Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Falcon 4.0/F4.0 Allied Force/Open Falcon 4.5/Free Falcon 5.5.1/Benchmark Sims 4.x => Falcon 4.0 i starsze => Wątek zaczęty przez: bip3r w Lipca 07, 2005, 13:54:35
-
Po wczorajszej misji online z Iche, stiwerdziłem, że dobrze byłoby załozyć temat poświęcony właśnie temu zagadnieniu. Boba Fett gromadzi zaobserwowane w AF bugi. Zgłaszając tu swoje obserwacje pomożemy mu, mam nadzieję, zebrać możliwie największą ich bazę. zacznę pierwszy:
1. Po zmianie typu wyświetlanych informacji na HUD [klawisz H - HUD Declutter] - w formie: brak taśmy prędkości i wysokości (wartości podane tylko w ramce), na HUD nie wyświetla się w jego dolnym lewym rogu liczbowa wartość prędkości optymalnej. Widać tylko znacznik taki sam jaki jest przy włączonej taśmie.
2.Znacznie cichszy jest obecnie odgłos otwartego hamulca aerodynamicznego, co może spowodować, że nie zwrócimy uwagi czy jest on otwarty czy nie. W SP4.2 po otwarciu hamulca słychać było ładny szum nie pozostawiający niepewności. W AF parę razy to przeoczyłem :( (swoją drogą, ciekawe jak to jest z tym hałasem w rzeczywistości)
-
Ja zauwazylem ze jednostki zmechanizowane przebijaja sie przez zachmurzone niebo. Widac je jak na dloni na bialym tle chmur.
-
ATC wektoruje przy lądowaniu nie bacząc, że po drodze są przeszkody, np. góry.
-
Acha.. i jeszcze jedno doświadczenie ze wczoraj...
Podchodzac do lądowania o mało nie wpieprzyłem się w stojący na początku pasa CZOŁG!!!
Kołując na taxi, drogę przciął mi inny wóz opancerzony i pognał dalej..
-
Nie wiem czy to jest bug czy nie ale prawie kosztowal mnie zycie w kampanii...
Jako ze nie dysponuje taka mapa Balkanow jak chocby ta oryginalna falconowa koreanska postanowilem poradzic sobie sam. Wycialem mala mapke tego regionu zechcialem zaznaczyc sobie bullseye. Wlazlem w TE bo tak szybciej i zaznaczylem "show->bullseye". "Aha - mysle sobie - bullseye wypada gdzies w poblizach Neapolu". Zaznaczylem to kropka, machnalem stosowna roze wiatrow i wio! w droge.
Jakie bylo moje zdziwienie gdy to co podawal radar i RWR nijak mialo sie do tego co podawal Sentry!
[akurat tu przyznam sie szczerze, ze to ja popelnilem blad - tkniety niepokojem skierowalem sie do 'setup' - tam zaznaczylem stosowna opcje "use bullseye calls" i dalem 'apply']
No wiec ta sama sytucja, lece sobie HAVCAP'a, prosze straznika o namiary na jakiegos niemilucha. Najpierw bylo "clear". Pytalem tak przez piec minut ("lepiej sto razy za duzo niz raz za malo" :wink: ) a w tym czasie na RWR wyskoczyl mi jakis kontakt. Po chwili zmienil sie w Miga21. Spytalem jeszcze AWACS'a co o tym mysli a ten odparl, ze kontakt faktycznie jest...tylko, ze nijak sie to mialo do wskazan RWR!!! Przez moment myslalem, ze moze to cos do mnie leci i omiata mnie IRSTem a widze jedynie MIG'a ale skorzystalem z cziterskiej metody, mianowicie '6' external view. Bawilem sie tak dobra chwile po czym stwierdzilem, ze AWACS opowiada glupoty i uwierzylem RWR. Skrecilem na cel, namierzylem, Ammram poszedl, kill dla mnie, powrot do bazy w glorii i chwale i sceny tylko dla doroslych... :mrgreen:
Po czym po powrocie do menu kampanii wlaczylem opcje "show->bullseye"...Zatkalo mnie! :o Tym razem magiczny punkcik nie byl w okolicach Neapolu a...Mostaru!!! :shock: Ja mialem racje, sentry mial racje, RWR mial racje i radar mial racje - slowem wszyscy mieli racje tylko czemu bullseye jest w innym miejscu?!?!
EDIT: omg, to nie bug...bullseye dla kazdej kampanii jest inne inne... :roll:
-
Witam
Na poczatku chcialem sie przywitac jako ze jestem tutaj nowy :D
A teraz wracajac do tematu , to zauwazylem 2 bugi ktore wprawdzie nie przeszkadzaj w grze ale istnieja.Po pierwsze z tego co pamietam to w FF3 po przekroczeniu predkosci dzwieku odglos silnika milknal , tutaj te zjawisko nie zostalo wprowadzone.Druga rzecz to tez taka drobnostka a mianowicie podczas kolowania i wlaczeniu widoku zew. zauwalzylem ze kola naszej maszyny sie nie obracaja a samolot sie porusza :shock:
Troche to smiesznie wyglada ale jak juz wspomnialem jest to rzecz malo istona gdyz tak wiekszosc czasu (jak nie caly czas :D) spedza sie w cokpicie.
-
Ja zauwazylem ze jednostki zmechanizowane przebijaja sie przez zachmurzone niebo. Widac je jak na dloni na bialym tle chmur.
no to jest wyjatkowo wkurzajace. na jednej misji o malo co a nie stracilem pozycji w walce przez ten bug. Bedac w offensive na 10 zobaczylem te jednostki i pierwsza mysl - mam przelapane, disengage, windows i wynocha stad -, a okazalo sie ze to buczek. Moze to jest kwestia driverow? Ja jade na najnowszych omegach opartych na nowych detkach. Moglby ktos potwierdzic czy bug wystepuje tez na innych driverach?
-
Witaj w naszym gronie Tomcat!!
...Po pierwsze z tego co pamietam to w FF3 po przekroczeniu predkosci dzwieku odglos silnika milknal, tutaj te zjawisko nie zostalo wprowadzone.
Pamiętasz dobrze.. jednak wprowadzenie tego zjawiska akurat należy zaliczyć na niekorzyść FF3. Dlaczego? Polecam przeczytanie FAQ poświęconego prawdziwemu F-16. Odpowiedzi tam udzielone są z pierwszej ręki, gdyż udzielał ich m.in. pilot F-16 w randze kapitana z Gwardii Narodowej USA oraz osoby z ekipy techniczej USAF. Link do FAQ masz
[/quote]TUTAJ (http://www.amg.gda.pl/~piwko/fx/falcon/F16faq.zip)
...podczas kolowania i wlaczeniu widoku zew. zauwalzylem ze kola naszej maszyny sie nie obracaja a samolot sie porusza
To niestety dziedzictwo poprzednich wersji (na pewno nie krecą się w SP4.2 :) )
-
tylko czemu bullseye jest w innym miejscu?!?!
Bullseye to umowny punkt wyznaczony przez 'dowództwo' i ma służyć nie tylko tobie, ale też pozostałym pilotom w większości tym AI. Dlatego Bullseye przeważnie mieści się na terenie wroga aby sfera wokół niego obejmowała z grubsza cały front. A zmienia się często, bo sytuacja na polu walki się zmienia a ponadto regularna deaktualizacja pozycji Bullseye zabezpiecza przed przejrzeniem planów przez nieprzyjaciela.
-
Wiem, jak sobie to przemyslalem to stwierdzilem, ze to logiczne - moj blad... :oops: Po prostu musze wydrukowac sobie mapy z bullseyami :)
-
Dziś leciałem sobie po raz pierwszy misje FAC i zauważyłem, że pomimo posiadania uzbrojenia AA nie było go widać pod skrzydłami. :|
-
A ja mam pytanko.Czy w AF most rozpada sie na kawaleczki po trafieniu jednym pociskiem 20mm z dzialka Falcona? Czy np zestaw rakietowy KUB postawiony obok Fabryki nadal robi wrazenie jak by bronił fabryki w kraju... krasnoludków?
-
A ja mam pytanko.Czy w AF most rozpada sie na kawaleczki po trafieniu jednym pociskiem 20mm z dzialka Falcona?
Nigdy sie nie rozpadal po 1 pocisku - chyba przed wypuszczeniem rp1 tak bylo ale tez nie bardzo.
Czy np zestaw rakietowy KUB postawiony obok Fabryki nadal robi wrazenie jak by bronił fabryki w kraju... krasnoludków?
tak .........
-
Z tym pociskiem to zes Kusch wyskoczyl :lol: Nigdy nie bylo problemow z sila broni w Falconie. Od samego poczatku.
Co do skali budynkow, to zalecam grafike na maks i prosze postawic obok cokolwiek, przeciez pisza jak byk ze budynki, obiekty itd sa przemodelowane na nowo.
Druga sprawa ze Falcon nigdy nie dogoni na tym polu LO. No ale tu sie nie lata dla grafiki :P
-
Dziś leciałem sobie po raz pierwszy misje FAC i zauważyłem, że pomimo posiadania uzbrojenia AA nie było go widać pod skrzydłami.
Wycofuję zarzut, brak widocznego uzbrojenia był skutkiem majstrowania przy opcjach grafiki :P
-
Druga sprawa ze Falcon nigdy nie dogoni na tym polu LO. No ale tu sie nie lata dla grafiki
Czyżby się jakiś flame war szykował :evil: Czyżbyś chciał stwierdzić, że jeśli gra się w coś, co ma lepszą grafę (nieporównywalnie wręcz) od F4, to gra się dla grafiki? :?: :evil: IL2 Szturmowik też ma lepszą grafę od F4 i co? Gra się dla grafy??
Ja tutaj czuję kompleks małego modelu lotu :lol: Chłopaki, to ja już przez litość nawet nie komentuję waszych "bo ma system latania po drucie ergo jest łatwy", a tu takie teksty :-)
Wybaczcie OT, ale to co napisał BF, to jawna prowokacja :-)
pozdrawiam,
qrdl
-
Wybaczcie OT, ale to co napisał BF, to jawna prowokacja
Czysta prowokacja to byla ze strony pana K i od niej wszystko sie zaczelo, a Boba po prostu zareagowal, a ze lubi falcona zaczela sie mala wojenka, ktora niesety jest podsycana przez co po niektorych. Ja tez chcialem i nawet w pierwszym poscie skierowanym do K byl ciag dalszy ale po glebszym zastanowieniu wrzucilem tam serie kropek, bo po co sie klocic. Panowie nie macie o czym pisac na forum LO tylko przychodzic tu sie "zalic"? Obie strony moga miec rozne kompleksy, bo oba symulatory sa wybitne w jednym wzgledzie podczas gdy w pozostalych sa tylko dobre. Kazdy lata na czym chce i nikt nikogo nie zmusza podpresja sily do zmiany symulatora. Uwazacie ze LO jest super, grajcie i dobrze sie bawcie. A jak chcecie sobie ponarzekac to zapraszam na forum ubi soft LOMAC - tak znajdziecie poplecznikow a tutaj wywolacie tylko niepotrzebna woje, ktorej, mam nadzieje ze mowie za wszystkich, nie chcemy
-
Panowie nie macie o czym pisac na forum LO tylko przychodzic tu sie "zalic"?
Przepraszam,Ja sie tylko grzecznie zapytałem czy AF posiada dalej niedociągniecia Falcona mimo iż drobne ale mnie np strasznie irytujące.Jezeli widzicie w tym prowokacje to może,coś z podswiadomoscia nie teges.Nie jest takze tak,że dla mnie tylko LO uber alles a reszta to smiecie.Ja Falcona naprawde cenie,mało tego trzymam kciuki za FO i kto wie może kiedys ten sim bedzie sprawial mi mase przyjemnosci.Wystarczy ze zrobia klimat bliskiej walki powietrznej pzrynajmniej na poziomie LO i bedzie dobrze.A wiadomo nie ma jak zdrowa konkurencja LOvsFO
Pozatym stwierdzenie latania dla grafy przynajmniej w moim przypadku nie ma pokrycia z rzeczywistoscia.Kto czyta moje posty wiem na jakich latam ustawieniach a Szmajs np miał okazje zobaczyc ,jak bardzo ten sim u mnie przypomina Flankera.
-
Druga sprawa ze Falcon nigdy nie dogoni na tym polu LO. No ale tu sie nie lata dla grafiki :P
PANOWIE!! WYLUZUJCIE!!! SĄ WAKACJE, SŁŁONKO PIĘKNIE NAPARZA Z GÓRY, KOBIETKI CHODZĄ PO ULICACH UROCZO PODSMALONE I ROZNEGLIŻOWANE!!! W takiej atmosferze nie dziwię się wcale, że nie zwróciliście uwagi na uroczą, psikuśną mordkę, jaką Boba wcisnął na koniec swej wypowiedzi.. Toż to było żarten powiedziane!! Wiadomo przecież, że tylko nielicznych stać na taki sprzęt, aby ujrzeć Lock'a w pełnej graficznej okazałości!!
Tak więc,
MAKE LOVE NOT WAR!!! (przynajmniej na forum hehehe ;)
PS -- Proszę o trzymanie się topika - BUGi w AF.. dyskusję Lock vc AF można kontynuować w nowym wątku)
-
(http://www.schmeisser.elsat.net.pl/Lomac/ScreenShot_003.jpg)
Dementuje pogłoski jakobym albo ja albo Wredna Wróżka Szpakuncja ( na drugim planie) lataliśmy dla grafy :mrgreen: :mrgreen:
ten screen to zarazxem test na spostrzegawczośc i kojarzenie :)
-
Jedynym bugiem to jest to że nie nie wiem w który sim grać :D Za dużo tego :lol:
-
Druga sprawa ze Falcon nigdy nie dogoni na tym polu LO. No ale tu sie nie lata dla grafiki
Czyżby się jakiś flame war szykował :evil: Czyżbyś chciał stwierdzić, że jeśli gra się w coś, co ma lepszą grafę (nieporównywalnie wręcz) od F4, to gra się dla grafiki? :?: :evil: IL2 Szturmowik też ma lepszą grafę od F4 i co? Gra się dla grafy??
Ja tutaj czuję kompleks małego modelu lotu :lol: Chłopaki, to ja już przez litość nawet nie komentuję waszych "bo ma system latania po drucie ergo jest łatwy", a tu takie teksty :-)
Wybaczcie OT, ale to co napisał BF, to jawna prowokacja :-)
pozdrawiam,
qrdl
Oj oj oj, nie tak mialo byc, widze ze zaczynam byc posadzany o cos co sam zwalczam. Nie ma czegos takiego jak lepszy gorszy. Lubie LO chocby po to aby polatac sobie 29-tka. Od prowokacji mamy tutaj paru innych. Qrdl, szanuje Cie za znajomosc tematu i milosc do lotnictwa, nigdy nie smial bym atakowac Twoj ukochany sim. Stwierdzenie "No ale tu sie nie lata dla grafiki" nie bylo atakiem na LO ale podkresleniem slabosci na tym polu Falcona ! Zobacz zdanie poprzedzajace. Jesli odebrales to inaczej to przepraszam z tego miejsca fanow LO. Szanujmy sie i wspierajmy, zachowujmy tez poziom.
PS
Postaram sie od teraz nie wypowiadac w tematach powiazanych z LO aby nie byc posadzanym o cokolwiek. Zreszta do tej pory tak robilem, unikalem dyskusji ktore mogly by byc "przekierowane" na szlaki prowadzace na front.
PS2
Prosze wrocmy do tematu.
Salut
-
Coś u mnie nie widać efektu działania na pilota przeciążeń, czy -5G, czy 9G to pilot trzyma się jak z tytanu. Oczywiście poziom ACE (Realism 100), a u mnie świat nie zmienia barw na czarno-czerwone (blackout).
Why?
-
Faktycznie pilot w AF jest wyjątkowo odporny na przeciążenia, jednak w końcu te pojawiają się. Spróbuj na dopalaczu wykonać świecę w przewrocie a redout pojawi się szybko. Swoją drogą blackout uzyskałem w długim przeciążeniu 9.2G. Niestety nie udokumentowałem tego.
-
Sie Panowie zastanawiam :) , - mówicie o AF, opisujecie bugi, zalety itd na podstawie gry w pełnej wersji (czyt. zakupionej)?. Bo jak nie to może nie do końca ona jest taka jak opisujecie a wtedy nie ma to sensu ;) .
-
Podchodzac do lądowania o mało nie wpieprzyłem się w stojący na początku pasa CZOŁG!!!
Kołując na taxi, drogę przciął mi inny wóz opancerzony i pognał dalej..
:lol: Samo zycie :!: eee.. to znaczy wojna ... :lol:
-
Bardzo poważny bug, ktory myslalem ze juz zniknal na zawsze. Balkany 2005, II kampania. Poczatek. Ok 5:30 zbombardowali mi pas i tak "stalem" z misjami do 16, kiedy to wojska inzynieryjne "naprawily", przynajmniej tak jest na reconie, pas. Zaladowalem BAI strike, startuje i bum. Krater na pasie. Wzialem discart bo pewnie dostalbym jeszcze court martial.
A juz najlepsze jest to ze AI (na mapie taktycznej) startuje bez problemu bo dla niego kratery nie istnieja :) Zaraz sprawdzeczy bedac 12 komputerowi uda sie wystartowac z tego pasa. Jak uda to mega lol ;)
Oczywiscie c5 wyladowal gladko, a mojemu lead-owi krater na 20 metrow nic nie przeszkodzil - przejechal przez niego jak duch. Echhhhhhh :x
-
Bardzo poważny bug, ktory myslalem ze juz zniknal na zawsze. Balkany 2005, II kampania. Poczatek. Ok 5:30 zbombardowali mi pas i tak "stalem" z misjami do 16, kiedy to wojska inzynieryjne "naprawily", przynajmniej tak jest na reconie, pas. Zaladowalem BAI strike, startuje i bum. Krater na pasie. Wzialem discart bo pewnie dostalbym jeszcze court martial.
A juz najlepsze jest to ze AI (na mapie taktycznej) startuje bez problemu bo dla niego kratery nie istnieja :) Zaraz sprawdzeczy bedac 12 komputerowi uda sie wystartowac z tego pasa. Jak uda to mega lol ;)
Bug z kraterami usuneli w FF3.1 widze jednak ze panowie od AF nie ucza sie na cudzych sukcesach :/
BIG MINUS
-
Jeszcze w kwestii kraterow jedno uscislenie. Na reconie kratery istnieja. Sa rowniez widoczne na widoku zewnetrznym wiec problemem nie jest stary bug, gdzie kratery byly niewidoczne. Natomiast nie da sie ukryc, ze pas startowy ma w reconie status repaired. Wyjsciem jest oczywiscie szybki start przed kraterem oraz ladowanie na pol pasa. To drugie to oczywiscie banal, ale pierwsze... Z pelnym uzbrojeniem AG praktycznie niewykonalne :(
-
Bug bugiem (mówcie mi Buggi), można smiało startować z dróg kołowania -wąsko ale mozna. Może niedługo wypuszczą patcha CobraAFone :)
-
Odnoszę wrażenie, że Lead Pursuit odstawili fuszerę z komunikacją. Począwszy od głosu nowej pani w ATC, którą ledwo można zrozumieć a której głos nawet nie został zmodyfikowany, aby imitował radio (prawdopodobnie w ogóle już by jej nie można było zrozumieć), poprzez obcięcie przerw między wyrazami u starych 'kontrolerów', co powoduje rażące poczucie sztuczności, a skończywszy na sytuacji, w której zmiennny bywa głos skrzydłowego. W misji treningowej Takeoff tuż po starcie (skrzydłowy nie raczy wywołać Airborne) odsyłam go spowrotem do bazy, słyszę męski głos I'm a dot, a za chwile kobiecy Cowboy 1-2 inbound... uhhhhh... :?
-
Ok, to ja zglaszam blad (a moze i dwa):
-brak tekstur na samolotach ktorych nie ma w TR (w ogole to TR tez mocno uszczuplili) - tekstur na pewno nie maja F22, Tu160, F16-XL
-nie wiem czy to blad czy celowe zamierzenie ale WCALE nie ma wersji dwumiejscowych, nawet jako AI! Nie jestem pewny ale wersja D (a juz na pewno BLK40 o ktorym wlasnie czytam na oficjalnej stronie 23BL z Minska Maz.) powinna byc jednak dwumiejscowa... :roll:
EDIT: http://www.deagel.com/pandora/?p=pm00069012 - teraz to coraz bardziej upewniam sie w tym co pisalem powyzej ale nie chce mi sie wierzyc, ze az taki blad popelnili ludzie z LP. moze ja mam jakas dziwna wersje? :570:
-
Jest ewidentna kiszka, a najśmieszniejsze jest to, że po ejectie otierają się dwa spadochrony. Niezły lol.
-
Z ta wersja D nie jest tak do konca, wpisz w google F 16 D, zobacz co Ci wyskoczy ;) (zartuje ocywiscie) No coz, faktem jest ze brakuje wersji 2 miejscowych. Do samolotow bez tekstur dorzucam jeszcze F/A-18 C. Samo TR wyglada jak zeszyt przy encyklopedi. Liczba maszyn wystepujacych w kampani jest olbrzymia, ale ich nie ma nawet w TR :D
Chyba sie panom do kasy spieszylo :(
PS
Pod koniec lipca ma byc patch, zobaczymy co zmieni.
-
Może nie antidotum na wszystykie problemy ale zawsze coś.
NEWS UPDATE: 25th JULY 2005
Here's the current feature list for the first Patch for Falcon 4.0: Allied Force. It's not necessarily complete, but shows what we have so far.
* Large number of fixes for reported stability issues.
* Updates to 2D cockpits
o Aligning HUD in wideview blk 40 cockpit
o HSI instruments lighting in down view (panel 100)
o Graphics anomaly popping up when damaged in 11 oclock view in blk 40/50 pits
* Changes to allow the cockpit buttons more visibility at night.
* Some missing ATC fragments in the debrief list added.
* Remove the vehicle magnification option from the MP screen.
* Instruments lighting keystoke Shift-Ctrl-L fixed
* Reset Track IR keystroke added Alt-C, T
* Minor fix to formatting of connection speeds
* Correct weather help button test.
* Fix for airbase distance.
* Coordinates added to the recon screen.
* Some errors in the TACREF corrected.
* AAA batallion removed from training mission 19.
* Training mission 2 changed to allow for ramp starts.
* Fix for some TE editing crashes.
* Allow OSBs to step the weapons in HARM mode.
* Fix for loading log book patches.
* Glance forward/back now work with TrackIR enabled.
* Various Alt-Tab errors caught.
* A-G Radar preformance improved.
* Fix for OCA target missing crash.
* Fix for AI taxiing when changing steerpoint (ramp start).
* Fix for combat Autopilot requiring double toggle in some cases.
* Fix for ATC aborting players on final approach.
* Fix for helicopter getting killed after exiting 3-d.
* Remove spurious popups over airbases.
* Fixed problem of AI not firing mavericks in multiplayer.
* Landing help removed in dogfight and instant action.
* ATC introduce more time between landings if departing aircraft are late.
* Takeoff button now places you on the runway unless you are in a queue.
* Fix for AI ignoring certain ATC instructions.
* TrackIR no longer supported in 2-d cockpit
* Fix for switching missile types in dogfight mode.
* Fix for crash in simplified avionics with the R key.
* Fix HUD range readout when guns selected
* Allow rudder keyboard keys to work regardless of joystick controls.
* Fix for dark horizon strip when making large yaw movements.
* ACMI delete option now deletes the files.
-
A gdzie jest dym z luf po strzelaniu z Vulcana? :shock:
-
A po co? Dziwie sie niektorym. Chca maksymalnego realizmu a przejmuja sie takimi pierdulkami jak dym z luf :lol: Widzisz ten dym z luf kiedy siedzisz w kokpicie? Ja pierwsze co robie to wywalam z profilu wszystkie widoki zewnetrzne bo ONE SA DOBRE DLA "EYE CANDY-OWCOW" a nie ludzi szukajacych realizmu. Jest tyle innych waznych do poprawienie bugow i implementacji i IMO dobrze zeby LP nie tracil niepotrzebnie czasu na g******a i zajal sie rzeczami naprawde waznymi.
-
Ok, po co te nerwy? Zauwazylem tylko cos czego do tej pory nie bylo i tyle. A swoja droga to jakby Ci wstawili dzwiek strzelajacego kalasza to tez bys powiedzial, ze wszystko jest ok? ;)
Ja nie mowie, ze nie maja zajmowac sie rzeczami wazniejszymi ale po co psuja cos co bylo od poczatku dobre? A widoki zewnetrzne owszem mam wlaczone - chce czasem poogladac na przyklad uzbrojenie bo to jest calkiem ladnie zrobione. Co nie znaczy, ze latam i walcze na tym widoku!
[ Dodano: Wto 26 Lip, 2005 17:07 ]
EDIT: Poza tym temat brzmi "BUGI w Falcon4 Allied Force" wiec moglem to napisac.
-
jakby Ci wstawili dzwiek strzelajacego kalasza
Zly przyklad bo to akurat slysze i wplywa to na realizm, wiec.... Za to smuzka z dzialka - who cares. Poza tym to ze akurat byla to smuga to wlasnie byl bug. Widziales filmy na ktorych widac prawdziwe strzelanie z dzialka? Jezeli nie to poszukaj sobie a zobaczysz, ze chmureczka jest minimalna i nie ciagniesie za samolotem na paredziesiat stop jak widac we wczesniejszych wersjach, a co uwazasz za realistyczne. To nie armata typu GAU-8 gdzie faktycznie dymu jest sporo ale tez nie tyle zeby sie ciagnelo grubo za samolot. Polecam filmik Air Power edycje bodajze 2000 /musialbym sprawdzic konkretnie/ gdzie masz parenascie podejsc A10 do celu i demonstracje strzelania z GAU-8 do celow. Poza tym w moimn poscie nie bylo ani grama nerwow, a ze tak zabrzmialo... Coz, mi to szczerze lata kto jak lata i czego oczekuje od sima. Ja uwazam, ze pierdolki mozna zostawic na koniec, kiedy juz wszystko wazne bedzie dopracowane.
-
No panowie, bez awantur mi tu :twisted: Co do widokow zewnetrznych, sam mam je wlaczone, po to aby czasami poogladac sobie inne maszyny w akcji, kwestia gustu. Oczywiscie multy tylko bez. Z dymem to faktycznie, gdy strzela F-16 prawie go nie widac. W intro AF jest ujecie gdy Viper wali z dzialka na poligonie w cel naziemny, wiec potwierdzenia nie trzeba daleko szukac.
Pozdrawiam
-
Poza tym to ze akurat byla to smuga to wlasnie byl bug. Widziales filmy na ktorych widac prawdziwe strzelanie z dzialka? Jezeli nie to poszukaj sobie a zobaczysz, ze chmureczka jest minimalna i nie ciagniesie za samolotem na paredziesiat stop jak widac we wczesniejszych wersjach, a co uwazasz za realistyczne
Z dymem to faktycznie, gdy strzela F-16 prawie go nie widac. W intro AF jest ujecie gdy Viper wali z dzialka na poligonie w cel naziemny, wiec potwierdzenia nie trzeba daleko szukac.
Intro, czas od 1:59 do 2:03 - w tym momencie ukazany jest nalot na poligon. Przepraszam Panowie, nie wiem, moze mam dobry wzrok ale smuge widze wyraznie:) I to nie jest to zrywanie strug tylko normalne strzelanie. Slychac takze sam "odkurzacz" Vulcana.
Ok, koncze temat Vulcana bo wyszlo, ze czepiam sie bzdur, latam dla grafiki i w ogole ARCADE :|
Pozdrawiam!
-
Ja za to mam filmik z air power 2001 i zero smugi - 15:20; 20:31; 23:56; 30:28 itd itd. Cele sa atakowane z prawdziwej amunicji, widac trafienia w cele cwiczebne. W ataku biora rowniez A10 oraz F16 z Mavami na pokadzie.
, latam dla grafiki i w ogole ARCADE
na pewno nie latasz do grafiki bo wybralbys LOMAC-a. A co do arcade to kazdy walczy jak chce, a jedynym widokiem zewnetrznym jaki zobacze bedzie tylko widok z zewnatrz i mna opadajacym na spadochronie - oby ich jak naj mniej. Natomiast jak juz poprawia/dorobia GPS, zwiazane z tym lepsze modelowanie broni, systemow nawigacyjnych, wiecej trybow MFD, wszystko na DED to zaczne sie marwic pierdolami takimi jak smuzki, chmurki, teren, modele samochodow, tekstury, itp, itd, jednak nie wczesniej. EOT
-
Hmm...po czesci obaj mozemy miec racje z tym, ze Twoja "racja" jest bardziej uniwersalna. Chodzi mi o to, ze dym obserwowany w intrze moze nie byc dymem a jedynie smuga kondesacyjna powstala w wyniku zmiany cisnienia ktora to zmiana cisnienia powstala w wyniku strzelania. (Zalezne jest to oczywiscie od wilgotnosci powietrza i dlatego w filmikach ktore Ty widziales to zjawisko moze nie wystepowac). Wtedy dla kogos z boku moze to wygladac jak dym. Jesli jest jak mowie to zwracam honor.
Mi takze zalezy na tym aby F4 byl jak najbardziej realistyczny ale jednosczesnie twierdze, ze detale sa wazne - wszak to z nich sklada sie swiat. Nie jest moim celem skupienie uwagi programistow na pierdolach w rodzaju "ale ten odblask na owiewce mi sie nie podoba" gdy sa wazniejsze problemy ale jednoczesnie chcialbym uzyskac gre perfekcyjna. Tymczasem jak na razie pewne elementy chyba poszly troche w tyl porownujac obecnego Falcona z FF3.1. (juz nie chodzi mi o to nieszczesne dzialko :wink:)
na pewno nie latasz do grafiki bo wybralbys LOMAC-a
Cii...bo odezwa sie glosy obroncow LO ;) ktory jest skadinad fajna...gierka :mrgreen:
No to zdrowko!
:564:
-
Ok, koncze temat Vulcana bo wyszlo, ze czepiam sie bzdur, latam dla grafiki i w ogole ARCADE :|
Pozdrawiam!
Spokojnie Lobo, nikt sie nie czepia :) Masz prawo wyrazic swoje watpliwosci i uwagi, od tego jest ten temat. Ice wyraza swoje, razem nazywa sie to dyskusja ;)
Pozdrawiam
PS
LOMAC panowie, to symulator, nie gierka. Ma wady (jankeski sprzet) ale rosyjski jest po prostu cudownie odwzorowany, prosze nie wszczynac dyskusji ze lomac to tylko grafika, Falcon w 1998 tez porazal grafika. Po za tym FM w Lomacu to cacuszko.
Sam wiele razy lubie wskoczyc w 29-tke i pobujac sie w chmurkach.
Na koniec, szanuje kolegow latajacych w LO. Niektorzy z nich mogli by niejednego mnie nauczyc, nawet jesli omijaja Falcona szerokim lukiem. Topiki atakujace LO bede brutalnie cenzurowal. Forum ma polegac na wymianie pogladow i wzajemnej pomocy a nie wszczynaniu burd !
-
Jeszcze n/t mojej wypowiedzi odnosnie LOMAC-a. Nie miala ona charakteru pejoratywnego. Po prostu gdyby ktos chcial bawic sie tylko i wylczanie i nic poza tym dla samej grafiki wylaczajac jakakolwiek oznake realizmu (czy to w F4 czy LOMAC-u) wybralby LOMAC-a, bo pod wzgledem grafy oferuje on duzo wiecej nic F4.
-
Zauważyłem, że przynajmniej niektóre pagórki nie stanowią żadnej przeszkody dla radarów namierzających cele znajdujące sie po drugiej stonie. W jednej z misji treningowych spikeowaliśmy się z Migiem 29 bez problemów, pomimo, że między nami było wzgórze. Nie wiem czy problem dotyczy wszystkich gór i wzgórz, bo wydawało mi się, że kilka razy 'krycie się' przynosiło porządany efekt, jednak, ale wydaje mi się nielogiczne, aby część terenu była 'przezroczysta' a część nie.
-
Tak, tez to zauwazylem - to co widac przed kokpitem nie przeklada sie na to co widac (a w zasadzie czego nie powinno byc widac) na radarze i RWR. Chocby misja treningowa z HARMami - przy trzeciej baterii lot "za gorami za lasami" tuz przy ziemi nie powoduje zgubienia SA.
aby część terenu była 'przezroczysta' a część nie.
Nie wiem czy to sie z tym wiaze... niektore budynki w gorach "wisza w powietrzu" co tylko potwierdza fakt, ze mesh terenu nie jest dokladnie odwzorowany a raczej oteksturowany.
[ Dodano: Sro 27 Lip, 2005 15:33 ]
Wlasnie wyszedl patch 1.02!
Patch jest maly i sciaga sie szybko (na Neo128 zajelo to okolo 5 minut). Na razie zauwazylem dzialanie orczyka niezaleznie od orczyka w joyu.
-
Nie wiem czy to sie z tym wiaze... niektore budynki w gorach "wisza w powietrzu" co tylko potwierdza fakt, ze mesh terenu nie jest dokladnie odwzorowany a raczej oteksturowany.
U mnie budynki wyraźnie ślkizgają się po teksturze :cry:
-
Wlasnie wyszedl patch 1.02!
Patch jest maly i sciaga sie szybko (na Neo128 zajelo to okolo 5 minut). Na razie zauwazylem dzialanie orczyka niezaleznie od orczyka w joyu.
u mnie autoupdate uparcie twierdzi ze najnowsza wersja to 1.0.1, no i oczywisce nici z aktualizacji. cholerne automaty! zawsze wiedza lepiej :evil:
-
u mnie autoupdate uparcie twierdzi ze najnowsza wersja to 1.0.1, no i oczywisce nici z aktualizacji. cholerne automaty! zawsze wiedza lepiej :evil:
Wyslalem Ci ten pliczek ma mejla :)
-
Wielkie dzieki!!! z tego co napisales w mailu wnioskuje ze u Ciebie autoupdate tez nie bardzo wspolpracuje?
-
Wielkie dzieki!!! z tego co napisales w mailu wnioskuje ze u Ciebie autoupdate tez nie bardzo wspolpracuje?
Autoupdate poszedl, ale pokombinowalem ze sciagnieciem w razie gdybym musial kiedys reinstalowac AF. Wole wowczas trzymac wszystkie patche na HD i po kolei odpalic. Bedzie szybciej niz sciaganie ich pozniej (a nie wiadomo ile jeszcze sie ich uzbiera i jaka beda mialy wielkosc :twisted:). Zbior wszystkiego co nazbieralem do starego Falcona4 zajmuje u mnie juz 3.5GB 8)
P.S. Co do wadliwego autoupdate.. a czy to przypadkiem firewall nie blokuje Ci dostepu do sieci dla AF ?
-
napewno nie firewall, jak go wylacze mam to samo. teraz po recznym update'cie dalej pokazuje ze latest version - 1.0.1 a installed version - 1.0.2.50725. btw. szkoda ze dalej nie mozna przypisac np. ruddera do drugiego kontrolera - mam pod stolem pedaly od kierownicy. zdaje sie ze patch BMS2 wprowadzil ten "bajer" do starego falcona?
-
napewno nie firewall, jak go wylacze mam to samo. teraz po recznym update'cie dalej pokazuje ze latest version - 1.0.1 a installed version - 1.0.2.50725. btw.
Czekaj czekaj.. czegos nie łapię.. 1.0.2 50725 to właśnie wersja spatch'owana. Gdzie Ci to pokazuje??
Najprościej sprwadzić wersję wchodząc do Falcona i wybierając SETUP z menu. Na dole ekranu powinno być na zielono napisane:
EXECUTABLE VERSION:
BFOps Falcon 4 Allied Force 1.02 (build 50725)
Jeśli tak masz, to znaczy, że udało się zainsalować patcha.
-
Czekaj czekaj.. czegos nie łapię.. 1.0.2 50725 to właśnie wersja spatch'owana. Gdzie Ci to pokazuje??
aplikacja autoupdate, czy jak jej tam
Najprościej sprwadzić wersję wchodząc do Falcona i wybierając SETUP z menu. Na dole ekranu powinno być na zielono napisane:
EXECUTABLE VERSION:
BFOps Falcon 4 Allied Force 1.02 (build 50725)
Jeśli tak masz, to znaczy, że udało się zainsalować patcha.
to ze mi sie udalo to wiem. w poprzednim poscie chcialem pokazac tylko ze autoupdate dalej twierdzi ze najnowsza wersja to 1.0.1
(http://shaitan_rr.webpark.pl/update.png)
-
hmm co najmniej dziwne.. U mnie za każdym razem jak uruchomię update to pokazuje 1.0.2. Czy ktoś jeszcze ma podobne problemy co Shaitan? Jeśli nikt się nie zgłosi, to będzie znaczyło, że to najprawdopodobniej błąd w Twojej instalce i chyba bezpieczniej byłoby zrobić reinstal AF.
-
bezpieczniej byłoby zrobić reinstal AF
bez sensu jest robic reinstal, wszakze program wskazuje aktualna wersję, więc wszystko jest rozpoznawane ok, no chyba ze Shaitan to lubisz ;)
-
bez sensu jest robic reinstal, wszakze program wskazuje aktualna wersję, więc wszystko jest rozpoznawane ok, no chyba ze Shaitan to lubisz ;)
Wskazuje akutalna wskazuje na HDD, ale to dopiero po "ręcznym" updacie. Natomiast nie pokazuje mu aktualnej wersji patcha do pobrania. A ponieważ tychże szykuje się sporo (bo bugów jeszcze "troszkę" pozostało) to bez sensu za każdym razem byłoby kombinaować ze ściaganiem danego pliku na dysk i ręczne odpalanie. Poza tym bez tego, tylko dzięki różnym forum będzie się mógł dowiedzieć o patchach, bo przecież autoupdate mu ich nie pokazuje.
-
Witam
jest juz wszystko TipTop. autoupdate zaskoczyl, zdaje sie w sobote, i pokazuje juz najnowsza wersje 1.0.2. dlaczego wczesniej byly problemy? nie mam pojecia. moze cos z cachem przegladarki? ale specjalnie mnie to nie dziwi, przez kilkanascie lat obcowania z komputerami widzialem tyle anomalii sprzetowo-programowych ze malo co mnie juz rusza :D pozostaje miec tylko nadzieje ze przy nastepnym patchu autoupdate zaskoczy od razu.
ps. reinstalowanie programow lub co gorsza OS'a nie sprawia mi radosci, wrecz przeciwnie :) XP'ek "zyje" od pazdziernika i oby tak dalej :) btw. instalowanie A.F. to jednak nie to samo co Falcona 4.0 wraz z dodatkami :D
pozdrawiam i wyruszam nad polskie morze, kapac sie w ... deszczu ;)
-
Shaitan napisał/a:
u mnie autoupdate uparcie twierdzi ze najnowsza wersja to 1.0.1, no i oczywisce nici z aktualizacji. cholerne automaty! zawsze wiedza lepiej
Wyslalem Ci ten pliczek ma mejla
Bip3r, czy mógłbym Cię prosic o przesłanie tego pliku na mojego maila (jest w moim profilu). Niestety AF mam zainstalowane na oddzielnej partycji na której nie mam neostrady (z przyczyn wydajnościowych).
Z góry dziękuję.
-
Witam, zauważyłem pewien problem u siebie, nie wiem czy to jest bug czy problem tylko u mnie występuje. Po zaaplikowaniu patcha 1.02 nie mogę normalnie sterować samolotem a mianowicie bardzo zwiększyła się czułośc sterowania na klawiaturze. Stery kierunku wciąż się wychylają przy naciśnięciu klawiszy nie wracając do pozycji neutralnej i samolot ciągle mi przechyla się w danym kierunku co sprawia że nie moge nawet normalnie dokołować do pasa. Przed zainstalowaniem patcha wszystko było ok. Niestety w chwili obecnej nie mam żadnego joya i dopóki go nie kupię musze się jeszcze pomęczyć na klawiaturze. Bardzo bym prosił o jakieś rady.
P.S. Nie wiedziałem za bardzo gdzie o tym problemie napisać, a nie chciałem zakładać nowego tematu.
-
Hmm, niestety nie wiem jak Ci pomoc, latanie Falconem klawiatura ? :) Naprawde jestes dzielny :) Raczej wszyscy tutaj uzywaja jojow, w dodatku kilku naraz. Jasny gwint, to zes mi zaimponowal :564: Naprawde... oczywiscie tankowanie, niektore ataki AG itd Cie omijaja, ale sam fakt...
:564:
-
Heh wiem ze to dosc dziwne zjawisko, latanie w Falcona na klawiaturze :) , ale te joye sporo kosztuja :( i jak opanuje wszystkie misje treningowe, systemy itp. to wtedy pomysle o kupnie jakiegos pozadnego joya :D
-
Nie wiem czy jest to dobry pomysł. Tankowania na klawiaturze nie bardzo sobie wyobrażam. Mozna znaleźć stosunkowo tani joystick, który ci ułatwi zadanie a na pewno nie zniechęci. Kup joystick!!!
-
Właśnie spróbowałem przelecieć się falconem i nie zauważyłem że od mojego joya (Saitek -X45) odłaczona jest przepustnica, sam joy podłaczoiny był poprez USB. Po wejściu w kokpit samolot przechylał się na prawe skrzydło, a i prawy orczyk był "wciśnięty do oporu" Można to było skompensować trymerami. Fakt ten mogłem oczywicie wytłumaczyć błednym działaniem zestawu joy - przepustnica (której nie było fizycznie). Po odłączeniu joya z USB, samolot działał poprawnie - żadnego skręcania, przechyłów. Może w systemie masz zainstalowany jakiś "manipulator" np. pad który "okłamuje" sterowniki falkona. Pozdrawiam, Banan
P.S. Marioosh ma racje - kup joystick i ucz się latać na nim - to zupełnie inne wrażenia a i możliwości znaaacznie wieksze.
-
Przed chwila znalazlem troche czasu wiec polecialem sobie standardowego BARCAPa w kampanii balkanskiej. W zasadzie to misja zalicza sie do tych z gatunku "mystery" z domieszka "bugs! bugs! bugs!". Jeszcze takich bledow nie widzialem w zadnej odslonie Falcona :/
Wczesny ranek, godzina 6.00, startujemy:
-w polowie drogi miedzy wpt 1 a 2 na godzinie dziewiatej jakies 10-15 mil od mojego samolotu widzialem ewidentne zestrzelenie. Od razu poszlo pytanie do AWACSa o picture. Zdziwilem sie z lekka gdyz AWACS odpowiedzial "picture clear". 10-15 sekund pozniej widzialem odpalenie rakiety powietrze-powietrze i kolejny bryzg. Ponowne pytanie i ponownie ta sama odpowiedz. Skrzydlowy tez meldowal, ze wszystko gra.
-w drodze powrotnej "cos" sie stalo z wingmanem bo nagle, w ciagu pol minuty znalazl sie na wysokosci...127 tysiecy stop!!! Na HSD wyraznie bylo 127, lol. Potem jednak stwierdzil, ze lot w gornych warstwach stratosfery to nie jest to co viperki lubia najbardziej :P i obnizyl pulap. Zrobilem screena jak mial jeszcze "zaledwie" 71 tysiecy stop! :D
-i teraz absolutna perelka: wracajac do domu zostalem ostrzelany przez... wlasny lotniskowiec!!! Bylem akurat nad nim (wysokosc 22k) gdy RWR powiadomil mnie o odpaleniu pocisku. Wyminalem dwie rakiety (te widzialem na pewno!) i reszte drogi zapierniczalem na wysokosci stu-dwustu stop nad woda. Jak sie okazalo z dowodcy lotniskowca byl uparty skurczybyk, strzelal do mnie jeszcze do momentu wyladowania w bazie Brindisi :twisted: :roll: Podejrzewam, ze wystrzelil cos ponad trzydziesci pociskow - po dwudziestym przestalem liczyc ostrzezenia "missile launch"... :lol: :lol: :lol: 8)
Oby ten patch sie jak najszybciej pojawil...
-
Do diabla ! Nie trafil ?! Ehhh, dlugie plaszcze musza go odwiedzic :twisted: To miala byc zemsta za Twoja przerwe w lataniu. A tak powaznie. Niezwykly to bug, pierwszy raz widze wlasny okret ostrzeliwujacy samolot sojuszniczy w Falconie. Bug z RWR jest ogolnie znany, potrafi bardzo dlugo powiadamiac o ostrzale, mimo ze nic nie leci. Czekamy na 1.03
-
Jesteś pewny, że to był amerykański lotniskowiec? :D
-
Zrobilem jeszcze raz misje - tym razem wszystko bylo ok. Kusnetzov dopiero nadplywa. Traktuje to jako jednorazowy wybryk :> Sprawa wyglada troche smiesznie.
EDIT:
Juz wiem dokladnie o co chodzi! Iche, miales racje, to nie byl USS Roosevelt! "Zrobilem" misje z poziomu bazy - przez caly czas, mimo ciaglego ruchu wielu moich jednostek w powietrzu, wywiad twierdzil, ze jedynymi jednostkami plywajacymi jest moj lotniskowiec z oslana i jakies wrogie OSA'y. Gdy moj BARCAP lecial juz Dubrovnikiem w ciagu minuty na srodek morza wskoczyla nagle wroga 99th grupa bojowa. Niestety jako, ze okrecik jest nieoteksturowany to pomylilem go z wlasnym CVN71.
No to narobilem niezlego zamieszania - tym niemniej sprawa "teleportacji" okretow ("Jeszcze raz Pearl Harbour"? :mrgreen: ) jest dziwna, to nie jest normalny update o obecnosci wroga.
[to ja juz ide zamiatac ten pas... :roll: ]
-
Ehh dzisiaj miałem ochydny bug i pełno siary, latam sobie z qbą podchodze do lądowania z pełnym ładunkiem, ustawiam tam lampy i ustawiam tryb pomocniczy tacana a tu nagle patrze góra a na środku daleko lotnisko! Jak to możliwe? A tu się okazało że textury lotniska przenikły przez textury góry! No i nie zdążyłem podciągnąć i koniec! Masakra :(
-
Grafika i dźwięk to jeden wielki bug w F4 AF! :x
Może poza nielicznymi wyjątkami w grafice, ale w dźwięku to bez wyjątku.
Zaraz pewnie ktoś wyskoczy, że w F4 nie lata się dla grafiki.
Odpowiadam od razu - grafika już była wyśmienita! Czy można usprawiedliwiać krok wstecz???
I od razu prośba - ma ktoś może jakieś informacje, dzięki którym można przywrócić efekty graficzne i dźwiękowe z BMSa czy czegośtam? (Nie latam online). Najbardziej zależy mi na:
1. Chmurach.
2. Dźwięku.
3. Oświetleniu.
4. Teren też by się przydał, ale znalazłem już coś o tym tu na forum.
Chmury były nie gorsze niż w LockOnie. To samo refleksy (w LO przesadzone). Dźwięk był nawet lepszy niż w LO! Silnik to była prawdziwa muzyka. Aż nie chciało się wracać do środka :) Teraz? Lepszy dźwięk potrafię wydobyć ze swojego palnika acetylenowego :(
-
Właśnie, w Falconie nie lata się dla grafiki, a AF to nie żaden krok wstecz, to zupełnie odrębna wersja Falcona, która rozwija się własnym torem. Nie da się przywrócić efektów z BMSa bo w AF nigdy nie było BMSa. Z dostępnych wersji F4 najładniejszą grafikę miał FreeFalcon 3.1, który właśnie zawierał BMS i wielu Falconsimerów ceni sobie FreeFalcona, zresztą nie tylko ze względu na grafikę.
Osobiście uważam że grafika w AF nie jest taka najgorsza, przede wszystkim jest ładnie zrobiony kokpit, również ten 3D, także w AF nabiera sens lądowanie na ILS, bo zdarza się kiepska widoczność przy gruncie. Może nie jest to szczyt graficznego realizmu, ale na pewno nie krok w tył. Co do dźwięku wg. mnie jest w 95% identyczny jak w innych wersjach, więc nie wiem co jest w nim takiego strasznego.
Nie bronie AF bo sam wiem, że jest cholernie zabugowany, ale warto przytoczyć fakty, że rokuje on w tej chwili najciekawszą przyszłość ze wszystkich wersji i jest najdynamiczniej rozwijany. Co do efektów audiowizualnych, nawet ich kiepska jakość, choć wcale nie twierdzę że taka właśnie jest, nie jest rzecz jasna bugiem, jednym się podoba, drugim nie, ot co.
-
:) ciekawe spojrzenie Bucic. To tak jakbys napisal, ze np w Falconie nie ma prawidlowej symulacji dzialania HARM-ow (bo nie ma) i uznal to za bug. Mylisz troszke pojecia.
-
No też tak myśle, czy jak ktoś gra w Doom 2 z grafiką idealną na tamte czasy to mówi bug? Oczywiście grafika taka jak w FB by mogła być ale wiesz, nie ma rzeczy idealnych, ale by było wiele radochy gdyby drzewka wyglądały jak drzewka :) By się nad nimi przeleciało to by się uginały, jakby były lepsze refleksje świetlne, nasz Viperek by się błyszczył, a lustro wody by nas leciutko oślepiało, a co do bugów, albo ja sie nie umiem obsługiwać albo gdy celuje kamerką w LGB to czasami po zalockowaniu resetuje się nacelowanie do standardowego punktu SP, dosyć uciążliwe ale za którymś razem zaskoczy ;)
-
Już wyjaśniam, dlaczego tak napisałem:
Gry/symulatory rozwijają się bardzo szybko i zrobienie czegoś gorszego, niż było rok temu to dla mnie wstyd. Proste.
Przykład: pożałowania godna jest np. komunikacja radiowa w LockOnie, kiedy kilka lat wcześniej było już coś o niebo lepszego.
F4 AF JEST krokiem wstecz w obszarach, o których mówiłem. Jest nim, bo jest gorszy od BMSa, który powstał dużo wcześniej, a wywodzi się z tego samego czyli z oryginalnego F4. Też prosta sprawa.
Nie moja wina, że ktoś nie słyszy różnicy między dźwiękiem w F4 AF a BMS. Nie jest to kwestia , którą rozstrzygać muszą audiofile. Mówiłem już, że np. dopalacz brzmi w AF jak palnik acetylenowy. Teraz pozostaje tylko pytanie "Czy dopalacz F-16 brzmi jak palnik acetylenowy?". Efektu dopplera pewnie też niektórzy nie zauważają.., bo w AF go nie ma :)
-
Lead Pursuit wyprodukował AF gruntownie przerabiając starego Falcona 4.0, kładąc moim zdaniem słusznie nacisk na realizm awioniki, pola walki, stabilność i nowy engine do multiplayer. Gdyby jeszcze mieli upiększać grafikę tak, aby każdemu miłośnikowi FPSów gra się podobała to byśmy na nią czekali dodatkowe dwa lata. Jasne, jest FreeFalcon, jest BSM, tylko wyrabiały swoją markę przez wiele lat podczas gdy Lead Pursuit wypuśił AF w ciągu roku. I wielu sobie chwali nawet te badziewne chmury czy niestosowny twoim zdaniem odgłos dopalacza, pewnie dlatego, że skupiają się na sprawach naprawdę ważnych, z których Falcon słynął przez lata, a więc realizm jaki ten symulator oferuje. Możesz sobie mówić, że AF to krok w tył, natomiast ja proponuje spojrzeć na ogromne możliwości z zakresu symulacji systemów i pola walki zamiast narzekać na chmury, bo ten sim nie na tym się skupia.
Co do efektu dopplera, nie wiem czy mówimy o tym samym, ale w AF występuje jak najbardziej.
-
Wg zapowiedzi autorow AF, grafika i dzwiek bedzie zmieniana, nawet z czasem do poziomu wyzej niz BMS. Na poczatku, calkowicie slusznie, skupili sie na tym o czym pisze Miszon. Teraz w spokoju i bez pospiechu moga pracowac nad drugorzednymi sprawami (chmurki, piana na piwie w kantynie, papier w WC na lotnisku, przeciez ma to takie olbrzymie znaczenie w symulacji :evil: )
-
...no i niech z czasem ogrodzą dobrze lotnisko, bo mi się czasami ładują tanki na pas. :?
-
Miszon, z tego, co mówisz, wynika, że Lead nie mogło sobie poprostu "pożyczyć" enginu graficznego i dźwiękowego od BMS. Jeżeli tak jest rzeczywiście, to zupełnie zmienia sprawę i (jeżeli tak było:)), to wszyscy macie rację, że chłopaki z LP postąpili słusznie. To oczym pisałem pozostaje poważną wadą, ale już nie jest powodem do wstydu :)
No chyba, że nie poprawią tego z czasem.
A propos, Boba Fett, gdzie znalazłeś wzmiankę na temat ulepszania grafiki AF w przyszłości? Jeżeli nie pamiętasz, gdzie to było, to może spróbój powiedzieć coś więcej o tym...
-
Hm, nie wiem czy mogło czy nie mogło i jak to wyglądało w świetle prawa, prawdopodobnie na potrzeby sprzedaży (bo wszak "konkurencyjne" dodatki są freeware) musieli stworzyć własny produkt aby nie dzielić się kasą, i w ten sposób powstał całkiem nowy Falcon a nie kolejna zbieranina patchów sklejonych razem do kupy. No i zgadza się, jest gorszy graficznie od FF, jest nadal zabugowany, ale jest też bardziej stabilny i można sobie polatać on line.
-
W każdym razie czekam na szybkie poprawienie tej sprawy, bo aż mi się odechciało kupować słuchawki. Palnik acetylenowy prosto w ucho, to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej :569:
-
Uparłeś się na ten dopalacz, nie bardzo rozumiem dlaczego. Odgłos dopalacza w AF jest taki sam jak w starym Falconie i wszystkich Super Packach, jedynie FreeFalcon ma inny, a jak wiadomo ekipa FreeFalcona robi różne eksperymenty, z których później się wycofuje, podobnie jest np. z przekraczaniem bariery dźwięku kiedy to wszyskto nagle milknie w kokpicie, co podobno nie jest do końca zgodne z realiami. Podobno, bo dokładnie tego nie wiem i gdzieś tylko zasłyszałem. Powiem szczerze że mi się tam podoba przytłumiony odgłos huczącego dopalacza, daje większe poczucie mocy niż ten cichy szumiący z FF, ale w sumie jest to kwestia taka mało istotna, że niepotrzebne mi sie wydaje robienie draki z tego powodu.
-
Dopalacz to tylko przykład.
Przekraczanie bariery dźw. jest w porządku w AF i należy się pochwała. A za resztę kopa w d.., żeby się za to brali szybko. Jakoś nie widziałem na stronie Lead Pursuit, żeby brali sie za cokolwiek, a chętnie usłyszałbym przynajmniej deklaracje, to już zawsze można ciągnąć ich za łby wtedy.
-
Za bardzo nie rozumiem twojego toku rozumowania Bucic. Wiadomo ze wszyscy chcielibysmy miec odlotowy symulator i nikt tego nie neguje, ze fajnie gdyby bylo to, to i tamto, a jeszcze cos jeszcze lepsze niz w ff3, LOMAC-u i FB razem wzietych. Piszesz, ze nie grasz online, wiec po co ci w ogole AF? Nie chce Cie w tym momencie zniechecac do Falcona w ogole - zebys mnie dobrze zrozumial. Masz przeciez FF3.1 (chyba ze nie dysponujesz Falconem 4.0 to inna sprawa ze podstawa musi byc AF ktorego mozna kupic), jest to symulator do singla ciagle lepszy, wiec go uzywaj. Natomiast tutaj rozpetales dyskusje praktycznie niezwiazana z tematem bo jeszcze raz powtorze - MYLISZ POJECIA !!! To o czym piszesz to nie sa bugi w sensie, ktory ma to slowo. Bug to blad, niedorobka (cos nie dziala tak jak powinno), a nie to co tutaj podnosisz. Chcesz pogadac o AF-ie ze grafika gorsza czy dzwiek nie ten - zmien watek. Jest przeciez ogolna dyskusja o Falconie i tam mozesz napisac co Ci lezy na watrobie. Na pewno w tamtym watku wszyscy na forum zobacza co masz do powiedzenia i tez dyskusja potoczy sie swoim torem. Tutaj tylko zasmiecasz watek.
-
W sumie warto by się zastanowić nad AFvsFF nie biorąc pod uwagę multi...
Przepraszam za zaśmiecanie. Rzeczywiście to nie podchodzi pod def. buga. Pisząc w ten sposób (jeden wielki bug) chciałem podkreślić, jak kiepsko AF wypada pod tym względem.
-
Dopalacz to tylko przykład.
Przekraczanie bariery dźw. jest w porządku w AF i należy się pochwała. A za resztę kopa w d.., żeby się za to brali szybko. Jakoś nie widziałem na stronie Lead Pursuit, żeby brali sie za cokolwiek, a chętnie usłyszałbym przynajmniej deklaracje, to już zawsze można ciągnąć ich za łby wtedy.
Przecież dopiero co wyszedł patch 1.0.3. A wypowiedzi gości z LP możesz poczytać na forum F4HQ. Poza tym twoje wypowiedzi sugerują, że oceniasz AF po 5 minutach grania. Jeżeli przymkniesz oko na oprawę audiowizualną i zagłębisz się w to co naprawdę istotne to na pewno miło się zaskoczysz. Poza tym, wole AF takiego jakim jest, niż odpicowanego na któym wyciągne 5 fpsów.
Ja już też nie zaśmiecam. AFvsFF, chętnie podyskutuje, pod warunkiem że nie będziemy gadać tylko o grafice.
-
Wypowiedzi panow z LP leza na kazdym forum chyba :) Patch 1.03 poprawil glownie bledy wczesniej zauwazone, wprowadzil nowe systemy itd. ale rowniez. lepsze chmury, niebo, cienie itd. Kazdy z nowych patchy bedzie cos zmienial w grafice i dzwieku, ale zawsze, powtarzam zawsze, na pierwszym miejscu poprawia realizm, prace awioniki, broni itp. dopiero potem mysla o wodotryskach. Juz teraz LP zacheca aby wysylac do nich swoje prace, skorki, tekstury, dzwieki i wszystko to co fani potrafia zrobic, oni to ladnie przerobia, obrobia i dodadza do nowego patcha, przetestowane pod wzgledem stabilnosci zarowno solo jak i glownie onlice.
Tak jak zauwazyl Ice, konczmy ta dyskusje.
-
Niekoniecznie bug, ale rzecz nie powinna się była wydarzyć. Lecąc na 20000 stóp zostałem ostrzelany z "głupiej" niekierowanej artylerii przeciwlotniczej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pomiędzy nimi a mną była warstwa gęstych chmur, przez które nic nie było widać. Co prawda nikt nie oberwał, ale sam fakt że w nas celowali był śmieszny.
-
Co prawda ten temat jest już stary, ale po co tworzyć nowy.
Jakiś czas temu, po reinstalce systemu, utworzyłem nowy profil w AF. Moje aktualne statystyki wyglądają tak:
Kill Ratio 10/0
Online 0/2
Powiem tylko, że kilka razy katapultowałem się po skutecznym ostrzale AAA. Rozbiłem też samolot przy lądowaniu awaryjnym. Online nie latałem. Te statystyki nie powinny chyba tak wyglądać :).
Jest jeszcze coś innego. Gdy nie mam Navigation Poda, a także gdy jest on odłączony, FLIR nadal działa. To chyba też niedopatrzenie?
Pozdrawiam,
Tomek
-
Zobaczę, jak teraz będzie, bo mam nowy profil :(.
Dzisiaj zatkało mi AF. Po resecie i chwilowych problemach z Ramem okazało się, że zostały save'y i config, ale niestety logbook wyczyściło :008:.
-
Właśnie, wreszcie znalazłem czas na opanowanie F 4.0 AF i kuna chata BUG, podobna sprawa jak u @Piterrsa kilka odpowiedzi wyżej, mianowicie orczyk (Rudder) jest permanentnie 'skręcony' w prawą stronę, co uniemożliwia normalnie jakiekolwiek latanie czy parkowanie samolotu. Nie jest to problem joy'a (Saitek Evo) jakoże w FS 2004 wszystko dobrze działa.
Przeinstalowałem 2x już Allied Force + najnowszy patch 1.06 i nic.
Pierwszy raz jak odpalam AF i wchodze do Setup -> Controls mam ewidentnie ruddera skręconego w prawo:
[img=http://img108.imageshack.us/img108/2856/fsscr0009ph.th.jpg] (http://img108.imageshack.us/my.php?image=fsscr0009ph.jpg)
potem się centruje w Setup'ie, niestety w grze dalej samolot skręca, nawet jak ustawie zamiast joya - Rudder - Keyboard.
Tutaj widok z wnętrza, widać na HUDzie skręcenie :)... próbowałem to jakoś zrekompęsować trymerami (alt+strzałka), nie da rady
[img=http://img108.imageshack.us/img108/9809/fsscr0028bj.th.jpg] (http://img108.imageshack.us/my.php?image=fsscr0028bj.jpg)
byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, jestem 'już' na 3 lekcji latania :) i ... klops, szukałem czegoś w sieci, bez skutku.
pozdro.
-
A nie próbowałeś go "rozruszać", pomachać kilka razy osią z?
-
Witam. W sprawie skręconego orczyka - na pierwszym zdjęciu (setup) orczyk masz zdecydowanie nie wycentrowany. Piszesz dalej, że mimo wycentrowania samolot skręca. Napisz jak bardzo, bo podczas startu czy lądowania a i w trakcie samego lotu (drugie zdjęcie) jest to sprawa normalna. Wpływ na to ma wiatr boczny a także nierównomierne rozłożenie uzbrojenia (tu już działa automatyka). Tak też się dzieje w prawdziwych samolotach. Wiatr boczny trudno strymować, bo zmieniasz kierunek lotu a wiatr wieje wciąż z tego samego kierunku. Na wielu filmach pokazujących lądowanie (zwłaszcza dużych samolotów - duża powierzchnia boczna) widać to szczególnie dobrze - samoloty lądują jakby skręcone względem osi pasa. To właśnie dlatego, że boczny wektor ciągu rekompensuje znoszenie przez wiatr. Jeżeli samolot skręca jednak zdecydowanie - zwłaszcza przy kołowaniu, to winy raczej szukałbym jednak w joy-u. Nikt ze znanych mi wirtualnych pilotów AF nie zauważył tego BUG-a. Pozdrawiam, Banan.
-
wycentruj joya w windowsie - to podstawa. Pierwszy raz od 6 lat spotykam sie z takim bugiem w falconie. Wniosek - ten bug to nie wina falcona tylko twojego joysticka :021:
-
To odchylenie to wiatr. Możesz się o tym przekonać na dwa sposoby:
1) Przełącz rudder na klawisze, zobacz, że jest tak samo
2) Pstryknij "Drift CO" - przełącznik dokładnie pod cyferką 0 na ICP. Z reguły robię tak w trakcie lotu, żeby mnie nie wkurzało to przesunięcie, a przełączam spowrotem przed lądowaniem i przy bombardowaniu CCIP.
-
Wczorajszej nocy spędziłem trochę czasu w FS 2k4, zainstalowałem Lock-On nawet i wszystko śmiga pieknie. Joy jest samokalibrujący się więc w Panelu Kontrolnym też spoko jest.
Dzisiaj zasiadłem po pracy na Falcona AF i normalnie wszystko działa dobrze. Dziwna sprawa bo wczoraj normalnie przy kołowaniu samolot mi w płot skręcał, ewidentnie w prawo, co raczej nie było spowodowane wiatrem.
Rzeczywiście co do tego wiatru to macie Towarzysze racje, jest jak piszecie, podczas lotu.
Trzymam kciuki coby sie znowu nie rypło i cisne tutoriale, chciałbym w przyszłym tygodniu jakąś kampanie rozpocząć :).
Może dlatego że siedze na Windows 2003 się tak dzieje, planuję jednak przeskok wstecz :) na XP.
P.S. A do Falcona AF zachęciła mnie lektura pasjonującej książki Gotowały 'Lotnictwo we współczesnych konfliktach zbrojnych' :) nie ma to jak zdrowa podnieta :)...
dzięki za pomoc i pozdro.
-
P.S. A do Falcona AF zachęciła mnie lektura pasjonującej książki Gotowały 'Lotnictwo we współczesnych konfliktach zbrojnych' :) nie ma to jak zdrowa podnieta :)...
Lekko :) oftopic - czy w tej książce jest coś na temat "symulatora"??
-
Nie wiem za bardzo czy to właściwy topic, ale daruję sobie zakładanie nowego...
Mam taki problem z F4.0 AF, że często po zakończeniu misji w kampanii, zawiesza mi się komputer, wyskakuje niebieski ekranik gdzie napisane jest cosik o zrzucie pamięci fizycznej, "page fault in nonpaged area" i że problemem jest plik SaiH0464.sys. Plik znajduje się w katalogu windows/system32/drivers i jest driverem Saitek'a (wersja 4.3.3.17). Posiadam joystick Cyborg Evo.
Na chłopski rozum odkryłem, że wieszanie następuje tylko jeśli podłączyłem joystick dopiero po uruchomieniu kompa (już w windowsie, tuż przed uruchomieniem gry). Nie wieszał się gdy podłączyłem sprzęt do wyłączonego komputera. Brzmi śmiesznie, ale działało... aż do wczoraj. Gdy po ponad godzinnej, heroicznej misji zobaczyłem niebieski ekranik ledwo powstrzymałem się od zdewastowania monitora klawiaturą i wybrałem wariant bezpieczniejszy - popłakanie sobie z bezsilności :003:.
Czy ktoś z Was (posiadaczy Cyborg Evo) miał podobny problem? A jeśli tak to jak można go rozwiązać? Czy instalacja nowych sterowników to naprawi? (zakładając, że jakieś zmiany do tego starego już modelu są jeszcze wprowadzane; chwilowo niestety nie mam możliwości ich ściągnięcia z powodu problemów technicznych).
-
Mam Evo ale nie używam profilera ani żadnych sterowników, nic poza standardem windowsa.Jak dotąd nie miałem takiego problemu (tzn wieszało się sporo ale z innych przyczyn)
-
No jeżeli jest to błąd drivera to raczej należy go wywalić i zainstalować na nowo. Pamiętaj też żeby driver instalować i joya podłączyć dopiero po instalacji lub gdy instalator sam poprosi.
-
:008: path 1.07 Lot w korei 2010 OIF ...miał ktoś z was coś podobnego??
(http://img61.imageshack.us/img61/4551/200606120157203fl.th.jpg) (http://img61.imageshack.us/my.php?image=200606120157203fl.jpg)
-
Mnie się przydarzyło coś podobnego (także 1.07). Straciłem tekstury lotniska - lądowanie na ślepo zakończone kraksą :(. Nie oglądałem samolotu z zewnątrz więc nie wiem czy też starcił tekstury. "Efekt" o tyle dziwny że przy starcie, nad celem, itd. tekstury było OK. Tak samo jeśli chodzi o samolot skrzydłowego (lot on-line).
-
Nie wiem czy pasuje do topicu, ale czy nie uważacie, że skutecczność Mk-20 Rockeye to jakieś nieporozumienie?
Ostatnio zabrałem te cudeńka, jako że aż 3 pod pylon można podwiesić. SEAD Strike. Zrzucam prezenty w CCIP na AAA. Obserwowałem uderzenia na widoku zewnętrznym. Bomba trafiała dokładnie w cel. Jako, że kasetowa - pełno wybuchów i te sprawy.... i nic! Najpierw myślałem, że słabsza jest po prostu i tylko uszkodziłem cel. Ale w debreifie miałem w ogóle jako "miss", a to nie wchodzi w grę, bo wiem co widziałem. Skuteczność 2 na 6, choć teoretycznie powinno być 6 na 6.
Czy nie za ostro potraktowali Mk-20? Lub może jakiś specjalny sposób zrzutu jest, bo sam już nie wiem. No ekspertem oczywiście nie jestem, ale w Lock-On spisuje sie fenomenalnie. Na filmach które mam (gdzie widać zrzut Mk-20) też niczego sobie. Stąd ta konsternacja.
A żeby nie było - typowy bug: z grupy lotniskowca nadal latają przesyłki mimo że.... lotniskowiec został zatopiony. :001: Tak przypadkiem patrzę, a tu sprawność grupy chyba 15 % i tylko jakaś fregata czy coś płynie. A Hornety latają dalej... Szkoda, bo utrata lotniskowca mogła by skomplikować sytuację w kampanii, a tak nie ma na to de facto żadnego wpływu...
pozdrawiam :001:
-
Co do lotniskowca, bug jak cholera :) Kupa śmiechu z tym jest, ale co zrobić LP ma go w d... bo zgłaszano ten błąd już bardzo dawno.
MK-20 to bardzo stara kasetówka, po pierwsze, musisz zachować ustalone parametry zrzutu (patrz flight plan), po drugie, są bardzo skuteczne, odpowiednio użyte (otwarcie na wysokości od 1700 do 2500 stóp, uzbrojenie ładunku 1.00 sekunda, ma to olbrzymie znaczenie dla gęstości pokrycia celu, co przy wiekowości tej bomby ma dość spore znaczenie). Jeśli jest tak jak mówisz to bug, ale pierwszy raz to widzę, a na pewno Qba który kocha MK-20. On po prostu ma chyba ołtarzyk z tymi bombkami :020:
Używaj CBU-87, to następca MK-20, ma wspaniałe charakterystyki zrzutu, potęrzną powierzchnie rażenia (dawaj DS między bombami nawet powyżej 750 stóp !) no i mieszaną subamunicje (zarówno mięsko jak i twardsze dostają, a czasami i czołg odparuje, na czołgi CBU-97 z inteligentną subamunicją)
-
Tzn. nie twierdzę, że to bug, bo jak pisałem ekspertem nie jestem.
Jeśli jest tak jak piszesz (z tym optymalnym otwarciem) to być może jest to moja wina, bo zrzucałem z bardzo niskiego pułapu. Choć z drugiej strony wtedy właśnie powinno być gęsto, jako że od chwili otwarcia ładunki nie zdążą się aż tak rosproszyć... No dziwne tylko, że nawet "damaged" nie było... :005:
-
Jascha Twoj problem z MK20 wynika ze zbyt niskiego pulapu zrzutu. Tez tak kiedys mialem i mimo otwarcia bomby i idealnego trafienia, cel nawet nie zostal drasniety :005: Jedyne logiczne wytlumaczenie to chyba takie, ze bomba nie zdazyla sie uzbroic, chociaz skoro sie otworzyla to chyba powinna... hmm nie mam pojecia. W ogole zrzucanie MK20 z CCIP nie jest chyba najlepszym rozwiazaniem, bo wiaze sie z obnizeniem pulapu, a wtedy efekt jest taki jak wyzej. No chyba zeby zmniejszyc czas uzbrojenia ladunku, ale tego jeszcze nie probowalem.
Jeszcze odnosnie bugow w 1.7 to tez chyba cos znalazlem. chodzi o podswietlenie urzadzen kokpitu (instrument lights). Czy ktos wie moze jak sie to wlacza? Bo CTRL + SHIFT + L podswietla tylko czesc przyrzadów (wysokosciomierz, wskaznik paliwa, itp), ale nie przyciski. Kiedys lecąc w nocy wszystkie sie zaswiecily, ale sam nie wiem jak tego dokonalem - czy cos wcisnalem, czy podswietlily sie automatycznie, po nadejsciu zmroku. czy ktos wie moze cos na ten temat?
-
Dobra juz wiem gdzie sie podswietla kokpit. Gdyby ktos mial ten sam problem to - bedąc w widoku nr. 2 - niech spojrzy dwa razy w dól i raz w prawo. Są tam 3 pokrętla, z czego pierwsze podswietla wskazniki (wysokosciomierz, stan paliwa itp.), a nastepne wszelkie przyciski kokpitu. Koniec latania na slepo :695:.
Dzięki za pomoc Bucic, i za wspolne loty tez :706:.
-
Ja mam problemik w wyswietlaniu grafy
Mianowicie brakuje efektow eksplozji brak flar itp
Mam grafe 6800 GT , moze jakies sugestie
-
Eksplozje i tak są pożal się Boże, ale z flarami to nie wiem. A jesteś pewien, że wypuszczasz flary a nie chaff?
-
Sciagnolem najnowszy path i flary sie pojawily
-
Witam
Tak jak w temacie mam problem z gra. Z grabyło wszystko ok ! do czasu kiedy uruchomiłem teren działania otworzyło sie okno (a własciwie chciało ale sie otworzyło puste i gra sie zawiesiła )-po kilku probach . Odinstalowałem i za instalowałem ponownie i jest jeszcze gorzej. Po kliknieciu na gre otwiera sie czarny ekran i słysze tylko dzwiek .
POMOCY !!!
-
Temat przeniesiony oczyszczony.
-
Witam nauczyciela :004:
nisko sie kłaniam panu fatal1...