Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: gcze w Maja 08, 2018, 22:15:53
-
Przekonałeś mnie :-)
Fajna mapa, nie tylko dla tłokowców, Viggenowi też idealnie pasuje. Z fpsami nie ma takiej tragedii, patrząc na ilość drzew i tak jestem pozytywnie zaskoczony. Podczas gry zdarzyło mi się wywalenie do pulpitu. To taki urok wczesnych wersji mapy, czy szukać w czymś innym problemu?
Wpakowałem do PC dzisiaj GTX 1070 Ti. Wszystkie gry działają bajecznie ale w DCS szału nie ma. Istnieje sprzęt na którym w max detalach ( nawet bez AA ) DCS NIGDY nie zejdzie poniżej 60fps ?
-
Istnieje sprzęt na którym w max detalach ( nawet bez AA ) DCS NIGDY nie zejdzie poniżej 60fps ?
Może maks nie mam:
(http://i.imgur.com/r4ZTXHRm.jpg) (https://imgur.com/r4ZTXHR)
Ale 60 klatek to nigdy nie widziałem, okolice 100-144 przeważnie, czasem spadnie do 80 przy większej zadymie. Kaukaz, bo tam ostatnio siedzę: 1080Ti.
-
A resztą gratów?
Między 1070 Ti a 1080 Ti to różnicy takiej nie ma. Podejrzewam, że to pewnie ram starej generacji jest problemem u mnie.
-
... I przede wszystkim procek.
-
W sumie jest to nierozłączne, szybkie ramy wymagają nowych procków. Czy między i5 a i7 nowych generacji, będzie znacząca różnica w działaniu DCSa ?
Tutaj jest zobrazowana różnica w RAM :
https://www.purepc.pl/pamieci_ram/test_pamieci_ram_ddr4_w_trybach_single_vs_dual_vs_quad_channel?page=0,8
Podejrzewam, że to w DCS ma spore znaczenie, przy tym niepełnosprawnym zarządzaniu RAM.
-
i7 7700K na @4,5, natomiast też nie powiem, że jest różowo, pomimo dobrych FPS, przy szybkich ruchach głowy z TiR są takie mikromikruśkie stuttery, da się z tym żyć, ale widzę to jednak.
Aha no i DCS jest na NV2Me.
-
Różnica pomiędzy 1070ti a 1080ti jest dość spora (nie wspominam o cenowej :(). Kolega YoYo ma monitor 2K i musi dla płynności uzyskać te 144 fps, a to już jest wyzwanie. Ja mam 1070ti, ale monitor Full HD 60Hz i w niektórych sytuacjach (niski przelot nad mocno zadrzewionym terenem) uzyskanie 60 fps też bywa problematyczne (spada do ok. 55 fps co powoduje terkotanie), ale ja mam praktycznie wszystko ustawione na max. Zresztą w DCSie każdy, nawet niewielki spadek fps poniżej natywnego poziomu powoduje szarpanie. Aby TrackIr nie szarpał trzeba włączyć Vsync w grze!
-
Aby TrackIr nie szarpał trzeba włączyć Vsync w grze!
Pod warunkiem, że się nie ma monitoru G-sync'iem ;>.
-
Różnica pomiędzy 1070ti a 1080ti jest dość spora (nie wspominam o cenowej :(). Kolega YoYo ma monitor 2K i musi dla płynności uzyskać te 144 fps, a to już jest wyzwanie. Ja mam 1070ti, ale monitor Full HD 60Hz i w niektórych sytuacjach (niski przelot nad mocno zadrzewionym terenem) uzyskanie 60 fps też bywa problematyczne (spada do ok. 55 fps co powoduje terkotanie), ale ja mam praktycznie wszystko ustawione na max. Zresztą w DCSie każdy, nawet niewielki spadek fps poniżej natywnego poziomu powoduje szarpanie. Aby TrackIr nie szarpał trzeba włączyć Vsync w grze!
Różnica jest spora ale raczej nie w HD i 60Hz, a taki monitor właśnie mam. W innych grach odczułem gigantyczny skok wydajności po przesiadce z GTX 1050 Ti na 1070 Ti, natomiast w DCS jest tak sobie, więc pewnie reszta niedomaga. Włączenie/wyłączenie MSAA u mnie praktycznie nie robi różnicy.
W WT mogę włączyć nawet ten chory AA zalecany tylko do filmików i dalej trzyma ok 60fps, a w DCS baardzo dobrą płynność uzyskuję dopiero na średnich ustawieniach.
i7 7700K na @4,5, natomiast też nie powiem, że jest różowo, pomimo dobrych FPS, przy szybkich ruchach głowy z TiR są takie mikromikruśkie stuttery, da się z tym żyć, ale widzę to jednak.
Aha no i DCS jest na NV2Me.
To właśnie zauważyłem na youtube, w bardzo dobrych konfiguracjach DCS i tam zalicza takie delikatne przycinki, nie jest to nawet spadek klatek tylko lekka utrata płynności przy gwałtownych ruchach.
Trochę boję się wydania kolejnego 4k lub więcej bez zadowalających efektów :-/
Jeśli już coś kupować, to chyba z pełną obsługą 4 kanałów pamięci, min 32G RAM. Szkoda, że tak sporadycznie spotyka się benchmarki z udziałem DCS, człowiek trochę po omacku szuka.
-
Jeżeli masz maksymalnie równo 60 FPS to znaczy, że masz włączony Vsync w opcjach, który ucina Ci klatki dopasowując się do odświeżania monitora 60 Hz.
-
Wydzielam, bo juz za duzy offtop do mapy z Normandia.
-
a w DCS baardzo dobrą płynność uzyskuję dopiero na średnich ustawieniach.
Na sprzęcie jaki masz z wyłączonym AA powinieneś uzyskać super płynność na max. ustawieniach. Jak włączysz AA to różnicy możesz nie zauważyć, ale jak zejdziesz nisko nad drzewa i gęste zabudowania to już na pewno.
-
Jeżeli masz maksymalnie równo 60 FPS to znaczy, że masz włączony Vsync w opcjach, który ucina Ci klatki dopasowując się do odświeżania monitora 60 Hz.
A tak, to wiem, celowo mam włączony, skupiam się na minimalnych fpsach, 60 mi nie przeszkadza. Monitor i tak tylko tyle mi wyciąga, z wyłączonym f-sync "łamie" mi się obraz szczególnie na granicy tych 60fps
Na sprzęcie jaki masz z wyłączonym AA powinieneś uzyskać super płynność na max. ustawieniach. Jak włączysz AA to różnicy możesz nie zauważyć, ale jak zejdziesz nisko nad drzewa i gęste zabudowania to już na pewno.
No właśnie, tylko procek to i7-2700k, a co za tym idzie transfery ram-płyta-grafika pewnie są słabe, tutaj ciekawostka :
AA wyłączony
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3229, 60000, 35, 62, 53.817
i to samo z MSAA x 2
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3374, 60000, 38, 63, 56.233
To są dopiero czary.
Po każdym przebiegu wyłączony DCS, aż mi się odechciało testować ustawienia ;-)
-
Niestety już nie mogę edytować więc dubel.
Tym razem wyłączyłem f-sync i nagrałem powtórkę ponad 3min. Powtórzyłem test z tym samym efektem :o
Wysokie ustawienia z MSAA x2
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
11524, 180000, 50, 91, 64.022
i to samo z wyłączonym AA
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
11692, 180000, 45, 92, 64.956
Minimalne FPSy o 5/s lepsze z włączonym MSAA :o reszta różnic na pomijalnym poziomie.
-
No to nie czary, lecz wyraźnie wąskie gardło w postaci procesora...
-
Chcę kupić nowego kompa pod DCS-a z zamiarem dokupienia VR w późniejszym czasie. W planach mam zakup GTX 1080 i teraz pytanie moje, czy procesor Intel Core i5-8400, 2.80GHz, 9MB styknie? Czy bez I7 apage satanas i w ogóle wstyd i zgorszenie na wsi?
-
IMO może być i5, liczy się szczególnie taktowanie więc im bliżej 6GHz tym lepiej ;) co do karty - 1080ti to minimum. Lepiej czekaj na kolejną generację. Ja mam 1070 i mocno średnio to idzie. Do tego szybkie ddr i ssd. Ciężko tu o kompromisy.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Niestety nie mogę edytować powyzej. Do tego załóż że przy najbardziej wypasionym sprzęcie będziesz miał wiekszość czasu 45fps. Co wiąże się z wiadomym niedogodnościami... ale co, w końcu mamy wciąż betę ;)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Ja już na kupno nowego kompa czekam pół roku, starczy tego dobrego :P. O procka pytam konkretnie, bo nie wiem na ile jest on ważny w DCS i czy tutaj mogę zaoszczędzić parę stów, czy trzeba na mus i7.
-
Chyba trochę przesadzasz jednak :-)
Ja na takich ustawieniach :
(http://galeria.grzegorz.org/var/resizes/DCS/Screen_180509_194544.png?m=1525888074) (http://galeria.grzegorz.org/var/albums/DCS/Screen_180509_194544.png?m=1525888070)
Mam tak :
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
11598, 180000, 49, 95, 64.433
Starałem się maksymalnie skatować DCSa, powyższe jest wynikiem przelotu nad gęstą zabudową, drzewami, kręcąc beczki podczas bardzo szybkiego rozglądania się.
GTX 1070 Ti i7 drugiej generacji, więc dziadek i 16G beznadziejnego ramu.
Tutaj ciekawostka :
Silnik DCSa jest tak nowoczesny i tak świetnie wspiera nowoczesne technologie, że wyłączenie Hyper Threadingu spowodowało ostry skok wydajności, z włączonym było tak :
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
11161, 180000, 35, 91, 62.006
35 a 49 klatek to dość istotna różnica ;-), teraz jest duuużo płynniej.
Ja rozumiem, że tak się robiło 10lat temu ale teraz to trochę obciach, gdy przynosi to takie efekty.
Może ktoś jeszcze przedstawiłby w tym wątku osiągi swojej maszyny w DCS 2.5 i jej specyfikację, łatwiej byłoby coś wybrać, mnie też czeka wymiana platformy za jakiś czas.
-
DCS aktualnie nie używa więcej niż 2-3 rdzenie, więc do szczęścia wystarczy i5. Ważne żeby Herzów było dużo.
-
DCS aktualnie nie używa więcej niż 2-3 rdzenie, więc do szczęścia wystarczy i5. Ważne żeby Herzów było dużo.
O! Podziękował!
Btw. to nie jest tak, że i 4ty można odblokować jakoś? Chyba kiedyś jakiś fimlik na YT widziałem na ten temat, jak gość dłubał.
-
Co myślicie o takiej platformie?
Płyta główna ASRock Z370M PRO4 Z370, procesor Intel Core i5-8600K, 3.60GHz, pamięć Corsair Vengeance LPX DDR4, 2x8GB, 3000MHz, CL15 (z czasem dołożę drugie 16G) i na tym GTX 1070Ti.
Ma to ręce i nogi?
Czy jak na żywca przełożę graty (obecnie płyta dell i7-2700k) Windows 10 wstanie? Czy raczej trzeba będzie od zera stawiać?
-
Co myślicie?
1. Nikt nie jest wróżką, powinno zadziałać ale nie musi.
2. Masz wątek zbiorczy o modernizacjach w dziale sprzętowym, a w nim cała masa podobnych konfiguracji. Wystarczy się poczytać.
3. Nic odkrywczego w tej konfiguracji nie ma - standardowa pod Intela.
-
Bardziej chodziło mi o to, czy ma to jakąkolwiek szansę powodzenia, np. z Win XP na pewno by to nie przeszło.
Nawet bym nie próbował bez pełnej reinstalacji.
Umieściłem tutaj, bo zależy mi na wydajności w DCS konkretnie, to że wszystko inne będzie pięknie śmigało na takiej konfiguracji to wiem.
Może w tej cenie jest lepsza konfiguracja pod DCS?
-
Wszyscy wiemy, że DCS obsługuje tylko dwa rdzenie, ale czy liczba rdzeni ma wpływ na szybkość wczytywania misji? Pomijam tutaj kwestię dysku.
-
Myślę, że więcej pamięci da lepszy efekt na szybkość wczytywania misji niż więcej rdzeni procesora. Ja przejście z 16 GB na 32 GB RAMu, wyraźnie odczułem. Oczywiście zakładając, że już masz DCSa na dysku SSD.
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Wszyscy wiemy, że DCS obsługuje tylko dwa rdzenie, ale czy liczba rdzeni ma wpływ na szybkość wczytywania misji? Pomijam tutaj kwestię dysku.
Nie ma, bardziej zegar CPU ma znaczenie :). Kiedyś na pewno używał dwóch rdzeni. Jednego do audio i drugiego do reszty. Po wydaniu DCS 2.5 chyba coś się zmieniło ale nie sądzę aby raptem skorzystał z więcej niż czterech jajek.
Myślę, że więcej pamięci da lepszy efekt na szybkość wczytywania misji niż więcej rdzeni procesora. Ja przejście z 16 GB na 32 GB RAMu, wyraźnie odczułem. Oczywiście zakładając, że już masz DCSa na dysku SSD.
Bo Ty masz wszystkie suwaczki od grafiki w prawo i pewnie rozdziałkę 4K, w każdym razie wyższą niż FHD. Im wyżej tym więcej chce do pamięci upchać badziewia, więc wtedy może być jakiś efekt. Najlepiej odpalić misję w DCS i zobaczyć ile pamięci zżera w menadżerze zadań. Niemniej 16GB to chyba w zupełności na dzisiaj wystarczy. Możliwe, że prędkość pamięci odegrała jakąś rolę. Poza tym nie samym DCSem żyje się. Przez większość czasu taka ilość pamięci leży odłogiem :). To tak na marginesie.
-
Mam 4K i faktycznie ustawienia wyżej niż niżej, natomiast...
Przez większość czasu taka ilość pamięci leży odłogiem :). To tak na marginesie.
Idąc tym tropem należałoby kupować samochody, które mają po 50 kucyków i prędkość do 50 na godzinę, bo u większości miejskich użytkowników reszta jest zbyteczna i leży odłogiem, chyba, że ktoś się wybierze na autostradę, ale po co dopłacać za takie rzadkie przyjemności :-).
Generalnie DCS pochodzi z dawnych dobrych czasów i bazuje na idei `brute force`, czyli im silniejsze graty, tym szybciej i faktycznie Mazak ma rację, że lepiej mniej rdzeni, np. 4, ale wyższe zegary, niż więcej rdzeni, ale niższe zegary - z tym, że takie podejście chyba niewiele się różni od mojego, tzn. dodania pamięci, bo przecież teraz nowoczesne aplikacje i systemy wykorzystują więcej rdzeni, więc ta brute force procka, to w zasadzie tylko dla DCSa ;-). W każdym razie, osobiście jakbym miał coś zmieniać i miał 8/16GB RAMu, to bym jeszcze dorzucił 2 tyle, zamiast np. wymieniać proca - chyba, że wymieniam na nowszą generacją, z nowym chpisetem i większą ilością szyn PCI dla grafiki... ale to już wymusza kolejne zmiany i koszta.
Jeszcze dodam, że więcej pamięci na pewno przyspieszy wczytywanie misji, tzn. do dojścia do momentu siedzenia w kabince.
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Mam 4K i faktycznie ustawienia wyżej niż niżej, natomiast...Idąc tym tropem należałoby kupować samochody, które mają po 50 kucyków i prędkość do 50 na godzinę, bo u większości miejskich użytkowników reszta jest zbyteczna i leży odłogiem, chyba, że ktoś się wybierze na autostradę, ale po co dopłacać za takie rzadkie przyjemności :-).
Tylko te dodatkowe 50kmh nie musisz dopłacać. Dostajesz bączka co pojedzie 160kmh i tyle. Jakbyś mógł urwać z ceny z 5k zł tylko dlatego, że będziesz bujał się po mieście spacerówką to spoko znaleźli by się chętni. Znam takich co Aygo jeżdzą 30kms i tylko do przodu :P.
Przy obecnych cenach pamięci nie ma sensu mieć tyle RAMu, zwłaszcza, że Kusch ma kompa ze średniej półki, a "nie high" end dopieszczonego jak twój. Dlatego trzeba znaleźć jakiś kompromis i te 600zł dorzucić do innych gratów. Pamięci jak mu braknie to zawsze zdąży dokupić, bo przeważnie płyty mają cztery sloty pamięci, a i roboty z tym jest niewiele. Wymiana proca wymaga nieco więcej czasu :). Lepiej sobie większy albo drugi SSD kupić, bo miejsce szybko znika, a SSD-ka lepiej nie dopychać do końca, albo kilka dodatków do DCS.
-
To jeszcze zależy od tego czym się lata w DCSie, moduły mają różne wymagania, ale pełen komfort zaczyna się od 32G ram, jeśli w tle chce się mieć odpaloną przeglądarkę www, pdf i swobodnie się przełączać miedzy DCS a pulpitem. Wcześniej miałem 16G RAM i bardzo często DCS wysypywał się do pulpitu podczas takich operacji.
-
Mam 16GB, Chrome w tle, YT, do tego jakieś badziewia i DCS na pulpit nie wyskakuje. Plik wymiany wyłączony żeby nie było. Dużo zależy od ustawień. Fakt uprawiam często "Free Flight" lub jakiś niezobowiązujący dogfight ale jakby się miał wykrzaczyć to by się wykrzaczył. Na 8GB zdarzało się nie powiem, aczkolwiek do szewskiej pasji doprowadzał mnie Doom, bo ten sypał się na potęgę.
-
W takim razie mamy na myśli bardzo różne sytuacje.
Jeśli masz 16GB i wczytujesz/ściągasz od hosta skomplikowaną misję, w tym dla wielu graczy, w której jest kilkanaście samolotów i kilkadziesiąt innych obiektów, typu SAMy czy sprzęt wojskowy, to więcej RAMu robi różnicę, szczególnie jak podczas gry musisz się przełączyć pomiędzy aplikacjami albo np. oglądasz mapę w DCSie. Wówczas różnica między 16 GB a 32 jest wyraźna, co zresztą widać w menadżerze zadań i zajętości pamięci przez DCSa. Jeśli masz 32, to przy odpalonym DCSie i np. przeglądarce z kilkoma zakładkami, granica wykorzystania 16GB jest przekraczana bez problemu (na podstawie menadżera). Rozumiem, że swapa wyłączasz tylko li po to by oszczędzać miejsce na dysku, bo chyba innego sensu to nie ma.
Podkreślam jeszcze raz, jeśli Kusch się pyta czy więcej rdzeni przyspieszy WCZYTYWANIE misji, to odpowiem - NIE. Natomiast więcej pamięci na pewno przyspieszy, a w dodatku da większą kulturę pracy systemu z odpalonym DCSem. Oczywiście przy założeniu, że nie jest to misja free flight, tylko coś co ma sporo obiektów, które się ruszają, wchodzą ze sobą w interakcję i powodują zamieszanie. Podobnie Kusch się nie pytał o ceny, więc w swoich wynurzeniach nie brałem tego czynnika pod uwagę :-).
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Wszyscy wiemy, że DCS obsługuje tylko dwa rdzenie, ale czy liczba rdzeni ma wpływ na szybkość wczytywania misji? Pomijam tutaj kwestię dysku.
Niespecjalnie, to nie FSX,gdzie przy wczytywaniu obciążane są wszystkie rdzenie. Wykres jak wygląda ładowanie misji z Instant Action w Zatoce na 12-wątkowym procesorze wygląda tak:
(https://i.imgur.com/HV34Alz.png)
Użycie ramu każdy może sobie sprawdzić we własnym zakresie, bo inne będzie u kogoś latającego multi, inne podczas kampanii a jeszcze inne jak ktoś na drugim monitorze ogląda streamy z jutuba.
-
Pytałem o rdzenie, bo wcześniej miałem 8GB i dołożyłem jeszcze 16, czyli w sumie 24GB i nie zauważyłem żadnej różnicy w szybkości ładowania misji, ale to pewnie przez moje wolne DDR3. Taka ciekawostka mój i3 3,3ghz z kartą 1060 6GB w misji z jednym samolotem wyciąga ponad 100 klatek na ustawieniach High w rozdziałce 1920x1080, ale gdy wygeneruję jakąś losową z tłokiem w powietrzu to spada do 60 klatek, ale tak szarpie jakby było 30, obciążenie GPU jest w granicach 60% (Ramu z karty zżera prawie całe 6GB). CPU skacze od 50% do 100% w zależności co tam się zadzieje w powietrzu, po prostu procek nie wyrabia z liczeniem. Nie wiem czy kupić i5 drugiej czy trzeciej generacji z maksymalną ilością Ghz bez trybu turbo, w sumie nie zależy mi na odblokowanym mnożniku bo moja płyta nie możliwości OC, lub szarpnąć się na i7, tylko czy jest sens? Płyty nie będę zmieniać, pod takie stare podstawki, już wolę poczekać i przejść w późniejszym czasie na nową generację z tymi wszystkimi światełkami, dyskami M.2 i uber ramem.
-
Qrdl nie jestem laikiem i nie mówię tego żeby popsuć Ci dzień. Ty masz swój sposób na składanie kompów. Kusch niestety patrząc na jego poprzednie posty nie jedzie po bandzie i stara się rozsądnie składać kompa, stąd wątek finansowy choć nie poruszany ma znaczenie. Do zwykłej zabawy wystarcza 16GB, owszem jak się uprzesz to DCS zajmie każda ilość pamięci i zabije każdą konfigurację. Poza tym Ty piszesz z pozycji hosta, a z tego co wiem Kusch raczej ćwiczy offline (przynajmniej tak kojarzę). Swapa wyłączam, bo nie ma potrzeby z jego korzystania i jest to oszczędność miejsca na SSD. Mój Windows i konfiguruję go po swojemu (żeby nie powiedzieć mój kotek i...). Zresztą RAM jest szybszy, więc niech korzystają z niego programy. Nie zdarzyło mi się aby z tego powodu poszedł CTD. Dlatego uważam, ze nie ma sensu dokładać tym bardziej, że to DDR3 i stara podstawka. Żeby nie przekombinować i nie mieć z tego korzyści.
Kusch opcję Turbo będziesz miał w każdym procu. HT w i7 niewiele Ci da, a nawet nic Ci nie da. Nie jest to także wina DDR3, bo DDR3 są wystarczająco szybkie i u mnie tego nie ma. Moim zdaniem i5 w zupełności wystarczy skoro to starsza konfiguracja, słaba płyta i brak OC. Poza tym ja zacząłbym od ustalenia co może powodować takie kwiatki (np. ruch uliczny). Wrzuciłbym niskie ustawienia i załączał kolejno opcje żeby ustalić co może walić po procku. Testując w tej samej misji. No chyba, że jakaś opcja zapycha 1060-kę. Dobrze też, że DCS zajmuje cały RAM w grafie. Tak powinno być. Inaczej by zrzucał na dysk zawartość i wczytywał na nowo.
Zresztą Kusch całość można skrócić do stwierdzenia kup procek taki na jaki możesz sobie maksymalnie pozwolić ;).
-
Tez mialem dylemat jaki procek "tylko pod DCSa" i wyszlo mi ze i7 sie kompletnie nie oplaca (HT nie bedzie wykorzystane - i stwarza docelowo problem core-affinity), 4 rdzenie bo po co wiecej (i tak wiecej niz 2 nie beda wykorzystane szybko a zanim silnik DCS bedzie na Vulcan API to wnukow sie doczekamy ;] choc podobno prace trwaja), i max taktowanie jakie bylo dostepne wtedy, czyli i7600k 3.8Ghz-4.2GHz , do tego dobra plyta dobra autoprzetaktowala od razu jakies 10%..12% w gore na ustawieniach konserwatywnych :) Jestem bardzo zadowolony :)
Do tego 16GB RAM to absolutne minimum do MP, przy czym czas gdzie popychaja nas w 24GB/32GB chyba nadszedl zbyt szybko. Sam Wags mowil chyba ze stabilnosc MP konczy sie 16-24 slotach wiec to 32GB to zasypywanie brakow silnika sprzetem...
Mnie jeszcze interesuje jak wyglada roznica VRAM miedzy np 4GB a 8GB czy 12GB (bez VR), wie ktos?
-
Danke. Z tym trybem turbo miałem na myśli, że wolę np. w podstawie 3,4Ghz z boostem do 3,8, niż 2,7Ghz z turbodymomenem do 3,8 bo i takie cuda gdzieś mi się uwidziały. ;)
-
Moją propozycja dla ciebie było by:
Intel Core i5-8600K, Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming, podkręcenie procka 4900 MHz przy napięciu zasilającym 1,225 V.
Tak wstępnie oczywiście.
-
Qrdl nie jestem laikiem i nie mówię tego żeby popsuć Ci dzień.
A ja nie pisałem tego, żeby wykazać, że mało grasz w DCSa i zepsuć Ci wieczór, chociaż na sprzęcie znasz się doskonale. Dowód? W obecnej wersji DCSa ruch uliczny już nie spowalnia, ale to wynika z praktyki częstego grania:-).
Tak czy siak, nawet obrazek some1 pokazał co jest zajęte przy DCSie, _podczas wczytywania misji_ - bo jakoś cały czas umyka, że nie piszemy o wydajności gfx czy podobnych kwestiach, ale o czynnikach decydujących o wydajności _wczytywania misji_. Ja jako wczytywanie misji też uważam, np. ponowne wczytanie tej samej misji i zaczęcie jej od początku i tutaj nie trzeba być geniuszem, żeby zauważyć korelację RAMu i prędkości załadowania się misji. Choć jak Kusch doprecyzował, że ma 24 GB, to - moim zdaniem laika - wystarczy i nie to jest problemem. Jedyne rozwiązanie, które coś poprawi _podczas wczytywania misji_ to nowe graty - nie siedzę w kieszeni u Kuscha i nie wiem na ile go _stać_ i czy to tyle, ile _chce_ wydać.
Ja jak zmieniłem procka z i7-6700k na i7-8700k (+2 rdzenie), przy 16GB, nie odczułem różnicy w prędkości _wczytywania misji_. Natomiast jak dodałem +16GB (32 GB), to różnicę dostrzegam gołym okiem, szczególnie na nowszych mapach, np. Newadzie.
Tako rzecze,
Zaratustra
-
Moją propozycja dla ciebie było by:
Intel Core i5-8600K, Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming, podkręcenie procka 4900 MHz przy napięciu zasilającym 1,225 V.
Tak wstępnie oczywiście.
Płyty nie będę zmieniać, pod takie stare podstawki, już wolę poczekać i przejść w późniejszym czasie na nową generację z tymi wszystkimi światełkami, dyskami M.2 i uber ramem.
A ja nie pisałem tego, żeby wykazać, że mało grasz w DCSa i zepsuć Ci wieczór, chociaż na sprzęcie znasz się doskonale. Dowód? W obecnej wersji DCSa ruch uliczny już nie spowalnia, ale to wynika z praktyki częstego grania:-).
Tak czy siak, nawet obrazek some1 pokazał co jest zajęte przy DCSie, _podczas wczytywania misji_ - bo jakoś cały czas umyka, że nie piszemy o wydajności gfx czy podobnych kwestiach, ale o czynnikach decydujących o wydajności _wczytywania misji_. Ja jako wczytywanie misji też uważam, np. ponowne wczytanie tej samej misji i zaczęcie jej od początku i tutaj nie trzeba być geniuszem, żeby zauważyć korelację RAMu i prędkości załadowania się misji. Choć jak Kusch doprecyzował, że ma 24 GB, to - moim zdaniem laika - wystarczy i nie to jest problemem. Jedyne rozwiązanie, które coś poprawi _podczas wczytywania misji_ to nowe graty - nie siedzę w kieszeni u Kuscha i nie wiem na ile go _stać_ i czy to tyle, ile _chce_ wydać.
Ja jak zmieniłem procka z i7-6700k na i7-8700k (+2 rdzenie), przy 16GB, nie odczułem różnicy w prędkości _wczytywania misji_. Natomiast jak dodałem +16GB (32 GB), to różnicę dostrzegam gołym okiem, szczególnie na nowszych mapach, np. Newadzie.
Z ruchem ulicznym to był przykład, bo to było coś co żarło zasoby, a Kusch ma skromnego proca i to może mieć wpływ ale może być to wina dymków, chmurków albo losowo rozstawionych w dużych ilościach krasnali ogrodowych. Ot luźny przykład aby zacząć sprawdzać po kolei i znaleźć co chrupie. Do kieszeni nikomu nie zaglądam ale pamiętam jak Kusch dopytywał się na forum o sprzęt, więc nie szastał z kasą na prawo i na lewo. Dlatego uznałem, że porada w stylu dorzucenia RAMu wcale nie musi być słuszna. Poza tym DCS jest jak Windows, ile mu dasz pamieć tyle zajmie. U mnie na zatoce z F-18 na misji 2 vs 2 guns obrobił między 10-12GB, gdzie w tle działa Chrome + 6 zakładek, ESET, WTW i parę innych bzdur.
http://il2forum.pl/dcs.jpg
Dodam, że Windows źle pokazuje zegar proca. Nie pytaj dlaczemu. Powinno być 4,3 Ghz. Załadowało się dość płynnie, nie czułem dyskomfortu. Wieczności to nie trwało. Odpalone z SSD Goodrama. Some1 słusznie to podsumował w jednym zdaniu, choć z obrazka wynika, że jak DCS-owi dasz to zawali 16GB pamięci ale nie jest w stanie zasypać 32GB. Dla mnie jest to dowód, że 32GB nie jest musem. Śmiem twierdzić, że Kusch bardziej odczuje różnice jak zmieni graty niż jak dorzuciłby do 32GB pamięci RAM.
-
Ilość ramu jaki zeżre DCS zależy w dużym stopniu od modułu, przykładowo Viggen lubi 32G. Nie jest to oczywiście normalne, to problem modułu. Ostatnio Viggen tak się posypał, że przestał działać na jakimkolwiek sprzęcie. To, że w tle pokazuje zużycie 12-16G nie jest do końca miarodajne. W trakcie działania aplikacji występują piki użycia ramu których wykresy nie rejestrują. Gdy miałem 16G nagminnie zaliczałem CTD, głównie na Viggenie, często przy ładowaniu DCSa lub w trakcie gry, w logach były błędy braku ramu, po przejściu na 32G zakończyły się problemy. Nie można generalizować, każdy moduł to inna bajka i w jego kontekście trzeba rozpatrywać wymagania.
Nie ma sensu inwestować w grata, starociowi żaden ram nie pomoże, też to przerabiałem, szkoda kasy. Żeby DCS ładnie działał, wszystko musi być sensownej jakości: Szybki procek, niekoniecznie z dużą ilością rdzeni, bez HT (z tego co przestestowałem DCS chodzi lepiej z wyłączonym HT), szybki ram, najlepiej 32G, jeśli ram ma być szybki to i platforma musi być w miarę świeża. W ten sposób dochodzimy do wniosku, że trzeba wymienić wszystko. Ja trochę przyoszczędziłem i kupiłem 1070Ti zamiast 1080Ti i teraz trochę żałuję :-/ Nic na to nie da się poradzić, DCS jest bezlitosny jak się chce lecieć na wysokich ustawieniach, na słabym sprzęcie będzie lekko przycinał na każdych ustawieniach. To jak ktoś toleruje przycinki to sprawa indywidualna, ja np. nie toleruję żadnych.
-
http://il2forum.pl/dcs.jpg
Ja pitole, sorry za ot, ale co tam masz, ciekły azot?
-
U mnie przy i5 2500K 3.8Ghz i 16GB RAM nie dało się specjalnie grać. Powodem był RAM, jednak jakby nie patrzeć to moim zdaniem 16GB jest absolutnym minimum by wgrać jakąś misję od hosta oraz przełączyć się na pulpit.
Jak ktoś nie włazi od czasu do czasu do przeglądarki podczas gry to można zaoszczędzić te kilka GB. U mnie Firefox żarł ok. 3-4GB, plus Windows i inne, razem gdzieś 6GB więc na DCS zostawało 10-11GB. Bez rzeczy działających w tle było lepiej, ale do czasu - RAMu i tak zabrakło i trzeba było restartować grę.
-
Ja pitole, sorry za ot, ale co tam masz, ciekły azot?
Teraz chłodzę kultowym wentylatorem z Mi-17 od Orzeła ale mnie kusi żeby podpiąć się pod instalację gazową od Mietka i przejść na LPG :P.
Nie ma sensu inwestować w grata, starociowi żaden ram nie pomoże, też to przerabiałem, szkoda kasy. Żeby DCS ładnie działał, wszystko musi być sensownej jakości: Szybki procek, niekoniecznie z dużą ilością rdzeni, bez HT (z tego co przestestowałem DCS chodzi lepiej z wyłączonym HT), szybki ram, najlepiej 32G, jeśli ram ma być szybki to i platforma musi być w miarę świeża. W ten sposób dochodzimy do wniosku, że trzeba wymienić wszystko. Ja trochę przyoszczędziłem i kupiłem 1070Ti zamiast 1080Ti i teraz trochę żałuję :-/ Nic na to nie da się poradzić, DCS jest bezlitosny jak się chce lecieć na wysokich ustawieniach, na słabym sprzęcie będzie lekko przycinał na każdych ustawieniach. To jak ktoś toleruje przycinki to sprawa indywidualna, ja np. nie toleruję żadnych.
Prawda i nie prawda. Trzeba sobie znaleźć wspólny mianownik i dostosować do sprzętu. Wywalenie 10k zł na sprzęt nie zawsze jest gwarancją płynności, bo DCS nigdy tego nie gwarantował. Był przestarzały, zbabolony, niezoptymalizowany i z update'u na update działał sobie jak chce. Tak było od zawsze, a trochę nawalczyłem się z tematem. Po prostu jestem zwolennikiem szukania przyczyny, a nie rozwiązywania problemu sięgając większy młotek.