Autor Wątek: BUGI w Falcon4 Alied Force  (Przeczytany 18249 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xavras

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwca 05, 2006, 22:32:54 »
Właśnie, wreszcie znalazłem czas na opanowanie F 4.0 AF i kuna chata BUG, podobna sprawa jak u @Piterrsa kilka odpowiedzi wyżej, mianowicie orczyk (Rudder) jest permanentnie 'skręcony' w prawą stronę, co uniemożliwia normalnie jakiekolwiek latanie czy parkowanie samolotu. Nie jest to problem joy'a (Saitek Evo) jakoże w FS 2004 wszystko dobrze działa.
Przeinstalowałem 2x już Allied Force + najnowszy patch 1.06 i nic.

Pierwszy raz jak odpalam AF i wchodze do Setup -> Controls mam ewidentnie ruddera skręconego w prawo:
[img=http://img108.imageshack.us/img108/2856/fsscr0009ph.th.jpg]

potem się centruje w Setup'ie, niestety w grze dalej samolot skręca, nawet jak ustawie zamiast joya - Rudder - Keyboard.

Tutaj widok z wnętrza, widać na HUDzie skręcenie :)... próbowałem to jakoś zrekompęsować trymerami (alt+strzałka), nie da rady
[img=http://img108.imageshack.us/img108/9809/fsscr0028bj.th.jpg]

byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, jestem 'już' na 3 lekcji latania :) i ... klops, szukałem czegoś w sieci, bez skutku.

pozdro.


tomek1988

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwca 05, 2006, 23:02:56 »
A nie próbowałeś go "rozruszać", pomachać kilka razy osią z?

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #92 dnia: Czerwca 05, 2006, 23:16:41 »
Witam. W sprawie skręconego orczyka - na pierwszym zdjęciu (setup) orczyk masz zdecydowanie nie wycentrowany. Piszesz dalej, że mimo wycentrowania samolot skręca. Napisz jak bardzo, bo podczas startu czy lądowania a i w trakcie samego lotu (drugie zdjęcie) jest to sprawa normalna. Wpływ na to ma wiatr boczny a także nierównomierne rozłożenie uzbrojenia (tu już działa automatyka). Tak też się dzieje w prawdziwych samolotach. Wiatr boczny trudno strymować, bo zmieniasz kierunek lotu a wiatr wieje wciąż z tego samego kierunku. Na wielu filmach pokazujących lądowanie (zwłaszcza dużych samolotów - duża powierzchnia boczna) widać to szczególnie dobrze - samoloty lądują jakby skręcone względem osi pasa. To właśnie dlatego, że boczny wektor ciągu rekompensuje znoszenie przez wiatr. Jeżeli samolot skręca jednak zdecydowanie - zwłaszcza przy kołowaniu, to winy raczej szukałbym jednak w joy-u. Nikt ze znanych mi wirtualnych pilotów AF nie zauważył tego BUG-a. Pozdrawiam, Banan.
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Iceman

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #93 dnia: Czerwca 06, 2006, 09:25:21 »
wycentruj joya w windowsie - to podstawa. Pierwszy raz od 6 lat spotykam sie z takim bugiem w falconie. Wniosek - ten bug to nie wina falcona tylko twojego joysticka  :021:

BigMac

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwca 06, 2006, 12:33:04 »
To odchylenie to wiatr. Możesz się o tym przekonać na dwa sposoby:
1) Przełącz rudder na klawisze, zobacz, że jest tak samo
2) Pstryknij "Drift CO" - przełącznik dokładnie pod cyferką 0 na ICP. Z reguły robię tak w trakcie lotu, żeby mnie nie wkurzało to przesunięcie, a przełączam spowrotem przed lądowaniem i przy bombardowaniu CCIP.

Xavras

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwca 06, 2006, 20:18:07 »
Wczorajszej nocy spędziłem trochę czasu w FS 2k4, zainstalowałem Lock-On nawet i wszystko śmiga pieknie. Joy jest samokalibrujący się więc w Panelu Kontrolnym też spoko jest.

Dzisiaj zasiadłem po pracy na Falcona AF i normalnie wszystko działa dobrze. Dziwna sprawa bo wczoraj normalnie przy kołowaniu samolot mi w płot skręcał, ewidentnie w prawo, co raczej nie było spowodowane wiatrem.
Rzeczywiście co do tego wiatru to macie Towarzysze racje, jest jak piszecie, podczas lotu.

Trzymam kciuki coby sie znowu nie rypło i cisne tutoriale, chciałbym w przyszłym tygodniu jakąś kampanie rozpocząć :).

Może dlatego że siedze na Windows 2003 się tak dzieje, planuję jednak przeskok wstecz :) na XP.

P.S. A do Falcona AF zachęciła mnie lektura pasjonującej książki Gotowały 'Lotnictwo we współczesnych konfliktach zbrojnych' :) nie ma to jak zdrowa podnieta :)...

dzięki za pomoc i pozdro.

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwca 06, 2006, 21:05:53 »
P.S. A do Falcona AF zachęciła mnie lektura pasjonującej książki Gotowały 'Lotnictwo we współczesnych konfliktach zbrojnych' :) nie ma to jak zdrowa podnieta :)...

Lekko :) oftopic - czy w tej książce jest coś na temat "symulatora"??
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #97 dnia: Czerwca 07, 2006, 13:57:50 »
Nie wiem za bardzo czy to właściwy topic, ale daruję sobie zakładanie nowego...

Mam taki problem z F4.0 AF, że często po zakończeniu misji w kampanii, zawiesza mi się komputer, wyskakuje niebieski ekranik gdzie napisane jest cosik o zrzucie pamięci fizycznej, "page fault in nonpaged area" i że problemem jest plik SaiH0464.sys. Plik znajduje się w katalogu windows/system32/drivers i jest driverem Saitek'a (wersja 4.3.3.17). Posiadam joystick Cyborg Evo.
Na chłopski rozum odkryłem, że wieszanie następuje tylko jeśli podłączyłem joystick dopiero po uruchomieniu kompa (już w windowsie, tuż przed uruchomieniem gry). Nie wieszał się gdy podłączyłem sprzęt do wyłączonego komputera. Brzmi śmiesznie, ale działało... aż do wczoraj. Gdy po ponad godzinnej, heroicznej misji zobaczyłem niebieski ekranik ledwo powstrzymałem się od zdewastowania monitora klawiaturą i wybrałem wariant bezpieczniejszy - popłakanie sobie z bezsilności :003:.

Czy ktoś z Was (posiadaczy Cyborg Evo) miał podobny problem? A jeśli tak to jak można go rozwiązać? Czy instalacja nowych sterowników to naprawi? (zakładając, że jakieś zmiany do tego starego już modelu są jeszcze wprowadzane; chwilowo niestety nie mam możliwości ich ściągnięcia z powodu problemów technicznych).

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #98 dnia: Czerwca 07, 2006, 14:25:43 »
Mam Evo ale nie używam profilera ani żadnych sterowników, nic poza standardem windowsa.Jak dotąd nie miałem takiego problemu (tzn wieszało się sporo ale z innych przyczyn)
\___[O}====-
 /OOOOO\

Miszon

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #99 dnia: Czerwca 07, 2006, 18:18:48 »
No jeżeli jest to błąd drivera to raczej należy go wywalić i zainstalować na nowo. Pamiętaj też żeby driver instalować i joya podłączyć dopiero po instalacji lub gdy instalator sam poprosi.

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #100 dnia: Czerwca 12, 2006, 02:05:51 »
 :008: path 1.07 Lot w korei 2010 OIF ...miał ktoś z was coś podobnego??


\___[O}====-
 /OOOOO\

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #101 dnia: Czerwca 12, 2006, 07:20:01 »
Mnie się przydarzyło coś podobnego (także 1.07). Straciłem tekstury lotniska - lądowanie na ślepo zakończone kraksą :(. Nie oglądałem samolotu z zewnątrz więc nie wiem czy też starcił tekstury. "Efekt" o tyle dziwny że przy starcie, nad celem, itd. tekstury było OK. Tak samo jeśli chodzi o samolot skrzydłowego (lot on-line).
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #102 dnia: Czerwca 18, 2006, 23:40:00 »
Nie wiem czy pasuje do topicu, ale czy nie uważacie, że skutecczność Mk-20 Rockeye to jakieś nieporozumienie?
Ostatnio zabrałem te cudeńka, jako że aż 3 pod pylon można podwiesić. SEAD Strike. Zrzucam prezenty w CCIP na AAA. Obserwowałem uderzenia na widoku zewnętrznym. Bomba trafiała dokładnie w cel. Jako, że kasetowa - pełno wybuchów i te sprawy.... i nic! Najpierw myślałem, że słabsza jest po prostu i tylko uszkodziłem cel. Ale w debreifie miałem w ogóle jako "miss", a to nie wchodzi w grę, bo wiem co widziałem. Skuteczność 2 na 6, choć teoretycznie powinno być 6 na 6.

Czy nie za ostro potraktowali Mk-20? Lub może jakiś specjalny sposób zrzutu jest, bo sam już nie wiem. No ekspertem oczywiście nie jestem, ale w Lock-On spisuje sie fenomenalnie. Na filmach które mam (gdzie widać zrzut Mk-20) też niczego sobie. Stąd ta konsternacja.

A żeby nie było - typowy bug: z grupy lotniskowca nadal latają przesyłki mimo że.... lotniskowiec został zatopiony. :001: Tak przypadkiem patrzę, a tu sprawność grupy chyba 15 % i tylko jakaś fregata czy coś płynie. A Hornety latają dalej... Szkoda, bo utrata lotniskowca mogła by skomplikować sytuację w kampanii, a tak nie ma na to de facto żadnego wpływu...

pozdrawiam :001:

Boba Fett

  • Gość
Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #103 dnia: Czerwca 18, 2006, 23:48:41 »
Co do lotniskowca, bug jak cholera :) Kupa śmiechu z tym jest, ale co zrobić LP ma go w d... bo zgłaszano ten błąd już bardzo dawno.
MK-20 to bardzo stara kasetówka, po pierwsze, musisz zachować ustalone parametry zrzutu (patrz flight plan), po drugie, są bardzo skuteczne, odpowiednio użyte (otwarcie na wysokości od 1700 do 2500 stóp, uzbrojenie ładunku 1.00 sekunda, ma to olbrzymie znaczenie dla gęstości pokrycia celu, co przy wiekowości tej bomby ma dość spore znaczenie). Jeśli jest tak jak mówisz to bug, ale pierwszy raz to widzę, a na pewno Qba który kocha MK-20. On po prostu ma chyba ołtarzyk z tymi bombkami  :020:
Używaj CBU-87, to następca MK-20, ma wspaniałe charakterystyki zrzutu, potęrzną powierzchnie rażenia (dawaj DS między bombami nawet powyżej 750 stóp !) no i mieszaną subamunicje (zarówno mięsko jak i twardsze dostają, a czasami i czołg odparuje, na czołgi CBU-97 z inteligentną subamunicją)


« Ostatnia zmiana: Czerwca 19, 2006, 03:11:31 wysłana przez Boba Fett »

Odp: BUGI w Falcon4 Alied Force
« Odpowiedź #104 dnia: Czerwca 18, 2006, 23:58:18 »
Tzn. nie twierdzę, że to bug, bo jak pisałem ekspertem nie jestem.
Jeśli jest tak jak piszesz (z tym optymalnym otwarciem) to być może jest to moja wina, bo zrzucałem z bardzo niskiego pułapu. Choć z drugiej strony wtedy właśnie powinno być gęsto, jako że od chwili otwarcia ładunki nie zdążą się aż tak rosproszyć... No dziwne tylko, że nawet "damaged" nie było... :005: