Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Kelso w Sierpnia 14, 2007, 11:46:52

Tytuł: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 14, 2007, 11:46:52
W końcu udało mi się uruchomić wersję 4.08 podatną na modowanie. Szkopuł w tym, że będzie ona po rosyjsku. Wszystkie potrzebne pliki są tu:
http://rapidshare.com/files/48886606/Gra_Sturmovik_-_Modowanie_wersji_4.08.rar.html
Zawartość:
1) Po pierwsze - UTWORZYĆ KOPIE ZASTĘPOWANYCH PLIKÓW ! Czyli files.sfs i il2fb.exe.
2) Przekopiować do katalogu z grą plik files.SFS z katalogu: Plik files.SFS do wersji 4.08 ru
3) Plik il2fb.exe z katalogu: Plik il2fb.exe do wesji 4.08 ru umieścić w dowolnym folderze razem z plikiem:
    il-2_sturmovik_wrapper_patch.exe i uruchomić tą aplikację.
4) Otrzymany plik il2fb.exe i wrapper.dll przekopiować do głównego katalogu gry.
5) Żeby sprawdzić, czy gra przyjmuje mody, należy w głównym katalogu gry utworzyć folder: files, do którego należy przekopiować katalog Gui z folderu: Przykładowy Mod. Z tego też folderu kopiujemu do głównego katalogu z grą plik: filelist.txt
Zawartość pliku filelist.txt:
#komentaz
GUI\background0.tga
Nie ma znaczenia czy ścieżkę rozdziela się '\' czy '/'. Nie przejmować się brakiem wpisu o katalogu files.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem  :001: Wersję językową będzie można zmienić stosując plik files.sfs z miedzynarodowej (naszej obecnej) wersji gry, ale żeby gra się z tym plikiem uruchomiła, potrzebny jest inny plik zawarty w katalogu com. Na razie nie doszedłem jeszcze który i z jaką dokładnie ścieżką dostępu.

[Poprawiłem trochę tytuł, dodałem zawartość archiwum i pliku flielist.txt-Jos]
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
Wiadomość wysłana przez: Pchelka w Sierpnia 14, 2007, 11:59:49
Świetna robota! zapytam jeszcze tylko czy udało ci sie może dostać w jakiś sposób do plików FM w 4.08?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 14, 2007, 12:17:04
Pchelka - rozumiem, że u Ciebie podany przeze mnie przepis działa  :003: Na razie moje wysiłki idą w kierunku odpalenia modowalnego iłka 4.08 w wersji PL.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
Wiadomość wysłana przez: Pchelka w Sierpnia 14, 2007, 12:19:53
Jeszcze nie wiem czy zadziała - teraz siedzę w pracy - sprawdzę później ale jeżeli u ciebie jest ok to czemu gdzie indziej miało by nie działać ? 
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
Wiadomość wysłana przez: lukasz-h w Sierpnia 14, 2007, 13:31:35
Oto relacje z krótkich testów:

Przepis działa, tylko że trzeba kopiować mody do folderu files, a nie bezpośrednio do folderu z grą (reszta bez zmian)
Natomiast problem jest w czymś innym: ruski file.sfs ma inną strukturę katalogów i plików, skutek jest tego taki, że pliki wyeksportowane z wersji international nie działają na ruskiej (nawet się nie pokrywają), do tego większość plików, która by nas interesowała jest zaszyfrowana, można zmienić parę obrazków (w tym tło), ale nic poza tym.

Drzewo folderu com, pliku files.sfs z wersji international:
maddox
├───gwindow
├───il2
│   ├───ai
│   │   ├───air
│   │   └───ground
│   ├───builder
│   ├───engine
│   │   ├───cmd
│   │   └───hotkey
│   ├───fm
│   ├───game
│   │   ├───campaign
│   │   ├───cmd
│   │   └───order
│   ├───gui
│   ├───net
│   ├───objects
│   │   ├───air
│   │   ├───bridges
│   │   ├───buildings
│   │   ├───effects
│   │   ├───humans
│   │   ├───ships
│   │   ├───sounds
│   │   ├───trains
│   │   ├───vehicles
│   │   │   ├───aeronautics
│   │   │   ├───artillery
│   │   │   ├───cars
│   │   │   ├───lights
│   │   │   ├───planes
│   │   │   ├───stationary
│   │   │   └───tanks
│   │   └───weapons
│   └───tools
├───JGP
├───netphone
├───opengl
│   └───util
├───rts
│   ├───cmd
│   └───net
├───sound
├───TexImage
└───util

I rosyjskiej
maddox
├───il2
│   └───objects
└───rts

Wszystkie pliki zawierające flight model (przynajmniej tak mi się wydaje) są w głównym folderze w formie całkowicie nieczytelnej. A ruski exe nie pozwala na użycie normalnych plików (dlatego nie odpali się ze zwykłym plikiem files.sfs).

Czyli d..a zimna :D
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Doe_PL w Sierpnia 14, 2007, 20:54:34
Po około 15 sekundach wywala mnie do pulpitu - gra się zamyka ;/
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 14, 2007, 21:35:02
Albo nie przekopiowałeś do gry "spaczowanego" pliku il2fb.exe wraz z wygenerowanym plikiem wrapper.dll, albo uruchamiasz grę ze starego pliku il2.exe.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Doe_PL w Sierpnia 15, 2007, 07:53:49
Działa nie przekopiowałem jednego pliku  :icon_redface:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Edelmann w Sierpnia 16, 2007, 10:38:26
Dokładnie, też miałem podobny problemik co Doe. Trzeba skopiować także plik  il2fb (ten co ma 156kB-przynajmniej u mnie) do głównego katalogu z gra i z niego odpalać grę.

W każdym razie -dobra robota Kelso!

Trochę z początku przygniata człowieka ta cyrylica i te napisy eksploatacyjne po prawej stronie ekranu , które wydłużyły się teraz na pół ekranu ;).
Mam też takie troszkę dziwne odczucie , jakby samoloty..troszkę inaczej się zachowywały w powietrzu. Nie żebym siał prowokację (bo wcale nie żeby gorzej -wręcz przeciwnie) , ale czy jest to możliwe ???
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: lukasz-h w Sierpnia 16, 2007, 10:53:22
Właśnie (dzięki namowie Kelso) spróbowałem zmienić język na bardziej czytelny tj. angielski.
http://mihd.net/c8wht5
Wystarczy to wgrać tak jak się wgrywa normalne mody, czyli plik folder i18n kopiujemy do folderu files, a plik filelist.txt do głównego folderu gry. Oczywiście wymagana podmiana plików files.sfs i il2fb.exe tak jak pisał Kelso.

PS. W moim poprzednim poście wkradł się błąd, chciałem porównać pliki files.sfs international 4.05m i files.sfs russian 4.08m
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Doe_PL w Sierpnia 16, 2007, 13:38:05
Nie mogę pobrać pliku z podanego linku  :015:
Możesz mi to wrzucić na dp_7@poczta.fm  ?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 16, 2007, 14:29:49
Nie możesz, czy nie potrafisz  :118: ?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Doe_PL w Sierpnia 16, 2007, 14:43:20
Podmieniłem plik filelist.txt.
Rzecz ma się tak: jak jest po angielsku nie ma nowych dźwięków, jak są nowe dźwięki nie ma angielskiego. Wychodzi na to, że te dwa pliki filelist.txt się wykluczają.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: lukasz-h w Sierpnia 16, 2007, 14:50:00
Oczywiście, trzeba te dwa pliki scalić (połączyć).
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 17, 2007, 16:40:57
5) Żeby sprawdzić, czy gra przyjmuje mody, należy w głównym katalogu gry utworzyć folder: files, do którego należy przekopiować katalog Gui z folderu: Przykładowy Mod. Z tego też folderu kopiujemu do głównego katalogu z grą plik: filelist.txt


Ok, zrobiłem to, a gdzie ten mod ma się wyświetlić?

Nie możesz, czy nie potrafisz  :118: ?


Ja nie wiem :) Jak to się ściąga? ;)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 17, 2007, 17:17:07
Ok, już wiem, pobrałem, ale dalej nie wiem gdzie się ma ten mod pokazać :)

PS: Sorki za dwa posty, ale ni mogłem już modyfikować.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: lukasz-h w Sierpnia 17, 2007, 17:29:17
Przykładowy mod Kelso zmienia ekran startowy, taki z Iłami w tle.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 17, 2007, 18:08:11
Już mam :)

Super sprawa:)

Angielski też działa :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 18, 2007, 16:23:35
Właśnie sobie siedzę i myślę, że przerobienie wersji angielskiej na wersję polską nie będzie takie trudne - raczej jest to robota strasznie żmudna.

Otwierając kolejne pliki z folderu i18n zauważyłem, że wystarczy przetłumaczyć kilka plików na polski i powinno działać :)

Tylko teraz pozostaje pytanie co będzie mile widziane w wersji polskiej? Taki wybór oszczędzi sporo roboty bo nie trzeba będzie tłumaczyć np.: właściwości wszystkich samolotów w „muzeum” :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: bandyta w Sierpnia 20, 2007, 08:37:02
Co do tłumaczenia - Latając na frontach dostajemy Rosyjskojęzyczne opisy misji. Może da się to jakoś zmienić?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 20, 2007, 15:22:18
Dzisiaj szef kuchni poleca iłka 4.08 w wersji językowej PL. http://rapidshare.com/files/50142458/4.08_po_polsku.ZIP.html Sposób instalacji standardowy, opisany w pliku. Pozwoliłem sobie pozmieniać nazwy map (głównie chodzi o mapki sieciowe) - istniejące do tej pory nazwy typu: "Online 9A Lato" niewiele mówiły o zawartości. Podglądnąć to można w Pełnym Edytorze Misji (FMB) wyswietlajac dostępne mapy.

bandyta - może to nie wina plików, tylko wersji gry (mimo angielskiego to ciągle RU) i takie komunikaty dostajecie z serwera ? Podaj jak możesz jakiś przykładowy opis - poszukam w plikach i jeśli to siedzi w grze, to można to zmienić.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 20, 2007, 15:53:28
Super :)

Już myślałem, że wieczorem siądę i zacznę tłmumaczyć :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Josiv w Sierpnia 20, 2007, 18:24:00
Łata na exec'a international w czasie tworzenia...
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 20, 2007, 18:34:00
Możesz napisać coś wiecej o tym "tworzeniu" ? :)

Czy jednak jest to ścieśle tajne :) i będzie za two weeks :D
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Josiv w Sierpnia 20, 2007, 18:57:41
Cytuj
będzie za two weeks
to idealnie pasuje do dokładnego określenia terminu...be sure
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 20, 2007, 19:23:21
Hehe :002:
Taaa  :002:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: I/JG53_Angel w Sierpnia 20, 2007, 20:36:29
Mam pytanie mimo że jeszcze nie próbowałem modować bubla.Czy mody się "nakładają".Mam na myśli to czy można używać dwóch modów dajmy na to dźwiękowych jednocześnie?Oraz czy ktoś sprawdzał czy są kompatybilne w grze online.Chodzi mi oczywiście o właściwości lotne poszczególnych maszyn  :004:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 20, 2007, 20:52:34
Online, nie wiem. Ale jak do tej pory nikt nie poprawiał FM :)

A co do stoswania kilku modów, to sam używam 3 - voice pack 075, spolszczenie i przykładowy mod Kelso.

A z tym modowaniem, to jak na razie zrobiłem kopię całej gry i moduję kopię gry :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Smoła w Sierpnia 21, 2007, 00:37:03
Kelso wielkie dzięki, za czytelne wyjaśnienie co i jak w sprawie modowania i wielkie <S> dla gościa, który się za to zabrał. Teraz PF nabrał całkiem innego wymiaru.
Może masz ochote zabrać się za pracę nad widokami z kabiny?
<S>
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 21, 2007, 08:30:12
Smoła - co ty chcesz zmieniać w widokach ?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Doe_PL w Sierpnia 21, 2007, 08:32:34
pewnie chce się wychylać z kabiny na prawo i na lewo  :karpik
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Smoła w Sierpnia 21, 2007, 16:19:05
Doe trafiłeś w 10  :004:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Sherman w Sierpnia 21, 2007, 20:51:43
A ja chcę płynnie się rozglądać w starym iłku. Da się?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 21, 2007, 22:27:45
Hmmm ....
Skopiowałem .sfs, spaczowałem ilfb, wkleiłem wraz z .DLL, wrzuciłem katalog files z modem i ..... gra się ładuje do 5% (ekran, a jakże z iłami) i po tym wywala mnię na pulpit.  :005: Co się mogło nie udać?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Smoła w Sierpnia 21, 2007, 22:50:57
Wklej katalog filelist do głównego katalogu z grą.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 21, 2007, 22:59:20
Ooops, zapomniałem napisać - .txt też wkleiłem i nic.  :008:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 21, 2007, 23:36:57
Wkleiłeś?

Chyba chciałeś napisać, że do tego wielkiego (ok 4MB) pliku filelist.txt w głównym oknie gry, dokleiłeś zawartość tego z katalogu z modami?

Mam nadzieję, że nie podmieniłeś tych plików ze sobą.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 22, 2007, 12:03:43
No sęk w tym że u mnie tego pliku na 99% w ogóle nie było! Co ciekawe po podmianie na poprzednie .sfs i .exe gra działa bez zarzutu.  :006:

EDIT:
Może ktoś z Was by umieścił gdzieś takiego przykładowego filelist'a gdzieś cobym mógł zciągnąć (ew zmodyfikować) i spróbować jak z nim pójdzie?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Glebas w Sierpnia 22, 2007, 12:18:31
No sęk w tym że u mnie tego pliku na 99% w ogóle nie było! Co ciekawe po podmianie na poprzednie .sfs i .exe gra działa bez zarzutu.  :006:

Zgadza się. U mnie też nie było. Sprawdziłem w wersji zapasowej   :118:

Mój filelist.txt
GUI/background0.tga

samples/mgun_sml_08_14.wav
samples/mgun_sml_08_14i.wav
samples/mgun_sml_07_14.wav
samples/mgun_sml_07_14i.wav
samples/mgun_rear_12.wav
samples/jet_01.wav
samples/jet_03.wav
samples/grenade_efx1_92_1.wav
samples/grenade_efx1_92_2.wav
samples/grenade_efx1_93_1.wav
samples/grenade_efx1_93_2.wav
samples/zenitka_gd.wav
samples/MG_59.wav
samples/MG_59i.wav
samples/MG_68.wav
samples/MG_68i.wav
samples/MG_64_25.wav
samples/MG_64_25i.wav
samples/mgun_sml_02_14.wav
samples/gun_17_22.wav
samples/MG_51i.wav
samples/rocket_06.wav
samples/ZN_17_25.wav
samples/ZN_17_43.wav
samples/ZN_22.wav
samples/ground_siren.wav
samples/cannon_17_49.wav
samples/auto_01.wav
samples/tank_01.wav
samples/moto_00.wav
samples/air_can_02i.wav
samples/air_can_04i.wav
samples/dmg_86_0m.wav
samples/MG_77.wav
samples/MG_77i.wav
samples/buzzer_109_0.wav
samples/prop17_81_3.wav
samples/prop17_81_5.wav
samples/DB605_1000.wav
samples/DB605_1001.wav
samples/DB605_1500.wav
samples/DB605_2000.wav
samples/DB605_2700.wav
samples/DB605_2701.wav
samples/xDB605_1000.wav
samples/xDB605_1001.wav
samples/xDB605_1500.wav
samples/xDB605_2000.wav
samples/xDB605_2700.wav
samples/xDB605_2701.wav
samples/xDB605_2702.wav
samples/Merlin_XX_1000.wav
samples/Merlin_XX_1500.wav
samples/Merlin_XX_2000.wav
samples/Merlin_XX_2700.wav
samples/xMerlin_XX_1000.wav
samples/xMerlin_XX_1500.wav
samples/xMerlin_XX_2000.wav
samples/xMerlin_XX_2700.wav
samples/Hispano_1000.wav
samples/Hispano_1500.wav
samples/Hispano_2000.wav
samples/Hispano_2700.wav
samples/xHispano_1000.wav
samples/xHispano_1500.wav
samples/xHispano_2000.wav
samples/xHispano_2700.wav
samples/Mercury_1000.wav
samples/Mercury_1001.wav
samples/Mercury_1500.wav
samples/Mercury_2000.wav
samples/Mercury_2700.wav
samples/Mercury_2701.wav
samples/xMercury_1000.wav
samples/xMercury_1001.wav
samples/xMercury_1500.wav
samples/xMercury_2000.wav
samples/xMercury_2700.wav
samples/xMercury_2701.wav
samples/M82_1000.wav
samples/M82_1500.wav
samples/M82_2000.wav
samples/M82_2700.wav
samples/M82_2701.wav
samples/xM82_1000.wav
samples/xM82_1500.wav
samples/xM82_2000.wav
samples/xM82_2700.wav
samples/xM82_2701.wav
samples/M82_dmg.wav
samples/DB605_dmg.wav
samples/Jumo211_1000.wav
samples/Jumo211_1500.wav
samples/Jumo211_2000.wav
samples/Jumo211_2700.wav
samples/xJumo211_1000.wav
samples/xJumo211_1500.wav
samples/xJumo211_2000.wav
samples/xJumo211_2700.wav
presets/sounds/motor.db605.prs
presets/sounds/motor.bmw6.prs
presets/sounds/motor.jumo211.prs
presets/sounds/motor.rollsroyce.prs
presets/sounds/motor.bristol-mercury.prs
presets/sounds/motor.m82.prs

i18n/air_ru.properties
i18n/ardennes_ru.properties
i18n/army_ru.properties
i18n/berlin_ru.properties
i18n/bld_ru.properties
i18n/color_ru.properties
i18n/controls_ru.properties
i18n/country_ru.properties
i18n/credits_ru.properties
i18n/crimea_ru.properties
i18n/finsgulf_ru.properties
i18n/gui_ru.properties
i18n/gwindow_ru.properties
i18n/hud_log_ru.properties
i18n/hud_order_ru.properties
i18n/kuban_ru.properties
i18n/kurland_ru.properties
i18n/kursk_ru.properties
i18n/lviv_ru.properties
i18n/maps_ru.properties
i18n/moscow_ru.properties
i18n/net5summer_ru.properties
i18n/netmountains_ru.properties
i18n/normandy_ru.properties
i18n/plane_ru.properties
i18n/prokhorovka_ru.properties
i18n/regInfo_ru.properties
i18n/regShort_ru.properties
i18n/ship_ru.properties
i18n/smolensk_ru.properties
i18n/stgrad_ru.properties
i18n/tanks_ru.properties
i18n/technics_ru.properties
i18n/vehicle_ru.properties
i18n/weapons_ru.properties
[/size]

Najpierw jest przykładowy mod Kelso, potem dzwięki Wasy i polska wersja Kelso. Wszystko działa.

P.S. Czy ten post nie jest za długi? Ewentualnie proszę o skrócenie wg uznania.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 22, 2007, 12:28:29
O.K. dzięki! Jak wróce do domu sprawdzę czy działa.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 22, 2007, 13:41:16
Tą zawartość którą wkleił Glebas musisz dokleić do pliku filelist.txt w głównym oknie gry, musi działać.

U mnie ten wielki plik ma ok 4MB.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 22, 2007, 18:15:43
O.K. Poprawiłem i teraz postęp jest jedynie taki, że dochodzi do 95% i się wiesza.

Co ciekawe pokazuje że to jest wersja 4.071. Podrzuciłem to do v 4.08. Troche mi ręce opadają. Jakieś pomysły?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Smoła w Sierpnia 22, 2007, 18:48:22
Ja tak miałem jak na początku, zapomniałem wkleić pliku filelist do głównego katalogu gry.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 22, 2007, 21:13:41
No tak, tyle że ja już go mam i nadal nic.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Smoła w Sierpnia 23, 2007, 02:14:31
Zacznijmy od tego jakiego sound moda zapodajesz. Do moda 075 filelist jest bez zmian. Mod 08 wymaga filelist 075 lub wczesniejszego + to co w filelist 08(dopisać i zapisać w pliku txt z wczesniejszego moda). Może o to chodzi?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Glebas w Sierpnia 23, 2007, 09:03:33
Ja zacząłem od tego, że cały 1946 skopiowałem do innego katalogu. Siecher ist Siecher  :002:
Następnie wykonałem dokładnie i powoli wszystko tak, jak opisał to Kelso na początku tego watku. Najważniejsze, by otrzymać nowy (modowalny) il2fb.exe z oryginalnego rosyjskiego i wrapper.dll. Próbujesz uruchomić grę. Jeżeli sie udało - nie popełniłeś błędu. Tworzysz folder "Files" i kopiujesz do niego folder GUI, a do katalogu głównego gry plik files.txt. Obydwa made by Kelso. Mój filelist.txt miał wówczas tylko pierwszą linię, a skutkowało to nowym ekranem powitalnym gry. W oryginalnej wersji nie miałem i nie mam żadnego pliku files.txt. Potem to już z górki. Foldery "presets" i "Samples" od Wasy do folderu "Files" a nowe wpisy do pliku files.txt. Ja mam mod dzwiękowy 0.75 jeszcze, ale w nowym podejrzewam robi sie to tak samo. Następnie, by otrzymać polską wersję (dotychczas mieliśmy cyrylice), do folderu "Files" kopiujesz folder "i18n" od Kelso, a do pliku files.txt nowe wpisy (ostatnia sekcja). Oczywiście kolejność dodawania modów i wpisów w files.txt jest dowolna.
Moja rada - zacznij jeszcze raz od początku, powoli i ostrożnie :002:
Powodzenia !

P.S. plik filelist.txt nie jest potrzebny do uruchomienia modowalnej wersji RU - sprawdziłem.

Do moda 075 filelist jest bez zmian. Mod 08 wymaga filelist 075 lub wczesniejszego + to co w filelist 08(dopisać i zapisać w pliku txt z wczesniejszego moda). Może o to chodzi?

Rozumiem, to tak że mod dzwiękowy v0.8 dodaje tylko nowe dźwięki, a nie jest to wersja "wszystko w jednym " :011: :011: :011:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 23, 2007, 12:30:55
Problem w tym że ja jeszcze żadnego moda nie ładowałem. Najpierw zrobiłem tak jak mówił Kelso. Z filelist'em z jedną linijką (na ekran startowy, tak jak Ty). I już wtedy przestał się uruchamiać. Próbowałem kilkukrotnie przywracając w przerwach zbackupowane il2fb.exe i sys'a. Na nich działał normalnie jak przedtem.

Cóż, ta instalka Iła ma już sporo czasu i troche przy niej wcześniej grzebałem. Może trzeba by wszystko wgrać od początku i wtedy jeszcze raz spróbować? Nie chce mi się jak cholera, bo tam gdzieś po drodze poginą mi pewnie jakieś ulubione skiny, misje i inne modyfikacje, ale coś czuję że tu może być jakiś problem.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 23, 2007, 12:38:55
Mod 08 wymaga filelist 075 lub wczesniejszego + to co w filelist 08(dopisać i zapisać w pliku txt z wczesniejszego moda). Może o to chodzi?

Źle mówiesz. Mod 08 ma swój filelist - prawidłowy - jest widoczny po rozpakowaniu archiwum w głównym katalogu.
Wszystko jest opisane w wątku "Zbiorcza aktualizacja dźwięków".
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Glebas w Sierpnia 23, 2007, 18:26:17
Cóż, ta instalka Iła ma już sporo czasu i troche przy niej wcześniej grzebałem. Może trzeba by wszystko wgrać od początku i wtedy jeszcze raz spróbować? Nie chce mi się jak cholera, bo tam gdzieś po drodze poginą mi pewnie jakieś ulubione skiny, misje i inne modyfikacje, ale coś czuję że tu może być jakiś problem.
Iła, który masz przenieś do Nowego Folderu i zainstaluj nową wersję - czystą. I na niej trenuj modowanie. Jak wyjdzie to będziesz wiedział, że nie popełniłeś błędu, a potem zrobisz to samo na swojej starej wersji i będziemy wiedzieli czy coś sie gryzie. Będą to cenne informacje dla wszystkich, jak sądzę.  :004:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 23, 2007, 19:20:38
Rozumiem, to tak że mod dzwiękowy v0.8 dodaje tylko nowe dźwięki, a nie jest to wersja "wszystko w jednym " :011: :011: :011:

Tak, jest to wersja wszystko w jednym :)
Zawiera wcześniejsze dźwięki z nowymi oraz wszelkie inne pliki.
Zawiera również plik filelist.txt - jego zawartość doklejamy do pliku filelist.txt w głównym oknie gry. Musi działac :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Sierpnia 24, 2007, 11:25:59
Iła, który masz przenieś do Nowego Folderu i zainstaluj nową wersję - czystą. I na niej trenuj modowanie. Jak wyjdzie to będziesz wiedział, że nie popełniłeś błędu, a potem zrobisz to samo na swojej starej wersji i będziemy wiedzieli czy coś sie gryzie. Będą to cenne informacje dla wszystkich, jak sądzę.  :004:
Tak zrobię, tylko trochę wolnego czasu mi trzeba ....
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: bandyta w Sierpnia 24, 2007, 14:22:23
Znalazł ktoś Modele Lotu w wersji powyżej 4.06?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: lukasz-h w Sierpnia 24, 2007, 17:36:39
Zdaje się, że są zaszyfrowane w plikach w głównym folderze.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Sierpnia 24, 2007, 18:19:16
Troszkę OT, ale co mi tam... Panowie - iłek to tylko pliki i foldery. Nie potrzebuje żadnych wpisów w rejestrze. Po instalacji nowego systemu, stara gra działa poprawnie. Można przekopiować całą grę (np. na DVD), przenieść na inny komputer - też zadziała.  Nie przesadzajcie z backupowaniem całej gry - szkoda miejsca na dysku. Wgrywając mody też wiele nie ryzykujecie  (szczególnie bałaganu w plikach) - wszystkie siedzą teraz (tzn. w 4.08) w katalogu "files" i można je po prostu usunąć, przywrócić oryginalny plik il2fb.exe (mam nadzieję, że wszyscy pamiętają o jego skopiowaniu  :118:) i files.sfs (jak ktoś zapomniał backupu, wystarczy po prostu ściągnąć patch 4.08m i po kłopocie). Wszystkim którzy mają kłopot z spreparowaniem modowalnej wersji iłka 4.08 i zastosowaniem modów, polecam wypić szkalnkę zimnej wody, policzyć do dziesięciu i wykonać wszystkie kroki, po kolei opisane na początku tego wątku. Na pewno zadziała i nie ma tu żadnego znaczenia, jak stara jest instalka gry. Mój iłek przeżył już ze dwa systemy i ciągle ma się dobrze :002:. Na koniec podzielę się z Wami swoimi rozterkami - nie mogę się nadziwić, czemu Oleg tak zaniedbał sprawę dźwięków w grze ? Jeden człowiek (chyba) w ciągu stosunkowo krótkiego czasu zdążył stworzyć paczkę z dźwiękami, których nie powstydiłaby się niejedna z topowych gier. A wydawałoby się, że się nie da ...
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Sierpnia 24, 2007, 19:19:02
Jeden człowiek (chyba) w ciągu stosunkowo krótkiego czasu zdążył stworzyć paczkę z dźwiękami, których nie powstydiłaby się niejedna z topowych gier. A wydawałoby się, że się nie da ...

I chwała mu za to, bo jak słyszę te nowe dźwięki (a szczególnie spita) to aż mi się na nowo grać zachciało :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Zeke w Września 04, 2007, 22:25:24
Wszystko pięknie, tylko ja nie jestem w stanie ściągnąć wg przepisu Kelso, bo rapidshare mówi że z mojego IP przekroczono limit (aster city). Nie mógłby ktoś wrzucić na jakiś inny serwis, bez takich limitów?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Dziobas w Września 04, 2007, 22:48:26
Jest. W dziale "pliki -> programy", na stronie 303ego.

www.303.prv.pl

Do południa serwer coś padł, ale teraz już działa :)

 
rapidshare mówi że z mojego IP przekroczono limit (aster city). Nie mógłby ktoś wrzucić na jakiś inny serwis, bez takich limitów?

20GB/ miesiąc starczy? :) ;)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Tygrys205 w Września 06, 2007, 14:44:50
Wiecie ja nie chcę siać żadnej propagandy czy czegoś, ale...

Na wersji RU samoloty latają inaczej - lepiej. Nie są to takie drastyczne zmiany, jednak idzie odczuć różnicę. Szczególnie na Dorze. Miał ktoś podobne odczucia czy to tylko mnie się tak wydaje? :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Bartek_Smok w Września 06, 2007, 16:26:30
Coś w tym jest, nie mogłem raz dogonić na g2 parcha nr.5 po prostej.
Jeśli chodzi o fokę to praktycznie nie da się latać na 100%prop i MW50 bo od razu silnik się zaciera. 
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Edelmann w Września 06, 2007, 17:24:39
Też odnosze wrażenie,że w wersji _ru faktycznie samoloty nieco inaczej latają. Jak dla mnie nieco mniej "gumkowato". Co do uber cech w przypadku samolotów spod znaku czerwonej gwiazdy to jak na razie nie testowałem bardziej rzeczowo. Ważne że lądowanie Bf-110  teraz w mniejszym stopniu niż poprzednio przypomina odczucie niekontrolowanego opadania 50 tonowego wozu drabiniastego  z galaretą. Co zaś do grzania się silników? Musiałbym to sprawdzić. W każdym razie samoloty podlegają (jakiemuś tam) stallowaniu, (no fachowcy mnie zjedzą teraz) nawet w przypadku Ławoczkinów- począwszy od ŁaGG 3 aż do "siódemki", co więcej - "Lakierowany grób" faktycznie trochę bardziej w moim odczuciu jest grobem, próbowałem dogonić AI "beefa 109" i przy większej nieco prędkości niż przelotowa , trzeba uważać co się robi bo stery mogą  nie słuchać za bardzo poleceń pilota i szybkie nieporządane spotkanie z ziemią w akompaniamencie naszego krzyku bezradności dochdzacego z naszej rozdziawionej gębuli może być doświadczeniem częstszym niż pamiętam to z wcześniejszych przygód mając okazję "kopsnąc się "na tym sprzęcie.
 Moje spostrzeżenia mogą  nie być w pełni obiektywne , bo nie wsiadałem zazwyczaj do tych urządzeń latających  w wersji poprzedniej(poza sporadycznymi przypadkami) a w tej zrobiłem to po tym jak odczułem inne zachowania samolotów podobnie jak kolega Tygrys205. Ponadto mając force feedbacka jak u mnie można pewne rzeczy odczuć nieco inaczej niż po wymachiwaniu wajchą na sprężynie.
 Co ciekawe na przykład,   I-185 ma kopa dość solidnego - takie odniosłem wrażenie testując dźwięki Wasiego i kiedy spojrzałem na cyferblat  to troszkę mnie zszokowało jak maszyna się napędza. W istocie to chyba jednak w rzeczywistości był (mógłby być?)bardzo dobry w osiągach samolot (nie znam się zbyt dobrze i mogłem po bandzie pojechać) .
  Nie przeprowadzając poważniejszych testów początkowo przyjąłem założenie ,że jeśli faktycznie w wersji _ru wszystko jest wykonane poprawniej niż dotychczas , to z jakiego powodu?. Czyżbyśmy to my gracze  z poza Oleg's country zostali potraktowani jako przysłowiowi nastolatkowie z Kansas i dla nas pewne uproszczenia  a  w dodatku na złośc naszym utyskiwaniom na liczne kwiatki,  maszyny spoza ciemnej strony mocy w  poza radzieckiej wersji gry zostały na złośc nam potraktowane zostały jako w wielu przypadkach gorsze?
Ta-152 H w dalszym ciągu  co prawda wywija stalla w sytuacjach jakich robić to powinna gdyby miała 3x mniejsze skrzydła ale ja czuję że teraz jest trochę  mniej skarykaturzona. Niewiele ale jednak da się zauważyć
Co tu filozofować - trzeba by zwyczajnie poświęcić którąś godzinę na testy. Jeśli ktoś ma na to ochotę i czas, czekam na wrażenia.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Tygrys205 w Września 06, 2007, 17:30:43
Mnie bardziej chodzi o to, że Dory jakby lepiej trzymały prędkość i w ogóle tak jakoś lepiej skręca. Możliwe, że mi się to wydaje, jednak troszkę trudniej dla mnie teraz wykręcić kora na Dorze.

Tak przy okazji opiszę jeszcze mój problem z IŁem na HLu. Grając z Sound Modem, po wyborze samolotu na serwerze, gra wywala mnie z komunikatem "... Timeout 2". Wie ktoś może w czym problem? Sądzę, że to ten mod to chrzani, ale pewien nie jestem. Oczywiście wiem, iż zawsze mogę to wyrzucić, ale wolałbym jakieś rozwiązanie tego problemu, bo jednak teraz IŁ o wiele lepiej brzmi :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: bandyta w Września 06, 2007, 18:00:46
Pewne serwery na HL'u mają zabezpieczenia wpisywane do pliku conf.ini . Serwer gry (np. Ja gdy wprowadzę te linijki) sprawdza mój i Twój mod, jeżeli się różnią gra Cię dalej nie wpuści.

P.S. Starałem się aby było bardzo zrozumiałe :)
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Alive w Września 07, 2007, 17:19:23
Zauważyłem, że jumacz w dorze (100%propPitch) szybciej się grzeje, ale zauważyłem dziś też to...

(http://img504.imageshack.us/img504/7590/grab0000vz1.th.jpg) (http://img504.imageshack.us/my.php?image=grab0000vz1.jpg)

 :karpik
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: I/JG53_Angel w Września 07, 2007, 17:28:33
Czasem się zdarzało...raz na 1000 trafień w kabinę ale jednak  :004:
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Pogo w Września 07, 2007, 17:49:51
Krew była w starym szturmie potem Olo z niej zrezygnował hmm.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Pogo w Września 07, 2007, 19:23:05
Czasem się zdarzało...raz na 1000 trafień w kabinę ale jednak  :004:

Krew pojawia się zawsze gdy zabijesz załogę ale tylko w niektórych samolotach .Próbowałem na Ju-88 i nic ale co mnie zastanawia krew była tylko w starej wersji czyli Il-2 to dlaczego występuje ona w meśku -110 który pojawił się w dodatku AEP ?

Acha jeżeli ktoś chce to włączyć w pliku conf.ini należy odszukać zakładkę [Games]
I zmienić HighGore=0 na 1

(http://img409.imageshack.us/img409/7558/s1xl0.th.jpg) (http://img409.imageshack.us/my.php?image=s1xl0.jpg)

(http://img337.imageshack.us/img337/7032/s2lb9.th.jpg) (http://img337.imageshack.us/my.php?image=s2lb9.jpg)

Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Września 08, 2007, 17:27:28
Ostatnio zauważyłem, że mod spolszczający modowalną RU wersję gry, nie sięga do panelu: Kariera pilota. Tam nadal rządził język rosyjski. Zamieszczone pod podanym dalej linkiem pliki rozwiązują ten problem. Jeśli u kogoś nadal będą występowały nazwy stopni lub odznaczeń po rosyjsku, należy przeszukać katalogi poszczególnych państw w:  XX:\Program Files\Ubi Soft\IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\Missions\Campaign\ i znalezione tam pliki: award_ru.properties i rank_ru.properties skasować. Tu można zassać owoc mojej pracy:    http://rapidshare.com/files/54246895/Spolszczenie.rar.html


Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Października 24, 2007, 17:24:31
Dzięki wszędobylskiemu Ranwersowi, wyszła na jaw kolejna dziura w spolszczeniu gry. Dzięki Jego uber dociekliwości, dopiero teraz wszystkie mapy w iłku opisane są zrozumiałymi dla nas wszystkich literkami. Pod tym linkiem : http://rapidshare.com/files/64859826/4.08_ru_po_polsku_-_cd.rar.html znajduje się uzupełnienie poprzednich plików spolszczających (mapy Kijowa, Birmy, Mandżurii i Chałchyn Goł)

Dla ułatwienia nowym użytkownikom - link do pełnej i ostatecznej na chwilę obecną wersji paczki spolszczającej modowalną wersję iłka 4.08 RU : http://rapidshare.com/files/64860516/4.08_ru_po_polsku.ZIP.html
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: Ranwers w Października 24, 2007, 17:34:24
Dzięki wszędobylskiemu Ranwersowi, .....

 :karpik
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: kajtek612 w Stycznia 05, 2008, 19:59:33
dzieki Kelso za linka :010:

Proszę stosować w swoich postach poprawną pisownię. Wiecej upomnień nie będzie. Dziadek Kos.
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: kajtek612 w Stycznia 07, 2008, 20:01:08
A z skąd można ściągnąć "Mod Activator"?
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: ziomek76 w Stycznia 21, 2008, 13:07:45
Witam  mam problem z językiem rosyjskim.
Gra wszędzie ma polskie napisy mnue,mapy brifyng w kampaniach ,ale gdy wchodzę na airforce war
tam po załadowaniu gry bryfing misji mam po rosyjsku :015:.
Wywaliłem już te pliki o których pisał Kelso i nic
Tytuł: Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
Wiadomość wysłana przez: 303 Rax w Grudnia 12, 2008, 17:45:47
Ave

Panowie, może ktoś mi podpowie co zrobić.
Mianowicie zassałem zmodowane dźwięki nijakiego pana Wasy o numerku 0.93. Zrobiłem jak napisane było w pliku readme. Odpalam Iłka i wszystko śmiga jak należy, dźwięki są zmienione. Następnie zassałem (Version 0.9_CRT=2_compatable) aby możliwa była gra na serwerach.

Tu zaczynają się schody, Robiłem kopię plików file.sfs i ilfb.exe rozpakowałem paczkę do głównego katalogu gry. Wcześniej wywaliłem katalog files (tak jak napisano w readme).
Gra uruchamia się nieco zmieniona, ponieważ główny ekran jest już w cyrylicy - jednak nie mogę się połączyć z serwerem typu zeke vs wildcat bo wywala błąd timeout.

Jakieś pomysły, wskazówki ?

pozdrawiam
rax