Autor Wątek: Fiat CR.42 z DB601  (Przeczytany 1366 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blackmessiah

  • Gość
Fiat CR.42 z DB601
« dnia: Maja 18, 2006, 12:14:13 »
Wyczytałem, że jako jedyny dwupłat osiągnął prędkość ponad 500 km/h. Z zamontowanym silnikiem DB601 wyciągnął 520 km/h. Jak zatem traktować radzieckie dane na temat samolotu Nikitin IS-2, który rzekomo osiągał 588 km/h? Jako błąd w tekście?

http://www.airwar.ru/enc/fww2/is1.html

Odp: Fiat CR.42 z DB601
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 18, 2006, 13:05:44 »
Jak zatem traktować radzieckie dane na temat samolotu Nikitin IS-2, który rzekomo osiągał 588 km/h? Jako błąd w tekście?

Nie np. tutaj ( http://www.samoloty.ow.pl/str188.htm ) można przeczytać, że istnieją po prostu wątpliwości co do wiarygodności danych - niektóre źródła podobno podają nawet 600 km/h.

Jako dane uznane za wiarygodne można znaleźć tam - 507 km/h dla IS-2 z silnikiem M-88 i 453 km/h dla IS-1 z silnikiem M-63.
W artykule na wskazanej przeze mnie stronie podanych jest 9 źródeł, z których dwa podają właśnie 588 km/h

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Fiat CR.42 z DB601
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 18, 2006, 16:02:34 »
Dokładnie. Za wiarygodną prędkość przyjmuje się 507 km/h. Jest jeszcze kwestia IS-4 który na 6000 m miał osiągać 720 km/h na poziomie morza 620, a napędzany był M-71F o mocy 2000KM. Wyglądał jak taki parch z dwoma płatami i cofniętą kabiną :). Inna wersja wyglądała jak Jak, czyli z M-120.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Fiat CR.42 z DB601
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 25, 2006, 02:32:02 »
To przeciez jest ten dwupłat/górnopłat z wciąganym dolnym płatem, więc rozpatrywanie jego osiagów jako klasycznego dwupłata  nie ma sensu.