Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F-14 Tomcat => Wątek zaczęty przez: YoYo w Marca 13, 2019, 14:38:28
-
To jak tam? Gotowi na dziś?
(http://i.imgur.com/yw9o7PFl.jpg) (https://imgur.com/yw9o7PF)
Ja tak, w wersji 3D. ;D
-
Zaczęło zasysać - ok. 3,5 Gb
-
Potem jeszcze 2 GB sam samolot.
-
O matko,
ostatni raz tak nakręcony byłem po przeczytaniu poradnika do Falcona 4.0 w kwietniu 1999 roku.
No i po obejrzeniu trailera/teasera do BMS 4.33 - BMSowa polityka "zero informacji" nie pozwala na hype... :/
-
Też tak wolno się wam pobiera? No porażka po prostu. Speedtest pokazuje mi te 0,8 MB/s, a dcs ciągnie raptem stokikadziesiąt kilo.
-
OMG!!!
W pierwszej walce ("Dogfight") z Su-27 gunzo dwa razy wszedlem Flankerowi na ogon i wymiotlem z Vulkana :D Call me Iceman ;)
Ale maszyna!
-
A ja będę w domu dopiero ok. 23:00... Może chociaż wtedy transfer będzie lepszy.
-
Hej,_jak tam testy?
Ja W pierwszym locie urwałem skrzydło i wystraszyłem Jester, który mi się zesrał ze strachu, znaczy się katapultował przy awaryjnyum awaryjnym lądowaniu, przez co komplentnie kompletnie straciłem sterowność i się rozbiłem.
Ogólnie fajny klimacik.
-
Ja próbuje przejść przez cold start, ale to jakiś kosmos... tak skomplikowanego samolotu w DCS jeszcze nie było.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
F-14 jest jak stara wieża hi-fi. Mnóstwo guzików, każdy z inną funkcją. Hornet to przy tym taki odtwarzacz mp3'ek.
-
F-14 jest jak stara wieża hi-fi. Mnóstwo guzików, każdy z inną funkcją. Hornet to przy tym taki odtwarzacz mp3'ek.
Idealne porównanie! Z drugiej strony Jester jest nieoceniony, a jego implementacja robi wrażenie.
-
Sorry chłopaki ale Lewy Shift+M - zmienia wszystko! :)
-
Jest moc, latanie Tomcatem to spore wyzwanie, ale i frajda jak coś się uda. Fajnie, że jest profil do TM Warthog.
-
Fajnie, że przewidzieli skróty klawiszowe łączące przełącznik z jego osłoną, np. uzbrojenia - można to fajnie podłączyć pod fizyczne przełączniki. Zawsze był z tymi kapturkami problem.
-
Sorry chłopaki ale Lewy Shift+M - zmienia wszystko! :)
Nie mam kocurka, i się pytam o co chodzi?
-
Ja próbuje przejść przez cold start, ale to jakiś kosmos... tak skomplikowanego samolotu w DCS jeszcze nie było.
To coś dla mnie. Cold starty bardziej mnie rajcują niż samo latanie :).
-
Nie mam kocurka, i się pytam o co chodzi?
Walkman :)
-
To coś dla mnie. Cold starty bardziej mnie rajcują niż samo latanie :).
Właściwie problem jest bardziej z tym że treningowe misje są niezbyt dobrze skonstruowane. Zamiast przejść krok po kroku, wszystko jest pokazane na raz. 2/3 tekstu nawet nie mieści się na ekranie VR.
Cóż, trzeba przeczytać ten manual. :D
-
Jeszcze bardziej rozwijając temat Walkmana, chodzi o to że HeatBlur dał możliwość puszczania muzyki bezpośrednio w grze przez właśnie "Walkmana" jak to nazwali. Wychodzi na to że pilot ma przy sobie też MP3 ;).
-
Warto dla średnio zainteresowanego tym modułkiem? W sensie czymś ujmuje? Wiem to emocje teraz, ale wykrzeszcie troszkę subiektywnej oceny.
-
Warto dla średnio zainteresowanego tym modułkiem ?
Warto. Moduł klasa sama w sobie.
-
Zimny start nie odbiega skomplikowaniem od innych modułów. 80% czynności do wykonania to testy, i faktycznie, gdy robi się "zgodnie z książką", to trzeba powtórzyć trening wielokrotnie, ale "szybko i brudno" można się nauczyć całkiem sprawnie. Uruchomienie z podpowiedziami RIO gdy jesteśmy na fotelu pilota to wspaniała sprawa.
Przyznam, że nie próbowałem jeszcze uruchomić samolotu z pozycji obsługi uzbrojenia, ale też ludzie piszą na forum producenta, że jest bug uniemożliwiający przebrnięcie przez to, spowodowany jakąś wadą kneeboard.
Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem jakości modułu, nawet jak na wczesny dostęp. Wypada o wiele lepiej niż MiG-19 czy, niepomiernie przecież prostszy, Christen Eagle.
-
Wykonanie jest na najwyższym poziomie, na pewno najbardziej dopracowany moduł do DCS w dniu premiery, a może i w ogóle. Tylko niektórzy że słabszymi komputerami skarżą się, że fpsy zżera.
Ale to bardzo skomplikowana maszyna. Rozruch to jedno, a latanie i walka, zwłaszcza w pojedynkę bez człowieka w tylnej kabinie, to co innego. Najbardziej przypomina mi w DCS Viggena, jeśli lubisz takie klimaty, brać w ciemno.
-
Dla wszystkich miłośników podłączania fizycznych paneli poprzez Arduino: trwa już tworzenie profilu pod DCS-BIOS. Pierwszy hebelek już jest :)
https://github.com/dcs-bios/dcs-bios/commit/4f45a69e90de8cb17b9b254bd79dd03bac4e2e5c
-
Zgadzam się z "some1": najlepiej dopracowany moduł w dniu premiery.
Samolocik rewelacja.
Jedyny minus to zwiechy przy wychodzeniu z DCS do pulpitu.
-
Czy oświetlenie zewnętrzne nie jest jeszcze zrobione czy tylko ja nie wiem jak je włączyć?
-
Tylko Ty nie wiesz jak je włączyć :evil:, ale żeby nie być _____ (wstawcie co chcecie), to Ci powiem. Na przepustnicy tak jak w Hornecie jest przełącznik "Exterior Lights Master Switch Toggle". Trzeba go przełączyć, i wtedy można operować światłami zewnętrznymi.
-
Faktycznie, podziękował :)
-
Zachęcony filmikiem ze startup'u Tomcata z wykorzystaniem VoiceAttack zakupiłem to ustrojstwo. Walczyłem 3 godziny z konfiguracją, już miałem się poddać, ale zadziałało. Efekt piorunujący, można gadać z Jesterem po ludzku a nie przebijać się przez gąszcz funkcji. Podobnie obsługa radia. Gogle VR i tak mam na głowie, więc mikrofon i tak jest 'pod ręką'. Assisted startup to teraz przyjemność, immersja wskoczyła na kolejny poziom. Kto ma Tomcata a cierpi z braku przeszkolonego realnego Goos'a niech bierze w ciemno.
-
Zachęcony filmikiem ze startup'u Tomcata z wykorzystaniem VoiceAttack zakupiłem to ustrojstwo.
Poproszę o link:-)
-
Proszę bardzo: https://www.youtube.com/watch?v=ws1GxPG2ZXw&t=597s
-
Mogę Ci jeszcze podpowiedzieć, że kolejny poziom imersji to zakup plugina Vaicom pro ;) do VA. Holywood przygotowuje gotowy schemat pod F-14, ale jak masz swój to możesz doimportować.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Nigdy nie miałem open bety, więc jeszcze nie mam dostępu do F-14, ale oglądając filmiki to bardzo mi brakuje obsługi na lotniskowcu. Może to i drobna rzecz, ale jak niszczy klimat.
Jakoś na zwykłych lotniskach tego nie odczuwałem.
https://www.youtube.com/watch?v=by-hCk6PVdE
-
W tym roku podobno jest w planach lotniskowiec z obsługą. Animacje, bajery... Oczywiście płatny.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Ten lotniskowiec miał mieć wersję darmową (prostą jak teraz Stennis) i płatną ( rozbudowaną).
-
Na ten lotniskowiec, patrząc na ceny w DCSie, to chyba się będziecie musieli wszyscy z forum zrzucić ;-)
-
Mogę Ci jeszcze podpowiedzieć, że kolejny poziom imersji to zakup plugina Vaicom pro ;) do VA. Holywood przygotowuje gotowy schemat pod F-14, ale jak masz swój to możesz doimportować.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Postanowiłem zacząć swoją przygodę z VA ale mam zagwozdkę: w paczce zip VAICOM PRO jest plik dll zamiast vap którego wymaga do importu Voice attack. Co z tym zrobić?
-
Postanowiłem zacząć swoją przygodę z VA ale mam zagwozdkę: w paczce zip VAICOM PRO jest plik dll zamiast vap którego wymaga do importu Voice attack. Co z tym zrobić?
Może zacznij najpierw swoją przygodę z umieszczaniem postów w odpowiednich działach Forum?
-
Postanowiłem zacząć swoją przygodę z VA ale mam zagwozdkę: w paczce zip VAICOM PRO jest plik dll zamiast vap którego wymaga do importu Voice attack. Co z tym zrobić?
Uruchom VA w trybie administratora, Vaicom pro rozpakuje kilka plików.
Pozdro
-
Kolejne próby nauki refuling'u, nie jest tak trudno jak myślałem ale komentarze Jestera klasa sama w sobie:
"..remember Luke the force will be with you allways, use the force Luke."
Detal ale banan sam się ciśnie.
-
Czy ktoś
ma opanował już drugi fotel na tyle, żeby polatać razem?
-
Kolejne próby nauki refuling'u, nie jest tak trudno jak myślałem ale komentarze Jestera klasa sama w sobie:
"..remember Luke the force will be with you allways, use the force Luke."
Detal ale banan sam się ciśnie.
Serio tak mówi? Genialne!
Poproszę o jakiś krótki klip :D
-
Panowie, czy po ostatnim patchu działa Wam menu Jestera (klawisz A domyślnie)? U mnie brak reakcji...
-
Działa. Spróbuj może przypisać jakiś przycisk na joyu, tak na próbę, i wtedy zobacz czy zadziała.
-
Free F-14 trial
https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=4153946#post4153946
-
Kocur oblatany. Jako że komputer ledwo daje radę z DCSem to było trzeba ustawić tekstury na medium aby wszystko śmigało.
Sporo roboty, szczególnie że Jester nie zawsze robi to co by się chciało. Trzeba się czasami przesiadać na fotel RIO.
Obsługa radaru nie jest taka straszna, dla ogólnego obrazu sytuacji stosuje się RWS (można ustawić szerokie skanowanie zarówno w pionie jak i poziomie), aby odpalać AIM-54 trzeba przejść na TWS (albo STT). AIM-54 wydaje się dobrze działać na maszyny takie jak np. Su-34 czy Su-24. Udaje się też czasem zestrzelić Su-27.
AIM-7 ma trochę mały zasięg, może być problem przy walce z maszynami takimi jak Su-27 czy MiG-29.
W walce manewrowej trzeba uważać, nie ma FBW i różnych limitów, można uszkodzić maszynę.
Co do zasięgu i wznoszenia to z bańkami można spokojnie dolecieć nad rejon celu i zrzucić je już nad samym celem. Tomcat dobrze sobie radzi na sporych wysokościach, może stosunkowo długo się utrzymać w powietrzu. Bańki mają swoje pylony, więc nie zabierają pylonów na uzbrojenie. Sam zapas mocy na MIL też jest bardzo dobry. Nawet z AIM-54 i bańkami maszyna dobrze się wznosi na MIL (nie to co F-16 wyładowany bombami i maverickami).
Ogólnie moduł w ogóle nie śmierdzi EA, spokojnie można go traktować jako dokończony. Heatblur odwalił kawał dobrej roboty. Samo latanie F-14 wymaga nieco ogarnięcia, sporo spraw związanych z awioniką i aerodynamiką. Ja jakoś nie narzekam, da się to ogarnąć bez spędzania tygodnia na nauce.