Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #270 dnia: Października 09, 2011, 19:16:19 »
Bardzo dziękuję -John Cool, ale mam kolejną prośbę. Chodzi mi o wielozamkowe belki dla dwóch bomb FAB-250 ( lub innych o takim samym wagomiarze ) w układzie tandem stosowane w taktycznych myśliwcach rosyjskich. Na dostępnych mi zdjęciach ich nie zauważyłem. A może w ogóle nie są wykorzystywane operacyjnie. W symulatorze LOFC występuje belka MER 6*2 FAB-250.   
Wiesław D

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #271 dnia: Października 10, 2011, 15:12:10 »
Belki w układzie tandem stosowane są tylko na Migach, w tym momencie tylko na MiG-25 i MiG-29 niegdyś jeszcze na MiG-23/27. Na Suchojach jest to sześciopunktowa belka MBD-6MT ( lub podobne oznaczenie ). Przy czym jedynie na Su-24 i Su-27 jest ona w takim wariancie stosowana. Na Su-17/22 ma ona pięć punktów podwieszeń ( tylny lewy lub prawy jest zdemontowany ) i jest montowana jedynie na zewnętrznych podskrzydłowych punktach podwieszeń ( maks. 5 bomb kalibru 100 kg lub maks 3 kalibru 250 kg ) oraz środkowych podkadłubowych ( maks 4 100 kg lub 2 250 kg ). Ograniczenia wynikają z konstrukcji samolotu. Łącznie uwzględniając wewnętrzne podskrzydłowe punkty podwieszeń daje to maks 18 bomb 100 kg lub 12 bomb 250 kg. Warianty w LOFC są kompletnie wyssane z brudnego  :020: palucha programisty.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #272 dnia: Października 10, 2011, 16:33:31 »
Łącznie uwzględniając wewnętrzne podskrzydłowe punkty podwieszeń daje to maks 18 bomb 100 kg lub 12 bomb 250 kg. Warianty w LOFC są kompletnie wyssane z brudnego  :020: palucha programisty.

E ,ze tak powiem wariant dla 100 kg bomg jest nie do szacowany o 2 sztuki , zaś  :001: wariant dla 250 kilowek jest o te dwie /2 sztuki /przeszacowany . :020:


Jakby co ,to w polskiej wersji jezykowej o ,,uprawlienych rakietach,, ni ma ani słowa . :118:


Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #273 dnia: Października 10, 2011, 17:11:48 »
Cholera znowu dała o sobie znać ta pała z matmy... :icon_rolleyes:. CRC ma rację.

5+1+4+4+1+5 to faktycznie 20.
3+2+2+3 jak by nie liczyć 10

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #274 dnia: Października 11, 2011, 23:28:15 »
Wszystko jasne.., lecz chodzi mi o to czy w arsenale belek wielozamkowych dla rosyjskich myśliwców taktycznych  są proste belki dwuzamkowe tandemowe dla dwóch bomb o wagomiarze 250 kg. Z oczywistego powodu belka sześciozamkowa jest żródłem  dużo większych oporów czołowych, a ponadto stwarza pewne problemy z ich rozmieszczeniem w przypadku użycia trzech bomb- chodzi tu o symetrię obciążenia. Owszem- tylko jedna belka tandemowa jest mi znana, lecz jest ona przystosowana dla dwóch bomb FAB-500, którą przenoszą: MiG-23BN, MiG-27D/K/M, MiG-29S, MiG-29SMT i MiG-29K. Natomiast belka dwuzamkowa bliżniacza dla dwóch bomb FAB-500 przenoszona przez Su-24 i Su-24M.     
Wiesław D

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #275 dnia: Października 12, 2011, 12:30:00 »
Ta tandemowa belka z MiG-ów służy do przenoszenia bomb 250 i 500 kg. Nie występuje jakaś specjalna belka tylko dla bomb wagomiaru 250 kg. Dla przykładu czeski BN z podwieszonymi PB-250:



Sorry za OT.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #276 dnia: Października 12, 2011, 20:25:21 »
Mam przez to rozumieć iż,  Su-22M4 zabiera maxymalnie 10 bomb np FAB 250 z wykorzystaniem belek sześciozamkowych. Czy wobec tego jest jakieś zdjęcie z takim wariantem ładunku bojowego ?   
Nawiasem mówiąc tu rodzi się pytanie dlaczego nie stworzono wariantu z 16-stoma bombami (250 kg) aby wykorzystać maxymalny udżwig maszyny. I jeszcze jedno - belka na zdjęciu czeskiego MiG-23BN
w ogóle nie przypomina wyglądem oryginalnej belki rosyjskiej wielokrotnie pokazywanej na podskrzydłowych zaczepach MiG-a-27.( czyżby to była konstrukcja czeska?)
Wiesław D

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #277 dnia: Października 12, 2011, 23:28:06 »
Rózni się czymś od МБД3-У2Т-1?
http://vympelmkb.com/products/prod07/

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #278 dnia: Października 13, 2011, 17:08:31 »
Pytanie Don Wiesławo wynika zapewne z tego, że bardzo często widać MiG-23BN/27 z belką MBD-2-67U która służy do przenoszenia 4 bomb wagomiaru 100 kg, jest ona też używana na myśliwskich MiG-23, na MiG-21 oraz Su-25. Tak więc na uderzeniowych Floggerach mamy do czynienia z dwoma rodzajami MBD, tej do bomb 250/500 kg i tej do setek.

Zdjęcie Suczki z 10 bombami 250 kg można znależć w monografii 4+, niestety nie mam na podorędziu skanu.

Dlaczego nie można więcej?, jak już pisałem wynika to z kwestii konstrukcji samolotu. Po pierwsze pylony zewnętrzny podskrzydłowy i środkowy kadłubowy mają ograniczoną nośność wg. wagomiaru do 750 kg co w wadze rzeczywistej daje ok. 900 kg. 4 Faby wagomiaru 250 plus belka waży jednak znacznie więcej. Trzeba pamiętać, że wagomiar np. 250 kg nie oznacza dokładnie masy 250 kg a określa jedynie rząd wymiarów i masy. Przykładem jest popularna bomba odłamkowo-burząca OFAB-250-270 co oznacza bombę wagomiaru 250 o masie rzeczywistej 270 kg. Tutaj jest też kwestia pewnych standardów obowiązujących w lotnictwie ZSRR gdzie samoloty szturmowe i myśliwsko-bombowe przenosiły uzbrojenie bombowe o maksymalnym wagomiarze 500 kg. Wyższe np. wagomiar 1500 kg był przeznaczony dla lotnictwa bombowego dlatego np. Su-24 może wziąć na belkę 6x250 kg a Su-22 czy Su-25 już nie. Standardy wagomiarów dla poszczególnych rodzajów lotnictwa oznaczały po prostu konieczność zastosowania określonych rozwiązań konstrukcyjnych jak wytrzymałość węzłów czy zapas wolnej przestrzeni wokół ładunku. W przypadku Su-17/22 i tak zrobiono formalny wyjątek ponieważ przenosi on zbiorniki paliwa o pojemności 1150 litrów, co gdyby trzymać się twardo przepisów oznaczałoby koniecznośc rezygnacji z nich.
     Po drugie w Su-17/22 jest kwestia ograniczeń dostępnego miejsca. Nie trudno jest samolot obwiesić jak choinka, musi on jeszcze bezpiecznie wystartować i co najważniejsze bezpiecznie dla siebie zrzucić ten ładunek. Otóż w przypadku belki zewnętrznej podskrzydłowej zaraz od jej wewnętrzej strony mamy blisko położony zespół podwozia głównego który uniemożliwia podwieszenie szóstej bomby 100 kg i dwóch 250 kg. W przypadku węzłów podkadłubowych są one na tyle blisko siebie, że nie można podwiesić nawet bomby 100 kg a co dopiero znacznie większej 250 kg. Po prostu w trakcie zrzutu zderzyłyby się ze sobą co mogłoby się skończyć bardzo żle dla samolotu. Postaram się znależć zdjęcia dla zilustrowania tego problemu.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #279 dnia: Października 13, 2011, 20:58:29 »


A wszystko ze stąd http://www.manfred-bischoff.de/index1.htm



Nowy kamuflaż  pikselowy  :003: a w drugim planie Gołota ?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #280 dnia: Października 24, 2011, 11:21:29 »
Mam pytanie: Ile pocisków Ch-23 przenosiły Su-17/-17M/-17M2 ?
Jeśli 4, to czy 2 z nich były podwieszane pod kadłubem, czy pod wewnętrznymi węzłami podskrzydłowymi (na eksportowych Su-20/22 na jednym z nich była jednak Delta-NG). I ewentualnie jeśli pod kadłubem, to pod którymi węzłami, bo te "rakietowe" (dla Ch-29 i Ch-58) to chyba pojawiły się później w M3 ?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #281 dnia: Października 24, 2011, 17:01:57 »
Obiecane jakiś czas temu zdjęcie Su-22 z bombami 100 kg x 20 szt.:


Widać wyrażnie jak mało przestrzeni jest pomiędzy belkami wielozamkowymi a zespołami podwozia głównego oraz jak blisko siebie są belki podwieszone pod kadłubem.

Cytuj
Mam pytanie: Ile pocisków Ch-23 przenosiły Su-17/-17M/-17M2 ?

Su-17/Su-17M/Su-20 na pewno sztuk dwie pod zewnętrznymi belkami podskrzydłowymi, natomiast Su-17M2 prawdopodobnie sztuk 4 co było związane z pojawieniem się belki pośredniej pod kadłubem dla wyrzutni AKU-58 ( chociaż w częsci opisów można znależć informację że dwie, ale skoro M3 dzięki belkom pośrednim mógł wziąć cztery to dlaczego M2 nie miałby mieć takiej możliwośći ). M2 był pierwszym samolotem tej rodziny który mógł przenosić i odpalać Ch-29Ł sztuk jeden ( bo na belce obok wisiał Prożektor czyli podświetlacz celu ). Czy wariant eksportowy M2 czyli Su-22 bez bukwy też mógł zabrać 4 trudno powiedzieć.

Znależć też mozna zdjęcie pierwszej eksportowej odmiany Su-17M3 czyli Su-22M z podwieszonym Ch-23M na wewnętrznych belkach podskrzydłowych. Jednak wydaje mi się, że jest to tylko sztuka dla sztuki ponieważ jak się weżmie pod uwagę długość pocisku to wychodzi na to że po starcie samolot nie mógłby zamknąć podwozia.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #282 dnia: Października 26, 2011, 11:10:34 »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #283 dnia: Października 30, 2011, 22:18:14 »
Poniżej artykuł z czasopisma Aeroplan 01/2011 (http://www.altair.com.pl/cz-art-3376) mogący zainteresować osoby zainteresowane użyciem samolotów Su-20/22 w Luftwaffe.
Wątek wypłynął ponad 2 m-ce temu , a dzisiaj wpadły mi w ręce zdjęcia z irańskiego forum pokazujęce poniższe fotografie .Ex- egipski SU-20 na testach w RFN. Co prawda podają tam rok 1980 , ale chodzi raczej o ten sam samolot co wymieniony w artykule , bo i nb się zgadzają.


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Link do irańskiej strony poświęconej lotnictwu egipskiemu
http://www.irandefence.net/showthread.php?t=4145&page=168

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #284 dnia: Października 31, 2011, 15:20:57 »
A propos Aeroplana 6/2002:


Wykorzystanie belek MBD3-6U-68 pod kadłubem.


Start Su-22UM3K z maksymalnym skosem skrzydeł (a la Su-7).