Autor Wątek: Valve Index  (Przeczytany 4978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Valve Index
« dnia: Czerwca 16, 2019, 09:45:35 »
Valve Index, to kolejny VR, który ma pojawić się w tym roku.
Cena zestawu jednak do HP Reverba oraz Rifta S odstrasza: 4670zł  8).

https://store.steampowered.com/valveindex

Cytuj
Zoptymalizowany układ pikseli
Dwa wyświetlacze LCD o rozdzielczości 1440x1600 i pełnej przestrzeni barw RGB znajdujące się w goglach zapewniają o 50% więcej subpikseli niż w ekranach OLED, co skutkuje lepszą ostrością obrazu przy identycznym koszcie renderowania. Dodatkowo współczynnik wypełnienia jest 3 razy większy w porównaniu do wyświetlaczy OLED, zmniejszając wpływ efektu SDE.

Większa płynność obrazu
Valve Index pracuje z częstotliwością 120 Hz, a także posiada pełną kompatybilność wsteczną do 90 Hz i eksperymentalny tryb 144 Hz. Większa płynność poprawia wygodę użytkowania, pozwalając na komfortowe granie nawet przy długich sesjach.

Ekstremalnie krótkie okresy iluminacji
Wyświetlacze Valve Index posiadają zmniejszone okresy iluminacji w zakresie 0,330 ms – 0,530 ms (w zależności od płynności), przez co obraz jest wciąż płynny, gdy twoja głowa się rusza, a ciało jest nieruchome. Jest to pięciokrotnie lepszy wynik od tego w pierwszej generacji gogli VR dla komputerów.

Mnie jakoś niewiele tutaj przekonuje, no może 120Hz.

Premiera to 30.09.19.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 28, 2019, 13:35:34 »
Pierwsze wrażenia: https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/c6cbey/valve_index_first_impressions_in_dcs/

Cały zestaw jest drogi, ale można kupować osobno gogle, kontrolery i latarnie. Jak jedna latarnia wystarczy do grania w "siedzące" gry to ostateczna cena nie jest taka tragiczna. Kontrolery mi nie są potrzebne do niczego, łapy i tak mam na joy'u lub kierownicy.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2019, 19:02:53 wysłana przez KosiMazaki »

Offline castor

  • *
  • Lonewolf
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 28, 2019, 19:26:15 »

i5 12600K
27LG GL850-B
RTX 4080 Phantom GS
VR HP Reverb G2
TH Warthog
Lecimy z konkretami – rzekł dowódca skrzydła, patrząc na Mavericki

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 28, 2019, 23:15:15 »
Nie jest różowo widzę oglądając dziś recki. To dalej raczej VR 1,5. Nic do końca i ten FOV... jak ktoś liczył na 130 st. To się zawiódł mocno. Dla mnie słabo to wygląda bo dwie najważniejsze rzeczy jak fov i rozdziałka są przeciętne na dziś, albo nawet słabe.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 22, 2019, 11:42:28 »
Nie jest różowo widzę oglądając dziś recki. To dalej raczej VR 1,5. Nic do końca i ten FOV... jak ktoś liczył na 130 st. To się zawiódł mocno. Dla mnie słabo to wygląda bo dwie najważniejsze rzeczy jak fov i rozdziałka są przeciętne na dziś, albo nawet słabe.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Dlaczego nie do końca ten FOV? Przecież potwierdza, że FOV jest właśnie taki jak deklarują, tylko po przekątnej, nie horyzontalny.  Moim zdaniem te gogle to bardzo fajna oferta. Z opisów wynika, że są bardzo dobrze dopracowane, pełna regulacja, świetny tracking, wygodne, najlepsze kontrolery, bardzo dobra jakość dźwięku, dobra optyka. Nawet przez chwilę się zastanawiałem nad zakupem, niestety sweet spot nie jest jakiś tam rewelacyjny, więc raczej odpuszczę temat. To nie będzie chyba duży skok jakościowy w stosunku do Samsung O, a do zwykłych gierek wystarczą mi stare Vive.

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 22, 2019, 17:12:44 »
Te gogle mają dużo dobrych rozwiązań, ale  FoV mały w stosunku do Pimaxa. Jest mniejszy niż najmniejsza opcja w 5k, a do średniej lub dużej to nie ma co porównywać. Zanim pokazali te gogle, większość liczyła na naprawdę coś lepszego. Rozdziałka jak większość. Dobrze zrobiłeś, że poczekałeś IMO. Teraz to  raczej tylko 8kx albo Reverb.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 22, 2019, 17:35:36 »
Rozdzielczość wygląda biednie  1440x1600 LCD, a one nie miały mieć FOV 130 przynajmniej?
Free dokładają Half Life Alyx ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 22, 2019, 18:22:21 »
Rozdzielczość wygląda biednie  1440x1600 LCD, a one nie miały mieć FOV 130 przynajmniej?
Free dokładają Half Life Alyx ;D.

Ponoć wszystko w tych goglach jest bardzo fajne, wygoda, jakość, FOV jest też dobry (faktycznie mają taki fov, ale jest mierzony po przekątnej, w praktyce jest trochę lepszy niż we wszystkich innych goglach poza Pimaxem). Natomiast z Reverbem jest tak, że ma wszystko do kitu, poza fajną rozdzielczością. Gdyby połączyć Index z Reverb,  byłoby idealnie. Index ma też pełną regulację wszystkiego co trzeba oczywiście.
Dla mnie wszystko jest ważne, nie tylko rozdzielczość. Nadal często latam na zwykłym Vive, chociaż mam Samsunga z dużo lepszą rozdzielczością, bo mniej męczy mi się w nich wzrok. Mogę mieć Vive godzinami na głowie i mój wzrok tego nie odczuwa, po godzinnej sesji w Samsungu zbieram oczy z podłogi. Cały czas nie mam pewności dlaczego tak się dzieje.

mrtv nadal poleca Valve Index, to jednak daje do myślenia,a ma chyba wszystkie popularne gogle:
https://www.youtube.com/watch?v=fPx5TuOY6gM

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 22, 2019, 18:56:29 »
Reverb wszystko do kitu poza rozdzielczością? Nie przesadzajmy. W/g mnie jest dużo wygodniejszy niż Pimax 5K+ i Samsung Odyssey Plus. Żadnych prześwitów światła. Zero nacisku na nos. Kabel to jest do kitu bo jest zbyt masywny. Gogle leciutkie a kabel masakra - ale idzie przeżyć. Index na pewno jest najlepiej dopracowany - ale co z tego skoro obraz będzie bez szału... Rozdzielczość to podstawa - używam już czwartych gogli i jednak rozdzielczość robi największą różnicę, reszta jest na drugim planie.
F-16C Block50 driver...

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 22, 2019, 19:08:30 »
Reverb wszystko do kitu poza rozdzielczością? Nie przesadzajmy. W/g mnie jest dużo wygodniejszy niż Pimax 5K+ i Samsung Odyssey Plus. Żadnych prześwitów światła. Zero nacisku na nos. Kabel to jest do kitu bo jest zbyt masywny. Gogle leciutkie a kabel masakra - ale idzie przeżyć. Index na pewno jest najlepiej dopracowany - ale co z tego skoro obraz będzie bez szału... Rozdzielczość to podstawa - używam już czwartych gogli i jednak rozdzielczość robi największą różnicę, reszta jest na drugim planie.

No może trochę przesadziłem że do kitu, ale jest we wszystkim poza rozdziałką  na pewno sporo gorszy od Reverb.  Dla mnie rozdzielczość jest ważna, ale nie najważniejsza.

Dał mi do myślenia ten post:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/52371-valve-index-vs-pimax5k-which-one-to-pick-through-lens-pictures/?do=findComment&comment=797177

Konkretnie początek, gdzie autor twierdzi, że sweet spot jest lepszy od Pimaxowego i obejmuje praktycznie całe pole widzenia. To jest dla mnie istotne, lubię poruszać gałkami ocznymi ;-)
Obraz ponoć jest pozbawiony jakichkolwiek zniekształceń, to jest  to co irytuje mnie w samsungu, da się na nim zaobserwować lekkie anomalie, w symulatorze są bez znaczenia, w innych grach psują immersję.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 22, 2019, 19:23:03 »
Osobiście uważa, że w Reverb rozdzielczość i brak SDE dyskwalifikuje wszystko z czym miałem do czynienia na rynku (a nie miałem tylko O+ i Vive Pro na nosie). Inne niedogodności można przeżyć, ale to w zasadzie ogranicza się do sztywniejszego kabla (już to rozwiązałem u siebie) jak i FOV. Żaden jednak sprzęt nie ma wad, natomiast to jak z samochodami, nie każdy lubi jeździć Porsche, są tacy co lubią Fordy albo Lamborghini i to rozumiem. No dobra ale to temat o Index.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 29, 2019, 09:16:32 »
http://pixelpost.pl/gogle-vr-valve-index-tymczasowo-wyprzedane-w-usa-i-kanadzie/

Co to Half Life dobrego zrobił dla VR. Oby tylko nie dał ciała. Jak ludzie złapią haczyk to technologia jeszcze przyspieszy może.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 01, 2019, 10:06:58 »
Porownanie (opisowe) Reverba i Index https://youtu.be/-ZzoSYU2ygM .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Valve Index
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 01, 2019, 10:52:29 »
Doskonale rozumiem kolesia - ja nie byłbym w stanie wrócić do gorszej jakości obrazu, zmiejszenie FOV to pikuś, ale przejrzystość i jakość wyświetlanego obrazu - w tym nie można się już cofnąć.
F-16C Block50 driver...

Odp: Valve Index
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 01, 2019, 16:51:27 »
w tym nie można się już cofnąć.

Uwierz mi, można :). Latają w Reverbie i tak używałem zooma w IL2 więc aż takiej przewagi nie ma jeśli chodzi o identyfikację samolotów. Obraz jest ładniejszy w sweet spocie i to wszystko jeśli chodzi o zalety Reverba.