Jeśeli wsadzili tam wałeczki, to jest to już łożysko toczne, tak jak pisałeś tu:
...
Otóż w daimlerze ( ja przepraszam że ciągle o tym DB
) korbowody było ułożyskowane na łożyskach tocznych , a dokładnie na na trzech rzędach wałków pomiędzy które normalnie był podawany olej
...
a nie ślizgowe, co sugerujesz tu:
...
Problem tylko w tym że to nie jest łozysko toczne panie inzynierze tylko ślizgowe.
...
To, że ich stosowanie nie jest "normalne" w silnikach czterosuwowych, to już inna bajka.
Jedyny błąd w wypowiedzi Zooma, brzmiącej:
...
Tak pracują wszystkie łożyska toczne, bez wyjątku.
...
to fakt, że nie wszystkie - tylko te, które przcują przy odpowiednio dużych prędkościach obrotowych.
Tak więc, uściślając: łożyska w DB, o których mowa, cały czas pracują/pracowały jako łożyska toczne. Z tym zastrzeżeniem jedynie, iż czasem jako smarowane, a czasem jako suche.