Autor Wątek: SW-5  (Przeczytany 29190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: SW-5
« Odpowiedź #135 dnia: Października 20, 2009, 21:10:30 »
Myślę, że teraz mamy jeszcze bardziej pod górkę z innych wiadomych względów.

Kubu

  • Gość
Odp: SW-5
« Odpowiedź #136 dnia: Października 22, 2009, 15:20:58 »
Jak wspominałem dopiero teraz wypływają konstruktorzy którzy niewiele czasu spędzili w starym systemie. Stąd pomysł żeby kadłub AW-139 miał podłogę pochłaniającą energię uderzenia z ziemią i maksymalne wykorzystanie suchych technologii kompozytowych (Agusta zaprosiła dużo świeżych inżynierów do pracy nad tym kadłubem).

Z tego co mówisz kadłub EC356N3 w wersji Cost Guard jest pojemny ale ze względu na połączenie go z przedziałem bagażowym. Poza tym pojawia się pytanie czy MW nie mogła by lepiej zagospodarować przestrzeni w Anakondzie. Bo może część miejsca jest pozyskana poprzez dobre gospodarowanie (większą część burty stanowią drzwi, których nie da się wykorzystać do przewożenia czegokolwiek. W Sokole masz dość dużo miejsca na ścianach. Do tego w Europejskich modelach jeśli nosze mają mocowane na środku co zapewnia większy dostęp do chorego to zmniejsza to miejsce przed drzwiami (masz szeroki otwór ale płytki). W amerykańskich mają jedne (przednie) drzwi na burcie w przedziale ładunkowym.
Kolejna sprawa to to że pilot w EC345 ma ograniczoną widoczność do dołu a sam śmigłowiec nie jest wyposażony w pływaki. Nadal nie mogę znaleźć informacji dotyczącej ogrzewania łopat. Zakładam jednak że mogą nie posiadać.

Cała modyfikacja Sokoła do standardu Sokół II ma być przy minimalnym nakładzie prac. Zatem nie można oczekiwać cudów. Kadłub będzie jaki jest. Co najwyżej można by go przedłużyć wznawiając opcję Long lub też poszerzyć i wydłużyć jak to początkowo zakładał program Sokoła II. Niemniej jednak trzeba będzie budować nowy śmigłowiec a nie jak to jest obecnie planowane zmienić tylko podzespoły (co zminimalizuje koszta). Zapewne część elementów też można by zmienić żeby była możliwość lepszego zagospodarowania przestrzeni ale nigdy MW czy TOPR nie skarżył się na to. A modyfikacja w znacznej mierze opiera się o uwagi użytkowników.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: SW-5
« Odpowiedź #137 dnia: Października 22, 2009, 17:14:31 »
Nie wiem czy pod EC345 rozumieć EC145, czy AS365, o którym do tej pory rozmawialiśmy. Ale oba w wersjach wykorzystywanych nad wodą posiadają pływaki:





Jak i nie słyszałem złych opinii o widoczności w tych dwóch maszynach. Nie jest to zresztą żaden problem, bo obecnie we wszystkich zachodnich maszynach ratownictwa morskiego technik/operator wyciągarki jest w stanie przejąć kontrolę nad maszyną kierując wektorem dryfu autopilota. Również w maszynach ratownictwa morskiego rzadkością jest jakieś stałe mocowanie noszy - to jest raczej domeną HEMS (kwestia terenu w jakim się operuje), widziałem takie na nowych S-92, Merlinie i chyba na Super Pumie, ale zwykle nosze się kładzie na podłodze kabiny, lub "wieszaku" typowym dla maszyn wojskowego Medevac.


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: SW-5
« Odpowiedź #138 dnia: Stycznia 14, 2010, 19:25:10 »
I wkrótce jak się ostatnie zwłoki Mi-14 w Darłowie do końca rozlecą, to dyrektorem polskiego SAR będzie z powodzeniem mógł zostać Kononowicz, albo nawet Kaczyński. Nie da się już nic spieprzyć, bo nie będzie niczego.
One down, one left to go... #1016 właśnie zakończył służbę, pozostał na całym wybrzeżu już tylko jeden Mi-14PS - #1013.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: SW-5
« Odpowiedź #139 dnia: Stycznia 30, 2010, 14:52:54 »
Swoja drogą, to czy W-3 kiedykolwiek przechodził próby nielaboratoryjne w temperaturach w okolicy -20°C ?
Bo najwyraźniej przy zewnętrznej temperaturze -22°C, stojąc w nieogrzewanym hangarze - szlak trafia elektrykę.

Odp: SW-5
« Odpowiedź #140 dnia: Stycznia 30, 2010, 16:25:23 »
Swoja drogą, to czy W-3 kiedykolwiek przechodził próby nielaboratoryjne w temperaturach w okolicy -20°C ?
Bo najwyraźniej przy zewnętrznej temperaturze -22°C, stojąc w nieogrzewanym hangarze - szlak trafia elektrykę.
Na Syberii były zadaje się prowadzone loty/próby, jeżeli dobrze sobie przypominam. Jeśli tak, to na pewno ta temperatura nie była obca.

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami.
Nap.....la z karabina, nie pyta.
Kapitan Bomba, i nie ma ch..a!

John Cool

  • Gość
Odp: SW-5
« Odpowiedź #141 dnia: Stycznia 31, 2010, 17:13:14 »
Tak BTW to podobno nie dalej jak wczoraj na Filipinach potwierdzono zamówienie 8 śmigłowców PZL W-3 Sokół za jakieś 60 milionów dolarów.

Odp: SW-5
« Odpowiedź #142 dnia: Stycznia 31, 2010, 22:15:18 »
 :004:
Cytuj

Sokoły dla Filipin

30 stycznia br. Ministerstwo Obrony Filipin ogłosiło, że w przetargu na wielozadaniowe śmigłowce transportowe dla Sił Powietrznych swojego państwa, wybrało ofertę zakładów PZL Świdnik zawierającą osiem śmigłowców W-3WA Sokół. W pokonanym polu pozostawiono oferty amerykańskie - zakładające sprzedaż używanych maszyn rodziny UH-1 Huey oraz UH-60 Black Hawk. Głównym powodem zwycięstwa polskiej oferty była cena - która wynosi około 61,5 mln USD.

 

Filipiny, w ograniczonym stopniu wynikającym z ograniczeń budżetowych, starają się modernizować swoją flotę powietrzną, wykorzystywaną m.in. do walk z partyzantami muzułmańskimi na południu kraju. Przetarg na śmigłowce transportowe był realizowany dość długo - około 2 lat. Poza tym prowadzone są obecnie prace nad zakupem partii śmigłowców szturmowych - tutaj głównym faworytem są maszyny rodziny AH-1 Cobra, pochodzące z nadwyżek sprzętowych Stanów Zjednoczonych.

 

Dla śmigłowców W-3 Sokół jest to kolejny sukces eksportowy - dotychczas poza Polską, militarne odmiany W-3, są stosowane przez siły zbrojne Czech oraz Birmy. Poza tym prowadzone są rozmowy z Wietnamem na temat sprzedaży kilku maszyn w wersji SAR oraz transportowej.
http://www.militarium.net/viewnews.php?id=1000
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: SW-5
« Odpowiedź #143 dnia: Lutego 01, 2010, 13:26:26 »
Lokalna prasa pisze, że Agusta-Westland wpłaciła już całą okrągłą sumkę do ARP, a poinformowane źródła z zakładu mówią, że w ten czwartek ma zostać wyłoniona nowa rada nadzorcza. Tym samym już praktycznie Makaroni przejmują władzę.
Poczekamy, zobaczymy co z tego wyniknie.

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami.
Nap.....la z karabina, nie pyta.
Kapitan Bomba, i nie ma ch..a!

Kubu

  • Gość
Odp: SW-5
« Odpowiedź #144 dnia: Lutego 03, 2010, 15:28:49 »
Swoja drogą, to czy W-3 kiedykolwiek przechodził próby nielaboratoryjne w temperaturach w okolicy -20°C ?
Bo najwyraźniej przy zewnętrznej temperaturze -22°C, stojąc w nieogrzewanym hangarze - szlak trafia elektrykę.

Były... Choć nie mam zdjęć dowodowych. Mój Dziadek był z Sokołami w Irkucku i Jakucku. Najniższe temperatury w jakich latali przy nim (był w drugiej połowie stycznia) wynosiły około -40*C. Natomiast Ci co byli przed nim mówili o -48/-50*C.
BTW dziadek miał duży wkład w elektrykę Sokoła więc mogę go popytać. Z tego co wiem tam nie mieli problemów...

Lokalna prasa pisze, że Agusta-Westland wpłaciła już całą okrągłą sumkę do ARP, a poinformowane źródła z zakładu mówią, że w ten czwartek ma zostać wyłoniona nowa rada nadzorcza. Tym samym już praktycznie Makaroni przejmują władzę.
Poczekamy, zobaczymy co z tego wyniknie.

Nawet jakieś party ma być dla załogi... Agusta zaczęła inwestycje.  ;)

Na razie z dobrych newsów jest to że z powodu zmuszenia do inwestycji w ZBRze Agusta robi w Świdniku swój departament rozwoju... czy coś w tym stylu.
« Ostatnia zmiana: Lutego 03, 2010, 15:36:44 wysłana przez Kubu »

Odp: SW-5
« Odpowiedź #145 dnia: Lutego 05, 2010, 17:25:59 »
Trochę newsów z prasy. Tez piszą o inwestowaniu w ZBR, ale konkretów brak. Zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to jest, że pakiet socjalny niby wynegocjowany, niby bardzo dobry, ale tak naprawdę nie wiadomo co wynegocjowali. Wg. mnie, to jakaś totalna paranoja. To normalny proceder?






Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami.
Nap.....la z karabina, nie pyta.
Kapitan Bomba, i nie ma ch..a!

Kubu

  • Gość
Odp: SW-5
« Odpowiedź #146 dnia: Lutego 05, 2010, 21:29:09 »
Na spotkaniu z załogą było wiele pierdół ale zero konkretów. Podsumowanie mojej matki: Strata czasu. Odrywają od ważnej roboty żeby sobie posłuchać jak to studenci zarządzania idą na studia podyplomowe do finmeccnica. Zupełnie nieprzydatne i nic ciekawego nie powiedzieli.

Odp: SW-5
« Odpowiedź #147 dnia: Lutego 05, 2010, 22:09:23 »
Przypomina mi to sytuację u mnie kilka lat temu...Związkowcy wiedzą dużo więcej niż się komukolwiek z Was zdaje, i jeżdżą na wakacje w ciepłe kraje..... :banan. Sorry ,ale nie mogłem sobie odmówić..

Kubu

  • Gość
Odp: SW-5
« Odpowiedź #148 dnia: Lutego 06, 2010, 13:55:26 »
No cóż... To akurat jest jasne dla tych którzy wiedzą po co naprawdę są związki i że to właśnie związki decydują o sprzedaży a nie właściciel.