Autor Wątek: Grafa - tips  (Przeczytany 2214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swier

  • Gość
Grafa - tips
« dnia: Listopada 13, 2004, 00:27:59 »
właśnie obczaiłem cos bardzo przyjemnego. jesli to już wiecie to sorki za zawracanie gitary. ale jeśli nie wiecie to się ucieszycie  :D

otóż mam athlona 2GHz, 512 RAM i GForce'a4Ti 4200. Jak na locka to bardzo przeciętny sprzęt  :?  :?  :?

Moje dotychczasowe ustawienia LOMACa pozwalały na w miarę płynną grę - a były mniej więcej takie:
- woda - medium
- efekty - medium
- scenes - medium
- tekstury - high
- haze - advanced
- visibility - high
- shadows - all planar
- kolory - 16 bit
- rozdziałka 1024x768
- heat blurr - off

do tego zarysowania owiewki bo są boskie. Lusterek nie mam

Tak jak mówię śmigał mniej więcej ok, niemniej bardzo bardzo chciałem dać parametr 'scenes' na high, bo to daje lasy, a z nimi cały krym, a kaukaz to już w ogole, wyglądają kompletnie inaczej. No ale z lasami to miałem pokaz slajdów taki że hej. nie dało się grać   :612:

Pogrzebałem w readme 1.02 ... i co się okazało .... otóż jak się da drzewka (znaczy się scenes na high) to zabójcze dla kompa nie są same drzewka, tylko ... cienie które rzucają! Przy parametrze shadows jeśli damy all planar, to będzie nam renderował cienie WSZYSTKICH widocznych obiektów statycznych - a to znaczy że musi renderować cienie setek i tysięcy pojedynczych drzewek które widać (BTW na całym obszarze objętym grą jest 'ustawionych' 45 milionów drzew :!: ). Dlatego bardzo, ale to bardzo pomaga zejście z shadows na active planar - wtedy renderuje tylko cienie obiektów ruchomych. To jest duże odciążenie dla kompa - a dla naszych oczu brak cieni przy obiektach statycznych na ziemi jest prawie niezauważalny.

Do tego wszystkiego zszedłem z visibility (odległość rysowania obiektów) na medium (to też specjalnie nie przeszkadza) .... i mam płynność lepszą niż na początku, a mam swoje upragnione lasy  :P  :P  :P

polecam spróbować

bo bez lasów to lepiej sobie strzelić tekstury pustyni od razu (do ściągnięcia na C6) ... wygląda naturalniej niz goły teren w kolorze zielonym  :mrgreen:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Grafa - tips
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 18, 2005, 09:32:30 »
Osobiscie polecam takie ustawienia (Lock On 1.1), przynajmniej u mnie wypadaja one chyba najlepiej, a co ciekwie nie mam ZADNEJ roznicy w fps czy dam 4x AA czy je wylacze wiec oczywiscie latam z x4, co jest dosc w sumie dziwne. Zauwazylem ze sporo fps spada jesli damy v.range na High, minusem ustawien jakie podalem jest niski poziom strukturalny (malo budynkow) ale za to nie ma pop - upów, czyli wierzowcow ktore nagle nam wyskakuja z dala, przez co w miare plynnie lata sie tuz nad ziemia, dochodzac nawet do 60-80 fps wyzej, niestety jak juz mamy kampanie co jest bolaczka Locka troszke to wyglada juz gorzej - potwierdza za to fakt, ze do Lock On przede wszystkim liczy sie dobry i naprawde mocny procesor a nie karta graf. (ona nam da po prostu ladniejsze efekty, lepsze wygladazenie, zlozonosc ukladu ziemi itp.). Przy dobrej Karcie mzona tez szalec z woda High - nie ma spadku FPS zadnego, mgielką oraz kolorami - tez nie zauwazylem juz roznicy w 1.1 z fps jesli damy 16 czy 32 bity (wrecz jak damy 16 jest gorzej i to nie tylko wizualnie np. odpalenie pociskow i dymy ). Rozdzielczosc 1024 a karta GF6800/ 128Mb

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Grafa - tips
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 21, 2005, 23:50:35 »
No to ja pobawię się w archeologa i odkopie temat:

Ostatnio trochę walczyłem z ustawieniami grafiki w LO w wersji 1.02 Dla ścisłości i udało mi się zyskać kilka FPSów. Kurtyna...

Najpierw udajemy się do "Lock On\bazar\effects\rendereffects\shaders" i wywalamy (zrób backup) lub zmieniamy nazwę następujących plików:

flare.psh
flare.vsh
flaretrail.psh
flaretrail.vsh

Już powinniśmy zyskać kilka klatek, ale zaznaczam, że tego nie testowałem! Piszę o tym, bo może komuś się przyda poza tym nie miałem ochoty pozbywać się efektu flar, bo prawdopodobnie to właśnie się stanie (nie będą się ładnie świeciły i brak będzie dymu).

Następnie zmieniamy LOD (Level Of Detail). Musimy wyedytować plik "graphics.cfg”, który jest w "\Lock On\Config" i zmieniamy następujące wartości z:

LandDay { L01 = 10000; L12 = 40000;
na:
LandDay { L01 = 8000; L12 = 25000;

Ziemia będzie troszkę rozmazana, ale płynność wzrośnie. Jak masz LOmana to możesz sobie to tam ustawić.

Zauważyłem również, że na kartach ATI gra się troszkę bardziej tnie. Możliwe ze ATI gorzej radzi sobie z obrazem w Direct3d. Więc idziemy do "Lock On\Config" i odpalamy w notatniku plik "graphics.cfg" i odnajdujemy ten fragment:

Renderer = "DXRenderer.dll"; <---- w to miejsce wstawiamy
Plugin1 = "MitkaGraphics.dll";
Plugin2 = "ZweiBlau.dll";
Plugin3 = "AVIMaker.dll";
Plugin4 = "Weather.dll";
GrEffects = "Effects.dll";
Plugin5 = "RenderEffects.dll";

Teraz uwaga!
Jeżeli posiadamy kart firmy ATI to w zaznaczone miejsce wstawiamy "ati2dvag.dll", a jeżeli cos ze stajni Nvidii to "nv4_disp.dll. Oba pliki w zależności od posiadanej karty powinny być w katalogu "Windows/system32" (najlepiej wyszukać je szukajka w systemie) i skopiować jeden z nich do głównego katalogu Lock On'a (D:/LockOn/ ). Po tym zabiegu można zyskać nawet 10 klatek a co ważniejsze zauważyłem, że gra się mniej haczy.  (źródło lockoOn.goo.cz)

Można również pobrać ze strony Check-six spreparowany plik "DXRenderer" obecnie w wersji 1.0. <<<KLIK>>> Właśnie go testuję i przyrost FPSów jest, a nie zauważyłem spadku jakości obrazu.

Ja jeszcze testowo wrzuciłem sobie ENHANCED FPS WATER MOD który obniża troszkę jej jakość, ale wszelkie fale i odbicia zostają:

Tego jeszcze nie testowałem, ale podam linka a drugi to   ten (w środku jest obrazek który porównuje obie wody - nie wódy :P ) Tego aktualnie mam wrzuconego i działa również z FC 1.1. Dość przydatne zwłaszcza że w grze występuje ten bug z wodą.

Dodatkowo można wrzucić "Plom! mod" bo tak go nazwałem który modyfikuje bądź wywala efekt grzmotnięcia w wodę.

Można również wypróbować ten modzik. Wywala animacje flar a w zasadzie skraca ją do minimum.

Ten robi to, co wyżej tyle, że z efektami eksplozji.

To tyle jak ktoś ma ochote to może potestować i opisac wrażenia. Aha za wszelkie wypadki nie ponoszę odpowiedzialności :P
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Grafa - tips
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 22, 2005, 12:07:57 »
A ja mam propozycję, żeby jakiś zdolny fpskiller pomajstrował w confogach i zrobił takie coś, że jest textura lasu, ale nie ma drzewek. To by była taka namiastka lasów i buszu dla graczy takich jak ja, którzy mają 1500 na procku.

JZG_Von Fritze

  • Gość
Grafa - tips
« Odpowiedź #4 dnia: Września 02, 2005, 19:56:07 »
Cytuj
Najpierw udajemy się do "Lock On\bazar\effects\rendereffects\shaders" i wywalamy (zrób backup) lub zmieniamy nazwę następujących plików:

flare.psh
flare.vsh
flaretrail.psh
flaretrail.vsh

Już powinniśmy zyskać kilka klatek, ale zaznaczam, że tego nie testowałem! Piszę o tym, bo może komuś się przyda poza tym nie miałem ochoty pozbywać się efektu flar, bo prawdopodobnie to właśnie się stanie (nie będą się ładnie świeciły i brak będzie dymu).


Świecą tak samo ładnie i dym też niczego sobie. A różnica w klatkach jest taka (sprawdzałem), że jak np. na lotnisku macie 30 fps, to po odpaleniu 2-3 flar spadnie do około 10fps na kilka sekund. Po wprowadzeniu zmian, o których pisał Mazak, możecie odpalić 50 flar jedna po drugiej a fps spadnie Wam z 30 do 28  :)

Ja natomiast mam problemy z HAZE - jak ustawię na advanced to wydajność mi spada co najmniej o 30%... Any help? System specs poniżej:

Athlon 64 3200
Geforce 6600GT AGP
1 GB RAM

Latam w rozdzielczości 1152x864, AA 2xQ, Anizo x 4

Pozdrawiam

V_Frycu

kaa

  • Gość
Grafa - tips
« Odpowiedź #5 dnia: Września 19, 2005, 11:17:26 »
[ Dodano: Pią 02 Wrz, 2005 20:31 ]
to z airwarfare, ciekawy też komentarz Escara (Polak!):
Cytuj
FRAME BOOSTER FOR IN CLOSE GUN STRAFING BY GREB
[...]
Remove these two files from your C:\....Lock on\sound\effects folder.
"ExplodeGround0.wav" and "ExplodeWater0.wav"
These are the two high pitched bullet richochet sounds and they really hurt frame rates when strafing Ground Targets. Just remove them from your c:\.....\sound\effects folder. Then go to your Sound.cfg file and find the que play line for each of these two files, and remove them.
[...]
Comment by Escar: This is one of the two Greb's quite popular fix (it's also available as a mod) that are familiar to me. Since I don't get much stutter after 1.02 I decided not to use this fix. It's pretty harmless probably. But beware of the other fix which comes in a mod Grebs_Explosion_Pack_Fixed_LoMan11.zip . According to my findings with the patch 1.02 this mod greatly INCREASES stuttering!



[ Dodano: Pon 19 Wrz, 2005 11:18 ]
w .\config\view\view.cfg i .lua zmniejszamy parametr ExplosionExpoTime np. na 1.0 albo mniej. bardzo pomaga przy atakowaniu celów naziemnych - mniej stutteru przy wybuchach

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Grafa - tips
« Odpowiedź #6 dnia: Października 16, 2005, 12:56:02 »
Ok, natknąłem się na dość ciekawą stronkę z optymalizacjami pod LO tylko jest po francusku ale sobie jakoś poradzimy ;]

1. Wchodzimy na stronę translatora: http://babelfish.altavista.com/
2. Następnie na stronę która nas interesuje: http://lomac.strasoftware.com/lomac-settings.php
3. Kopiujemy adres z punktu 2 i na stronie translatora wklejamy go w pole "Translate a Web page".
4. Poniżej w okienku wybieramy język "French to English".
5. Klikamy na "Translate".

Na stronie są równiez inne ciekawe rzeczy, polecam dział addons :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Grafa - tips
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 07, 2005, 17:09:13 »
Napisałem tutaj by nie tworzyć nowego i nie potrzebnego. Tak więc sprawa jest następującej treści:
Wciskam Ins+8 (widok na HUD) i widzę ładną chmurkę z rakiety. W normalnym widoku jest tylko jakaś brzydka textura. Jak by tu zrobić by dym był ładny w normalnym widoku??