Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #435 dnia: Stycznia 25, 2016, 15:08:56 »
Gdyby do takiego zakupu doszło, dopiero bylibyśmy "mocarstwem". :o
MiG-25P i R też był nam oferowany. 
W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych stać nas było jeszcze na zakup nowoczesnych samolotów, potem było coraz biedniej. Druga strona medalu to taka że towarzysze nie zawsze mieli co zaoferować. To co nam chcieli sprzedać nie zawsze było na tyle lepsze od tego co mieliśmy że warto było przepłacać. Początkowo w zamian za Ił-28 oferowano Jaki-27 a potem 28. Tak było i z MiG-23MF dopiero wersja ML była zdecydowanie lepsza i warta swoich pieniędzy ale PRL już bankrutował. Przecież po klęsce arabów na Synaju a potem laniu w dolinie Bekaa wyposażonym przecież w prawie to samo co my naszym generałom chyba się też otworzyły oczy.
A ja jestem ciekaw ile i czego z Su-17M2 zaimplementowano, w ostatnie serie produkcyjne Su-17M. Dotychczas nie natknąłem się nigdzie na informacje np. o mozliwości stosowania na radzieckich Su-17M pocisków R-60 . Jednak chyba przyjdzie zacząć pisać że tak było .
Jak pokazuje przykład dostawy ostatniej partii MiG-21MF w jakie graty od wersji SM doposażone były, podobno nawet farba jaką były pokryte miała własności utrudniające wykrywalność przez radary, tak było i pewnie w przypadku suczek.
Przy okazji, czy ktoś ma informację o potrójnej prowadnicy APU-60-3, wiadomo że takowa została opracowana, ale czy i na czym przetestowana?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #436 dnia: Stycznia 25, 2016, 19:10:10 »
Z tymi R-60 na Su-17M to jest różnie w zależności od żródła. Jedna wersja jest taka że zaczynając od samolotu nr. seryjny 70-01 ( 1975 ) maszyny tej wersji otrzymały możliwość przenoszenia 2-4 rakiet R-60 na wewnętrznych podskrzydłowych węzłach podwieszeń ( 2 na pojedyńczych belkach i 4 na podwójnych ), problem polega na tym, że chyba nikt jeszcze tego nie udowodnił za pomocą zdjęć. Druga wersja mówi o tym że wszystkie wczesne Fittery czyli Su-17 i Su-17M zostały od roku 1978 przystosowane do przenoszenia kpr R-13M na ( maks 4 ) węzłach skrzydłowych, i ten wariant jest potwierdzony zdjęciowo. Oba jakby się wykluczają bo gdyby samoloty otrzymały R-60 to nikt nie zadawałby sobie trudu z R-13M, ale zdjęcia są tylko dla R-13 więc raczej R-60 to bajki. Niewątpliwie próby tego podsystemu uzbrojenia (na potrzeby projektu M2 ) były prowadzone na Su-17M, i stąd może te wieści o ich stosowaniu, ktoś zobaczył zdjęcie któregoś z prototypów i wyciągnął błędny wniosek, podobna sytuacja była przecież z H-25L.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #437 dnia: Stycznia 25, 2016, 19:54:09 »
Od 70101 Su-17M miały zmodyfikowany układ uzbrojenia . Miedzy innymi na lewym pulpicie dodano przełącznik zrzutu produktu 62 , a na obramowaniu wiatrochronu pojawiło się 5 lampek ,jak na Su-17M2 -gotowa i po dwie dla lewego i prawego skrzydła .
Gdzie w Su-17M2 były lampki od produktu 62 ?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #438 dnia: Stycznia 25, 2016, 21:13:49 »
Ja te pytanie zadałbym inaczej: czy ktoś ma jakiekolwiek zdjęcia kabiny Su-17M2 lub nawet Su-22?. Jak będą zdjęcia to już te lampki znajdziemy bez trudu  ;D.

A tak na poważnie kilka postów wstecz zamieściłeś zdjęcie plakatu przedstawiającego kabinę M2 i te lampki widać dość wyrażnie nad celownikiem zamontowane na framudze wiatrochronu. Nie zmienia to faktu, że przydałyby się prawdziwe zdjecia tak ogólnie.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #439 dnia: Stycznia 25, 2016, 21:22:10 »
Te są podobno od H-25.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #440 dnia: Stycznia 25, 2016, 21:37:23 »
Tam jest napisane "Lewyje" "Prawyje" i "Zachwat", to coś na tym ostatnim napisem wygląda jak pokrętło ( może od głośności sygnału przechwycenia). M2 przenosił tylko 2 H-25, a tam cztery lampki a właśnie R-60 miało być cztery. A może w ogóle te lampki są uniwersalne do wszystkich rakiet.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #441 dnia: Stycznia 26, 2016, 20:47:43 »
R-60 tez tylko dwie . To po co 4 lampki ?

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #442 dnia: Stycznia 27, 2016, 19:21:10 »


Po samolocie 70101 dodano na lewym pulpicie min. przełącznik trójpołozeniowy ,, Odpalenie niekierowane IZD67 -normal-Izd 62

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #443 dnia: Stycznia 27, 2016, 20:11:24 »
Czyli byłby to dowód na to, że ten opis z R-60 to prawda, ciekawe rysunki jest cała kabina?.

Z tymi lampkami to tak sobie pomyślałem, może było tak że zewnętrzne były do sygnalizacji H-25/H-23 a te wewnętrzne do R-60, to by pokrywało się z ich rozmieszczeniem na samolocie. A w przypadku R-13 wszystkie, bo tych rakiet było 4.

Przy okazji zdjęcie, pierwsze dwa samoloty z Prożektorem rzadki widok:


Ciekawa konfiguracja pod kadłubem zasobnik i PTB.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #444 dnia: Stycznia 28, 2016, 13:31:33 »


Prawa tabica AZSów w Su-17/Al-7F , około 1972 zabudowane izd.81 , SPS-141 . Druga tablica pochodzi z Su-20 .

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #445 dnia: Stycznia 28, 2016, 19:32:47 »
Podoba mi się  :564:, poproszę o więcej.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #446 dnia: Stycznia 29, 2016, 00:14:07 »
AZS izd.81 w samolotach sił_powietrznych ZSRR miał dwa położenia 1-2, a także oddzielny AZS "Wkluczenie zapasnego kodu".

Sugeruję przeczytać przed wysłaniem, bo czytałem kilka razy to zdanie i zastanawiałem się co autor miał na myśli. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2016, 08:30:18 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #447 dnia: Stycznia 30, 2016, 08:23:32 »
Izd.81 na samolotach latających w ZSRR ,był znacznie bardziej rozbudowanym systemem ,niz jego eksportowa odmiana 81E.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #448 dnia: Stycznia 31, 2016, 19:10:11 »


Od egzemplarza 70-101 Delta - NG na stałe gości w pojemniku jaki znamy ,na prawym wewnetrznym węzle . Równiez od tego samolotu pojawiają sie R-60 i H-25.
Nasze Su-20 to seria 74 i 76 ....

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #449 dnia: Marca 25, 2016, 23:35:34 »
Syryjski Su-22, możliwe, że z partii dostarczonej przez Iran:

http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/iran-przekazal-syrii-su-22/



"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg