Autor Wątek: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020  (Przeczytany 18806 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #75 dnia: Lutego 13, 2023, 17:38:46 »
Trochę mi to zajęło ale przyczyną leżała w XMP 2.0. Po wyłączeniu w biosie jest najwyraźniej ok.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #76 dnia: Lutego 27, 2023, 15:54:49 »
Opublikowane zostały dzisiaj testy 7950X3D, trzeba przyznać że robi robotę w MSFS. Dobrze to rokuje dla 7800X3D.

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-9-7950x3d-cpu-review/6

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-amd-ryzen-9-7950x3d-review?page=2



"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #77 dnia: Marca 26, 2023, 19:18:57 »
Od pewnego czasu w lotach na małej wysokości Flight Simulator strasznie przycina się. Po wzniesieniu się na nieco większą wysokość (kilkaset, może tysiąc metrów) wszystko chodzi idealnie. Jest to o tyle dziwne, że nie instalowałem w tym czasie żadnych dodatków, ani nie zmieniałem ustawień graficznych. Zainstalowałem najnowsze sterowniki karty graficznej, ale to nic nie pomogło.
Konfiguracja komputera:
Gigabyte B550M DS3H,
AMD Ryzen 5 3600X,
Samsung SSD 970 Evo 1tb (+ chłodnica i wentylator),
Gigabyte GeForce RTX 3060Ti Eagle OC,
Kingston FURY Renegade 32GB (2 x 16GB).
« Ostatnia zmiana: Marca 26, 2023, 19:59:47 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #78 dnia: Marca 27, 2023, 10:42:14 »
Od pewnego czasu w lotach na małej wysokości Flight Simulator strasznie przycina się. Po wzniesieniu się na nieco większą wysokość (kilkaset, może tysiąc metrów) wszystko chodzi idealnie. Jest to o tyle dziwne, że nie instalowałem w tym czasie żadnych dodatków, ani nie zmieniałem ustawień graficznych. Zainstalowałem najnowsze sterowniki karty graficznej, ale to nic nie pomogło.
Konfiguracja komputera:
Gigabyte B550M DS3H,
AMD Ryzen 5 3600X,
Samsung SSD 970 Evo 1tb (+ chłodnica i wentylator),
Gigabyte GeForce RTX 3060Ti Eagle OC,
Kingston FURY Renegade 32GB (2 x 16GB).

Tutaj w sumie dość ciężko powiedzieć. Sprzęt masz raczej ok, oczywiście nie będzie on gwarantował maks. FPS ale w miarę dobrze powinien MSFS Ci działać. To, że przy ziemi jest gorzej to nic dziwnego, bo masz elementy, które zżerają FPS. Możesz pobawić się suwakiem LOD, by szybciej znikały elementy z obrazu ale to też pogorszenie wrażeń graficznych. Sprawdź sobie jak działa DX12, u mnie np. jest na DX12 ciut lepiej niż na 11, a kiedyś było odwrotnie totalnie. Musisz poeksperymentować z ustawieniami MSFS i poszukać balansu. Pewnie w 100% nie da się zniwelować tego stutteru. Sam go mam na 4090 chociaż jest bardzo lekki i mało zauważalny, ale jest. Ew. zastanowiłbym się nad wymianą procesora skoro jesteś na AMD. Te z serii X3D wypadają całkiem dobrze w MSFS (5800X3D).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #79 dnia: Marca 27, 2023, 11:21:43 »
YoYo, właśnie chodzi o to, że miałem wszystko ustawione tak, aby działało płynnie. A teraz niezależnie od tego czy lecę na pustynią Negev w bezchmurny dzień, czy nad Polską - jest właściwie to samo. Czy jakaś aktualizacja mogła spowodować takie problemy? Spróbuję jeszcze ten DirectX o którym wspomniałeś.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #80 dnia: Marca 27, 2023, 11:28:43 »
Jeśli używasz FSUIPC to zaktualizuj, bo coś tam się gryzło z SU12.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #81 dnia: Marca 27, 2023, 12:08:36 »
YoYo, właśnie chodzi o to, że miałem wszystko ustawione tak, aby działało płynnie. A teraz niezależnie od tego czy lecę na pustynią Negev w bezchmurny dzień, czy nad Polską - jest właściwie to samo. Czy jakaś aktualizacja mogła spowodować takie problemy? Spróbuję jeszcze ten DirectX o którym wspomniałeś.

Wyczyść też cache jeśli masz włączony (rolling cache). Czasem widzę posty osób ludzi, którzy piszą, że po jakimś SU jest jakiś downgrade FPS i stutter. Nigdy w sumie tego nie zauważyłem. Jak latasz z DLSS to radzę też zainstalować najnowszą wersję DLSS czyli 3.1.1 (opisane jest to tu w temacie o MSFS), oni tam wciąż mają wersję z października'22. Dziwne, że nie wrzucili tego właśnie w SU12.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #82 dnia: Marca 27, 2023, 12:19:09 »
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. OK, wyczyszczę ten plik wymiany (tak on się chyba nazywa w polskiej wersji). Jaką wielkość najlepiej ustawić? DLSS próbowałem, ale jakoś nie mam do niego przekonania.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #83 dnia: Marca 27, 2023, 15:00:10 »
DLSS sporo daje. Przy jakości Quality praktycznie nie ma spadku na obrazie z tym 3.1.1 (no może trochę). Ja widzę pewien przyrost FPS z DLSS i sim na pewno lepiej działa.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #84 dnia: Marca 27, 2023, 19:07:44 »
DLSS zwiększa nieco liczbę klatek, ale w niektórych sytuacjach obraz jest wyraźnie gorszy. Jeśli zaś chodzi o mój problem to zapomniałem dodać, że mapa świata (ta z której wybieramy lotnisko z którego będziemy startować) również przycina się na kilka sekund jeśli dokonuję dużego zbliżenia.

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #85 dnia: Listopada 28, 2023, 11:37:56 »
Witam wszystkich.
Pozwolę się podczepić pod ten wątek, ponieważ dotyczy on bezpośrednio wydajności (z którą mam problem), a nie chcę otwierać nowego.
Pytanie dotyczy obciążenia karty graficznej (a finalnie wydajności) w różnych przypadkach.
1) Do niedawna korzystałem z RTX 3080 monitor 1440p 144hz ustawienia ultra obciążenie karty w pulpicie/menu symulatora 
    100%, wyje jak szalona,  fps-y dochodzą do 800. Odpalam lot z Gdańska a afterburner pokazuje obciążenie gpu max 80%,
    fps-y 45-70 przy czym mam wrażenie że symulator nie dopuszcza do wyświetlenia więcej jak 60 klatek ponieważ gdzie nie
    polecę i nie ważne jak nisko zejdę z detalami to klatki na ułamek sekundy podskoczą do 70 i potem wracają na 60.
    Płynność i jakość jest super. Podobnie postąpiłem nad Barceloną detale tak samo jednak wydajność spadała 25-45 Fps - lecz
    obciążenie karty dalej nie przekracza 80%. Wiadomo że jak zejdę z detalami to Fps-y w górę.
    Ta sama karta ale z ReverbG2. Ustawione w WMR na 60 Hz bo o 90Hz nie ma mowy, to samo detale płynnie tylko na niskich.
    Od średnich w górę jest nie grywalnie, ale co mnie dziwi to obciążenie karty - tak jak na monitorze jest tylko 80% - nie ważne
    jakie detale ustawię mfs20 "nie chce" wycisnąć z katyy 100% tak jak to robi w menu.
    Podaję obc. kompa: Proc-40%; Ram-14Gb ; Vram - 9900Gb ; GPU - max 80%.
2) Od kilku dni mam RX 7900XTX Hellhound. Loty jak wyżej, ustawienia też. Oczywiście poprawa jakości i wydajności(płynności)
    jest znaczna - na monitorze i w goglach. Nad Barceloną mam 55-60 Fps na monitorze. W goglach mogę ustawienia zrobić na
    wysokie i jest ok. Nawet lepszym rozwiązaniem jest zwiększenie rozdzielczości w menu gry z 70% do 100%, ustawienia niskie i
    wygląda to dużo lepiej niż wcześniej, płynność b,dobra.
     Najdziwniejsze jest to że gra obciąża tą kartę w menu też w 100%, fps-y do 1500, lecz podczas lotu już "tylko" do max. 60%,
     a temp. Gpu 56 st.C, Vram 13Gb,  wentylatory ledwie słyszalne. Afterburner na monitorze (bo w goglach nie wyświetla)
     wyświetla max 60 fps. Jak podniosę detale do max lub ultra to klatki spadają do 25 ale obciążenie Gpu
     dalej nie przekracza 60%.

  Mam pytania: czy jest jakiś sposób aby zmusić kartę do pracy w 90-100% aby poprawić jakość, wydajność w goglach? Czy ktoś z użytkowników zaobserwował podobny przypadek po zmianie karty na lepszą? Czy ma ktoś Rtx 4090 - interesuje mnie wydajność tej karty w goglach HP i czy też nie jest obciążana w 100%?

Próbowałem mnóstwa ustawień w grze, sterownikach kart, w opr. gogli, DX11 i DX12(jest gorzej).
Mój zestaw: W11; X670E; 2TB Nvme; 7800X3D; 32GB Ram; RX 7900XTX; BQ 1000W


   
Mój zestaw: W11; X670E; 2TB Nvme; 7800X3D; 32GB Ram; RX 7900XTX; BQ 1000W; ReverbG2; LG 2K 144Hz

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #86 dnia: Listopada 28, 2023, 11:58:24 »
W sytuacji jeśli masz aktywne ograniczenie FPS, karta nie będzie pracować na 100%, bo klatki będzie generować z taką prędkością, żeby sprostać wymaganiu i nic więcej. Na monitorze możesz mieć włączony vsync albo limiter FPS w samej grze. W VR praktycznie zawsze masz FPS ograniczony z góry. Więc GPU pracujące na mniej niż 100% to normalny widok.

Może być też tak, że to procesor nie wyrabia i jest ograniczeniem w danej sytuacji. W MSFS tak może być zwłaszcza w okolicy dużych miast i lotnisk.

Jeśli karta ma dużo zapasu możesz podkręcić rozdzielczość albo niektóre opcje dodatkowo obciążające kartę, jak np. lepszy antyaliasing.
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2023, 12:06:55 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #87 dnia: Listopada 29, 2023, 19:39:01 »
Dziękuję za odpowiedź. Popróbuję jeszcze różnych ustawień, wyczyszczę folder community, za kilka dni napiszę czy
coś się poprawiło - może komuś się przyda.
Mój zestaw: W11; X670E; 2TB Nvme; 7800X3D; 32GB Ram; RX 7900XTX; BQ 1000W; ReverbG2; LG 2K 144Hz

Odp: Wydajność w Microsoft Flight Simulator 2020
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 03, 2023, 18:52:13 »
Witam wszystkich.
Od kilku dni walczę z różnymi ustawieniami i postanowiłem się podzielić tym z Wami.
Oczywiście w biosach wycisnąłem co się da z Cpu i Gpu z tym co mam. Jeżeli chodzi o ilość wyświetlanych klatek to sprzęt zachowuje się
dziwnie jak dla mnie, bo Gpu przy obc. 60% wyświetla max 70-80 fps ust. ultra, a jak zjadę z ustawieniami na minimum to obciążenie
Gpu 60% ale fps-ów już ok 200 (mówię o monitorze 2k). Kiedy podbiję ustawienie rozdziałki do 150%(takie niby 4k) karta wtedy jest obciążona w 100% i mam dalej 70-80 fps - cóż, najwyraźniej ma tak być.
W przypadku RevrbG2 tak łatwo nie idzie. Przy ustawieniu natywnej rozdziałki gogli mogę ustawienia mieć wysokie i obraz jest płynny,
czasami są przycinki do 45 fps-ów (nie ważne czy New York czy Gdańsk) pewnie to też wina procesora bo jest obc. 50% chwilowo, ale fajnie wszystko widać. W moim przypadku lepszym ustawieniem jest podbicie rozdzielczości w menu gry z 70% do 90% i ustawienia niskie. Obraz jest płynny, jakość super, jedynie patrząc w dal nie widać żadnych zabudowań bo karta ich nie wyświetla ze względu na niskie ustawienia - ale coś za coś.
Niestety nic więcej nie wycisnę (i tak jest dużo, dużo lepiej niż RTX 3080) może jak dodadzą FSR3 ba na 2 to jak dla mnie obraz jest zbyt rozmyty (ale daje dużo wydajności).
Mam jeszcze pytanie do kogoś z RTX 4090 i ReverbG2: jakie max macie ustawienia aby obraz był płynny - mam na myśli jakieś zabudowania i małą wysokość?
Mój zestaw: W11; X670E; 2TB Nvme; 7800X3D; 32GB Ram; RX 7900XTX; BQ 1000W; ReverbG2; LG 2K 144Hz