Autor Wątek: MechWarrior  (Przeczytany 33720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #165 dnia: Stycznia 01, 2017, 12:27:35 »
Szkoda że tylko jeżeli masz ochotę na tdm. Faction Warfare jest jedną wielką niespełnioną nadzieją.

Offline k0v4L

  • JG300
  • *
Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #166 dnia: Stycznia 05, 2017, 20:45:43 »
Kiedyś sporo czasu spędziłem grając w moda do Crysis Wars. Zwało się to Mechwarrior: Living Legends. Niestety w okolicach 2013 roku ekipa odpowiedzialna za to małe cudo porzuciła projekt. Podobno nie widzieli sensu w rozwijaniu moda po wyjściu MWO. Teraz MW:LL odżył  ;D Niedawno wyszła aktualizacja i właśnie pobieram. Mama nadzieję, że nie będzie pustek na serwerach.
https://clanjadewolf.net/mwll/
https://www.youtube.com/watch?v=rX86XBr77_4&t=1261s

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #167 dnia: Listopada 21, 2022, 11:35:38 »
Dla zainteresowanych tematem serii gier Mechwarrior polecam retrospektywny cykl filmów o serii z kanału Bitewny Biurokrata na YouTube.
Filmy zrobione z napracowaniem i widać, że autor grał we wszystkie części i zna się na serii Mechwarrior i uniwersum Battletech. Szkoda, że porzucił serię po odcinku o Mechwarrior 4. Brakuje najciekawszej części cyklu, czyli Mechwarrior 4 Mercenaries i najnowszej czyli Mechwarrior 5. Podrzucam linki do odcinków.

https://www.youtube.com/watch?v=I4EDz8HPuwk

https://www.youtube.com/watch?v=QmsyB3po5zo

https://www.youtube.com/watch?v=Pd9gB5DyWg0

https://www.youtube.com/watch?v=YxN3dE0UGUc

https://www.youtube.com/watch?v=wwU2cR8lCaw

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #168 dnia: Czerwca 09, 2024, 22:52:01 »
Jest już oficjalna data premiery Mechwarrior 5 Clans - 3 Listopad 2024
Oraz nowy trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=cuORqjXoRhE&ab_channel=Mechwarrior5%3AClans

Raczej na premierę się nie szykuję, odczekam z pół roku aż doszlifują i połatają błędy, wtedy jak najbardziej.

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #169 dnia: Września 26, 2024, 23:28:10 »
Wyszło właśnie wideo z pierwszym wrażeniem z kontaktu z Mechwarrior 5 Clans:

https://www.youtube.com/watch?v=Phfsqcm6VMw

Aż kusi aby kupić grę w dniu premiery. Pewnie skończy się za tym że kupię po miesiącu od premiery zamiast czekać rok, aż doszlifują tytuł.

Dodali nową warstwę zarządzania lancą/gwiazdą mechów, co jest chyba największą innowacją w stosunku do poprzedniej części.

Ten Mechwarrior V Clans skupia się na narracyjnych misjach, zamiast robić koleją piaskownicę jak w Mercenaries. To dwie największe zmiany.

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #170 dnia: Września 27, 2024, 16:12:01 »
Wyszło właśnie wideo z pierwszym wrażeniem z kontaktu z Mechwarrior 5 Clans:

https://www.youtube.com/watch?v=Phfsqcm6VMw

Aż kusi aby kupić grę w dniu premiery. Pewnie skończy się za tym że kupię po miesiącu od premiery zamiast czekać rok, aż doszlifują tytuł.

Dodali nową warstwę zarządzania lancą/gwiazdą mechów, co jest chyba największą innowacją w stosunku do poprzedniej części.

Ten Mechwarrior V Clans skupia się na narracyjnych misjach, zamiast robić koleją piaskownicę jak w Mercenaries. To dwie największe zmiany.

Po piątej odsłonie jestem pewien, że jeśli dotknę najnowszej części, to najpierw zatoka piratów i sprawdzenie, czy jest to na poziomie, czy na "poziomie" poprzedniej gówno produkcji zrobionej na kolanie byle by trochę dolców wpadło od wygłodniałych fanów.
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2024, 20:28:04 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #171 dnia: Września 28, 2024, 13:57:30 »
Jeśli kupisz w sklepie Steam to zawsze masz opcję zwrotu gry i odzyskania całości pieniędzy pod warunkiem, że czas gdy nie przekroczył dwóch godzin.
Parę gier już w ten sposób zwróciłem (np. Port Royale 3 czy Necromunda underhive wars) i za każdym razem odzyskałem pieniądze.
Jak dla mnie dwie godziny już wystarczą by wyczuć beznadziejnego gniota.

Dlatego wstrzymuję się z zakupem minimum miesiąc a raczej pół roku, aż poprawią błędy. "Mercenaries" też na premierę wyszło mocno niedopracowane, ale z dodatku na dodatek mocno poprawili grę.

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #172 dnia: Października 13, 2024, 18:03:55 »
Mnie razi jak spaprana jest perspektywa w każdej kolejnej odsłonie, od MW4. Nie czuć w ogóle skali siedzenia w olbrzymiej maszynie, kilka metrów nad powierzchnią ziemi. Prymitywny MW4 oddawał to zupełnie w inny sposób.
Smutek.

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #173 dnia: Października 16, 2024, 11:04:33 »
Premiera Mechwarrior 5 Clans już jutro tj. 17.10.2024

Tym co ma być największą różnicą między "Mercenaries" a "Clans" to narracyjna fabuła. Większość graczy narzekała na słabą (szczątkową) fabułę poprzedniej części, więc tym razem dostajemy pełnoprawną narracyjną kampanię.

Niestety nie możemy sobie wybrać klanu, zostaje on nam narzucony z góry. Mało tego mając do dyspozycji różne klany fabuła skupia się na najbardziej krwiożerczym i fanatycznym z nich czyli "Smoke Jaguar". Kto chciałby identyfikować się akurat z paranoicznymi "Smoke Jaguars"?

Z zapowiedzi wynika, że spora część, a prawdopodobnie nawet finał kampanii będzie poświęcony bitwie o "Turtle Bay". Dla niewtajemniczonych w lore battletech wydarzenia w "Turtle Bay" zostały uznane za zbrodnię wojenną nawet w rozumieniu standardów pozostałych klanów - a wiec nawet inne klany wyrosłe w tym samym ateistycznym społeczeństwie opartym o kult siły i przemocy - uznały Smoke Jaguar za zbrodniarzy wojennych - a kampania prowadzi gracza szlakiem bojowym którego finałem będzie opanowanie Turtle Bay.

Ograniczenie opowieści o inwazji klanów do szlaku bojowego "Smoke Jaguars" to dość wątpliwa decyzja narracyjna.
To trochę tak jakby zrobić grę o wojnie na Ukrainie w której możemy grać tylko po stronie Rosji, mało tego, tylko jako żołnierz prowadzony szlakiem bojowym który ma się zakończyć zajęciem Buczy.

Mimo wszystko zamierzam zagrać, ciekawe jak twórcy wybrną z tych kontrowersyjnych założeń fabularnych.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #174 dnia: Października 18, 2024, 21:14:00 »
Oglądam sobie troszkę jak ludzie grają w MW5 i to co mnie kłuje w oczy to to, że te mechy reagują na mychę jakby były piórkiem. Zero zwłoki, poczucia gabarytu, bezwładności. Dosłownie jakbym biegał ludzikiem, a nie kilkutonowym klockiem.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #175 dnia: Października 18, 2024, 21:18:39 »
Też mam takie wrażenie. Wygląda jak FPS, tylko drzewa mniejsze.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #176 dnia: Października 28, 2024, 13:30:41 »
Ogólnie to nie ma wielu symulatorów mechów.

ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON było mocno pompowane przed premierą jako pogromca Mechwarriora 5 w kategorii gier o mechach. Przyznam, iż interesowałem się tym tematem i czekałem na Fires of Rubicon.

Czytałem recenzje na steam po premierze i sobie darowałem zakup bo dokładnie to pisali gracze którzy przesiedli się na Fires of Rubicon z Mechwarriora 5:
"ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON - to nie jest gra o mechach, grając ma się wrażenie jakby się sterowało ludzikiem tylko ze skórką mecha. Reaguje natychmiastowo, zero bezwładności."

W Mechwarrior 5 "Mercenaries" mimo wszystko są różnice pomiędzy poszczególnymi klasami mechów. Niewielkie ale jednak są.

Największa różnica jest taka, że mechy lekkie i średnie nie mogą niszczyć betonowych murów okalających perymetr bazy przy pomocy taranowania swoją masą. Gdy atakuje się wrogą bazę lub broni swojej to ciężkim lub szturmowym mechem po prostu taranuje się te mury. A grając lekkim lub średnim to trzeba albo szukać wejścia albo zrobić wyrwę z murze za pomocą broni (potrzebne jest kilka strzałów szczególnie, że lekkie lub średnie mechy nie są wyposarzone w AC20-ki).
Jedynym sensem jaki znalazłem dla zastosowania jumpjetów jest stosowanie ich w lekkich i średnich mechach i przeskakiwanie z ich pomocą murów okalających perymetr bazy.
Ma to zastosowanie taktyczne gdyż można wtedy szybko odskoczyć on nieprzyjaciela. Wrogi mech sterowany przez AI często traci nami zainteresowanie jeżeli znikniemy mu z pola widzenia.

Przyznam, że nie wiem jak to rozwiązali w MW5 Clans.
Liczyłem, że w nowej części pokażą więcej różnic między klasami mechów.
Najbardziej irytowało mnie, że jest tylko jeden bieda model kokpitu dla wszystkich mechów. Z informacji które czytałem w "Clans" jest tylko 25 grywalnych mechów i liczyłem, że dzięki temu, że jest ich mniej, wreszcie wyróżnią je innymi kokpitami.
Byłem zachwycony kokpitami statków w REBEL GALAXY OUTLAWS (jest tylko 8 statków ale każdy ma inny kokpit) i tego najbardziej mi brakowało w MW5 "Mercenaries" a z tego co widzę, nie poprawiono widoku kokpitów w MW5 "Clans".

Jeszcze jednego poważnego problemu z kokpitami nie poprawiono.
W podlinkowanym materiale wideo jest opisany drugi problem - z fałszywą lokalizacją kokpitu na korpusie mecha. Tego też nie poprawiono w MW5 "Clans":

https://www.youtube.com/watch?v=XNoM8jTmLIA&t=131s&ab_channel=RaySavage%27sMechwarrior

A jako, że MW5"Clans" ma problemy z wydajnością i nawet na mocnych komputerach zdarzają się spadki płynności poczekam co najmniej do Steam Summer Sale 2025 z zakupem.

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #177 dnia: Października 28, 2024, 19:08:34 »
O ile mnie w MW 5 Mercenaries jeszcze nie kuła po oczach tak bardzo ta "lekkość" mechów, tak w najnowszej odsłonie, jak patrzę na gejpleje jutuberów to faktycznie, udało się tym baranom z Piranha jeszcze bardziej spłycić poczucie tego, że siedzimy w kilkudziesięciu tonach żelastwa. Dodatkowo wiadomość, że nawet na mocnych konfiguracjach z Gejforsem 4080 czy 90 to gówno dalej ma problemy ze stuteringiem, jak i zaobserwowanie tego na jutubach sprawia, że na obecny moment to nie chce mi się nawet na tego ulepa odeszczać i szkoda mi czasu i miejsca na dysku by to nawet piracić a co dopiero położyć cięzko zarobione monety.

Tak jeszcze lekko humorystycznym akcentem - MW5 Mercenaries działał mi niemal na maxa (anizotropia i wygładzania wszelakie off) w 1080p na i7 3770, 16GB RAMu i GTX750Ti 2GB.
Już tylko lekko śmiejąc się pod nosem zastanawiałem się jak ten nowy wysryw by sobie radził.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #178 dnia: Października 28, 2024, 21:09:57 »
MW5 po modach też mógł dojechać kompa, a z tego co zauważyłem to ta "lekkość", która mi też przeszkadza, nieco się poprawia na plus w momencie pojawienia się ciężkich mechów. Niemniej dalej nie czuję jakbym siedział w stu tonowym robocie. Przecież taki Atlas to powinien mieć dynamikę wozu z węglem, a tu tego nie ma. Trzeba czekać na moderów i dać czas na wyjście z choroby wieku dziecięcego.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: MechWarrior
« Odpowiedź #179 dnia: Października 28, 2024, 22:10:00 »
Jak pisałem wcześniej do tych wszystkich problemów "Clans" dochodzi jeszcze fabuła. Nie podchodzi mi taka historia, z daleka śmierdzi Warhammerem 40000, z gatunku tych najgorszych powieści z uniwersum W40K.
Paranoja, Fanatyzm, Hipokryzja - gracz jest przymuszany identyfikować się z klanem Smoke Jaguar reprezentującym właśnie te konkretne wartości i nie ma żadnego innego wyboru. Ja nie wsiadam do tego pociągu.

Zostaje przy MW5 Mercenaries.
Gram w  na laptopie Lenovo Legion Pro 16" z Ryzenem 7 5800H i GeForce RTX 3060 w wersji dla laptopów.
Rozdzielczości 2560 x 1600 (czyli natywna rozdzielczość monitora).
Anizotropia x4, Anty- Aliasing TXAA na High, Rax Tracing oczywiście OFF, tekstury na Maksimum, ale efekty cząsteczkowe na Low (zauważyłem, że dym po wybuchach, i taranowaniu budynków robił mi spadki klatek).
Z efektami cząsteczkowymi na Low "Merc." śmiga płynnie, aż miło.