Autor Wątek: Su-25: Fakty i mity  (Przeczytany 80420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #60 dnia: Września 29, 2009, 23:21:44 »
Małe zestawienie towarów, czyli dylemat tragarza "co tu panie zapakować"
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #61 dnia: Października 02, 2009, 12:02:23 »
Przepraszam za post za postem ale nie mogłem się powstrzymać. Pewnie John -emu nie wypadało, ale ja to wstawie, świetna robota
http://www.konflikty.pl/a,620,Lotnictwo,Samolot_szturmowy_Su-25T.html
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #62 dnia: Października 02, 2009, 20:42:09 »
Stare, z kilkoma błędami i już trochę nieaktualne  :001:

A propo - Su-25T z Lipiecka, nr burtowy #83.


Czesio

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #63 dnia: Października 02, 2009, 22:42:18 »
Kontynuując temat ustrojstw przenoszonych przez Żabę. Czy to Jachont?  :karpik


I prototyp testowany pod Su-7U

Nie to turbo wciągarka TL-70 z celem Kometa z zestawu Su-25BM  :002:

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #64 dnia: Października 07, 2009, 02:39:27 »
No to jeszcze peruwiański Su-25UTB z podkadłubowym zasobnikiem z systemem L-150-22 - czyli kontenerowa wersja aparatury L-150 (SPO-32) Pastel. Jednocześnie peruwiańskie Su-25UTB otrzymały opisany wcześniej system SIO-1 (СИО-1: Sistema Indikacji samoljeta o Obłuczeniu) i wyświetlacz IM-3M-14. Cała aparatura służy do programowania pocisków przeciwradiolokacyjnych H-58 przed odpaleniem.


John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #65 dnia: Października 25, 2009, 19:29:17 »
I takie nietypowe zdjęcie żaby:


Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #66 dnia: Listopada 08, 2009, 00:40:54 »
Dostał ale doleciał. Odporna bestia
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #67 dnia: Listopada 08, 2009, 12:16:36 »
Dodam, że dostal ze Stingera, a Pan na zdjęciu to starszy porucznik P. Golubciow. Oczywiście jak dobrze przetłumaczyłem stopień :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #68 dnia: Listopada 10, 2009, 15:53:35 »
Zdjęcia z Afganistanu



i dziennik pilota
Rok życia-rok śmierci

niestety po rosyjsku, ale jak się przyłożyć, potłumaczyć z słowniczkiem to dośc ciekawe. Tam też trochę innych zdjęć.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #69 dnia: Listopada 10, 2009, 17:02:52 »
Zdjęcia już były kiedyś na Forum w tym temacie: Zdjęcia Su-25 Afganistan Poszukuję!. Autorem wspomnień jest zaś Aleksander Arasłanow, który szkolenie lotnicze ukończył w КВВАУЛ w Krasnodarze... podobnie zresztą jak wymieniony przeze mnie tutaj Michaił Pawłow.

http://kacha.ru/php/baza/face.php?id=2144

Najbardziej interesujące jawi się to zdjęcie i wymaga ono komentarza:



Jest to stworzony na bazie BTR-70 wóz naprowadzania lotnictwa BOMAN ("Bojewoja Maszina Awiacjonnego Nawiednieja"). Na wieżyczce zamontowany został laserowy emiter impulsów świetlnych, służący między innymi do zewnętrznego podświetlania rakiet H-25MŁ, H-29Ł i S-25Ł/ŁD.

Technicznie był to po prostu laserowy podświetlacz Klon-PS/PM zainstalowany na trasporterze opancerzonym. Pilot Su-25 - nosiciela kpr, przy naprowadzeniu na cel otrzymywał odpowiednie komendy drogą radiową po czym, po zestrojeniu głowicy 27N1 lub 24N1 z urządzeniem naziemnym odpalano pocisk.

System ten miał kilka zalet - umożliwiał ścisłą współpracę lotnictwa szturmowego z przeprowadzającymi własne działania wojskami lądowym, ponadto piloci Su-25 byli zwolnieni z obowiązku podświetlania celu pociskom za pośrednictwem własnej aparatury pokładowej i praktycznie natychmiast po odpaleniu rakiet i wykonaniu nalotu mogli spokojnie wykonać manewr odejścia/odwrotu od ataku.

Tym niemniej pewną część pocisków piloci odpalili samodzielne. Generalnie jednak uznano iż wyszukanie i identyfikacja pojedynczych, małowymiarowych celów w wysokich górach samodzielnie przez załogi, nawet przy wsparciu Su-25UB w roli AFAC z generatorami dymu/bombami oświetlającymi (w warunkach nocnych) jest zadaniem zbyt kłopotliwym. Warto zaznaczyć że w tych warunkach pierwsze odpalenie pocisków H-29Ł zakończyło się niepowodzeniem - z 4 odpalonych pocisków (z 2 samolotów) aż dwie rakiety pogubiły się (zapewne wiązka została rozproszona przez dym/mgłę utrzymującą się na przełęczy).

Efekt był taki że ze 139 pocisków cele poraziło 137 (pomijając pierwsze niefortunne użycie). Pociski były użytecznie w niszczeniu jaskini i kryjówek mudżahedinów, likwidacji trudno dostępnych, szczególnie upierdliwych punktów oporu, ważnych przywódców (jeśli wiadomo gdzie przebywali), niejednokrotnie nawet pojedynczych stanowisk wkmów DSzK-12.7mm. Generalnie jednak, ze względu na warunki wojny, często niszczyły cele o zbyt małej wartości bojowej aby uzasadnić użycie tak drogiego uzbrojenia (choć niejednokrotnie ważne). Stąd też liczba odpaleń jest znikoma - po prostu brakowało wartościowych celów.

System BOMAN tworzono również na bazie pojazdów MT-LB oraz BMD-1. W całym Afganistanie wprowadzono do użytku najprawdopodobniej kilka/kilkanaście takich wozów. Urządzenia Klon-PS/PM pozyskiwano ze spisanych ze stanu Su-17M4 i Su-25, prace związane z przebudową wozów wykonywano na miejscu. Przy użyciu tego systemu samolotom Su-25 zdarzało się również zrzucać dość nietypowe dla nich uzbrojenie - bomby KAB-500L.

Po jakimś czasie rebelianci zorientowali się w przeznaczeniu tych pojazdów i częstokroć urządzali na nie polowania, zmuszając ich załogi i personel do stosowania specjalnych środków celem zabezpieczenia cennych wozów (na lotniskach trzymane były w osłonięciu nasypów ziemnych, drutu kolczastego i pól minowych).

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #70 dnia: Listopada 10, 2009, 18:33:03 »
Witam.
Czemu żaby na pierwszym zdjęciu zamieszczonym przez darekQ, mają odwrócone numery taktyczne ? To miało służyć czemuś w rodzaju napisu ambulans na karetkach pogotowia  :001: ?
Pozdrawiam

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #71 dnia: Listopada 10, 2009, 19:47:02 »
Dlatego, że:


Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #72 dnia: Listopada 10, 2009, 22:27:46 »
Tutaj uzupełnienie o operacji
ROMB

do informacji z strony John'a
Test w warunkach bojowych to jednak bardzo dobre rozwiązanie.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #73 dnia: Listopada 11, 2009, 00:38:17 »
Jeszcze parę zdjęć jak pilot doleciał do domu.

Bojowy widok pary Su-25

Chyb nikt nie chciał by byc po drugiej stronie tego krzyżyka (celownik strzelecko-bombardierski ASP-17BC-8)


Mam jeszcze pytanie na temat tego zielonego czegoś zamiast płyty lotniska z zdjęć wcześniejszych. Takie coś było na stojankach czy na pasie też. To jakiś "przenośny" pas startowy czy tylko utwardzenie podłoża na miejscach postoju?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Su-25: Fakty i mity
« Odpowiedź #74 dnia: Listopada 11, 2009, 11:47:48 »
Świetne wideo z żabkami od Pana Kuslina :)

СУ-25 Один день войны...