A co do daniu p47 rzędówki- ile było takich udanych zabiegów (z gwiazdy na rzędówę)? Raczej mało. Bardzo mało. Jeden?
No tak jeden ale najbardziej udany czyli P-36, z którego powstał P-40 - co by o tej maszynie nie mówić (typowy "koń roboczy") to ilość wyprodukowanych sztuk mówi sama za siebie.
A wracając do P-47 to były jeszcze dwie próby zamiany silnika (co prawda na gwiazdowe):
XP-47J - "lekki" Thunderbolt z silnikiem najpierw R-2800-57, a potem R-4360


XP-72 - z 28 cylindrowym silnikiem Pratt & Whitney R-4360-13 o mocy 2540kW, przy czym nr seryjny 43-6599 otrzymał 6-cio łopatowe śmigło przeciwbieżne - dalszy rozwój prototypu biegł w kierunku silnika R-4360-19 o mocy 2940kW (i 4 działek 37mm)



: Grudzień 05, 2005, 21:39:33
eeee dziwne... to już nie p47 dla mnie 
ale ciekawe jak latało
Ponoć gorzej niż P-47D ale np. predkość 414 mph (766km/h) na wysokości 30 tysiecy stóp w porównaniu z 690-700 km/h dla P-47D-25RE (167 sztuk) i 755-770 km/h dla P-47M-1RE (130 sztuk) - na wysokości odpowiednio 25 tys. stóp i 30 tys. stóp.
Prędkość była podobno jedyną zaletą tej zamiany silnika, ale odrzutowce były szybsze więc ten pomysł (XP-47H) nie rozwinął się w wersje seryjną.