinstalować i wrzucić nową wersję. Drobne zmiany są, ale raczej kosmetyka. Podobno lepiej działa, ale różne rzeczy już czytałem na ten temat.
-
Jeśli ktoś narzeka na rozmyte tekstury w P3Dv4.3 to polecam zapoznać się z tym:
https://fsnexus.com/p3d-v4-texture_size_exp-tweak-comparison-screenshots/
https://imgur.com/a/p0pEr
Wczoraj testowałem, efekt przy TEXTURE_SIZE_EXP=9 + do tego high resolution terrain textures=ON :
(http://i.imgur.com/Q37L5SKl.jpg) (https://imgur.com/Q37L5SK)
(http://i.imgur.com/ocmBvezm.jpg) (https://imgur.com/ocmBvez) (http://i.imgur.com/pPR0rMfm.jpg) (https://imgur.com/pPR0rMf)
TEXTURE_SIZE_EXP=9 (or 10) under [TERRAIN] in prepar3d.cfg
-
True glass z lekkim deszczykiem: https://youtu.be/v7hWTmw6bqs test.
-
Pierwszy raz widzę wodę, która spływa w dół po szybie przy 150 km/h :)
-
Pierwszy raz widzę wodę, która spływa w dół po szybie przy 150 km/h :)
Bo to są krople od środka w nieciśnieniowej kabinie ;).
-
Good save :D
-
Wyszly instalatory pod P3Dv4 dla samolotow od RealAir Simulations.
Jeszcze nie wszystkie, ale te wazniejsze.
http://realairsimulations.net/
-
Ponoc na jesieni 4.4 z opcja PBR :).
-
Witam, chciałem się zapytać osoby które przeszły przesiadkę na P3Dv4 z FSX:SE czy jest różnica na plus. Zastanawiam się głównie nad architekturą właśnie 64-bit. Latam głównie VFR i IFR do 3h. Nie mogę znaleźć jednoznacznej opinii.
-
Zauważ, że dodatki pod FSX już przestają być produkowane więc sam sobie odpowiedz._
Ja Lubię latać też do 3H... czy troszkę więcej ale już dawno odpuściłem FSX.
-
Przede wszystkim odpadają problemy z pamięcią (OOM). Grafika i wydajność są trochę lepsze, ale zmiany są raczej ewolucyjne a nie rewolucyjne.
W zasadzie są tylko dwie wady przejścia na p3d:
-Niektóre dodatki nie działają.
-koszty
-
Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie jakim budzetem dysponujesz, bo niestety wiekszosc dodatkow bedziesz musial zakupic ponownie. Moze warto jednak rozwazyc x-plane 11 gdzie juz gola wersja wyglada o niebo lepiej od P3D, a do tego dochodzi jeszcze cala mase darmowych dodatkow ktore stoja na naprade wysokim poziomie.
-
Na razie robię rozpoznanie, wolę X-plane 11 ale dziwnie trochę wygląda sprawa z vatsim, a tylko tam latam. Trzeba mieć wysokie i stabilne FPS inaczej gra zaniża czas. Na_razie
e zostaje przy FSX SE, a problemów z pamięcią jeszcze nie miałem.
-
Prepar3d v4.4 juz 28 Listopada.
https://fselite.net/news/fselite-exclusive-p3d-v4-4-releasing-november-28th-pbr-confirmed/?fbclid=IwAR0ob_sZYf574M1y2AhFzYEYOR6egKTjTmDMkTAPRQqC4FW8exjVw8ncKbg
-
Prepar3d v4.4 juz 28 Listopada.
https://fselite.net/news/fselite-exclusive-p3d-v4-4-releasing-november-28th-pbr-confirmed/?fbclid=IwAR0ob_sZYf574M1y2AhFzYEYOR6egKTjTmDMkTAPRQqC4FW8exjVw8ncKbg
Nie czytałem jeszcze opisu, fajnie, że PBR dojdzie.
Ciekawe czy trzeba będzie reinstalować całego czy tylko wystarczy Klienta.
-
Wystarczy klienta, chyba, że chcesz zaktualizować niektóre wbudowane modele do wersji z PBR.
-
Ja jeszcze nie instalowalem, update juz jest, ludzie bardzo zadowoleni. Ponoc sporo na plus z optymalizacja i fps’ami. Zglaszajcie co zostalo uaktualnione u developerow.
Ja musze poczekac na TacPacka, PTA i ChasePlane, Active Sky P3D4, FSUIPC, REX SkyForce.
Tutaj troche na temat statusow:
https://fselite.net/news/prepar3d-v4-4-add-on-compatibility-update/ .
-
Ja tam zadnej roznicy w wydajnosci nie odczuwam. Moze to zalezy od kompa jakiego sie posiada albo moze pod VRem dziala szybciej.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Ja tam zadnej roznicy w wydajnosci nie odczuwam. Moze to zalezy od kompa jakiego sie posiada albo moze pod VRem dziala szybciej.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Instalowałeś całość czy klienta tylko?
-
Instalowałeś całość czy klienta tylko?
Zawsze instaluje calosc. Troche schodzi wraz z dodatkami ale co zrobic.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Taka ciekawostka jeśli chodzi o Prepara oraz Windows 10 w wersji 1809.
Trafiłem kiedyś że ludzie się skarżą że pojawiło się migotanie ekranu po Windows October Update 2018. Faktycznie po uaktualnieniu pojawiła się ona i u mnie ale tylko w przypadku jak symulator był w oknie i to jeszcze zmniejszony, a do tego była otwarta jakaś dodatkowa aplikacja w oknie obok. Na pełnym ekranie tego nie miałem. Rozwiązanie tego problemu znalazłem na Avsim, podaję linka https://www.avsim.com/forums/topic/548783-any-fix-for-flickering-after-win10-1809/?tab=comments#comment-3959317 . Należy wyłączyć usprawnienia dla trybu pełno ekranowego.
Edit. potwierdzam pomogło.
-
Jakby ktos byl zainteresowany najnowszym AIRAC dla P3D to link ponizej. Trzeba niestety miec aktywna subskrybcje Navigraph I jeszcze dodatkowo zaplacic chociaz koszt nie jest specjalnie duzy.
https://www.fsaerodata.com/
-
A za darmo: http://www.aero.sors.fr/navaids3.html
-
Wersja 4.5 w drodze, https://fselite.net/news/prepar3d-v4-5-reportedly-nearing-beta-testing/ , ma między innymi poprawić czasy ładowania scenerii.
-
P3Dv 4.5 wydany!
https://www.prepar3d.com/news/2019/04/115244/
Jeszcze nie czytałem co dodali.
-
(http://i.imgur.com/b4fZKX5l.jpg) (https://imgur.com/b4fZKX5)
P3Dv4.5 zainstalowany, jakiś specjalnych różnic nie widzę, poza faktycznie szybszym czasem wczytywania. Jakoś o połowę skrócił się czas.
-
https://imgur.com/b4fZKX5 (https://imgur.com/b4fZKX5)
P3Dv4.5 zainstalowany, jakiś specjalnych różnic nie widzę, poza faktycznie szybszym czasem wczytywania. Jakoś o połowę skrócił się czas.
To ciekawe bo tez zrobilem czysta instalacje v4.5 i zadnych roznic w czytywaniu nie widze. W sumie to nie widze totalnie zadnych zmian w porownaniu do 4.4 . Pewnie zostawili wszystko na 5.0 a to wypuscili zeby im sie numerki zgadzaly.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nie cytujemy obrazków. Po co? Mazak.
-
To ciekawe bo tez zrobilem czysta instalacje v4.5 i zadnych roznic w czytywaniu nie widze. W sumie to nie widze totalnie zadnych zmian w porownaniu do 4.4 . Pewnie zostawili wszystko na 5.0 a to wypuscili zeby im sie numerki zgadzaly.
Szybciej, zresztą nawet to jedna z cech tego uaktualnienia:
Major optimizations have been made to model loading vastly reducing load times for complex scenery add-ons.
Natomiast jest nieco gorzej z FPS, zwłaszcza nad terenami ORBX (np. radzę sobie przetestować Germany). LM dodał jakiś nowy rodzaj budynków do autogenu i najprawdopodobniej to tu leży przyczyna. W niektórych przypadkach spadki są o 20-50%. Jest dość duża dyskusja już o tym na Avsim, Forum P3D oraz u ORBX. Sądzę, że niebawem będzie jakiś update do 4.5 (ew. 4.6), a potem już 5.0 (oby i na nowym silniku!).
-
Wyglada na to, ze znaleziono powod spadku fps: https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?p=196776#p196776 . Patch w drodze.
-
Wyglada na to, ze znaleziono powod spadku fps: https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?p=196776#p196776 . Patch w drodze.
Hotfix wydany!
https://www.prepar3d.com/news/2019/05/115307/
-
Naprawde nie widze zadnej roznicy po zainstalowaniu tego patcha. Ciekawe co im zajelo tyle tygodni.
-
Naprawde nie widze zadnej roznicy po zainstalowaniu tego patcha. Ciekawe co im zajelo tyle tygodni.
Chyba najlepiej przetestować nad FTX Germany, tam spadek fps był poprzednio największy.
Zainstaluję patcha dopiero w weekend, więc nie mogę się odnieść.
-
Jesli ktos chce poglebic swoje odczucia w lataniu na symulatorze to poleam dodatek Realturb dla P3d. Kolejne czesci sa dedykowane poszczegolnym kontynentom a wlasnie wydany zostal ten dla europy. Cena moze ciut wysoka jak dla paruset kilobajtow ktore zajmuje, ale naprawde warto. Nowe doznania przy starcie i ladowaniu przy silnym wietrze gwarantowane. Dodatek jest robiony podobno przez Kapitana A320. Jest tez wesja demo. Wiec mozna przetestowac.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Wyszedł hotfix 2 dla P3Dv4.5:
https://prepar3d.com/news/2019/09/115750/ .
-
PMDG 737NGXu Base Package wydany ! Cena $99.99
https://pmdg.com/pmdg-737ngxu-base-package-for-prepar3d-v4/
https://www.youtube.com/watch?v=CmkN2zzZRmg
-
Ciekawe info odnosnie nowego 737 od PMDG:
Captains! We have just released the PMDG 737NGXu for Prepar3D v4! Worried about upgrading again for the new version of Microsoft Flight Simulator? Let not your hearts be troubled. Upon release of the PMDG 737NGXu Base Package, we will offer for a limited time to purchasers of the new PMDG 737NGXu for Prepar3D a 100% credit on their purchase toward the purchase of PMDG 737NG3 for Microsoft Flight Simulator when that product releases sometime next year. Read the details on our forum post. Have a great NG weekend!
-
Promocja do końca roku.
https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/25766-08nov19-announcing-pmdg-737ngxu-for-prepar3d-v4
-
W nawiązaniu do promocji na NGXu:
https://fselite.net/news/pmdg-clarifies-ng3-pricing-and-ngxu-policy/
Jednak zniżka jest w wysokości 100% z gwiazdką.
Wersja pod nowego FSa będzie kosztować 139.99$. Kupując do końca roku wersję pod P3D będzie otrzymywać się zniżkę w wysokości 99.99$. Pozostanie 40$ dopłaty.
-
T-37B już wkrótce, ma parę fajnych nowych bajerków:
https://youtu.be/ohe-a6FkNPw .
-
Tu jest przewodnik po ustawieniach dla VR po ostatnim hotfix w P3Dv4.
https://www.prepar3d.com/SDKv4/prepar3d/virtual_reality/virtual_reality_tuning_guide.html
Musze w koncu zainstalowac te wersje.
-
Przeczytałem cały ten wątek i kilka innych w sieci, a wciąż nie znalazłem jednoznacznej opinii czy przesiadka z FSX SE na P3D v4.5 poprawi fps'y. Do FSX mam tylko produkty ORBX (Global, Vector, openXX, Australia v2, California S+N), samoloty: Aerosoft A3xx, CRJ700/900 - wydajność bardzo kiepska od 20 fps na ziemi do 60 - 70 na przelotowej. Oczywiście mam porobione różne tweaki, a w samym FSX'ie wiele suwaków mam bardziej na lewo, niż na prawo.
-
Przeczytałem cały ten wątek i kilka innych w sieci, a wciąż nie znalazłem jednoznacznej opinii czy przesiadka z FSX SE na P3D v4.5 poprawi fps'y. Do FSX mam tylko produkty ORBX (Global, Vector, openXX, Australia v2, California S+N), samoloty: Aerosoft A3xx, CRJ700/900 - wydajność bardzo kiepska od 20 fps na ziemi do 60 - 70 na przelotowej. Oczywiście mam porobione różne tweaki, a w samym FSX'ie wiele suwaków mam bardziej na lewo, niż na prawo.
Jasne, że poprawi, zwłaszcza jeśli ma się dobra kartę graficzną (np. z serii Nv 20XX+). Wydajność na 64 bitach jest na oko +30% lepsza niż to co masz w FSX (o ile zachowasz te same ustawienia z FSX, bo P3D oferuje też nowe opcje).
-
Taka ciekawostka: https://fly.elise-ng.net/news/new-fly-elise-ng-4-2-1-software-release/ nie wiem co to ale ma ciekawy zestaw wsparcia.
P3Dv5 w drodze (i na DX12)?
-
Moze to dziwne, ale otrzymalismy wlasnie nowa wersja Prepar3D_v4_o numerku 4.5.14.34698. Niestety nie znalazlem zadnego info o tym co zmienia.
-
Tak, to jest hotfix 3, wydany cichaczem ;D .
https://fselite.net/news/lockheed-martin-releases-prepar3d-v4-5-hotfix-3/
Moze chodzi o to by czesc ludzi pomyslala - dobra i tak musze zainstalowac wiec juz kupie v5 ;D.
-
Czyli wyglada na to ze planowali wypuscic tego hotfix-a a w miedzyczasie pracowac nadal nad v5. Niestety MS2020 jak i zapewne nowa wersja X-plane-a pokrzyzowaly ich plany i byli zmuszeni do wydania niedokonczonej v5 wczesniej niz chcieli. Bo niestety jedzie beta na kilometr. 60 euro za 10 klatek wiecej i nowe chmurki. Chyba poleci pierwszy refund, poczekam jeszcze tydzien i zobacze.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro