Autor Wątek: Druga młodość FS2004?  (Przeczytany 3954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Druga młodość FS2004?
« dnia: Kwietnia 22, 2008, 22:37:19 »
Czołem.

   Zacząłem nowy wątek, gdyż nie wiedziałem gdzie przykleić temat. Jak wiadomo, od jakiegoś czasu po sieci przemyka ładna parka dwóch plików. Jeden z rozszerzeniem *.dll a drugi konfiguracyjny. Owe pliczki niejako "na siłę" uruchamiają niektóre biblioteki z DX9, chociaż gra mogła być programowana pod DX8, DX7. Głównie chodzi o efekty BLOOM i HDR a także inne. Co ciekawe, po dodaniu plików do katalogu z bibliotekami DX gry (jest wiele tytułów które współpracują z nimi) sprawiają, że dany tytuł wygląda o wiele lepiej dla oka.
 
Stronka twórcy:  http://boris-vorontsov.narod.ru

    Taki "myk" można uczynić z Lock On, Il-2 Sturmovik i pozostałą serią Ił-2 a także z FS2004. Jak to mówią, nie wchodzi się drugi raz do tej samej rzeki, lecz tutaj chyba warto zamoczyć choć ciutkę swą rzyć. Warto, jeśli ktoś wciąż lubuje się w FS9.

Przykłady z FS2004









Pozostaje kwestia ustawień samej biblioteki. Screeny robiłem "na szybko" więc ich jakość też może nie być pierwszej klasy.Robione były "na żywca", bez udziwnień fotoszopowych.

Adres do bibliotek pod FS2004 : http://rapidshare.com/files/108927605/enbseries_gtasa_v0074f.zip.html
Rozpakowujemy zestaw bezpośrednio do katalogu z FS9 i odpalamy grę.

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 23, 2008, 00:51:19 »
No całkiem niezłe. Zainstalowałem na szybko i rzeczywiście, sim wygląda ładniej. Niestety niektóre efekty są dla mnie przejaskrawione ( czytaj za mocne) np. blur, dla tego odinstalowałem dodatek (usunąłem pliki wklejone przy rozpakowywaniu  - i to wystarczy by wrócić do poprzedniej wersji grafiki). Odinstalowałem do momentu, kiedy dowiem się jak to można wyregulować - to jest chyba na stronie twórcy,ale dziś jest już za późno na naukę
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline Alive

  • Trolle
  • *
  • Pleased to meet you Hope you guessed my name.
    • II. Gruppe Jagdgeschwader 7 "Nowotny" homesite
Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 23, 2008, 01:17:28 »
Mogłbym prosić o wskazanie konkretnego i zrozumiałego  odnośnika do tych plikow dla serii Il2, bo po Chińsku niestety nie potrafię.
elOprOGear: Saitek X52 PRO / Saitek PRO Flight Rudder Pedals / Saitek Eclipse II PRO keyboard

Kazik - California Über Alles

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 23, 2008, 01:30:55 »
Niestety HDR moim zdaniem na dłuższą metę psuje cały efekt. Wszystko się świeci jak psu... Mało naturalne i wprowadza taką plastikowość (sztuczność) ale fajnie, że coś się dzieje na froncie FSa :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 23, 2008, 01:58:11 »
Z il-2 jest problem, bo Olo sobie wymyślił tą cholerną mgłę ograniczającą widok i przy nałożeniu Blooma to cholerstwo się świeci jak Schmeisserowska LEDowa latarka domowej roboty. Blur itp nie działa, bo to nie ta wersja Dx'a jest wykorzystywana.

Włączanie/wyłączanie efektu to Shift+F12 lub Shift+Backspace. Edycja poprzez edycję w notatniku pliku enbseries.ini

Il-2 Sturmovik 1.2;
Przed / Po (ustawienia domyślne):
 

   

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 23, 2008, 07:23:24 »
Przed momentem pobawiłem się ustawieniami efektu majstrowałem przy [COLORCORRECTION] , [BLOOM],[MOTIONBLUR]  i [SHADOW]. Napotkałem problem z takim wyregulowaniem obrazu, by w kabinie przyrządy nie były za ciemne, a za oknem nie było przepaleń obrazu. Jak na razie efekty są niezłe, ale jeszcze nie zadowalające. teraz jak to piszę to mnie olśniło , by w kabinie rozjaśnić przyrządy, to powinienem rozjaśnić cienie. Sprawdzę po pracy. Generalnie efekt kupuję   :118:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 23, 2008, 10:35:24 »
Przed momentem pobawiłem się ustawieniami efektu majstrowałem przy [COLORCORRECTION] , [BLOOM],[MOTIONBLUR]  i [SHADOW].

Tez się bawię ustawieniami ale do niczego konkretnego nie doszedłem. Generalnie denerwuje mnie jak już wspomniałeś przepalenie obrazu i za duża jasność o 12 w południe. Jeśli dojdziesz do konkretów wklej swoje ustawienia....

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 23, 2008, 10:42:00 wysłana przez Kos »

Offline raugust

  • *
  • Anytime, Baby...!
Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 23, 2008, 11:46:00 »
Bawię się tą nakładką od kilku dni i najbardziej mi sie podoba fakt ze przy odpowiednim dobraniu textury nieba i chmur (np białe cumulusy) chmury "oślepiają" blaskiem odbitym od słońca. Tego efektu zawsze brakowało mi w FS-ach, że nigdy nie miałem wrażenia naprawdę słonecznej pogody. Przy lotach nocnych raczej efekt jest nieprzydatny, podnosi kontrast i przyrzady w VC tracą wyrazistość, no ale działanie nakładki można wyłączyć z poziomu gry wiec  nie ma problemu
http://img525.imageshack.us/img525/6027/su7attackfv3.gif

"...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak..."

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 23, 2008, 14:38:36 »
Witam ponownie.
Udało mi się doprowadzić efekty do tego, że obraz jest niewiele jaśniejszy od oryginału. Myślę, że jest to niezła baza wyjściowa do konkretniejszych ustawień. Poniżej wklejam moje obecne ustawienia.


[PROXY]
EnableProxyLibrary=0
InitProxyFunctions=1
ProxyLibrary=
[GLOBAL]
UseEffect=1
AlternativeDepth=1
AllowAntialias=1
BugFixMode=0
SkipShaderOptimization=0
QuadVertexBuffer=0
[EFFECT]
EnableBloom=1
EnableOcclusion=0
EnableReflection=1
EnableMotionBlur=0
EnableWater=1
EnableShadow=1
DepthBias=1
[INPUT]
KeyUseEffect=123
KeyBloom=120
KeyOcclusion=121
KeyReflection=122
KeyCombination=16
KeyShadow=119
KeyWater=118
[REFLECTION]
ReflectionPower=40
ChromePower=10
UseCurrentFrameReflection=0
ReflectionQuality=0
ReflectionSourceSpecular=50
ReflectionSourceTFactor=50
UseAdditiveReflection=0
ReflectionDepthBias=0
UseLowResReflection=0
ReflectionSinglePass=1
UseEnvBump=1
EnvBumpAmount=100
EnvBumpOffset=100
[BLOOM]
BloomPowerDay=3
BloomFadeTime=1500
BloomConstantDay=1
BloomQuality=0
BloomScreenLevelDay=60
BloomCurveDay=0
BloomPowerNight=3
BloomConstantNight=5
BloomCurveNight=0
BloomScreenLevelNight=20
BloomAdaptationScreenLevel=80
BloomAdaptationMultiplier=10
BloomAllowOversaturation=1
[SSAO]
UseFilter=1
OcclusionQuality=2
FilterQuality=1
DarkeningLevel=10
BrighteningLevel=10
IlluminationLevel=30
AdditiveIlluminationLevel=30
UseAmbientOcclusion=1
UseIndirectLightning=1
FadeDistance=50
[COLORCORRECTION]
DarkeningAmountDay=2
ScreenLevelDay=60
ScreenLevelNight=20
DarkeningAmountNight=-1
GammaCurveDay=1
GammaCurveNight=1
ColorSaturationDay=0
ColorSaturationNight=0
UsePaletteTexture=0
[PLUGIN]
WeatherMod=1
[WATER]
UseWaterDeep=1
WaterDeepness=20
WaterQuality=0
[SHADOW]
ShadowFadeStart=20
ShadowFadeEnd=80
ShadowAmountDay=30
ShadowAmountNight=30
ShadowScreenLevelDay=60
ShadowScreenLevelNight=20
ShadowQuality=0
UseShadowFilter=0
FilterQuality=1
ShadowBlurRange=30
[ENGINE]
ForceAnisotropicFiltering=0
MaxAnisotropy=8
ForceDisplayRefreshRate=0
DisplayRefreshRateHz=100
[MOTIONBLUR]
MotionBlurQuality=1
MotionBlurVelocity=10
MotionBlurRotation=10
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 23, 2008, 17:17:39 »
FSX i DX10 bez DX10 :) (oprócz cieni w kabinie). Sim odpalony pod DX9 i bez bloom effect. Oczywiście przydało by się dostroić ale efekt jest zadowalający. W szczególności dla kogoś kto nie posiada Visty i karty pod DX10.








Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 23, 2008, 18:32:39 »
Boczek jeśli możesz to podaj swoje ustawienia z pliku enbseries.ini
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 23, 2008, 18:39:05 »
Praktycznie bez zmian (dopiero testuję):

[PROXY]
EnableProxyLibrary=0
InitProxyFunctions=1
ProxyLibrary=
[GLOBAL]
UseEffect=1
AlternativeDepth=1
AllowAntialias=1
BugFixMode=0
SkipShaderOptimization=0
QuadVertexBuffer=0
[EFFECT]
EnableBloom=1
EnableOcclusion=0
EnableReflection=0
EnableMotionBlur=0
EnableWater=0
EnableShadow=0
DepthBias=0
[INPUT]
KeyUseEffect=123
KeyBloom=120
KeyOcclusion=121
KeyReflection=122
KeyCombination=16
KeyShadow=119
KeyWater=118
[REFLECTION]
ReflectionPower=15
ChromePower=10
UseCurrentFrameReflection=0
ReflectionQuality=0
ReflectionSourceSpecular=50
ReflectionSourceTFactor=50
UseAdditiveReflection=0
ReflectionDepthBias=0
UseLowResReflection=0
ReflectionSinglePass=1
UseEnvBump=1
EnvBumpAmount=100
EnvBumpOffset=100
[BLOOM]
BloomPowerDay=5
BloomFadeTime=2000
BloomConstantDay=1
BloomQuality=0
BloomScreenLevelDay=60
BloomCurveDay=0
BloomPowerNight=25
BloomConstantNight=5
BloomCurveNight=0
BloomScreenLevelNight=20
BloomAdaptationScreenLevel=80
BloomAdaptationMultiplier=10
BloomAllowOversaturation=1
[SSAO]
UseFilter=1
OcclusionQuality=2
FilterQuality=1
DarkeningLevel=30
BrighteningLevel=30
IlluminationLevel=30
AdditiveIlluminationLevel=30
UseAmbientOcclusion=1
UseIndirectLightning=1
FadeDistance=50
[COLORCORRECTION]
DarkeningAmountDay=10
ScreenLevelDay=60
ScreenLevelNight=20
DarkeningAmountNight=20
GammaCurveDay=0
GammaCurveNight=2
ColorSaturationDay=0
ColorSaturationNight=0
UsePaletteTexture=0
[PLUGIN]
WeatherMod=0
[WATER]
UseWaterDeep=1
WaterDeepness=20
WaterQuality=0
[SHADOW]
ShadowFadeStart=40
ShadowFadeEnd=80
ShadowAmountDay=60
ShadowAmountNight=30
ShadowScreenLevelDay=60
ShadowScreenLevelNight=20
ShadowQuality=0
UseShadowFilter=0
FilterQuality=1
ShadowBlurRange=30
[ENGINE]
ForceAnisotropicFiltering=0
MaxAnisotropy=8
ForceDisplayRefreshRate=0
DisplayRefreshRateHz=60
[MOTIONBLUR]
MotionBlurQuality=1
MotionBlurVelocity=10
MotionBlurRotation=10

PS.: PolBaj po twoim konfigu pod fs9 dostałem kijem po łbie :) Klatki spadły mi o prawie połowę. Heheh.

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 23, 2008, 18:41:57 »
WOW :icon_eek: a to ciekawe. U mnie chyba ok, bo nie sprawdzałem, bo bym sie nie spodziewał .... muszę to sprawdzić.........
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Druga młodość FS2004?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 26, 2008, 15:41:21 »
Mogłbym prosić o wskazanie konkretnego i zrozumiałego  odnośnika do tych plikow dla serii Il2, bo po Chińsku niestety nie potrafię.
http://boris-vorontsov.narod.ru/index_en.html
MJoy16.googlepages.com
... in the air.