Ogólnie to nie ma wielu symulatorów mechów.
ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON było mocno pompowane przed premierą jako pogromca Mechwarriora 5 w kategorii gier o mechach. Przyznam, iż interesowałem się tym tematem i czekałem na Fires of Rubicon.
Czytałem recenzje na steam po premierze i sobie darowałem zakup bo dokładnie to pisali gracze którzy przesiedli się na Fires of Rubicon z Mechwarriora 5:
"ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON - to nie jest gra o mechach, grając ma się wrażenie jakby się sterowało ludzikiem tylko ze skórką mecha. Reaguje natychmiastowo, zero bezwładności."
W Mechwarrior 5 "Mercenaries" mimo wszystko są różnice pomiędzy poszczególnymi klasami mechów. Niewielkie ale jednak są.
Największa różnica jest taka, że mechy lekkie i średnie nie mogą niszczyć betonowych murów okalających perymetr bazy przy pomocy taranowania swoją masą. Gdy atakuje się wrogą bazę lub broni swojej to ciężkim lub szturmowym mechem po prostu taranuje się te mury. A grając lekkim lub średnim to trzeba albo szukać wejścia albo zrobić wyrwę z murze za pomocą broni (potrzebne jest kilka strzałów szczególnie, że lekkie lub średnie mechy nie są wyposarzone w AC20-ki).
Jedynym sensem jaki znalazłem dla zastosowania jumpjetów jest stosowanie ich w lekkich i średnich mechach i przeskakiwanie z ich pomocą murów okalających perymetr bazy.
Ma to zastosowanie taktyczne gdyż można wtedy szybko odskoczyć on nieprzyjaciela. Wrogi mech sterowany przez AI często traci nami zainteresowanie jeżeli znikniemy mu z pola widzenia.
Przyznam, że nie wiem jak to rozwiązali w MW5 Clans.
Liczyłem, że w nowej części pokażą więcej różnic między klasami mechów.
Najbardziej irytowało mnie, że jest tylko jeden bieda model kokpitu dla wszystkich mechów. Z informacji które czytałem w "Clans" jest tylko 25 grywalnych mechów i liczyłem, że dzięki temu, że jest ich mniej, wreszcie wyróżnią je innymi kokpitami.
Byłem zachwycony kokpitami statków w REBEL GALAXY OUTLAWS (jest tylko 8 statków ale każdy ma inny kokpit) i tego najbardziej mi brakowało w MW5 "Mercenaries" a z tego co widzę, nie poprawiono widoku kokpitów w MW5 "Clans".
Jeszcze jednego poważnego problemu z kokpitami nie poprawiono.
W podlinkowanym materiale wideo jest opisany drugi problem - z fałszywą lokalizacją kokpitu na korpusie mecha. Tego też nie poprawiono w MW5 "Clans":
https://www.youtube.com/watch?v=XNoM8jTmLIA&t=131s&ab_channel=RaySavage%27sMechwarriorA jako, że MW5"Clans" ma problemy z wydajnością i nawet na mocnych komputerach zdarzają się spadki płynności poczekam co najmniej do Steam Summer Sale 2025 z zakupem.