Autor Wątek: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))  (Przeczytany 38892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 15, 2008, 20:25:14 »
Czy ktoś może spotkał się z takim problemem z HUDem?  :005:





A przy okazji - ile macie średnio FPS w FSX, a ile w F16? U mnie spadek jest drastyczny  - prawie 50% :icon_eek:

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 15, 2008, 20:32:06 »
HUD patrząc na pierwsze zdjęcie wydaje się być ok, to ty masz głowę za nisko.

Co do FPS'ów pisałem już o tym. Jeśli chodzi o geometrię ten samolot to jest Iskra + Orlik razem wzięte razy 3. Nic dziwnego że FPS marny. Żałosne jest to że tego nadmiaru nie widać, samolot dalej jest w wielu miejscach kanciasty.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 15, 2008, 22:15:06 »
I do tego jakie ohydne MDF :005: Nie rozumiem też dlaczego w tych samolotach część tekstur jest niemalże HD, a niektóre przypominają FS1998. Nawet jak coś jest robione na podstawie zdjęć (o ile jest) to można chyba poprawić, albo narysować od nowa wzorując się na fotografii. Niektóre przyciski są ledwo rozpoznawalne.


Z HUDem w dalszym ciągu coś jest chyba nie tak - busola na samym środku, niezależnie od kąta patrzenia na HUD :005:


Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 15, 2008, 22:20:50 »
Zgredd ale ty marudzisz...
11:05 PM

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 15, 2008, 22:24:36 »
MFD czyli Multi Function Display, MDF to co najwyżej może być skrót od MaDaFuckers ;)

Cytuj
Z HUDem w dalszym ciągu coś jest chyba nie tak - busola na samym środku, niezależnie od kąta patrzenia na HUD

Yyyyy, a wiesz jak działa HUD?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2008, 23:14:12 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 15, 2008, 23:04:36 »
Z HUDem w dalszym ciągu coś jest chyba nie tak - busola na samym środku, niezależnie od kąta patrzenia na HUD :005:

Spróbujmy coś prostego:

Wyobraź sobie, że na HUD nie ma nic innego tylko celownik do strzelania z działka, na wprost bez naliczania żadnych poprawek. Czy jeżeli przesuniesz głowę w prawo to celownik powinien się przesunąć wraz z ruchem głowy czy dalej mierzyć w ten sam punkt? Przecież gdyby się przesuwał wraz z głową to przestałby mierzyć w cel.

Nie sugeruj się zachowaniem HUD w defaultowym F-18 czy np. zapożyczonym z tej maszyny HUDzie AT-6 od IRIS - tam to akurat jest bubel.

Zobacz tutaj screeny z innego sima "Orbiter" i zobacz jak zachowuje się HUD oraz zauważ znacznik celujący ciągle w ten sam punkt, niezależnie od ruchu głową - tak ma być:



Tak samo jak ten w F16 Aerosoftu. Screeny pochodzą z wcześniejszej dyskusji o FSX Acc i nieprawidłowym zachowaniu się HUD w defaultowym F18 i były ilustracją, że można w simie zrobić HUD sensowniej (to i w F16 zrobili).

Zgredd ale ty marudzisz...

A Ty jesteś za to strasznie pomocny.  :027:
Co pozjadało się wszystkie rozumy? Lepiej nie odpowiadaj  :021: :icon_luger_148:

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 15, 2008, 23:14:37 »
Zgredd ale ty marudzisz...

I dobrze. Jakby któryś z naszych przodków nie zaczął marudzić, że mu zimno w tej jaskini, i woda na głowę kapie, to bym do dziś tam siedzieli  :118:
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 16, 2008, 02:07:33 »
 :118: Nie marudzę, tylko doceniam tutaj np. pewnego jegomościa, który w odróżnieniu od Aerosoft i innych, robi samoloty z pasją, wydając je za darmo i robi je tak, że bubla tam nie znajdziecie. Dlaczego mam przyjąć postawę bezkrytycznego zjadacza każdego szajsu i mam się zachwycać bublami producentów, którzy z niewyjaśnionych przyczyn wydają produkt z bublami za pieniążki?! Jak coś zasługuje na pochwałę to piszę też (patrzcie mój opis C152 Carenado). Taka mała dygresja dla marud, którym przeszkadza postawa krytyczna.


1)  Co do HUDu - niestety nie znam się za dużo na samolotach wojskowych po IIWW. Po to chyba forum, aby pytać i dziękuję wszystkim tym, którzy są chętni pomocnie odpowiadać. Generalnie rozumiem już o co chodzi, ale zwróćcie uwagę proszę na mojego skrina - chodzi o to, że busola powinna się  znajdować w górnej części huda, patrząc na niego mniej więcej prosto. Mój skrin jest zrobiony właśnie w takiej sytuacji, a kompas znajduje się na środku, tuż pod linią horyzontu. Co więcej - tkwi tam cały czas, niezależnie jak patrzymy. No w życiu w żadnej grze nie spotkałem się z kompasem na linii horyzontu w samolotach USAF w żadnej grze, nawet w manualu do tego F16 :/ Mam podejrzenia co do działania huda u mnie, bo wczoraj np. sam w pewnym momencie zgasł i za nic w świecie nie mogłem go zapalić, po czym po paru minutach lotu sam nagle się zapalił. Wygląda to trochę u mnie jak jakiś problem graficzny z hudem.


A tu kolejne pytania odnośnie tego F16:

2)  Test wskaźnika poziomu paliwa - u mnie wskazówki pokazują za każdym razem 3, w manualu piszą o 2...
3)  podgrzewanie rurki pilota - jest coś takiego w ogóle tutaj?
4)  dopływ paliwa - czy jest jakiś przełącznik odpowiadający za ctrl+shift+F4? Bo bez tego nie mogę uruchomić silnika, a nic o tym nie     wspominają w manualu.
5)  w  checklistach nic też nie ma o zapłonie - czyżby "zbędny" przycisk w tym F16?
6)  przycisk JFS (ten którym uruchamiamy silnik) mogę włączyć, ale nie mogę wyłączyć - tzn. kiedy wyłączam to przerwie uruchamianie silnika, ale graficznie bolec pozostaje na ON. Bug, czy norma?
7)  z tego co zrozumiałem z moją nieszczęsną anglielszczyzną, opcja CAGE to autopilot planu lotu. Ale jeśli nie mam planu lotu, a chcę wykonać lądowanie z ILS, to CAGE działa jak autopilot APR?
8)  mam problem z prawidłowym uruchomieniem samolotu - mianowicie. Moment kiedy włączam MAIN POWER na BATT - powinna zgasnąć lampka obok FLCS RELAY - u mnie nie gaśnie. Raz czekałem 2 minuty chyba i wysiadło całkowicie zasilanie. To samo z kolejny stopniem - jak przełączę, to czasem też nie gaśnie FLCS RELAY, a czasem od razu zapala się TOFLCS. Błędu raczej nie popełniam, bo za każdym razem uruchamiam samolot wg checklisty od zimnego. Mało tego - czasami na tablicy lampek z ostrzeżeniami nie zapala się w ogóle SEC light. Mimo tego samolot da się uruchomić, pomijając te kroki.

Mam najnowszego patcha do samolotu.
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi :002:

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 16, 2008, 09:35:32 »
3)  podgrzewanie rurki pilota - jest coś takiego w ogóle tutaj?

Chyba nie ma, myślę że jakby pilotowi coś podgrzewało rurkę to mógłby mieć problemy z koncentracją  :002:

Chodzi Ci chyba o rurkę Pitota, powiem szczerze że nie znalazłem nic takiego w F16, ale może słabo szukałem.

Co do CAGE - ja zrozumiałem manual inaczej, wydaje mi się że jest to przełącznik który blokuje wskaźnik kierunku lotu (nie wiem jak on się profesjonalnie nazywa - taki mały samolocik na HUDzie :P) oraz wskazania ILS na środku HUD, pomagając tym samym przy lądowaniu (bez tej opcji ILS "ucieknie" nam poza pole widzenia). Mogę się mylić więc proszę mnie poprawić - też chętnie się dowiem czegoś nowego :)

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 16, 2008, 09:45:48 »
Hmm, ten F16 trochę odstaje od tego co oferuje FS w standardzie. Jest tam niepomiernie więcej okazji do popełnienia "błędów" niż w samolotach opartych o standard. Prawdopodobnie "błędów" nie napotkasz w standardowej substancji a jedynie w autorskich dodatkach twórców do tego co oferuje goły FS.

pozdrawiam
ROB

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 16, 2008, 10:52:16 »
Zgred mnie chodziło tylko o to że za każdym razem nie pozostawiasz suchej nitki w swoich recenzjach nowych produktów do FSX. Fakt że Aerosoft długo pracował nad tym modelem i w podstawowej wersji powinno być mniej bugów niż jest, ale tydzień po wydaniu wyszedł SP1 poprawiający większość niedoróbek. SP1 możesz ściągnąć z oficjalnej strony Aerosoftu po uprzednim zarejestrowaniu produktu.
11:05 PM

empeck

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 16, 2008, 10:57:53 »
1)  Co do HUDu - niestety nie znam się za dużo na samolotach wojskowych po IIWW.

Na tej samej zasadzie działały celowniki refleksyjne w samolotach z WW2 :) Polecam Emila od A2A :)

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 16, 2008, 23:33:22 »
Szelma ->  :icon_eek: 50% moich "recenzji" to bardzo pochwalna ocena. Dlatego, że napisałem zaledwie 2 "recenzje" - Carenado 152, którą podsumowałem na 4+ (babole które opisałem będą naprawione w najbliższym patchu - ostatnia info od Carenado) a druga recka REXa faktycznie jest dość mocną krytyką. Gdzie tutaj "za każdym razem"? No litości. A w tym F16 tylko skrytykowałem niektóre textury, co zresztą było spaguowaniem posta some1.

Z tą rurką pilota - wybaczcie - literówka wywołana kryzysem snu (godz. posta) :020:
Jeśli chodzi o pytanie nr 4 to już wiem o co chodzi - mam lot defaultowy z odciętym paliwem w C152. W F16 takiego czegoś nie ma, stąd ten błąd. Jeśli chodzi o nr 7 - cage - zdaje się, że masz rację MacMathys. Tylko pytanie jak wylądować z ILS bez planu lotu?

Pytania 1, 2, 5 i 6 podtrzymuję :)

Jeśli chodzi o HUD - mam najnowszego patcha oczywiście i hud cały czas wyświetla mi kompas dokładnie pośrodku wszystkich oznaczeń :/

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 17, 2008, 00:10:11 »
Tylko pytanie jak wylądować z ILS bez planu lotu?

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoje pytanie, w każdym razie wylądować można z ILS tak samo jak każdym innym samolotem. Wystarczy tylko znać kierunek pasa na którym chcesz lądować oraz częstotliwość na jakiej nadaje ILS.
Co trzeba zrobić, żeby na HUD wyświetlił nam się ILS jest dokładnie opisane w manualu:

HOW TO SHOW ILS BARS ON THE HUD
From the base DED page (so without any Override buttons depressed)
1. Press LIST then 4 to select the NAV pages
2. Select NAV1 Frequency and enter the correct frequency
3. Select NAV1 Course and enter the correct course
4. Press LIST to come back to the DED base page
5. Press the 1 (T-ILS) key
6. Check that the Frequency and CRS is correct on this page too
7. On Avionics power panel set the switch ST.STA to off
8. On the Nav mode selector select ILS/NAV (turn fully to the right)
When there is a active ILS transmission the ILS bars will now be active


Mam nadzieję, że trochę pomogłem :)

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 17, 2008, 05:25:12 »
Chodziło mi o to, czy można autopilotem sprowadzić  samolot na ziemie przez ILS. Ale z tego co się zorientowałem, F16 nie ma takich dobroci, ani podążania za flightplanem, ani nic  :020:

Z HUDem sprawa się wyjaśniła.
Z rurką pilota :021: też - F16 ma automatyczne podgrzewanie :007: