Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Technika, wojskowość i zagadnienia militarne => Wątek zaczęty przez: macias13_84 w Grudnia 04, 2005, 23:58:53
-
Mam przed sobą kiążkę Davida Donalda "Samoloty myśliwskie w II wś"
na tronie 23 jest dość ciekawe zdjęcie, a mianowicie jest to p-47D-15-RA(Razorback) ale i tu uwaga
z rzędowym silnikiem Chryslera XIV-2200-1 ok 2500KM
Moje pytanie czy ktoś wie może cokolwiek na temat tego "czegoś"
dane plany zdjęcia mile widziane myślę nad konwersją kartona z GPM do tej wersji
-
Sprawdź sobie hasło XP-47H, bo to prototyp tej wersji samolotu właśnie :)
W każdej monografii jest informacja na jego temat, a także jak wpiszesz w "Google" to znajdziesz sporo.
Pozdrawiam
-
Kurcze jaki brzydki:
(http://www.wpafb.af.mil/museum/research/p47-13.jpg)
tutaj też brzydko wygląda:
(http://www.wpafb.af.mil/museum/research/p47-14.jpg)
tutaj też piękny nie jest:
(http://www.wpafb.af.mil/museum/research/p47-15.jpg)
Rany co za samolot, jakkolwiek na niego nie patrzec jest brzydki :D
-
a dziękować dziękować :002:
: Grudzień 04, 2005, 23:29:15
brzydki to jest MS 406 albo koślawy MB 151
a on jest piękny... na swój perwersyjny sposób
taki rozciągnięty P-40 :002:
-
a mianowicie jest to p-47D-15-RA(Razorback) ale i tu uwaga
z rzędowym silnikiem Chryslera XIV-2200-1 ok 2500KM
P-47D-15RA (od zakładów produkujących w Evansville) identyczne zresztą z wersją P-47D-15RE (zakłady w Farmingdale) posiadała silnik R-2800-63.
-
tak to się zgadza wyprodukowano 15 683 egzemplarze ale DWA WYPOSARZONO W SILNIK CHRYSLERA XIV-2200-1 i o właśnie taki mi sie rozchodzi
-
Tyle, że w tym momencie nie był to już P-47D-15 bo oznaczenie musiało ulec zmianie :004:, a już właśnie XP-47H
-
ok to nawet logiczne :001:
over :002:
-
Po za tym to chyba wersji P-47D-15RA było 157 (23143-23299) + 496 P-47D-15RE (75615-75864, 76119-76364) czyli razem 653.
-
ja dostałem informację 15 683 w sumie to sporo nawet bardzo wszystko możliwe nie bede się kłócił
-
15683 to ogólna liczba wyprodukowanych P-47 (w sumie z moich obliczeń wynika, że 15682), ale o tę jedną sztukę nie chodzi (może poszła na prezent urodzinowy dla jakiegoś synka dyrektora wytwórni :002:)
-
no cóż nawet w zdrowym kapitalistycznym społeczeństwie :118: trafi się taka czarna "ofca" :002: wójek Joe dostał jako nową furę zamiast ZIŁa
Macias mam taką prośbę abyś zdania zaczynał od wielkiej litery.Większość twoich postów zaczyna się od małej.
Dziękuję za zrozumienie.
Kusch
-
Jeżeli chodzi o szczegóły to jest mała niezgodność bo np. tutaj http://home.att.net/~jbaugher1/p47_8.html
piszą, że były to przebudowane P-47D-15RE z numerami seryjnymi 42-23297/23298 ale te numery faktycznie należały do maszyn produkowanych w Evansville czyli jednak P-47D-15RA.
: Grudzień 05, 2005, 01:13:09
Tu są oba z czytelnymi numerami
http://www.warbirdsresourcegroup.org/URG/images/xp47h-1.jpg
http://www.warbirdsresourcegroup.org/URG/images/xp47h-2.jpg
-
Nawet fajna ta paskuda ;]
-
eeee dziwne... to już nie p47 dla mnie :):) ale ciekawe jak latało
-
Bleee, wygląda jakby wogóle nie zostało stworzone do latania, tylko dla peny :020:
Ciekawe jak różniły się osiągi na różnych wysokościach od zwykłych P47?
-
Czy los projektu był taki jaki mi się wydaje??
A ten silnik Chyslera w ogóle nadawał się do czegoś? Czy taki przerośnięty Allison?
-
macias13_84 taka mała uwaga na temat książek pana Donalda- są do dupy. PRzynajmniej te "myśliwce w II wojnie światowej" i "bombowce w II wojnie światowej". Nie sugeruj się informacjami tam przeczytanymi. W ogóle to najlepiej tego nie czytać. Tam potrafią być na sąsiadujących stronach sprzeczne informacje.... błehhhhhh... badziew kompletny.
A co do daniu p47 rzędówki- ile było takich udanych zabiegów (z gwiazdy na rzędówę)? Raczej mało. Bardzo mało. Jeden?
-
ale rysuneczki jakie śliczne
tzn. półprzekroje w aksonometrii cudo
faktb informacje badziew ale materiał zdjęciowy całkiem niezły
-
A co do daniu p47 rzędówki- ile było takich udanych zabiegów (z gwiazdy na rzędówę)? Raczej mało. Bardzo mało. Jeden?
No tak jeden ale najbardziej udany czyli P-36, z którego powstał P-40 - co by o tej maszynie nie mówić (typowy "koń roboczy") to ilość wyprodukowanych sztuk mówi sama za siebie.
A wracając do P-47 to były jeszcze dwie próby zamiany silnika (co prawda na gwiazdowe):
XP-47J - "lekki" Thunderbolt z silnikiem najpierw R-2800-57, a potem R-4360
(http://img289.imageshack.us/img289/7567/xp47j6ls.th.jpg) (http://img289.imageshack.us/my.php?image=xp47j6ls.jpg)
(http://img289.imageshack.us/img289/2162/xp47j28ff.th.jpg) (http://img289.imageshack.us/my.php?image=xp47j28ff.jpg)
XP-72 - z 28 cylindrowym silnikiem Pratt & Whitney R-4360-13 o mocy 2540kW, przy czym nr seryjny 43-6599 otrzymał 6-cio łopatowe śmigło przeciwbieżne - dalszy rozwój prototypu biegł w kierunku silnika R-4360-19 o mocy 2940kW (i 4 działek 37mm)
(http://img289.imageshack.us/img289/3823/p7210ca.th.jpg) (http://img289.imageshack.us/my.php?image=p7210ca.jpg)
(http://img289.imageshack.us/img289/3900/p7228zm.th.jpg) (http://img289.imageshack.us/my.php?image=p7228zm.jpg)
(http://img289.imageshack.us/img289/1667/r43608hu.th.jpg) (http://img289.imageshack.us/my.php?image=r43608hu.jpg)
(http://img289.imageshack.us/img289/2231/p4713hi.th.jpg) (http://img289.imageshack.us/my.php?image=p4713hi.jpg)
: Grudzień 05, 2005, 21:39:33
eeee dziwne... to już nie p47 dla mnie :):) ale ciekawe jak latało
Ponoć gorzej niż P-47D ale np. predkość 414 mph (766km/h) na wysokości 30 tysiecy stóp w porównaniu z 690-700 km/h dla P-47D-25RE (167 sztuk) i 755-770 km/h dla P-47M-1RE (130 sztuk) - na wysokości odpowiednio 25 tys. stóp i 30 tys. stóp.
Prędkość była podobno jedyną zaletą tej zamiany silnika, ale odrzutowce były szybsze więc ten pomysł (XP-47H) nie rozwinął się w wersje seryjną.
-
A co do daniu p47 rzędówki- ile było takich udanych zabiegów (z gwiazdy na rzędówę)? Raczej mało. Bardzo mało. Jeden?
No tak jeden ale najbardziej udany czyli P-36, z którego powstał P-40 - co by o tej maszynie nie mówić (typowy "koń roboczy") to ilość wyprodukowanych sztuk mówi sama za siebie.
A FW 190 D?także przesiadka na piston engine wyszła mu na dobre
-
Niewątpliwie... ale samolot stracił na wielozadaniowości w wyniku tego też, tak sobie myślę.
Generalnie jednak to więcej było chyba udanych przesiadek z rzędówki na gwiazdę niż na odwrót.
Pozdrawiam
-
A FW 190 D?także przesiadka na piston engine wyszła mu na dobre
errmm... erm :) To niby Antony były odrzutowe ? Ja słyszałem o jednym odrzutowym Antonie :) - bardzo ciekawa konstrukcja nawiasem mówiąc.
radial e.- gwiazdowy
inline e.- rzędowy
piston e.- tłokowy
-
Sorry,jeszcze jeden przykład na to,że nie zawsze stosowanie anglo-ameryka-niemizmów idzie w dobrym kierunku ;-)
-
ale silniki tłokowe to są zarówno gwiazdowe i rzędowe nie??
chyba że mnie w mechaniku źle nauczyli
ale zawsze mi się wydawało że silnik rzędowy czy tłokowy jest tak rozwiązany iż musi być silnikiem tłokowym
tak to już jest wiec jakbym jeszcze mógł się dowiedzieć kaj wyście chopy w turbinowym(odrzutowym)silniku znaleźli piston czyli tłok. No chyba że w pompie paliwa ale w takich konstrukcjach chyba muiały być turbinowe czytaj łopatkowe
jeżeli ktoś może mi to wytłumaczyć to bardzo prosze
bo ja się biedny żuczek zagubiłem :P
-
przymiotnik 'rzędowy' czy 'gwiazdowy' określa topologię silnika, czyli sposób ułożenia cylindrów względem siebie i przestrzeni. Przymiotnik 'tłokowy' determinuje konstrukcję.
I jeszcze pytanie do anglistów - radial - czy można to przetłumaczyć jako 'obwodowy' ?
-
Moja wypowiedz to był żart chodzi mi o ten cytat
Cytuj
A FW 190 D?także przesiadka na piston engine wyszła mu na dobre
errmm... erm Smiley To niby Antony były odrzutowe ? Ja słyszałem o jednym odrzutowym Antonie Smiley - bardzo ciekawa konstrukcja nawiasem mówiąc.
radial e.- gwiazdowy
inline e.- rzędowy
piston e.- tłokowy
chodziło mi oto dokładnnie o ten cytat
dlaczego na komentarz : A FW 190 D?także przesiadka na piston engine wyszła mu na dobre
odpowiadasz : errmm... erm Smiley To niby Antony były odrzutowe ? Ja słyszałem o jednym odrzutowym Antonie Smiley - bardzo ciekawa konstrukcja nawiasem mówiąc.
dla mnie to jest Smiley
robisz z silnika tłokowego odzrzutowy
-
przymiotnik 'rzędowy' czy 'gwiazdowy' określa topologię silnika, czyli sposób ułożenia cylindrów względem siebie i przestrzeni. Przymiotnik 'tłokowy' determinuje konstrukcję.
I jeszcze pytanie do anglistów - radial - czy można to przetłumaczyć jako 'obwodowy' ?
Chodzi Ci o obwód?raczej nie
-
(http://www.geocities.com/uni1ua/bigph/fwturbo.jpg)
dlatego :021:
Piston engine to silnik tłokowy - zdanie Angelrippera mówi " przesiadka na silnik tłokowy wyszła mu na dobre'.
Nie sugerowałem że wszystkie antony miały silniki odrzutowe :D tylko że jeden miał, po prostu zwróciłem uwagę na fakt niewłaściwego użycia słów 'piston engine'
-
ok kumam :002: moja wina sory za zawracanie gitary
porostu Cię nie zrozumiałem
to wyglądało tak jakby silnik tłokowy=odrzutowy :005:
teraz już wszystko jasne
Nie no zdjęcie bardzo ciekawe
wersja Achtung B-17 Wfg.Gr.21 ale tylko pod lewym skrzydłem????
chyba że to chłodnica strumieniowa
co sądzicie
-
Byc może wykorzystali standardowy zasobnik na aparature pomiarową ,np. do oszacowania poziomu wibracji, etc. Zważywszy na fakt iz był to projekt , niejako prowadzony 'po godzinach' bez autoryzacji RLM , w którym BMW801 zastąpiono centryfuga tego samego producenta, jest to możliwe.
Pytanie za 100 pkt ( nie dotyczy gizmów , elłódów, szpaków i innych im podobnych :D ) gdzie ten silnik ma dyszę wylotową :D
-
pytanie jet dobre ale nasuwa mi się inne czy ten silnik to nie przypakiem atrapa i czy to coś w ogóle latało
ale spróbujmy za silnikiem przed godłem JG2 jest okopcenie ale to nie może być to
pod kałubem ciągnie sie ługie czarne okopcenie nie może być to cień bo pas szybkiej identyfikacji na ogonie jest doskonale widoczny
zatem pod spodem??? płaska dysza wylotowa???? ale to był by już kosmos
ok wycofuje to pod podem on ma całe powierzchnie dolne w ciemnym kolorze
no właśnie ku*** gdzie
: Grudzień 07, 2005, 08:04:53
to na pewno jest zdjęcie jakiegoś prototypu z silnikiem odrzutowym bo jedyne do czego się można przyczepić to to okopcenie przed kabiną a taki śla mógłby powstać tylko za kolektorem spalim a nie dyszą wylotową
to nie jest jakaś wersja rozwojowa z chłodnicą pierścieniową jak prototyp foki i zdemontowanym śmigłem??
-
Dobra jedziemy od początku
Silnik to Focke-Wulf Fw-T.1 zrobiony przez inżynierów BMW :D posiadający dwustopniową sprężarkę (!!!) odśrodkową.
Projekt zakancelowano w 42 roku bo nie rokował nadziei.
Samolot miał dysze wylotowe mniej więcej w miejscu gdzie znajdowały sie kominy BMW-801 na łączeniu 'dobudówki' z oryginalnym okaptowaniem silnika które zawierało dodatkowy zbiornik paliwa. Swoją droga bardzo bym chciał wiedzieć po jakim czasie całość stawała w płomieniach :D
Czy latał ? Nie mam pojęcia.
-
ha blisko byłem :002:
nie myślałeś żeby założyć taki dział takie właśnmie zgaduj zgadula :001:
-
dlatego :021:
Piston engine to silnik tłokowy - zdanie Angelrippera mówi " przesiadka na silnik tłokowy wyszła mu na dobre'.
Nie sugerowałem że wszystkie antony miały silniki odrzutowe :D tylko że jeden miał, po prostu zwróciłem uwagę na fakt niewłaściwego użycia słów 'piston engine'
Wiem,użyłem słowa niewłaściwego,ale sens zdania miał być"przesiadka na silnik rzędowy"...ot co;-)
-
teraz już wszystko jasnewersja Achtung B-17 Wfg.Gr.21 ale tylko pod lewym skrzydłem????
chyba że to chłodnica strumieniowa
Wfg.Gr.21 widac tez dod prawym skrzydlem . Należy sie dobrze przyjrzeć
-
I jeszcze pytanie do anglistów - radial - czy można to przetłumaczyć jako 'obwodowy' ?
jeśli już to promieniowy czy raczej promienisty, o promienistym układzie cylindrów.
ps
wiesz czym jest radial w radionawigacji?
ps2
nie kojarzy wam się ten rzędowy t-bolt z tłustym latającym jamnikiem?
-
jamnik straszna broń straszna...
radial to chyba namiar na zaprogramowany waypoint wyświetlany radiokompasie , tak ?
-
niezupełnie... radial jedna z 360 linii rozchodzących się promieniście (lub gwiaździście, jeśli wolisz) od radiolatarni kierunkowej. wzdłuż takiej linii możesz lecieć w stronę nadajnika lub w przeciwną korzystając ze wskazań przyrządów, o ile jesteś dość blisko by przechwycić sygnał (...dość daleko). na bazie radiali zbudowane są drogi lotnicze non-rnav. koniec dygresji. więcej - fs-owym forum.
a wracając do silników:
udane (produkowane) przejścia z rzędówek na gwiazdy...
Tempest - Fury
ŁaGG-3 - Ła-5
Ki-61 - Ki-100
...i odwrotnie.
P-36 - P-40
FW 190A - FW 190D
Ju 88A/C - Ju 88G
więcej?
-
Nom, ale z gwiazdy na rzędówkę.
-
Nom, ale z gwiazdy na rzędówkę.
\
...i odwrotnie.
P-36 - P-40
FW 190A - FW 190D
Ju 88A/C - Ju 88G
więcej?
-
udane (produkowane) przejścia z rzędówek na gwiazdy...
Tempest - Fury
ŁaGG-3 - Ła-5
Ki-61 - Ki-100
...i odwrotnie.
P-36 - P-40
FW 190A - FW 190D
Ju 88A/C - Ju 88G
Mozna też tak:
Tempest Mk.V rzędówka na MK.II gwiazda