Autor Wątek: Skiny polskiego Falcona !?!?  (Przeczytany 17519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lysy

  • Gość
Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #75 dnia: Stycznia 20, 2007, 16:59:00 »
Witaj.

Dobrze robisz, nieco w zlej kolejnosci. Za kazdym razem po uruchomieniu "LODEditor.exe" ktory bedzie pytal cie o plik KoreaObj.hdr (jest on w ... twoja_sciezka_instalacyjna_Falcona\terrdata\objects).
Aby widziec jak dany CT# wyglada, wybierz "3d-viewer", spyta cie o "OGLLOD.exe" (w tym samym katalogu co LODEditor.exe).
Gdy chcesz zamienic skorki (chodzi o te fuselage up, fuselage down, itp) kliknij "View LOD Tex", wybierz ktora skorke chcesz zamienic (czyli ta pierwsza z lewej to fuselage up), nastepnie "Replace Texture" i wskaz gdzie ta twoja nowa skorka sie znajduje. Spyta cie o "nvdxt.exe" (tam gdzie LODEditor.exe). jesli skorka zostanie zamieniona, ukaze sie "The Texture ID# ..... was replaced", OK. skorka zamieniona. Mozesz uzyc "3D Viewer" zeby zobaczyc jak ona teraz wyglada.

Jak widzisz uzywanie LODEditor jest bardzo skomplikowanym procesem. Dlatego SkinPack Installer zostal napisany  :karpik


Z poprzedniego postu: "SkinPack Maker służy prawdopodobnie do modyfikowania skina źródłowego (nie jestem tego pewien)". Nie. SkinPack Maker tworzy plik .skn odczytywany przez SkinPack Installer.  Moze nieco blednie nazwane...

Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #76 dnia: Stycznia 20, 2007, 23:15:42 »
Witam,
dziękuję za pomoc.Zgodnie z Twoimi sugestiami działa zarówno wersja LODEditor 523 jak i 610.Zauważyłem,że mam dostępne 4 zestawy F-16 od numeru 3716 do 3719,gdzie 3716,3717 ma set 1-5,3718 ma set 1-7 oraz 3719 ma set 1-8.Czyli mogę zmieniać np.fuslage up z zestawu set dla danego numeru.W tactical reference mamy 13 modeli z różnymi skórkami.Rozumiem,że te 13 modeli jest związane z numerami 3716-3719 oraz z wybranym set dla danego numeru.Czyli,że w ramach dostępnych oryginalnych skinów dla AF można przy pomocy LODEditor zmieniać skórki F16.
Jeżeli chcemy zmieniać numery dla naszego "jastrzębia" to musimy to zrobić na poziomie projektowania skórek czyli w np. Photoshop aby je zmienić w "Replace Texture".Jestem dopiero na etapie poznawania mechanizmu tworzenia skórek.Przyznaję,że łatwiej jest korzystać z gotowych rozwiązań z drugiej strony warto wiedzieć jak to się tworzy.Jeśli błędnie rozumuję to proszę o korekcję.Przy okazji zauważyłem,że na stronie http://tactical.nekromantix.com/f4/downloads.php są też inne programy dla AF między innymi F4AF_F4Browse
pozdrawiam
vito_zm

Lysy

  • Gość
Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #77 dnia: Stycznia 21, 2007, 03:18:15 »
Dobry wieczor,

przyznaje ze bylem w bledzie. przyjrzalem sie dokladniej F16.ini o ktorej wczesniej rozprawialismy i np. 895 to wcale nie jest nasza 16-tka ktorej sie spodziewalem. co oznaczaja te numery nie wiem, moze sam autor nam powie?

F-16 jest nieco wiecej. zaczynaja sie od TC# 3687. Czy jest ich wiecej? mozliwe. (Przedtem nazwy TC odpowiadaly przypisanym "rzeczom". Teraz spojrz na 3736: F-22. Jak to otworzysz ukaze sie ... F-18!)

Zgadza sie, numery najlatwiej zmienic w Photoshopie, majac plik .psd.

Ta strona ktora podales jest bardzo znana. Tam powstaly teatry dzialan do poprzednich wersji Falcona. I jak dobrze zauwazyles niektore narzedzia do AF sie nadaja. :)

(jesli nie odpowiedzialem na Twoje pytanie prosze o jego inne sformulowanie)

Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #78 dnia: Stycznia 21, 2007, 18:50:11 »
Witam ponownie,
posty od kolegi Lysy zmobilizowały mnie do dalszych eksperymentów z skinami i chciałbym przedstawić moje spostrzeżenia.
Symulator AF.
Zrobiłem przegląd wszystkich skinów F-16 w tactical reference w AF.Jest ich 13 i można je podzielić ze względu na skórkę na 4 umowne grupy.Do pierwszej grupy należą:F-16C-30,32,50,50 CCIP oraz F-16D-40 i F-16D-52.Do drugiej grupy należy tylko F-16A-MLU.Do trzeciej:F16C-40,40 CCIP,42 oraz 42 CCIP.Do 4-ej :F-16C-52 i F-16C-52 CCIP.Wszystkie F16 z danej grupy mają ten sam kamuflaż oraz numery boczne i ozn.państw.Umowna grupa 1 oraz 3 ma ozn.USA, MLU z grupy 2 ma czeskie a grupa 4 podobna jest do Południowej Korei gdyby wprowadzić kolory.Jeżeli tworzę TE z czterema  F16 np F16C-50 to mają one te same numery i skórki.Przeciwnika można wybrać z innej grupy z inna skórką ale będą one bliźniakami.
Nowa skórka np."naszego jastrzębia" zachowuje się podobnie jak oryginalne.
Program LODEditor.
Zrobiłem przegląd skinów F-16 w tym programie i porównałem je z skinami z tactical reference w AF.Powstało następujące zestawienie.
Umowną grupę 1 z AF tworzą: TC 3687 do TC 3690 oraz TC 3701 do TC 3708.
Umowną grupę 2 z AF tworzą: TC 3693 do TC 3696 oraz TC 3718.
Umowną grupę 3 z AF tworzą: TC 3697 do TC 3700 oraz TC 3716 i TC 3717.
Umowną grupę 3 z AF tworzą: TC 3719.
Przy tworzeniu TE zauważyłem jedną ciekawą rzecz dotyczącą numerów bocznych F16.W  tactical reference w AF dla F-16C-52 jest numer boczny 93  049 a program przydzielił mi numer 85  582.Można stąd wysnuć wniosek,że jest jakiś zbiór numerów bocznych i program przydziela je losowo.Jest to tylko moje przypuszczenie.
Wracam do programów tworzących skiny.Co do LODEditora i programów wspomagających typu Photoshop i innych to nie miałem możliwości ich stosowania dlatego nie mogę na ten temat nic powiedzieć.
Chciałbym przedyskutować program SkinPack i poprosić kolegę Lysy o wyjaśnienie.W helpie jest file typu ini dla F14 i wyjaśnienie poszczególnych składników.Ini dla F16 jest bardziej zróżnicowany ze wzg.na liczbę typów F16 i tutaj mam problemy.Total=4 w naszym przypadku ozn.,że Airplane 1 do 4 różnią się jakąś cechą wymienioną w tiles 1 do 5.Przy okazji zauważyłem,że Airplane 1 odpowiada mojej umownej grupie 1 itd.Czyli,że Airplane 1 do 4 różnią się skórką,to rozumiem.Nie rozumiem pojęcia set 1 do set 8.Jeżeli name=F16-AGSR,F16C-32.....ozn."name of the sub-model of plane" to co ozn.set.W helpie piszą,że "sets:The number of sets that handles Falcon AF for the above mentiond sub-model of plane".Pytam o set dlatego,że w SkinPack możemy zaznaczyć set 1 np.do set 8 dla danej grupy F16.Ja zaznaczyłem tylko set 1 dla skórki Lysego i jest o.k.
Reasumując.
1.Co oznacza konkretnie w SkinPack set 1-8 i jakie należy zaznaczyć?
2.Czy można w SkinPack zmieniać skiny innych typów samolotów?
3.Czy można stworzyć większą liczbę skinów dla F16 niż te dla Airplane1 do 4?
4.Na ostatnie pytanie dotyczące zróżnicowania numeracji padła już odpowiedź w poprzednich postach chociaż mam pewne wątpliwości czy w ramach tej samej grupy np.4 F16 w opcji add flight jest możliwe zróżnicowanie?
Przepraszam za ten długi wywód,ale jest to ciekawy temat
pozdrawiam
vito_zm

Lysy

  • Gość
Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #79 dnia: Stycznia 21, 2007, 20:46:38 »
Czesc,

Przede wszystkim gratuluje wlozonego wysilku aby szczegolowo poznac jak AF dziala. Naprawde nigdy tak szczegolowo w to nie wnikalem, i po przeczytaniu twojego postu powiedzialem sobie "wow"  :002:

Sprawa staje sie zagmatwana... co oznacza "set", w tej chwili rozkladam rece. Wydawalo mi sie ze "set" to po prostu "skorka", czyli Sets=8 to 8 roznych skorek. Takie bylo moje pierwsze wrazenie gdy na F16.ini spojrzalem.

Czy mozna zmienic skiny innych samolotow? Mysle ze tak, pod warunkiem ze .ini zostanie odpowiednio zmieniona. W tej chwili zrobilem kopie F14.ini i zmienilem nazwe na F18.ini, odpalilem SkinPack Maker i F-18 byl na liscie dostepnych samolotow. Zmienic tez numery z danego "Set" na... no wlasnie, skad wiadomo jakie numery np. F-18 uzywa?

nie znam odpowiedzi na 3, na 4 nie sadze by to bylo mozliwe. Nie widzialem flightu z roznymi numerami.  Przepraszam wiem ze zadna z moich odpowiedzi cie nie zadowala, ale mysle ze wkrotce wszystko sie wyjasni.

Tutaj znajduje sie moja skorka, .psd, PAF_F16.rar.

Lysy

  • Gość
Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #80 dnia: Stycznia 22, 2007, 02:30:21 »
Witam,

olsnienie!  :020:
(wziete z F16.ini)

[Airplane2]
Name=F16A-15, F16A-M, F16A-MLU
Sets=2
Set1=1364,1365,1366,1370,1371
Set2=1367,1368,1369,1370,1371

Jest to grupa 2. Jak kol. vito_zm zauwazyl, samoloty podzielone sa na grupy i ta sklada sie z TC# 3693, 3694, 3695, 3696.

"Sets=2" znaczy ze dostepne sa tylko 2 zestawy skorek.
Nastepna linia mowi nam ze Set1 (zestaw skorek #1) sklada sie z "Text ID" (Texture ID) numery: 1364, 1365, 1366, 1370 i 1371. (wybierz TC# 3693, "View LOD Tex". Nasz kolega "fuselage up" to Texture ID 1364, obok Fuselage Down ma numer 1365 itd. )
Podobnie Set2, czyli skorka #2 sklada sie z Texture ID: 1367, ....
w tym byl moj blad: myslalem ze te numery odpowiadaja TC#; w rzeczywistosci sa to numery Texture ID.

Wracajac do pytania czy SkinPackiem mozna zmieniac skiny innych samolotow, np F-18 o ktorym wczesniej wspomnialem: wpierw nalezaloby znalezc wszystkie TC przypisane F-18 i podzielic je na grupy ktore uzywaja te same numery Texture ID.

Odnosnie #3, czy chodzi Ci o to czy mozna np. dla naszej grupy stworzyc wiecej niz 2 sety? np: "Sets=4" ? Odpowiedz mam nadal taka sama: nie wiem  :002:

Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #81 dnia: Stycznia 22, 2007, 13:27:49 »
Witam ponownie,
wyjaśniła się sprawa interpretacji pojęcia set.Tak jak zauważył kolega Lysy set 1 do set 8 oznacza zestaw 8 skórek.Zestaw 5 liczb np.1364,1365,1366,1370,1371 ozn.kolejne elementy skórki nazwane Tile1(Fuslage Up) do Tile5(Burner).Te informacje są zapisane w pliku ini dla F16 w SkinPack.Warto przy okazji zauważyć,że dla F14 jest więcej elementów skina Tile1 do Tile9.Przeglądając "View LOD Tex" Tile1 tzn.Fuslage Up widać różnice w kamuflażu oraz numeracji.
Mam jeszcze jedną wątpliwość?
Z pliku ini dla F16 dla 4 grup samolotów i set dla poszczególnych grup powinno być dostępnych 8+2+5+7=22 skórki.
 W tactical reference w AF jest  13 modeli F16,które można  podzielić ze względu na skórkę na 4 umowne grupy.Do pierwszej grupy należą:F-16C-30,32,50,50 CCIP oraz F-16D-40 i F-16D-52.Do drugiej grupy należy tylko F-16A-MLU.Do trzeciej:F16C-40,40 CCIP,42 oraz 42 CCIP.Do 4-ej :F-16C-52 i F-16C-52 CCIP.Wszystkie F16 z danej grupy mają ten sam kamuflaż oraz numery boczne i ozn.państw.Ten podział zrobiłem przeglądając rysunki wszystkich 13 modeli w tactical reference.Wynika z tego,że w przeglądarce AF mamy tylko 4 skiny dla F16 pomimo tego,że jest dostępnych 22 skiny co wynika z SkinPack.Moje pytanie jest następujące.
1.Czy symulator wybiera pseudolosowo skórkę dla danego modelu F16 z dostępnych skórek (np.dla F16C-50 jest dostępnych 8 skinów) czy zawsze skórkę set1?
2.Czy mamy wpływ na wybór skórki z danego zestawu (np set1 do set8)?
Na pierwsze pytanie mogę już odpowiedzieć.Ustawilem w SkinPack set2 do set7 dla Airplane4 i w SkinPack dla skina Lysego i w tactical reference  AF nie miałem skórki jastrzębia.Wystarczy wybrać set1 i jest widziany w AF.Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak wykorzystać wszystkie dostępne skórki a SkinPack to proszę o sugestie
Na koniec mam prośbę.Chciałbym poznać proces tworzenia skinów wykorzystując pliki psd i potrzebuję programu do ich otwarcia.Ponieważ w tym wątku już pytano o te programy to może ktoś mi doradzi jaki konkretnie program może być przydatny.Jeśli to możliwe to free lub jakiś prosty w obsłudze.W ostateczności mogę pobrać triala Photoshop (nie wiem jaką wersję)
pozdrawiam
vito_zm

Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #82 dnia: Stycznia 22, 2007, 19:20:56 »
Chciałbym uzupełnić informację z poprzedniego postu,ponieważ mój wniosek dotyczący p.1 jest nieaktualny.Zbudowałem misję gdzie walczyły z sobą F16 z grupy Airplane4.Sim przydzielił im skiny set2 i set4.Wprowadziłem skin jastrzębia jako set1.Był on widziany w tactical reference AF ale nie był widziany w moim TE.Widziałem go dopiero w jednej z walczących stron w TE gdy wprowadziłem skin jastrzębia albo do set2 albo do set5.Mogę z tego wnioskować,że tworząc TE program przydziela wg jakiegoś algorytmu odpowiednie set np.set5 i set2 tak jak w moim przypadku.W tactical referenc AF zawsze jest skórka set1 dla danej grupy.Jeśli chcemy świadomie podmienić skina zaproponowanego przez program na naszego jastrzębia to musimy wykonać to w SkinPack zaznaczjąć odpowiedni numer set w odpowiedniej grupie F16.Przy okazji trzeba zrobić sobie ściągę w pliku ini dla F16 aby wiedzieć który numer boczny odpowiada któremu set.
Przykład dla Airplane4:
set1 to numer 93 049 ROKAF
set2 to numer 92 028 ROKAF
set3 to numer 93 090 ROKAF
...
set7 to numer 86 591 ROKAF
Jest to może trochę skomplikowane ale jest w tym jakaś logika.Jeśli się mylę to proszę o korekcję
pozdrawiam
vito_zm


Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #83 dnia: Stycznia 23, 2007, 20:33:04 »
Witam ponownie,
mam jeszcze jedno pytanie dotyczące dostępnych modeli samolotów w tactical reference w AF.Czy samoloty z grupy Airplane1 np.F16C-32 oraz z grupy Airplane2 np.F16A-MLU różnią się parametrami w symulatorze np.awionika,uzbrojenie itp.czy są to tylko umowne modele nie mające nic wspólnego z rzeczywistymi modelami.Pytam dlatego,że można przydzielać tylko bezkrytycznie różne skiny dla różnych modeli jeżeli w grze wszystkie modele zachowują się identycznie
pozdrawiam
vitro_ZMP

Lysy

  • Gość
Odp: Skiny polskiego Falcona !?!?
« Odpowiedź #84 dnia: Stycznia 24, 2007, 04:11:34 »
bardzo mi przykro ale naprawde nie znam odpowiedzi na twoje pytania.

na podstawie tego co opisales, mozliwe ze AF wybiera numery losowo, na podstawie jakiegos algorytmu/oprogramowania. jesli tak jest, to jedynym sposobem aby to potwierdzic jest podsiadanie/znajomosc kodu. tego niestety nie mam.

Przypominam o stosowaniu poprawnej pisowni. Zdania rozpoczynamy wielką literą. To ostatnia słowna uwaga. Dziadek Kos.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2007, 07:20:53 wysłana przez Kos »