Autor Wątek: Diamond DA-20 Katana  (Przeczytany 2875 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blackmessiah

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« dnia: Września 01, 2005, 12:02:48 »
Widzę, ze przychodzi mi zainaugurować nowy dział Forum.

Tytułem wstępu. Mieszkam teraz w okolicach Aachen, gdzie odwiedziłem ostatnio lotnisko  tamtejszego aeroklubu Aachen Ost. Na płycie lotniska zobaczyłem dwa Mooney Bravo, pare samolotów Cessna 152 oraz to, co przykuło najbardziej moją uwagę: Diamond DA-20 Katana. Przyznam się szczerze, że jestem nim oczarowany. Jako, że moja styczność z lotnictwem w realu jest niewielka, to mam następujące pytanie do ekspertów:

Czy do lotu takim samolotem zabiera się spadochron? Czy jest to obowiązek (tak jak np. pasy w samochodzie), czy pilot sam decyduje o tym? Po prostu samolot jest bardzo mały, więc jeśli usiądą w nim dwie osoby, to nie mogę sobie wyobrazić jeszcze miejsca na spadochrony.

Następne pytanie: czy w Polsce mamy jakieś samoloty odpowiadające klasie tej konstrukcji. Przecież mamy znakomitą tradycję budowania małych samolotów, o czym świadczą przedwojenne konstrukcje RWD. Taki RWD-8 na przykład posiada porównywalne dane techniczne: 110 KM silnik, podobne wymiary, nieco mniejszą prędkość maksymalną.

Jak sprawdziłem, cena używanych samolotów DA/20 zaczyna się już od 45-65 tys. EURO, co porównując do cen dużych Mercedesów czy Audi nie jest sumą wygórowaną. Ile więc kosztuje w PL zrobienie licencji pilota i gdzie mógłbym uzyskać dane na ten temat?

P.S.: Dziś może wybiorę się tam jeszcze raz, ale już z aparatem fotograficznym.

Sufler

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #1 dnia: Września 01, 2005, 16:39:44 »
Black :) lol latwiej zrobisz licencje poza Polska poniewaz wymagania zdrowotne w naszym kraju sa, ze tak powiem dosc wygorowane
co do ceny to nie wiem, ale poza Polska tez chyba ci wyjdzie taniej

Blackmessiah

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #2 dnia: Września 01, 2005, 16:41:08 »
Egipt? Bialorus?  :mrgreen:

Sufler

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #3 dnia: Września 01, 2005, 16:51:05 »
sprawdz na Slowacji lub w Czechach lub na Balkanach, nie zaszkodzi jak dowiesz sie jak to jest w Deutschland lub we Frankonii :)

Blackmessiah

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #4 dnia: Września 01, 2005, 16:59:18 »
Doszukalem sie czegos takiego:

http://www.aeroprakt.pl/02/samoloty.html

...a takze informacji na temat kosztow szkolenia w Krakowie - 9000 PLN.

Jeszcze pytanko. Na stronie pod tym linkiem sa samoloty ultralekkie. Czy Diamond DA-20 tez jest zaliczany do tej klasy? Jakie sa kryteria podzialu (i czy sa takie), kiedy zaczyna sie samolot ultralekki?

[ Dodano: Czw 01 Wrz, 2005 ]
Okazuje sie, ze mozna znalezc w sieci i takie rzeczy:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1333.htm

wiec sam sobie juz odpowiedzialem, ale moze kogos to zainteresuje.

Katana ze swoja masa startowa 730-750 kg jest samolotem z kategorii bardzo lekkich lub lekkich. Ultralekkie - do 495 kg (wg polskich regulacji).

Czy ktos lecial takim samolotem? Jesli tak - to jakie wrazenia.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #5 dnia: Września 01, 2005, 21:16:03 »
Cytat: Blackmessiah
...a takze informacji na temat kosztow szkolenia w Krakowie - 9000 PLN.


Poczytaj dokładnie, bo to może tylko koszt szkolenia wstępnego. W aeroklubie gdańskim całkowity koszt licencji pilota to ok. 18.000 PLN!!

http://www.aeroklub.gda.pl/   <- patrz dział Nasz Cennik:


SZKOLENIE SAMOLOTOWE

Cena kursu teoretycznego - 900 zł
PEŁNE szkolenie do licencji turystycznej - 18360 złotych
(cena ze zniżką 15% przy jednorazowej wpłacie całości)

   
................................cena 1 minuty lotu...................cena 1 godziny lotu
Cessna 150.......................8 zł.........................................480 zł

....................................zadania..................................cena zadania
I zadanie..................kręgi i strefy (16h)..........................7680 zł
II zadanie...........loty w zasłoniętej kabinie wg
.............................wskazań przyrządów (5h)....................2400 zł
III zadanie............loty nawigacyjne po trasach..................11520 zł
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #6 dnia: Września 05, 2005, 21:07:27 »
Nie wiem, czy to jeszcze aktualne (przyznaję, nie siędzę aż tak mocno w temacie), ale kiedyś czytałem takie coś na temat samolotów ultralekkich w Lechistanie:

http://www.sleeaa991.republika.pl/pliki/3zaloncznik.html
http://www.sleeaa991.republika.pl/pliki/3a.htm

Jakoś mało budujące...  :|
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Blackmessiah

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #7 dnia: Września 05, 2005, 21:16:47 »
Juz juz, wlasnie dzisiaj bylem na lotnisku Westflug Aachen i przygotowuje reportazyk. Zapytalem sie o licencje pilota i pani byla tak mila, ze dala mi wszystkie potrzebne broszury do poczytania. Ceny, itd. Oczywiscie kostenlos.

[ Dodano: Pon 05 Wrz, 2005 ]
Ok, czyli tak jak mowilem bylem dzis na lotnisku w Merzbrück, siedzibie Westflug Aachen. Jako, ze po raz pierwszy w zyciu bylem tak blisko samolotow (tak tak prosze sie nie smiac), zrobilem troche fotek watpliwej jakosci, poniewaz moj aparat nalezal do kategorii "digital idiotenkameras". Ale mam nadzieje, ze cos na nich widac. W glownych rolach samoloty Diamond DA-20 Katana, jakies Cessny i Mooney Bravo bodajze. Nie jestem specem, niech mnie ktos poprawi. Dwoch maszyn nie zidentyfikowalem: ultralekkiego cuda na ostatniej fotce i groznie wygladajacego smiglowca a la Blekitny Grom (fotka slabej jakosci bo byl daleko i musialem uzywac digitalnego zooma). Oto fotki:

   
   
   
   

Ceny licencji:

UL (ultralekkie) - 5300 EUR
PPL N (samoloty prywatne Niemcy) - 7300 EUR
PPL JAR FCL (samoloty prywatne miedzynarodowe) - 10300 EUR

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #8 dnia: Września 06, 2005, 07:44:45 »
Samolocik-mydelniczka jest bardzo zgrabny to fakt, nawet mam coś na temat jego historii : http://acn.waw.pl/sturm/FS2004_katana.htm  :D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Thalon

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #9 dnia: Września 06, 2005, 07:59:54 »
A co do spadochronow, to samolociki z tych ultralekkich najczesciej maja swoj wlasny spadochron. W razie klopotow odpalasz i razem ze swoim cackiem lagodnie jak jesienny lisc  opadasz ku matce ziemi.

Blackmessiah

  • Gość
Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #10 dnia: Września 06, 2005, 08:18:03 »
A co to za samolocik na ostatniej fotce? Wiem, ze z kategorii ultralekkich.

Katana tez ma taki spadochron?

Aha, bo zapomnialem. Cena 15-minutowej wycieczki na 600 m to 33 EUR od osoby. Tyle tytulem porownania cen.

Diamond DA-20 Katana
« Odpowiedź #11 dnia: Września 06, 2005, 09:30:40 »
Cytat: Blackmessiah
Dwoch maszyn nie zidentyfikowalem: ultralekkiego cuda na ostatniej fotce i groznie wygladajacego smiglowca a la Blekitny Grom


Ten smigłowiec to Eurocopter EC 120.