Autor Wątek: MiGi-21 PF w Polsce  (Przeczytany 1526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
MiGi-21 PF w Polsce
« dnia: Listopada 27, 2007, 15:50:18 »
Kolega ma małe pytanie, na które ja zdecydowanie nie znam odpowiedzi, ale wiem, że tutaj sie takowe znajdzie:

"Które migi 21 PF były u nas w Polsce?? wiem że w ogóle były wersje 76 i 77. Patrząc na migi ze spisu 26 PLM i 9 PLM Zegrze Pomorskie widać że tylko 76, ale może w innych jednostkach mieli 77?? przeleciałem tabelkę co gdzie i kiedy doszło do Polski i w jakich ilościach i dla PF są lata 1964-szt.21 i 1965 szt.63, ale nie jest opisane która była to wersja."

John Cool

  • Gość
Odp: MiGi-21 PF w Polsce
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 27, 2007, 16:25:19 »
Generalnie w latach 1964-1965 PRL sprowadził łącznie 84 maszyny tego typu, z czego 60 trafiło do WOPK, a pozostałe do WL. Uzupełniły one samoloty MiG-21F-13, sprowadzone do nas w ilości 25 sztuk. Wiem że przeszkolono na tym typie m.in. pilotów z: 3. PLM z Wrocławia, 13. PLM z Łęczycy, 26. PLM z Zegrza Pomorskiego, 40. PLM ze Świdwina i 41. PLM z Malborka. Później PFy uzupełniono jeszcze 132 egzemplarzami MiGa-21PFM (72 w WOPK) ale to już inna historia. Co do PFów to wiem iż większość ze sprowadzonych to MiG-21PF (typ 76), natomiast możliwe jest iż 77mki trafiły do WL. W każdym razie postaram się toto dokładniej sprawdzić.

Kruczek jest jeszcze taki iż 77mka ma właściwie trochę inne oznaczenie: MiG-21PF-13 (typ 77). Znane jest też oznaczenie MiG-21PF-2 (typ 77). Tym niemniej na zdjęciach trudno ją będzie odróżnić, z cech wyróżniających ją od 76' to inne działko (GP-6) i ogólnie zestaw uzbrojenia. Warto jeszcze nadmienić iż występuje toto również pod oznaczeniem MiG-21FL (typ 77), jako wersja eksportowa. Innymi słowy połapanie się w familii rur to istna jazda bez trzymanki :P Być może jednak uda mi się dotrzeć do lepszego wykazu i stwierdzić czy 77' był w Polszczy czy też nie.
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2007, 16:33:15 wysłana przez John Cool »