Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strona główna
Pomoc
Szukaj
Kalendarz
Zaloguj się
Rejestracja
Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
»
Hangar
»
Digital Combat Simulator World (DCS World)
»
Wątek:
Tworzenie skórek do samolotów.
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: Tworzenie skórek do samolotów. (Przeczytany 1287 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
=OPS=padonis
Tworzenie skórek do samolotów.
«
dnia:
Listopada 20, 2018, 00:07:30 »
Panowie, w jakim dokładnie formacie DDS zapisuje się pliki graficzne? Nie mogę sobie poradzić z plikiem odpowiadającym za naszywki na mundurze pilota.
Zapisane
Latamy dzisiaj?
Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)
Poko
Gość
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #1 dnia:
Listopada 20, 2018, 07:33:23 »
DXT3 z kanałem alfa inaczej nie będą odcinać się od tła. W zasadzie naszywka pilota składa się z trzech oddzielnych plików. Dwa pozostałe, które dają efekt reliefu są bez alfy (zapisane jako DXT1).
Zapisane
=OPS=padonis
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #2 dnia:
Listopada 20, 2018, 08:46:59 »
A skórki z malowaniem? Niby zapisuje w jakimś podstawowym i są widoczne, co nie znaczy, że w dobrym. Tych formatów jest tam chyba z 20-ia.
https://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop
Zapisane
Latamy dzisiaj?
Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)
Poko
Gość
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #3 dnia:
Listopada 20, 2018, 09:00:47 »
Wszystko inne zostawiasz domyślnie, a tylko zmieniasz opcję w górnym okienku tutaj:
"DXT1 no alpha" jeśli tekstura nie ma kanału alfa (maski przezroczystości), a DXT3 jeśli ją ma.
Zapisane
=OPS=padonis
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #4 dnia:
Listopada 20, 2018, 09:16:06 »
A te opcje z 4bpp, 8bpp? Coś szukam na forum ED i piszą, że niby 8bpp powinno być dla DXT1, zaś z alfą to DXT5 - chodzi o ilość kolorów.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=144449
Zapisane
Latamy dzisiaj?
Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)
Poko
Gość
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #5 dnia:
Listopada 20, 2018, 09:50:11 »
Tak, można ustawić i DXT5, ale różnica jest tylko przy jakości kanału alfa jeśli dobrze kojarzę – chodzi o optymalizację. Do tych naszywek wystarczy Ci DXT3.
Zapisane
=OPS=padonis
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #6 dnia:
Listopada 20, 2018, 10:13:37 »
OK. Chyba jeszcze dla naszywki, będę musiał zrobić plik DXTC.
Zapisane
Latamy dzisiaj?
Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)
hancerPL
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #7 dnia:
Stycznia 19, 2019, 14:24:22 »
Ja używam Gimpa i DXTBmp oraz oryginalnych Texture templates, w których masz wszystkie elementy wyodrębnione i raczej zamienisz naszywki czy cokolwiek. Sam tego nie robiłem ale inne elementy da się do tego całe malowanie zmienić w prosty sposób. Na moim filmiku używam właśnie tych programów
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1070&v=TfIkc0VHfMk
. Poz
Zapisane
czart
3.elt "Poznań"
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #8 dnia:
Stycznia 20, 2019, 09:58:41 »
Używam GIMP.
Jakiej kompresji użyć przy exporcie do DDS?
Bez kompresji są dosyć duże (u mnie po 75 MB).
Zapisane
W powietrzu są myśliwce, reszta to tylko cele powietrzne.
YoYo
Administrator
Wieczny symulant
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #9 dnia:
Stycznia 20, 2019, 10:38:13 »
DXT5 (tylko i wyłącznie) do tego dla DCS muszą być włączone mipmapy.
Można śmiało korzystać z tego do konwersji
http://www.mwgfx.co.uk/
(DXTBMP).
Zapisane
webmaster,
YoYosims
- jeśli lubisz symulatory lotnicze
www.yoyosims.pl
czart
3.elt "Poznań"
Odp: Tworzenie skórek do samolotów.
«
Odpowiedź #10 dnia:
Stycznia 20, 2019, 10:57:58 »
Dziękuję za pomoc.
To idę malować dalej.
Zapisane
W powietrzu są myśliwce, reszta to tylko cele powietrzne.
Drukuj
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
»
Hangar
»
Digital Combat Simulator World (DCS World)
»
Wątek:
Tworzenie skórek do samolotów.