Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: YoYo w Sierpnia 18, 2020, 07:25:55

Tytuł: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 18, 2020, 07:25:55
A jak z dzialaniem? Optymalizacja ok? Po ile FPS macie nad terenem np.gorskim, a ile nad duzym miastem? Jakby byl VR to bym tez juz bral, a tak to niech sobie czeka ;).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kwadrat w Sierpnia 18, 2020, 07:33:56
Podobno w 4K na 2080Ti ma się niecałe 30fps. Wygląda na to, że nie ma kart które ogarną ten tytuł pod VR to i szkoda pary na dodawanie tego rozwiązania, szczególnie, że XBOX nie ma swoich gogli. VR jeszcze jest zbyt niedojrzały, jak się wydaje ~3k zł na gogle to powinno działać, a nie bawić się w grzebanie w plikach konfiguracyjnych szukając Świętego Graala.

Mnie interesuje wsparcie dla kilku kontrolerów i czy pamięta ustawienia graficzne bo Forza czasami witała nas komunikatem, że trzeba ustawić wszystko ponownie.

Zazdroszczę grającym, u mnie limit internetu mobilnego blokuje mnie do nowego miesiąca. :/

Tutaj można zobaczyć wydajność.
https://www.youtube.com/watch?v=vFKpAKowvRg

Ten wczoraj oglądałem o wydajności
https://www.youtube.com/watch?v=5EkOvs583z8

Problemy z autogenem - za dużo turbin
https://www.youtube.com/watch?v=oXurtr3l19w&t=380s

Kiepsko wyglądający dym w nocy
https://www.youtube.com/watch?v=oXurtr3l19w&t=660s

W dzień jest ok
https://www.youtube.com/watch?v=oXurtr3l19w&t=1026s
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 18, 2020, 07:45:00
30fps? Eee, ale wole info od naszych forumowiczow niz „podobno”. Jestem przekonany, ze wiele osob z poza swiatka FS moze nie wiedziec jak to ustawic nawet i kieruja sie gotowymi presetami jak to sie robi przewaznie w grach FPS.

Ps. NVidia puscila stery pod nowego MSFS - 452.06WHQL.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kwadrat w Sierpnia 18, 2020, 07:48:09
Tak niestety są robione testy wydajności - wszystkie suwaki na max i zobaczymy co się będzie działo. Pewnie da się coś ująć ale to co czytałem to była mowa o 30-40fps na Ultra w 4K dla 2080Ti.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Dako w Sierpnia 18, 2020, 09:06:28
Mnie interesuje wsparcie dla kilku kontrolerów i czy pamięta ustawienia graficzne bo Forza czasami witała nas komunikatem, że trzeba ustawić wszystko ponownie.

Kontrolery które są rozpoznawane przez Windowsa pojawiają się w MFS 2020.
Jeśli chcesz sobie zobaczyć jak to wygląda (zalecane tam przypisywanie to już kwestia indywidualna) obejrzyj to:
https://www.youtube.com/watch?v=nt_NYEr4wNU&
Ja w becie korzystałem zamiennie z prostego T.16000M lub zestawu joy-a Warthoga, przepustnicy Virpil-a, orczyka CH Pro Pedals oraz oczywiście zawsze TrackIR-a.
I w zależności co podłączyłem to każde wcześniejsze moje ustawienia działały i nic nie znikało (choć chyba jakiś dramatycznych update symulatora raczej nie było).
Co do wydajności to również po tych kilkunastu godzinach w becie na ustawieniach ultra mogę chyba napisać, że symulator bardzo kocha kartę graficzną. Dodam tylko, że preferuję samoloty GA i nie jakieś wielkie lotniska. Choć latałem głównie na tych przygotowanych przez autorów a nie generowanych przez "algorytm".
U mnie RTX 2070S (obciążenie karty to 100% Vram 7800-7900 MB), RAM 2400 z 16 GB zużywane prawie zawsze 14 GB a procesor taki stary i7-4790K ("wincej herców" niezależnie czy 4,4 czy oc 4,8Mhz) nie przekraczał 50-60%.
W ustawieniach ultra i rozdzielczości 1440p miałem ok 40-50 fps.
Przejście ustawień na poziom niższy czyli high-end (wizualnie nie było raczej dramatycznej różnicy) dodawało te 10-15 fps.
ps.
Co do obecnej wersji to się nie wypowiem.
Z jednej strony mamy tak jak @YoYo wspomniał nowe stery od Nvidia ale w moim przypadku dopiero dziś MS około 5 rano ogarnął instalacyjnego buga który powodował u mnie i u wielu innych osób na świecie (które kupiły preorder) żądanie MFS 2020 aby na początku instalacji włożyć fizyczny dysk do napędu DVD. :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Sierpnia 18, 2020, 13:50:19
Czyli zabawa zaczyna się jak przed laty .... Ehhhh :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 18, 2020, 14:25:03
Czyli zabawa zaczyna się jak przed laty .... Ehhhh :)


Dokładnie, to zawsze była gonitwa - "nowa karta czy coś, dobra może uciągnie wreszcie tego FSX", a potem zonk ;).  Chyba będzie powtórka.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: gcze w Sierpnia 18, 2020, 15:10:53
Do oglądania latania na płaskim ekranie FS2020 jest bardzo dobrze zoptymalizowany, u mnie na GTX1080Ti działa całkiem płynnie na Ultra w 4k i takie ustawienie sugeruje sama gra. Graficznie obłędnie.. ale VR to ja na tym etapie nie widzę :-/ Ustawiając wszystko na zero, do tego pustawa sceneria, w 4k udało mi się wycisnąć max 70fps. Graficznie wygląda wtedy bez porównania gorzej od np. x-plane, w którym na prawie max ustawieniach wyciskam i 150fps. Jeśli  nie zrobią tutaj rewolucji to nie ma szans na normalną grę w VR. Chyba jednak i tak się skuszę na tego symka jak wygaśnie subskrypcja za 4zł, widoczki są naprawdę śliczne ;-) x-plane jednak na tym etapie jest u mnie bezpieczny. FS2020 lubi sobie chrupnąć, dzisiaj na KLAX zatrzymał mi sie na dobre 15s, ale ogólne wrażenie robi naprawdę bardzo dobre i te różne choroby wieku dziecięcego pewnie zostaną z czasem poprawione. W Prepar3d model lotu wydawał mi się jakiś sztuczny w porównaniu do x-plane, tutaj nie mam tego wrażenia.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Sierpnia 18, 2020, 15:52:11
Gra wygląda o generację albo miejscami nawet o dwie generacje lepiej niż inne symulatory na rynku, a jednocześnie na sprzęcie z górnej półki da się już uzyskać na maksymalnych ustawieniach ten "w miarę grywalny" poziom około 30 FPS w rozdzielczości 4K.
Schodząc z ustawieniami czy rozdzielczością jest oczywiście lepiej, a tak jak Dako wspomniał, nie ma dużej różnicy między poziomem Ultra a High-End.

Parę rzeczy też działa inaczej niż do tej pory, na przykład nie ma ustawienia gęstości autogenu - wszystkie obiekty są zawsze rysowane wokół samolotu, różnica jest tylko w odległości w jakiej pojawiają się na horyzoncie. Nie zauważyłem też tak drastycznych różnic w FPS w zależności od tego gdzie się lata i w jaką pogodę. Tutaj nawet pełne zachmurzenie nad kilkumilionowym miastem daje zbliżoną ilość FPS co kręcenie się nad bezchmurną pustynią.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Sparrowhawk w Sierpnia 18, 2020, 16:50:13
U mnie gra w ustawieniach na HIGH z niektórymi rzeczami ustawionymi na średnie daje przeważnie 40 - 50 fps (Rozdzielczość 2560x1440). Ale na lądowaniu A320 w Sydney było ledwie 30. Na lądowaniu B747 w NY też był dramat. Myślę, że porządnie zrobione samoloty dobiją fps'y. Miło widzieć, że GPU jest bardziej wykorzystywane niż CPU, gra potrafi też zjeść więcej niż 16 GB Ramu - U mnie dobiła do 19 GB.

Ustawienia joysticków znacznie gorzej zrealizowane niż w X-Plane, brak profili pod konkretną maszynę. Polskie tłumaczenie niektórych pozycji w ustawieniach to dramat.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Sierpnia 18, 2020, 22:22:58
Pamiętajcie, że to jeszcze DX11 wraz z jego limitami i narzutami. Kiedyś ma być DX12. Jeżeli tego nie spieprzą jak w FSX, to jest szansa na zwiększenie wydajności.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 18, 2020, 23:24:07
Gra wygląda o generację albo miejscami nawet o dwie generacje lepiej niż inne symulatory na rynku, a jednocześnie na sprzęcie z górnej półki da się już uzyskać na maksymalnych ustawieniach ten "w miarę grywalny" poziom około 30 FPS w rozdzielczości 4K.
Schodząc z ustawieniami czy rozdzielczością jest oczywiście lepiej, a tak jak Dako wspomniał, nie ma dużej różnicy między poziomem Ultra a High-End.

Parę rzeczy też działa inaczej niż do tej pory, na przykład nie ma ustawienia gęstości autogenu - wszystkie obiekty są zawsze rysowane wokół samolotu, różnica jest tylko w odległości w jakiej pojawiają się na horyzoncie. Nie zauważyłem też tak drastycznych różnic w FPS w zależności od tego gdzie się lata i w jaką pogodę. Tutaj nawet pełne zachmurzenie nad kilkumilionowym miastem daje zbliżoną ilość FPS co kręcenie się nad bezchmurną pustynią.

Ciekawa sprawa z tym autogenem. Z jednej strony można powiedzieć, że poszli tutaj na łatwiznę, bo z tego co piszesz to w zasadzie jest to tylko opcja Radius. Z drugiej strony może być ciężko wyłączyć to co jest na foto sceneriach w 3D no bo jak? ;)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kwadrat w Sierpnia 19, 2020, 08:35:00
Test wydajności na Guru3D.

https://www.guru3d.com/articles-pages/microsoft-flight-simulator-(2020)-pc-graphics-performance-benchmark-review,1.html
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Sierpnia 19, 2020, 10:30:20
Strzeliłem sobie przed śniadaniem małe porównanie, Londyn na maks ustawieniach w każdym symulatorze (FS9, FSX, P3D5, XPlane, MSFS): https://imgur.com/a/I2wMbMT
FS2004 trochę nie fair, bo dodatek z wektorowymi drogami zabił autogen, ale tak się kiedyś latało :D Oprócz tego, oraz ORBX London landmarks w MSFS, to reszta jest bez żadnych dodatków.

Na 2080Ti mam na maksymalnych ustawieniach 35 fps w Xplane z Vulkanem, i 31 klatek w MSFS. Samolot ze szklanym kokpitem zjadł ze 2-3 fps. Według mnie jak na nowy symulator w dniu premiery, to wydajność jest niesamowita :D Kiedy po raz pierwszy włączyłem lot nad dużym miastem, gdzie masz każdy budynek na swoim miejscu, to zbierałem szczękę z podłogi, jak coś może tak wyglądać prosto z pudełka przy tej płynności.

Inna sprawa, że tak jak inni już wspominali ciężko osiągnąć trzycyfrowe wartości fps nawet po ustawieniu wszystkiego na LOW, więc pod kątem VR coś będą musieli zmienić.


Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Sierpnia 19, 2020, 10:43:14
Wczoraj na EPWR miałem ok 40fps przy ustawieniach na max. Jak odpaliłem silniki i przyrządy (trzy wyświetlacze) to klatki spadły do 15! Trochę mnie to zniechęciło.
Zainstaluje najnowsze stery do 2080Ti i zobaczę czy będzie podobnie.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kwadrat w Sierpnia 19, 2020, 12:53:15
Wpływ przepustowości łącza internetowego na fpsy.

https://www.pcgamer.com/microsoft-flight-sim-2020-data-features-performance/
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 21, 2020, 20:29:50
Dokładnie, to zawsze była gonitwa - "nowa karta czy coś, dobra może uciągnie wreszcie tego FSX", a potem zonk ;).  Chyba będzie powtórka.

Zaczęło się: https://www.gry-online.pl/newsroom/flight-simulator-bedzie-kura-znoszaca-zlote-jaja-firmom-hardwareo/zd1e599 .
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: konraf w Sierpnia 23, 2020, 18:14:33
Witam

To co do wydajności, to powiem Wam, że u mnie o dziwo nie jest źle. Piszę o dziwo, bo mam komputer raczej z tych Low, jakie zaleca MS.
Dokładniej AMD Ryzen 3 1200 nie AF (podkręcony do 3,8 Ghz), 16 GB RAM 3200 MHz, Radeon RX 570 4GB, dyski SSD. FS leci na rozdzielczości 1920x1080. Jestem dość miło zaskoczony, bo przy ustawieniach średnio-wysokich pierwsze testy w Cessna 152 na kilku lotniskach, które dobrze znam z FSX, m.in. EPPO, ENBR, LOWI, ENVA, LMML wypadły całkiem nieźle. Klatki z kokpitu na poziomie 45 fps (według Fraps). Z zewnątrz około 25-35 fps (ze sporadycznymi spadkami). Przed chwilą leciałem krąg nad LOWI, włączyłem duże zachmurzenie i też nie było źle, a co ważne, nawet obniżenie niektórych opcji powoduje, że to co widzę za oknem samolotu jest ładniejsze niż to, co widywałem w FSX z dodatkami (o gołym FSX i gołym FS 2020 w ogóle nie ma co mówić, bo FS 2020 to zupełnie inna jakość).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Sierpnia 24, 2020, 10:44:59
Ktoś dał fajne porównanie: http://fajnysprzetbiodra.pl/galicja-flight-simulator-2020/?fbclid=IwAR1wLJrzp0Mp4qteO_lMBG8AqiNCU-818T5wBSt3_kNbTlcr0kWJq9maLZQ

PS. Ja czekam na nowy sprzęt i aż mi szczęka opada jak to widzę ;)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 24, 2020, 18:39:32
MSFS ściągnięty na laptopa. Zestaw "działkowy", czyli przenośny (bo przez Covida to tam głownie siedzę), uruchomiony i przetestowany :). Jak to dobrze, że człowiek nie opyla "starych" sprzętów. Jest i TiR, jest joy, jest kpl.do zarządzania silnikiem. Nie sądziłem, że kiedyś to się przyda jeszcze.

(http://i.imgur.com/px8pKvKm.jpg) (https://imgur.com/px8pKvK)

Powiem tak - mile jestem jednak zaskoczony jak ten tutuł działa. Ustawienia może nie jakieś maksymalne, ale po prostu ten sim już na średnie / wysokie (taki miks dałem) wygląda o niebo lepiej niż P3D na maksymalnych (no prawie). Tak więc w zupełności taki poziom mi wystarczy na tę chwilę. Pierwsze wrażania pozytywne pod tym względem, chociaż jak już się polata nad znanym krajobrazem to widać pomieszane obiekty. W większości sytuacji mam po 50-70 klatek. Nad Warszawą było ok 60, Homer w Stanach 45-55 (real weather, akurat było pełne zachmurzenie), okolice Łososiny Dolnej ponad 70, Alice Springs Australia okolice 70-80. Nie jest źle. 1080p.

(http://i.imgur.com/2HZrbrpm.jpg) (https://imgur.com/2HZrbrp) (http://i.imgur.com/n8xTtOWm.jpg) (https://imgur.com/n8xTtOW)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 03, 2020, 08:15:01
Test MSFS w różnych konfiguracjach:

https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-flight-simulator-2020-wymagania-wysokich-lotow

Z Track IR to min. 60 jak dla mnie, wtedy jest ok, od biedy jak zejdzie do 45 też można latać ale już klatkoza wyłazi. Bez Tracka to można latać i z 25 klatkami.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Września 03, 2020, 12:03:00
W sumie to nie wiedziałem, że jest na DirectX 11. Trochę słabo. U mnie na 1070 ti w ustawieniach na High działa całkiem dobrze. No ale żeby się na prawdę cieszyć to trzeba ustawić Ultra a wtedy już nie jest tak fajnie.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Barti w Września 03, 2020, 12:09:34
W sumie to nie wiedziałem, że jest na DirectX 11.

Docelowo ma być DX12. :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Września 03, 2020, 13:52:13
Artykuł z perspektywy normalnego człowieka, a nie symulotnika. Dla nas taka grafika w 30FPS to opad szczęki i super optymalizacja. Dla innych ludzi niekoniecznie :D

Faktem jest, że obecnie symulator słabo się skaluje na wielordzeniowych procesorach. Przynajmniej GPU ma co robić w wysokich rozdzielczościach.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 03, 2020, 14:42:35
Porównanie na różnych prockach:

(http://i.imgur.com/EWu1YF2l.jpg) (https://imgur.com/EWu1YF2)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Września 04, 2020, 20:33:48
Czyli wystarczy mi RTX 2060 + i5 9600k + 32 GB RAM?

Podpowiem tylko, że MFS i DCS włączam max raz na miesiąc :) Więc to zakup jedynie dla fanu i by nie wypaść z obiegu ;)

Treść poniżej jest juz w S&H, ale pozwoliłem sobie przekleić.


Ok, dawno nie śledziłem już wątku z komputerami i chyba trochę się zestarzałem, ale mam do wydania 4 tysiaki na kompa. Stacjonarny. Nie ukrywam, że chodzi mi właściwie tylko aby chodził na nim MFS 2020 no i DCS. Trochę poczytałem już i raczej wystarczy mi RTX 2060. Pozostaje tylko procesor. Proszę o pomoc. Znalazłem ofertę na Allegro, ale z tego co czytam to warto by było dołożyć jednak i wybrać inny właśnie procesor np na i5-9600K. Bardzo proszę o pomoc.

https://allegro.pl/oferta/rgb-do-gier-core-i7-rtx-2060-32gb-ssd-480-2tb-w10-8979322262?fromVariant=8866673227

Do tego będzie monitor 4k, ale na niego są odrębne fundusze  ;)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Września 04, 2020, 20:52:57
Znalazłem ofertę na Allegro (...)
https://allegro.pl/oferta/rgb-do-gier-core-i7-rtx-2060-32gb-ssd-480-2tb-w10-8979322262?fromVariant=8866673227
Do tego będzie monitor 4k, ale na niego są odrębne fundusze  ;)
Allegro, to kiepskie miejsce na zakup zestawów "do gier". Szybka pamięć, to nie 1600 MHz DDR3, a raczej 3600+ MHz DDR4 na nowoczesnej platformie.
"i7 2600 8x 3,8Ghz Turbo", to tak naprawdę 4 rdzenie z HT i nominalną częstotliwością 3.4 GHz. Częstotliwość 3.8 GHz osiąga chyba tylko jeden rdzeń pod maksymalnym obciążeniem, przy obciążeniu większej ilości rdzeni boost jest mniejszy. Nie pamiętam teraz zależności. To nawet nie jest wersja "K", czyli nie da się podkręcać. W każdym razie ten procesor się nadaje do wymiany a nie zakupu.
Omijaj ten zestaw.

Resztę pewnie będzie kontynuowana w wątku Modernizacja / zakup komputera - wątek zbiorczy (http://il2forum.pl/index.php?topic=6852.msg394906#msg394906).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Września 04, 2020, 20:55:57
Ok. Dziękuję. W takim razie będę śledził tamten wątek.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: bla w Września 04, 2020, 23:33:18
Czyli wystarczy mi RTX 2060 + i5 9600k + 32 GB RAM?
(...)
tylko aby chodził na nim MFS 2020 no i DCS.(...) Pozostaje tylko procesor. (...) np na i5-9600K. Bardzo proszę o pomoc.

Pod względem liczby klatek pewnie będzie OK. Sam mam o 3 generacje starszy odpowiednik tego CPU (6600K) i z FPS jest całkiem dobrze na "medium", a jak sceneria nie jest zbyt skomplikowana, to i na "high". Niestety mam straszną sieczkę jeśli chodzi o stabilność FPS. Co ułamki sekund są jakieś losowe przycięcia co jest bardzo denerwujące i psuje efekt nawet przy dużej liczbie klatek.
Na avsim ludzie piszą, że przyczyną może być brak HT w procesorze. Osoby, które mają procesor z HT raczej nie skarżą się na tę przypadłość. U siebie zainstalowałem system od początku aby sprawdzić czy czasem nie przeszkadza jakiś śmieciowy proces w tle, ale bez efektu. Wygląda to więc na słuszną teorię.

9600K nie ma HT, podobnie jak mój 6600K. Może więc lepiej zainwestować w starszy procesor, ale z HT? Sam zastanawiam się nad zmianą na 7700K (bo pasuje mi do płyty).

Przy okazji cześć :)! To mój pierwszy post na tym forum. A FSem bawię się od wersji 2.0 na 8-bitowym Atari :).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Września 05, 2020, 00:07:44
Dziękuję :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: konraf w Września 05, 2020, 20:12:40
Świetny materiał pokazujący jak poszczególne opcje graficzne wpływają na jakość obrazu
https://www.youtube.com/watch?v=QFQQaP7PKDk
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Dako w Września 06, 2020, 06:16:48
Dzięki. Naprawdę warto obejrzeć.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 06, 2020, 10:15:27
Myk z samolotami z glass cockpitem, Ja odnotowuję tutaj spadek FPS w stosunku do samolotów z klasycznymi budzikami.
https://forums.flightsimulator.com/t/small-js-config-file-mod-to-gain-10-15-fps-in-airliners-and-glass-cockpit-planes/221308 (trzeba logować się kontem MS).
Wrzuciłem, przetestowałem FPS-Fix-15Hz, wydaje mi się, że mam więcej +5-8 fps w takich maszynach GA.
Ps. po dluzszych testach, tylko Placebo effect, nawet bylo gorzej.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 06, 2020, 11:03:38
Tutaj mamy obszerny przewodnik po opcjach MSFS:
https://forums.flightsimulator.com/t/how-to-graphics-settings-and-performance-guide-8-18-2020/132407 .
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 11, 2020, 23:16:00
Video na temat porównania działania na rożnym sprzęcie oraz propozycje ustawień:
https://youtu.be/75t_jRQII4w chociaz trzeba dodac, ze duzo tu marketingowego bla bla. Wyglada jak film sponsorowany, ale randerowanie na 80% mozna sprawdzic.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Dako w Września 16, 2020, 15:19:03
Z ustawieniami wszystkiego na maksa nowy RTX 3080 w 4K (co było do przewidzenia) nie daje możliwości uzyskania 60fps. ;)
Choć przy pewnych kompromisach graficznych powinno się to udać.
https://www.youtube.com/watch?v=8TrejINwaVo

Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Września 16, 2020, 15:56:57
Render Scaling na 200 w 4K to lekka przesada.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Dako w Września 16, 2020, 16:08:20
Dokładnie. Można poustawiać a wówczas kto wie?
I jeszcze wykres od GamersNexus:
(https://i.imgur.com/dLtMYPZ.png)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Września 16, 2020, 16:42:51
Nie chodzi nawet o to żeby grzebać w ustawieniach. Render Scaling domyślnie ustawiony jest na 100, nawet dla ustawień ULTRA. Podniesienie tego parametru nawet o 1 to już supersampling, zabije to każdą kartę.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 16, 2020, 18:40:23
Dokładnie. Można poustawiać a wówczas kto wie?
I jeszcze wykres od GamersNexus:

Wg. tego to przyrost jest mega mały w MSFS przy 3080, aż dziwne (przy 4K).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 16, 2020, 18:54:11
I kolejne:

(https://i.ibb.co/dctckVK/Screen-Shot-2020-09-16-at-11-03-40-AM.png)

(https://i.ibb.co/PjNyydY/Screen-Shot-2020-09-16-at-11-03-16-AM.png)

(https://i.ibb.co/HX5F3ZF/Screen-Shot-2020-09-16-at-10-47-45-AM.png)

Ogólnie, przy MSFS d... to nie urywa, dosłownie parę klatek przy nowej karcie 3080. Przy 4K ew. jest już wyraźniejsza różnica. Jeśli ktoś będzie sprzedawał 2080Ti taniej niż 3080, to pewnie warto dalej brać Ti. Przynajmniej dla MSFS. Ciekawe jak w DCS, no i jak MSFS wypadnie na 3090.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 16, 2020, 18:57:53
I video: https://youtu.be/lCPi4-BP6sU .
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 16, 2020, 23:53:19
Mamy kolejne testy na 3080 w MSFS: https://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_rtx_3080_founder_review,21.html .
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 25, 2020, 00:04:19
3090 w MSFS: https://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_rtx_3090_founder_review,21.html , roznic do 80 w zasadzie zadnych. Dopiero przy 4K ewentualnie. Co ciekawie nawet tutaj 2080Ti wypada podobnie.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: gcze w Września 25, 2020, 02:15:57
Wygląda na to, że nawet z serią 30XX, może być ciężko z VR w FS2020. Ciekawe, czy z większą ilością pamięci 3080 nie miałaby identycznego wyniku z 3090?
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Września 25, 2020, 08:57:51
3090 w MSFS: https://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_rtx_3090_founder_review,21.html , roznic do 80 w zasadzie zadnych. Dopiero przy 4K ewentualnie. Co ciekawie nawet tutaj 2080Ti wypada podobnie.

To już bylo widać po artykule na purePC,  że MSFS jest poniżej 4k ograniczony przez CPU nawet na obecnej generacji kart.

Wygląda na to, że nawet z serią 30XX, może być ciężko z VR w FS2020. Ciekawe, czy z większą ilością pamięci 3080 nie miałaby identycznego wyniku z 3090?

Póki co wszystkie testy dowodzą raczej, że z tej pamięci w 3090 nie ma żadnego pożytku.  Karta ma 20% więcej jednostek obliczeniowych, kilka procent niższe zegary i jest te kilkanaście procent szybsza w testach. Póki gra mieści się w obecnej pamięci,  to dokladanie kolejnych GB nie zwiększy FPS ani o jeden.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: gcze w Września 25, 2020, 10:37:38
Póki co wszystkie testy dowodzą raczej, że z tej pamięci w 3090 nie ma żadnego pożytku.  Karta ma 20% więcej jednostek obliczeniowych, kilka procent niższe zegary i jest te kilkanaście procent szybsza w testach. Póki gra mieści się w obecnej pamięci,  to dokladanie kolejnych GB nie zwiększy FPS ani o jeden.
Jestem na bank przekonany, ze z VR w x-plane duża ilość RAM na karcie jest niezbędna (11GB to trochę za mało), jeśli w FS2020 jest planowany DirectX12, który pewnie też działa podobnie do Vulkan, to tutaj też będzie.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Września 25, 2020, 10:50:53
O tym to się dopiero przekonamy jak wyjdzie wersja DX12, wyjdzie VR, będą dostępne karty w wersji 20GB i ktoś zrobi testy :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: skynet w Września 25, 2020, 20:08:32
Kolejny test RTX 3090 + i9 10850K
https://www.youtube.com/watch?v=8Jw23ABNYMM (https://www.youtube.com/watch?v=8Jw23ABNYMM)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 28, 2020, 08:10:54
Taki myk na zwiększenie ponoć FPS, nie sprawdzałem tego jeszcze (zmiana wyświetlania tej mapki VFR) https://youtu.be/YY--4jmTVug .
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Dako w Września 28, 2020, 09:22:31
Właśnie sprawdziłem.
To rzeczywiście działa. 8)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Września 28, 2020, 09:42:10
Nie działa  :-[  Tnie się tak samo, jak bez "triku na mapę".
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Dako w Września 28, 2020, 09:46:08
Fakt nie działa.
Przepraszam. Oszukuje tylko Afterbunera bo pokazuje 100% wzrost fps.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 18, 2020, 18:17:53
Eee Pany. Zainstalowałem dziś wreszcie MSFS na stacjonarnym moim domowym kompie. Ja tu nie wiem na co narzekać na wydajność ;>.

(http://i.imgur.com/Awl2mkwm.jpg) (https://imgur.com/Awl2mkw)

Głównie przedział 70-90+ fps w krajobrazie poza miastami (gdzie latam w 90%) na 1440p i ustawieniach miksie high/ultra. Widzę, że całkiem przyzwoicie MSFS korzysta też z pamięci. Spokojnie to uciągnie 45 fps w VR, tym bardziej, że nawet jest z czego schodzić. Jest tu przestrzeń na VR. Do tej pory w MSFS latałem na laptopie, ale na 2080Ti naprawdę działa to i tak już nieźle. Na plus też obecne ściąganie, poszedł mi w 1,15h podstawka plus około 20 minut wszystkie dodatki do wersji Premium Deluxe i update z Japonią. Bardzo poprawili transfery. W sumie to już moja trzecia instalacja MSFS :).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: konraf w Października 18, 2020, 22:02:47
Też uważam, że wydajność jest całkiem ok. Kilka dni temu zmieniłem procesor z 4 rdzeniowego i 4 wątkowego Ryzen 3 1200, na 6 rdzeniowego i 12 wątkowego Ryzen 5 2600 (pracującego obecnie na 3,9GHz). Do tego leciwa już karta AMD RX570 (z tylko 4GB VRAM na pokładzie). I da się latać z ustawieniami przeważnie High/Medium. Niestety obecnie to karta generuje mi praktycznie non-stop GPU Limited :) więc zbieram na nową kartę (zapewne będzie to 1660 Super/5600XT; na droższe szkoda mi po prostu kasy).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Października 19, 2020, 15:39:14
... więc zbieram na nową kartę (zapewne będzie to 1660 Super/5600XT; na droższe szkoda mi po prostu kasy).

Zdajesz sobie sprawę, że ranisz uczucia Redaktora, który przedpłacił na kartę ponad 8 tys. pln?! Czasem warto pomyśleć i nie być brutalem, zanim klikniesz "wyślij":evil:.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Października 20, 2020, 09:49:17
że ranisz uczucia Redaktora

 8)

OK! No to i ja doczekałem się wreszcie "pudełka" i mogę rozpocząć dziś instalowanie MFS. Myślę, że wydajność powinna być wystarczająca. i5 9600KF, RTX2070 8GB, 32GB RAM

https://www.youtube.com/watch?v=Tr_FSeTvpoE
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 20, 2020, 10:57:52
Lepsze jest wrogiem dobrego. 90 FPS jest lepsze od 45 ;D, natomiast to co pisalem, na 2080Ti juz MSFS smiga calkiem ladnie.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 20, 2020, 12:28:13
i5 9600KF, RTX2070 8GB, 32GB RAM

Nie lepiej było poczekać na 3070? Premiera za chwilę - 29.10, no i niby mają być dostępne*, bo przesunęli nawet datę by sklepy dostały swoje zamówienia :evil: . Wydajnościowo będzie lepiej, chociaż, ja nie wierzę, że aż tak w stosunku np. do 2080Ti, ale 2070 łyknie na bank:

(http://i.imgur.com/e4ljJqAm.jpg) (https://imgur.com/e4ljJqA)

*chociaż ja w to nie wierzę.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Października 20, 2020, 21:58:11
Nie lepiej było poczekać na 3070? ale 2070 łyknie na bank:

Czasy kupowania sprzętu High End mam już kilka lat za sobą, a poza tym dla moich potrzeb to co mam w zupełności wystarczy biorąc pod uwagę 2-3 godziny tygodniowo przed kompem:) Oczywiście rozumiem wszystkich wiernych fanów High Endu :) PS. wolałem sobie kupić buty za tysiaka :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Października 20, 2020, 22:00:18
Czasy kupowania sprzętu High End mam już kilka lat za sobą, a poza tym dla moich potrzeb to co mam w zupełności wystarczy biorąc pod uwagę 2-3 godziny tygodniowo przed kompem:) Oczywiście rozumiem wszystkich wiernych fanów High Endu :) PS. wolałem sobie kupić buty za tysiaka :)

Nie przejmuj się, "kupując" 3070 prawdopodobnie dołączyłbyś do posiadaczy kart 30x0 "na papierze".
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Października 21, 2020, 09:22:56
Nie przejmuj się, "kupując" 3070 prawdopodobnie dołączyłbyś do posiadaczy kart 30x0 "na papierze".

 8)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Stycznia 01, 2021, 14:52:03
Dziś wreszcie znalazłem czas na ustawienie MFS do zakrzywionego monitora 4k 32' Korzystałem z poniższych podpowiedzi. Mogę powiedzieć, że mają duży wpływ na stabilne i lepsze działanie niż deafaultowe ustawienia.

https://forums.flightsimulator.com/t/my-2070-super-4k-settings-and-suggestions-episode-2/272854?fbclid=IwAR0S1dCCIh6JDnsY5cV8aPt11x6QUfth7EwWoYla50US6gzXxOAFkTCH0Og
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Czerwca 10, 2022, 21:24:37
Panowie - po dłuższym czasie odpaliłem MSFS. I jest tragedia - nie da się wystartować bo tak klatkuje. Przerobiłem wszystkie możliwe zmiany z rozdzielczościami i detalami - i nic. Mam wrażenie że całość grafiki przelicza proc bo obciążenie karty to 0 - 10%. Czy jest jakaś opcja której nie zauważyłem a która może na to wpływać? Dodam że mój sprzęt to i7 12700K, RTX 3080 i 32GB RAM.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: bla w Czerwca 11, 2022, 00:45:18
Coś musisz chyba mieć nie tak  :|. Na 2060 z i5 na jakości wysokiej (nie najwyższej), rozdzielczości sporej (pomiędzy Full HD, a 4K) działa całkiem płynnie nawet nad Manhattanem. Może masz zainstalowanych dużo różnych dodatków, które się wzajemnie jakoś "gryzą" (?). A może w takiej sytuacji warto po prostu zrobić instalację od zera?
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Czerwca 11, 2022, 07:52:11
W pierwszej kolejności wyczyściłbym folder "community", a jeśli to nie pomoże, zresetował katalog MSFS z ustawieniami. W obu przypadkach robiąc backup na wypadek, gdy problem jest gdzie indziej.

A może gra startuje z jakiegoś powodu na zintegrowanej karcie graficznej?

Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Mariodrack w Czerwca 24, 2022, 15:33:01
Mam ten sam problem i podobna konfiguracja. Z 1060 działało o niebo lepiej jakieś 6 miesięcy temu.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Czerwca 24, 2022, 20:13:57
Spróbowałem wszystkiego z całkowitą deinstalką włącznie. Pliki wyczyściłem także w rejestrze. I nic. Na ziemi masakra, w locie już lepiej.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: konraf w Czerwca 25, 2022, 19:03:57
Odpal FS, wejdź w menadżera zadań, zakładka Wydajność i sprawdź, która karta działa. Tak jak napisał some1 być może leci na integrze.
A jeśli nie, to wrzuć na czystko sterowniki Nvidia. Sprawdź w panelu sterowania Nvidia (Zarządzanie Ustawieniami 3D > Ustawienia Programu> Microsoft FS > Tryb Zarządzania Energią i ma być na Preferuj maksymalną wydajność).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: bla w Czerwca 25, 2022, 22:40:57
Tak jak napisał some1 być może leci na integrze.
Ale gdyby tak było, to MSFSa chyba nie byłoby na wyjściu karty graficznej, a zakładamy raczej, że do niej jest podłączony monitor :|?
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: konraf w Czerwca 26, 2022, 17:35:23
Trafna uwaga ;) Upał widać na myślenie mi wpłynął.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Mariodrack w Września 12, 2022, 11:01:56
Problem z wydajnością rozwiązany. Pomogła świeża pasta termoprzewodząca pod procesor. :)
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Stycznia 21, 2023, 22:22:43
Panowie, mam od kilku dni mały problem. MS obciąża GPU w 100% i w efekcie soft się wyłącza z komunikatem jak niżej:

(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/180ec1fd6da1.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/180ec1fd6da1.jpg.html)

Ma ktoś pomysł gdzie leży problem? Karta nie została podkręcona i działa na fabrycznych ustawieniach (RTX 3080).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: malcolm w Stycznia 22, 2023, 13:42:17
Sprawdź temperatury, na mojej sporo starszej karcie GTX 1080 pomogło ustawienie chłodzenia na stałe bez trybu pasywnego i właśnie zbicie temperatur.

Zdania kończymy kropką. Mazak.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Stycznia 22, 2023, 22:56:48
Nadal to samo. Chłodzenie trzyma temperaturę GPU max 80 stopni. Sprawdziłem DCS-a i podobnie, nawet raz bluescreen wyskoczył. Czyżby aktualizacja 22H2 namieszała?
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Lutego 13, 2023, 17:38:46
Trochę mi to zajęło ale przyczyną leżała w XMP 2.0. Po wyłączeniu w biosie jest najwyraźniej ok.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Lutego 27, 2023, 15:54:49
Opublikowane zostały dzisiaj testy 7950X3D, trzeba przyznać że robi robotę w MSFS. Dobrze to rokuje dla 7800X3D.

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-9-7950x3d-cpu-review/6

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-amd-ryzen-9-7950x3d-review?page=2

(https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pjaNF5vrBWU8rSHZsHZAQf-1200-80.png.webp)

Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Ultralight w Marca 26, 2023, 19:18:57
Od pewnego czasu w lotach na małej wysokości Flight Simulator strasznie przycina się. Po wzniesieniu się na nieco większą wysokość (kilkaset, może tysiąc metrów) wszystko chodzi idealnie. Jest to o tyle dziwne, że nie instalowałem w tym czasie żadnych dodatków, ani nie zmieniałem ustawień graficznych. Zainstalowałem najnowsze sterowniki karty graficznej, ale to nic nie pomogło.
Konfiguracja komputera:
Gigabyte B550M DS3H,
AMD Ryzen 5 3600X,
Samsung SSD 970 Evo 1tb (+ chłodnica i wentylator),
Gigabyte GeForce RTX 3060Ti Eagle OC,
Kingston FURY Renegade 32GB (2 x 16GB).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 27, 2023, 10:42:14
Od pewnego czasu w lotach na małej wysokości Flight Simulator strasznie przycina się. Po wzniesieniu się na nieco większą wysokość (kilkaset, może tysiąc metrów) wszystko chodzi idealnie. Jest to o tyle dziwne, że nie instalowałem w tym czasie żadnych dodatków, ani nie zmieniałem ustawień graficznych. Zainstalowałem najnowsze sterowniki karty graficznej, ale to nic nie pomogło.
Konfiguracja komputera:
Gigabyte B550M DS3H,
AMD Ryzen 5 3600X,
Samsung SSD 970 Evo 1tb (+ chłodnica i wentylator),
Gigabyte GeForce RTX 3060Ti Eagle OC,
Kingston FURY Renegade 32GB (2 x 16GB).

Tutaj w sumie dość ciężko powiedzieć. Sprzęt masz raczej ok, oczywiście nie będzie on gwarantował maks. FPS ale w miarę dobrze powinien MSFS Ci działać. To, że przy ziemi jest gorzej to nic dziwnego, bo masz elementy, które zżerają FPS. Możesz pobawić się suwakiem LOD, by szybciej znikały elementy z obrazu ale to też pogorszenie wrażeń graficznych. Sprawdź sobie jak działa DX12, u mnie np. jest na DX12 ciut lepiej niż na 11, a kiedyś było odwrotnie totalnie. Musisz poeksperymentować z ustawieniami MSFS i poszukać balansu. Pewnie w 100% nie da się zniwelować tego stutteru. Sam go mam na 4090 chociaż jest bardzo lekki i mało zauważalny, ale jest. Ew. zastanowiłbym się nad wymianą procesora skoro jesteś na AMD. Te z serii X3D wypadają całkiem dobrze w MSFS (5800X3D).
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Ultralight w Marca 27, 2023, 11:21:43
YoYo, właśnie chodzi o to, że miałem wszystko ustawione tak, aby działało płynnie. A teraz niezależnie od tego czy lecę na pustynią Negev w bezchmurny dzień, czy nad Polską - jest właściwie to samo. Czy jakaś aktualizacja mogła spowodować takie problemy? Spróbuję jeszcze ten DirectX o którym wspomniałeś.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Marca 27, 2023, 11:28:43
Jeśli używasz FSUIPC to zaktualizuj, bo coś tam się gryzło z SU12.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 27, 2023, 12:08:36
YoYo, właśnie chodzi o to, że miałem wszystko ustawione tak, aby działało płynnie. A teraz niezależnie od tego czy lecę na pustynią Negev w bezchmurny dzień, czy nad Polską - jest właściwie to samo. Czy jakaś aktualizacja mogła spowodować takie problemy? Spróbuję jeszcze ten DirectX o którym wspomniałeś.

Wyczyść też cache jeśli masz włączony (rolling cache). Czasem widzę posty osób ludzi, którzy piszą, że po jakimś SU jest jakiś downgrade FPS i stutter. Nigdy w sumie tego nie zauważyłem. Jak latasz z DLSS to radzę też zainstalować najnowszą wersję DLSS czyli 3.1.1 (opisane jest to tu w temacie o MSFS), oni tam wciąż mają wersję z października'22. Dziwne, że nie wrzucili tego właśnie w SU12.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Ultralight w Marca 27, 2023, 12:19:09
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. OK, wyczyszczę ten plik wymiany (tak on się chyba nazywa w polskiej wersji). Jaką wielkość najlepiej ustawić? DLSS próbowałem, ale jakoś nie mam do niego przekonania.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 27, 2023, 15:00:10
DLSS sporo daje. Przy jakości Quality praktycznie nie ma spadku na obrazie z tym 3.1.1 (no może trochę). Ja widzę pewien przyrost FPS z DLSS i sim na pewno lepiej działa.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Ultralight w Marca 27, 2023, 19:07:44
DLSS zwiększa nieco liczbę klatek, ale w niektórych sytuacjach obraz jest wyraźnie gorszy. Jeśli zaś chodzi o mój problem to zapomniałem dodać, że mapa świata (ta z której wybieramy lotnisko z którego będziemy startować) również przycina się na kilka sekund jeśli dokonuję dużego zbliżenia.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Leszek w Listopada 28, 2023, 11:37:56
Witam wszystkich.
Pozwolę się podczepić pod ten wątek, ponieważ dotyczy on bezpośrednio wydajności (z którą mam problem), a nie chcę otwierać nowego.
Pytanie dotyczy obciążenia karty graficznej (a finalnie wydajności) w różnych przypadkach.
1) Do niedawna korzystałem z RTX 3080 monitor 1440p 144hz ustawienia ultra obciążenie karty w pulpicie/menu symulatora 
    100%, wyje jak szalona,  fps-y dochodzą do 800. Odpalam lot z Gdańska a afterburner pokazuje obciążenie gpu max 80%,
    fps-y 45-70 przy czym mam wrażenie że symulator nie dopuszcza do wyświetlenia więcej jak 60 klatek ponieważ gdzie nie
    polecę i nie ważne jak nisko zejdę z detalami to klatki na ułamek sekundy podskoczą do 70 i potem wracają na 60.
    Płynność i jakość jest super. Podobnie postąpiłem nad Barceloną detale tak samo jednak wydajność spadała 25-45 Fps - lecz
    obciążenie karty dalej nie przekracza 80%. Wiadomo że jak zejdę z detalami to Fps-y w górę.
    Ta sama karta ale z ReverbG2. Ustawione w WMR na 60 Hz bo o 90Hz nie ma mowy, to samo detale płynnie tylko na niskich.
    Od średnich w górę jest nie grywalnie, ale co mnie dziwi to obciążenie karty - tak jak na monitorze jest tylko 80% - nie ważne
    jakie detale ustawię mfs20 "nie chce" wycisnąć z katyy 100% tak jak to robi w menu.
    Podaję obc. kompa: Proc-40%; Ram-14Gb ; Vram - 9900Gb ; GPU - max 80%.
2) Od kilku dni mam RX 7900XTX Hellhound. Loty jak wyżej, ustawienia też. Oczywiście poprawa jakości i wydajności(płynności)
    jest znaczna - na monitorze i w goglach. Nad Barceloną mam 55-60 Fps na monitorze. W goglach mogę ustawienia zrobić na
    wysokie i jest ok. Nawet lepszym rozwiązaniem jest zwiększenie rozdzielczości w menu gry z 70% do 100%, ustawienia niskie i
    wygląda to dużo lepiej niż wcześniej, płynność b,dobra.
     Najdziwniejsze jest to że gra obciąża tą kartę w menu też w 100%, fps-y do 1500, lecz podczas lotu już "tylko" do max. 60%,
     a temp. Gpu 56 st.C, Vram 13Gb,  wentylatory ledwie słyszalne. Afterburner na monitorze (bo w goglach nie wyświetla)
     wyświetla max 60 fps. Jak podniosę detale do max lub ultra to klatki spadają do 25 ale obciążenie Gpu
     dalej nie przekracza 60%.

  Mam pytania: czy jest jakiś sposób aby zmusić kartę do pracy w 90-100% aby poprawić jakość, wydajność w goglach? Czy ktoś z użytkowników zaobserwował podobny przypadek po zmianie karty na lepszą? Czy ma ktoś Rtx 4090 - interesuje mnie wydajność tej karty w goglach HP i czy też nie jest obciążana w 100%?

Próbowałem mnóstwa ustawień w grze, sterownikach kart, w opr. gogli, DX11 i DX12(jest gorzej).
Mój zestaw: W11; X670E; 2TB Nvme; 7800X3D; 32GB Ram; RX 7900XTX; BQ 1000W


   
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: some1 w Listopada 28, 2023, 11:58:24
W sytuacji jeśli masz aktywne ograniczenie FPS, karta nie będzie pracować na 100%, bo klatki będzie generować z taką prędkością, żeby sprostać wymaganiu i nic więcej. Na monitorze możesz mieć włączony vsync albo limiter FPS w samej grze. W VR praktycznie zawsze masz FPS ograniczony z góry. Więc GPU pracujące na mniej niż 100% to normalny widok.

Może być też tak, że to procesor nie wyrabia i jest ograniczeniem w danej sytuacji. W MSFS tak może być zwłaszcza w okolicy dużych miast i lotnisk.

Jeśli karta ma dużo zapasu możesz podkręcić rozdzielczość albo niektóre opcje dodatkowo obciążające kartę, jak np. lepszy antyaliasing.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Leszek w Listopada 29, 2023, 19:39:01
Dziękuję za odpowiedź. Popróbuję jeszcze różnych ustawień, wyczyszczę folder community, za kilka dni napiszę czy
coś się poprawiło - może komuś się przyda.
Tytuł: Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
Wiadomość wysłana przez: Leszek w Grudnia 03, 2023, 18:52:13
Witam wszystkich.
Od kilku dni walczę z różnymi ustawieniami i postanowiłem się podzielić tym z Wami.
Oczywiście w biosach wycisnąłem co się da z Cpu i Gpu z tym co mam. Jeżeli chodzi o ilość wyświetlanych klatek to sprzęt zachowuje się
dziwnie jak dla mnie, bo Gpu przy obc. 60% wyświetla max 70-80 fps ust. ultra, a jak zjadę z ustawieniami na minimum to obciążenie
Gpu 60% ale fps-ów już ok 200 (mówię o monitorze 2k). Kiedy podbiję ustawienie rozdziałki do 150%(takie niby 4k) karta wtedy jest obciążona w 100% i mam dalej 70-80 fps - cóż, najwyraźniej ma tak być.
W przypadku RevrbG2 tak łatwo nie idzie. Przy ustawieniu natywnej rozdziałki gogli mogę ustawienia mieć wysokie i obraz jest płynny,
czasami są przycinki do 45 fps-ów (nie ważne czy New York czy Gdańsk) pewnie to też wina procesora bo jest obc. 50% chwilowo, ale fajnie wszystko widać. W moim przypadku lepszym ustawieniem jest podbicie rozdzielczości w menu gry z 70% do 90% i ustawienia niskie. Obraz jest płynny, jakość super, jedynie patrząc w dal nie widać żadnych zabudowań bo karta ich nie wyświetla ze względu na niskie ustawienia - ale coś za coś.
Niestety nic więcej nie wycisnę (i tak jest dużo, dużo lepiej niż RTX 3080) może jak dodadzą FSR3 ba na 2 to jak dla mnie obraz jest zbyt rozmyty (ale daje dużo wydajności).
Mam jeszcze pytanie do kogoś z RTX 4090 i ReverbG2: jakie max macie ustawienia aby obraz był płynny - mam na myśli jakieś zabudowania i małą wysokość?