Autor Wątek: Model lotu w MSFS  (Przeczytany 1343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Model lotu w MSFS
« dnia: Lutego 27, 2023, 13:17:18 »
To jest temat, który mnie wciąż tu rozbraja i czasem zniechęca do tego sima. Czasem mam wrażenie, że oni tam starają się upiększyć rzeczywistość i chociaż pomysły niektóre są dobre, to potem wykonanie tego wychodzi po prostu byle jak i z aerodynamicznie stabilnych statków robią maszyny, które nie wzbiłyby się bez FBW ;). Ostatnimi czasy, jak zaczęli dodawać prądy i turbulencje wyszedł całkiem interesujący paszkwil.

Ok, nie mówię, nigdy nie zdarzyło mi się lecieć tak nisko w prowadzimy samolocie ale no sorry: https://youtu.be/unLt5cIAq0o .

Wiatr "zaledwie" 17 kts. Czyli jakieś 8,7 m/s. Wygląda to jak jazda po gruzie po prostu. Ja rozumiem, że chcieli oddać pewne zawirowania nad blokami, czy drzewami, ale efekt w moim odczuciu jest mocno przesadzony. Tak może się zachowywać jakiś ultralight albo kartka na wietrze, ale nie 1,5 tonowy samolot. Zresztą powinno to też trochę inaczej wyglądać, to znaczy dziób w jednym miejscu, a trzęsie dupą, która lata na boki, coś bardziej w ten deseń. Muszę sprawdzić też faktyczną realność tej Real Weather, bo jakoś ostatnio wszędzie wieje i to dość mocno.

Kolejnym tematem jest wiatr boczny, który na modelu załącza się po osiągnięciu pewnej prędkości. Tutaj mam wrażenie, że jest skrypt, który niby ma symulować, kiedy powierzchnie płatowca stają się efektywne i powstaje siła nośna. I to jest dobre jeśli patrzymy na cały płatowiec, ale ster kierunku (jak i kadłub) jest efektywny w sumie od samego początku już przy początku rozbiegu, czego nie ma w MSFS. Nie można więc w zasadzie kierować sterem kierunku w przypadku wiatru bocznego stopniowo go wychylając i kontrując wychylenie naprężając wychylenie steru, ponieważ on nie działa, a potem nagle, jak samolot osiągnie około 35tks wiatr załącza się na kadłubie z pełną mocą, czyli np. nie tych 17kts.

Tu przykład startu z 12 kts, wiatr boczny: https://youtu.be/5J-hJotVj8k.

Obie wartości jak prędkość samolotu i prędkość wiatru powinny być prędkościami i siłami składowymi, od samego początku. Tu mam wrażenie, że jest pewien poziom (prędkość tylko), gdzie warunki atmosferyczne mają wpływ i kiedy nie mają. Problem jaki występuje, to, że brak gradacji i składowej obu sił. Ten efekt oczywiście jest mniej odczuwalny przy większych niż GA maszynach, a jeszcze mniejszy przy samolotach z kółkiem przednim.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Model lotu w MSFS
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 27, 2023, 13:20:19 »
Czasem widać też posty dot. autorów konkretnego modelu, że źle jest wymodelowany FM, ale ja widzę, że nie do końca to ich wina, ponieważ sam engine pogodowy i w jaki sposób on oddziałuje na model jest wciąż zwalony w MSFS. :/

Przykładem może być też lot nożycowy. W MSFS jego wykonanie jest praktycznie niemożliwe. Coś tu z aerodynamiką wciąż nie gra jak powinno.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Model lotu w MSFS
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 27, 2023, 14:24:20 »
Włącz sobie betę SU12, trochę przykręcili turbulencje.

Albo poczekaj na Komancza od A2A  8)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Model lotu w MSFS
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 27, 2023, 15:55:48 »
Tak słyszałem, chociaż pytanie dalej brzmi co to znaczy dla nich "Realistic". W SU12 beta pojawiły się trzy poziomy natężenia turbulencji: low, medium i ten realistic. Tyle tylko, że to załatwia i tak jeden ew. temat. Ja mam wrażenie, że tu są jakby dwie warstwy działania silnika związanego z modelem lotu, jedna dotyczy zachowania na ziemi, a druga przy pewnej prędkości. Problem jest taki, że ta druga dotyczy wszystkiego ale już jeśli obiekt posiada jakąś określoną prędkość (i np. jest to bariera 40kts). Stąd np. rozbieg przy wietrze w początkowej fazie wygląda ok., a potem model samolotu poczuje oddech na sobie i nagle zachowuje się inaczej, tak jakby odkrył drugie środowisko. Nie odbywa to się narastająco i płynnie.

Ps. w SDK MSFS jest taka wartość:
  • ground_crosswind_effect_zero_speed
  • ground_crosswind_effect_max_speed
Ale przejrzałem parę modeli i nikt tego nie używa. Ups.
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2023, 16:25:26 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Model lotu w MSFS
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 04, 2023, 20:25:28 »
Mam takie same odczucia. W dodatku zaskoczony jestem, że nikt tego praktycznie nie zauważa. A odnośnie turbulencji, to czasami mam wrażenie, że im bardziej rzuca, tym bardziej jest realistic.
System: Intel Core i7-13700K, MSI Z790 Edge WiFi, G.Skill 32GB 6800 MHz, MSI GeForce RTX 4080 Ventus 3X OC 16GB, Corsair RM1000x, Windows 11 64 bit

Zapraszam do odwiedzenia mojego kanału na YouTube - Filmy z latania w FSX, X-Plane i innych gier oraz symulatorów

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
Odp: Model lotu w MSFS
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 04, 2023, 23:57:59 »
MSFS ma wiecej problemow. Polecam ogladnac filmik ponizej:

https://youtu.be/kucERBQMVl4
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2023, 12:18:37 wysłana przez KosiMazaki »
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Model lotu w MSFS
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 21, 2023, 11:06:27 »
Słyszałem, że ten pasek do siły turbulencji, który pojawi się dziś w SU12 ma nie działać na Live weather, więc po kij to komu? Na presetach to sobie można skonfigurować przecież ręcznie siłę wiatru itd.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl