Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: YoYo w Czerwca 16, 2019, 09:45:35

Tytuł: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 16, 2019, 09:45:35
Valve Index, to kolejny VR, który ma pojawić się w tym roku.
Cena zestawu jednak do HP Reverba oraz Rifta S odstrasza: 4670zł  8).

https://store.steampowered.com/valveindex

Cytuj
Zoptymalizowany układ pikseli
Dwa wyświetlacze LCD o rozdzielczości 1440x1600 i pełnej przestrzeni barw RGB znajdujące się w goglach zapewniają o 50% więcej subpikseli niż w ekranach OLED, co skutkuje lepszą ostrością obrazu przy identycznym koszcie renderowania. Dodatkowo współczynnik wypełnienia jest 3 razy większy w porównaniu do wyświetlaczy OLED, zmniejszając wpływ efektu SDE.

Większa płynność obrazu
Valve Index pracuje z częstotliwością 120 Hz, a także posiada pełną kompatybilność wsteczną do 90 Hz i eksperymentalny tryb 144 Hz. Większa płynność poprawia wygodę użytkowania, pozwalając na komfortowe granie nawet przy długich sesjach.

Ekstremalnie krótkie okresy iluminacji
Wyświetlacze Valve Index posiadają zmniejszone okresy iluminacji w zakresie 0,330 ms – 0,530 ms (w zależności od płynności), przez co obraz jest wciąż płynny, gdy twoja głowa się rusza, a ciało jest nieruchome. Jest to pięciokrotnie lepszy wynik od tego w pierwszej generacji gogli VR dla komputerów.

Mnie jakoś niewiele tutaj przekonuje, no może 120Hz.

Premiera to 30.09.19.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Czerwca 28, 2019, 13:35:34
Pierwsze wrażenia: https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/c6cbey/valve_index_first_impressions_in_dcs/

Cały zestaw jest drogi, ale można kupować osobno gogle, kontrolery i latarnie. Jak jedna latarnia wystarczy do grania w "siedzące" gry to ostateczna cena nie jest taka tragiczna. Kontrolery mi nie są potrzebne do niczego, łapy i tak mam na joy'u lub kierownicy.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: castor w Czerwca 28, 2019, 19:26:15
Valve Index Livestream

https://www.youtube.com/watch?v=Bu5NOB6qiCE (https://www.youtube.com/watch?v=Bu5NOB6qiCE)
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Czerwca 28, 2019, 23:15:15
Nie jest różowo widzę oglądając dziś recki. To dalej raczej VR 1,5. Nic do końca i ten FOV... jak ktoś liczył na 130 st. To się zawiódł mocno. Dla mnie słabo to wygląda bo dwie najważniejsze rzeczy jak fov i rozdziałka są przeciętne na dziś, albo nawet słabe.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 22, 2019, 11:42:28
Nie jest różowo widzę oglądając dziś recki. To dalej raczej VR 1,5. Nic do końca i ten FOV... jak ktoś liczył na 130 st. To się zawiódł mocno. Dla mnie słabo to wygląda bo dwie najważniejsze rzeczy jak fov i rozdziałka są przeciętne na dziś, albo nawet słabe.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Dlaczego nie do końca ten FOV? Przecież potwierdza, że FOV jest właśnie taki jak deklarują, tylko po przekątnej, nie horyzontalny.  Moim zdaniem te gogle to bardzo fajna oferta. Z opisów wynika, że są bardzo dobrze dopracowane, pełna regulacja, świetny tracking, wygodne, najlepsze kontrolery, bardzo dobra jakość dźwięku, dobra optyka. Nawet przez chwilę się zastanawiałem nad zakupem, niestety sweet spot nie jest jakiś tam rewelacyjny, więc raczej odpuszczę temat. To nie będzie chyba duży skok jakościowy w stosunku do Samsung O, a do zwykłych gierek wystarczą mi stare Vive.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Listopada 22, 2019, 17:12:44
Te gogle mają dużo dobrych rozwiązań, ale  FoV mały w stosunku do Pimaxa. Jest mniejszy niż najmniejsza opcja w 5k, a do średniej lub dużej to nie ma co porównywać. Zanim pokazali te gogle, większość liczyła na naprawdę coś lepszego. Rozdziałka jak większość. Dobrze zrobiłeś, że poczekałeś IMO. Teraz to  raczej tylko 8kx albo Reverb.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 22, 2019, 17:35:36
Rozdzielczość wygląda biednie  1440x1600 LCD, a one nie miały mieć FOV 130 przynajmniej?
Free dokładają Half Life Alyx ;D.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 22, 2019, 18:22:21
Rozdzielczość wygląda biednie  1440x1600 LCD, a one nie miały mieć FOV 130 przynajmniej?
Free dokładają Half Life Alyx ;D.

Ponoć wszystko w tych goglach jest bardzo fajne, wygoda, jakość, FOV jest też dobry (faktycznie mają taki fov, ale jest mierzony po przekątnej, w praktyce jest trochę lepszy niż we wszystkich innych goglach poza Pimaxem). Natomiast z Reverbem jest tak, że ma wszystko do kitu, poza fajną rozdzielczością. Gdyby połączyć Index z Reverb,  byłoby idealnie. Index ma też pełną regulację wszystkiego co trzeba oczywiście.
Dla mnie wszystko jest ważne, nie tylko rozdzielczość. Nadal często latam na zwykłym Vive, chociaż mam Samsunga z dużo lepszą rozdzielczością, bo mniej męczy mi się w nich wzrok. Mogę mieć Vive godzinami na głowie i mój wzrok tego nie odczuwa, po godzinnej sesji w Samsungu zbieram oczy z podłogi. Cały czas nie mam pewności dlaczego tak się dzieje.

mrtv nadal poleca Valve Index, to jednak daje do myślenia,a ma chyba wszystkie popularne gogle:
https://www.youtube.com/watch?v=fPx5TuOY6gM
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Listopada 22, 2019, 18:56:29
Reverb wszystko do kitu poza rozdzielczością? Nie przesadzajmy. W/g mnie jest dużo wygodniejszy niż Pimax 5K+ i Samsung Odyssey Plus. Żadnych prześwitów światła. Zero nacisku na nos. Kabel to jest do kitu bo jest zbyt masywny. Gogle leciutkie a kabel masakra - ale idzie przeżyć. Index na pewno jest najlepiej dopracowany - ale co z tego skoro obraz będzie bez szału... Rozdzielczość to podstawa - używam już czwartych gogli i jednak rozdzielczość robi największą różnicę, reszta jest na drugim planie.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 22, 2019, 19:08:30
Reverb wszystko do kitu poza rozdzielczością? Nie przesadzajmy. W/g mnie jest dużo wygodniejszy niż Pimax 5K+ i Samsung Odyssey Plus. Żadnych prześwitów światła. Zero nacisku na nos. Kabel to jest do kitu bo jest zbyt masywny. Gogle leciutkie a kabel masakra - ale idzie przeżyć. Index na pewno jest najlepiej dopracowany - ale co z tego skoro obraz będzie bez szału... Rozdzielczość to podstawa - używam już czwartych gogli i jednak rozdzielczość robi największą różnicę, reszta jest na drugim planie.

No może trochę przesadziłem że do kitu, ale jest we wszystkim poza rozdziałką  na pewno sporo gorszy od Reverb.  Dla mnie rozdzielczość jest ważna, ale nie najważniejsza.

Dał mi do myślenia ten post:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/52371-valve-index-vs-pimax5k-which-one-to-pick-through-lens-pictures/?do=findComment&comment=797177

Konkretnie początek, gdzie autor twierdzi, że sweet spot jest lepszy od Pimaxowego i obejmuje praktycznie całe pole widzenia. To jest dla mnie istotne, lubię poruszać gałkami ocznymi ;-)
Obraz ponoć jest pozbawiony jakichkolwiek zniekształceń, to jest  to co irytuje mnie w samsungu, da się na nim zaobserwować lekkie anomalie, w symulatorze są bez znaczenia, w innych grach psują immersję.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 22, 2019, 19:23:03
Osobiście uważa, że w Reverb rozdzielczość i brak SDE dyskwalifikuje wszystko z czym miałem do czynienia na rynku (a nie miałem tylko O+ i Vive Pro na nosie). Inne niedogodności można przeżyć, ale to w zasadzie ogranicza się do sztywniejszego kabla (już to rozwiązałem u siebie) jak i FOV. Żaden jednak sprzęt nie ma wad, natomiast to jak z samochodami, nie każdy lubi jeździć Porsche, są tacy co lubią Fordy albo Lamborghini i to rozumiem. No dobra ale to temat o Index.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Listopada 29, 2019, 09:16:32
http://pixelpost.pl/gogle-vr-valve-index-tymczasowo-wyprzedane-w-usa-i-kanadzie/

Co to Half Life dobrego zrobił dla VR. Oby tylko nie dał ciała. Jak ludzie złapią haczyk to technologia jeszcze przyspieszy może.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 01, 2019, 10:06:58
Porownanie (opisowe) Reverba i Index https://youtu.be/-ZzoSYU2ygM .
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Grudnia 01, 2019, 10:52:29
Doskonale rozumiem kolesia - ja nie byłbym w stanie wrócić do gorszej jakości obrazu, zmiejszenie FOV to pikuś, ale przejrzystość i jakość wyświetlanego obrazu - w tym nie można się już cofnąć.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 01, 2019, 16:51:27
w tym nie można się już cofnąć.

Uwierz mi, można :). Latają w Reverbie i tak używałem zooma w IL2 więc aż takiej przewagi nie ma jeśli chodzi o identyfikację samolotów. Obraz jest ładniejszy w sweet spocie i to wszystko jeśli chodzi o zalety Reverba.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Grudnia 01, 2019, 20:36:16
No cóż, niektórzy może i mogą - ja po tym co zobaczyłem już za Chiny nie wrócę na niższą rozdzielczość.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 02, 2019, 20:06:38
Uwierz mi, można :). Latają w Reverbie i tak używałem zooma w IL2 więc aż takiej przewagi nie ma jeśli chodzi o identyfikację samolotów. Obraz jest ładniejszy w sweet spocie i to wszystko jeśli chodzi o zalety Reverba.
Obczaj Pimaxa. Z tego co piszesz możesz być bardzo zadowolony. To jeśli chodzi o simy. Jak lubisz inne rozrywki VR to Index z jego kontrolerami może być dla Ciebie najlepszą opcją. Jednak w simach od częstotliwości 64Hz bez ghostingu, super FOV i dużego sweetspota nie da się odejść ;)

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: JankeS w Grudnia 02, 2019, 22:21:39
Obczaj Pimaxa. Z tego co piszesz możesz być bardzo zadowolony. To jeśli chodzi o simy. Jak lubisz inne rozrywki VR to Index z jego kontrolerami może być dla Ciebie najlepszą opcją. Jednak w simach od częstotliwości 64Hz bez ghostingu, super FOV i dużego sweetspota nie da się odejść ;)

Da się :)
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 02, 2019, 22:40:17
;D
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 11, 2019, 15:13:50
Jak masz latarnie od Vive Pro to możesz brać, ja potrzebuję komplet. Poza tym nawet jak zamówisz teraz to przed końcem roku nie dostaniesz.

PS. Może ktoś przenieść tą dyskusję do tematu o Indexie?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Fakt komplet i tak wydaje się bardziej opłacalny, mógłbym sprzedać wtedy Vive w komplecie.  Wziąłem jednak to co jest.
Dlaczego przed końcem roku nie dostanę?  W Steam są na stanie akurat te komplety i czas dostawy podają 4-8 dni.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 11, 2019, 15:17:54
Na r/ValveIndex ludziska narzekają że kupili Indexa tydzień temu i dalej mają status zamówienia "processing". Są obsuwy, ale może to dotyczy tylko niektórych rynków.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 11, 2019, 15:23:12
Na r/ValveIndex ludziska narzekają że kupili Indexa tydzień temu i dalej mają status zamówienia "processing". Są obsuwy, ale może to dotyczy tylko niektórych rynków.

Trochę tego się obawiam. Czy czasem ten zestaw nie był dostępny tylko dlatego, że nie zdążyli zaktualizować sklepu.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 11, 2019, 15:26:39
Możesz zamówić i czekać, nie masz nic do stracenia. Alternatywy za bardzo nie widzę. Ja nawet nie mogę zamówić całego zestawu bo link BUY jest nie aktywny.

Wczoraj na Steamie wyszła gra Boneworks (tylko VR) i ludzie wariują. Jeszcze bardziej nakręca to sprzedaż Indexa i innych gogli.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 11, 2019, 15:30:09
Gdybym i tak musiał czekać na odnowienie zapasów, to pewnie brałbym same gogle. Chociaż teraz miałem pretekst, aby zakupić kontrolery ;-) Może dobrze się stało.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 20, 2019, 22:55:14
No więc mam od kilku dni i takie pierwsze wrażenia:
Na początku był dramat i tutaj chciałbym uczulić innych bawiących się VR. Gogle działały strasznie niestabilnie w openvr. Motion smoothness szarpał, artefakty były nie do zaakceptowania. Już je pakowałem, ale jeszcze postanowiłem na koniec zresetować ustawienia SteamVR. Problem zniknął. Teraz mogę o wiele wyżej ustawić SS na wszystkich goglach. Nie przychodzi mi do głowy nic co mogłoby to spowodować, bo na pewno nie było to żadne ustawienie dostępne z menu.
Wracając do gogli. FOV w poziomie udało mi się osiągnąć na poziomie 110 stopni, FOV pionowy bardzo dobry. Duże pole klarownego widzenia, ale baardzo mały "sweet spot". Indexy trzeba idealnie wyregulować i najmniejsze przesunięcie bardzo mocno psuje obraz. FOV nie jest Pimaxowy, ale 6 odczuwalnie łatwiej oglądać w porównaniu z innymi modelami. Mi szczególnie podoba się FOV pionowy i bardzo dobre pole ostrego widzenia w dół. Można podczas lotu patrzeć na wprost i jednoczenie zerkać na przyrządy bez machania głową. W wielu samolotach można się rozglądać po konsolach bez wykręcania karku. Obraz jest klarowniejszy od tego w Samsungu O, ale nie jest to jakaś duża różnica. Kolory są bardzo dobre jak na LCD, lepsze od tych w Reverb. Niestety nie ma się co oszukiwać, kolory i kontrast nie mają żadnego startu do OLED, to nadal sprana, wyblakła szmata, tylko trochę mniej ;-)
Świetny dźwięk, to naprawdę poprawia immersję, nic nie naciska na uszy, po prostu dźwięk otacza. To chyba największy plus w Valve Index.
Gogle są komfortowe, ale dość ciężkie i wyraźnie ciążą na przód. Co dziwne, nie powoduje to żadnych odcisków na twarzy, problemów z krążeniem itp. Materiał maski jest wyjątkowo wygodny, po prostu czuć, że lecą do przodu.
Przewód ma przekrój okrągły, jest bardzo elastyczny, świetny. Przeciwległy biegun Reverba. Niestety nie ma się co czarować, nie ma żadnego porównania Valve Index z rozdzielczością HP Reverb.  Reverb po prostu go miażdży w tej konkurencji.
Największym minusem Index jest absurdalny wręcz glare. Tego nie da się porównać z żadnymi innymi goglami. Prawdopodobnie jest to spowodowane podwójnymi soczewkami fresnela. To kolejny powód dla którego trzeba idealnie ułożyć gogle. Przy dobrej regulacji glare jest mniejszy, ale nadal przeszkadza i jest widoczny w grach. Nie tylko przy dużym kontraście.
Dla mnie największy minus tych gogli to brak czerni. Nie wiem czy to zaakceptuję, na razie jest ciężko ;-)
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 21, 2019, 01:09:22
Heh, nie wszystko zloto co sie swieci ;) (zwlaszcza na stronach Steam).
Za dwa lata beda gogle naszych marzen, a teraz trzeba z tym zyc co sie ma ;).
Dzieki za opis.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 21, 2019, 12:33:18
Duże pole klarownego widzenia, ale baardzo mały "sweet spot".

Tak mały jak w Reverbie?

Brak czerni to już chyba dzisiaj standard z ekranami LCD.

Kupiłeś gogle ze Steama? Ja cały czas widzę Out of Stock.

Za dwa lata beda gogle naszych marzen, a teraz trzeba z tym zyc co sie ma ;).

Dajcie mi CV1 z lepszą rozdzielczością i będę szczęśliwy :).
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 21, 2019, 15:12:17
Za dwa lata beda gogle naszych marzen, a teraz trzeba z tym zyc co sie ma ;).

Producenci odchodzą od OLED, więc mam wątpliwości, czy takie w najbliższych latach nadejdą. LCD to lipa w VR, jaka bym tam kosmiczna rozdzielczość nie była.
Rozdzielczość może zrekompensować częściowo brak OLED, ale to tylko kompromis.

Brak czerni to już chyba dzisiaj standard z ekranami LCD.

Niestety, cięcie kosztów i widać użytkownicy nie mają na  OLEDy dużego ciśnienia, co mnie trochę smuci.

Tak mały jak w Reverbie?

Tutaj sprecyzuję, "sweet spot" w znaczeniu tolerancja gogli na umiejscowienie oczu, czyli jak bardzo mogą nam gogle przesuwać się na głowie, a obraz jest nadal ok.
Tutaj nie mam porównania do Reverb, bo tam miałem zerowy "sweet spot", w żadnym położeniu obraz nie był do końca dobry.

Natomiast jak już wyreguluje się dobrze Indexy, to można się praktycznie swobodnie rozglądać gałkami ocznymi, obraz dopiero mocniej rozmazuje się na samych krawędziach.
Tylko ta regulacje jest na tyle ciężka, że istotna jest też geometria głowy. Człowiek nie ma idealnie symetrycznej twarzy i to też odczuwam w Indexach, muszę je lekko pochylać i przesuwać na lewą stronę, aby uzyskać idealny efekt, a one i tak po czasie wracają do wyjściowej pozycji. Żadne gogle nie mają jeszcze regulacji, prawo/lewo i przechylenia ;-)

Gogle kupiłem na steam, bez stacji bazowych, chwilę potem były już "out of stock"
Kolejny wypust podobno dopiero w lutym.

W każdym razie szału nie ma i tylko do symulatorów nie ma się co na nie napalać. Oczywiście tracking i knucklesy to już inna bajka, ale to w symulacji ma marginalne znaczenie.
Jako gogle ogólnego zastosowania są dobre, a byłyby bardzo dobre, gdyby nie zaoszczędzili na OLEDach.
Ale może to tylko ja mam narąbane na tym punkcie ;-)
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Versor w Grudnia 21, 2019, 16:59:00
Nie wiem co się u Was dzieje z tą czernią. Czytam komentarze i większość osób opisuje ten problem. Posiadam tanie leciwe Lenovo explorer i w Dcs w nocy jest tak jak bym zamknął oczy. Czerń nie jest ani szara ani jasna jest poprostu czarno jak w du...
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 21, 2019, 17:33:48
W lcd podświetlenie jest aktywne cały czas, pomijając różne bajery z telewizorów jak strefowe podświetlenie. LCD nie jest w stanie w 100% zamaskować tego podświetlenia, czarny ekran nadal lekko świeci, więc nie może być czarny. Pewnie dociera do Twoich gogli sporo światła z zewnątrz bo to jedyna sytuacja, w jakiej można odebrać na LCD "prawdziwą" czerń. Ewentualnie też czarny jest czarny wtedy, gdy mamy gdzieś wyświetlony kontrastujący, np. biały napis.
Z monitorami na biurku jest zupełnie inaczej, wystarczy lampka z boku i już mamy odpowiedni kontrast, aby odbierać czerń jako czerń.
ps. Vive i Oculus CV1 pomimo, że to OLEDy też nie wyświetlają prawdziwej czerni, ekran nigdy nie wygasza się do zera, aby uniknąć ghostingu. Ten poziom jest jednak bardzo niski, ale i tak w całkowitej ciemności widać mrowie kolorowych kropeczek. W Samsungu O, czerń, to czerń.
W DCSie odczuwa się brak czerni w każdej misji nocnej, wszystko jest szare z bardzo małym kontrastem. Muszę wtedy non stop używać noktowizora. Oczywiście jak bardzo mocno ograniczy się poziom podświetlenia paneli, jest bardziej czarno, ale wtedy kontrast jest też zerowy.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 21, 2019, 20:21:25
W każdym razie szału nie ma i tylko do symulatorów nie ma się co na nie napalać. Oczywiście tracking i knucklesy to już inna bajka, ale to w symulacji ma marginalne znaczenie.
Jako gogle ogólnego zastosowania są dobre, a byłyby bardzo dobre, gdyby nie zaoszczędzili na OLEDach.
Ale może to tylko ja mam narąbane na tym punkcie ;-)

Mimo że głównie potrzebuję VR symulatorów to Index wydaje się jedyną opcją dla mnie. Fizyczna regulacja IPD i latarnie to czego brakowało mi w Reverbie. Resztę bym jakoś przeżył, może nawet sweetspot byłby lepszy gdybym mógł ustawić IPD. Martwi mnie tylko ten glare. Najwyżej go oddam i będę czekał na coś nowego.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 22, 2019, 00:35:53
Mimo że głównie potrzebuję VR symulatorów to Index wydaje się jedyną opcją dla mnie. Fizyczna regulacja IPD i latarnie to czego brakowało mi w Reverbie. Resztę bym jakoś przeżył, może nawet sweetspot byłby lepszy gdybym mógł ustawić IPD. Martwi mnie tylko ten glare. Najwyżej go oddam i będę czekał na coś nowego.
Pamiętaj, że Index to nie Reverb. Rozdzielczość jest bez porównania gorsza i wyłażą dodatkowe minusy, jak masakryczna pikseloza na dalekich planach i shimmering, a to bardzo skutecznie maskuje OLEDowy pentile.
Ja bym Tobie poradził przetestowanie zwykłego Samsunga O (bez plus), można go sprowadzić z USA za dosłownie kilkaset złotych, chyba też widziałem ostatnio nowego na alle. To też WMR, ale czułość kamer jest o wiele lepsza od tych w Reverbie i oczywiście ma regulację IPD. Wszystko jest lepsze od tego co jest w Reverbie, poza rozdzielczością. Model bez plusa nie ma rozmywającego dyfuzora i te same OLED co w Vive pro, za ułamek jego ceny (wbudowane też dobre i wygodne słuchawki AKG)
Dzisiaj poleciałem dłuższe misje Hueyem z Index i Samsung O. Zdecydowanie lepiej wypada Samsung. Dla pełnej wygody potrzebne są pewne modyfikacje jak wymiana gąbki i doważenie tyłu, ale np tego też wymaga Index ( mocno ciąży na przód, bardziej niż Samsung)
Jeśli to prawda, że Index będzie dostępny dopiero w lutym, to i tak masz sporo czasu. Jeszcze przetestuję go w innych grach, dla mnie w DCS jednak odpada. Jeśli mnie niczym innym nie oczaruje, to raczej zapowiada się na zwrot.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 22, 2019, 16:16:09
Wracając do tematu, w iłku właściwie nie odczuwa się minusów braku OLED w Indexach. Używany system oświetlenia chyba jest tutaj strasznie prymitywny. Nocy praktycznie nie ma, gdy wybieram pory dnia jak świt, czy zachód, nie ma efektu szału OLEDów. Właściwie wygląda to tak samo jak na LCD.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Stycznia 14, 2020, 09:10:17
Gcze używasz jeszcze Indexa czy oddałeś? Ostatnio gdzieś czytałem, że w nowym steamvr można ustawić brightness na 85-90% i tym samym znacząco zmniejszyć efekt glare.
Sam czekam cały czas na dostępność gogli w sklepie Steama.
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Dako w Stycznia 14, 2020, 09:19:09
Też jestem ciekaw.
Tym bardziej, że w dzisiejszej aktualizacji podnieśli brightness dla Indexa do wartości 160.
https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/1699479856183140332
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: gcze w Stycznia 14, 2020, 11:59:32
Gcze używasz jeszcze Indexa czy oddałeś? Ostatnio gdzieś czytałem, że w nowym steamvr można ustawić brightness na 85-90% i tym samym znacząco zmniejszyć efekt glare.
Sam czekam cały czas na dostępność gogli w sklepie Steama.

Finalnie minimalnie plusy przeważyły i zostały, ale to ze względu na zabawę w "room scale". Tutaj mają jednak sporo zalet,  choćby to, że nie parują szkła i można je mocno zacisnąć na głowie i nie powoduje to dyskomfortu. Nie lubię jak mi świat łapie laga, bo gogle lecą bezwładnością przy gwałtownych ruchach.
Przeprosiłem się też z nimi częściowo w DCSie. Poprawa klarowności jest odczuwalna w F-14 i nim wolę latać na Indexach. Niestety to działa tylko przy dużym SS i to jest bolesne, bo obraz ma bez porównania gorszą rozdzielczość niż w Reverb, a wymagania sprzętowe są wtedy znacznie większe.
Bawiłem się jasnością, ale finalnie i tak zostałem na 100%, ta jasność jednak wydaje się optymalna, czasami można ją zmniejszyć, przy dużych kontrastach i ciemnych lokacjach. To faktycznie zmniejsza glare i brak czerni nie rzuca się wtedy tak mocno w oczy.

Tym bardziej, że w dzisiejszej aktualizacji podnieśli brightness dla Indexa do wartości 160.
To jest bardzo zła wiadomość dla kogoś, kto chciałby w przyszłości kupić używki ;-)  Moim zdaniem całkowicie bez sensu jest takie podbijanie jasności, nie wiem kto tak lubi sobie spawać oczy.
OLED z tego nie będzie, to tylko kombinowanie na siłę.  Regulacja jasności w StemVR jest od momentu jak je kupiłem, tylko podbijają maksymalną wartość.

Jak nic nowego w tym roku nie pojawi się na horyzoncie, to pozostanie mi pewnie zbieranie ma Pimax 8kx, Index i tak pewnie zostanie, ze względu na komfort.

Te gogle mają sporo wad ale i sporo zalet. Wszystko zależy od tego co jest dla kogo istotne.

duże pole klarownego widzenia -  za to bardzo mały sweet spot
bardziej ostry obraz od innych podobnych rozdzielczości -  niestety przez to dużo bardziej rzucający się w oczy shimmering
trochę większy FOV od konkurencji - ale masakryczny glare
mniejszy SDE  prze LCD i dyfuzor - niestety brak czerni i sprawne kolowy w porównaniu do OLED
świetny dźwięk, komfort braku ucisku na uszy - kosztem tego, że słychać je z zewnątrz i nie izolują od otoczenia tak jak AKG Samsungowe (to kłopot jak komputer nie jest zbyt cichy)
Świetna jakość wykonania, spasowania -  rekordowo ciężkie

Tak to wygląda, nie jest tak, że coś jest za darmo ;-)
Tytuł: Odp: Valve Index
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Stycznia 15, 2020, 08:54:35
Słabo to wygląda. https://www.roadtovr.com/valve-index-sold-out-stock-half-life-alyx/?platform=hootsuite

(https://roadtovrlive-5ea0.kxcdn.com/wp-content/uploads/2019/12/valve-index-stock-availability.png)