Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 222208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #330 dnia: Marca 06, 2014, 21:51:47 »
Przedstawiam mój najnowszy obraz. Moment katapultowania po omyłkowym zestrzeleniu Su-22M4 z 8elt pil Andrzeja Andrzejewskiego. Poligon Ustka, 2003r. Pozdrawiam, Piotr Dubowik

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #331 dnia: Marca 06, 2014, 22:32:52 »
Świetny! :)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #332 dnia: Marca 07, 2014, 08:06:33 »
Bardzo ładny i klimatyczny.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #333 dnia: Marca 07, 2014, 22:46:47 »
Dzięki  :) O tym jak powstawała praca można przeczytać na blogu http://www.sztukaitechnika.pl/blog/35,katapultowanie-z-su-22m4.html
No i przy okazji starszy obrazek z Su-22M4 z nienaruszonym płatowcem  ;) ...

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #334 dnia: Kwietnia 02, 2014, 19:29:01 »
Jakby ktoś jeszcze nie wiedział to dzisiaj MON podał że 18 (12 jedno- i 6 dwumiejscowych) złomków będzie jeszcze się podrywać od czasu do czasu przez następne 10 lat:

http://mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/2014-04-02-decyzja-w-sprawie-su-22-podjeta/

Ciekawe na czym będzie polegać ta "MODERNIZACJA" .

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #335 dnia: Kwietnia 02, 2014, 20:33:52 »
Ciekawe czy SPS-y i  KKR-y też mogą liczyć na przedłużenie resursu..?

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #336 dnia: Czerwca 28, 2014, 23:42:36 »
Dla fanów polskich suk prosto ze Świdwina:

http://www.youtube.com/watch?v=PlOTrIAWzZM
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #337 dnia: Czerwca 30, 2014, 11:43:54 »
Mam pytanie, jaką celność osiągają piloci używając niekierowanych pocisków rakietowych na Su?
Czy używa się ich do ataku na cele punktowe, czy raczej powierzchniowe?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #338 dnia: Lipca 10, 2014, 08:05:34 »
RIAT 2014 - lądowanie polskiego Su-22 M4, czy to normalne lądowanie?
Bez klap i tak jakoś nim dziwnie "zamiotło" po przyziemieniu.

https://www.youtube.com/watch?v=4m_U51wwGXU&feature=youtu.be

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #339 dnia: Lipca 10, 2014, 08:55:16 »
To, że bez klap - to nienormalne, a że "zmiotło" to tak może być przy dość silnym bocznym wietrze.
Lądowanie z "breaka", wypuszczenie spadochronu normalnie, niedługo po przyziemieniu wskazuje, że prędkość miał normalną, czyli jak dla klap. To może wskazywać, że po prostu zapomniał je wypuścić. Okolicznością sprzyjającą są podwieszone cztery baniaki, które dają opór jak dla klap (+/-), więc z obrotów też mu wychodziło, że jest OK. Jednak to nie usprawiedliwia spojrzenia na wskaźnik wypuszczenia. Chyba, że przyczyna jest inna.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #340 dnia: Lipca 11, 2014, 11:49:14 »
Wielkie dzięki za wyjaśnienie! :)

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #341 dnia: Lipca 13, 2014, 01:51:31 »
https://www.youtube.com/watch?v=E31h0uA_zCs 

Tutaj lepiej widać jak go zmiotło.Pierwszy bez klap i hamulców,drugi z klapami i hamulcami,a trzeci tylko z klapami bez hamulców aero,każdy po swojemu :D Później spadochrony.Coś mi sie przypomina nie pamiętam czy dobrze,że w jakiś ćwiczeniach z Niemcami chyba,ci bali się lądować po naszych MiGach-29 ze względu właśnie na te spadochrony żeby im sie jakiś nie"wkręcił" i na filmiku następny w kolejce grecki Corsair robi pass i patrzy czy oby jakiś spadochron nie leży przypadkiem zostawiony i zapomniany na pasie haha.
Te spadochrony to one muszą być zawsze?Gdzieś chyba widziałem filmik ,że MiGi-29 lądują bez nich,a i nasze F-16 też chyba mają opcje z tymi spadochronami a rzadko się widuje żeby je wykorzystywały,jak to jest?One mają rzeczywiście tak duży wpływ na zużycie opon i hamulców?I znowu nie wiem czy sobie dobrze przypominam,że w F16 w procedurze lądowania chyba jest tak,że przez jakiś czas nie wolno podchodzić do samolotu ze względu właśnie na rozgrzane tarcze i możliwość wybuchu opon od nich,w MiGach-29 też jest coś takiego ?

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #342 dnia: Lipca 13, 2014, 11:20:16 »
Przy ladowaniu Greka stawialbym raczej na to ze pilot zapoznawal sie z lotniskiem i podejsciem przy duzym wietrze bocznym, co wydaje mi sie potwierdza drugie przejscie z wypuszczonymi gratami. Od sprawdzenia czy pas startowy jest zdatny do ladowania sa sluzby lotniskowe i jestem pewien z autopsji ze zaden kontroler lotniska nie wydalby zezwolenia na ladowanie bez sprawdzenia czy pas startowy jest czysty.
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #343 dnia: Października 15, 2014, 17:14:33 »
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #344 dnia: Listopada 20, 2014, 22:01:42 »
Rarytas - kontenerowy podświetlacz laserowy СПС-14С "Прожектор-1" pod Su-17M: