Autor Wątek: Siły Powietrzne Indii  (Przeczytany 36154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 12, 2009, 22:51:56 »
Owszem samolot był bardzo lubiany przez indyjskich pilotów. Raz będąc na aero india to nie wiedziałem, że mieli iskry i zaliczyłem solidne "zdziwko" wchodzę do bazy lotniczej a tu.... moment....co jest... o ..$@#... iskra!, wunderbar!
http://picasaweb.google.com/Josiv1/1DolotAeroindia2007Odlot#5064137711713111458
http://picasaweb.google.com/Josiv1/1DolotAeroindia2007Odlot#5064137750367817138
Zdobi wejście do bazy pod Bangalore, jak widać u nich wylądowała już na pomnikach a u nas dalej lata...


PS. Właśnie zobaczyłem że iskra od Syringe ma nr 58 a ja mam 59 :D to musi być ta sama baza.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 13, 2009, 09:38:18 »
Jak widać na poniższych zdjęciach więcej tych samolotów robi za pomniczek






Tu mój faworyt :P



Jeszcze jeden egzemplarz na trawce:



I jako bonus fotki za czasów lotnych:




Pozdrawiam

Qbeesh

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 13, 2009, 10:29:12 »
Czy ja tam dobrze widzę Iła-28 z polską szachownicą?

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 13, 2009, 11:03:05 »
A no raczej tak.

Kolejna porcja iskierek :)




Oraz krótki opis służby naszych maszyn w IAF.

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Special2/Iskras/Service.html

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #19 dnia: Października 03, 2009, 23:49:43 »
Cytuj
50 kolejnych Su-30MKI dla Indii

Wojska lotnicze Indii chcą kupić jeszcze 50 myśliwców wielozadaniowych Su-30MKI.

Zainteresowanie zakupem kolejnych rosyjskich samolotów wyraził dowódca wojsk lotniczych Indii, marszałek Pradit Vasant Naik. Ok. 50 wielozadaniowych myśliwców Su-30MKI miałoby uzupełnić 230 kupionych wcześniej samolotów. Wzmocnienie jest potrzebne wobec zwiększania potencjału bojowego ChRL i Pakistanu. P.V. Naik podkreśla, że indyjskie wojska lotnicze stanowią zaledwie jedną trzecią wojsk lotniczych ChRL.

Indie kupiły 230 Su-30 w trzech kontraktach wartych łącznie 8,5 mld USD. Pierwszy z nich, zawarty w 1996, dotyczył zakupu 50 Su-30 za 1,46 mld USD. Później te samoloty były modernizowane do standardu Su-30MKI. W 2000 zawarto umowę o licencyjnej budowie 140 kolejnych samolotów tego typu w zakładach HAL w Indiach. W 2007 Indie zamówiły jeszcze 40 Su-30MKI. Wszystkich 230 samolotów ma znaleźć się w linii w 2015. Obecnie w jednostkach operacyjnych znajduje się 105 Su-30MKI.

W 2011 w prowincji Pendżab mają zostać ulokowane dwie eskadry uzbrojone w Su-30MKI. Obie jednostki mają równoważyć wzrost potencjału Pakistanu. Z kolei w Radżastanie pojawią się dwie jednostki wyposażone w śmigłowce Mi-17V, a także rodzime Dhruv i Cheetal, śmigłowce by wzmocnić siły indyjskie w Kaszmirze. Wzdłuż granicy z ChRL, w Ladakh, mają zostać rozmieszczone lekkie górskie radary (Low Level Light Weight Radars, LLLWR). Indyjskie wojska lotnicze kupią 19 takich radarów, które mają trafić na stanowiska za 4-5 lat. Pierwsze 2 zbudowane w lokalnych wytwórniach radary Rohini mają pojawić się na Actual Line of Control (LAC) w 2010.
http://www.altair.com.pl/start-3507
Hmmmm...a jeszcze kilka lat temu (2/2005r. Lotnictwo ,artykuł Butowskiego) była mowa o uruchomieniu w Indiach produkcji licencyjnej tych maszyn wraz z Barsem i silnikami AL-31FP..
« Ostatnia zmiana: Października 03, 2009, 23:55:29 wysłana przez szturmowik »
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #20 dnia: Października 10, 2009, 10:05:29 »
Mam pytanie (znowu :003:),czy dla Su-30MKI, a także innych, nowszych wersji Su-27, nadal istnieje ograniczenie co do manewrowania z zapasem paliwa większym niż 5270kg? Bo Su-27 nie może osiągać 9g z większym zapasem paliwa niż wspomniany, a z drugiej strony Su-30 dysponuje wzmocnionym płatowcem..

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #21 dnia: Października 10, 2009, 20:23:26 »
Su-27P jest dość interesującym samolotem w kwestii zbiorników paliwa. Pomijając już fakt że na palcach jednej ręki policzyć można samoloty tej klasy z circa 10 tonami paliwa w zbiornikach wewnętrznych to w przypadku Su-27P dość ciekawa jest ich kwalifikacja. Mianowicie wspomniane 5270kg mieszanki liczona jest w instrukcji jako podstawowy zapas topliwa i defacto pełne zatankowanie samolotu (sic!). Natomiast pozostałość (tj. różnica pomiędzy maksymalną ilością 9400kg a owymi 5280kg) kwalifikowana jest jako tzw. wewnętrzny zbiornik podwieszany.

Odnośnie ograniczeń manewrowania to nie wiem czy tak naprawdę to winny nie jest tzw. "zakabinowy" zbiornik paliwa nr 1 - w przypadku jego napełnienia SAU oraz SDU wprowadzają ograniczenia w kwestii dopuszczalnych kątów natarcia. Musiałbym to jednak dokładnie sprawdzić w swoich materiałach.

Natomiast zupełnie nie mam pojęcia jak to wygląda w kwestii Su-30MKI. Może jego SDU faktycznie dopuszcza ewolucje z większą ilością soczku.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 30, 2009, 20:11:05 »

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 10, 2009, 06:42:11 »
Butowski w artykule w najnowszym lotnictwie pisze, że 14 października dwa nowe egzemplarze Mig-35 o numerach 961 i 967 zostały dostarczone do Indii w celu uczestnictwa w testach. Udało się komuś może znaleźć zdjęcia któregoś z nich? Bo mi wszędzie wyskakuje stareńki 154.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 20, 2009, 11:27:50 »
AWACS dla Indii podczas badań w Rosji:








John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 11, 2010, 13:46:47 »
Jeszcze kilka zdjęć AWACSa dla Indii:





John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 08, 2010, 20:11:52 »
Su-30MKI z zasobnikiem celowniczym Litening:




Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 12, 2010, 19:14:04 »
Oficjalnie już wiadomo, że Indie kupują dodatkowe 29 Migów-29K/KUB. Wartość kontraktu wyniesie około 1,5mln dolarów, łączna ilość zamówionych dotąd Migów to 45
http://www.defensenews.com/story.php?i=4536753&c=ASI&s=AIR

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 12, 2010, 20:43:42 »
Oficjalnie już wiadomo, że Indie kupują dodatkowe 29 Migów-29K/KUB. Wartość kontraktu wyniesie około 1,5mln dolarów, łączna ilość zamówionych dotąd Migów to 45
http://www.defensenews.com/story.php?i=4536753&c=ASI&s=AIR
Oczekiwałem tego, transakcja niewątpliwie poprawi nieciekawą sytuację ekonomiczną RSK MiG.W tej sytuacji rosną wyrażnie szanse MiG-a 35 w przetargu "stulecia" na sdni wielozadaniowy samolot bojowy dla Indii M


[gmod]Posty przeniesione z Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]. John Cool.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2010, 17:49:37 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 13, 2010, 14:02:52 »
Wydaje mi się że na kontrakt MRCA ten zakup nie będzie miał wielkiego wpływu, tak jak mówiłeś nie jest to niespodziewany ruch, pytanie było tylko kiedy zostanie podpisany. Jeśli już, to może raczej zmniejszyć szansę Miga-35, zwłaszcza pamiętając o strategii zakupów Indii: nie uzależniać się od jednego dostawcy. Rosjanie dostarczają już Su-30,Mig-29K, w planie jest indyjska wersja T-50. Dość ryzykownym krokiem byłoby dodatkowo kupować następny samolot rosyjski. Ostatnio dodatkowo spotkałem się na jednym z indyjskich forów z ciekawym punktem widzenia: po co kupować rosyjski samolot wraz z transferem technologii, jeśli i tak dostaną najnowsze rosyjskie technologie wraz z T-50? Od Rosjan nic więcej nie mogą się nauczyć, więc może czas sięgnąć po technologie europejskie lub amerykańskie? Przy obecnych olbrzymich nakładach finansowych na lotnictwo w Indiach, zaleta obniżenia kosztów przez unifikacje sprzętu (Mig-29K - Mig-35) nie wydaje się być aż tak wielka aby pozbawiać się nowych możliwości technologicznych.