Ił-102 był chyba typowym przykładem przerostu formy nad treścią. Był znacznie większy od Su-25 (maks. masa startowa 22000 kg), miał 2 silniki RD-33 z MiGa-29 (uproszczone - usunięto m.in. komorę dopalacza) i jednocześnie dużo mniejszy zakres dopuszczalnych przeciążeń. Z drugiej strony miał większy udźwig uzbrojenia - oprócz 8 x 500kg bomb mógł zabrać jeszcze 6 ładunków w owych śmiesznych komorach pod skrzydłami ala' jego poprzednik - Ił-2. Z drugiej strony owe silniki były umieszczone dalej od siebie niż w przypadku 25tki (mniejsze ryzyko jednoczesnego porażenia obu) i było to rozwiązanie trochę bliższe A-10A - choć były to boczne gondole kadłubowe a nie umieszczone na górze, nad kadłubem jak w przypadku "Guźca".
Dla tych co twierdzą że Su-25 jest ubogo wyposażony taka ciekawostka - T-8 wygrał z Iłem-102 m.in. właśnie dlatego iż już w fazie prototypu posiadał nowocześniejsze wyposażenie nawigacyjno-celownicze - dalmierz Fon-1400, celownik strzelecki ASP-PBM i bombardierski PBK-3-1. Iłuszyn trwał w przekonaniu że wystarczy bardzo prosty kolimator. Drugim powodem była 2-osobowa załoga i na siłę umieszczone stanowisko strzelca ogonowego - powodujące iż samolot staje się stosunkowo ciężki (pomijając już rzeczywistą potrzebę posiadania strzelca). Iła-102 skreślał też sam fakt że był produkowany przez Iłuszyna - który mnóstwo swoich projektów przepchnął tylko dlatego że miał podówczas dobre plecy - w przypadku tej konstrukcji jej zwolennikiem był ówczesny głównodowodzący WWS Paweł Kutachow.
Przy okazji jeszcze ciekawostka dot. już bezpośrednio Su-25. Poniżej widzimy panel sterowania systemu nawigacyjnego KN-23-1.
Panel nawigacyjny i sterowania kanałami pracy ARK-15M.Można jeszcze objaśnić kilka przycisków i światełek

Na panelu nawigacyjnym mamy światełka PPM1 do PPM3... czyli ППМ - Поворотном Пункт Маршрута, czyli... rosyjski odpowiednik STP - Steerpoint (zaprogramowane punkty trasy lotu).
Pozycji ВОЗВРАТ i ПОСАДКА tłumaczyć chyba nie trzeba.
Zaś 1АЗР do 4АЗР - zaprogramowane lądowiska.
Natomiast na panelu ARK-15M poszczególne przyciski odpowiadają za:
КАНАЛЫ АРК - przełącznik kanałów pracy radiokompasu. Dostępne są 4 pozycje, w każdej zaprogramowana jest inna para radiolatarni. Listę tych nadajników pilot ma zapisaną na jednej z tych białych tabliczek z tabelkami w kabinie.
ТЛГ-ТЛФ - wybór pomiędzy trybami pracy radionadajników (ТЛГ -telegraf/ТЛФ - telefon).
ГРОМК - pokrętło głośności (kodu dźwiękowego radiolatarni oraz testowania).
АНТ/КОМП - przełączenie trybu pracy radiokompasu (АНТ - Antena/КОМП - kompas). W trybie КОМП dane korekcyjne z radiokompasu są przekierowywane na busolę NPP (НПП).
РАМКА - ręczne obracanie wskazówką na busoli NPP (НПП).
Dygresja - w modelu Su-25 jaki mamy dostępny w Lock On'ie dobrze by było jakby chociaż na panelu nawigacyjnym świeciły się wybrane PPMy czy lotniska - a tak to trochę niebezpiecznie się bawić w przełączanie waypoint'ów bo można się w tym całkiem pogubić
