Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Lotnisko => Lotnictwo wojskowe z epoki II Wojny Światowej => Wątek zaczęty przez: Blackmessiah w Maja 18, 2006, 12:14:13

Tytuł: Fiat CR.42 z DB601
Wiadomość wysłana przez: Blackmessiah w Maja 18, 2006, 12:14:13
Wyczytałem, że jako jedyny dwupłat osiągnął prędkość ponad 500 km/h. Z zamontowanym silnikiem DB601 wyciągnął 520 km/h. Jak zatem traktować radzieckie dane na temat samolotu Nikitin IS-2, który rzekomo osiągał 588 km/h? Jako błąd w tekście?

http://www.airwar.ru/enc/fww2/is1.html (http://www.airwar.ru/enc/fww2/is1.html)
Tytuł: Odp: Fiat CR.42 z DB601
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 18, 2006, 13:05:44
Jak zatem traktować radzieckie dane na temat samolotu Nikitin IS-2, który rzekomo osiągał 588 km/h? Jako błąd w tekście?

Nie np. tutaj ( http://www.samoloty.ow.pl/str188.htm ) można przeczytać, że istnieją po prostu wątpliwości co do wiarygodności danych - niektóre źródła podobno podają nawet 600 km/h.

Jako dane uznane za wiarygodne można znaleźć tam - 507 km/h dla IS-2 z silnikiem M-88 i 453 km/h dla IS-1 z silnikiem M-63.
W artykule na wskazanej przeze mnie stronie podanych jest 9 źródeł, z których dwa podają właśnie 588 km/h
Tytuł: Odp: Fiat CR.42 z DB601
Wiadomość wysłana przez: rutkov w Maja 18, 2006, 16:02:34
Dokładnie. Za wiarygodną prędkość przyjmuje się 507 km/h. Jest jeszcze kwestia IS-4 który na 6000 m miał osiągać 720 km/h na poziomie morza 620, a napędzany był M-71F o mocy 2000KM. Wyglądał jak taki parch z dwoma płatami i cofniętą kabiną :). Inna wersja wyglądała jak Jak, czyli z M-120.
Tytuł: Odp: Fiat CR.42 z DB601
Wiadomość wysłana przez: Loku w Maja 25, 2006, 02:32:02
To przeciez jest ten dwupłat/górnopłat z wciąganym dolnym płatem, więc rozpatrywanie jego osiagów jako klasycznego dwupłata  nie ma sensu.
(http://vvs.hobbyvista.com/ModelGallery/Helmut/IS1/is1_6.jpg)