Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Razorblade1967 w Lipca 21, 2007, 15:41:12
-
...własnie sprawdzałem mi-2 nemetha pod fsx - dziala lecz nie wszystkie przyrzady pil. np sztuczny horyzont i wariometr .Tak wiec loty bez widocznosci - nie , do latania dla frajdy online (DZWA) jak najbardziej.
Też już nad tą maszyna siedziałem i niestety nie ma sensu używania jej w FSX - bo pojawiają się różne bugi. U mnie np. nie gaśnie lampka informująca o rozruchu silnika (po lewym silniku gaśnie, a po prawym już nie). Nie wszystkie tekstury się ładują kilka elementów we wnętrzu jest biała itd. tak samo jest chyba z innymi wiatrakami "serii Mi" od Nemeth.
Szkoda bo to były fajne dodatki :005: Niestety chyba żadnego patcha dostosowującego go do FSX nie można się spodziewać (choć wydawcy kilku innych płatnych dodatków tak już ponoć postąpili).
Podczas prób dostosowania tej maszyny do FSX znalazłem zresztą ciekawe zjawisko:
Na początku nie działały mi przełączniki nad prawymi drzwiami w VC - dawały się przełączyć tylko z poziomu 2D. Dopiero gdy próbując dostosować ten dodatek do FSX wstawiłem nowy [CameraDefinition.001], Title = "Right Seat" ... czyli pozycję "na prawym fotelu" to dopiero gdy "przesiadłem się" na ten fotel mogłem w VC uruchomić przełączniki nad prawymi drzwiami. Nawet mnie ucieszył ten wzrost realizmu, bo przecież w prawdziwym MI-2 to trudno chyba dosięgnąć tych z lewego fotela. Niestety po 2 godzinach dalszej walki i kombinacjami co tu zmienić aby jeden z moich ulubionych śmigłowców z FS9 chodził prawidłowo w FSX dałem za wygraną i wywaliłem Mi-2 z FSX - za cienki jestem :004:
Nieprawidłowe działanie dodatku moim zdaniem powoduje, ze nie ma sensu go używać. jeszcze się nim trochę pobawię w FS9, bo mam jeszcze "starocia" ze względu na to u żony nie chodzi FSX, a czasem latamy razem. Ale jak kupię w styczniu nowy komp to będzie definitywne pożegnanie z FS9 i kilkoma fajnymi maszynami.
Wydzieliłem to z wątku Latanie online w FSX (http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9138.0.html).
Dyskusja rozpoczęta słowami cygana: " ... ale na marginesie własnie sprawdzałem mi-2 nemetha pod fsx - dziala lecz nie wszystkie przyrzady pil. np sztuczny horyzont i wariometr .Tak wiec loty bez widocznosci - nie , do latania dla frajdy online (DZWA) jak najbardziej."
-
bo przecież w prawdziwym MI-2 to trudno chyba dosięgnąć tych z lewego fotela.
Dosiegniesz bez problemu :001:
W FSX latałem mi-2 dosłownie jeden lot nie zaglebiłem sie za bardzo w ewetualnie bugi ale potwierdzam ze od biedy mozna sie nim pobawic.
-
Dosiegniesz bez problemu
Masz rację! Mój błąd - ostatni raz w Mi-2 leciałem "ładnych parę lat" temu (potem przyszły były Mi-8 i W3), po sprawdzeniu zorientowałem się, że to w sumie około metra od pozycji pilota na fotelu.
... ale potwierdzam ze od biedy mozna sie nim pobawic.
Niestety kluczowym jest tutaj wyrażenie "od biedy" :005: - nadaje się to w zasadzie do zrobienia jakiegoś ciekawego screena, bo jakoś przyjemności z lotu z takimi bugami nie odczuwam. W zasadzie prawie wszystkie samoloty i śmigłowce z FS9 funkcjonują "od biedy" w FSX, ale niestety niewiele jest tych dobrych i działających prawidłowo.
Kolejnym bugiem Mi-2 jest to, że gdy zwolniłem nisko na dość nisko nad ziemią to "głos" powiedział, że mam wysunąć klapy :karpik
Dotychczas sprawdziłem kilkanaście maszyn z FS2004 pod FSX i na razie stwierdziłem, że:
Działają wspomniane już tutaj płatne samoloty MiG-15 z Bear Studios i T34 Mentor z Carenado
Nie działają niestety dobre darmowe (wspomniane w temacie Zanim zasiądziesz za sterami myśliwca ...) samoloty Zlin 43 i Zlin 142
W Stearmanie PT-17 nie wyświetlają się niektóre tekstury np. wskaźnik pod górnym płatem.
Bugi występują w Nemeth Mi-24, ale nie sprawdzałem jeszcze tego dodatku kompleksowo. Na razie stwierdziłem problemy z przełączaniem niektórych włączników w VC. prawdopodobnie sytuacja będzie podobna jak z Mi-2 :005:
Niestety dobry VC jest dla mnie warunkiem używania samolotu lub śmigłowca w ogóle w FS-ach.
Co ciekawe powstał nieźle zrobiony An-2 pod FS2004/FSX, ale wreszcie porządne wykonanie kokpitu zostało zepsute koszmarna postacią drugiego pilota. Nie mogę zrozumieć autorów, którzy wstawiają te postacie do VC. Są całkowicie zbędne, psują efekt wizualny kokpitu, a w FSX uniemożliwiają pilotowanie z fotela drugiego pilota (w sumie z FS9 też). Bardzo trudno jest wykonać dobrze wyglądająca postać ludzką w kabinie. W darmowych dodatkach widziałem chyba tylko 2-3 w miarę nie szpecące postacie (z pamięci np. Aeronca L-16A) - reszta to koszmarki, w zasadzie wykluczające użycie często niezłego dodatku.
Przy okazji - w dodatkach działających pod FSX można sobie dorobić widok z siedzenia 2 pilota poprzez wprowadzenie takiej grupy w aircraft.cfg
[CameraDefinition.001]
Title = "Left Seat"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F078} - ten numer może być zasadniczo* identyczny dla widoków wewnętrzych
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = No
SnapPbhAdjust = Swivel - ta funkcja odpowiada za poruszanie głowy za pomocą POV
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.75 - ta funkcja odpowiada za wstępne powiększenie widoku
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=-0.85, 0.00, 0.00 - ta funkcja odpowiada za położenie "punktu wzroku" w przestrzeni
InitialPbh=0, 0, 0 - ta funkcja odpowiada za "kąt patrzenia"
X - prawo/lewo
Y - góra/dół
Z - przód/tył
_______________________
*) Tak jest w defautowych maszynach wszędzie jest ten sam numer (i tak to działa też np. w T-34 czy MiG-15 i BristoluF2B), ale w Nemeth Mi-2 musiałem dać rożne dla poszczególnych widoków.
-
Nie posiadam FSX, ale wiem, że są pacze/instalatory pod FSX do (płatnych, nie orientuję się w sprawie freeware gdyż większość nie ma własnych stron z updateami, zależy to od dobrej woli autora/przypadku, a nóż zadziała):
Piper Cherokee
Piper Dakota
Piper Archer
Cessna 182RG II
Cessna 182 Q
Cessna Centurion II
Cessna 206
Cessna 206 Full version (Amphibian and Cargo)
Beechcraft Bonanza F33
Beechcraft Bonanza V35
Beechcraft Mentor
produkcji Carenado, Level-D 767, F1 ATR-72, Coolsky MD-80, Leonardo MD-82, niektóre samoloty Wilco, Digital Aviation Do-27, niektóre samoloty Alphasim (ale kto by tym latał ;P), CS, RealAir, Shockwave i to by chyba było na tyle. Wiem, że raczej latacie GA, ale może komuś się przyda ta lista (pewnie wybiórcza, bo nie sposób sprawdzić wszystkiego). BTW dosyć niedawno wyszedł UTX, na razie USA.
Ktoś na forum Nemeth pisał, że Mi-24 działa w FSX, ale nie wiem jak z systemami.
-
@ PZl Belfegor
Dzięki za wskazówki odnośnie upadate'a T-34 od Carenado. Choć jeśli mam być szczery to kwestie widoków zrobiłem po swojemu, gdyż te w pliku od Carenado nie przypadły mi do gustu. W przypadku posiadania Tracka IR4 (lub IR3 z 6DOF) nadmiar widoków wewnętrznych jest zbędny i tylko przeszkadza bo prościej i szybciej porusza się głową. Natomiast w nowym pliku aircraft.cfg nie było widoku z tylnego fotela, tak potrzebnego do lotów w jednej maszynie. Podobnie ze zmieniony punktem początkowym widoku - tez mi nie odpowiadał.
Czyli i tak zrobiłem to "ręcznie" - ale pewne wskazówki się przydały.
... ale może komuś się przyda ta lista (pewnie wybiórcza, bo nie sposób sprawdzić wszystkiego).
Właśnie dlatego powstał ten temat, aby wymieniać się spostrzeżeniami na ten temat:
Sprawdzałem dzisiaj serię darmowych samolotów Aero/Rockwell AC50, 52, 500 ... itd. (z The Aero Commander Project). To raczej niemłode, ale znane dodatki darmowe do FS9 - całkiem niezłej jakości.
(http://img55.imageshack.us/img55/9545/73187925te4.th.jpg) (http://img55.imageshack.us/my.php?image=73187925te4.jpg)(http://img248.imageshack.us/img248/758/89890012sl9.th.jpg) (http://img248.imageshack.us/my.php?image=89890012sl9.jpg)
Działają prawidłowo pod FSX, tekstury wewnętrzne nie tracą na jakości i wydaje mi się, że wszystkie przyrządy działają poprawnie. Oczywiście sposób teksturowania powoduje pewien spadek FPS, ale to jest charakterystyczne dla wszystkich dodatków nie posiadających tych elementów skompresowanych do formatu DDS.
-
Ciszę się, że choć trochę to się przydało ;) Może również inne dodatki tego autora również zadziałają? Można ściągnąć tutaj (http://www.flightsimonline.com/), w większości są naprawdę przedniej jakości, a i do lotów krajobrazowych jak znalazł :001:
-
...
Działają prawidłowo pod FSX, tekstury wewnętrzne nie tracą na jakości i wydaje mi się, że wszystkie przyrządy działają poprawnie. Oczywiście sposób teksturowania powoduje pewien spadek FPS, ale to jest charakterystyczne dla wszystkich dodatków nie posiadających tych elementów skompresowanych do formatu DDS.
A co Cię powstrzymuje od skompresowania do fromatu DDS samemu?
pozdrawiam
ROB
-
Sprawdzałem ostatnio darmowe 3 myśliwce z FS9:
1. P-51D (autor Warwick Carter) - http://www.simviation.com/fsxvintage3.htm - zdecydowanie najlepiej zrobiony darmowy myśliwiec z tego okresu.
2. P-47M (autor Tom Kohler) - http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004ac&DLID=81381
3. F4U (zespół Alpha Bleu Ciel) - http://www.simviation.com/fs2004vintage18.htm
oraz bombowiec A-26 (SOH) dostępny niestety tylko na SimOuthouse - http://www.sim-outhouse.com/index.php?lloc=downloads&loc=downloads&page=info&FileID=8600 (jakoś od jakiegoś czasu mam z tą stronka jakieś problemy - admin mnie nie lubi czy co :005:)
Wszystkie te dodatki działają w FSX bez problemów. :001:
-
Cześć.
Mam pytanie dotyczące dodatku Wings of Power: WWII Heavy Bombers and Jets. Wiem, że ukazały się dwie jego odsłony, na FS9 i FSX. Ze względu na słabe parametry komputera na najnowszą wersję Flight Simulatora nie mogę sobie jeszcze pozwolić, ale zmieni się to w bliżej nieokreślonym czasie. Stąd chciałbym się dowiedzieć, czy WoP pod FS9 można w razie potrzeby jakość zupgradeować do FSX? Nęci mnie ten dodatek piekielnie (głównie ze względu na B 17F/G), a szkoda, gdyby okazało się, że z chwilą wejścia w posiadanie FSX, musiałbym kupować nową wersję WoP...
-
AFAIK w WoP są samoloty dla FS9, które tez działają pod FSX. Shockwave jak narazie wypuścili tylko jeden samolot typowo pod FSX - czyli WoP2 B-17G:
http://www.shockwaveproductions.com/store/wop2_b17/
-
Dziękuje.
A wie ktoś czy są jakieś drastyczne różnice pomiędzy pomiędzy WoP a WoP2 pod FSX?
-
Jak widzisz drastyczne różnice pomiędzy FS2004 a FSX to WoP2 (jak na razie B17G) powinien się spodobać.
Co do samego "Wings of Power: WWII Heavy Bombers and Jets" to wydanie "Aircraft Powerpack" zawiera zarówno wersję dla FS2004 jak i FSX (zgodność z) do wyboru przy instalacji.
pozdrawiam
ROB
-
Ze względu na problemy jakie mają niektórzy z obsługą urządzeń w Mustangu - zrobiłem małą modyfikację. Chodzi o osoby nie posiadające urządzeń w stylu Track IR, które mają czasem trudności w szybkim sięgnięciu przełącznika - wyszło to w lotach online.
Mała modyfikacja widoków - przełączane klawiszami "A" i "Shift+A" wewnątrz kokpitu. Wkleić poniższe linie do pliku aircraft.cfg
[CameraDefinition.001]
Title = "Radio"
Guid = {195EAB58-9E4A-2E2A-A34C-A8D9D948F078}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.60
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.5, 0.25
InitialPbh=30, 0, -10
[CameraDefinition.002]
Title = "Navigation"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F079}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 1.0
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.5, 0.46
InitialPbh=20, 0, 90
[CameraDefinition.003]
Title = "Drop Tanks"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F080}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 1.4
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, 0, 0
InitialPbh=60, 0, 60
[CameraDefinition.004]
Title = "Engine"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F081}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.7
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.25, 0
InitialPbh=45, 0, -50
[CameraDefinition.005]
Title = "Fuel Tanks"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F082}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.9
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.25, 0.25
InitialPbh=80, 0, 0
Panel radio, światła i uruchomienie silnika - przed wyłączeniem drążka i po wyłączeniu:
(http://img181.imageshack.us/img181/7494/radio1vy9.th.jpg) (http://img181.imageshack.us/my.php?image=radio1vy9.jpg)(http://img390.imageshack.us/img390/3706/radio2kf3.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=radio2kf3.jpg)
Panel nawigacyjny:
(http://img237.imageshack.us/img237/9826/navigationca7.th.jpg) (http://img237.imageshack.us/my.php?image=navigationca7.jpg)
Odrzucanie zbiorników podwieszanych:
(http://img375.imageshack.us/img375/5637/droptanksfd1.th.jpg) (http://img375.imageshack.us/my.php?image=droptanksfd1.jpg)
Sterowanie silnikiem, klapami, światłami itd.:
(http://img182.imageshack.us/img182/4220/enginelj8.th.jpg) (http://img182.imageshack.us/my.php?image=enginelj8.jpg)
Zbiorniki paliwa:
(http://img179.imageshack.us/img179/2912/fueltankslm3.th.jpg) (http://img179.imageshack.us/my.php?image=fueltankslm3.jpg)
-
Dzięki Razor, przyda się. Na początku nie zauważyłem tej radiostacji ;)
-
Kolejna modyfikacja tego samolotu:
1. Zainstalowałem GPS - ale tylko jako panel 2D.
2. Dokonałem poprawki, która przywróciła brakujący w FSX transponder - linia "gauge" odnosiła się do tego urządzenia w FS9, trzeba było dokonać poprawki na takie defaultowe urządzenie z FSX.
Przed zmianą:
(http://img529.imageshack.us/img529/1734/ntrwd0.jpg) (http://imageshack.us)
Po zmianie:
(http://img103.imageshack.us/img103/1738/triu5.jpg) (http://imageshack.us)
3. Zmieniłem sposób wyświetlania się paneli 2D
- Zmieniłem układ paneli radiowo-nawigacyjnych na poziomy i dostosowałem go do rozmiarów czarnego paska (prawdopobnie pozostałości po panelu 2D, którego w tym P-51 nie ma). Taki pasek pojawia się często przy wciśnięciu komendy wywołującej "Window 0" (Shift+1) w niektórych dodatkach robionych pod FS9. Nie wiem jak go usunąć, pasek znika gdy włączymy i wyłączymy inne okna urządzenia 2D. Pojawia się jednak ponownie przy powtórzeniu czynności. Taki układ paneli radionawigacyjnych maskuje ten (wkurzający mnie osobiście) efekt.
(http://img529.imageshack.us/img529/5629/w0hf2.jpg) (http://imageshack.us)
- Dodałem małe panele 2D przedstawiające GPS (Shift+1), panele radionawigacyjne (tylko te które odpowiadają tym w 3D - Shift+2) i panel autopilota (nie wiem jeszcze czy będzie działać poprawnie, ale może przydać się w dalekich przelotach gdy trzeba prowadzić nawigacje "po mapie" - Shift+3).
(http://img525.imageshack.us/img525/7655/w13ju8.jpg) (http://imageshack.us)
Wiem, że niektórym "nie leży" obsługa urządzeń z poziomu VC i wolą takie panele 2D, a te są na tyle małe, że nie przeszkadzają.
4. Usunąłem niepotrzebny bo nie działający w FSX wpis usuwający panel 2D.
gauge16=dsd_view_skip!no_2d, 0, 0, 5, 5
Nowy plik "Panel.cfg" (proponuję skopiować cały folder "Panel" i ten oryginalny pozostawić np. z nazwą Panel.org)
[Window Titles]
Window00=RADIO
Window01=GPS
Window02=RADIO MINI
Window03=AP
[Window00]
size_mm=468,52
position=6
BACKGROUND_COLOR=0,0,0
VISIBLE=0
ident=RADIO
zorder=1
gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 1, 0, 0, 117, 32
gauge01=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 2, 117, 0, 117, 32
gauge02=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Audio, 0, 32, 117, 20
gauge03=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio ADF, 117, 32, 117, 20
gauge04=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio AP, 234, 0, 117, 52
gauge05=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr, 351, 0, 117, 26
gauge06=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio DME, 351, 26, 117, 26
[Window01]
size_mm=228,189
window_size=0.25
position=2
BACKGROUND_COLOR=0,0,0
VISIBLE=0
ident=GPS
zorder=2
gauge00=fs9gps!gps_500, 0,0,228,189
[Window02]
BACKGROUND_COLOR=2,2,2
size_mm=156,51
position=0
visible=0
ident=RADIO MINI
zorder=3
gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 1, 0, 0, 78, 25
gauge01=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 2, 0, 25, 78, 25
gauge02=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Audio, 78, 0, 78, 14
gauge03=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio ADF, 78, 14,78, 18
gauge04=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr, 78, 32,78, 18
[Window03]
BACKGROUND_COLOR=2,2,2
size_mm=100,30
position=1
visible=0
ident=AP
zorder=4
gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio AP, 0,0,100,30
[Vcockpit01]
Background_color=0,0,0
size_mm=512,512
position=7
visible=1
ident=
pixel_size=1024,1024
texture=$MUST
gauge00=test!ADF, 5,7,153,59
gauge01=test!hdcowl, 2,0,5,4
gauge02=test!com, 170,7,153,59
gauge03=test!dust, 333,93,5,6
gauge04=test!en, 361,78,5,6
gauge05=test!hdfrost, 341,75,11,10
gauge06=test!glock, 327,73,11,15
gauge07=test!nav, 335,7,153,59
gauge08=test!drop2, 421,95,22,21
gauge09=test!drop, 346,97,24,23
gauge10=test!Fuel_Selector.xml, 17,307,76,95
gauge11=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr, 8,76,315,89
gauge12=test!supercharger, 0,0,24,23
gauge13=test!hdsuper, 2,38,10
gauge14=test!mcvortex, 0,0,7,7
gauge15=test!hdcowl2, 0,0,5,5
[Default View]
X=0
Y=0
SIZE_X=8191
SIZE_Y=5240
-
Co może być przyczyną niedziałającego oświetlenia panelu w tym mustangu? Niezależnie od tego czy używam klawiatury, czy klikam przełącznik w kabinie tablica przyrządów pozostaje nieoświetlona. Cała reszta modelu jest ok.
-
Co może być przyczyną niedziałającego oświetlenia panelu w tym mustangu? Niezależnie od tego czy używam klawiatury, czy klikam przełącznik w kabinie tablica przyrządów pozostaje nieoświetlona. Cała reszta modelu jest ok.
Zapewne niezgodność lub brak jakiegoś pliku "effect" (fx_...), który pracuje nieprawidłowo pod FSX. Co prawda nie używam juz tego darmowego Mustanga, bo przerzuciłem się płatne dodatki od Shockwave, ale tak na szybko wrzuciłem go do gry i zrobiłem mały eksperyment:
Wstawiłem defaultowe oświetlenie z FSX - czyli wpis fx_vclight_MUST zamieniłem na fx_vclight (+ zmiana numeru z 10 na 4 jak w defaulcie):
Wpis pliku aircraft.cfg przed ...
[liGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 = 10, -1.4, 0, 1.73, fx_vclight_MUST
light.1 = 8, 5.3, 0, 0, fx_must_exhaust
light.2 = 9, -2.00, -17.9, 0, fx_Must_vapour
light.3 = 9, -2.00, 17.9, 0, fx_Must_vapour
... i po zmianach:
[liGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 = 4, -1.4, 0, 1.73, fx_vclight
light.1 = 8, 5.3, 0, 0, fx_must_exhaust
light.2 = 9, -2.00, -17.9, 0, fx_Must_vapour
light.3 = 9, -2.00, 17.9, 0, fx_Must_vapour
W efekcie mam tak:
1. Światła wyłączone:
(http://img521.imageshack.us/img521/7312/ofgh5.th.jpg) (http://img521.imageshack.us/my.php?image=ofgh5.jpg)
2. Podświetlone tylko zegary (włącznik na panelu Mustanga)
(http://img85.imageshack.us/img85/2667/zegmh9.th.jpg) (http://img85.imageshack.us/my.php?image=zegmh9.jpg)
3. Włączone oświetlenie całej kabiny (czynności obsługowe na lotnisku :002:) - tylko z klawiatury.
(http://img85.imageshack.us/img85/4540/oncn3.th.jpg) (http://img85.imageshack.us/my.php?image=oncn3.jpg)
Możesz pokombinować z innymi światłami, dając lepsze od FSX - wszystko jest w pliku aircraft.cfg w "grupie" [ LIGHTS ]. Można dodawać światła, zmieniać efekty itd.
Nie mam czasu na dłuższe kombinacje bo lecę do pracy, sorry!
-
Skoro już zamontowałem ponownie tego darmowego Mustanga do mojego FSX - to jeszcze jedna sugestia. Można sobie "zamontować" w nim defaultowe światła z FSX.
Przy takiej kombinacji ...
[liGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 = 4, -1.4, 0, 1.73, fx_vclight
light.1 = 3, -5.3, 0, 0, fx_navwhi
light.2 = 3, 0.05, -18.4, -0.96, fx_navred
light.3 = 3, 0.05, 18.4, -0.97, fx_navgre
light.4 = 2, -0.15, -18.4, -0.96, fx_strobe
light.5 = 2, -0.15, 18.4, -0.97, fx_strobe
... osiągamy:
- czerwone i zielone światło na końcach skrzydeł (uruchamiane przełącznikiem NAV w VC)
- niebieskie światła mrugające na końcach skrzydeł, nieco za nawigacyjnymi (uruchamiane przełącznikiem STROBE)
- białe światło mrugające na ogonie (też pod STROBE, nie wiem czemu pomimo dania go jako "navigation" czyli 3?)
- oświetlenie zegarów (pod przełącznikiem PANEL w VC)
- oświetlenie całej kabiny (pod literą "L" na klawiaturze, który zapala wszystkie światła)
(http://img144.imageshack.us/img144/3161/strobeel1.th.jpg) (http://img144.imageshack.us/my.php?image=strobeel1.jpg)(http://img144.imageshack.us/img144/1016/navls4.th.jpg) (http://img144.imageshack.us/my.php?image=navls4.jpg)
W ten sposób można sobie zmieniać prawie dowolnie oświetlenie samolotu. Przy czym zestaw liczb po znaku "=" oznacza:
- pierwsza cyfra to rodzaj światła (chyba nie zawsze działa wg naszych intencji)
- druga liczba to przesunięcie światła w przód lub w tył od ustalonego środka maszyny (decyduje znak - z minusem do tylu)
- trzecia liczba to wysunięcie w prawo lub w lewo (również decyduje znak)
- czwarta liczba to wysunięcie góra dół (z minusem w dół)
Po tym wpisujemy rodzaj efektu, który znajduje się w folderze "Effects". Co ciekawe przesuwajac śwaitło odnosimy sie do osi podłużnej samolotu, a nie do poziomu. Czy punkt świetlny przesuwa się po linii pod pewnym kątem, gdy mamy stojący samolot z kółkiem ogonowym.
-
Dzięki Razor, pomogło. Panel w Mustangu już świeci, muszę jeszcze pozostałe światła doprowadzić do porządku, ale już wiem gdzie grzebać.
-
Myślę, że warte odnotowania jest pojawienie się konwersji defaultowych samolotów z FS9 do FSX dokonanych przez Davida Grindele.
http://www.simviation.com/fsxvintage14.htm
http://www.simviation.com/fsxprops11.htm
(http://img89.imageshack.us/img89/3266/45328272sb2.jpg) (http://imageshack.us)
Przekonwertowane zostały samoloty defaultowe:
-Curtis Jenny
-Ford Trimotor
-Lockheed Vega
-Spirit Of St.Louis
-DeHavilland Comet
-Ford Tri-Motor
-Piper Cub
... oraz darmowy dodatek opisywany przez nas w innym temacie Stearman PT-17 (Dave Eckert)
Dodatkowo dodano kilka nowych malowań samolotów.
Zmiany dotyczą tekstur zapisanych w takim formacie jak defaultowe w FSX, zmianach w Modelu lotu i kosmetyce. Samolociki sprawują się nieźle (choć są drobne błędy przy PT17 co zapewne nieuniknione). W sumie mnie osobiście to ucieszyło bo lubiłem Vegę i Cub z Fs9, a ponadto przy odwzorowaniu środowiska w FSX warto się przelecieć znowu Spirit of St.Louis.
-
Ten Stearman fajny samolocik, latałem nim już przed konwersją, niestety kiepsko dopracowany pod FSX. Wszystkie dostępne modele mają ten sam błąd w kokpicie, który miałem również przy wersji FS9 (pod FSX):
(http://img225.imageshack.us/img225/3251/stearman2do8.th.jpg) (http://img225.imageshack.us/my.php?image=stearman2do8.jpg)
Po uniesieniu się z fotela widać niestety, że w przedniej kabinie brak przyrządów (jednak mniej to przeszkadza, niż ten błąd powyżej):
(http://img225.imageshack.us/img225/5161/stearman4kh9.th.jpg) (http://img225.imageshack.us/my.php?image=stearman4kh9.jpg)
Dodatkowo wersje "Kadet Civilian Gold" oraz "Red Baron" są skaszanione dokumentnie. U mnie wygląda to tak:
(http://img112.imageshack.us/img112/4223/stearman3yb8.th.jpg) (http://img112.imageshack.us/my.php?image=stearman3yb8.jpg) (http://img87.imageshack.us/img87/953/stearman1ay9.th.jpg) (http://img87.imageshack.us/my.php?image=stearman1ay9.jpg)
Oprócz tego nie można latać z włączonym light bloom, bo samoloty znikają, jednak to akurat norma dla wszystkich bez wyjątku samolotów spod FS9 i specjalnie nie przeszkadza.
-
Dlatego, że samolot ten, podobnie jak cały FS2004, powstał co najmniej rok wcześniej zanim na rynku pojawiły się TrackIR'y z 6DOF i nikogo wtedy nie obchodziło co widać po wychyleniu się z okna.
W sumie masz tutaj rację, chociaż w tej sytuacji lądowanie tym samolotem musiało wyglądać raczej zabawnie :-)
Nowe samoloty w FSX nie mają już dziur.
Pobożne życzenie. Jak do tej pory chyba jedynym pozbawionym dziur, jakim było dane mi latać, jest Lublin RXIII Empecka, można mu nawet pod "maskę" zajrzeć, model jest perfekcyjnie dopracowany. Niestety poza nim, to wszystkie bez wyjątku defaultowe samoloty FSX mają dziury (dotyczy również tych z acceleration), i nie trzeba wcale wykonywać karkołomnych ewolucji, żeby je zobaczyć, wystarczy unieść się w fotelu, lub wychylić w bok. Również zdecydowana większość dostępnych addonów nie jest na tym polu lepsza, choć zdarzają się chlubne wyjątki.
-
Serio?
Ja jakoś nie zauważyłem żeby w Maule, Extrze czy Cessnach były gdzieś dziury.
-
Lublin ma dziury. Brakuje mu całego poszycia na spodzie kadłuba :021:
-
U mnie Stearman wyglada ok, choc faktycznie w tym "red baron" brak jednej tekstury, mozna ja przerzucic z innego modelu. Widac zapomnieli (brak tekstury wnetrza). Za to budziki w 1ej kabinie widac jak najbardziej:
(http://img213.imageshack.us/img213/7403/ster12se2.th.jpg) (http://img213.imageshack.us/my.php?image=ster12se2.jpg) (http://img136.imageshack.us/img136/7686/ster122nc5.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=ster122nc5.jpg)
Model generuje lepsze FPSy niz ten znany mi z Fs9
-
Avia BH-5 czyli szmaciano-drewniane paskudztwo popełnione przez naszych południowych sąsiadów. Dokładnie wykonany model, przyzwoite VC (ale Empecka lepszy :D ), pilot, dźwięki. Ponieważ nie jest to natywny samolot dla FSX a maszyna pod FS9 z poprawionym instalatorem i konfiguracją, to ląduje tutaj. ;)
(http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/forum/th_2007-12-9_20-37-46-234.jpg) (http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/forum/2007-12-9_20-37-46-234.jpg) (http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/forum/th_2007-12-9_20-31-21-125.jpg) (http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/forum/2007-12-9_20-31-21-125.jpg) (http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/forum/th_2007-12-9_20-31-0-187.jpg) (http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/forum/2007-12-9_20-31-0-187.jpg)
http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=113601&CatID=fsxac
-
Warte odnotowanie jest pojawienie się nowej wersji samolotu Fletcher Fu-24 autorstwa Deane Baunton
Dodatek po raz pierwszy pojawił się w lipcu 2007, ale 15 lutego na Avsim pojawiła się poprawiona wersja dodatku dostosowana do FSX SP2 oraz wzbogacona o odmianę z silnikiem turbośmigłowym. Sam dodatek był tworzony do FS9 ale ukończony dla FSX więc ląduje tutaj.
Samolocik ma obecnie 2 wersje:
1. Z silnikiem tłokowym 400 KM - http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxac&DLID=117511
(http://img177.imageshack.us/img177/2016/4001jj9.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img339.imageshack.us/img339/8004/4002hh9.jpg) (http://imageshack.us)
2. Z Silnikiem turbośmigłowym 550 KM - http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxac&DLID=117510
(http://img339.imageshack.us/img339/3863/5002xm0.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img401.imageshack.us/img401/2121/5001nq2.jpg) (http://imageshack.us)
Mało jest niestety darmowych dodatków z dobrym VC, ale kokpit FU24 jest zrobiony na tle innych bardzo dobrze. Do dość prostego wnętrza (w końcu to typowy "koń roboczy") dobrze dobrano teksturowanie co dało ładny efekt wizualny wnętrza. Szkoda, że takie dopasowanie kształtu wnętrza i odpowiednich tekstur jest tak rzadkie w darmowych dodatkach.
(http://img99.imageshack.us/img99/4562/vc1dy6.jpg) (http://imageshack.us)
Dodatek nie posiada kokpitu 2D, ale moim zdaniem obecnie taki kokpit to już przeżytek i nie warto sobie nim zawracać głowy. W pliku są dwie wersje paneli dla FS9 i FSX. Samolot ma też nieźle zrobiony model lotu. Na tle innych darmowych dodatków ta produkcja zasługuje na pewno na uwagę i wyróżnienie "z tłumu".
-
Razorblade - jak u ciebie (jeśli instalowałeś) zachowuje się podwozie tego samolotu w FSXie?
U mnie cały czas jest wysunięte, ale wciskanie "G" powoduje słyszalne efekty chowania, i podczas lądowania ślizg na brzuchu ze snopem iskier, czyli niby schowane , ale widać je stale ???
wersji na FS2004 jeszcze nie testowałem
PZDR
-
Razorblade - jak u ciebie (jeśli instalowałeś) zachowuje się podwozie tego samolotu w FSXie?
U mnie cały czas jest wysunięte, ale wciskanie "G" powoduje słyszalne efekty chowania, i podczas lądowania ślizg na brzuchu ze snopem iskier, czyli niby schowane , ale widać je stale
Hehehe faktycznie, przed chwilą sprawdziłem :003:
Nie wpadłem wcześniej na to aby próbować chować podwozie w samolocie ze stałym podwoziem. Efekt jest taki jak opisał noker. Ale to żaden problem trzeba po prostu w pliku Aircraft.cfg w grupie [contact points] dokonać małej zmiany dotyczącej podwozia:
gear_system_type=0 zamienić na gear_system_type=1
Wszystko wraca do normy czyli samolot nie reaguje na naciskanie przycisku chowania podwozia.
Samolot testowałem pod FSX (mam obecnie tylko FSX bo FS2004 odinstalowałem z komputera już dość dawno), ale efekt ten będzie zapewne taki sam w starej wersji FS-a, bo ten wpis dotyczący podwozia jest przecież taki sam. Rozwiązanie tego problemu będzie też takie samo dla FS2004 jak i dla FSX.
-
Samolocik, na który chciałbym zwrócić uwagę to darmowy Sopwith Camel stworzony do FS2004 i dostosowany niedawno do działania w FSX (również działa prawidłowo SP2/Acc i Vista64). Autorem samolotu jest David Eckert (modyfikacja do FSX Mark Rooks), a dostępny jest tutaj - http://www.simviation.com/simviation/?ID=66&page=1000
(http://img134.imageshack.us/img134/2307/frontor9.jpg) (http://imageshack.us)
Jakość jak na samolot darmowy, dostosowany ze starszej wersji gry jest nawet niezła (oczywiście nie umywa się on do rodzimych Lublinów, Czapli czy RWD-8), ale pomimo faktu, że jestem marudny to oceniam samolocik na nieco powyżej dolnej granicy akceptacji.
(http://img134.imageshack.us/img134/4317/ex600llh0.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img55.imageshack.us/img55/7058/ex600l1wz6.jpg) (http://imageshack.us)
Model wizualnie ładny, z imitacja obracającego sie silnika rotacyjnego - choć temu elementowi daleko do jakości Dr.1.
Samolot ma dość przyzwoity VC ...
(http://img134.imageshack.us/img134/3064/vc1nf0.jpg) (http://imageshack.us)(http://img380.imageshack.us/img380/4294/vc2ec6.jpg) (http://imageshack.us)(http://img87.imageshack.us/img87/7678/vc3gj9.jpg) (http://imageshack.us)
... choć niestety nie jest on w pełni dostosowany do Track IR pracującego w 6DOF i widać braki blach w dolnej przedniej części kadłuba:
(http://img380.imageshack.us/img380/8273/trackprzzf6.jpg) (http://imageshack.us)
Widok do tyłu jest OK:
(http://img87.imageshack.us/img87/8671/tracktyoz0.jpg) (http://imageshack.us)
Tak samo zresztą jak można się unieść w fotelu i nie powoduje to widocznych "dziur".
Ogólnie samolocik przyjemny do latania "nisko i powoli" ...
(http://img389.imageshack.us/img389/7526/ogfg8.jpg) (http://imageshack.us)
... niestety choć autor wyraźnie próbował oddać FM samolotu z PWS to brakuje mi dopracowania tego elementu, a największą wadą modelu lotu jest brak znanej asymetryczności samolotu.
Samolot pasuje do znanego w FSX znacznie wcześniej Bristola F2B - http://www.simviation.com/simviation/static.php?ID=66&page=4
(http://img383.imageshack.us/img383/6019/bristol2pf0.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img383.imageshack.us/img383/5577/bristol1ro1.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img383.imageshack.us/img383/4894/bristol3uk3.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img376.imageshack.us/img376/9223/bristol4mt9.jpg) (http://imageshack.us)
Mamy więc dwusamolotowy darmowy zestaw do zabawy brytyjskimi "szmatolotami" w akceptowalnej chyba jakości.
-
A tutaj mamy kolejny "rodzynek" wykonany narzędziamy FS2004. Ansaldo SVA 5 i 9. Autorem jest Manualle Villa, twórca włoskich malowań do wielu dodatków oraz serii wspaniałych bombowców włoskich : S.M.79, S.M.81 i in.
Dodatek dostępny tutaj: http://www.simviation.com/simviation/download.php?ID=2374
http://www.simviation.com/simviation/?ID=88&page=1000
Dostępny jest też paintkit: http://www.simviation.com/simviation/download.php?ID=2349
Co prawda model jest wykonany narzędziami FS2004, ale, uwaga, działa bez problemów w FSX w trybie dx10. Są oczywiście problemy z teksturą śmigła i szyb, ale nie są aż tak drażniące.
(http://img136.imageshack.us/img136/1316/snapjz1.jpg) (http://imageshack.us)
Model wykonany jest perfekcyjnie z najmniejszym detalem. Dostajemy dwa modele samolotów: SVA 5 oraz dwuosobowy SVA 9. Ten ostatni posiada malowanie z rajdu Rzym - Tokio z 1920 roku. SVA 5 posiada dwa karabiny maszynowe Vickers. Początkowo wykorzystywany jako samolot myśliwski, z czasem, z racji swej szybkości, używany był do roli wywiadowczej.
Obie wersje posiadają przyzwoity VC. Chwała autorowi, że odwzorował włoskie zegary pierwszowojenne, unikając używania gaugów np. z Camela recenzowanego przez Razora. Instrumenty mają marginalną funkcjonalność. Tu sprawa jest bardzo uproszczona, choć w przypadku maszyny tak starej i prostej, to nie przeszkadza.
(http://img374.imageshack.us/img374/8063/snap1hh6.jpg) (http://imageshack.us)
Maszyna ma bardzo przyzwoity model lotu jak na darmową produkcję. Świetnie reaguje na ster wysokości, jest delikatnie ciężka "na ogon". Samolot potrafi wejść w korkociąg przy bardzo mocnym przeciągnięciu i skrzyżowaniu sterów. Bardzo trudno go wtedy wyprowadzić.
(http://img172.imageshack.us/img172/2437/snap2yz7.jpg) (http://imageshack.us)
Plus za podjęcie tematu, dokładny model i kapitalne malowania wykonane z wielką pieczołowitością. Śmiało mogę go polecić osobom z FSX z uwagi na dobre klatkowanie i nie rzucające się w oczy problemy z wyświetlaniem tekstur. Mimo, że jestem FSXowym purystą i najgłośniej krzyczę gdy widzę modele 2004 w X, to samolot mnie urzekł i zagości na moim dysku na dłużej.
-
Co prawda model jest wykonany narzędziami FS2004, ale, uwaga, działa bez problemów w FSX w trybie dx10. Są oczywiście problemy z teksturą śmigła i szyb, ale nie są aż tak drażniące.
Chyba nie tak do końca - efekt w kombinacji FSX Acc/Vista64 jest taki:
(http://img261.imageshack.us/img261/9355/vcxe6.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img261.imageshack.us/img261/6820/outfz3.jpg) (http://imageshack.us)
To efekt niedostosowania dodatku w pełni do pracy z FSX czy to ja tylko mam taki bug?
-
Wybacz Razor, zasugerowałem się wypowiedzią faceta z innego forum. Niestety, nie napisał, że odnosi się to tylko do tekstur zewnętrznych. Moja wina. Jednak maszyna powinna bez problemów pracować w dx9.
-
Ja mam tak samo jak Razor, w DX9.
-
Jednak maszyna powinna bez problemów pracować w dx9.
Moje fotki odnoszą się do DX9 (w ogóle nie używam DX10 bo denerwują mnie bugi na wielu lotniskach).
-
Też gapa ze mnie. Tam jest coś takiego jak "shared texture", której zawartość trzeba wkleić do każdego folderu texture.xxxx
Ewentualnie, można zrobić texture.cfg i zrobić alias do tego folderu.
-
Też gapa ze mnie. Tam jest coś takiego jak "shared texture", której zawartość trzeba wkleić do każdego folderu texture.xxxx
Gapy to chyba z nas :icon_redface: - bo to stoi napisane w "readme" (Akurat nie "shared ...", a "common textures" - ale to szczegół).
Inna kwestia, że trzeba dwie sprawy poprawić w FSX instalując te maszynę:
1. Dźwięk odnosi się do samolotu Curtiss Jenny z FS9, którego nie ma oryginalnie w FSX. Jak było wspomniane wcześniej w tym wątku ten samolot można pobrać w wersji dla FSX albo z posiadanego, zainstalowanego FS9 albo np. z Simviation: http://www.simviation.com/fsxvintage14.htm i dostosować do pełnej współpracy z FSX Acc/SP2 przy pomocy plików Empecka: http://simhangar.com/main/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=34
- jeżeli mamy ten samolot pobrany nie z FS9, a z np. z Simviation to trzeba zmienić wpis w pliku "sound" (folder "Sound") wpisując prawidłową nazwę pliku.
Oryginalnie jest:
[fltsim]
alias=Curtiss_Jenny\sound
... a w przypadku zastosowania tej maszyny z Simviation musi być:
[fltsim]
alias=Microsoft Curtiss_Jenny FX\sound
Oczywiście można pokombinować z dźwiękami od innego "szmatolotu".
W zestawie jest dodatkowy folder "Correct_Sounds", ale też odnosi się do dźwięków (nie wiem czy wszystkich, ale kilku na pewno), których nie ma w FSX - więc niewiele to daje.
2. W samolocie błędnie umieszczono pozycję pilota - jest zbyt cofnięta, co powoduje przenikanie kadłuba za kabiną przy poruszaniu głową.
W pliku aircraft.cfg zrobiłem taką korektę, aby to zmienić:
- oryginalny wpis ...
[views]
eyepoint=-6.7,0,2.36
... zmieniłem na:
[views]
eyepoint=-6,0,2.36
Ale tych zabiegach samolocik faktycznie przyjemny :001:
-
Jest też wydany paintkit. Co prawda myśmy używali SVA 300 i Ansaldo Balilla, ale był też u nas na testach jeden SVA.5 oraz kilka SVA.9.
Niestety, jeszcze nie doszedłem, co robię źle, że tekstury mi się nie wyświetlają na modelu, ale do tego dojdę.
-
Faktycznie Ansaldo SVA 5/9 warto wciągnąć do swojej biblioteki szmatolotów. Porobiłem wszystkie zmiany o jakich wyżej wspominaliście i na viście 64bit nie ma kłopotów z teksturami. Tylko cisza denerwuje w czasie lotu. Wrzuciłem do folderu sound dźwięki z Tiger Motha, tak silnik pewnie mniejszy miał ale mnie się podoba. Dodatkowo imitacja wiatru pomiędzy naciągami nadaje smaczku otwartej kabinki. Dla chętnych na taką podmiankę http://rapidshare.com/files/147296180/sound_Ansaldo_SVA.rar.html
-
Samolot naprawdę - perełka :001:
-
Aero Vodochody L-159A released: 4/18/2009...? Co możecie Panowie powiedzieć o tym dodatku?
http://speed99.webhosting.klfree.net/class/witex/endownload.html (http://speed99.webhosting.klfree.net/class/witex/endownload.html)
Jest jeszcze Zlin Z137T...Ja osobiście nie jestem ekspertem :015:
-
Namierzyłem MD500E ftp://www.simviation.com/dynamic/1MD500E_CGA.zip
Niby pisze że jest pod ten dodatek Acceleration ale i z SP2 w DELUXe chodzi dobrze ( BTW - ma w końcu po normalnej stronie fotel pilota )