Autor Wątek: Shockwave / A2A  (Przeczytany 117481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #480 dnia: Lipca 19, 2012, 15:41:13 »
Ja tylko tak się wtrącę, na FMach się nie znam, ale proponuję jednak wyłączyć blackouty w FSX, bo czasem mam wrażenie, że są obliczone na sześćdziesięcioletniego pilota Cessny. I nic się z tym nie da zrobić.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Zefirro

  • Gość
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #481 dnia: Lipca 20, 2012, 03:22:00 »
Proszę oto wycinki.
https://hotfile.com/dl/163727734/a203ba5/p51.wmv.html

Oto krótki film w odpowiedzi:
http://youtu.be/_Y7zTo_ayvw
Pozwoliłem sobie wykonać tylko dwa ujęcia, gdyż większość z filmu, który zamieścił Error, dotyczyła tego samego lub podobnych manewrów, czyli wariacji na temat wywrotu.
Dodam jeszcze, że ta beczka jest wolna - nie miałem lotek wychylonych do końca, gdyż chciałem naśladować tempo obrotu z filmu. Z wywrotami i odejściami, takimi jak w filmie od Errora, nie miałem problemu od pierwszego podejścia i ani na moment nie czułem, że balansuję na krawędzi, gdzie samolot za chwilę zwali się w korkociąg, ani razu mnie też nie zamroczyło nawet na chwilę (opcja g-locka w FSX włączona i sprawdzona).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #482 dnia: Lipca 20, 2012, 07:18:51 »
Eloł,
ale czego te filmy są dowodem? Że nie wpadnie się w korek? Owszem nie wpadnie, przy tak łagodnym lataniu. Brak tutaj zadziorności jaka występuje w walce powietrznej, dlatego mówię, lepiej sobie polatać online i się pobawić, gdzie ktoś będzie chciał być z tyłu i  jak jeszcze dojdą do tego emocje i typowe zachowania z latania bojowego z dowolnego symulatora, gdzie można postrzelać. Czy nie trochę taka dyskusja w stylu "jak to się nie da jak da"?  8) Taki P-40 wg. mnie powinien szybciej wykonać skręt bez narażania pilota na złapanie stalla i nie musiał robić nawrotu po trajektorii Su-22.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #483 dnia: Lipca 20, 2012, 07:45:26 »
A próbowałeś latać doga P-51 w DCS? :D

Taka dygresja, według mnie trochę jednak ciężko porwnywać manewry w bojowym symulatorze do tego co się działo w realu. To, co w symulatorze wykonujesz jednym palcem drapiąc się drugą ręką po jajach, w realu wciska Cię w fotel z przeciążeniem kilku g, plus wymaga użycia całej siły na drążku. Lot na krawędzi przeciągnięcia czuje się całym ciałem, pilot mógł wyczuć kiedy odpuścić.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #484 dnia: Lipca 20, 2012, 07:48:58 »
Sturmovik ludzi rozleniwił widzę, każdy chce mieć w warbirdzie FlyByWire  >:D


Samolotem powinieneś latać gładko, a nie szarpać, wykonuj płynne ruchy, a problemów nie będzie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #485 dnia: Lipca 20, 2012, 07:49:40 »
A próbowałeś latać doga P-51 w DCS? :D

Taka dygresja, według mnie trochę jednak ciężko porwnywać manewry w bojowym symulatorze do tego co się działo w realu. To, co w symulatorze wykonujesz jednym palcem drapiąc się drugą ręką po jajach, w realu wciska Cię w fotel z przeciążeniem kilku g, plus wymaga użycia całej siły na drążku. Lot na krawędzi przeciągnięcia czuje się całym ciałem, pilot mógł wyczuć kiedy odpuścić.
Nie mam go, osobiście mówię tylko o P-40. Some1 nie mów oczywistej oczywistości, ale to się może odnieść do każdego sima, o czym piszesz. Więc każdy jest mało realny w zakresie wrażeń pilota. Lotu ciałem tu nie uświadczysz. Może kiedyś, jak będziemy chodzić w jakiś skafandrach z wtyczką w d.... ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #486 dnia: Lipca 20, 2012, 07:54:33 »
Pamiętajcie, że w Mustangu macie siłę na drążku równą 32kg jak chcecie utrzymać zwrot 4g, a na joysticku ile ? Pudzian by nie mógł tak sterami w P-51 machać jak ludzie mogą w wirtualnej jego reprezentacji ;)


Tak, że prosta, stara zasada: Slow is Smooth, Smooth is Fast ;)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #487 dnia: Lipca 20, 2012, 07:55:33 »
No to w takim razie pisząc o "typowym zachowaniu z latania bojowego z dowolnego symulatora"  piszesz Yoyo na podstawie wrażeń z Iłka :)  Nie liczę innych simów, bo to inne epoki i inne konstrukcje.

Zdziwisz się, ale P-51 w DCS jest jeszcze bardziej narowisty.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #488 dnia: Lipca 20, 2012, 08:20:28 »
Czy zaraz padnie zdanie, że FSX ma najlepszy FM na rynku? ;)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #489 dnia: Lipca 20, 2012, 08:37:20 »
Yoyo, daleki jestem od takiego stwierdzenia, ale skoro uważasz, że samolotem da się robić takie a takie manewry, bo robiłeś tak w Iłku online, to.... ;)

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #490 dnia: Lipca 20, 2012, 09:04:21 »
Czy zaraz padnie zdanie, że FSX ma najlepszy FM na rynku? ;)
Spokojnie, FSX nie zagraża BMS 4.32 na tym polu :)
Po prostu FSX ma bardzo spore możliwości, ale ciężko je w pełni wykorzystać.

Zefirro

  • Gość
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #491 dnia: Lipca 20, 2012, 13:09:44 »
Eloł,
ale czego te filmy są dowodem? Że nie wpadnie się w korek? Owszem nie wpadnie, przy tak łagodnym lataniu. Brak tutaj zadziorności jaka występuje w walce powietrznej, dlatego mówię, lepiej sobie polatać online i się pobawić, gdzie ktoś będzie chciał być z tyłu i  jak jeszcze dojdą do tego emocje i typowe zachowania z latania bojowego z dowolnego symulatora, gdzie można postrzelać. Czy nie trochę taka dyskusja w stylu "jak to się nie da jak da"?  8) Taki P-40 wg. mnie powinien szybciej wykonać skręt bez narażania pilota na złapanie stalla i nie musiał robić nawrotu po trajektorii Su-22.
YoYo, czytaj uważnie, bo mylisz gruszki z jabłkami: piszesz cały czas o P-40, kiedy ja odnosiłem się do P-51. Error pisał, że chciałby zrobić w P-51 manewry jak na archiwalnych filmach, których fragmenty załączył. Pisał też, że według niego nie potrafi tego zrobić z powodu złego modelu lotu Mustanga. Filmem chciałem pokazać, że tego typu manewry, o których pisał Error, są wykonalne. Dodam jeszcze, że wywroty wykonane przeze mnie na filmie nie były łagodnym lataniem - były po prostu umiejętnym lataniem.

i typowe zachowania z latania bojowego z dowolnego symulatora, gdzie można postrzelać.
Rozumiem, że chciałeś napisać "wirtualnego latania bojowego". Czyli znów porównujesz do Iła, ponieważ nie możesz mieć pojęcia, jak od środka wygląda realne latanie bojowe.

Prawda jest taka, że akurat minimalny promień zakrętu ustalonego przy danej prędkości zależy od niewielu parametrów. Co więcej, jeśli te parametry byłyby dobrane źle, to skutkowałoby nieścisłościami w łatwiej mierzalnych stanach lotu - np. w minimalnej prędkości lotu po prostej. A te w obu symulatorach są z grubsza podobne i właściwe. Według mnie problem może leżeć w dwóch czynnikach: praktyce (w tym subiektywnym odczuciu wrażeń ze skrętu) i w ustawieniach joysticka. Według mnie to zwłaszcza te drugie są przyczyną tego, że Ił-2 wydawał się mniej narowisty, a FSX bardziej. Przy czym, o ile dobrze pamiętam, to w iłku było takie fajne uproszczenie modelowania powierzchni sterowych, które sprawiało, że samolot działał tak, jakby miał usterzenie płytowe. W Iłku ustawialiśmy sobie krzywe, FSX domyślnie oferuje liniową (w uproszczeniu) zależność joystick-drążek w samolocie.
Co do pierwszego, czyli wrażeń ze skrętu - w Iłku przy zakrętach można było sobie spokojnie popijać kawkę, bo nic się nie działo. W omawianych samolotach do FSX przy dużych przeciążeniach coś będzie skrzypieć, gdzieś będzie zaburzony przepływ i coś wpadnie w drgania, machniemy przepustnicą, to na chwilę skoczą obroty - i jest dużo groźniej, a przez to wydaje się, że wykonanie zakrętu jest nieludzkim wysiłkiem. I bardzo dobrze.

Zaprawdę powiadam Ci, YoYo, że my wszyscy, którzy znamy latanie myśliwcami sprzed 70 lat, znamy je tylko z symulatorów i porównujemy je na podstawie naszych doświadczeń z symulatorów. Nawet nasze skromne doświadczenia lotnicze, gdy lataliśmy szybowcami czy samolotami nijak się mają do ciężkich, nieokiełznanych bestii, jakimi były tamte myśliwce. Samolot utrzymuje poprawnie charakterystyczne parametry. Resztę, czyli niuanse dotyczące wrażeń zwrotności lepiej zostawić ludziom, którzy mieli okazję latać tymi samolotami naprawdę (takimi jak m.in. Dudley Henriques). Bo za przeproszeniem moje skromne opinie jako fizyka/szybownika, czy Twoje jako kierownika/finansisty nie mają za sobą takiego doświadczenia jak tych, którzy długo i uczciwie testowali samoloty na różne sposoby i twierdzą, że to lata tak, jak powinno.

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #492 dnia: Lipca 20, 2012, 13:27:03 »
......


Mówisz że może coś na joyu* siedzi... dobra idea. Tylko pytanie co może siedzieć?
Ach no i ważne ja nie latałem nigdy na IŁ-ku.


*X-52 bardzo mocno zmodyfikowany
ASUS  STRIX  GL503VD-FY260T

Zefirro

  • Gość
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #493 dnia: Lipca 20, 2012, 22:55:18 »
Na początek proponuję w fsx.cfg w sekcji
[CONTROLS]
dopisać linijkę
stick_sensitivity_mode=0która powinna usunąć filtrowanie joysticka przez FSX i pomóc w wyczuciu maszyny.
Potem można próbować sięgać po bardziej zaawansowane rozwiązania. Wydaje mi się, że płatna wersja FSUIPC ma możliwość definiowania przebiegu krzywych reakcji osi, ale pewności nie mam, gdyż nie posiadam pełnej wersji. Jakiś czas temu zacząłem pracować na własną rękę nad rozwiązaniem pozwalającym na definiowanie krzywych, ale zawiesiłem prace i w tej chwili trudno mi powiedzieć, jaki będzie dalszy los tej małej aplikacji.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, chyba najlepsze i najtańsze - po prostu ćwiczyć. Po odpowiedniej porcji ćwiczeń znaczenie krzywych i joysticka będzie mniejsze, bo będziesz lepiej czuł maszynę. Poza tym nie ma co przesadzać z prędkością - większa prędkość nie zawsze będzie pomocna, zwłaszcza przy manewrach w dół. O ile dobrze pamiętam, to oryginalne instrukcje do Mustangów podawały następujące prędkości wejścia dla akrobacji:
beczka - 200 mph
pętla - 250 mph
Immelman - 300 mph
Jest jeszcze jedno wyjście, umówić się na wspólne loty ;)


Co do P-40 (pisałem już o tym do YoYo na GG), przeleciałem się dziś w końcu pierwszy raz tym samolotem i byłem zaskoczony tym, że jest to bardzo posłuszna i przyjemna w akrobacji maszyna. W moim krótkim locie udało mi się zrobić kilka pętli, wywrót, ślizg na ogon (przy trzeciej próbie - ciężko jest zablokować moment od śmigła przy małej prędkości), pseudo-ranwers, ze dwie beczki szybkie, kilka ciasnych wiraży. Odniosłem wręcz wrażenie, że ten samolot zawraca w miejscu ;) i jakoś nie poczułem się przesadnie inaczej niż w Iłku co do jego ogólnych właściwości lotnych. Inną sprawą jest to, że przy ciasnym zakręcie bardzo szybko traci energię, więc należy uważać z ostrymi manewrami.

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #494 dnia: Lipca 21, 2012, 19:43:57 »
Na początek proponuję w fsx.cfg w sekcji
[CONTROLS]
dopisać linijkę
stick_sensitivity_mode=0która powinna usunąć filtrowanie joysticka przez FSX i pomóc w wyczuciu maszyny.

Wpisałem i... mordu krwawego dokonam. Kucyk zamiast startować jak bozia nakazuje,  zaczął bączki w miejscu kręcić. Rozumiem  przeciwny moment obrotowy w stosunku do śmigła  i że trzeba pedałować nieco, żeby na ziemi trzymał prostą, lecz teraz nawet wprasowanie  pedałów w podłogę nic nie daje.
Poza tym, wszystkie propy-sy się teraz tak samo zachowują... nawet motolotnia niczym derwisz w amoku kręci  bączki.

Rozsądne wartości to 1 albo 2 ale nie 0.
ASUS  STRIX  GL503VD-FY260T