Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: some1 w Maja 14, 2019, 16:47:15

Tytuł: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 14, 2019, 16:47:15
Porównanie obrazu Rift S/Rift/Vive. Tyłka nie urywa, ale wygląda przyzwoicie. https://www.youtube.com/watch?v=1_Te2Kn4ggg
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Maja 15, 2019, 09:59:14
Rewolucji brak, ale ewolucja zauważalna. Jednym słowem bardzo przewidywalny skok jakościowy w stosunku do CV1. Jeszcze kilka dni i będą recenzje ludzi grających w DCS-a. Ja póki co daję sobie trochę czasu i poczekam do momentu wypuszczenia patch-a VR od ED. Mam nadzieję, że headset od HP już niedługo również będzie można ponownie zamawiać. "Karczycho" sprawne, więc pewnie będę się kręcił tak jak poprzednio...niemniej Acer ze swoim StarVr One już jakby bardziej przyjazne portfelowi ;-)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 16, 2019, 20:10:02
Porównanie obrazu Rift S/Rift/Vive. Tyłka nie urywa, ale wygląda przyzwoicie. https://www.youtube.com/watch?v=1_Te2Kn4ggg

Może nie urywa ale i tak widać, że z tych Rift S to najlepsza opcja, biorąc tym bardziej pod uwagę, że będzie on miał przyzwoite fps. Czekam na porównanie S z Reverb i Indexem.
Coś za to czytałem, że ten Rift S jednak gubi obraz (jest bez latarni), a to akurat nie jest za dobre. I tak trzeba sobie gdzieś to zobaczyć na własne oczy najlepiej.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 18, 2019, 09:20:15
Trochę na temat HP Reverb.
https://www.tomshardware.com/reviews/hp-reverb-vr-virtual-reality-windows-mr-headset,6124.html
Różowo tez nie jest, recenzent skarży się na gubienie sygnału (brak latarni).

(http://i.imgur.com/HoDqPLZl.jpg) (https://imgur.com/HoDqPLZ)

https://youtu.be/GeqJjICyzeo

Ale pod względem obrazu wydaje się najostrzejszy.
Z minusów to brak też mechanicznego IPD. Ma za to zdejmowane słuchawki (nie jak Index na stałe).
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 18, 2019, 10:28:34
Problem ze śledzeniem to standard w przypadku hełmów WMR, które mają tylko dwie kamerki, ale dotyczy kontrolerów i 'roomscale'. Do symulatorów nie ma to znaczenia, dopiero jeśli chcemy też na tym grać w inne gry. 

Obraz na pewno będzie najlepszy u HP, ale materiałami porównawczymi z Tested tak bardzo bym się nie sugerował, przy okazji Rifta S te screeny zrobili byle jak. Zobaczymy jak to będzie wyglądać jak Tyriel Wood dostanie swojego ;)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 21, 2019, 22:56:20
Pierwszy wieczór testów Rifta S. Obraz jest znacznie ostrzejszy niż CV1, ekran RGB i ulepszona optyka mają chyba na to większy wpływ niż tylko lepsza rozdzielczość. Na tyle na ile pamiętam z testów Pimax 5k+, Rift S prezentuje podobny poziom a może nawet troszkę lepiej. Kolory nie gorsze niż w CV1, mury brak, refleksy świetlne (god rays) ograniczone do minimum. SDE też słabo widoczne, chociaż jest.
FOV taki sam jak w starym Oculusie, troszkę więcej góra/dół, ale na boki ja widzę tyle samo, a są tacy, co skarżą się, że widzą mniej. Zależy jeszcze jak bardzo odsunie się ekran i jak głęboko mamy osadzone oczy.
Przy moim IPD 67 mm wszystko jest wyraźne przy patrzeniu na wprost, ale gdy kieruję wzrok na krawędź ekranu widać, że jedno oko szybciej traci ostrość. Da się używać i nie jest to duży problem, ale szkoda, że zabrakło fizycznej regulacji rozstawu soczewek. Optymalny rozstaw oczu tutaj to jednak 60-64 mm.
Komfort lepszy niż w poprzednim modelu, ale plastikowe halo dookoła głowy będzie przeszkadzać przy zakładaniu niektórych typów słuchawek. A słuchawki są potrzebne, bo wbudowane głośniczki nadają się co najwyżej do ścieżki dźwiękowej w Google Earth.
Śledzenie ruchu bezproblemowe, nawet w nocy przy świetle monitora i lampki biurkowej.

Ogólnie w cenie 2000 PLN urządzenie jest na chwilę obecną bezkonkurencyjne i nawet droższe headsety dostępne w sprzedaży nie są zbyt ciekawą alternatywą, chyba, że mamy konkretne wymagania typu duży FOV albo regulacja IPD. Oczywiście niedługo w sklepach pojawią się HP Reverb i Valve Index, o jeszcze lepszych parametrach, ale to już inna półka cenowa i inne wymagania sprzętowe.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 22, 2019, 08:45:39
Dzięki za mini recenzje. Możesz coś napisać o wymaganiach w DCS/ Ił2 BoX w stosunku do CV1/Pimax5k?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 22, 2019, 08:51:14
Praktycznie takie same jak CV1. Jest kilka FPS mniej ze względu na rozdzielczość, ale z drugiej strony headset wymaga 40/80 fps zamiast 45/90.

Tylko trzeba pamiętać, że Rift S wymaga Display Port zamiast HDMI, w laptopach może mieć to znaczenie, zwłaszcza takich z hybrydową grafiką, gdzie DP jeśli jest, to podpięty do integry.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 22, 2019, 09:22:01
Super. Dzieki bardzo.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Maja 22, 2019, 13:52:40
Pierwszy dzień z Rift-em S za mną. Uczucia mieszane. Ustawienie PD na 1.5 daje naprawdę dużą różnicę w stosunku do swojego poprzednika. Czytelne DDI to nie fikcja przy takim ustawieniu. FPS-y? Jak dla mnie na plus. F-18, który zawsze po lądowaniu na lotniskach "ciął" się niemiłosiernie teraz bez problemów trzyma klatki. Dźwięk, szkoda słów. Tutaj mamy znaczny krok w tył a nie do przodu. Sweet Spot jest mały.  Jak patrzy się na obiekt stojący na wprost i ruszymy głową zatrzymując wzrok na obiekcie, to obiekt nam się zaczyna pochylać! Im większy ruch głową i obiekt znajduje się na skraju naszego pola widzenia tym bardzie pochylony się staje. Ile wynosi pochylenie? kilka milimetrów, jednak robi to dużą różnice przy rozglądaniu się podczas walki manewrowej. Tego w "starym" CV1 nie było...
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 22, 2019, 14:02:40
Jak patrzy się na obiekt stojący na wprost i ruszymy głową zatrzymując wzrok na obiekcie, to obiekt nam się zaczyna pochylać! Im większy ruch głową i obiekt znajduje się na skraju naszego pola widzenia tym bardzie pochylony się staje. Ile wynosi pochylenie? kilka milimetrów, jednak robi to dużą różnice przy rozglądaniu się podczas walki manewrowej. Tego w "starym" CV1 nie było...

Czyli kopiuj wklej problemy WMR, cały ten Rift S wygląda jak kopiuj wklej WMR niestety, tylko rozdzielczność ma od niego gorszą. To opisane zjawisko strasznie mnie irytuje w Samsung odyssey, który jakby leżał na stole to bym go pomylił z tym  Riftem.  Taki to innowacyjny produkt. Samsung ma oledy i regulację IPD, więc innowacyjność to wypuszczenie okrojonego produktu konkurencji.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Maja 22, 2019, 14:19:40
Na dzisiaj zaplanowałem testy w ciemnym pokoju. Duchów się nie boję, ale boję się o system śledzenia nowego Rift-a.
Jeśli coś będzie nie tak, to zastanowię się nad dokonaniem zwrotu. Za rogiem konkurencja też już przygotowała kolejne zabawki.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 22, 2019, 14:30:05
Na dzisiaj zaplanowałem testy w ciemnym pokoju. Duchów się nie boję, ale boję się o system śledzenia nowego Rift-a.
Jeśli coś będzie nie tak, to zastanowię się nad dokonaniem zwrotu. Za rogiem konkurencja też już przygotowała kolejne zabawki.
To będzie ciekawy test, ale cudów nie ma. Nie ma prawa działać poniżej pewnego poziomu oświetlenia, ruch śledzą kamery. Nie ma obrazu z kamer, nie ma śledzenia.
Mój Samsung Odyssey jest dość twardy, w półmroku jeszcze działa, ale precyzja śledzenia ogólnie jest odczuwalnie gorsza od starego DK2, czy  vive. Bez względu na oświetlenie.
W kokpicie jednak tak tego nie czuć jak przy room scale.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 00:01:09
Wrażenia użytkownika Odyssey+ po przesiadce na Rift S. https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/brrtsb/my_oculus_rift_s_experience/
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: Sorbifer w Maja 23, 2019, 00:09:26
Czy ja dobrze czytam Sameone'a - za dwa tysie jest sprzęt, który ma pewne wady, ale generalnie jest bardziej niż dobry, czy też wystarczający? To w sumie dobra wiadomość, bałem się, że VR to zobaczę na emeryturze...
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 00:25:57
Wrażenia użytkownika Odyssey+ po przesiadce na Rift S. https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/brrtsb/my_oculus_rift_s_experience/

Bardzo dziwne te wrażenia. Ja mam Samsunga O bez + i prawdę mówiąc trackingu nie gubi tak jak to opisuje w tekście. Mapy zegary itp mogę swobodnie odczytywać, ale trzeba wiedzieć o pewnym  ustawieniu w Samsungu. Nie wiedzieć czemu, fabrycznie jest tam przycięty upscaling co ma ogromny wpływ na czytelność tekstu. Sam filtr anty sde w + też nie jest bez wpływu na ostrość dlatego wybrałem starego Odysseya. Wydajnościowo na pewno lepszy jest Oculus w to akurat wierzę. Inni już sporo nadgonili w tej dziedzinie ale na pewno Rift jest na prowadzeniu.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 23, 2019, 08:43:05
Brzmi ciekawie "S", pytanka:

- FC, ktoś testował? Jak z rozwarstwianiem się obrazu przy śmigle i celowniku (czyli też i w BoX)?
- odświeżanie 40/80, czy w DCS trzyma 80? Bo jak trzyma 40 to szału ni ma.
- mamy podwójne samoloty przeciwnika w BoX albo DCS ;D ?
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 09:32:32
Jest tak samo jak w starym Rifcie, czyli po ostatniej dużej aktualizacji sterowników lepiej, niż gdy miałeś okazję to u mnie testować. Ale nadal da się zauważyć gdy FPS spada poniżej 80.
DCS oczywiście trzyma 40 a nie 80, chyba że gapisz się w puste niebo. Różnicy między 40 a 45 żadnej nie widzę.
Podwójne samoloty, patrz pkt. 1


Czy ja dobrze czytam Sameone'a - za dwa tysie jest sprzęt, który ma pewne wady, ale generalnie jest bardziej niż dobry, czy też wystarczający? To w sumie dobra wiadomość, bałem się, że VR to zobaczę na emeryturze...

Jest to pierwszy headset, który mogę polecić komuś, kto nie jest entuzjastą nowinek a po prostu chce podłączyć do kompa coś, co działa praktycznie od razu.

Tylko dwie gwiazdki:
* IPD jest nie do przeskoczenia. Optimum to 63.5mm, Oculus podaje że okienko tolerancji to +-2mm, ja mam 67mm i tak jak pisałem jeszcze się mieszczę bez większych problemów, choć nie jest idealnie. Ale już widać że ludzie z IPD rzędu 59mm albo 70mm piszą, że będą zwracać bo nie widzą wyraźnie. A inni z tym samym IPD piszą, że dla nich jest ok. Kwestia mocno indywidualna, więc jeśli mamy IPD spoza zakresu, koniecznie przetestować przed zakupem.
* Sporo osób zauważa, chwilowe śnieżenie trwające ułamek sekundy (https://www.reddit.com/r/oculus/comments/brkclu/rift_s_occasional_static/). Sam też to widziałem raz czy dwa. Support pisze, żeby sprawdzić połączenia, ale chyba lepiej wstrzymać się chwilę z zakupem, żeby nie okazało się, że pierwsza partia ma jakiś sprzętowy bubel czy coś.

No i FOV nadal kiepski.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 10:09:19
Brzmi ciekawie "S", pytanka:

- FC, ktoś testował? Jak z rozwarstwianiem się obrazu przy śmigle i celowniku (czyli też i w BoX)?
- odświeżanie 40/80, czy w DCS trzyma 80? Bo jak trzyma 40 to szału ni ma.
- mamy podwójne samoloty przeciwnika w BoX albo DCS ;D ?

Wszystkie Oculusy jadą na tym samym ATW/ASW, więc będzie podobnie ze wszystkimi plusami minusami tych technologii. Na pewno wydajnościowo jest słabiej niż w CV1 bo tutaj cudów nie ma, jest rozdzielczość, musi być wolniej. Oczywiście przy proporcjonalnych ustawieniach, jeśli będą ustawione w taki sposób, że upscaling będzie sumarycznie w tej samej rozdzielczości to i wydajność będzie taka sama. Tylko takie ustawienie jest oczywiście bez sensu. Nie po to się ma lepszą rozdzielczość gogli, żeby lecieć na gorszych ustawieniach.
Oculus upscaling dobiera automatycznie, żeby zrobić to ręcznie trzeba grzebać w konsoli dev.  Generalnie jest problem, żeby rzetelnie porównywać gogle. Ciężko  wszystko  ustawić tak samo w tym samym środowisku i porównać.
Dlatego odczucia mogą być tak różne, niekoniecznie zgodne z rzeczywistością. Nie każdy wie co, jak i po co się ustawia.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 11:15:48
Jeszcze jedno porównanie z O+, mniej entuzjastyczne: https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/bruf8y/rift_s_vs_o_first_hand_experience_with_both/
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 11:57:48
Jeszcze jedno porównanie z O+, mniej entuzjastyczne: https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/bruf8y/rift_s_vs_o_first_hand_experience_with_both/
O, jednak ktoś zauważył, że OLEDy w VR są lepsze i LCDki pcha się z oszczędności, dorabiając do tego sztucznie filozofię ;-)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 12:10:08
Szkoda tylko, że wszystkie OLEDy w headsetach, chyba poza PSVR, to matryce pentile, które w VR są zdecydowanie gorsze, ale pcha się je z oszczędności, dorabiając do tego sztucznie filozofię ;)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 23, 2019, 12:44:57
Hehe dokładnie ;) Poza barwami w niczym chyba lepsze nie są.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 12:58:27
Szkoda tylko, że wszystkie OLEDy w headsetach, chyba poza PSVR, to matryce pentile, które w VR są zdecydowanie gorsze, ale pcha się je z oszczędności, dorabiając do tego sztucznie filozofię ;)
A jaką rozdzielczość ma PSVR? Ja bym stawiał raczej na ograniczenia technologiczne i problemy z trwałością, ale masz rację, im więcej pikseli tym lepiej w VR.
Natomiast "z oszczędności" tutaj troszkę nie pasuje, nie sądzisz? ;-)  Szczególnie niesamowicie się oszczędza kupując np. OLEDową wersję Pimax 5k. Złodzieje, jak tam można za taką fatalną matrycę pentile tak kasować :-)

Moim zdaniem Samsung O+ to jednak półka wyżej od RiftS. Oculus poszedł w masówkę kosztem jakości i tyle. Gorsze wyświetlacze, brak regulacji IPD, marne słuchawki, to coś co zawsze odróżniało tanie produkty VR od tych dobrych. Ciekawe ile Facebook wydał kasy na wciśnięcie ludziom kitu, że to dobre rozwiązania ;-)
Ciekaw jestem porównań tanich WMR do tego cudu Oculusa, bo to bardziej adekwatne zestawienie i podobna specyfikacja (Lenovo, HP)

Hehe dokładnie ;) Poza barwami w niczym chyba lepsze nie są.

Poziom czerni, barwy, nasycenie, to faktycznie pomijalne drobiazgi w urządzeniach, które służą właśnie do ich reprodukcji ;-)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 13:35:00
Natomiast "z oszczędności" tutaj troszkę nie pasuje, nie sądzisz? ;-)  Szczególnie niesamowicie się oszczędza kupując np. OLEDową wersję Pimax 5k. Złodzieje, jak tam można za taką fatalną matrycę pentile tak kasować :-)

No a teraz pomyśl ile by kosztowała wersja z matrycą RGB. O to mi chodzi pisząc o pchaniu pentile z oszczędności, a nie o relatywny koszt względem ekranów LCD.

Wcale nie neguję, że Rift S to budżetowe rozwiązanie. Tylko VR rozwija się na tyle dynamicznie, że tegoroczne budżetowe rozwiązania doganiają zeszłoroczny high-end, a 2-3 letnie produkty zostają w tyle. Coś jak rynek telefonów komórkowych w czasach pierwszych generacji iPhone i SGS.

Odyssey+ to też żadna wyższa półka, może wśród headsetów WMR, tylko WMR jako całość jest pomyślane właśnie jako budżetowe rozwiązanie, z maksymalnie uproszczonym systemem śledzenia i kontrolerami. Co go wyróżnia to ekran i optyka, ale przyjęte rozwiązania akurat pod nasze wymagania do symulatorów się nie sprawdzają, bo filtr anti-SDE tylko pogarsza ostrość, a pentile nie pomaga. No i promo na O+ za 300$ już nieaktualne. :)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 13:51:05
No a teraz pomyśl ile by kosztowała wersja z matrycą RGB. O to mi chodzi pisząc o pchaniu pentile z oszczędności, a nie o relatywny koszt względem ekranów LCD.
Jasne, pytanie czy taka matryca jest w ogóle możliwa do wykonania (rozmiar/rozdzielczość)

Odyssey+ to też żadna wyższa półka, może wśród headsetów WMR, tylko WMR jako całość jest pomyślane właśnie jako budżetowe rozwiązanie, z maksymalnie uproszczonym systemem śledzenia i kontrolerami. Co go wyróżnia to ekran i optyka, ale przyjęte rozwiązania akurat pod nasze wymagania do symulatorów się nie sprawdzają, bo filtr anti-SDE tylko pogarsza ostrość, a pentile nie pomaga. No i promo na O+ za 300$ już nieaktualne. :)
Tak to jest wyższe półka jakościowa, biorąc pod uwagę jakość zastosowanych komponentów i przyjęte rozwiązania. Sam system WMR jest beznadziejny i wady Samsunga Odyssey wynikają z WMR, nie jakości samego produktu.  Tyle, że RotflS właśnie replikuje te wady.

Ja mam O bez + i na szczęście nie mam problemu z gorszą ostrością, a kupiłem go za mniej niż 1k jako używkę w US (i to w pełni legalnie już z podatkami). Kiedy zaczął się owczy pęd na O+  zwykłe O pojawiły się za grosze na ebay :-)

Niestety O i O+ mają problem w DCS, Microsoft nie ogarnia swoich własnych WMR i jest kłopot ze sterami. W wielu grach pojawia się problem z przesunięciem obrazu w tym dotyczy to DCS niestety.
Niby jest dodana możliwość regulowania tego ręcznie , ale mi nie udało się tego idealnie ustawić.

I to może być główna siła tego paździerzowego RiftaS, standaryzacja, świetne stery i dopracowane ATW/ASW
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 23, 2019, 13:58:55
Poziom czerni, barwy, nasycenie, to faktycznie pomijalne drobiazgi w urządzeniach, które służą właśnie do ich reprodukcji ;-)

Stają się drobiazgami jeśli w grę wchodzi wyrazistość obrazu. Co po prawdziwej czerni i pięknie nasyconych kolorach jeśli obraz jest nie ostry? Miałem Odyssey Plus i barwy na prawdę robiły wrażenie, ale po założeniu Pimaxa 5K+ wszystko zrobiło się bardzo wyraziste. Odyssey w tej jednej chwili skończył swoją karierę razem ze swoim poziomem czerni, barwami i nasyceniem. Gdybym miał do wyboru Odyssey Plus lub Rift S bez zastanowienia wybrałbym Rift S.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 14:27:52
Stają się drobiazgami jeśli w grę wchodzi wyrazistość obrazu. Co po prawdziwej czerni i pięknie nasyconych kolorach jeśli obraz jest nie ostry? Miałem Odyssey Plus i barwy na prawdę robiły wrażenie, ale po założeniu Pimaxa 5K+ wszystko zrobiło się bardzo wyraziste. Odyssey w tej jednej chwili skończył swoją karierę razem ze swoim poziomem czerni, barwami i nasyceniem. Gdybym miał do wyboru Odyssey Plus lub Rift S bez zastanowienia wybrałbym Rift S.
A moim zdaniem to wybór między dżumą i cholerą. Mam nadzieję, że oba te produkty szybko pójdą do piachu i ktoś w końcu wypuści coś normalnego.  Obraz ostry i wyrazisty bez regulacji IPD, taaa jasne. Pewnie jeszcze sweet spot jest super.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 23, 2019, 14:40:50
Używałem Pimaxa 4K, który nie miał fizycznej regulacji IPD i nie było z tym żadnego problemu (mam IPD 68). Każdy by chciał gogle bez SDE, z OLEDami, szerokim FOV i dużą rozdzielczością ale jak widać póki co trzeba jeszcze na to poczekać. Ja czekam na Reverb bo brak fizycznej regulacji IPD w ogóle mi nie przeszkadza. Ciekawi mnie czy da się zrezygnować z dużego FOV w zamian za lepszą rozdzielczość... Czas pokaże.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 14:49:06
Tak to jest wyższe półka jakościowa, biorąc pod uwagę jakość zastosowanych komponentów i przyjęte rozwiązania. Sam system WMR jest beznadziejny i wady Samsunga Odyssey wynikają z WMR, nie jakości samego produktu.  Tyle, że RotflS właśnie replikuje te wady.

Produkt to całość, razem ze sterami, wsparciem producenta, peryferiami i co tam jeszcze. Jeśli producent pakuje jeden element wysokiej klasy, ale reszta jest kiepska, to produkt jest kiepski i tyle. Samsung przecież nie wspiął się na wyżyny pracując nad Odyssey. Wzięli gotowy system WMR od Microsoftu, ze wszystkimi zaletami i wadami (głównie wadami, poza ceną), zapakowali do środka swój ekran (to akurat umieją robić), za to nie popisali się z obudową i jej ergonomią, bo prawie każdy na to narzeka. Przykleili swoją metkę, wycenili wyżej niż konkurencja i na koniec stwierdzili, że nie chce im się tracić zasobów na dystrybucję w Europie.

Rift S nie replikuje wad Samsunga, mimo że wygląda podobnie. Tam gdzie WMR ma dwie kamery do śledzenia pozycji, Rift ma pięć i widać, że dużo pracy poszło w dopracowanie algorytmów śledzenia, bo działa praktycznie bezbłędnie. Halo ma tą jedną cechę wspólną, że jest z plastiku, poza tym to zupełnie inna konstrukcja. Większość użytkowników chwali Rifta za komfort, odwrotnie jak Samsunga, i dla mnie osobiście S'ka dużo wygodniejsza niż CV1.

Mam nadzieję, że oba te produkty szybko pójdą do piachu i ktoś w końcu wypuści coś normalnego.  Obraz ostry i wyrazisty bez regulacji IPD, taaa jasne. Pewnie jeszcze sweet spot jest super.

Obraz jest ostry i wyraźny(*), pisałem o tym w poprzednich postach, ale jak nie chcesz przyjąć tego do wiadomości to nie, twój problem.

Jeśli ma być ostro i z regulacją IPD to zostaje Valve Index, tylko trzeba poczekać co najmniej do sierpnia i wyłożyć na stół 2,5 raza tyle co za Oculusa. Ewentualnie poczekać kolejne pół roku, w Q3 ma się ukazać nowe HTC i pewnie kolejne headsety WMR porównywalne z HP Reverb.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Maja 23, 2019, 15:15:57

Rift S nie replikuje wad Samsunga, mimo że wygląda podobnie. Tam gdzie WMR ma dwie kamery do śledzenia pozycji, Rift ma pięć i widać, że dużo pracy poszło w dopracowanie algorytmów śledzenia, bo działa praktycznie bezbłędnie. Halo ma tą jedną cechę wspólną, że jest z plastiku, poza tym to zupełnie inna konstrukcja. Większość użytkowników chwali Rifta za komfort, odwrotnie jak Samsunga, i dla mnie osobiście S'ka dużo wygodniejsza niż CV1.

Obraz jest ostry i wyraźny(*), pisałem o tym w poprzednich postach, ale jak nie chcesz przyjąć tego do wiadomości to nie, twój problem.
No a jak siedzi na głowie?  Mocowanie ma praktycznie identyczne, też korona. Ma to dla mnie istotną wadę. Przy gwałtownym poruszaniu głową gogle zarzucają na boki, co psuje imersję i daje wrażenie nieprecyzyjnego trackingu. Ja dlatego wolę mocowanie na paski jak w starym DK2 czy Vive, chociaż fakt nie są zbyt wygodne.
Jeśli coś nie ma fizycznej regulacji IPD to nie może mieć ostrego obrazu, przynajmniej dla znacznej części populacji, albo ma bardzo mały sweet spot. Takie też opinie pojawiają się w necie od userów RiftS.
Praw fizyki nie da się przeskoczyć tworząc nawet najlepszą marketingową otoczkę.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 23, 2019, 16:09:09
Fizyka to jedno, a statystyka z kolei twierdzi, że dla większości populacji brak regulacji IPD nie jest problemem. Tak niestety jest.

Gogle nie zarzucają na boki a gwałtowne ruchy nie powodują problemów ze śledzeniem. Nie zauważyłem, żeby było gorzej względem CV1. Z tyłu jest pokrętło którym dociskasz opaskę po założeniu na głowę, więc mocowanie jest dość pewne. Jedynie przy patrzeniu w dół o 90 stopni i bardziej czuć, że headset zaczyna zjeżdżać z głowy. Ale za to nie ma problemu z odciskami na twarzy po kilkudziesięciu minutach.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: Versor w Maja 23, 2019, 17:49:34
Sting porównuje Oculus Rift CV1 z Oculusem Riftem S.
https://www.youtube.com/watch?v=smTPpz-XDwg
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 23, 2019, 18:19:17
Sting mówi co dokładnie jest w stanie odczytać w kokpicie F-18 i poza nim. Czy ktoś z Pimaxem 5k jest w stanie to odnieść  do własnych doświadczeń?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 23, 2019, 18:38:26
Z tego co widziałem na szybko jest bardzo podobnie. W Pimaxie bez żadnych problemów widać nawet najmniejszą czcionkę na MFD. Jakość obrazu może być w obu modelach zbliżona, z tym że w Pimax 5K+ masz dodatkowo po 30 stopni FOV w lewo i prawo.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 23, 2019, 19:49:39
Dzięki. Wiadomo, ale chciałem porównać ostrość.

A widziałeś jaki trik wynalazł Sweviver? Masz 2080ti to obejrzyj sobie jego ostatnie  materiały jak zwiększyć o ok 30% wydajność w DCS za darmo na Pimax 5k.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 25, 2019, 18:02:35
Czy ktoś to testował, jakoś nie mam teraz chwili by obejrzeć cały film więc pytanie na czym polega ten trik?
https://youtu.be/rSCCS7i-Ic4
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Maja 25, 2019, 21:38:27
Wygląda na jakiś błąd albo opcję w oprogramowaniu od EVGA/sterownikach.
Po przywróceniu (przyciskiem w Precision X1) ustawień do wartości domyślnych, nagle DCS wykorzystuje pełną moc karty.
Ciekawe na jakim poziomie to resetuje, czy tylko w obrębie softu czy wnika też w sterowniki.

https://www.evga.com/precisionx1/
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 25, 2019, 22:15:57
Hmm, wiele dodatkowego softu do kart graficznych posiada opcję Boost, ciekawe czy też to zadziała przy innym podobnym oprogramowaniu.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 25, 2019, 23:04:57
Tak jak zauważają zainteresowani, to chyba raczej jakaś dziura w pitools w połączeniu z brakiem wymuszonego reprojection w Steam (shift+A). Nvidia odpisała tylko: "it just works". Na 1080ti nikomu nie udało się tego osiągnąć, ale podobno na CV1 ktoś to ogarnął. Wygląda więc że trzeba mieć rtxa i cv1 lub Pimaxa.

Jakby ktoś miał Pimaxa 5k+ v2 w dobrej cenie to chętnie kupię ;)... tak czy siak pewnie kupię.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: Dako w Maja 26, 2019, 05:07:05
Kolejny filmik z HP Reverb.
Kokpity w X-Plane 11 wyglądają bardzo dobrze i czytelnie.
https://www.youtube.com/watch?v=F-YsAQkGk6Q
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 26, 2019, 11:24:09
Problem tylko z Reverb polega na tym, ze go nie ma ;D. Premiera miala byc 6 maja i zaczela sie zdaniem Out of stock : D. Podobno cos tam zmieniaja, ale to by znaczylo ze headset nie jest jeszcze gotowy.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 26, 2019, 11:34:51
Prawdopodobnie chodzi o problemy z murą, na jednolitym tle niektóre miejsca były jaśniejsze, a niektóre ciemniejsze. Ciekawe jak będzie z wydajnością - ponad 2 miliony pikseli więcej niż Pimax 5K+.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 26, 2019, 12:14:21
Ale mniejszy FOV, tyle samo pikseli co Rift CV1 z PixelDensity na 2.0. Rifta w takiej konfiguracji dało się używać, ledwo ledwo ale działało.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 26, 2019, 23:44:02
Czyli jeśli komuś pójdzie na CV1 z PD 2 w 45fps DCS to znaczy, że na Pimax 5k+ będzie nawet lepiej? Chyba zbyt uproszczone porównanie. Poza tym jest jeszcze PPI, a tutaj Reverb pozamiatał aktualną konkurencję. Połączenie ppi  z rozdziałką oraz optyką dopiero daje to wow.

Ja jednak już wiem, że dla mnie ważniejszy jest fov. Rozdziałka to mi pasuje nawet ta z CV1. Tak więc dla mnie podmianka na Pimaxa 5k będzie ok, następny skok jak wyjdzie Reverb z fov 200 - pewnie za 3 do 5 lat (no i wiadomo sprzęt co to uciągnie).

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 27, 2019, 07:29:10
Czyli jeśli komuś pójdzie na CV1 z PD 2 w 45fps DCS to znaczy, że na Pimax 5k+ będzie nawet lepiej?

Przeciwnie, będzie gorzej. Pisałem o wydajności Reverba.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 27, 2019, 09:59:27
Tak, wiem, ale zastanawiam się czemu gorzej jeśli trzeba wysterować więcej pixeli w Reverbie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 27, 2019, 10:36:47
Po prostu dodatkowy FOV w Pimaxie jest kosztowny do napędzenia, a może i jego oprogramowanie ma większy narzut. Przynajmniej tak nam wyszło z testów Pimaxa u Yoya.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 27, 2019, 10:49:51
Może to wynikać z większej ilości obiektów wyświetlanych przy większym FOV. Myślę, że wydajność będzie na podobnym poziomie - ilość pikseli vs ilość obiektów. Całość przy założeniu, że korzystamy z FOV 170 stopni, zawsze można zmniejszyć FOV na 150 i wtedy wydajność trochę wzrośnie - ale kiedy zacznie się korzystać ze 170 stopni FOV to ciężko jest wrócić nawet do 150 ;) Chociaż niektórzy twierdzą, że to bardzo mała różnica.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 27, 2019, 11:54:00
Może to wynikać z większej ilości obiektów wyświetlanych przy większym FOV....

170 nawet nie odpalałem, 150 jest bardzo ok, a brzegi i tak lekko się wyciągają.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 27, 2019, 13:06:23
Od którejś wersji PiToola zlikwidowali te zniekształcenia na brzegach. Przy 150 jest ok, a na 170 to już praktycznie ledwo można oko skierować :)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 27, 2019, 13:51:02
Dobrze wiedzieć. Oglądałem na YT kilka testów z DCS i IL2 przy 1080ti i było w miarę spoko, choć mówili, że zdarzały się mocniejsze przycinki na poziomie 30 fps. Wszystkie mają już jednak co  najmnjej kilka  miesięcy i PiTool zmieniał wersję wiele razy. Jankes jak to na ta chwilę wygląda? Jest sens żeby z taka grafiką pograć? Dużą nadzieję wiążę z wolniejszymi trybami Hz. Na 2080ti w tej chwili nie wydam kasy, bo dla mnie jest to zbyt przeceniona karta.

Spece w Pimax juz chyba doszli do jakiejś wprawy z softem, a ostatnio nawet coś, gdzieś mi się obiło o uszy, że przechodzą z jakimś tam softem na opensource???

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 27, 2019, 14:10:46
Tak przeszli na OpenSource więc sporo się może dziać. Ja najpierw latałem na 1080Ti i dawało radę nawet bez smart smoothing’u. W tym tygodniu ma wyjść wersja Beata DCS 2.5.5 już zawierająca poprawki wydajnościowe dla VR, jeśli będzie tak jak pisali to 1080Ti będzie śmigać bez problemu z Pimax 5K+. Ił2 ma dużo mniejsze wymagania wiec tam 1080Ti powinna bez problemu obsłużyć Pimaxa.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 27, 2019, 14:27:56
Super. Dzięki bardzo. Czyli jak za miesiąc czy półtora wrócę z urlopu to 5k poluję.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 28, 2019, 16:23:04
Miałem wczoraj możliwość zabawy z Rift S u powyższego kolegi ;D.
1,5h, więc też niezbyt wiele ale już jakieś zdanie można sobie wyrobić. Ogólnie jestem pozytywnie nastawiony do nowego "0". Naprawdę różnic między Pimax 5k+, a Rift S w zakresie odbioru obrazu to trudno tutaj się doszukać, a Rift S przecież dużo tańszy. Jeśli ktoś myśli o Pimaxie to jak bym się mocno zastanowił. W Oculus nawet mam wrażenie, że kolorki były żywsze i bardziej kontrastowe. FOV oczywiście to inna bajka i tutaj wygrywa Pimax ale też za tym idą wymagania sprzętowe i przyzwyczajenie się do czkawki. Na rzecz też Rift S przemawiają - IL-2 BoX: stałe 80 klatek, brak smużenia od śmigła, celownik się nie rozjeżdża, podwójnych samolotów nie widać. W DCS było 40 klatek i co ciekawe dodam, że to jednak styka. Różnic między 45, a 40 faktycznie nie ma. W kabinie idzie wszystko odczytać nie gorzej niż w Pimax. Porównując do Oculus CV1 jest duża zmiana na plus. Mniej też problemowy sprzęt. Testowałem też w Prepar 3D i tutaj też całkiem dobrze to chodziło (40 fps). Owszem FOV jest mniejszy, ale idzie się przyzwyczaić, ale co ważne artefaktów tutaj nie doświadczysz (coś tam było w DCS ale to drobnostki, które pewnie softowo się z czasem rozwiąże). Bardzo dobrze czytelny HUD w DCS, tu też bez artefaktów. Co do śledzenia nie zauważyłem żadnych problemów, działa to jak z latarniami nawet w półmroku. Obrazu sprzęt nie gubił. Mocowanie na głowie jest stabilne, głośniczki do niczego, ale to już wszyscy wiedzą. Mam wrażenie, że sprzęt bardziej się grzał i jest za to w nim cieplej niż w Pimax 5k+. Jakoś Pimax był dla mnie bardzo wygodny.  Wracając do IPD, mam jakieś 66-67, tu było ok dla mnie, soczewki są dużo większe. Z minusów jest obraz na brzegach, który sie rozmazuje (albo to kwestia soczewek), trzeba po prostu obracać głową, a nie źrenicami i o tym pamiętać. Pewnie to kwestia wprawy i przyzwyczajenia. Szczerze to w tej cenie (około 2k) to na teraz na pewno jest to sprzęcior wart tej ceny i wcale nie ustępuję temu co miałem na głowie (albo i jest lepiej: Vive, Oculus DK1, CV1, Pimax 5k+).  Jakby był FOV na poziomie 130 to byłoby super w tej cenie i jak na tę chwilę. Oczywiście to dalej nie to, co bym chciał finalnie kiedyś ujrzeć, to dalej nie obraz "żyleta" jak na monitorze i wciąż bolączki całego segmentu VR w zakresie symulacji lotniczej, ale sądzę, że warto brać nowe "0" pod uwagę jak ktoś szukać czegoś w rozsądnej cenie i jest w stanie zaakceptować aktualny FOV, no i nie dysponuje PC prosto z NASA ;>. Teraz czekam by zobaczyć kiedyś tam Reverba :].
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 28, 2019, 20:04:03
Może nie o goglach, ale w temacie vr i symulatorów: https://www.facebook.com/1974145716149487/posts/2388059501424771/?sfnsn=mo

Pojawiła się też na YT pierwsza recenzja Valave Index... i jakoś mnie nie rusza. Chyba największą zaletą będzie dla niektórych 144Hz, ale to znów śpiew przyszlości.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 30, 2019, 16:47:58
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Maja 30, 2019, 16:52:50
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Gratulacje :).
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 30, 2019, 17:00:31
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Z czego korzystałeś do tej pory?
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 30, 2019, 17:01:56
Spokojnie YoYo zobaczymy czy jest czego ;) Najwyżej pójdzie dalej w świat. Jeszcze nie wiem na pewno, ale to będzie wersja P1 chyba. Gość dostał ją jako fundator i odpalił tylko raz podobno. Jeszcze muszę czujnik skołować. Testy jednak dopiero w drugiej połowie lipca.

@Jankes - aktualnie CV1.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Maja 30, 2019, 17:04:03
Myśle, że będziesz zadowolony ;)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: sermen w Maja 30, 2019, 19:46:49
Hmmm... była okazja to zakupiłem 5k+ ;) damy mu szansę pomimo średniej prasy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



A jakie stacje do niego kupujesz? 2.0 w preorderze od Valve czy jakoś inaczej?
Pytam, bo tez chciałem go kupić i waham się miedzy używanymi 1.0, a nowymi 2.0 w preorderze. A może jest jeszcze jakiś inny sposób. Z tego co wiem Pimax nie sprzedaje jeszcze swojej wersji.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 30, 2019, 22:24:54
Ja prawdopodobnie kupię 1.0 Vive. W Xcom mają mieć na koniec czerwca jak dziś z nimi gadałem. Cena ok 530, ale może się zmienić jeszcze. Za tyle chodzą używki na Ebay. Chyba że będzie w super cenie używka właśnie. Biorę tylko jedną bo mam teraz czas tylko na simy i roomscale nie planuje póki co. Może kiedyś dokupię.

Mam jednak kupioną wersję P2, gość niedawno mi zdjęcie przesłał z opakowania.



Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 31, 2019, 09:39:01
Recenzja HP Reverb pod kątem symulatorów, wygląda dobrze :)
https://youtu.be/oCTfCnUd16U
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 31, 2019, 09:39:36
Znów trochę farta było - za 429 na Allegro Xkom wystawił latarnię z rysą na górnej części obudowy. Pełna gwarancja. Żal było nie kupić. Jeśli ktoś szuka to zwróćcie uwagę na ich outlet. Nie pierwszy raz wiedzę tam fajne rzeczy sporo taniej. Im mniej chodliwe tym większe zniżki...



Obejrzałem ta recenzje HP Reverb i wygląda fajnie. Dobrze wiedziec że te panele to taki sweet spot dla kolejnych gogli. Od tego momentu ludzie może przestaną narzekać na rozdziałkę, choć wiadomo, że  jeszcze mogłaby  być  lepsza. No i świetnie, że dali tryb 60Hz!

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: sermen w Maja 31, 2019, 10:01:36
Znów trochę farta było - za 429 na Allegro Xkom wystawił latarnię z rysą na górnej części obudowy. Pełna gwarancja. Żal było nie kupić. Jeśli ktoś szuka to zwróćcie uwagę na ich outlet. Nie pierwszy raz wiedzę tam fajne rzeczy sporo taniej. Im mniej chodliwe tym większe zniżki...
Oni wystawili wersję 2.0? Myślałem, że jeszcze nikt jej nie sprzedaje, tylko preorder. No to fajnie.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Maja 31, 2019, 10:08:38
Oni wystawili wersję 2.0? Myślałem, że jeszcze nikt jej nie sprzedaje, tylko preorder. No to fajnie.
Tak, jak wczoraj z nimi gadałem to mają mieć 2.0 pod koniec lipca.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Czerwca 02, 2019, 13:08:46
Wczoraj zapowiedziany został Pimax 8k X. Czyli prawdziwe 4k na oko plus szeroki FOV. IMO bedzie to standard dla VR 2.0. Najlepsze, że to ma się pojawić już w tym roku. Mam nadzieję, że będzie jakaś niespodzianka na rynku GFX. Może Intel? ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: rutkov w Czerwca 02, 2019, 20:03:10
W ten sposób kurde, będę czekał i czekał na coś co będzie znośne i na czasie bo wciąż urządzenia rozwijają. Jak to z elektroniką bywa.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: Sorbifer w Czerwca 02, 2019, 21:05:51
Gdzieś w tym wątku wyżej było coś za 2K PLN, które się już nada, przynajmniej do Iłka (tak to zrozumiałem).
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 02, 2019, 23:28:18
Gdzieś w tym wątku wyżej było coś za 2K PLN, które się już nada, przynajmniej do Iłka (tak to zrozumiałem).

Rift S i nie tylko do ilka :).
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Czerwca 03, 2019, 13:39:17
Do Iłka to nawet CV1 wystarczy na start - za 1000pln można wyrwać. Długo tak latam i daje się radę spokojnie, a fun jest olbrzymi. Może się będę niedługo swojego pozbywał.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 04, 2019, 00:06:46
Podobno Reverby maja sie pojawic w nastepny wtorek.
Pewno tuz po tym pierwsze recenzje.

Rifty S sa juz w PL (https://www.morele.net/gogle-vr-oculus-rift-s-virtual-reality-headset-301-00178-01-4145397/?gclid=EAIaIQobChMIoNbNtanO4gIVy-eaCh0zKgLYEAQYASABEgI5cPD_BwE).
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 04, 2019, 08:06:55
Wyglada to obiecujaco:
https://youtu.be/TN_vzZ0y6To . Sa tez testy w DCS.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Czerwca 04, 2019, 08:07:30
Rifty S są w Polsce od samego początku,  Amazon w końcu wysyła je z polskiego magazynu na całą Europę. No i około 100 PLN taniej :)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: castor w Czerwca 29, 2019, 14:33:38
Krótkie pytanie dla posiadaczy S-ki. Zamawiać na Amazon.de czy w oficjalnym sklepie Oculus.com? Chodzi mi o ewentualny 30 dniowy zwrot. Czytałem że z oficjalnym sklepem są problemy ze zwrotem kasy i trwa to dość długo. Jeszcze pytanie odnośnie płatności. Lepiej kartą czy przez Przelewy24 na Amazonie? Rozumiem że gwarancja za zakupy na Amazonie to także 2 lata?
https://www.amazon.de/Oculus-Rift-PC-Powered-Gaming-Headset/dp/B07PTMKYS7/ref=ice_ac_b_dpb?__mk_pl_PL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=2UGT9ISF65HZA&keywords=oculus+rift+s&qid=1561811789&s=gateway&sprefix=ocu%2Caps%2C168&sr=8-3 (https://www.amazon.de/Oculus-Rift-PC-Powered-Gaming-Headset/dp/B07PTMKYS7/ref=ice_ac_b_dpb?__mk_pl_PL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=2UGT9ISF65HZA&keywords=oculus+rift+s&qid=1561811789&s=gateway&sprefix=ocu%2Caps%2C168&sr=8-3)
na tej aukcji jest ten Oculus, ale na dole strony piszą, że to wersja Włoska - ma to jakieś znaczenie?
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Czerwca 29, 2019, 17:37:57
Brałem z Amazonu, zalet kupowania bezpośrednio w Oculusie nie widzę. Amazon ma szybszą wysyłkę, przeważnie bezproblemowe zwroty. Prowizja za przewalutowanie zależy od Twojej karty, Przelewy24 też swoje potrącają, wychodzi pewnie podobnie.

Wersja językowa jest bez znaczenia. W ogóle nie wiedziałem że jest coś takiego.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: castor w Czerwca 30, 2019, 21:16:20
To jeszcze dopytam o słuchawki z dobrym mikrofonem. Czego używasz żeby działało dobrze i za bardzo nie "obciążało" zestawu na głowie?
Na YT takie coś polecają.
https://www.youtube.com/watch?v=ny2K2NX4aX0 (https://www.youtube.com/watch?v=ny2K2NX4aX0)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Lipca 01, 2019, 07:54:40
Mikrofon masz wbudowany w Rifta. A słuchawki zwykle nauszne, ale to jednym pasują, innym nie.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: Nutcracker w Lipca 26, 2019, 21:09:15
Eh, mam ochotę w końcu kupić gogle VR.
Z dostępnych możliwości skłaniam się ku Rift S ze względu na niższą cenę i niższe wymagania sprzętowe niż u konkurencji.

Posiadam i5-4670, GTX 1070, 16GB RAM więc teoretycznie spełniam minimalne (lub nawet zalecane) wymagania zestawu. Ale jak to się może przełożyć na DCS ? Może ktoś testował podobną konfigurację (na S lub na starszym/innym modelu gogli) ?
(Swoją drogą, jak to jest, że komputer złożony koło 2012 (jedynie karta graficzna została wymieniona rok temu, procesor dalej ten sam) dalej spełnia wymagania w 2019 ?)

Z chęcią wysłucham wszelkich porad czy warto (czy może jednak sprzęt nie da rady i najpierw trzeba graty wymienić). Wodotrysków nie wymagam, tylko, żeby w miarę działało i było czytelnie. Poza DCS mam nadzieję też na inne tytuły (Hellblade, Superhot, Talos Principle itp.).
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: rutkov w Lipca 26, 2019, 21:21:11
Mam podobny sprzęt, tylko 8 ramu (mogę dokupić drugie 8 ) i 1060. Skłaniam się na razie właśnie do potestowania czegoś z moim obecnym sprzętem zanim wybulę około 5-6 koła na nowe graty + jakiś Pimax czy coś. Chętnie poczytam opinie.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Stycznia 04, 2021, 13:06:22
Pytanie do byłych i obecnych użytkowników Okulusa Rifta S. W dolnej części obudowy gogli jest przycisk ustawiania ogniskowej dla okularników, ale jakoś naciskając guzik nie widzę efektu. Teraz nie jestem pewny czy czasem nie jest uszkodzony. Ktoś używał tej regulacji? Na razie łapię ogniskową, mocniej ściskając pasek od "czapeczki".

Zawijanie wierszy na forum działa bardzo dobrze i nie ma potrzeby rzeźbienia i zabawy w telegram. Po tylu latach na forum warto by było w końcu to zapamiętać. Mazak.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Stycznia 04, 2021, 13:21:45
To nie jest do ogniskowej, tylko po prostu regulacja obudowy przód tył. Ustawiasz tak, żeby nie cisnęło w twarz, ale też nie zsuwało się z głowy.
Na obraz to nie ma wpływu, może poza tym, że im bliżej oczu tym rośnie troszkę pole widzenia.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: gcze w Stycznia 04, 2021, 13:32:35
Ten przycisk zwalnia blokadę i pozwala na zmianę odległości soczewek od oczu. Samo wciśnięcie niczego nie zmienia.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Stycznia 04, 2021, 13:37:44
Dzięki:)
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Marca 14, 2021, 17:10:04
Krótko po zakupie gogli, założyłem folię ochronne na okulary. Tak mi się przynajmniej wydawało, taraz teraz chciałem je zdjąć i nie jestem pewien czy one tam są. Ktoś_przerabiał taką wymianę?
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Marca 17, 2021, 17:48:41
Powoli ciągnie mnie do VR.
Zastanawiam się nad zakupem Oculus Quest 2 pod MSFS i HL: Alyx i może jeszcze jakieś gry pod VR z PC-ta. Głównie jednak MSFS. Sprzęt w stopce.
HP Reverb G2 jest droższy, oferuje ostrzejszy obraz, ale przez to więcej wymaga od kompa.

Jakie macie doświadczenia z użytkowania Oculusa Q2 w grach i w FSie?
Czy skokowa zmiana rozstawu oczu przeszkadza? Teoretycznie mam 66 mm, więc niewiele poniżej presetu 68 mm.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Marca 17, 2021, 18:04:46
Idź do okulisty i poproś, żeby Ci na maszynie ustawił różne rozstawy, to sam się przekonasz... chociaż 2mm to chyba jeszcze granica tolerancji.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 18, 2021, 08:00:02
Questa? Ale to gogle dla telefonu ;), nie lepiej Rift S?
Co prawda widze ze Quest 2 ma nieco lepsza rozdzielczosc ale jakos kojarze te linie z mobilkami.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Marca 18, 2021, 10:19:19
To mobilne gogle, ale można je podłączyć kablem do komputera i używać jak stacjonarnych. Rift S to starsza linia już wycofana z produkcji.

2mm różnicy w IPD bym się w ogóle nie przejmował.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Marca 18, 2021, 13:25:28
Z twoimi gratami brałbym Reverba. Jak będziesz miał problemy z wydajnością to zawsze możesz zjechać z rozdzielczością do poziomu Questa 2.
Poza tym Quest 2 wymaga konta na FB.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 18, 2021, 20:16:57
Poza tym Rzemyk, ja przeciez latalem na tym GPU na Reverbie do listopada 2020.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Marca 29, 2021, 21:26:26
Tak sobie myślałem nad Reverbem, ale finalnie uznałem, że VR to jest w pewnym stopniu zabawka, na którą szkoda wydawać 3 tys.
Używał go będę praktycznie tylko w weekendy na MSFS, HL: Alyx i może jeszcze w coś. No i na razie, to taki test w ciemno jest, bo nie miałem dłużej ani jednego ani drugiego na głowie.
Konto na FB mam i sądzę, że przez Oculusa FB nie dowie się wiele więcej niż wie o mnie teraz.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Marca 30, 2021, 08:30:57
Cześć, spróbuj może używek HP Reverb G1, pojawiły się  na portalach sprzedajnych w cenie nawet 1600pln. Jedynie co to koniecznie odbiór osobisty, i obejrzeć dokładnie soczewki, najlepiej lupa plus światełko. Fakt że Okulusa można wyrwać za naprawdę niewielkie pieniądze ale czy warto? Chociaż akurat do Alyxa i tego typu gier  Okulus z uwagi na cienki kabel i lepsze śledzenie nadaje się lepiej niż Reverb G1. Do samych simów to jednak zdecydowanie  Reverb, ja latam w BOX  na Okulusie Rifcie S, wydajnościowo bardzo fajnie, ale brakuje trochę ostrości poza kokpitem.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: some1 w Marca 30, 2021, 09:11:50
Ostatni quest już nie odstaje tak bardzo rozdzielczością od Reverba, a do wszystkiego poza simami jest jednak lepszy niż G1.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: RedGuy w Marca 30, 2021, 17:56:51
Mam dwa pytania laika do obeznanych w temacie VR - jeśli można. :)
1. Czy na Oculus Quest 2 da się grać po kablu (Oculus Link) w gry zainstalowane na komputerze poza dedykowanym sklepem Oculusa i Steamem, np. w standalone DCSa i inne?
2. Czytałem i oglądałem filmiki na YT, że na Oculus Quest 2 da się grać w proste gierki typu np. "Beat Saber", nawet na shitowych kartach pokroju GTX 1050 TI! Czy po zjechaniu z rozdzielczością (2160x2160) w goglach HP Reverb G1 do rozdzielczości (1832x1920) takiej jak Quest 2 gogle te będą zachowywać się identycznie jak Quest 2 ze słabymi konfiguracjami sprzętowymi?
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Marca 30, 2021, 23:12:04
Muszę przyznać, że zabijacie mi ćwieka tym Reverbem...
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 31, 2021, 16:35:46
Muszę przyznać, że zabijacie mi ćwieka tym Reverbem...

To taka zabawka, że człowiek wsiąka i potem chce więcej ;). Natomiast zawsz potem będziesz mógł zrobić downgarade w skalowaniu ;D.
Tytuł: Odp: Oculus Rift S
Wiadomość wysłana przez: RedGuy w Marca 31, 2021, 20:54:45
Muszę przyznać, że zabijacie mi ćwieka tym Reverbem...

Oczywiście też wolałbym Reverba niż Questa, ale najpierw chcę sprawdzić ten cały VR czy mi to podpasuje, a dopiero później ewentualnie robić upgrade kompa żeby wykorzystać w pełni jego możliwości. Dlatego chcę wiedzieć czy z Reverbem jestem w stanie w coś pograć na kiepskim sprzęcie po jego przeskalowaniu (czy czymkolwiek co tam trzeba zrobić w ustawieniach).