Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Blackmessiah w Sierpnia 12, 2007, 22:43:48
-
Zakładam więc zgodnie z sugestiami nowy wątek, może coś się urodzi. Tutaj proszę dodawać całą swoją wiedzę techniczną na temat charakterystyk samolotów. Ja zaś usuwam się w cień, ponieważ nie mam pojęcia o modowaniu. Na początek jednak myślę, że dobrym startem będzie doprowadzenie do takiej sytuacji, gdzie samoloty na wysokości ziemi uzyskują prawidłowe historyczne prędkości. Taka mała sugestia laika.
-
Proponuję wybrać na początek jakiś znany samolot z dobrymi opracowaniami charakterystyk, żeby nie było zgadywania i najpierw skupić się na nim, prowadzić eksperymenty z zawartością plików i dojść właśnie do stanu, gdzie m.in. prędkość nad ziemią będzie taka, jak na wykresach. Chodzi o to, żeby na przykładzie tego wybranego samolotu przekonać się, jak Iłek interpretuje te pliki. Potem wziąć drugi i na nim sprawdzić, czy nasz reverse engineering dał poprawnie wnioski, czy już dobrze poznaliśmy algorytm przeliczania danych z plików na zachowanie w grze. Jeśli tak, to potem można jechać choćby alfabetycznie.
Nie wiem, jaki mógłby być ten pierwszy samolot, nie siedzę w temacie WW2 :)
-
Ja myślę, że na początek można by się zainteresować Bitwą o Anglię i zająć się następującym setem samolotów:
Hawker Hurricane Mk.II
Supermarine Spitfire Mk.II (tutaj przerobiony Mk.V)
Messerschmitt Bf 109E-3/E-4
Messerschmitt Bf 110 (również odpowiednia wersja)
Junkers Ju 87B-2
Junkers Ju 88
Heinkel He 111
Dodatkowo: Bristol Beaufighter i Gloster Gladiator.
-
Ale byśmy potrzebowali mapy, czy problem ich tworzenia jest już rozwiązany? I czy komuś by się chciało ją stworzyć?
-
Proponuję wybrać na początek jakiś znany samolot z dobrymi opracowaniami charakterystyk, żeby nie było zgadywania i najpierw skupić się na nim, prowadzić eksperymenty z zawartością plików i dojść właśnie do stanu, gdzie m.in. prędkość nad ziemią będzie taka, jak na wykresach. Chodzi o to, żeby na przykładzie tego wybranego samolotu przekonać się, jak Iłek interpretuje te pliki. Potem wziąć drugi i na nim sprawdzić, czy nasz reverse engineering dał poprawnie wnioski, czy już dobrze poznaliśmy algorytm przeliczania danych z plików na zachowanie w grze. Jeśli tak, to potem można jechać choćby alfabetycznie.
W pełni zgadzam się z tą wypowiedzią, najpierw trzeba poznać jakie możliwości daje silnik i co oznaczają te wszystkie opcje w plikach *.fmd, a dopiero potem zająć się masowym tworzeniem nowych samolotów.
Tak na marginesie wspomnę, że podczas moich eksperymentów próbowałem zmienić kierunek obrotów silników w moim TB-3 (jak jest na przykład w P-38) i się nie udało, nawet wstawiłem silniki od P-38 do TB-3 i nic. Wniosek z tego taki, że sam silnik gry musi mieć pewne ograniczenia, które jest ciężko obejść. Czemu na przykład w p11 zmniejszyli moc silnika? Może jeżeli ustawimy realną zdarzają się sytuacje, w których samolot robi dziwne rzeczy? Wątpie, żeby Oleg popełniał takie błędy, jeżeli ten parametr można znaleźć na każdej stronie dot. tego samolotu.
-
Proponuję żeby się zabrać najpierw za swoje podwórko to jest za p11-kę.
-
Z tego co widziałem to pliki 3D są zapisane z rozszerzeniem .MSH . Tego samego formatu używa Orbiter, a na głównej stronie ów(owej) gry znalazłem konwerter plików z "Wingsa" do tego właśnie formatu.
-
Proponuję żeby się zabrać najpierw za swoje podwórko to jest za p11-kę
Też można zrobić Wrzesień 1939. Planeset:
P.11c
Bf 109C/D (odpowiednio "stępiony" E-4)
Ju 87B
He 111
Problemem jest tylko potem grywalność takiego moda. Ale jeśli P.11c będzie zrobiony odpowiednio, to może być niezła zabawa.
-
Proszę mnie zawołać, gdy będzie już coś o Pacyfiku :P
Pozdrawiam
-
Zanim zaczniemy wymyślać teatry działań, trzeba wziąć jeden samolot o dobrze znanych i udokumentowanych danych technicznych i osiągach. Nie ważne z jakiego frontu i okresu! Chodzi o nauczenie się na nim przeróbek, tj. zrozumienie, co wpisać w te pliki, żeby latał jak na wykresach, bo przepisanie tabelek na pewno nie daje rady.
Później będziemy dyskutować, czy ma być BoB, Polska 39', Hiszpania czy inny Pacyfik! Do sprawy trzeba podejść metodycznie i małymi kroczkami, a nie z motyką na słońce. Wiem, ze przyjemnie snuć wielkie plany o nowym, wspaniałym Ile, ale najsampierw trzeba nauczyć się tego od strony technicznej.
Do bardziej obeznanych - jaki samolot jest najmocniej udokumentowany jeśli chodzi o osiągi i dane tabelkowe? Najlepiej rzucić przykład i od razu linki do kilku źródeł, bądź np. tytuły opracowań książkowych, jeśli nie ma ich w necie (zakładając, że autor postu je posiada).
-
Nie przekonasz ich, oni mają szał w oczach i chcą tylko po dokręcać maszynki na jakich chcą latać :121: o jakimkolwiek metodyzmie w grupie - jako użytkownikach forum zapomnij :021:
-
Hmm... miały być dane samolotów, wiec jest jakieś 10 postów OT.
Proponuje zabrać się za FW-190 D-9. Wszyscy ją kochają, jedni jeszcze bardziej. Opracowań dokładnych nie brakuje, czy to niemieckich czy to tabelek by USA zrobionych po wojnie.
Może też być właśnie jakiś amerykaniec. Taki P-51, czy P-47. Chyba nie brakuje opisów.
-
Czy ktoś zaczął już coś działać?
Na początek to w ogóle nieważny jest teatr działań i mapy. Wydaje mi się, że najlepiej by było modować jakieś dwa samoloty, będące swoimi naturalnymi przeciwnikami z danego okresu:
Bf 109E vs Hurricane Mk.II
P-51D vs Fw 190D-9
Bf 109G-2 vs Jak-9
itd.
-
Trzeba wybrać jeden samolot i zacząć zbierać o nim wszelkiego rodzaju informacje: moc silnika, wszystkie masy (własna, paliwa, oleju, do startu), powierzchnie skrzydeł i sterów, maksymalne kąty wychylenia sterów, prędkość rozpadania się, maksymalna prędkość wznoszenia, średnica śmigła, reduktor (nie wiem o co chodzi) i wiele innych, które można zmienić, a których nie udało mi się rozszyfrować. Trzeba sprawdzić nawet takie drobiazgi jak masa działka, siła odrzutu, masa pocisku. Już nie wspomnę o opcjach działa [Toughness], czyli wytrzymałości poszczególnych elementów samolotu. Zamiast wymyślać jakie samoloty trzeba zmodować, trzeba zacząć szukać informacji.
Jak pisał BigMac, niech ktoś obeznany ustali o jakim samolocie możemy dowiedzieć się najwięcej i za niego się zabrać.
-
Trzeba wybrać jeden samolot i zacząć zbierać o nim wszelkiego rodzaju informacje: moc silnika, wszystkie masy (własna, paliwa, oleju, do startu), powierzchnie skrzydeł i sterów, maksymalne kąty wychylenia sterów, prędkość rozpadania się, maksymalna prędkość wznoszenia, średnica śmigła, reduktor
Obawiam się, że FM jest ograniczony do tego stopnia, że wpisanie dokładnych danych nie odwzoruje dokładnego zachowania w powietrzu(w grze). W ile(Ile) mamy sporo samolotów. Większość z nich została "dostosowana" do możliwości silnika gry.
Mnie osobiście wisi czy w plikach będzie zapisane 2000KM w foce czy 1400KM. Bo chodzi o to żeby na (np.)6000m prędkość maksymalna była taka jak w rl. A nie po w pisaniu 2000KM zachwycać się "wow lata szybciej niż w rl. ale przecież tak jest w tabeli tak musi być"
Uważam też, że karzdemu(każdemu) modelowi trzeba by było uciąć z prędkości maksymalnej 20-30 km/h. Po niewarz(Ponieważ) prawdziwe testy w powietrzu raczej są przeprowadzane w dobrych warunkach pogodowych.
Najlepiej też było by właśnie robić samoloty jednak parami.
Ciekawy pomysł z przerobieniem którejś wersji spita V na spita II.
Pisownia!!! Więcej ostrzeżeń nie będzie. Dziadek Kos
-
Trzeba wybrać jeden samolot i zacząć zbierać o nim wszelkiego rodzaju informacje: moc silnika, wszystkie masy (własna, paliwa, oleju, do startu), powierzchnie skrzydeł i sterów, maksymalne kąty wychylenia sterów, prędkość rozpadania się, maksymalna prędkość wznoszenia, średnica śmigła, reduktor
P.11a
statecznik wysokości - 1,386m* ster wysokości - 1,344m*
statecznik pionowy - 0,921m* ster kierunku - 1,522m*
główny zbiornik paliwa - 294l (konstrukcja nitowana)
zbiornik opadowy - 10,5l
zbiornik oleju - 28l
Moc. /nom./maks. - 376/423 (Mercury IVS2)
Powierzchnia nośna - 17,9m*
masa własna - 1116 kg
masa użyteczna - 474 kg
masa całkowita - 1580 kg
obciążenie powierzchni - 88,5 kg/m*
obciążenie mocy - 3,74 kg/kW
prędkość maks. na wys. 0m - 300 km/h (dla P.11b, brak danych dla wersji a)
prędkość maks. na wys. 5ooom - 340 km/h
prędkość przelotowa - 240 km/h
prędkość minimalna - 110 km/h
prędkość dopuszczalna w nurkowaniu - 696 km/h (dla P.11c, brak danych dla wersji a)
wznoszenie - 12,4-14,5 m/s (dla P.11c, brak danych dla a)
pułap - 75oo-8ooom
zasięg - 435-480km
rozbieg - 99m
dobieg - 343m
współczynnik obciążenie niszczącego - 16 (dla P.11b, brak danych dla wersji a)
Myślę, że chodzi o coś takiego w tym temacie. Mam podobne dane do wszystkich P.11
-
o mam więcej:
karabiny maszynowe kadłubowe z amunicją - 79kg
karabiny maszynowe skrzydłowe z amunicją (P.11c)- 82kg
przyrządy pokładowe - 47kg
pilot ze spadochronem - 90kg
ciężar na kola w linii lotu - 1640kg
ciężar na kola na ziemi - 1505kg
ciężar na płozę w linii lotu - 160kg
ciężar na płozę na ziemi - 295kg
główny zbiornik paliwa - 294l (konstrukcja nitowana) (235kg)
zbiornik opadowy - 10,5l (6kg)
zbiornik oleju - 28l
smar - 24kg
-
Można zrobić całą serię Pezetelek:
P.7
P.11a
P.11c
P.24c
P.24f/g
W P.7 i P.24 przymknąć oczy na wymiary - tylko dla samego sprawdzenia zachowania w powietrzu.
-
Tak, od razu serię...
Widzę, że jednak Sun ma rację.
-
Modowanie modelu lotu w Iłku - idea wspaniała, pomysł bardzo potrzebny i zawsze czekałem na takie coś. I choć nie jestem w temacie to już po przeczytaniu paru postów spostrzegłem wszech-obecny hura optymizm, który w tego typu projektach raczej nie pomaga :)
Co do tego jedynego modelu samolotu od którego należało by zacząć - zawsze zdawało mi się, że to Mietek został najtrafniej zrobiony w łku i może trza zacząć od niego... ? No, ale to tylko moje, pewnie naiwne myślenie.
Pozdrawiam i życzę sukcesów :)
-
Teoretyzują i teoretyzują... Ja nawet znalazłem (chyba) szczegółowe dane do tej nieszczęsnej P.11, a oni dalej... :015:
-
Na was też przyjdzie czas, cierpliwości.
-
SmokuHaosu. Napisz też skąd masz te dane żeby się nikt nie przyczepił. Bo ktoś może pomyśleć że je sobie zmyśliłeś. Po tym jak pomyliłeś na froncie Peszkę z bf110 trudniej mi będzie w te dane wierzyć - to tak na marginesie. A na drugim, to haos pisze się przez Ch chyba że to tak specjalnie?
-
SmokuHaosu. Napisz też skąd masz te dane żeby się nikt nie przyczepił. Bo ktoś może pomyśleć że je sobie zmyśliłeś. Po tym jak pomyliłeś na froncie Peszkę z bf110 trudniej mi będzie w te dane wierzyć - to tak na marginesie. A na drugim, to haos pisze się przez Ch chyba że to tak specjalnie?
OWNED
-
Tak myślałem, ta peszka do końca latania w iła będzie za mną chodzić, po prostu dopisze se do CV. Już nawet ten pilot mi wybaczył i mamy siebie na HL na liście znajomych :020:
A wszystkie dane pochodzą z książki:
"samoloty myśliwskie września 1939" Krzysztof Cieślak, Wojciech Gawrych, Andrzej Glass
Niestety Bf109 nie jest tam tak dobrze opisany :015:
A chaos specjalnie przez h.
-
Czyli jednak nie będzie "Real Mod'a"?
-
Nie marudź. Sound Mod prawie gotowy :063:
-
bandyta - oczywiście, że nie będzie :005:. Wszyscy ochoczo przyłączyli się do koncertu życzeń - już dokładnie wiemy, co, kto chce. Teraz została nam tylko drobnostka - ktoś to musi zrobić. Dobrze, że jest chociaż SG2_Wasy ze swoim sound modem ... :005:
-
Dobrze, że jest chociaż SG2_Wasy ze swoim sound modem ... :005:
Wy, Kelso nie bądźcie tacy skromni, też macie zasługi na tym polu. Matuszka Rosija wynagrodzi wam to.... :020:
-
Na tym polega praca grupowa, że jak ktoś za coś nie jest odpowiedzialny z imienia i nazwiska to.... Nie żebym miał do kogoś pretensje, ale to może i dobrze, że nie ma modów. Nie tak dawno były prowadzone spekulacje o upadku gry przez internet. Powstaje skutecznie sond mod i starczy chyba. Ja zupełnie nie znam się tym wszystkim, mogłem to podałem dane do P.11, a że zaczęto od E4 :121:
-
Zdarzyło mi się wczoraj 2 razy na frontowej misji że w momencie klikania fly wywalało mnie. Używam sound moda i obawiam się że host miał włączone procedury sprawdzania plików w konfigu. Czy ktoś miał podobny problem?
-
Tak, zdarza sie to i niestety coraz czesciej. Nie wiem, czy ktos z was mial juz przyjemnosc uslyszec dzwiek 30-tki z radzieckiej maszyny? Mnie sie to zdarzylo juz parokrotnie, na szczescie nie podczas misji frontowych, tylko na serwerze "dogowym". Real mod - pieknie brzmi, ale biorac po uwage rzeczywistosc - nie bedzie real moda, tylko pojedyncze elementy z gatunku star-wars. Niestety.