Autor Wątek: Siły Powietrzne Ukrainy  (Przeczytany 42525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #15 dnia: Września 08, 2008, 00:45:47 »
Niedokończony kadłubek An-225 w Kijowie (UKKT).






Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #16 dnia: Września 08, 2008, 01:17:03 »
Zdeczko upiorny widok.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #17 dnia: Września 10, 2008, 10:36:20 »
Ukraiński Su-15TM sfotografowany w bazie Belbek w 1995 roku.




||**Boberros**||

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #18 dnia: Września 10, 2008, 10:58:30 »
Ale rzęch, że to jeszcze latało w 95 oO.

Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #19 dnia: Września 10, 2008, 11:10:31 »
Bober, a co u nas wtedy latało? :021:

Zresztą, tylko dwa czy trzy lata wcześniej wycofano u nas ostatnie Limy.

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #20 dnia: Września 10, 2008, 13:12:19 »
Tego Antka jeszcze może złożą. Zapotrzebowanie na przewozy wielkogabarytowe jest coraz większe, a praktycznie nie ma lepszej maszyny. :)
DCS/FSX/AC/pCARS

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #21 dnia: Września 23, 2008, 00:46:04 »
Su-24MR w nietypowym jak na ten samolot malowaniu.


||**Boberros**||

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #22 dnia: Września 23, 2008, 07:51:06 »
Hahah wspaniałe malowanie, świetnie wyszedł :D

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #23 dnia: Września 23, 2008, 12:45:21 »
No to coś ze staroci. Ukraińskie Tu-160 z byłego 184 GwTBAP w Pryłukach, rok 1999.

Przypomnijmy: Po rozpadzie ZSRR, 24 sierpnia 1991, 184 pułk z 19ma samolotami tego typu został przejęty przez niepodległą Ukrainę. Przez wiele lat stanowiło to delikatnie mówiąc sporną kwestię w stosunkach ukraińsko-rosyjskich. Nie brakowało licznych skandali, jak choćby demonstracyjne zezłomowanie 3 maszyn tego typu czy kwestia składania przez personel przymusowej przysięgi na wierność Ukrainie w maju 1992, ostatecznie zakończona wyjazdem sporej części personelu bazy do Rosji i innych państw WNP.

Oczywiście ukraiński MON nie miał funduszy ani potrzeb utrzymywania lotnictwa strategicznego. Ponieważ był zobowiązany wg. międzynarodowych traktatów do wycofania tych maszyn do 2001 roku, więc po długich negocjacjach Ukraina przekazała w końcu FR w 1999 roku 8 samolotów Tu-160 (remont reszty był nieopłacalny) + ponad 500 pocisków Ch-55 różnych wersji w zamian ze redukcję zadłużenia za gaz. Jedna z pozostałych maszyn trafiła do muzeum w Połtawie, reszta znalazła się na śmietniku historii radzieckiego lotnictwa.

Na pierwszym zdjęciu zwracają uwagę zamalowane godła Ukrainy.







Jeden z samolotów tego typu w muzeum w Połtawie:



Połtawa, 1993 rok:


John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #24 dnia: Października 27, 2008, 01:49:56 »
Coś co tygryski lubią najbardziej :001:








John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 13, 2008, 01:31:56 »
Ukraińskie "Koniki Garbuski" - Su-25UB:
















John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 27, 2008, 12:48:40 »
Jeden z ostatnich ukraińskich Tu-160 z Pryłuk podczas utylizacji. Już donikąd nie poleci...


John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 01, 2009, 13:44:48 »
Film przedstawiający historię i dzień dzisiejszy ukraińskiego 85. plm (85-й ИАП) latającego na MiGach-29:

http://www.spotters.net.ua/video/file/?id=26

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #28 dnia: Września 10, 2009, 14:33:14 »
Nie ma co, Ukraińcy mają naprawdę wesoło...

Za altair: http://www.altair.com.pl/start-3395

Cytuj
WWS Ukrainy bez samolotów?

Wskutek braku pieniędzy lotnictwo wojskowe Ukrainy zakonserwuje w 2010 większość samolotów bojowych.


O fatalnej sytuacji ukraińskich WWS powiedział w wywiadzie dla gazety Nowaja zastępca ich dowódcy, gen. Wasilij Nikiforow (na zdjęciu – po locie Su-27 z prezydentem Juszczenko). Jego zdaniem, z powodu kryzysu finansowego, nakłady na obronność Ukrainy spadły do niebezpiecznie niskiego poziomu. Projekt budżetu obronnego na 2010 przewidywany jest na 7 mld hrywien. Według Nikiforowa, lotnictwo wojskowe otrzyma zaledwie 2,5% (!) minimalnej kwoty niezbędnej do normalnego funkcjonowania (w br. było to 18%). Dla przykładu – na remonty samolotów potrzeba 1200 mln hrywien, a w 2009 wojsko dostało zaledwie 3 mln hrywien. W 2010 będzie to jeszcze mniej.

W tej sytuacji nie będzie środków na remonty znajdujących się w fatalnym stanie ukraińskich samolotów wojskowych. Większość z nich ma wyczerpane resursy i nigdy nie była modernizowana, mimo że na Ukrainie po czasach ZSRS pozostało aż 8 zakładów remontowych. Trafiają do nich MiGi-29 i Su-25, kontynuowany jest program modernizacji Su-24 i Su-27, ale wojsko nie płaci za wykonywane prace. Zadłużenie sięgnęło 28 mln hrywien.

W tej sytuacji wojsko oferowało zapłatę w naturze – za 2 wyremontowane samoloty jeden do dyspozycji zakładów. Mogły one te samoloty sprzedać za granicę, by mieć pieniądze na wypłaty. Jednak w 2002 ministerstwo obrony zakazało tej praktyki.

Brakuje też paliwa i innych materiałów eksploatacyjnych. Praktycznie wszystkie samoloty WWS Ukrainy zostaną więc zakonserwowane – w 2010 latać będą jedynie pojedyncze egzemplarze.

Zdaniem Nikiforowa, na kompromitującym poziomie pozostają zarobki ukraińskich pilotów wojskowych. – Dowódca pułku, który musi być w pełni dyspozycyjny, zarabia 3 tys. hrywien (1 hrywna to 0,33 zł), a pilot 1,8-2 tys. hrywien. W tej sytuacji najbardziej doświadczeni piloci odchodzą do cywila w pierwszym możliwym formalnie terminie, a więc już w wieku 32 lat... W liniach lotniczych pilot po przeszkoleniu na pasażerskiego Boeinga może liczyć na 28 tys. hrywien.

Kilka lat temu w ukraińskich WWS było 60-70% pilotów 1. i 2. klasy. Teraz zostało ich zaledwie 30%. Powinni oni latać po co najmniej 100 godzin rocznie. Obecnie nie ma pieniędzy nawet na połowę tej liczby godzin.

Nikiforow mówi, że lepsza jest sytuacja lotnictwa wojskowego Rosji i Białorusi, a najwięcej środków na szkolenie przeznacza Kazachstan. – Tam piloci latają praktycznie codziennie. Ukraina pod względem wielkości finansowania lotnictwa wojskowego plasuje się gdzieś za Turkmenistanem – podsumowuje rozmowę Nikiforow.

W WWS dyżury bojowe pełni codziennie 2 tysiące lotników. Liczba sprawnych samolotów pozostaje tajemnicą. Wiadomo jedynie, że stacjonują one w 18 bazach. W czasach ZSRS baz było ponad 50.

Nikiforow marzy o powrocie do latania grupy akrobacyjnej Ukraińskie Sokoły. Na 2011 zaplanowano remont 6 MiGów-29. Jego koszt szacuje się na 190 mln hrywien. W kolejnych latach potrzeba będzie po 20-30 mln hrywien na normalne funkcjonowanie zespołu – głównie na paliwo i obsługę techniczną samolotów. Takie postępowanie przewiduje rozporządzenie prezydenta Ukrainy. Pieniądze muszą bowiem pochodzić spoza budżetu WWS. Według Nikiforowa, na 5 lat latania Ukraińskich Sokołów na początku kolejnej dekady potrzeba 290 mln hrywien.

Przy okazji wywiadu, Nikiforow ocenił przyczyny katastrofy białoruskiego Su-27 w Radomiu. Jego zdaniem, nienormalne jest, by samolot w czasie pokazów pilotowało dwóch wysokiej rangi pułkowników, nieprzygotowanych do tego zadania. – W czasach ZSRS byłoby to nie do pomyślenia. Ale teraz nie ma następców doświadczonych pilotów. Zdaniem Nikiforowa, który sam wylatał 3 tys. godzin, w tym większość na Su-27, przyczyną katastrofy był błąd pilota.

Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #29 dnia: Września 10, 2009, 18:13:11 »
Trudno uwierzyć, kraj o takim potencjale ,obszar na którym stacjonowały pierwszorzutowe jednostki w czasach ZSRR i znajdowały się liczne zakłady produkcyjne i szkoły wojskowe. :icon_eek: A zespół "Ukraińskie Sokoły" nie lata już od 2002r. Czyżby po reaktywacji jego maszyny były jedynymi zdolnymi do lotu samolotami bojowymi (a może nawet pozbawionymi cech bojowych tak jak tamte z pierwszego składu :karpik) WWS Ukrainy ?
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.