Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 222288 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpnia 14, 2009, 14:48:32 »
Z tego co pamiętam miał krótszy n/s , ale głowy nie dam.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpnia 14, 2009, 15:47:58 »
Redspider: Krótszych niż 3-cyfrowe nie ma na pewno w przypadku naszych Su-22.

Awaryjne lądowanie w Mirosławcu - Film dzięki uprzejmości kolegi cibarius'a. Na uwagę zasługuje praktycznie kompletna komunikacja radiowa z samolotem właśnie #308, który tuż po starcie stracił... koło i lądował na pasie trawiastym bez wysuniętego podwozia głównego po uprzednim "wypracowaniu" paliwa. Trudno będzie dojść skąd są 3-cyfrowe numery bo omawiana #308 była w 6 plmb, potem w 8 plmb, a następnie w 7 plbr. Zauważyłem jednak pewną zależność. Otóż 3-cyfrówki mają maszyny Su-22UM3K czyli treningowo-bojowe egzemplarze. Niezweryfikowaną listę znalazłem gdzieś w sieci i pozwoliłem sobie kilka fotek wrzucić różnych 3-cyfrówek poniżej:

#201


#307


#507


#508


#605


#706

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpnia 14, 2009, 15:54:02 »
Jak dobrze pamiętam numery boczne były pochodną s/n. W przypadku pięciocyfrowych n/s były to ostatnie cztery cyfry jako numer boczny. Być może ( na prawdę nie pamiętam ) te trzycyfrowe miały krótsze n/s ( czterocyfrowe ). :D
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpnia 14, 2009, 16:28:31 »
Numeracja wyglądała mniej więcej tak:

23 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 3
24 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 4
27 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 7
28 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 8
29 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 9
30 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 3
37 seria produkcyjna 4-cyfrowe numery zaczynające się od 3
38 seria produkcyjna 1 egz. najpierw 3101 potem 8101

Szparki pochodziły z serii: 66, 67, 68, 69, ale tu nie ma żadnej zależności ponieważ jak już wspomniałem miały 3-cyfrowe numery :)

Łatwo zauważyć, że genialny pomysł nazywania 'Suczek' szlag trafił gdy dostaliśmy 30 serie produkcyjną i pomysł przestał działac ;-)

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpnia 14, 2009, 23:16:39 »
Wszystkie szparki mają numery trzy cyfrowe. Natomiast wszystkie Suki z żółtymi numerami były pierwotnie w Powidzu. Teraz gdy Świdwin dobija ostatnie samoloty ta reguła jest już nieaktualna. I ciekawostka: Su-22UM3K tak bardzo się różni od Su-22M4, że są wyspecjalizowani technicy do ich obsługi (oczywiście nieformalnie, bo są i tacy co je omijają z daleka :002:  A 308 po wypadku miała przełożone elementy z innej sztuki, np. dolne hamulce aerodynamiczne które miały inny kolor.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #80 dnia: Września 21, 2009, 13:38:46 »
Jak kto ma ochotę to brać :)

Su-22 @ Allegro - 35 380 zł

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #81 dnia: Września 29, 2009, 17:10:44 »
Nie ma sensu przepłacać. Kiedy pierwsze Su staną jako cele wystarczy się umówić z chłopakami ze wsi Nadarzyce i w ciągu jednej nocy można "nabyć" coś w tym stylu za parę flaszek jabola  ;D
Jemeński Su-22M4:

I Azerbejdżański Su-17M3:




Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #82 dnia: Października 01, 2009, 22:48:43 »
Te zdjęcie Azerbejdzańskiego M3 mocno stare? Malowanie odlotowe. :002:. Fajnie byłoby jakby jeszcze latały.

Przy okazji czy ktoś ma jakąś instrukcyjkę do Su-22 odnośnie płatowca?. Dane techniczne, rysuneczki. Byłbym ogromnie wdzięczny za zamieszczenie na forum. Jak już tak po prośbie to może odnośnie Su-20 też? Zwłaszcza pożądne foty kabiny.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #83 dnia: Października 01, 2009, 23:23:58 »
Dużo informacji znajdziesz tutaj: Eskadra.net. Nie wiem tylko o coś takiego chodzi :)

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #84 dnia: Października 01, 2009, 23:55:41 »
Dzięki za podpowiedż fajna stronka.

Jakby ktoś chciał zobaczyć najlepszy na świecie walkaround Su-22M4 ( i to nie są żarty ) to tu:
http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=1531

Chodzi mi dokładnie o dane techniczne długości, rozpiętości i takie tam, w każdej instrukcji dotyczącej płatowca jest parę stron na ten temat z reguły z rysunkiem. Przebieg kanałów powietrznych, odległości pomiędzy wręgami itp. Szukam tego ponieważ w opracowaniach są podawane różne dane i trudno ocenić które są wiarygodne.
Natomiast odnośnie Su-20 to informacje są w ogóle skromne pożądnych fot kabiny to jeszcze nie widziałem a już nie mówiąc o jakiś zakamarkach z awioniką.

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #85 dnia: Października 18, 2009, 12:49:02 »
Może w najbliższym czasie coś się uda zdobyć z dokumentacji. Tymczasem taki sobie dość dziwny rysunek:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #86 dnia: Października 18, 2009, 17:57:01 »
Patrząc na ten rysunek coś się mi nasunęło na myśl. Otóż jak można zauważyć na wewnętrznych podskrzydłowych pylonach widać podwieszony kpr wygladajacy jak Ch-23. Natomiast w opracowaniach tam gdzie są pokazane diagramy z wariantami uzbrojenia nidgy na tych węzłach nie są takowe pokazane. Oczywiście to tylko rysunek więc możnabyłoby stwierdzic że autora poniosła fantazja. Niemniej jednak w muzeach zwłaszcza na wschodzie można zobaczyć samoloty Su-17 różnych wariantów z tak podwieszonymi rakietami. I znowu można byłoby powiedzieć że komuś słońce przygrzało. Pamiętam jednak zdjęcie prototypu Su-22M z Ch-23 na tych belkach. Niestety nie mam na podorędziu tej foty. I zacząłem się zastanawiać czy w końcu można było te rakiety tam podwieszać czy też nie. A może tylko w starszych wariantach to było dopuszczalne?. Ktoś coś wie na ten temat?, jak to wygląda w polskich Suczkach?.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #87 dnia: Października 18, 2009, 21:17:01 »
Wspomniane wcześniej zdjęcie prototypu Su-22M:


Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #88 dnia: Października 20, 2009, 04:08:00 »
Tym razem mam pytanie do kolegów specjalistów od rakiet.
Które to "Ch" lub "H" jest podwieszane pod te Wietnamskie Su-22M4
Rakieta w ogólnym zarysie przypomina mi Ch-22 lub jej mniejszego brata KSR-5.
Tylko że do ich przenoszenia służyły w Rosji cięższe maszyny. Wiecie coś może na ten temat?
Czyli co to za pocisk i czy faktycznie strzelano z SU-22 rakietami klasy KSR-5?
A do tego w  Wietnamie?

SU te o ile wiem pochodzi z 372 Dywizji (dywizjonu/pułku - tu mam zagwozdkę)  VPAF z bazy Tho Xuan

Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #89 dnia: Października 20, 2009, 09:28:08 »
To jest pocisk przeciwradiolokacyjny H-28P. Do jego programowania i strojenia przed odpaleniem służyła podwieszana aparatura Mietieł.