To jest temat, który mnie wciąż tu rozbraja i czasem zniechęca do tego sima. Czasem mam wrażenie, że oni tam starają się upiększyć rzeczywistość i chociaż pomysły niektóre są dobre, to potem wykonanie tego wychodzi po prostu byle jak i z aerodynamicznie stabilnych statków robią maszyny, które nie wzbiłyby się bez FBW

. Ostatnimi czasy, jak zaczęli dodawać prądy i turbulencje wyszedł całkiem interesujący paszkwil.
Ok, nie mówię, nigdy nie zdarzyło mi się lecieć tak nisko w prowadzimy samolocie ale no sorry:
https://youtu.be/unLt5cIAq0o .
Wiatr "zaledwie" 17 kts. Czyli jakieś 8,7 m/s. Wygląda to jak jazda po gruzie po prostu. Ja rozumiem, że chcieli oddać pewne zawirowania nad blokami, czy drzewami, ale efekt w moim odczuciu jest mocno przesadzony. Tak może się zachowywać jakiś ultralight albo kartka na wietrze, ale nie 1,5 tonowy samolot. Zresztą powinno to też trochę inaczej wyglądać, to znaczy dziób w jednym miejscu, a trzęsie dupą, która lata na boki, coś bardziej w ten deseń. Muszę sprawdzić też faktyczną realność tej Real Weather, bo jakoś ostatnio wszędzie wieje i to dość mocno.
Kolejnym tematem jest wiatr boczny, który na modelu załącza się po osiągnięciu pewnej prędkości. Tutaj mam wrażenie, że jest skrypt, który niby ma symulować, kiedy powierzchnie płatowca stają się efektywne i powstaje siła nośna. I to jest dobre jeśli patrzymy na cały płatowiec, ale ster kierunku (jak i kadłub) jest efektywny w sumie od samego początku już przy początku rozbiegu, czego nie ma w MSFS. Nie można więc w zasadzie kierować sterem kierunku w przypadku wiatru bocznego stopniowo go wychylając i kontrując wychylenie naprężając wychylenie steru, ponieważ on nie działa, a potem nagle, jak samolot osiągnie około 35tks wiatr załącza się na kadłubie z pełną mocą, czyli np. nie tych 17kts.
Tu przykład startu z 12 kts, wiatr boczny:
https://youtu.be/5J-hJotVj8k.
Obie wartości jak prędkość samolotu i prędkość wiatru powinny być prędkościami i siłami składowymi, od samego początku. Tu mam wrażenie, że jest pewien poziom (prędkość tylko), gdzie warunki atmosferyczne mają wpływ i kiedy nie mają. Problem jaki występuje, to, że brak gradacji i składowej obu sił. Ten efekt oczywiście jest mniej odczuwalny przy większych niż GA maszynach, a jeszcze mniejszy przy samolotach z kółkiem przednim.