Autor Wątek: Wymagania FSX  (Przeczytany 12898 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CyraX

  • Gość
Wymagania FSX
« dnia: Maja 24, 2008, 10:48:15 »
Cześć.
Mam Celerona D 2,5 GHz, 768 ram, Radeon 9800pro. Czy jest sens odpalić na tym FSX`a?

Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 24, 2008, 11:00:58 »
Mam Celerona D 2,5 GHz, 768 ram, Radeon 9800pro. Czy jest sens odpalić na tym FSX`a?

Nie ma!

Nie sugeruj się wymaganiami z pudełka np. FSX Deluxe czyli:

Procesor 1GHz
256 MB pamięci na XP i 512 MB na Viście (to w ogóle Vista poprawnie będzie chodzić?)
Karta graficzna zgodna z DirX 9.0c 32MB

 :karpik

... są to wymagania wzięte z sufitu (i to przy użyciu minimum 10 dioptri  :004:).

Na moim poprzednim komputerze AMD 4200+X2, 2GB RAM i GF7600 FSX chodził delikatnie mówiąc średnio i to chyba jest coś w okolicy praktycznego (czyli takiego, gdy masz ustawienia w okolicy 50% i dobrą płynność gry) minimum dla FSX. Oczywiście możesz odpalić na słabszym, ale efekty będą tak kiepskie, że szkoda nerwów. FSX ma spore wymagania sprzętowe i trzeba się z tym liczyć przy zakupie tej gry, dodatkowe samoloty i scenerie często jeszcze te wymagania zwiększają.

Na podanej tak słabej konfiguracji komputera to i FS2004 będzie chodził nieciekawie. Proponuję FS2002 - będzie chodził dobrze i kosztuje coś koło 20 zł. A i dodatków darmowych cała masa.

« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2008, 11:15:03 wysłana przez Razorblade1967 »

CyraX

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 24, 2008, 12:30:51 »
Hmmmm...dziwne bo gram właśnie na FS2004  w detalach na full i chodzi bardzo dobrze:) Brakuje mu troszkę do ideału ale to taka drobnostka na ktora nie zwracam uwagi:)

Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 24, 2008, 14:04:30 »
Chyba twój FS2004 nie jest jednak zbyt rozbudowany (o dodatki "upiększające"), albo przesadzasz z tymi "full detalami". Ale FSX nie da rady - w zasadzie dla FS-ów najważniejszy jest procesor, ale RAM też ma duże znaczenie - przy 768MB jakoś tego nie widzę - chyba, że autogen na "0" itd.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 24, 2008, 20:09:02 »
FSX będzie wyglądał zwyczajnie gorzej od FS2004 gdy porównasz je na Twoim sprzęcie. Odpalić, to się go odpali, ale ustawienia będziesz miał minimalne, bez autogenu, z prostymi chmurami... Podstawa to procesor z dwoma rdzeniami i min. 2 GB ram. Grafika może być słabsza.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 27, 2008, 10:21:22 »


Quad 6600, 8800 gtx 768, 4 gb ramu (tak, wiem, że Xp tyle nie obsługuje, a FSX jeszcze mniej) ustawienia max (autogen ztweakowany) bez blooma, anizo+AA, 1024x768 (monitor 17"), cfg oczywiście ztweakowane. Coś koło 20 klatek, czasem 30, czasem 16, zależy od pogody, miejsca, wysokości i pory dnia. Zauważyłem że sporo zżerają VC, zwłaszcza te z wyświetlaczami. Do tego zależy jak się sim załaduje i co w tle biega, nie ma tu reguły. Teraz jak Sp2 wgrałem dla Hughes H1 to zauważyłem spadek wydajności.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 27, 2008, 13:18:34 »
Qbeesh podstawa to dobry konfig. Ja mam słabszy sprzęt, bo proc tylko dwurdzeniowy i grafa GTS z 640Mb, do tego 4Gb ram pod Vistą x64, ale latam w rozdzielczości 1280x1024 z AAx8 i Anizox16 (włączoe w sterach, z tego co się orientuję to dx10 i tak obcina AA do x4 i z tym całym majdanem mam podobną ilość FPS jak Ty (wahania od 20 do 70 FPS) Dodaktów mam sporo, przede wszystkim ASX który nieźle kopie po wydajności, Vector, UTX oraz rozmaite scenerie i samoloty oczywiście z VC. Bloom mam włączony, bo po sp2 nie wpływa już tak znacząco na wydajność. W zasadzie jedynymi parametrami, w których od czasu do czasu mieszam są scenery density i autogen density, w zależności od miejsca w którym latam ustawienia te wahają się od normal do very high. Jedna ważna uwaga - AI traffic mam ograniczony do absolutnego minimum (coś około 3-5%). Liczba klatek zależy u mnie bardzo od pogody, jak jest duże zachmurzenie spoadek FPS jest mocno odczuwalny.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 27, 2008, 13:31:35 »
Mówi Vowthyn o fsx.cfg?

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 27, 2008, 13:42:39 »
Tak. Chociaż słyszałem, że od czasu SP2 jego modyfikacje nie są wskazane.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 27, 2008, 13:51:19 »
Qbeesh, obniż ustawienia wody z maksymalnego poziomu do 2x średni, obniż ustawienia pogodowe. I od razu będzie lepiej. FSX i tak cały czas czeka na komputer, który go pociągnie bez problemów. Jeszcze nie dorobiliśmy się porządnych scenerii robionych FSX SDK, podobnie 80% dużych samolotów pasażerskich to są porty z FS2004. A to nie wpływa na wydajność, oj nie wpływa. Tak samo jest z AI traffic. Narazie możemy używać portów z 2004, lub tego dziadowskiego, defaultowego AI. Jak do tej pory nie wyszedł jeszcze pakiet wykonany w 100% narzędziami FSX. Ponoć Just Flight właśnie kończy montować swój. Wtedy zobaczymy co FSX jest warty, jak będziemy chcieli zobaczyć tych kilkanaście samolotów AI, np. na Okęciu...

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 27, 2008, 14:23:51 »
A jak z AffinityMask w sp2?
Fsx sp2 defaultowo korzysta z 4 jajek?

kapulet

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 27, 2008, 16:00:31 »
A jak z AffinityMask w sp2?

Trzeba dodać w cfg na samym początku:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15


i będzie korzystał z 4 jąder :001:

Tu masz więcej http://www.highflightsimulations.com/fsxcfg.html

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 27, 2008, 16:14:43 »
Dzięki. Wiem o tym i miałem to wpisane zanim sp2 zapodałem. Chodzi o to, że podobno sp2 i tweak configa nie bardzo robi, bo coś tam niby pozmieniali i ulepszyli, a tweak już nie daje takich efektów.
 

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 27, 2008, 18:15:44 »
Liczba klatek zależy u mnie bardzo od pogody, jak jest duże zachmurzenie spoadek FPS jest mocno odczuwalny.

Trzeba wtedy wyłączyć anizo, albo przejść na DX9 i wróci do jako takiej normy. Niestety DX10 + gęste chmury to masakra, u mnie liczba spada do wartości jednocyfrowych. I w tych momentach to karta graficzna dostaje zadyszki.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

kapulet

  • Gość
Odp: Wymagania FSX
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 27, 2008, 18:39:02 »
podobno sp2 i tweak configa nie bardzo robi,

Robi. Zapytaj Speca, bo on ostatnio modyfikował cfg po SP2 i z tego co wiem jest bardzo zadowolony.