Autor Wątek: Waga silników lotniczych  (Przeczytany 1679 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Waga silników lotniczych
« dnia: Lutego 08, 2008, 11:01:59 »
Ile ważył taki DB 601, Merlin czy AM-38? Szukałem tych informacji ale raczej niegdzie ich nie ma. A chciałbym wiedzieć jak wyglądał stosunek masy do mocy. Musicie przyznać że znaczenie to ma niebagatelne. Wielu konstruktorów walczyło z za dużą masą samolotu. Czy silnik gwiazdowy ma porównywalną masą przy równej mocy do rzędowego? Jak zmieniała się masa DB 6XX w latach następnych. No i na koniec waga silników odrzutowych w 262 i Meteorze?   
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Waga silników lotniczych
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 08, 2008, 12:02:34 »
DB603 - 910kg (na sucho),
DB605 - 730 do 745kg (na sucho), 764 do 815kg (w samolocie),

BMW801 A do D - 1010 kg (sucho),
BMW801 E do S- 1015kg (sucho),
BMW801 J - 1380kg (sucho)

Jumo 213A0 - 810kg (sucho)
Jumo 213A1, B, C - 920kg (sucho)
Jumo213E - 940kg (sucho)

Jumo 004B - 719kg (sucho) 750kg (w samolocie)
Jumo 004C - 735kg
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Waga silników lotniczych
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 08, 2008, 12:14:19 »
Masa Herr Rutkov, masa! Waga to sprzęt pomiarowy do pomiaru masy. Coś może ważyć, tak jak może ciążyć... :001:

AM-35A - 835 kg
AM-38F - 880 kg

Voile: http://fly.hausnet.ru/spravochnik/menu/04.html

Sowiecki M-63 (I-16, I-153) był lżejszy o 50-100 kg od M-105P - PF przy mocy startowej 1100 i 1200-1300 dla Klimowów. Zaś podwójna gwiazda Szwiecowa ważyła od 870 kg w górę przy mocy startowej 1700 koni (początkowo).
« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2008, 12:20:56 wysłana przez Leon »
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Grzegorz2107

  • Gość
Odp: Waga silników lotniczych
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 10, 2008, 23:45:43 »
Najcięższy Merlin 71 mniej niż 750 kg
Najlżejszy Griffon ok. 900.
Dziś trafiłem czytając o Spitfire.