-A-50
W 2007 roku ruszył program modernizacji A-50 (nowa nazwa A-150?) Jedna maszyna już prawdopodobnie zmodernizowana.
Wygląda na to że jeden zmodyfikowany A-50M już "jest testowany". Info
tutaj. Swoją drogą ciekawe jak się ma do starego A-50M oraz A-50U których kilka lata. Prawdopodobnie modernizacja korzysta również z programu A-50U... więc można uznać że w pewnej mierze jest to kontynuacja tego co dawno zamierzano zrobić.
Poza tym, jakby kogoś interesowało, poniżej jest lista
wszystkich rosyjskich A-50.
Wersja: Nr burtowy: Nr seryjny: Uwagi:A-50 'Czerwony 10' 073409243 Pierwszy prototyp (przebudowany Ił-76)
A-50 'Czerwony 15' Drugi prototyp (przebudowany Ił-76)
A-50 'Czerwony 20' 0013430875 Trzeci prototyp (zbudowany od podstaw)
A-50 'Czerwony 30'
A-50 'Czerwony 31' 0023436059
A-50 'Czerwony 32'
A-50 'Czerwony 33' 0043454618
A-50 'Czerwony 34'
A-50 'Czerwony 35'
A-50 'Czerwony 36'
A-50 'Czerwony 37'
A-50 'Czerwony 38'
A-50 'Czerwony 39'
A-50 'Czerwony 40'
A-50 'Czerwony 41' 0083483499
A-50 'Czerwony 42' 0083484538
A-50 'Czerwony 43'
A-50 'Czerwony 46' 0033443258
A-50 'Czerwony 47' 0043453577
A-50 'Czerwony 48'
A-50 'Czerwony 49'
A-50U 'Czerwony 45' 0093493818
A-50U 'Czerwony 50' 0093496899
A-50U 'Czerwony 51' 1003488634
A-50U 'Czerwony 52' 1013491739
A-50U 'Czerwony 53' 0093497940
Samolot 976 'CCCP/RA-76452'
Samolot 976 'CCCP/RA-76453'
Samolot 976 'CCCP/RA-76454'
Samolot 976 'CCCP/RA-76455'
Samolot 976 'CCCP/RA-76456'
Disklajmer:
1) Reszty nr seryjnych nie znam, miło by było jakby ktoś je kiedyś uzupełnił.
2) Tzw. 'Samolot 976' to cywilny A-50 do kierowania ruchem lotniczym.
3) A-50 to w kodzie NATO "Mainstay A", A-50U - "Mainstay B", Samolot 976 - "Mainstay C".
4) Chiński KJ-2000 (nr boczny "Czarny 762") to w kodzie NATO "Mainring".
5) Inną konwersją dla ChRL jest A-50I ('RA-78740', nr seryjny 0093486579).