Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Mi-24P Hind => Wątek zaczęty przez: YoYo w Czerwca 16, 2021, 19:00:52
-
Wydany i już można ściągać :).
Cały dzisiejszy patch u mnie 61Gb, do tego cena z EA podskoczyła z -30% na -20%.
Tu znane błędy na chwilę wydania:
https://forums.eagle.ru/topic/274181-dcs-mi-24p-early-access-known-issues-please-read-before-posting-issues/
-
Redaktorze, po kiego nowy temat - lubujecie się w tym?
Puthe ma ~32GB, a po rozpakowaniu >60GB.
-
Wszyscy już cisną, a mi jeszcze 12 GB do rana zostało :D
-
Wszyscy już cisną, a mi jeszcze 12 GB do rana zostało :D
Nie podniecaj się :-). Sam moduł jeszcze będziesz musiał dossać, a to ~3GB :evil:.
-
Budzik muszę ustawić w takim razie.
-
Graficznie moduł bomba, kabina świetna (ooo w VR jaka ona duża!) plus tekstury. Systemowo trzeba będzie to ogarnąć ale nie ma większego bólu niż w przypadku Mi-8, zresztą obie maszyny są dość podobne w tym zakresie. Przy prędkości stabilna platforma, momentalnie się rozpędza i bardziej czuć tutaj samolot ;>. Kołowanie w sensie utrzymania prostej trudniejsze, bywa, że tańczy jak po lodzie i nadmiernie się ugina prawo / lewo (nawet jest w stanie się podeprzeć wspornikiem LOL. Idzie zrobić beczkę w locie i nic nam się nie dzieje z łopatami. Jakoś mam wrażenie, że sam PFM Mi-8 ma lepszy jednak i bardziej realistyczny, no ale go już rozwijają wiele lat, tu mamy EA. Zresztą tak jak zawsze, trzeba nauczyć się tutaj odpowiednich zachowań. Zawis można zrobić bez większych problemów (w sumie powiem, że obecny FM dużo wybacza), ale wcześniej trzeba wyhamowywać i z dość mocno zadartym nosem (tracimy z widoku horyzont), po osiągnięciu neutrum idzie długo stać w miejscu przy drobnych korektach orczykiem i wajchą bardziej na siebie. Klimacik za to pierwsza klasa. Ps. jak ktoś narzekał, że na screenach jest obsługa z Mi-8 to już mamy tutaj nową.
-
Wygląda faktycznie świetnie, lata zgodnie z oczekiwaniami choć tak jak Yoyo wspomniał trochę rzuca na boki przy kołowaniu. Obsługa nie jest bardzo skomplikowana jeśli zna się Mi-8, rozruch to prawie to samo, tylko przełączniki w innych miejscach. Z obsługą uzbrojenia, zwłaszcza kierowanych rakiet, jest trochę zabawy a Piotrowicz lata jak pijany. Z rzeczy na które warto zwrócić uwagę, w edytorze misji można podwiesić najróżniejsze kombinacje uzbrojenia, ale to nie znaczy, że będą działać poprawnie. Lepiej trzymać się oficjalnych zestawów.
Jak na early access od ED to jest całkiem dobrze. Manual biedny, misje treningowe tylko dwie, Piotrowicz jest niemową a celownik optyczny jest WIP (zwłaszcza w VR). Ale tak poza tym, można się bawić.
-
Zresztą każdy może polatać sobie w 14 dniowe demo, ponoć działa bez problemu :).
-
Yoyo,
kabina w Mi24, szczególnie pilota jest rzeczywiście bardzo obszerna (w moim odczuciu większa nawet niż w Su22), nawet taki duży człek jak ja nie ma problemu z zajęciem miejsca ani z dostępem do wszystkich przełączników. Jedynie samo wsiadanie wymaga wprawy ze względu na drzwi. Na miejscu strzelca jest ciut bardziej klaustrofobicznie ale dalej nie ma problemu z "nadgabarytami". ;)
-
Nie mam maszyny ale ciekaw jestem czy przy dłuższym zawisie jest ten efekt opadania czy jest zbyt wczesna wersja to jest? Dzięki za informację okresie testowym to w takim razie sam sprawdzę jak maszyna wygląda. W sumie dobry pomysł mieli z tym programem.
-
Najważniejsze, że można wsadzić palec w wentylator :D
https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/o1fohz/1010_ed/
-
Haha dobre :D
-
Trochę (naiwnie, z EDkami znamy się 10 lat albo i więcej) liczyłem, że ten early access będzie miał poziom EA typu: Heatblur, że Petrowicz będzie gadał, że poza samą maszyną będzie poczucie wejścia na kolejny level i nowy standard, że będzie efekt WOW, jak w przypadku F-14. W sumie dostaliśmy standardowego EDowego produkcyjniaka. Fajnego, wyczekanego, ładnego, z potencjałem, ale jednak produkcyjniaka.
-
Trochę (naiwnie, z EDkami znamy się 10 lat albo i więcej) liczyłem, że ten early access będzie miał poziom EA typu: Heatblur, że Petrowicz będzie gadał, że poza samą maszyną będzie poczucie wejścia na kolejny level i nowy standard, że będzie efekt WOW, jak w przypadku F-14. W sumie dostaliśmy standardowego EDowego produkcyjniaka. Fajnego, wyczekanego, ładnego, z potencjałem, ale jednak produkcyjniaka.
I? kontynuuj :evil:.
ps. Jak boli d***, to po co instalować ;-).
-
Dzielę się na gorąco wrażeniami. Co tu kontynuować. Nie ma wow. Szczerze to sądzę też, że z tym Petrowiczem to przysajberpankowali. Ledwo się różni od autopilota w UH-1. Nie jest to "żyjący", reagujący dynamicznie i kontekstowo Jester i nie będzie (wiem, że nikt nie obiecywał, ale jakieś niedomówienie było). Sądzę też, że oprawa dźwiękowa modułu to nadal placeholder. Co do standardu, weźmy na przykład lusterka. I porównajmy je z F-14. To już nawet Razbam był bliżej tego poziomu w swoim Av8B. W sumie największa zaleta tego modułu to to, że jest to Mi-24. To sporo wynagradza.
-
Masz na myśli tego samego Jestera, co dwa lata od premiery modułu nadal nie potrafi używać TGP, ledwo radzi sobie z obsługą radaru i jest bezużyteczny w dogu? Faktycznie immersja 150%, bo czasem rzuci jankeski żarcik albo skomentuje jak kiepsko lądujesz.
Mnie funkcjonalność AI w Mi-24 zaskoczyła na plus, bo spodziewałem się czegoś jak w Huey, a okazuję się, że mogę dać "Feuer Frei" i tylko ustawiać śmigłowiec we właściwym kierunku, albo wskazywać konkretne cele do ataku, albo samemu bawić się celownikiem a AI będzie w tym czasie pilotować zgodnie z moimi rozkazami. Sterowanie HATem jest też wygodniejsze niż cyrklowanie głową w F-14, choć to łatwo powiedzieć, gdy opcji pod kontrolą AI jest znacznie mniej i nie wymaga to tak skomplikowanego menu. Ale na przykład wydawanie rozkazów Icemanowi w F-14 jest mega niewygodne i nieefektywne w porównaniu z tym, co wymyśliło ED.
-
Mi tam coraz bardziej się podoba. Po poświęceniu trochę czasu na treningi okiełznania rydwanu, koniki zaczynają robić to co się chce. 8)
-
Nikt nie mówi, że niezajebisty. Ale trudny dość przyznam. Tak nie do końca chce robić to, co ja chcę.
-
A jak się ma FM do Mi-8?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
A jak się ma FM do Mi-8?
Masz stronę wcześniej, czytałeś?
-
Gdzieś mi umknął Twój post. Dziękuję. Jak wrócę z urlopu przetestuję.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Ogólnie podczas taksówki operujemy tylko drążkiem skoku okresowego no i pedałami, nie tylko ładnie nam wtedy się toczy gdzie chcemy ale bardzo ładnie i delikatnie wykonuje manewry i hamuje. Broń Boziu nie podciągać ku górze dźwigni zespolonej. Wtedy nie ma tego efektu ślizgania się po lodzie i różnych wariacji z kółkiem przednim. Na pewno śmigłowiec trzeba poznać i jego charakterystyczne zachcianki i różnice, po tym widzę, że zaczyna być mega stabilny. W locie idzie go za to świetnie wytrymować. Bez użycia autopilota (których chyba jeszcze nie działa nawet) można iść na siku i po powrocie dalej będzie na 200m i na odpowiednim kursie :).
-
ekhm. Nie widzę jakoś nigdzie polskich malowań... nie żebym coś komuś sugerował.
-
ekhm. Nie widzę jakoś nigdzie polskich malowań... nie żebym coś komuś sugerował.
Jakby od razu były, to by gadano, że "o! zamiast zająć się ważnymi sprawami, to malowania sobie robią".
-
Spokojna czacha. Beda ale czekam na painkit. Cos jestem w stanie zrobic na obecnych template (i nie wykluczam) ale nasze mialy nasze napisy eksploatacyjne.
-
Rozumiem że jak mam DCS wersje normalną nie betę , to nie polatam Mi-24. ? Nie doczytałem i uruchomiłem już Trial. :P
-
Tak, ale możesz łatwo przełączyć się pomiędzy wersjami. Możesz też postawić drugą instalkę jeśli masz miejsce na dysku. W obu przypadkach DCS dociągnie tylko brakujące pliki z Internetu, nie będzie ściągał wszystkiego od nowa.
-
Tak tylko szuka dysku 1 TB. Kazał mi spadać z moim 512 GB. Ale dzięki za podpowiedź.
-
Tak tylko szuka dysku 1 TB. Kazał mi spadać z moim 512 GB. Ale dzięki za podpowiedź.
Ja tam sądzę, że nie ma sensu mieć wersji Stable, zresztą to już było przerabiane nie raz tutaj. Ona nie gwarantuje tam, że masz moduły czy mapy skończone przecież, patche rzadziej, na coś nowego albo naprawy czeka się miesiącami.
Sam się rozstałem z wersją Stable parę lat temu i nie żałuję. To jest tylko wygoda dla ED, że jak coś w Becie nie działa, to zawsze tłumaczą się, że to Open beta i wszystko jest możliwe 8).
-
Yoyo, bierz się za malowania. Wiem, że nie ma jeszcze Paint Kita, ale śmigłowiec w malowaniu UN ma ładny biały kolor, idealny na podkład pod "właściwą" farbę. :)
-
Yoyo, bierz się za malowania. Wiem, że nie ma jeszcze Paint Kita, ale śmigłowiec w malowaniu UN ma ładny biały kolor, idealny na podkład pod "właściwą" farbę. :)
To można przerobić ale widzę, że już jakieś PL zaraz będzie, zerknij na nasz Discord. Ja zrobię łaciatka z tego co jest(edit: jednak rozkład plam jest zupełnie inny więc trzeba poczekać chwilę).
-
Ktos sie pytal o wersje Stable, to Hind juz i tam wyladowal:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/news/changelog/stable/2.7.2.8165.2/ .
-
Po ostatnim patchu mam wrażenie, że Petrovich ogłupiał bardziej (jako pilot), trudniej mu trzymać równy lot, chociaż na plus, że chociaż podaje, że cel w zasięgu (co nie oznacza o dziwo, że pocisk i tak doleci). W VR też przekombinowali z celownikiem.
Było:
(http://i.imgur.com/LcCsp53m.jpg) (https://imgur.com/LcCsp53)
Jest:
(http://i.imgur.com/2uYGDgim.jpg) (https://imgur.com/2uYGDgi)
(ścięty celownik).
-
Ej, co oni zrobili po tej łatce 2.7.4.9632? Orczyk sam wprowadza takie korekty, że hej, nawet przy tych auto trymerach wył!
-
Ej, co oni zrobili po tej łatce 2.7.4.9632? Orczyk sam wprowadza takie korekty, że hej, nawet przy tych auto trymerach wył!
Ok, mam przyczynę, ta dzisiejsza łatka całkowicie wywala w kosmos twoje poprzednie ustawienia na Hindzie, należy na nowo wszystko przypisać, zwłaszcza osie.
-
Ok, mam przyczynę, ta dzisiejsza łatka całkowicie wywala w kosmos twoje poprzednie ustawienia na Hindzie, należy na nowo wszystko przypisać, zwłaszcza osie.
Dokładnie tak. Też zderzyłem się wczoraj z tą niemiłą niespodzianką. Na plus - doszły rozpraszacze gazów wylotowych. :)
-
Tak, z automatu nawet się ustawiają (jak wybierałem "ciepłą" mapę, jak Syria). Ciekawe czy to coś daje w simie, czy tylko taki placeholder, wciąż nie ma jednak osłonki Ispanki, a to tylko w połączeniu z nią działa skutecznie (potwierdzone w realu ;) ). Pokasowano ustawienia, bo teraz można wszystko osobno przypisać dla pilota i osobno dla operatora. Ludzie chcieli coś takiego.
-
Witam
Po ostatniej aktualizacji mam problem z GSz-30K, nie mogę strzelać.
Inne uzbrojenie działa, tylko jest problem z działkiem, które działa jak nie mam ATGM.
-
Witam
Po ostatniej aktualizacji mam problem z GSz-30K, nie mogę strzelać.
Inne uzbrojenie działa, tylko jest problem z działkiem, które działa jak nie mam ATGM.
A może coś z przypisaniem klawiszy? Sprawdź jeszcze to by się upewnić. Ostatnio strzelałem z działka, a pociski były też podwieszone i nie było problemu.
-
Działko może strzelać jedynie, gdy zamknięte są drzwi celownika (chodzi o jego ochronę). Nie jest czasem tak, że najpierw wydajesz Piotrkowi rozkaz do wyszukiwania nieprzyjaciela, a gdy ten coś znajdzie, przełączasz się na działko, które nie chce strzelać? Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
-
Działko może strzelać jedynie, gdy zamknięte są drzwi celownika (chodzi o jego ochronę). Nie jest czasem tak, że najpierw wydajesz Piotrkowi rozkaz do wyszukiwania nieprzyjaciela, a gdy ten coś znajdzie, przełączasz się na działko, które nie chce strzelać? Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
No tak właśnie jest, tylko,_że jak wyłączę polecenia Piotrowi to działko nadal milczy. No nic muszę pokombinować, dzięki za pomoc :).
-
Przez jakiś czas nie latałem Hindem, wczoraj sprawdziłem te zmiany w celowniku operatora i jest obecnie dużo na plus, wreszcie (przynajmniej w VR) przenosimy się dokładnie na stację i widzimy tylko obraz przez sam wziernik, reszta jest czarna, do tego jakby stabilniej. Coś chyba pozmieniali w ustawieniach jednak, więc muszę zbindować parę rzeczy ponownie. Na minus, obecnie "koło" Petrovitcha nachodzi na celownik, mogliby dać bardziej z boku, bo zasłania lekko południowo zachodnią część obrazu (albo przynajmniej zrobić to jakieś transparentne o 50%). Zmiana na spory plus, czekam jeszcze na komendy głosowe, bo to też jest bardzo istotne, mam nadzieję, że wkrótce, bo na starych filmach Wagsa już to było.
-
Działko może strzelać jedynie, gdy zamknięte są drzwi celownika (chodzi o jego ochronę). Nie jest czasem tak, że najpierw wydajesz Piotrkowi rozkaz do wyszukiwania nieprzyjaciela, a gdy ten coś znajdzie, przełączasz się na działko, które nie chce strzelać? Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Problem w tym, że jak Pietrek oznaczy cel i już wiem gdzie on jest, bo zaznaczony jest na HUD-zie. To w chwili przełączenia się na działko, oznaczenie celu na HUD znika. To oznacza, że Jeśli zamknięty jest celownik, to dane o namierzonym celu giną.
-
Problem w tym, że jak Pietrek oznaczy cel i już wiem gdzie on jest, bo zaznaczony jest na HUD-zie. To w chwili przełączenia się na działko, oznaczenie celu na HUD znika. To oznacza, że Jeśli zamknięty jest celownik, to dane o namierzonym celu giną.
Dokładnie. To oznaczenie celu na celowniku, to nic innego, jak ciągłe namierzanie przeciwnika przez Piotrka. W momencie, gdy chcesz oddać strzał z działka, Piotrek musi zamknąć wrota systemu celowniczego, aby uchronić go przed uszkodzeniem, a więc traci namiar. Jeśli on traci namiar, Ty nie widzisz już dalej oznaczenia na celowniku. W końcowej fazie podejścia do ataku z działka, musisz mieć cel w zasięgu wzroku.
-
No tak, ale Pietrek oznacza cel ponieważ steruje stacją by walnąć sympatycznego Kokona. Jeśli chcemy walnąć ze statycznego działa, to przechodzimy na automat odległości i CCIP, więc stacja nie ma nic tutaj do tego, bo celownik na szybce pracuje już w innym trybie. Jest ok tak jak jest. Jedyne co to sam Pietrek powinien mówić i naprowadzać na zagrożenie, np. "Wóz opancerzony na 10, odległość 5 kilometrów". To by załatwiło temat.
-
Idzie dość poważny update do Hinda ;).
(http://i.imgur.com/EHa1HWjh.jpg) (https://imgur.com/EHa1HWj)
-
Koronka po lewej stronie na lewej ręce? Dla mnie to bug :D
-
Buhaha, racja, dobre! Ehhhh, cały DCS wieczny EA ;>.
-
Koronka po lewej stronie na lewej ręce? Dla mnie to bug :D
Znalazlem, jednak jest ok, to nie bug, zobacz, to ten model, Paljot 3133:
https://cdn.watchcharts.com/listings/d58dd03a-d7fc-4f99-a464-b4dc7879cede .
-
Znalazlem, jednak jest ok, to nie bug, zobacz, to ten model, Paljot 3133:
https://cdn.watchcharts.com/listings/d58dd03a-d7fc-4f99-a464-b4dc7879cede .
Jak to ten to źle zrobili szlif na uszach... ta gra jest pełna bugów. Nawet poprawnie zegarka nie potrafią zrobić. Idę o zakład, że będzie się spieszył 1m/24h i nie będzie działała żadna komplikacja.
-
(https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_12/In-Dev2c2.thumb.png.47a037e0fc58cc8a463b22e42b0e4b7e.png)
Podobno doszły już nowe elementy. Jak zrobią widok pilota w 3D/VR to zawsze to jakiś plus, a jak nie to kto to włącza, tak w ogóle ;).
-
Nie, no bez tego zegarka moduł jest niekompletny. :-)
-
Nie, no jest mega. Najbardziej oczekiwana opcja w Hind jest juz gorki:
(https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/b7a/9s777bg0vmcsr56t92gzy6jjh7bt1fkw/In_Dev_17.12.2021.1.jpg)
:061:
-
Jak nie jest klikalny, to się nie liczy :P
-
Widać dbałość o szczegóły i oddanie precyzji radzieckiej myśli zegarmistrzowskiej :o : sekundnik na 12 a wskazówka minutowa gdzieś pomiędzy znacznikami minuty. :032:
-
Widać dbałość o szczegóły i oddanie precyzji radzieckiej myśli zegarmistrzowskiej :o : sekundnik na 12 a wskazówka minutowa gdzieś pomiędzy znacznikami minuty.Widać dbałość o szczegóły i oddanie precyzji radzieckiej myśli zegarmistrzowskiej :o : sekundnik na 12 a wskazówka minutowa gdzieś pomiędzy znacznikami minuty.
No bo zegarek nie jest pod kątem prostym, dlatego wskazówki są przesunięte.
-
Po ostatnim paczu zmieniono dźwięki silników, niestety ale chyba na gorsze,_szczególnie słychać to z zewnątrz. Hind stracił basowe brzmienie,_tak charakterystyczne dla tej maszyny.
-
Po ostatnim paczu zmieniono dźwięki silników, niestety ale chyba na gorsze,_szczególnie słychać to z zewnątrz. Hind stracił basowe brzmienie,_tak charakterystyczne dla tej maszyny.
Jakoś nie zauważyłem szczerze większych zmian. Z wnętrza brzmi bardzo podobnie, na zewnątrz też. W sumie na Forum ED nie widzę, że ktoś zgłasza tutaj jakieś bugi z dźwiękiem po tej łatce. Dla mnie brzmi bardzo podobnie.
-
Ale coś w tym jest. Wczoraj po raz pierwszy od 2 miesięcy zasiadłem i z tyłu głowy coś mi nie pasowało do końca z dźwiękiem.
-
Widok z zewnątrz, klawisz F3, moim zdaniem przed aktualizacją było lepiej.
https://www.youtube.com/watch?v=-383WTMKUTs
-
Twórcy Hinda znają problem z dźwiękiem, poprawka po nowym roku.
-
Twórcy Hinda znają problem z dźwiękiem, poprawka po nowym roku.
Juz jest: https://forums.eagle.ru/topic/170893-dcs-world-changelog-and-updates-of-open-beta/page/6/#comment-4879448 .
-
Jedziemy 8)!
(https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/8dd/r1t4ydz5m1pkoxjc54uoxklblpvis22x/In%20Dev2a.jpg)
-
Z tego rendera to ta przestrzeń dla desantu wydaje się całkiem spora, ten miś z karabinem jakiś taki mały, a w rzeczywistości jest tam diabelnie ciasno i nisko. OK może mam wzrostu odrobinę powyżej średniej, ale byłem mocno zgięty, w zwykłym sportowym ubraniu, a nie z jakimś dodatkowym wyposażeniem. No chyba że to jak w Harrym Potterze, kuferek wewnątrz wielokrotnie większy niż na zewnątrz :evil:
-
Zgadza się, tam jest mega ciasno, ale na pewno nie ma tragedii. Masz więcej miejsca niż w aucie, więc można siedzieć i nawet zostaje przestrzeń nad głową.
https://youtu.be/0xxi1mD69E8
(https://i.imgur.com/FddPbmv.jpg)
(https://i.imgur.com/fLA37z3.jpg)
-
Trochę z tym strzelcem pojechali, mam nadzieję, że będzie też jakaś opcja podmiany postaci:
(https://i.imgur.com/edPipl2.jpg)
-
Idzie dość poważny update do Hinda ;).
http://i.imgur.com/EHa1HWjh.jpg
Trochę to trwało ale .... 8)
(https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/cd1/rchdpvzhvsg92vrfs30ttopyn5v209rc/In_Dev_18.08.2023.3.jpg)
-
Ten zegarek to fajna sprawa w sumie :), ładna animacja jak chcemy sobie spojrzeć na godzinkę (np. w VR). Oczywiście to taka wisienka na torcie. Do tego doszła też animacja przesłony:
(https://i.imgur.com/npqDnfN.gif)
-
Przy okazji odświeżania obsługi Mi-24 zorientowałem się, że przednie wycieraczki w Hindzie nie dość, że się poruszają (co już było), to jeszcze zbierają z szyby wodę. Podobno jakoś jesienią zeszłego roku ta opcja została dodana. Może pozostałe śmigłowce też ją niedługo dostaną bo to fajny szczegół.
-
Przy okazji odświeżania obsługi Mi-24 zorientowałem się, że przednie wycieraczki w Hindzie nie dość, że się poruszają (co już było), to jeszcze zbierają z szyby wodę.
Przednie? A są tylne? ;)
Taka luźna dygresja z mojej strony, że ten moduł jest absolutnie warty zakupu już dla samej muzyki z menu. ;D