Autor Wątek: Tworzenie skórek do samolotów.  (Przeczytany 1283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tworzenie skórek do samolotów.
« dnia: Listopada 20, 2018, 00:07:30 »
Panowie, w jakim dokładnie formacie  DDS zapisuje się pliki graficzne? Nie mogę sobie poradzić z plikiem odpowiadającym za naszywki na mundurze pilota.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 20, 2018, 07:33:23 »
DXT3 z kanałem alfa inaczej nie będą odcinać się od tła. W zasadzie naszywka pilota składa się z trzech oddzielnych plików. Dwa pozostałe, które dają efekt reliefu są bez alfy (zapisane jako DXT1).

Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 20, 2018, 08:46:59 »
A skórki z malowaniem? Niby zapisuje w jakimś podstawowym i są widoczne, co nie znaczy, że w dobrym. Tych formatów jest tam chyba z 20-ia.
https://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 20, 2018, 09:00:47 »
Wszystko inne zostawiasz domyślnie, a tylko zmieniasz opcję w górnym okienku tutaj:



"DXT1 no alpha" jeśli tekstura nie ma kanału alfa (maski przezroczystości), a DXT3 jeśli ją ma.

Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 20, 2018, 09:16:06 »
A te opcje z 4bpp, 8bpp? Coś szukam na forum ED i piszą, że niby 8bpp powinno być dla DXT1, zaś z alfą to DXT5 - chodzi o ilość kolorów.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=144449
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 20, 2018, 09:50:11 »
Tak, można ustawić i DXT5, ale różnica jest tylko przy jakości kanału alfa jeśli dobrze kojarzę – chodzi o optymalizację. Do tych naszywek wystarczy Ci DXT3.

Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 20, 2018, 10:13:37 »
OK. Chyba jeszcze dla naszywki, będę musiał zrobić plik DXTC.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 19, 2019, 14:24:22 »
Ja używam Gimpa i  DXTBmp oraz oryginalnych  Texture templates, w których masz wszystkie elementy wyodrębnione i raczej zamienisz naszywki czy cokolwiek. Sam tego nie robiłem ale inne elementy da się do tego całe malowanie zmienić w prosty sposób. Na moim filmiku używam właśnie tych programów https://www.youtube.com/watch?time_continue=1070&v=TfIkc0VHfMk. Poz

Offline czart

  • *
  • 3.elt "Poznań"
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 20, 2019, 09:58:41 »
Używam GIMP.
Jakiej kompresji użyć przy exporcie do DDS?
Bez kompresji są dosyć duże (u mnie po 75 MB).
W powietrzu są myśliwce, reszta to tylko cele powietrzne.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 20, 2019, 10:38:13 »
DXT5 (tylko i wyłącznie) do tego dla DCS muszą być włączone mipmapy.
Można śmiało korzystać z tego do konwersji http://www.mwgfx.co.uk/ (DXTBMP).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline czart

  • *
  • 3.elt "Poznań"
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 20, 2019, 10:57:58 »
Dziękuję za pomoc.
To idę malować dalej.
W powietrzu są myśliwce, reszta to tylko cele powietrzne.