No to ja pobawię się w archeologa i odkopie temat:
Ostatnio trochę walczyłem z ustawieniami grafiki w LO w wersji 1.02 Dla ścisłości i udało mi się zyskać kilka FPSów. Kurtyna...
Najpierw udajemy się do "Lock On\bazar\effects\rendereffects\shaders" i wywalamy (zrób backup) lub zmieniamy nazwę następujących plików:
flare.psh
flare.vsh
flaretrail.psh
flaretrail.vsh
Już powinniśmy zyskać kilka klatek, ale zaznaczam, że tego nie testowałem! Piszę o tym, bo może komuś się przyda poza tym nie miałem ochoty pozbywać się efektu flar, bo prawdopodobnie to właśnie się stanie (nie będą się ładnie świeciły i brak będzie dymu).
Następnie zmieniamy LOD (Level Of Detail). Musimy wyedytować plik "graphics.cfg”, który jest w "\Lock On\Config" i zmieniamy następujące wartości z:
LandDay { L01 = 10000; L12 = 40000;
na:
LandDay { L01 = 8000; L12 = 25000;
Ziemia będzie troszkę rozmazana, ale płynność wzrośnie. Jak masz LOmana to możesz sobie to tam ustawić.
Zauważyłem również, że na kartach ATI gra się troszkę bardziej tnie. Możliwe ze ATI gorzej radzi sobie z obrazem w Direct3d. Więc idziemy do "Lock On\Config" i odpalamy w notatniku plik "graphics.cfg" i odnajdujemy ten fragment:
Renderer = "
DXRenderer.dll"; <---- w to miejsce wstawiamy
Plugin1 = "MitkaGraphics.dll";
Plugin2 = "ZweiBlau.dll";
Plugin3 = "AVIMaker.dll";
Plugin4 = "Weather.dll";
GrEffects = "Effects.dll";
Plugin5 = "RenderEffects.dll";
Teraz uwaga!
Jeżeli posiadamy kart firmy ATI to w zaznaczone miejsce wstawiamy "
ati2dvag.dll", a jeżeli cos ze stajni Nvidii to "
nv4_disp.dll. Oba pliki w zależności od posiadanej karty powinny być w katalogu "Windows/system32" (najlepiej wyszukać je szukajka w systemie) i skopiować jeden z nich do głównego katalogu Lock On'a (D:/LockOn/ ). Po tym zabiegu można zyskać nawet 10 klatek a co ważniejsze zauważyłem, że gra się mniej haczy.
(źródło lockoOn.goo.cz)Można również pobrać ze strony Check-six spreparowany plik "DXRenderer" obecnie w wersji 1.0.
<<<KLIK>>> Właśnie go testuję i przyrost FPSów jest, a nie zauważyłem spadku jakości obrazu.
Ja jeszcze testowo wrzuciłem sobie ENHANCED FPS WATER MOD który obniża troszkę jej jakość, ale wszelkie fale i odbicia zostają:
Tego jeszcze nie testowałem, ale podam linka a drugi to
ten (w środku jest obrazek który porównuje obie wody - nie wódy

) Tego aktualnie mam wrzuconego i działa również z FC 1.1. Dość przydatne zwłaszcza że w grze występuje ten bug z wodą.
Dodatkowo można wrzucić
"Plom! mod" bo tak go nazwałem który modyfikuje bądź wywala efekt grzmotnięcia w wodę.
Można również wypróbować ten
modzik. Wywala animacje flar a w zasadzie skraca ją do minimum.
Ten robi to, co wyżej tyle, że z efektami eksplozji.
To tyle jak ktoś ma ochote to może potestować i opisac wrażenia. Aha za wszelkie wypadki nie ponoszę odpowiedzialności
