Trudno powiedzieć, góra pewnie jest podyktowana chęcią maskowania samolotów na ziemi, taki kraj

Łącznie Uzbekistan dysponuje przeszło 25 x Su-27S + 6 x Su-27UB jako spadek po ZSRR, maszyny wcześniej należały do 62 IAP stacjonującego w bazie lotniczej Andiżan. Do dzisiaj uzbeckie suczki tam są.
Ten wzór maszyny zaczęły otrzymywać stosunkowo niedawno, po remontach w 121 ARZ. Przez wiele lat mniej niż połowa maszyn była zdatna do lotu, sytuacja zaczęła się zmieniać niedawno i podobnie jak Kazachstan, Uzbecy zaczęli wykładać w ostatnich latach większe sumy na utrzymane ich lotnictwa. I w sumie racja, bo maszyn szkoda, a potencjał modernizacyjny też nie jest taki mały. Osobną kwestią jest czy Uzbeków na ten krok stać.
Pierwsza fota w pierwszym poście tego wątku z Su-27S "04" który ma również nietypowy kamuflaż, jakoś od 2007 roku jak sądzę.
Przy okazji jeszcze jedno zdjęcie:
