Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: jg300_macio w Kwietnia 21, 2007, 20:09:25
-
Witam,
Chciałbym zaprosić wszystkich do wzięcia udziału w ankiecie. Lista została wcześniej wytypowana przez pracowników MLP. Jest to jak najbardziej poważna ankieta, która ma poznać upodobania miłośników lotnictwa. Przy wyborze oprócz osobistych preferencji mam nadzieję, że jako osoby znający tematykę współczesnego lotnictwa zwrócicie uwagę na konstrukcje, które były krokami milowymi w rozwoju lotnictwa wojskowego, odegrały znaczącą rolę w historii lub też po prostu przyciągną rzesze zwiedzających do MLP. Ze względu na wielkość ankiety zdecydowałem,że każdy głosujący ma 5 głosów. Ankieta będzie trwała tylko dwa dni. :010: Zapraszam również do komentowania swoich wyborów w powyższym wątku. Wyniki ankiety i wszelkie komentarze zostaną wykorzystane w "zbożnym celu". :002:
Pozdrawiam
Maciek "Macio" Madej
PS. Ja już zagłosowałem...
-
Wybacz, ja oddałem tylko jeden głos :020:
Przy wyborze oprócz osobistych preferencji...
F-14 ?
...mam nadzieję, że jako osoby znający tematykę współczesnego lotnictwa zwrócicie uwagę na konstrukcje, które były krokami milowymi w rozwoju lotnictwa wojskowego,...
F-14 :D
...odegrały znaczącą rolę w historii...
F-14 ;)
...lub też po prostu przyciągną rzesze zwiedzających do MLP.
F-14, w całej Europie nie ma tej maszyny ! To oznacza kolejki przy kasach i dosłownie pielgrzymki z całego starego lądu i nie tylko ;)
-
ankieta liczy tylko 1 głos
ktoś ma wątpliwości że to powinno być F-14?
-
F-14 rządzi niepodzielnie :)
-
F-14 :021: brzydkie to ale oryginalne i chętnie bym pooglądał, co prawda do Krakowa mam trochę, ale czego się nie robi dla F-14 :118:
-
muzeum mogłoby zrobić fortunę na sprzedaży fajowskich okularów dla pilotów :)
-
I skórzanych kurtek z naszywką flagi Ameryki, nowe trendy
-
Oczywiście żadna ekspozycja F-14 nie może się obyć bez "Highway to the danger zone" grającego w tle :021:
-
QRA poczułem się teraz jak prezydent Lech W. , jak faszystowski jager w kwietniu 45 ... nie chcem ale muszem
lol
f-14
-
Primum ultimum F14 :)
Ale jeśli już ultimum być nie może to ewentualnie A-1 Skyraider... F-4 Phantom, A-4 Skyhawk lub F-86 Sabre :roll:
-
Każdy ;)
Skyraider i Huey i Skyhawk i A10 i Tomcat...poprostu złap je wszystkie :D
-
Przykro mi ale zagłosowałem na F-14 :021: przynajmniej będzie zadbany :002:
-
Cobra, Chinook, Harrier, Eagle............ Kocur także, ale zbyt kojarzy mi się z McDonaldyzacją
-
Zagłosowałem za Tomcatem, UH-1, Harrierem, Phantomem, Sabre'm...
Ciekawi mnie jednak kiedy w MLP zobaczymy zbudowanego od podstaw Łosia, Karasia etc. Wiele kasy na to potrzeba, ale czy ktoś zajął się w ogóle jej zbieraniem - jakaś fundacja, czy coś w tym stylu?
-
uważam że administracja powinna ujawnić tych którzy nie głosowali na f-14, żebyśmy ich mogli odpowiednio indoktrynować........ err przekonać
ankiety nie powinny być anonimowe, w imie ducha tego forum
-
W sumie wybrałem juz to co widziałem i nawet macałem, ale miło by było zrobić powtórkę: Sabre, F-4, F-14, Huey, A-10 i F-15. Ale gdybym miał oddać tylko jeden głos to byłby to Sabre.
-
U mnie:
Kiciuś, Korba, Orełek, Fantomas i Sejber.
-
A-10, F-14, AV-8, F-86
-
Lista została wcześniej wytypowana przez pracowników MLP.
Rozumiem że z typów które mają REALNĄ szansę trafić do muzeum?
uważam że administracja powinna ujawnić tych którzy nie głosowali na f-14, żebyśmy ich mogli odpowiednio indoktrynować........ err przekonać
ankiety nie powinny być anonimowe, w imie ducha tego forum
Tomcat mi zwi...., jedyny jego plus to to że jest samolotem :P Zagłosowałem na..... Bella UH-1 Huey - to jest legenda lotnictwa, takie eksponaty tworzą muzea. Choć mając na uwadze poniższe:
F-14, w całej Europie nie ma tej maszyny ! To oznacza kolejki przy kasach i dosłownie pielgrzymki z całego starego lądu i nie tylko ;)
nie można tego po prostu niezrobić, kasa da nam nowe eksponaty :)
-
Tomcat, Intruder, Phantom, Crusader i Cobra. :001:
-
Ja bym chętnie zobaczył MiGa 1.44 :P
Co tam jedyny w europie. Jedyny na świecie :karpik
-
F-14, A-10, F-15, AV-8b
Jednak jeśli chcecie tłumy zwiedzających, to... SR-71 !
-
Zaiste trudno się zdecydować, ja jednak wybrałem... F-15A, z chwilą jego wprowadzenia do eksploatacji w listopadzie 1974 roku prawdziwe ufo :D i kamień milowy w rozwoju myśliwców przewagi powietrznej. Wywarł niemały wpływ na kilka innych konstrukcji. Myślę że nie zabraknie chętnych do oglądania.
Wybacz mi Sun :)
-
Bell UH-1 Huey - legenda, co by o tym śmigłowcu nie powiedzieć.
McDonnell Douglas A-1 Skyrider - zawsze miałem słabość do tego bandyty
McDonnell Douglas AV-8 Harrier - jeśli chodzi o jakiś przełomowy moment w konstrukcjach lotniczych to Harrier na pewno.
North American F-86 Sabre - jeden z najpiękniejszych odrzutowców. No i można go skomponowac z naszymi Migami które w muzeum już są.
-
przynajmniej będzie zadbany
ROFL teraz dopiero wyjarzyłem 'co autor miał na myśli' pisząc w ten sposób :D
Kiedys w Echach Krakowa albo nawet gazecie ogólnopolskiej pojawi się artykuł o tym jak jakiś zły pan w rogatej czapce us marines uciął dziecku rączki za wydrapywanie swojego imienia na kadłubie kota :D
-
Czuję się przytłoczony tym fanklubem F-14 :( Osobiście najchętniej oglądałbym z bliska F-86 :banan
-
Miłość do sprzętu hamburgerojadów już mi przeszła, ale i tak chętnie zobaczę Kocura i Phantoma. :banan
-
Jednak aby głos się liczył trzeba oddać pełną pulę 5 , wiec może napisze na co oprócz Kicia głosowałem i dlaczego:
Bell UH-1 Huey - no cóż, maszyna legenda i zarazem swego rodzaju cudeńko inżynierii lat 60'tych, powstałe wtedy maszyny biją na głowę osiągami maszyny powstałe w czasach obecnych - patrz W-3 Sokół ;)
Grumman A-6 Intruder/Prowler - Powiem tak, maszyna weszła do służby w 1963 roku i nadal w niej pozostaje, a jej następca ma nadaj mniejsze możliwości bojowe (Super Hornet / Growler), co do czasu służby jak dla maszyny bojowej, wyprzedza go jedynie B-52, który jest najprawdopodobniej maszyną nieśmiertelną.
McDonnell Douglas F-4 Phantom II - Maszyna przy której konstruowaniu zastosowano pare "prawd":
1. Nawet cegła może latać jeżeli ma odpowiednio mocny silnik
2. Po co komu działka jak ma sie tak dobre rakiety
3. Jak coś jest dobre dla Marynarki, to jest też dobre dla Sił Powietrznych
z poprawnością tych tych tez było różnie, ale maszyna jest przełomowa.
North American F-100 Super Sabre - wół roboczy USAF w latach 60'tych, pierwsza maszyna pełniąca rolę dzikich łasic, prawdopodobnie na żadnym innym samolocie piloci nie zdobyli tyle odznaczeń co na poczciwej Super Szpadzie ;)
-
A-10 :002:
A mój kot głosował na Tomka.
Jaki wpływ na wybór samolotu będzie miała ankieta w której będzie głosować max 100 osób ?
-
A-10 :002:
Jaki wpływ na wybór samolotu będzie miała ankieta w której będzie głosować max 100 osób ?
Jako narzędzie pomocnicze i poznanie preferencji osób zwiedzających MLP to duże... A jaki samolot przybędzie to już w największej mierze będzie zależeć od strony amerykańskiej.
-
A od kogo to dokładnie ma zależeć, tzn na kogo mamy wywierać nacisk ? :D
-
Dzięki wszystkim za wzięcie udziału w głosowaniu i rzeczowe komentarze (choć mało ich było). Wykorzystałem je dyskusji o ostatecznej kształcie listy. Dzisiaj została ona zaakceptowana w MLP i przesłana stronie amerykańskiej. Tak oto wygląda (ułożona priorytetami):
1. Grumman F-14 Tomcat
2. North American F-86 Sabre
3. McDonnell Douglas F-15 A Eagle
4. Lockheed F-16 A Fighting Falcon
5. Bell H-13 Sioux (Bell 47)
6. Bell UH-1 Huey
7. McDonnell Douglas A-4 Skyhawk
8. Lockheed F-80 (T-33) Shooting Star
9. Republic F-105 Thunderchief
10. F2H2 Banshee
11. McDonnell Douglas A-1 Skyrider
12. Republic F-84 Thunderjet
Może wyjaśnię skąd cała akcja z tymi samolotami. Otóż w roku ubiegłym zrodził się w mojej głowie pomysł przygotowania wystawy w 2009 roku na 60-lecie NATO i 10-lecie RP w NATO. Wystawa miałaby prezentować statki powietrzne sił powietrznych państw członkowskich NATO. I tak już od roku koresponduję z różnymi attachatami, siłami powietrznymi, muzeami w celu pozyskania sprzętu. Na razie najbardziej zaawansowane rozmowy są z Aeronautica Militare Italiana, która zadeklarowała przekazanie samolotu F-104 Starfighter. Również prowadzone są dość konkretne rozmowy z norwegami poprzez Norsk Luftartsmuseum w Bodo (proponują wymianę: F-5, Hawker Hunter lub Mirage III). Czekam od odpowiedzi z Luftwaffe i RAF. Reszta krajów członkowskich niestety nie odpowiedziała lub odpowiedziała wymijająco. Mam jednak nadzieję że do 2009 uda mi się pozyskać przynajmniej 5 statków powietrznych.
Pozdrawiam
MM
PS. Na razie proszę tej informacji za bardzo nie rozgłaszać aby nie zapeszyć całego projektu
-
O F-16 to bym się nie starał. Jak akurat jego dadzą (co jest bardzo prrawdopodobne) to jedyna szansa na pozyskanie dobrego eksponatu zostanie zaprzepaszczona. A F-16 i tak kiedyś do MLA trafi.
Republic F-84 Thunderjet nie uzyskał nawet 1 głosu !?
-
Domagamy się codziennych raportów jak się sprawy przedstawiają .
-
Witam,
Codziennych raportów nie będzie ale mogę poinformować, iż amerykanie przerzucili sprawę na US Air Force Museum w Ohio a to zaproponowało na wymianę samolot F-84F Thunderstreak chcąc za niego Jaka 23. Rozmowy trwają...
Pozdrawiam
-
Museum w Ohio a to zaproponowało na wymianę samolot F-84F Thunderstreak ....
To będzie magnes dla odwiedzających .... :121:
Ale jak się nie da wytargować nic innego - dobre i to. Dla fanatyków, nie dla ogółu bo ci go nawet "nie zobaczą".
-
Kurcze, aż musiałem wygooglac jak to wygląda bo zapomniałem :020:
-
Kiepski biznes byśmy zrobili według mnie :/
-
Zgadzam się z Rutkowem. F-84 to ciekawa maszyna ale nie warta wymiany na to cudo radzieckiej myśli technicznej :D
-
Niestety trochę sobie smaku narobiłem i raczej F84 nie zaspokoi apetytu nawet w połowie. Przyznam, że i ja musiałem sobie wygooglować, ale nie dlatego, że zapomniałem, ale dlatego, że nie wiedziałem co to za samolot. Moja wiedza nie jest zbyt reprezentatywna oczywiście, lecz coś mi mówi, że to magnesem dla mas nie będzie za bardzo :(
-
Republic F-84 Thunderjet nie uzyskał nawet 1 głosu !?
No widzicie Ranwers... A jednak zostało Wam to wynagrodzone :)
-
No widzicie Ranwers... A jednak zostało Wam to wynagrodzone :)
Chyba mnie Jaśku źle zrozumiałeś :004:
Ja się dziwiłem (a może nie powinienem), że "coś" co ma zerowe zainteresowanie jest brane pod uwagę :karpik - ba - teraz nawet się urealnia....
Ja żem, był głosował za dwiema maszynami - królowymi przestworzy.... a nie jakimś potworkiem.
-
Zostawić Jaka-23! :003: Ten Thunderstreak to jakaś lipa.
-
Szkoda, że wcześniej nie wlazłem na Forum bo fajny temat się zrobił. A podwójna szkoda, że mój faworyt F-105 dostał tylko 3 głosy. Samolot, który był koniem roboczym USAF podczas każdej większej ofensywy powietrznej przeciwko Wietnamowi Północnemu jest wart obejrzenia, szczególnie w wersji G, która nie licząc F-100 (stosunkowo ubogiego w specjalistyczną awionikę) był pierwszą prawdziwą "Dziką Łasicą". No ale ostatecznie może być F-14 albo F-100... :118:
-
IMHO nie opyla się dawać unikatowego Jaka-23 za F-84, ani żaden inny samolot produkowany w dużej serii. A turyści zagraniczni (zachodni) przyjeżdżają do MLP obejrzeć maszyny z ZSRR bo różnych efów to mają u siebie pełno. Ponadto JAk-23 jest dosć silnie związany z rozwojem naszego powojennego lotnictwa a nazwa Muzeum Lotnictwa Polskiego zobowiązuje. A kiedy kraj będzie bogadszy to i MLP będzie dostawało wiecej kasy to za parę lat F-14 będzie mozna sobie kupić z jakiegoś pustynnego składu.
-
Wiem że już po głosowaniu ale mam pytanie. Czemu w zestawieniu samolotów na które można było głosować nie znalazł sie B-52? Spełniał wszystkie kryteria. Włściwie kto utworzył listę samolotów na które można głosować?
A co do wymiany Jak-a to zgadzam sie z resztą. Ta wymiana się nie opłaca.
Czy nie było by prościej gdyby amerykanie przekazali nam kilka samolotów które stoją zakonserwowane na pustyni (chyba w Arizonie).
-
Maciek, a jak sobie wyobrażasz transport B-52 do Polski ? :D
-
Rzut powietrzny? :003:
-
Rzut powietrzny? :003:
Z przechwyceniem ! :004:
-
Witam,
Nie będę komentował czy warto wymieniać Jaka 23 z Thunderstreaka czy nie... to jest bardzo złożona sprawa, nie da się tak ot powiedzieć tak czy nie. Trwają też poszukiwania Jaka 23 na wymianę... bo egzemplarza MLP nikt nie da przecież.
Co do dwóch składów pustynnych to niestety prawo amerykańskie stanowi jasno co można zrobić ze sprzętem tam znajdującym się. Jakby kupowanie było takie łatwe to mielibyśmy w na świecie zalew Sabrów i innych cudów tak jak na świecie jest pełno Migów 21, Limów 5, i innych sowieckich wynalazków. Na pewno decyzje czy zostanie dokonana wymiana Jaka z Thunderstreak nie będzie podjęta bez kompleksowych rozważań. Z innych ciekawostek to MLP weźmie udział w odbudowie P-24 w Muzeum Greckich Sił Powietrznych. Proponowana jest też wymiana F-84 Thundersteak i F-102 Delta Dagger za Lim 5 i Su-22.
No i jesteśmy krok bliżej ostatecznego załatwienia spraw związanych z pozyskaniem F-104 Starfighter jako daru Włoskich Sił Powietrznych.
Pozdrawiam i trzymajcie kciuki za dalsze negocjacje z innymi Siłami Powietrznymi.
Macio
-
Trwają też poszukiwania Jaka 23 na wymianę... bo egzemplarza MLP nikt nie da przecież.
No i tą wiadomością uspokoiłeś mnie, a pewnie i wszystkich, :564:
-
F-104 to już coś...
-
A tak z ciekawości co cię łączy z muzeum ?
I czy nasze forum było "ekskluziw" jeśli chodzi o ankietę.
-
A tak z ciekawości co cię łączy z muzeum ?
I czy nasze forum było "ekskluziw" jeśli chodzi o ankietę.
Nie trzeba być geniuszem żeby czytając ten wątek dojść do wniosku że tam pracuje, heh
Poza tym mamy jeszcze wątek o AN-2 .................
-
Witam.
A może spróbować pozyskać coś zza wschodniej granicy np. z Ukrainy.
Przykład do naśladowania znalazłem za naszą południową granicą:
http://www.militaryfoto.sk/pages/page.php?page=07kosice2&idxPage=1
-
Muzeum w Koszycach pozyskało dużo ciekawego sprzętu bo za każdym razem kiedy były prezydent Słowacji (nazywał się Kovac czy jakoś tak) wyjeżdzał za granicę to za jakiś czas przyjeżdżał tam nowy eksponat z wizytowanego państwa. Miał po prostu słabość do lotnictwa i Muzeum w Koszycach. A nasi Panowie Prezydenci i Ministrowie raczej utrudniają pozyskanie przez MLP nowych samolotów (nie licząc obecnego wiceministra obrony Bogusława Winida). Ciekawa historia sprzed 4 lat. MLP załatwiło MiGa 25 na Ukrainie. Wymagane jest jedno pismo z naszego Ministerstwa Obrony. To jednak odpowiada nam że priorytet ma Muzeum Wojska Polskiego i nie mogą nam pomóc. Muzeum Wojska Polskiego nie jest zainteresowane i nic w tym kierunku nie robi. Tym samym samolot przepada. Nie ma go ani w Warszawie ani w Krakowie.
Macio
-
hmmm...może przenieść gdzieś to muzeum bo z tą lokalizacją ma małe szanse załatwić cokolwiek w Warszawce :021:
-
Ja bym przeniósł Warszawkę. Najchętniej gdzieś na obrzeża naszych granic. A stolica to i tak każdy wie, gdzie w Polsce jest :)
-
.... A stolica to i tak każdy wie, gdzie w Polsce jest :)
... zgaduję:koło Zielonki czy Wąchocka?
Koło Zielonki podrożały ceny gruntów bo w związku z wizytą Busha gruchnęła wieść że przeniosą Pentagon do Zielonki.
OT wyszło - przepraszam i pozdrawiam wszystkich mieszkańców Warszawy koło Zielonki.
-
... zgaduję:koło Zielonki czy Wąchocka?
Koło Zielonki podrożały ceny gruntów bo w związku z wizytą Busha gruchnęła wieść że przeniosą Pentagon do Zielonki.
OT wyszło - przepraszam i pozdrawiam wszystkich mieszkańców Warszawy koło Zielonki.
A nie Toruń?
-
Odgrzebię kotleta starego. Dziś w kwietniowym numerze skrzydlatej doczytałem notkę macia o nowych eksponatach w muzuem, będzie to MIG-29 z Malborka (to już się przewineło jakiś czas temu). Ma być F-104 Starfighter z Włoch ( tylko rok temu w maju było to "o krok" do przekazania..... :/, jakieś newsy macio?), z Belgii F-84 Thunderstreak, trwają rozmowy z RAF o jaguarze. Na wymianę ma przyjechać harrier.
-
29 w wersji UB już stoi i ma się dobrze. Tydzień temu ją oglądałem
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,10463.0.html
Czekają na fragment dyszy prawego silnika jedynie.
Wrzuciłbym więcej zdjęć ale imageshack coś szwankuje
-
To ja się dorzucę - zrobione wczoraj
(http://img134.imageshack.us/img134/3972/p1000843oq6.th.jpg) (http://img134.imageshack.us/my.php?image=p1000843oq6.jpg)
(http://img513.imageshack.us/img513/9590/p1000844dn5.th.jpg) (http://img513.imageshack.us/my.php?image=p1000844dn5.jpg)
(http://img394.imageshack.us/img394/3283/p1000845hb3.th.jpg) (http://img394.imageshack.us/my.php?image=p1000845hb3.jpg)
(http://img168.imageshack.us/img168/8602/p1000847sd0.th.jpg) (http://img168.imageshack.us/my.php?image=p1000847sd0.jpg)
(http://img517.imageshack.us/img517/1492/p1000850ou6.th.jpg) (http://img517.imageshack.us/my.php?image=p1000850ou6.jpg)
(http://img394.imageshack.us/img394/4797/p1000846ep9.th.jpg) (http://img394.imageshack.us/my.php?image=p1000846ep9.jpg)
-
Czy to ta słynna szparka na której witano Jaszczompy, ksywka "Atkaz gieneratora" ?
-
Co jej się w rurkę stało?
-
Czy to ta słynna szparka na której witano Jaszczompy, ksywka "Atkaz gieneratora" ?
Jaszczompy witał Mińsk a nie Krzyżacy
-
Czy to ta słynna szparka...
To ta "szparka" (4115), która została przekazana w pierwszej kolejności do Malborka, tylko w zasadzie po przeglądzie i malowaniu (bo miała spory zapas resursu) wraz z 3 pierwszymi jednomiejscowymi MiG-29 (4111, 4113, 4118) z Niemiec służyła szkoleniu eskadry na nowym typie maszyn - widać biedaczki po tym fakcie nie warto już było remontować i wylądowała w muzeum.
A "słynna" :004: jest dlatego, że służyła za wzór malowania w pierwszej wersji PL-MODa do LO "grając" (z braku wtedy czwartej w służbie) maszynę jednomiejscową :002:
-
Czy to ta słynna szparka na której witano Jaszczompy, ksywka "Atkaz gieneratora" ?
Niet, eta jest Giermańska.
Po tamtej gdzieś ślad zaginął w WZL (?).
-
Tymczasem Mirage 5 stał się nowym eksponatem MLP :banan
Więcej informacji - http://www.muzeumlotnictwa.pl
-
Witam wszystkich,
Jak widać i słychać przybywa samolotów na nową ekspozycję NATO 1949-2009.
Przeglądałem sobie powyższe wyniki ankiety jaką kiedyś rozpocząłem tak trochę z ciekawości jaki statek powietrzny wzbudziłby największe zainteresowanie... rzeczywistość jest jednak brutalna, wcale nie jest łatwo pozyskać nowy eksponat do Muzeum biorąc pod uwagę brak zainteresowania tym tematem ze strony ministerstw obrony, sił powietrznych, naszych włodarzy, którzy różnie podchodzą do takich projektów a przede wszystkim ze względów finansowych.
Mam tylko nadzieję że te samoloty które już są lub (można powiedzieć) są w drodze do Muzeum nie rozczarują nie tylko zwykłych zwiedzających jak również maniaków lotniczych.
O Mirage 5 widzę już słyszeliście, o innych może tak, może nie... przedstawię najnowszy samolot jaki dotarł kilka dni temu z Włoch. Lockheed F-104 S/ASM-S Aeronautica Militare Italiana nr fabr. MM6876. Został przekazany nieodpłatnie (bardzo rzadki wyjątek) przez Włoskie Siły Powietrzne. Mimo że brak mu silnika (durny traktat CFE, dokumentuje to tabliczka z boku że samolot został zredukowany w ramach traktatu) ale kabina ma fotel i wyposażenie. Silnik będę starał się pozyskać osobno. Zdjęcia z rozładunku można zobaczyć na stronie Muzeum. Ciekawostka.... samolot nie znalazł się na liście jaka była głosowana...
Nie znalazł się tam również inny samolot, który następny powinien trafić do Muzeum - Republic F-84F Thunderstreak. Samolot nr takt. FU-36 został również przekazany jako dar Królewskiego Muzeum Sił Zbrojnych w Brukseli. Samolot nie jest w za dobrym stanie ale darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby, Belgowie obiecali dostarczyć wiele części zamiennych do remontu.
Również coraz bliżej finału jest prezentacja w MLP samolotu SEPECAT Jaguar GR.1 (nr. seryjny. XX730). Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii podjęło pozytywną decyzję o przekazaniu samolotu jednak potrzebna jest jeszcze decyzja polskiego Ministra Obrony, akceptująca przekazanie. Brytyjczycy naciskają aby samolot został odebrany do końca roku.
Już na początku przyszłego roku do Muzeum powinien został przywieziony z Portugalii Ling-Temco-Vought A-7P Corsair II (nr seryjny 5502). Ostateczna decyzja należy do Kongresu USA, wszystkie niezbędne dokumenty zostały już złożone. Według Portugalczyków i ODC Poland teraz to już czysta formalność.
W pierwszej połowie przyszłego roku do Muzeum powinien trafić Hawker Siddeley Harrier Gr.3 (nr seryjny XW919). Jest to wymiana z Akademią Obrony Zjednoczonego Królestwa w Shrivenham. Dla ciekawości podam że jak sprawdzicie sobie historię konfliktu falklandzkiego to znajdziecie tam informację o udziale tego egzemplarza. Może nie poszczyci się zestrzeleniem wrogiego samolotu czy zniszczeniem jakiegoś celu ale zawsze to weteran wojenny.
W okolicach maja do Muzeum trafi kolejny dar, tym razem aż za oceanu... nie, nie, Amerykanie jeszcze nie wyzbywają się zasobów pustynnych z Devis-Monthan. Oni wogóle postanowili olać ten projekt MLP. Ale za to Minister Obrony Kanady podarował Muzeum śmigłowiec CH 136 Kiowa nr seryjny 44055.
Po za tym w Muzeum w 2009 powinny znaleźć się Dornier Do-28 i Convair F-102 Delta Dagger z Grecji (wymiany z Greckim Muzeum Sił Powietrznych). Trwają jeszcze rozmowy z Niemcami (RF-4 Phantom), Holendrami (RF-5), Hiszpanami, Słowakami i Norwegami.
NA koniec wielka niespodzianka... w wielkiej tajemnicy mogę przekazać forumowiczom że w miesiącach czerwiec, lipiec, sierpień będzie można w Muzeum zobaczyć..... samolot F-16. Samolot ten (wersja A) zostanie wypożyczony przez Muzeum Duńskich Sił Powietrznych.
Czekam na jakieś sugestie oraz komentarze i do zobaczenia w Muzeum.
Pozdrawiam
MM
-
Ja trzymam kciuki za tego Corsaira II, reszta zapowiadanych eksponatów również bardzo ciekawa :)
A w ramach tych wymian co tracimy?
-
Aż przyjemnie poczytać jak to ekspozycja MLP staje się światową ekspozycją, w której eksponaty to naprawdę przekrój świetnych konstrukcji... nie tylko z Układu Warszawskiego. Ogromne gratulacje Macio za rezultaty Waszych starań i ogromny mój szacunek dla Was za same starania :roll:
Moje szczególne umiłowanie za A-7P :D
Trza się bedzie wybrać w przyszłym roku by pozwiedzać nowe-stare Muzeum :)
Pozdrawiam
P.S. Właśnie, co takiego musieliście oddać? :)
-
Ja również będę musiał w końcu odwiedzić Kraków bo aż wstyd się przyznać, jeszcze nigdy w MLP nie byłem. ;) A widzę że będzie jeszcze więcej rzeczy do podziwiania.
-
Oooo! Jaguara to bym chciał zobaczyć :001:
-
Wiele do oddania nie mamy....
A-7 -> MiG 21 PFM
Harrier -> MiG 21 PF
Mirage 5 -> Mi-2 T
F-102 Delta Dagger -> Su-22 M4
Do-28 -> MiG-21 PFM
Holendrzy za RF-5 są zainteresowani Mi-2.
-
Oooo! Jaguara to bym chciał zobaczyć :001:
A mi nawet udało się go pogłaskać kiedy parę lat temu przyleciały do nas na ćwiczenia :banan
Ja natomiast chętnie przyjrzałbym się F-4
-
Wspaniała wiadomość! Z chęcią się wybiorę z synem zobaczyć nowe eksponaty :001: A za tą sukę to Grecy powinni dać jeszcze Phantoma :021:
-
No to znowu będę się musiał przepchnąć na drugą stronę Wielkiej Rzeki :020:. Zaraz sprawdzę kiedy otwarte.
DZIĘKI :607:
-
A tam warto zajrzeć nawet dla samej P11c. Generalnie jak ktoś nie był w MLP to doradzam zagospodarować sobie około 6-7 godzin na wstępne zwiedzanie i na drugi dzień tyle samo :karpik
-
OoOo matulko czyżby F-105 Donalda Kutyny miał by być w Krakowie.
http://www.muzeumlotnictwa.pl/ogloszenia/128038-2010.php (http://www.muzeumlotnictwa.pl/ogloszenia/128038-2010.php)
Co myśmy za to dali ze angole pozbyli się takiego rarytasika ? no i czy ktoś wie kiedy on będzie u nas ? I tak już na koniec co z Jaguarem i Harierem będą czy nie będą ?
-
Jaguar od dłuższego czasu już sobie stoi w muzeum :020:
-
A no fakt...jakoś przegapiłem jedyne chyba zdjęcie Jaguara na stronie muzeum :001:
(http://www.muzeumlotnictwa.pl/galeria/noc_muzeow_2010/noc_muzeow_2010_d_5.jpg)
-
Harrier też jest, tam samo jak DH.110 Vampire. Oba w częściach.
-
"DH.110 Vampire" a co to za wynalazek ? :002:
...za co to wszystko dostajemy?
-
Ten MiG stoi w Muzeum przynajmniej od roku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40d7fcb4af88a03c.html
-
Ten złoty MiG jest wprawdzie ładniusi, ale mi się rozchodzi o tego Jaguara na pierwszym planie :002:
-
"DH.110 Vampire" a co to za wynalazek ? :002:
...za co to wszystko dostajemy?
(http://www.airport-data.com/images/aircraft/small/284/284501.jpg)
-
A czasem to nie jest tak że DH110 to Sea Vixen a Vampire to DH100? Chyba ze Szwajcaria ma jakieś swoje oznaczenia?
-
...za co to wszystko dostajemy?
Nie wiem za co, ale zniknął Mietek!
-
Mietek parkuje obecnie w Góraszce.
-
Bo to nie Mietek muzeum, tylko polskich orłów.