Autor Wątek: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS  (Przeczytany 65571 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« dnia: Marca 04, 2008, 19:54:33 »
Zakupy i modernizacje sprzętu WWS

Tak więc podsumujmy co wiemy.

Przybliżony stan aktualny:

MiG-29-315 szt.
MiG-31-300 szt.
MiG-25RB-25 szt.
Su-27-350 szt.
Su-30/35 (w tym doświadczalne 20 szt.)
Su-24M-220 szt.
Su-24MP-100 szt.
Su-25-280 szt.
L-39-400 szt.

Tu-160-14 szt.
Tu-95-63 szt.
Tu-22M- 158 szt.
A-50-16 szt.

Mi-24-800 szt.
Mi-8-1200 szt.

Plus 800 zakonserwowanych MiG-23/27/29, Su-17, Tu-22


Zakupy nowego sprzetu:

-Su-34
Do 2015 ma być wyprodukowanych 58 maszyn, obecnie dostarczono 2 (nr burtowy 02 juz w centrum szkoleń w Lipiecku) plus maszyny przedseryjne i prototypy, to daje 8 samolotów.

-Mi-28
Do 2015 67 maszyn. W 2007 dostarczono 7 śmigłowców.

-Ka-52
Do 2015 12 sztuk.

-Jak-130
D0-2015 60 samolotów.

Modernizacje:

-MiG-29
W 2007 zmodernizowano w Łuchowicach pierwszy pułk (30 sztuk) MiG-29 9.13 do standardu MiG-29SM (Radar Żuk-ME), i dostarczono WWS. Zaklepane są pieniądze na ponad 100 zmodernizowanych MiG-29SM, w pierwszej koljeności z Moskiewskiego Okręgu Wojskowego.

-MiG-31
Trwa modernizacja do standardu MiG-31BM. Posiada najwyższy priorytet. Brak informacji o ilości zmodernizowanych samolotów

-Su-27
Zmodernizowano pułk (24 maszyny) do standardu Su-27SM (w 2004 7szt, w 2005 11szt,i w 2006 6szt) stacjonujący w Dzemgi (Sachalin), obecnie jest modernizowany następny pułk (razem 48 samolotów). Następne Su-27 będą modernizowane do standardu Su-27Sm2 (Su-35).

-Su-24
Modernizacja do standardu Su-24m2. Dostarczono 6 szt. Aktualnie modernizowane są 36 maszyny z 2 pułku. Zmodernizowanych ma być ponad 100 samolotów.

-Su-25
Trwa modernizacja do standardu Su-25Sm i Su-25UBM. Dostarczono 12 Su-25SM i jeden UBM z 368 pułku (Budianowsk). W tym roku zostanie przekazanych 8 maszyn. Docelowo modernizację przejdą 2 pułki.

-Mi-24
Modernizacja Mi-24PN dostarczono 16 śmigłowców, docelowo ma być modernizowanych 200szt.

-A-50
W 2007 roku ruszył program modernizacji A-50 (nowa nazwa A-150?) Jedna maszyna już prawdopodobnie zmodernizowana.


Aktualne wyposażenie według Globalsecurity:


Samoloty myśliwskie:

MiG-25 - 30
MiG-29 - 266
MiG-31 - 188 w linii, reszta składowane.
Su-27 - 321

Samoloty uderzeniowe i szturmowe:

Su-24 - 550
Su-34 - 4
Su-25 - 241

Samoloty wczesnego ostrzegania:

A-50 - 20

Samoloty rozpoznawcze:

MiG-25 - 40
Su-24  - 79

Samoloty transportowe:

An-12 - 200
An-22 - 25
An-124 - 25
Ił-76 - 300



Lotnictwo dalekiego zasięgu



Bombowce:

Tu-160 - 15
Tu-95 - 64
Tu-22M - 124

Tankowce:

Ił-78 - 20


Lotnictwo morskie



Bombowce:

Tu-22M - 45

Samoloty uderzeniowe i szturmowe:

Su-24 - 50
Su-25 - 10

Samoloty myślwskie pokładowe:

Su-27K - 50

Samoloty patrolowe i zwalczania okrętów:

Tu-142 - 10
Ił-38 - 30
Be-12 - 10

Samoloty rozpoznawcze:

An-12 - 20

Zdjęcia i inne wiadomości związane z ww. samolotami znajdują się min. na tym forum, wystarczy wbić w wyszukiwarkę.


Jeżeli ktoś ma inne dane proszę o korektę.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2008, 20:52:28 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 05, 2008, 15:13:42 »
Bardzo mi przykro ( cenię Twoje posty tu i tam ) ale nie wytrzymałem i się zarejestrowałem albowiem uprawiasz w kwestii stanu/modernizacji WWS FR bajkopisarstwo

Danych liczbowych nawet nie chcę komentować, dość powiedzieć że Mi 24 w linii nie jest 800 tylko mniej niż 300




Zakupy nowego sprzetu:

-Su-34
Do 2015 ma być wyprodukowanych 58 maszyn, obecnie dostarczono 2 (nr burtowy 02 juz w centrum szkoleń w Lipiecku) plus maszyny przedseryjne i prototypy, to daje 8 samolotów.

zgoda - są 2 "seryjne", w 2008 nie będzie dostaw z uwagi na przesunięcie środków z Su 34 i Mi 28 na PAK FA


-Mi-28
Do 2015 67 maszyn. W 2007 dostarczono 7 śmigłowców.

2 sztuki dostarczono w 2007 ( a w zasadzie w 2008 bo podobnie jak z 2 Su 34 wszysko się przeciągneło - najpierw bylo odebranie fabryczne a potem jeszcze raz - tych samych egzemplarzy  ), innych dostaw w 2008 nie będzie

-Ka-52
Do 2015 12 sztuk.

pożyjemy zobaczymy

-Jak-130
D0-2015 60 samolotów.

Zupełnie nieparawdopodobne, póki co program obsunąl się o kolejny rok, pierwsze 2 seryjne miały być w 2008 a bedą w 2009

Modernizacje:

-MiG-29
W 2007 zmodernizowano w Łuchowicach pierwszy pułk (30 sztuk) MiG-29 9.13 do standardu MiG-29SM (Radar Żuk-ME), i dostarczono WWS. Zaklepane są pieniądze na ponad 100 zmodernizowanych MiG-29SM, w pierwszej koljeności z Moskiewskiego Okręgu Wojskowego.

Tutaj to już jest kompletne bajkopisarstwo w Twoim wykonaniu
Nic nie jest zaklepane i niczego nie zmodernizowano, co więcej Mig 29 w WWS jest wszystko wskazuje na wylocie i program modernizacyjny nie zostanie wdrożony

-MiG-31
Trwa modernizacja do standardu MiG-31BM. Posiada najwyższy priorytet. Brak informacji o ilości zmodernizowanych samolotów

Owszem, trwa, latają 2 stuki, z tym najwyższym priorytetem to raczysz żartować

-Su-27
Zmodernizowano pułk (24 maszyny) do standardu Su-27SM (w 2004 7szt, w 2005 11szt,i w 2006 6szt) stacjonujący w Dzemgi (Sachalin), obecnie jest modernizowany następny pułk (razem 48 samolotów). Następne Su-27 będą modernizowane do standardu Su-27Sm2 (Su-35).

Z grubsza tak właśnie jest - na dziś zmodernizowanych do wersji SM są trzy eskadry ( 1,5 pułku ) plus kilka sztuk w Lipecku


-Su-24
Modernizacja do standardu Su-24m2. Dostarczono 6 szt. Aktualnie modernizowane są 36 maszyny z 2 pułku. Zmodernizowanych ma być ponad 100 samolotów.

Z grubsza zgoda, choć te 100 sztuk jest nierealne przy obecnym tempie


-Su-25
Trwa modernizacja do standardu Su-25Sm i Su-25UBM. Dostarczono 12 Su-25SM i jeden UBM z 368 pułku (Budianowsk). W tym roku zostanie przekazanych 8 maszyn. Docelowo modernizację przejdą 2 pułki.

Zgoda


-Mi-24
Modernizacja Mi-24PN dostarczono 16 śmigłowców, docelowo ma być modernizowanych 200szt.

Modernizacja PN lezy, od kilku lat ( 4 ? ) nie zmodernizowano ani jednego śmigłowca ponad pierwsze kilkanaście sztuk ( raczej mniej niż 16 )


-A-50
W 2007 roku ruszył program modernizacji A-50 (nowa nazwa A-150?) Jedna maszyna już prawdopodobnie zmodernizowana.

Ruszył a raczej nastąpiła jego kolejna odsłona
Żaden A 50 nie został jeszcze zmodernizowany

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 05, 2008, 15:20:31 »
Mam prośbę jesli już zamierzasz kogoś cytować to używaj cudzysłów albo:

[quote]<-- otwiera cytat, zamyka cytat -->[/quote]

Będzie to czytelniej. Dzięki.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 05, 2008, 15:25:18 »
Mam prośbę jesli już zamierzasz kogoś cytować to używaj cudzysłów albo:
Będzie to czytelniej. Dzięki.

W porządku

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 05, 2008, 15:40:33 »
nie wytrzymałem i się zarejestrowałem albowiem uprawiasz w kwestii stanu/modernizacji WWS FR bajkopisarstwo


Przecież napisałem "Jeżeli ktoś ma inne dane proszę o korektę", poza tym nie chodziłem po jednostkach i nie liczyłem sztuk prawda? Napisałem, że jedne dane pochodzą z globalsecurity, a drugie z Raport WTO (02/2007) ''WWS Rosji na równi pochyłej'',  (dlatego też podałem różne dane ;))więc nie wiem skąd ten jeż Michale, i nie wiem dlaczego Ci jest przykro, wszystkie dane czerpałem z ww pozycji, plus to co już było na forum, jeżeli trzeba służę cytatami.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 05, 2008, 18:29:29 »
Przecież napisałem "Jeżeli ktoś ma inne dane proszę o korektę", poza tym nie chodziłem po jednostkach i nie liczyłem sztuk prawda? Napisałem, że jedne dane pochodzą z globalsecurity, a drugie z Raport WTO (02/2007) ''WWS Rosji na równi pochyłej'',  (dlatego też podałem różne dane ;))więc nie wiem skąd ten jeż Michale, i nie wiem dlaczego Ci jest przykro, wszystkie dane czerpałem z ww pozycji, plus to co już było na forum, jeżeli trzeba służę cytatami.

Przykro mi jest bo nie sądziłem, że możesz w kwestii WWS pisać aż takie bajki

Ps. Szulc z Raportu to nie mój znajomy Tomek Szulc, dr z PWr, piszący kiedyś do NTW a obecnie Armii, więc naprawde nie warto się na WTO w kwestii Wschodu powoływać ... są skrajnie nierzetelni

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 05, 2008, 18:32:54 »
Ta rozmowa nie ma żadnego sensu kupiliście sobie nowe lotnictwo i się podniecacie po o co tym pisać na forum przecież każdy z nas coś czyta dajcie spokój panowie my nie żłobek:008:.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 05, 2008, 19:51:32 »
-A-50
W 2007 roku ruszył program modernizacji A-50 (nowa nazwa A-150?) Jedna maszyna już prawdopodobnie zmodernizowana.

Ruszył a raczej nastąpiła jego kolejna odsłona
Żaden A 50 nie został jeszcze zmodernizowany

Co do ДРЛО to należy się tu małe sprostowanie - właściwie to kilka egzemplarzy A-50 jednak przeszło pewną modernizację... i to ponad dekadę temu.

Historia modernizacji wyposażenia tej maszyny jest bowiem prawie tak stara jak sam A-50. Po raz pierwszy ta kwestia pojawiła się w dekrecie KC KPZR z dnia 9 kwietnia 1984 roku nakazującym OKB Beriewa opracowanie wariantu A-50M o zmodyfikowanym wyposażeniu. Podstawą modernizacji (o nazwie roboczej "Samoliet 2A") był nowy kompleks radiolokacyjny Trzmiel-2 opracowywany przez MNIIP "Wega" oraz nowe silniki turbowentylatorowe D-90, dzisiejszym czytelnikom NTW i innych pism pewnie bardziej znane pod oznaczeniem PS-90A. I choć system ten testowano na latającym laboratorium LL 2A (przebudowany Tu-126), a pierwszy prototyp A-50M w Taszkiencie nieomalże sklepano, to nie wnikając w przyczyny, samolotu nie ukończono, a po roku 1990 w obliczu innych zmartwień trapiących PWO program padł na pysk (oficjalnie wstrzymany 22 października 1990, natomiast LL 2A pokazano na jednej z pierwszych wystaw MAKS zanim go zezłomowano).

Na takie dictum PWO musiało poszukać innego rozwiązania, zaproponowano więc uproszczony wariant modyfikacji nazwany A-50U z alternatywnym kompleksem Trzmiel-M, z grubsza podwajający ilość kontrolowanych myśliwców PWO oraz ilość śledzonych (nie mylić z 'wykrywanych') celi na które mogły zostać naprowadzone. Pierwszy egzemplarz tego wariantu pokazano w 1993 roku - był to przebudowany A-50 o nr burtowym 'Czerwony 45'. Testy przeprowadzono w latach 1994-1995. A-50U od innych maszyn tego typu odróżnić łatwo po dodatkowych zasobnikach z flarami/folią aluminiową w tylnej części kadłuba oraz po braku okienka nawigacyjnego na lewej burcie, aczkolwiek zdjęcia znaleźć już trudnej - z racji prostego faktu iż najczęściej fotografowanym egzemplarzem był 'Czerwony 42'. Przebudowa do standardu A-50U objęła łącznie 5 egzemplarzy:

Wersja:          Nr burtowy:          Nr seryjny:

A-50U           'Czerwony 45'       0093493818
A-50U           'Czerwony 50'       0093496899
A-50U           'Czerwony 51'       1003488634
A-50U           'Czerwony 52'       1013491739
A-50U           'Czerwony 53'       0093497940

W kwestii szykowanej obecnie, kolejnej już zapewne modernizacji co rusz pojawiają się wzajemnie wykluczające się pogłoski. Ja osobiście nie jestem pewien czy mowa o powrocie do A-50M (z prostych powodów na pewno nie w takiej postaci jak w roku 1990), myślę że chodzi jednak o coś innego. Niedawno była plotka iż w lipcu 2006 w Taszkiencie ukończono jakiś nowy wariant modyfikacji. Z tego co ja wiem to chodzi raczej o wymianę sporej części bloków elektroniki aby zwiększyć możliwości bojowe, odporność na zakłócenia itd. - sama antena radiolokatora "Trzmiel" na ten przykład pewnie pozostanie, a sam kompleks "Trzmiel" może doczeka się w oznaczeniu jakiejś nowej literki/cyfry. Poza tym modyfikacja obejmie pewnie głównie zwykłe A-50. Często pojawia się tu oznaczenie A-50M, ja osobiście z oznaczeniem A-150 stykam się po raz pierwszy, ale może mam amnezję ;) Możliwe że jednak dalej nad nim pracują i samolot jest ciągle doposażany.

Poza tym, prawdę mówiąc po 20 latach eksploatacji, prawie każdy A-50 jest inny - część maszyn przechodziła remonty w Peczorze i w Taszkiencie - po wymianie niektórych bloków awioniki z pewnością w sposób naturalny "rozjechały" się parametry stacji w poszczególnych egzemplarzach itd. W tej chwili w eksploatacji jest 19 egzemplarzy A-50 (w tym wszystkie 5 A-50U), wszystkie przebywają w Iwanowie, pozostałe zaś (około 6-7 egzemplarzy) przechodzą remonty i znajdują się w różnych miejscach Rosji.

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 05, 2008, 20:06:24 »
Co do ДРЛО to należy się tu małe sprostowanie - właściwie to kilka egzemplarzy A-50 jednak przeszło pewną modernizację... i to ponad dekadę temu.

Użyłem skrótu myślowego ( w końcu tu prawie sami dośc dobrze poinformowani :-) ), o 50 U oczywiście pamiętam, miałem na myśli modernizację w ramach obecnego programu

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 05, 2008, 20:31:11 »
W takim razie zajmijmy się tymi bajkami (określenie raczej obrazliwe w tym dziale forum :D)

Zastrzeżenia były co do:

-Su-34

Cytuj
zgoda - są 2 "seryjne", w 2008 nie będzie dostaw z uwagi na przesunięcie środków z Su 34 i Mi 28 na PAK FA.

W 2008 nie będzie dostaw, hmm no cóż ja bym się jeszcze wstrzymał z taką tezą wszak 2008 się jeszcze nie skończył, a nawet zaryzykowałbym tezę iż się dopiero rozpoczął. Do tego planowane dostawy mają wyglądać następująco: 2008-8szt, 2009-9szt, i po 10 samolotów w latach następnych.

-Mi-28

Cytuj
2 sztuki dostarczono w 2007 ( a w zasadzie w 2008 bo podobnie jak z 2 Su 34 wszysko się przeciągneło - najpierw bylo odebranie fabryczne a potem jeszcze raz - tych samych egzemplarzy  ), innych dostaw w 2008 nie będzie

Oficjalnie przekazano 2 szt, ale dostarczono już 7, przynajmniej na Maksie latało 5 nowych Mi-28 przedseryjny 24 i z partii wstępnej numery: 32,35,36,37

Tutaj wideo z przekazania Mi-28, widoczne kadłuby  w montażu, oraz wykonczony numer 38 oraz numer 41 (można przyjąć iż gotowych jest już przynajmniej 9 maszyn) więc dziwna jest twoja teza o braku dostaw w 2008.

http://www.vesti.ru/videos?vid=119468

Tutaj newsy, mówiące o zakupach 10/15 śmigłowców rocznie:

http://en.rian.ru/russia/20080122/97491904.html
http://en.rian.ru/russia/20080122/97530653.html

-Ka-52
Do 2015 12 sztuk.

Cytuj
pożyjemy zobaczymy

Zgadzam się :)

-Jak-130
D0-2015 60 samolotów.

Cytuj
Zupełnie nieparawdopodobne, póki co program obsunąl się o kolejny rok, pierwsze 2 seryjne miały być w 2008 a bedą w 2009

Jest mowa o 60 samolotach do roku 2015, czyli jak wyżej pożyjemy zobaczymy, tym bardziej, że wcześniej była mowa o 150/200 i jak widać zrewidowano plany do 60 sztuk.

-Mi-24

Cytuj
Modernizacja PN lezy, od kilku lat ( 4 ? ) nie zmodernizowano ani jednego śmigłowca ponad pierwsze kilkanaście sztuk ( raczej mniej niż 16 )

Na filmiku podlinkowanym wyżej widać jak ta modernizacja "leży"

Co do MiGów to oprócz tamtegoż Szulca widziałem jeszcze w innych zródłach w tym na Striżi, muszę poszukać.

Edit:

Tutaj pierwszy zmodernizowany MiG-29 dla WWS, odbierał sam Iwanow:

http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2007/01/IMG_5671_sm.jpg
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2007/01/IMG_5622_sm.jpg
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2007/01/IMG_5623_sm.jpg


Natomiast co Do Pana Szulca (z Armii i NTW), to bazuje ostatnio głównie na zródle 'internet', co nie zmienia faktu, że fajnie się Go czyta ;) Jeżeli to On pisałby tamten tekst to wyglądałby on pewnie inaczej, mniej krytycznie ;)
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2008, 20:52:06 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 05, 2008, 20:56:25 »
Zdania nie zmieniam, filmiki filmikami a realia realiami

W grudniu 2008 przyznasz mi racje :-)

Ps. Ten Mig 29 to maszyna fabryczna, na boga ojca, nic nie bylo przekazywane itd


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 07, 2008, 17:00:25 »
Dyskutujesz w sposób: Tak bo tak, nie przedstawiając żadnych konkretów. Filmy filmami, ale moja racja jest mojsza. Z moje strony bez odbioru.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 07, 2008, 17:08:15 »
Dyskutujesz w sposób: Tak bo tak, nie przedstawiając żadnych konkretów. Filmy filmami, ale moja racja jest mojsza. Z moje strony bez odbioru.

Ok, na koniec roku sobie przypomnij moje słowa odnośnie modernizacji ( jak już znajdziesz te 30 Migów 29 zmodernizowanych i wskażesz jeśli nie numery burtowe to chociaż jednostkę)

Jesteś Kusch fantastą a ja to tylko ( bez przyjemności ) zdemaskowałem

ps. jeśli twierdzisz że coś jest ( np te 30 Migów 29 ) chociaż tego czegoś nie ma to raczej ciężar dowodu spoczywa na Tobie ... Mnie jest cokolwiek trudno udowodnić, że czegoś nie ma skoro tego nie ma :-)
Mam wrzucić zdjęcie pustej płaszczyzny postojowej czy jak ? :-)
Wklejenie zdjecia fabrycznego prototypu na dowód, że program jest kontynuowany i już jest 30 samolotów w jednostkach to argumentacja co najwyżej gimnazjalisty :-)

Wrzuć choć jedną fotke kilku zmodernizowanych 29 - tych na stojance, przecież WWS musiało się pochwalić tak istotnym osiągnięciem w sytuacji gdy tuzin zmodernizowanych maszyn rocznie to już poważne osiągnięcie i się robi z tego PR szopki w świetle kamer :-)
 Wstaje rano, przychodzę tutaj i co widzę? Harmonia kolejny raz została zburzona. Wracaj trolić na grupy dyskusyjne gdzie masz swoich fanów albo naucz się rozmawiać na poziomie, jak człowiek bez wycieczek personalnych przy każdej okazji. Żegnam. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Marca 07, 2008, 17:14:53 wysłana przez Michał B. »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 07, 2008, 20:22:53 »
Miało być bez odbioru z mojej strony, ale pewną sprawę muszę sprostować. Ktoś komuś zarzuca fantastykę, ale sam taką fantastykę uprawia.
Tylko ( bez przyjemności ) zdemaskowałem:

http://forumt.thc.com.pl/6_23119_0.html





Bez komentarza...

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Michał B.

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 07, 2008, 23:31:33 »
Miało być bez odbioru z mojej strony, ale pewną sprawę muszę sprostować. Ktoś komuś zarzuca fantastykę, ale sam taką fantastykę uprawia.
Tylko ( bez przyjemności ) zdemaskowałem:

http://forumt.thc.com.pl/6_23119_0.html





Bez komentarza...
Ależ to było napisane w grudniu 06 ( w ślad za błędnym artykułem we Wzliecie ) i w międzyczasie zdementowane tak przez Wzliet jak i przeze mnie :-)

Łatwiej to Ci będzie znaleźć niż te 30 zmodernizowanych Migów, zabawny fantasto :-)