Autor Wątek: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))  (Przeczytany 38889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #90 dnia: Lutego 27, 2009, 22:28:03 »
Dalszą wymianę poglądów na temat F-16 produkcji Lockheed Martin wydzieliłem i przeniosłem do tematu "Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny" - w tym wątku zajmujemy się F-16 produkcji Aerosoftu!
Sorki ,dobrze że Ktoś "czuwa" :karpik ..nad treścią :007: Fakt faktem ,"16-tka" z reala może ma jakieś wady (ale co ich nie ma :020:) ,ale "16-tka" Aerosoftu to trzeba przyznać .. produkt DOSKONAŁY :007: Godny polecenia :010: Zresztą już wcześniej byłem "zauroczony" "16-tką" (notabene plakat na wprost łóżka z "naszą 16-tką" z numerem nomen omen 4040 :karpik -z Pokazów Lotniczych Radom'2006) ,ale ...wyczekiwałem na sima pokroju Lock-On czy Falcon 4.0 -którego (niestety) nie mam. Ale ten Aerosoftu jest tak piękny :001: ,i w genialnym "środowisku" FSX-a ,że rekompensuje zapędy "myśliwskie".. :021:

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #91 dnia: Lutego 28, 2009, 15:28:10 »
"Zakręcony" jestem z tym updatem 1.20 ..
 Tym razem nie usuwałem w Simobject/Airplanes plików "F-16 coś tam" i w ich miejsce te z updejtu 1.20 ,tylko tak jak być powinno - "nadpisanie" ,czyli w trakcie kopiowania zastąpienie starych plików (z 1.10) (i tylko ich a nie usunięcie innych..) nowymi (z 1.20).
 Ale... te co miały nazwy identyczne zostały "nadpisane"(zastąpione) ,jednak plik AIR z ver 1.10 nazywa się np "F-16 CAT-I.air" ,a z ver.1.20 "F-16 F100 CAT-I.air" i ...teraz mam oba  :010: I teraz pytanie : czy tak ma być czy ten "starszy" usunąć (ręcznie) z każdego tego podkatalogu "F-16 .." zostawiając TYLKO jeden plik AIR ,czyli ten "nowszy"(z F100)  :011:

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #92 dnia: Lutego 28, 2009, 17:11:45 »
Mistrzu co Ty kombinujesz  :121:
Instalujesz F-16, nadpisujesz pliki z patcha 1.11, potem 1.20 i lataaaaaasz :karpik

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #93 dnia: Lutego 28, 2009, 19:30:41 »
Mistrzu co Ty kombinujesz  :121:
Instalujesz F-16, nadpisujesz pliki z patcha 1.11, potem 1.20 i lataaaaaasz :karpik
Czyli rozumiem ,że żadnego "kombinowania" nie potrzeba... ,a że po "nadpisaniu" mamy teraz po dwa pliki AIR w tych podkatalogach "SimoObjects/Airplanes/F-16..." to tak ma być..
OK,thx

mickey81

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #94 dnia: Maja 11, 2009, 18:35:44 »
1. A rozgryzł ktoś może jakie 'akcje' podpisane są pod działające przełączniki? Np czy obsługa autopilota jest taka jak w defaultowych samolotach?
2. Co można 'podpiąć' pod ICP?
Upgraduję swój mini kokpit i ciekaw jestem, czy ktoś z Was zastanawiał się nad kombinacjami klawiszowymi dla Aerosoftowej F16.
Pozdrawiam
mickey81

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #95 dnia: Maja 12, 2009, 07:59:09 »
Nie znam FSX,ale myślę,że jest to możliwe.Na viperpits ktoś o tym wspominał.Ja planuję na jesień zająć się FSX i za jakiś czas może zrobię jakieś panele.Problem z FSX polega na tym,że trudno zrobić jakieś uniwersalne panele pod różne maszyny.Najlepiej wybrać jakiś płatny samolot z dobrym odwzorowaniem przyrządów i rozpocząć testy.Na viperpits są konstruktorzy,którzy wykorzystują np.swoje kokpity z F16 do LockOn,korzystając z innego oprogramowania.Można zrobić prawie wszystko,ale potrzebna jest wiedza szczególnie programistyczna i praktyka.Ja niestety nie jestem programistą i muszę prosić innych o pomoc w rozwiązywaniu swoich problemów.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #96 dnia: Maja 12, 2009, 13:02:02 »
Ten F-16 jest na tyle uproszczony że moim zdaniem szkoda tracić siły na budowę kokpitu pod niego. W przypadku większości skomplikowanych dodatków do FSX ich pełna integracja z kokpitem jest utrudniona, bo ich systemy nie używają standardowych funkcji FSX. W związku z czym nie można przypisać skrótów klawiszowych pod przełączniki ani uzyskać informacji zwrotnej o ich stanie.

W przypadku kokpitów budowanych do FS'a często cała logika systemów jest w sprzęcie, a samolot w grze to tylko model zewnętrzny i FM.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #97 dnia: Maja 12, 2009, 15:38:07 »
Some1 czy możesz rozwinąć temat.Byłem przekonany,że można wykonać coś w rodzaju kokpitu lub paneli jako wsparcie czy raczej pomoc w w sym.FSX.Opierałem się na wiadomościach z strony OpenCockpits.Wspominają,że można zrealizować przy pomocy IOCP lub FSUICP panele dla 737,747,767 oraz 320.Sami oferują panele dla tych maszyn.
Mam zamiar zrobić coś w rodzaju paneli realizowanych przez OC.Sterowanie chciałbym oprzeć na ich hardware oraz oprogramowaniu SIOC.Rozumiem,że potrzebuję FSUIPC i mogę dla określonych maszyn to zrealizować.Moje pytania są następujące:
1-czy mogę to zrealizować
2-jeśli tak to dla jakich maszyn realizacja jest możliwa.
Zostawiłem ten temat na jesień,dlatego nie jestem przygotowany,ale jeśli można prosić o jakieś uwagi będę wdzięczny.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #98 dnia: Maja 12, 2009, 16:24:16 »
Niewiele więcej mogę na ten temat powiedzieć bo nigdy się tym tematem nie interesowałem.

Generalnie wszystkim co jest w standardowym FSX prosto z pudełka można sterować poprzez domowy kokpit. Problem zaczyna się wtedy kiedy samolot wykracza poza możliwości FSX i posiada własne systemy. Wtedy stanu niektórych przełączników itp nie da się odczytać z zewnątrz, podobnie jak nie da się ich kontrolować w inny sposób niż klikając myszką na ekranie. Co się da zrobić, to zależy już od producenta dodatku. Na przykład Level-D 767 ma pełne SDK umożliwiające interakcję w obie strony z jego systemami, ale już z samolotami PMDG bywają problemy.

Proponuję zapoznać się z tym forum i ewentualne pytania zadawać tam:
http://www.vatsim.home.pl/viewforum.php?f=68
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #99 dnia: Maja 12, 2009, 18:01:55 »
Dzięki Some1 za linka.Jest tam dużo informacji.Myślę,że warto ten temat rozeznać i podjąć decyzję co dalej.

mickey81

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #100 dnia: Maja 12, 2009, 19:41:59 »
To ja jeszcze od siebie kilka słów. Na forum Aerosoftu, w dziale poświęconym F-16 można wyczytać dokładnie to, o czym pisze Some1. Jest tam kilku zapaleńców przeprogramowujących MFD w F-16. Ale nie jest to ani łatwe, ani przyjemne.
Osobiście uważam, że tak duża firma jak Aerosoft, ze sporym doświadczeniem w dodatkach do FS, mogła się bardziej postarać.
W ich dodatku działa sporo domyślnych skrótów z FSX, ale ciężko się połapać, co się stało, bo nie jest wyświetlana animacja przełączników. Po kliknięciu myszą co innego. Można to sprawdzić komendami autopilota lub baterii i alternatora. Coś się dzieje, bo to słychać,ale widać niewiele.
Niestety, im bardziej zgłębiam obsługę tego modelu, tym bardziej żałuję wydanych na niego pieniędzy :( Graficznie wygląda nieźle, ale ergonomia - tu stanowcze NIE.
Pozdrawiam
mickey81

Maciuś

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #101 dnia: Września 16, 2009, 22:51:03 »
tu był długi post

Jak szukacie nadal darmowej jakiejś eFki 16-ej to tu macie taką jedną. Fakt że to jest Mitsubishi F-2 ale ... no właśnie ale wygląda jak F-16. Kokpit VC taki trochę nie najpiękniejszy ale z darmowych które spotkałem to najlepszy ( klikalny ) a i jakość no znowu nie jest taka koszmarna jak na darmowe wydanie(i tak wybija się ponad to co sprawdzałem). Klapy ma samoczynne no ale cóż przynajmniej działają przy podejściu do lądowania i przy starcie. Sam skin też nie jest taki zły.

Z darmowych dla mnie najlepszy http://www.datasistemi.net/Fsx/f-2a_dko.zip


Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #102 dnia: Września 19, 2009, 11:55:00 »

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #103 dnia: Września 19, 2009, 12:25:26 »
Konkurent Aerosoftu?

I tak, i nie - inne firma, nieco inne podejście do tematu, a przede wszystkim Aerosoft wypuścił wersję F-16C, a Iris dwumiejscową wersję F-16D.

F-16C z Aerosoftu


F-16D z Iris


Tutaj już trochę na jego temat rozmawialiśmy: http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9907.0 - posty 21-27 sierpnia 2009r.

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #104 dnia: Września 19, 2009, 13:06:17 »
Razorblade,
 to zapytam jeszcze - czy podobnie jak w tym z Aerosoftu trzeba prawie wszystko klikać myszą? Czy jest możliwość przypisania funkcjonalności do jakiegoś ustrojstwa? Nie znalazłem nic na ten temat w manualu.